Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Drgania - dwumasa czy półoś
FOREST_JG 24-08-2018, 15:20 Witam
Ford S-max 2011r 2.0 diesel automat
Od pewnego czasu w niskich zakresach obrotów podczas przyspieszania czuć drgania. Nie czuć tego na kieronicy, ani na pedale, ale jakby na budzie. Podejrzenie padło że to dwumasa, ale dzisiaj będąc na kanale zauważyliśmy że jest spory luz na lewej półosi.
Możecie cos podpowiedzieć. Czy luz w tym miejscu to norma czy to może być powodem tych drgań ??
Półoś 500-600 w dobrym zamienniku lewa i blisko 900 prawa z robocizną. Ostatnio miałem to samo tylko u mnie ta droższa czyli prawa . Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
FOREST_JG 26-08-2018, 12:18 Dzięki za info.
Powiedz jeszcze proszę czy to musi robić jakiś spec od skrzyni ?? Wygląda jakby półoś była zintegrowana ze skrzynią - jakby bez wyjęcia skrzyni nie było opcji wymiany półosi - dobrze to widziałem ? ?
Każdy mechanik ci to ogarnie ...
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
FOREST_JG 27-08-2018, 13:48 Polećcie proszę jakiś dobry zamiennik bo oryginał dzisiaj wycenili ma na około 2300 lewa i około 2800 prawa
Półoś BRV
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Tu masz o kole dwumasowym.https://takoto.pl/kolo-dwumasowe-volkswagen-passat-2-0-tdi-dsg-140-km-103-kw-bmp
Raczej nie masz tych objawów.
FOREST_JG 28-08-2018, 09:24 Dzięki piękne za podpowiedzi - Też jestem coraz bardziej przekonany do tego ze to ta półoś.
Nie wiem co teraz tylko kupować. Kolega powyżej poleca BRV natomiast na forum znalazłem złe opinie na temat półosi tej firmy.
Dzięki piękne za podpowiedzi - Też jestem coraz bardziej przekonany do tego ze to ta półoś.
Nie wiem co teraz tylko kupować. Kolega powyżej poleca BRV natomiast na forum znalazłem złe opinie na temat półosi tej firmy.Może nie tyle co polecam tylko ja bynajmniej coś takiego wrzuciłem ... 3 tys km zrobione i jest wszystko dobrze. Dziś większość to lepsza bądź gorsza chińszczyzna wiec nie ma co się zbytnio spuszczć. No chyba ze ktoś ma ochotę na najwspanialsz oryginał za 3x więcej funduszy to cudowny wybór .
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
A ja proponuję poszukać używaną, pochodzi dłużej jak ta nowa chińszczyzna.
A najważniejsze żeby nie bić niepotrzebnie piany tylko wymienić skoro się posypała bo od tych wzmagajacych się drgań kolejne rzeczy się zużyją i będzie kolejny powód do zmartwień .... pozdrawiam ps: a co do używki to jak z pewnego źródła to jasna sprawa ze super rozwiązanie , lecz kupowanie kota w worku to często przykre rozczarowanie ...
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
FOREST_JG 31-08-2018, 18:29 rozważam 2 opcje na tą chwilę
- oryginał za 1600 zł
- regenerację w www.przeguby24.pl za 600 zł
Piotr_V6 31-08-2018, 20:22 Witam
Ford S-max 2011r 2.0 diesel automat
Od pewnego czasu w niskich zakresach obrotów podczas przyspieszania czuć drgania. Nie czuć tego na kieronicy, ani na pedale, ale jakby na budzie. Podejrzenie padło że to dwumasa, ale dzisiaj będąc na kanale zauważyliśmy że jest spory luz na lewej półosi.
Możecie cos podpowiedzieć. Czy luz w tym miejscu to norma czy to może być powodem tych drgań ??
Masz powershifta tutaj dwumasa nie występuje
Jesteś pewien? To diesel. Jakiś tłumik drgań powinien być.
Piotr_V6 31-08-2018, 23:42 Tłumik drgań jest nie ma dwu masowego koła zamachowego ale tutaj jak sypie się tłumik drgań to już jest THE END sprzęgło umiera niemal natychmiast
FOREST_JG 03-09-2018, 07:31 Masz powershifta tutaj dwumasa nie występuje
Tak dowiedziałem się o tym po tym jak napisałem ten post :)
FOREST_JG 03-11-2018, 20:32 Witam ponownie i bardzo proszę o pomoc.
Auto w końcu trafiło do mechanika.
Miałem jeszcze wyciek z wału który postanowiłem od razu zrobić + wymienić olej w skrzyni.
Po wyjęciu skrzyni okazało się że jest luz na jak na filmie https://www.dropbox.com/s/vyvgpw0cai2a57q/20181103_112426.mp4?dl=0
Powiedzcie proszę czy faktycznie jest tak że do wymiany jest sprzęgło przez ten luz ??
Zawsze jakiś luz będzie. Jeśli jeszcze nie wycieka z pod tej dużej uszczelki to ja bym nie ruszał. Rozebranie skrzyni to pójście w duże koszty.
Chyba, że masz już jakieś oznaki złej pracy skrzyni to można wykorzystać to ze jest już na wierzchu.
Spróbuj może podesłać filmik do Maktrans i zapytać czy to akceptowalny luz.
Piotr_V6 04-11-2018, 11:14 sprzęgło do remontu , już jest po uszczelniaczu tłumik drgań na sto procent rozsypany.
Bump: Zawsze jakiś luz będzie. Jeśli jeszcze nie wycieka z pod tej dużej uszczelki to ja bym nie ruszał. Rozebranie skrzyni to pójście w duże koszty.
Chyba, że masz już jakieś oznaki złej pracy skrzyni to można wykorzystać to ze jest już na wierzchu.
Spróbuj może podesłać filmik do Maktrans i zapytać czy to akceptowalny luz.
Nie ma tam luzu rozwalone jest sprzęgło kolega nie sprecyzował ale wyciek na bank występował z uszczelniacza pokrywy sprzęgieł koszt tej imprezy będzie 7000-8000zł
FOREST_JG 05-11-2018, 14:48 dzisiaj byłem jeszcze pogadać na spokojnie i luz występuje w dwóch płaszczyznach (czyli jakby przód - tył i góra dół). Olej wydobywał się z uszczelniacza wału, ale w środku uszczelniacz pokrywy sprzęgieł pocił się i widać już było jakby pierwsze wycieki.
Bump: dzwoniłem do Maktrans - info jest takie że ten luz jest normalny. Podobno jak wejdzie skrzynia na wał to wówczas on znika.
Piotr_V6 05-11-2018, 22:02 Dzięki piękne za podpowiedzi - Też jestem coraz bardziej przekonany do tego ze to ta półoś.
Nie wiem co teraz tylko kupować. Kolega powyżej poleca BRV natomiast na forum znalazłem złe opinie na temat półosi tej firmy.
Powershift nie posiada koła dwumasowego tylko tłumik drgań , półoś wymieni każdy zwyczajna czynnoś ubytek oleju uzupełnić bezwzględnie jeśli taki wystąpił
Bump: dzisiaj byłem jeszcze pogadać na spokojnie i luz występuje w dwóch płaszczyznach (czyli jakby przód - tył i góra dół). Olej wydobywał się z uszczelniacza wału, ale w środku uszczelniacz pokrywy sprzęgieł pocił się i widać już było jakby pierwsze wycieki.
Bump: dzwoniłem do Maktrans - info jest takie że ten luz jest normalny. Podobno jak wejdzie skrzynia na wał to wówczas on znika.
No dobrze ale u ciebie ten luz jest bardzo duży nie powinien być aż tak duży, żeby nie było że nie ostrzegałem ten luz na filmiku wygląda na 1mm co najmniej a to stanowczo za dużo
PosiadaczForda 12-11-2018, 11:50 Rozwiazales juz co jest przyczyna tego drgania? Powershift ma typowa usterke, ktora objawia sie szarpaniem na niskich biegach. Niestety wiaze sie to z wymiana sprzegla w skrzyni.
Piotr_V6 12-11-2018, 17:43 Przyczyn szarpania może być co najmniej 5
|