Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] doprowadzenie zasilania do PTC
Waldemarros 29-09-2018, 19:21 Witam.
Dzień pełen pracy przy mojej Foce. Zakupiłem używaną grzałkę PTC, zamontowałem, zlokalizowałem gniazdo kabla sterującego zgodnie z sugestiami kolegów, którzy przerobili temat. Zgodnie z tymi samymi wskazówkami podjąłem się poszukiwań za przewodami zasilającymi i zaliczyłem niepowodzenie. Znalazłem wiązkę, w której powinny być przewody zasilające ale ich tam nie ma. Wraz z PTC dostałem od sprzedawcy wtyczkę z uciętymi przewodami więc mam bazę do dorobienia zasilania. W związku z czym proszę o podpowiedź jak to ogarnąć, gdzie się wpiąć z tym zasilaniem tj. czy bezpośrednio w aku, bądź inne miejsce? Za wszelkie sugestie w tym temacie będę wdzięczny, a może w MK3FL jest gdzieś ukryty ten kabel zasilający (przeszukałem podłogę po stronie pasażera, również pod styropianem).
Może ktoś z Was przerabiał temat z MK3FL ?
dzwiedziu 29-09-2018, 19:52 Jeśli będziesz potrzebował fabrycznych przewodów zasilających ptc daj znać. Mam wiązkę komory silnika z przedlifta i ona ma wtyczkę którą bezpośrednio się wpina w grzałkę. A instalacje powinny być identyczne.
AdamGdansk1 29-09-2018, 20:04 Sam się zastanawiałem nad grzałką, bo mam Focusa 2017 rok, 1,5 TDCI w wersji Trend, ale pod maską nie mam bezpiecznika nr 17 pod maską, podpisanego w książce jako "dodatkowa nagrzewnica". A skoro nie ma bezpiecznika i pinów w skrzynce to zapewne nie ma wiązki zasilającej. Chyba, że się mylę. Co do zasilania to można by ewentualnie wziąć spod zapalniczki, ale jeszcze musi być jakiś kabel sterujący. Najlepiej jakby ktoś wrzucił schemat do polifta tej instalacji.
Waldemarros 29-09-2018, 20:08 Jeśli będziesz potrzebował fabrycznych przewodów zasilających ptc daj znać. Mam wiązkę komory silnika z przedlifta i ona ma wtyczkę którą bezpośrednio się wpina w grzałkę. A instalacje powinny być identyczne.
Wtyczkę mam inną niż Ty, ale sama wiązka pewnie by się nadała. Pytanie do Ciebie jeśli oczywiście znasz odpowiedź, czy wiesz gdzie ją wpiąć od strony komory silnika ? Akumulator -> skrzynka bezpieczników -> kabina ? Przy lewym kielichu jest możliwość dopięcia kabla masowego.
Co do gniazda zapalniczki to mam obawy, aby wpinać grzałkę PTC - średnica przewodów zasilających jest niewspółmiernie większa od przewodów zapalniczki...
Ja właśnie dzisiaj odkręciłem zaślepkę jest trochę ścięta z jednej strony. Jestem na etapie wyboru i kupna grzałki. Z tego co wiem to nie wszstkie foki mają gotową instalację . Jeśli nie ma to trzeba dorobić. Po niedzieli też zaczynam szukać kabli. Ale mam pytannie do bardziej ddświadczonych czy nie da się podłączyć grzałkę po za fabryczną instalacją na przekażniku czasowym ustawionym na przykład na 4 -5 min.
Waldemarros 29-09-2018, 20:16 Kabel sterujący mam więc Ty pewnie również - jest przyklejony taśmą na pionowej wiązce przed miejscem montażu PTC, trochę powyżej. Jak rozumiem sterowanie odbywa się za pośrednictwem panelu Climatronic, natomiast brakująca wiązka u mnie, to zasilanie, które pewnie trzeba podłączyć pod jakiś przekaźnik .... właśnie stąd ten temat - liczę, że ktoś podpowie jak fachowo dołożyć PTC w sytuacji, gdy okablowania brak
AdamGdansk1 29-09-2018, 20:17 Zarówno gniazdo zapalniczki jak i dodatkowa nagrzewnica jest zabezpieczona bezpiecznikiem 20 Amper, czyli średnice kabli powinny być podobne.
Bump: Wszystko się da zrobić. Ja w poprzednim Focusie MK2 zrobiłem podgrzewane siedzenia, a że nie było gotowej wiązki to sam ją dorobiłem i zasilanie grzania wziąłem spod zapalniczki. Ale do wszystkiego trzeba podejść z głową. Podstawa to schemat elektryczny. Ma ktoś?
Bump: Do Waldemaros.
Sprawdź czy masz ten bezpiecznik pod maską. Zaraz wrzucę zdjęcie z bezpiecznikami który to jest.
Bump: ...
Bump: Odnośnie modyfikacji. W moim Trendzie z 2017 roku nie miałem ogrzewanych lusterek. Sprawdziłem bezpieczniki od grzanych lusterek - były, tak samo wiązka - był dodatkowy pin we wtyczce. Lusterka wymienione i grzeją.
Podobnie z podgrzewanymi siedzeniami. Mam bezpieczniki oraz wiązkę. Jeszcze tego nie zrobiłem, ale zapewne będzie podobnie jak z lusterkami.
A skoro nie mam bezpiecznika od dodatkowej nagrzewnicy to raczej nie ma wiązki. Spróbuj może iść tym tropem co ja. Sprawdź wszystkie bezpieczniki i będzie jasne co można dołożyć. Dobrze kombinuję? :razz:
dzwiedziu 29-09-2018, 20:42 Masa jest podpinana przy prawym nadkolu a plus na obudowie pionowej akumulatora od przodu auta są bezpieczniki.
Ptc to fioletowy od lewej, czyli 80A :-)
Życzę powodzenia w podpinaniu pod zapalniczkę - bo taka propozycja padła.
AdamGdansk1 29-09-2018, 20:47 W polifcie jest bezpiecznik 20 Amper od "dodatkowej nagrzewnicy". Chyba, że chodzi o coś innego. A jeżeli bezpiecznik od nagrzewnicy jest 20 A i w gnieździe zapalniczki również to jak najbardziej się da.
Waldemarros 29-09-2018, 20:48 Dzięki chłopaki za podpowiedzi. Jutro z rana podskoczę do garażu i zrobię rekonesans... Co sugestii to bardzo trafne i wiem od czego zaczynać. Co do podłączeń plusa to natrafiłem na allegro na taką część jak z Twojego zdjęcia, natomiast bardziej mi pasuje ten przewód szaro czerwony z bezpiecznikiem 50A - bo taki kabel mam na odciętej wtyczce zasilającej PTC, która została mi przesłana przez sprzedającego.
Co do masy, czy nie można jej pobrać z lewego kielicha - można ewentualnie poprowadzić razem z kablem zasilającym do kabiny ? Wydaje mi się, że miejsce przyłącza masy nie ma większego znaczenia ?
Co do koloru przewodu zasilającego to rzućcie okiem na fotkę nagrzewnicy
AdamGdansk1 29-09-2018, 20:50 W polifcie największy bezpiecznik to 40 Amper. Większych nie ma.
Bump: A skoro bezpieczniki od grzałki różnią się znacząco (80 Amper względem 20) to zapewne grzałki różnią się mocą. Tą na bezpieczniku 20 Amper można spokojnie wziąć zasilanie spod zapalniczki. Samochody przed i polifcie trochę się różnią. A pytanie na forum dotyczyło polifta.
Waldemarros 30-09-2018, 21:48 Mam zagadkę. Dobrałem się do plusa od akumulatora i okazuje się, że jest przewód zasilający PTC - kolor i przekrój taki sam jak przy module PTC - sami zobaczcie na zdjęciach. Ma ktoś pomysł gdzie mogę go znaleźć bez rozbierania połowy samochodu ? Nie ma go w wiązce, jak w przypadku MK3 przed liftem...
krzys1968 01-10-2018, 03:52 Mam zagadkę. Dobrałem się do plusa od akumulatora i okazuje się, że jest przewód zasilający PTC - kolor i przekrój taki sam jak przy module PTC - sami zobaczcie na zdjęciach.
Powinien byc fioletowy i bezpiecznik 80A kolega dzwiedziu wrzucil fotke i opis kabla
Waldemarros 01-10-2018, 05:23 No właśnie stąd moje wątpliwości bo raczej w elektryce samochodowej nie zmienia się kolorów przewodów prowadzonych bezpośrednio od źródła zasilania do odbiornika, a w odbiorniku czyli PTC mam kolor szaro-czerwony, dokładnie taki jak przy wyprowadzeniu z plusa akumulatora z bezpiecznikiem 40A. Dzwiedziu pisał o PTC przed liftem, a ja mam polifta i w tych modelach grzałki są różne - stąd moje pytanie ...
zygzak73 01-10-2018, 07:29 Niekoniecznie, tutaj (https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2556229&postcount=46) sam kolega krzys1968 umieścił zdjęcie wiązki łączącej nagrzewnicę z wtyczkami w samochodzie i jest kabel szary z czerwonym paskiem.
dzwiedziu 01-10-2018, 08:27 W miejscu grzałki masz pusto, a przewód dużo cieńszy u Ciebie na foto w skrzynce podejrzewam że będzie od wentylatora chłodnicy.
AdamGdansk1 01-10-2018, 09:53 Kolego Waldemarros.
Zrób dokładne zdjęcie gdzie szukać tej wtyczki sterującej nagrzewnicą. Poszukam u siebie. Też mam rocznik 2017. Z góry dziękuję.
dzwiedziu 01-10-2018, 12:49 Po lewej stronie nóg pasażera, pod dywanikiem, w okolicy gdzie jest spływ wody z klimy z nagrzewnicy pod auto.
Powinien być złożony w pół, w czarnym peszlu.
Będę w domu to podeśle foto.
Waldemarros 01-10-2018, 13:16 Niekoniecznie, tutaj (https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2556229&postcount=46) sam kolega krzys1968 umieścił zdjęcie wiązki łączącej nagrzewnicę z wtyczkami w samochodzie i jest kabel szary z czerwonym paskiem.
Mam dokładnie taki model grzałki i taki sam przewód (kolor i przekrój) jest wyprowadzony z akumulatora
Po lewej stronie nóg pasażera, pod dywanikiem, w okolicy gdzie jest spływ wody z klimy z nagrzewnicy pod auto.
Powinien być złożony w pół, w czarnym peszlu.
Będę w domu to podeśle foto.
Dzięki wielkie. To jest pod wykładziną i wygluszeniem? Bezpośrednio na podłodze - bo jest tam 3 warstwy: wykładzina, styropian i mata wygłuszająca ..
dzwiedziu 01-10-2018, 13:55 Jest tylko jedno miejsce nad bsi gdzie przechodzą przewody z komory silnika do kabiny. Dwa grube przewody z resztą cieńszych biegną w lewo i z lewej strony bsi w dół, potem pod wykładzinę wzdłuż nagrzewnicy klimy.
Waldemarros 01-10-2018, 19:05 W takim razie czekam na przesyłkę od Ciebie bo wygląda na to, że jednak u mnie brak tych przewodów zasilających - jeśli masz to razem z bezpiecznikiem i ewentualnymi wkrętami do zamocowania masy w nadkolu ;)
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki Wszystkim za podpowiedzi. Jak ogarnę się z montażem wiązki to dam znać jak finalnie to wyszło
zygzak73 01-10-2018, 19:48 Nie rozumiem, te zdjęcia z postu #12 są Twoje? Przecież tam widać wiazke z szaro czerwonym kablem.
Waldemarros 01-10-2018, 20:23 No właśnie w poście#12 są moje zdjęcia. Wiązka, którą na nich widać wychodzi z PTC zamontowanego w nagrzewnicy, natomiast nie znalazłem dalszej części prowadzącej od komory silnika do kabiny, zakończonej wtyczką, którą mógłbym wpiąć w tą wiązkę od PTC. Co więcej od akumulatora prowadzi przewód takiego samego koloru, tylko nie namierzyłem go w kabinie ...
zygzak73 01-10-2018, 20:56 Poszukaj dokładniej, skoro idzie za bezpiecznikiem to na pewno gdzieś jest. Odchyl mocno wszystkie warstwy maty podłogowej w nogach pasażera od przodu, włóż rękę i próbuj wymacać.
dzwiedziu 01-10-2018, 20:58 Popatrz na foto w poście 7 i tam też jest w tym samym miejscu taki przewód, ale do grzałki jest fioletowy gruby.
Na 99% to do wentylatora chłodnicy, sprawdź u siebie.
zygzak73 01-10-2018, 21:12 Tak, w przedlifcie tak jak piszesz. Fioletowy do PTC, ten szaro czerwony to zasilanie skrzynki bezpieczników w komorze silnika. I ja też tak mam. Ale kolega ma polifta i ta skrzynka z bezpiecznikami wygląda zupełnie inaczej. Nie mam schematu do polifta. W podlinkowanym przeze mnie zdjęciu z innego wątku widać wyraźnie pigtail do PTC z kablem szaro czerwonym i uciętą wtyczkę z wiązki z takim samym kablem. Nie wiem, czy ona pochodzi z polifta, ale dowodzi, że takie kolory w zasilaniu PTC były w użyciu.
dzwiedziu 01-10-2018, 21:28 Możliwe. Ostatnio zmieniałem u siebie szyby elektryczne z 2x na 4x + moduły, składane i podświetlane lusterka - czemu o tym pisze?, bo przetrzepałem kilka wiązek, schematy przedlifta i polifta. Wszystko się zgadzało łącznie z numeracją bezpieczników itp, po za kolorami przewodów, nie wszystkich. Przedlift ma po za tym dwa rodzaje wiązek, do i od 2013. A ja mam przedlift 2014 i opisy bezpieczników biorę z instrukcji poliftowej bo z przedliftem zgadza się tylko opis bcm. Jeden wielki bajzel z tą elektryką :-)
zygzak73 01-10-2018, 22:12 Też mam 2014, lipiec, ale nie natknąłem się jeszcze z rozbieżnościami względem schematu dla przedlifta. Masz schemat do polifta? Chętnie bym został współudziałowcem g:DD
satjow111 04-10-2018, 21:23 Panowie a podpowiecie jak zrobić wiązke sterującą PTC do BMC?? Gdzie się wpiąć - jakiś schemat, cokolwiek?? Ewentualnie mogę podejchac do kogoś w Warszawie lub okolicach który mi to ogarnie - $$ oczywiście. U mnie jest zasilanie do grzałki a brakuje wiązki sterowania.
dzwiedziu 04-10-2018, 21:47 Dobrze szukałeś?
Wtyk powinien być dopięty do wiązki idącej w górę, nad miejscem na nagrzewnicę elektryczną.
Żółty C8-17
Niebieski C3-53
Panowie a podpowiecie jak zrobić wiązke sterującą PTC do BMC?? Gdzie się wpiąć - jakiś schemat, cokolwiek?? Ewentualnie mogę podejchac do kogoś w Warszawie lub okolicach który mi to ogarnie - $$ oczywiście. U mnie jest zasilanie do grzałki a brakuje wiązki sterowania.
Oto schemat.
98094
Waldemarros 05-10-2018, 05:54 Trochę forum zciachalo rozdzielczości ale jak się doczytałem zasilanie idzie wprost z rozdzielacza plusa akumulatora do PTC a kabel zasiłkach ma mieć przekrój 10mm2 jak również kabel masowy ? Resztę instalacji mam tzn. Kabel sterujący
zygzak73 05-10-2018, 08:02 Tak jak piszesz. Oba kable 10mm2.
satjow111 05-10-2018, 16:45 Dobrze szukałeś?
Wtyk powinien być dopięty do wiązki idącej w górę, nad miejscem na nagrzewnicę elektryczną.
Żółty C8-17
Niebieski C3-53
szukałem wszędzie gdzie to możliwe- sterowania brak. Trzeba kombinować ale słyszłem ze trudniej jest jak brakuje zasilania..
zygzak73 05-10-2018, 18:51 Jak nie ma tu gdzie na tych zdjęciach (https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2546343&postcount=9) to znaczy że nie ma.
Waldemarros 06-10-2018, 18:29 Problem został rozwiązany. Dzięki koledze Dzwiedziu zdobyłem oryginalne okablowanie od Focusa MK3 - różnica z Focusem MK3 FL polega na kolorystyce przewodu zasilającego - w MK3 jest fioletowy, a w MK3 FL jest szaro-czerwony (przekrój identyczny). Dodatkowa różnica w MK3FL jest taka, że pomiędzy kablami zasilającymi, a PTC jest przedłużka - krótki odcinek kabla zakończony wtyczką - po wypięciu tej przedłużki z PTC okazało się, że po drugiej stronie jest wtyczka identyczna jak w MK3, a więc nie trzeba ciąć oryginalnych przewodów. Pozostało przejście z kabiny do komory silnika - wiertło + wkrętarka + żmijka do przeciągania przewodów i płn do naczyń (dla dobrego poślizgu) i po kilkunastu minutach, przewody przeciągnięte - uszczelka pomiędzy kabiną, a komorą jest na tyle gruba, że po przeciągnięciu kabli naprawdę mocno do nich przylega. Demontaż prawego nadkola jest banalnie prosty - trzeba jedynie uważać na plastikowe spinki (jest ich 4)+ kilka wkrętów, a reszta idzie jak z płatka. Po ściągnięciu nadkola od razu widać przygotowane miejsce do montażu masy (jest nacięcie i gwintowany otwór) - wystarczy jedna śruba i kluczyk 10-tka, aby kabel przymocować (proponuje miernikiem sprawdzić przewodzenie, aby uniknąć ponownego rozbierania nadkola). Z przewodem dodatnim też nie było kłopotu, ale dla ułatwienia ściągnąłem plastikową osłonę silnika, zdemontowałem kosz akumulatora i obudowę filtra powietrza, a reszta to już pikuś. Po złożeniu wszystkiego sprawdziłem miernikiem napięcie i jest to co trzeba czyli 12V :)
Następny krok do zaprogramowanie PTC, co jeszcze przede mną - na wszelki wypadek nie montowałem jeszcze plastików w kabinie - mam nadzieje, że PTC jest sprawne ;)
Kilka fotek poglądowych (na jednej widać amortyzatory klapy komory silnika, które kupiłem w sklepie internetowym w Wlk. Brytanii za około 360 zł z przesyłką - jest z nimi bardzo wygodnie.
Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za aktywną pomoc w temacie.
Bump: PTC zaprogramowane, przy okazji aktywowałem i sprawdziłem działanie tempomatu - Micha się cieszy. Działania PTC niestety teraz nie sprawdzę bo silnik ciepły, ale jutro rano zapewne okaże się co i jak :)
Jeszcze raz dziękuje kolegom, w tym Witkowi, który podpowiedział jak odpalić konfigurację z poziomu Forscana :)
Kolego Waldemarros możesz opisać jak uruchomić PTC z poziomu Forscana - będzie dla innych :)
A tutaj link do filmiku dla wersji przed liftem: https://www.youtube.com/watch?v=d7UE_o9AslA
Waldemarros 15-10-2018, 20:25 Aktywacja forscanem jest dość łatwa - ważne, aby zrobić downgrade oprogramowania samego kabelka do OBD2. Tu jest sterownik (mam dzięki koledze Wiktorowi813) https://www.scantool.net/downloads/updates/stn1170/
Po downgrade kabla, odpalamy forscana i centralną konfigurację BCM, a tam zaznacza opcję PTC Header.
Opiszę dokładnie innym razem, natomiast mam inny kłopot - narazie PTC nie włączyło się od czasu montażu. Raz, że są dość wysokie temperatury, a dwa, że wcale nie mam pewności kiedy się załącza. Doprowadziłem zasilanie i na wtyczce jest +12V, natomiast jakby kabel sterujący był "martwy". Zastanawiam się co jest przyczyną, ale jakoś czasu brak na kompleksowe podejście do zagadnienia... Być może zależy to od temperatury zewnętrznej ?
No z tego co wiem to PTC załącza się poniżej 10st/C a na climatroniku temp. zadania 21 lub wyższa.
Waldemarros właśnie przeciągam kable do akumulatora i mam pytanie do którego bezpiecznika przy akumulatorze podpiąłeś zasilanie nagrzewnicy.Założyłeś dodatkowy bezpiecznik i do niego zasilanie czy jakoś inaczej .
dzwiedziu 24-10-2018, 17:27 Trzeci od lewej masz wolne miejsce ns ptc.
Bezpiecznik dokup w motoryzacyjnym.
Waldemarros 24-10-2018, 19:57 W to jedno wolne miejsce, które widać na Twoim zdjęciu - trzecie od lewej. Wrzuciłem tam bezpiecznik 80A (kosztował w sklepie motoryzacyjnym jedyne 6 zł)
Dzięki za info. Trochę mi zeszło z tymi kablami bo równolegle podciągam kable do przedniej szyby podgrzewanej.Poprzednia szyba nie była ogrzewania i nie było dedykowanych kabli
AdamGdansk1 08-04-2020, 20:03 Witam wszystkich. Niedawno kupiłem elektryczną nagrzewnicę do swojego Focusa MK3 po lifcie. Moja wersja to klimatyzacja manualna. Prawdopodobnie nie mam wiązki zasilającej, ale to nie problem.
Czy ktoś dokładał do polifta i manualnej klimatyzacji taką nagrzewnicę? Czy w każdym Focusie będzie wiązka sterująca? Bo jak się domyślam jedna wiązka to zasilanie, a druga to sterowanie. Gdzie jej szukać? Jak ktoś ma fotkę to poproszę. Wiem, że z prawej strony w tunelu z przodu. A jeśli nie będzie wiązki sterującej to skąd ją wziąć? Dokupić czy trzeba gdzieś się wpiąć?
Andrzej_K 09-04-2020, 06:16 Niedawno kupiłem elektryczną nagrzewnicę do swojego Focusa MK3 po lifcie. (...)
Zacznij od przeczytania istniejących wątków.
AdamGdansk1 09-04-2020, 10:41 "Dzięki" za radę...
Aby bezproblemowo włożyć nagrzewnicę musisz ściągnąć cały podłokietnik - będziesz miał dostęp po prawej stronie (pasażer) do miejsca gdzie należy włożyć nagrzewnicę
tutaj masz więcej obrazków.
https://www.drive2.ru/l/254490/
https://www.drive2.ru/l/542067479904518891/
https://www.drive2.ru/l/487068808771535303/
zaba24878 21-09-2020, 16:45 Witam. Ja właśnie zamontowałem nagrzewnice w moimi ff MK3 z 2013. Dobrałem nagrzewnice po roczniku p, pasuje. Masa pod nadkolem była już dokręcona. Zainstalowałem nagrzewnice i w programie focccus włączyłem w opcjach with ptc heater. Testy wyszły że nie działa okazało się że nie ma bezpiecznika nr 17. Kupiłem bezpiecznik i nadal nie działa. Ma ktoś pomysł co może być?
pankrakus 21-09-2020, 17:21 Witam
A jaka temperatura na zewnątrz podczas testów
Chyba musi być mniej niż +10 stopni aby dodatkowa nagrzewnica się właczyła
pozdrawiam
pankrakus
Witam
A jaka temperatura na zewnątrz podczas testów
Chyba musi być mniej niż +10 stopni aby dodatkowa nagrzewnica się właczyła
pozdrawiam
pankrakus
Mogę potwierdzić że musi być poniżej 10st/C na plusie
krzys1968 21-09-2020, 18:31 Kupiłem bezpiecznik i nadal nie działa. Ma ktoś pomysł co może być?
Klima manualna jak tak to panel do sprawdzenia jaki nuner jest na bialej naklejce , a jezeli climatronik to nie trzeba sprawdzac panelu
clubGRANT 22-09-2020, 09:23 Klima manualna jak tak to panel do sprawdzenia jaki nuner jest na bialej naklejce , a jezeli climatronik to nie trzeba sprawdzac panelu
Witam, mam klimę manual z takim oznaczeniem, czy ten panel zadziała?.
krzys1968 22-09-2020, 17:14 czy ten panel zadziała?.
Jezeli literka przed ostatnia B to powinno , podobna sytuacja jest w mk2 i mk3
zaba24878 22-09-2020, 18:09 Witam. Temperatura w granicach 11 12 stopni. Sterowanie climatronik.
zaba24878 27-09-2020, 17:01 Witam. Ponownie. Dziś chyba się udało wczytałem jeszcze raz przez program focccus i z nawiewów zaczęło lecieć powietrza tak jak by z suszarki do włosów. Temperatura była na zewnątrz około 12 stopni. Auto było tylko rano jerzezone do sklepu więc silnik był wystgniety
zaba24878 17-10-2020, 14:04 Dziś po dłużej chwili zabrałem się jeszcze raz za nagrzewnicę. I co się okazało że masa pod nadkolem jest dokręcona lecz jej nie ma tak jak by kabel był po drodze gdzieś odczepiony? Więc dorobiłem masę i dokrecikem do najbliższej nakrętki. I teraz by ruszyła nagrzewnica musi być co najmniej 4st C' lub mniej. Po odpaleniu silnika w około 2 min temperatura wewnątrz zaczeła rosnąć
Ktoś z mazowieckiego aby pomóc zamontować grzałkę? :).
cezarg1410 10-11-2020, 13:19 Czy ktoś tutaj obecny dokładał do diesla w polifcie?
Chodzi mi o poszukiwanie wiązek: czy szukać tak jak to jest pokazane na pierwszych stronach w temacie czy może w polifcie gdzieś inaczej?
zygzak73 10-11-2020, 15:07 U mnie masa do podłączenia była w nadkolu z prawej strony ( tj. koło przed pasażerem ). Mam przedlifta z samego końca produkcji.
cezarg1410 11-11-2020, 18:16 Drużyno.
Sprawdziłem u siebie wiązki.
1. Wtyczka wiązki sterującej - jest
2. Wtyczka wiązki zasilającej - chyba jest. Czy to jest to coś z załącznika? Nie brakuje tam niczego? Bo dziwnie wygląda.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=116199&stc=1&d=1605118533
3. Na schemacie (w załączniku) widać kabel pomiędzy BCMem i HVAC. Sprawdziłem - nie mam tego kabla :/ Czy ktoś może potwierdzić, że ten kabel jest niezbędny do działania PTC? Albo może jakaś dobra dusza, której działa PTC mogłaby sprawdzić u siebie czy ma ten kabelek?
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=116198&stc=1&d=1605118533
herflik-00 12-11-2020, 10:44 Cześć,
Wtyczka zasilająca jest dobra. Wpinasz ją bezpośrednio do PTC.
pozdrawiam
zygzak73 12-11-2020, 14:24 Sprawdziłem - nie mam tego kabla :/
Chcesz powiedzieć, że w bcm w złączu C3 na pozycji 49 nie masz zielono-brązowego kabelka?
cezarg1410 12-11-2020, 14:56 Chcesz powiedzieć, że w bcm w złączu C3 na pozycji 49 nie masz zielono-brązowego kabelka?
Dokładnie to chcę powiedzieć :)
zygzak73 12-11-2020, 16:10 To niedobrze, bez niego bcm nie wie że ma włączyć ptc.
cezarg1410 12-11-2020, 16:23 Ok czyli mam jasność: muszę dorzucić ten kabelek i będzie hulać :)
Robota raczej nie trudna, z HVAC do BCMa daleko nie jest. Nagrzewnica jutro będzie w paczkomacie, kable samochodowe mam, piny kolega tutaj z forum szczęśliwie zgodził się odsprzedać.
W sobotę montaż i zdam relację czy działa.
P.S Gdyby ktoś tak jak ja 20 minut szukał w BCMii aktywacji PTC polecam... Włączyć tryb inżynieryjny+2. Od razu jakoś tak lepiej da się aktywować :P
clubGRANT 12-11-2020, 17:16 [QUOTE=cezarg1410;3295569]Ok czyli mam jasność: muszę dorzucić ten kabelek i będzie hulać :)
Z twojego zdjęcia wynika, że masz wiązkę stałego zasilania (+ i -), natomiast nie widać mniejszej wtyczki sterującej (+) po zapłonie i (+) PWM, jak ok, jak nie to kombinuj.
cezarg1410 12-11-2020, 18:11 Z twojego zdjęcia wynika, że masz wiązkę stałego zasilania (+ i -), natomiast nie widać mniejszej wtyczki sterującej (+) po zapłonie i (+) PWM, jak ok, jak nie to kombinuj.
Jak pisałem: wiązkę sterującą też mam. Po prostu tutaj jej nie widać. Jest schowana za plastikiem, którego nie zdjąłem. Zankurowałem tam i było ją widać.
Poza tym sprawdziłem w BCM i kable są. Także wszystko ok poza brakiem kabla BCM - HVAC. Ale taki problem to nie problem :)
zygzak73 12-11-2020, 18:45 Ok czyli mam jasność: muszę dorzucić ten kabelek i będzie hulać
Nie wiem jak w polifcie, ale w przedlifcie były panele klimy bez obsługi ptc. Po symbolu się rozróżnia.
No i o masie w nadkolu nie zapomnij.
cezarg1410 12-11-2020, 20:08 Masz rację ale to dotyczyło klimy manuał a ja mam automat.
clubGRANT 13-11-2020, 17:14 Do osób co nie mają stałego zasilania, o ile plus trzeba ciągnąć aż od skrzynki z bezpiecznikami przy aku, to z minusem nie trzeba męczyć się w nadkolu, ja po zdemontowaniu tunelu podłączyłem go pod śrubę mocowania mechanizmu ręcznego.
lukaszooo 15-11-2020, 17:56 Koledzy Chyba jeszcze do tego nie doszli więc was uświadomie w jednym małym choć czasochłonnym problemie. Aby wsadzić nagrzewnice w lifcie bez wyginania plastiku tunelu środkowego na hama trzeba odkręcić tunel środkowy i cofnąc go do tyłu. Tak jak wspomniałem da sie to zrobić na hama wyginając boczny plastik tunelu ale wysokie ryzyko zdeformowania lub nawet urwania. Brak połączenia miedzy HVAC a BCM to herezje :) zostaw to w spokoju, jeśli jest wtyczka to nic nie trzeba ruszać.
cezarg1410 15-11-2020, 21:28 Koledzy Chyba jeszcze do tego nie doszli więc was uświadomie w jednym małym choć czasochłonnym problemie. Aby wsadzić nagrzewnice w lifcie bez wyginania plastiku tunelu środkowego na hama trzeba odkręcić tunel środkowy i cofnąc go do tyłu.
Jestem świadom że trzeba rozebrać sporo plastiku bo widziałem miejsce na ptc ale nie byłem świadomy że aż tyle. Dużo to roboty? Rozbieralem kiedyś środek wymianiajac ACM. Rozumiem że trzeba rozłożyć jeszcze wiecej?
Brak połączenia miedzy HVAC a BCM to herezje :) zostaw to w spokoju, jeśli jest wtyczka to nic nie trzeba ruszać.
Czyli sugerujesz że schemat oszukuje? Zupełnie nie neguje tego co mówisz bo ja nie mam pojęcia, zastanawia mnie tylko czemu na schemacie taki kabelek jest :)
2 sruby czarne z tyłu po bokach. 2 zatrzaski pod klapkami w nogach i 2 śruby pod panelem klimy.
lukaszooo 15-11-2020, 22:42 2 sruby czarne z tyłu po bokach. 2 zatrzaski pod klapkami w nogach i 2 śruby pod panelem klimy.
Wcześniej jeszcze dekor mieszka, dekor panelu klimatyzacji i lewarka, następnie wspomniane 4 śruby i odsuwamy całość do tyłu. Mi średnio bez pospiechu schodzi się ok 2h z montazem PTC w lifcie a zamontowalem tego już sporo. Da się zamontować bez rozbieranie całości ale takie hamskie wyginanie plastikow nie jest w moim stylu.
Nie wiem jaki masz schemat i od czego. Jeśli jest wtyczka to nie brakuje żadnego kabelka.
cezarg1410 16-11-2020, 08:10 Nie wiem jaki masz schemat i od czego. Jeśli jest wtyczka to nie brakuje żadnego kabelka.
Schemat osobiście pobrałem z ETISa pod Focusa Mk3 (rocznik zaznaczyłem 2018 ).
I wygląda to jak poniżej:
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=116198&stc=1&d=1605118533
Ale spoko, skoro sugerujesz, że bez tego kabla ma działać to ok. Zejdę dzisiaj do garażu, podepnę to na krótko bez wkładania PTC i zwyczajnie sprawdzę.
zygzak73 16-11-2020, 09:43 We wcześniejszych też jest ( klima manualna )
clubGRANT 16-11-2020, 13:53 Koledzy Tak jak wspomniałem da sie to zrobić na hama wyginając boczny plastik tunelu ale wysokie ryzyko zdeformowania lub nawet urwania.
Jest inny teoretyczny sposób bez demontowania całego tunelu, należy zdemontować tylko kawałek zaznaczony na czerwono , trzyma go wciskana plastikowa szpilka "choinka" oraz 3 wsuwki u góry widoczne po lewej stronie.
Bump: [QUOTE=wasi69;3296426]2 sruby czarne z tyłu po bokach. 2 zatrzaski pod klapkami w nogach i 2 śruby pod panelem klimy.
oprócz 2 śrub klucz 10 pod panelem jest jeszcze torx - łącznie 5 sztuk.
lukaszooo 16-11-2020, 15:56 Trochę nie łapie..... Bez zdjęcia tego plastiku nie widać nawet nagrzewnicy dopiero jak zdejmie się boczek widać dziurę od nagrzewnicy ale nie da się jej wsadzić swobodnie dlatego trzeba albo na hama wygiac plastik tunelu lub cofnąć całość do tylu.
clubGRANT 17-11-2020, 13:42 Trochę nie łapie..... Bez zdjęcia tego plastiku nie widać nawet nagrzewnicy �� dopiero jak zdejmie się boczek widać dziurę od nagrzewnicy ale nie da się jej wsadzić swobodnie dlatego trzeba albo na hama wygiac plastik tunelu lub cofnąć całość do tylu.
Jak wyżej napisałem "Jest inny teoretyczny sposób" , nie sprawdzałem, a skoro da się te elementy zdemontować od całego tunelu to może i będzie dostęp do PTC.
cezarg1410 21-11-2020, 23:05 Ale wtopa...
W dniu dzisiejszym straciłem prawie 4h i nic z tego nie wyszło.
Rozebrałem tunel, aczkokwiek nie chciał mi daleko się odsunąć. Toteż dodatkowo zdjalem schowek i wtedy ten boczny plastik można było bez problemu odsunąć.
Jak dla mnie największym problemem było umieszczenie ptc w tym gnieździe. Deko dramat to tam ze sobą spasować.
W końcu się udało, przypiąłem fioletowo czarne zasilanie i już witałem się z gąską.
Ale... Wtyczka do sterowania jest inna. Dodatkowo ten kabel jest za krótki.
Co tam się odbywa ? Czy między tą wtyczką a wtyczką na ptc jest jakiś fragment wiązki którego ja nie mam?...
lukaszooo 22-11-2020, 10:49 Brakuje ci wiązki sterującej z PTC. Nie jest to integralna częśc nagrzewnicy, posiada oddzielny numer, wiązka długości 30cm. Ja kupuje to zawsze z grzałką. Można tez dorobić.
AdamGdansk1 05-12-2020, 11:52 Odświeżę temat. Też kupiłem elektryczną nagrzewnicę, ale jeszcze nie sprawdzałem czy mam wiązki. Zasilającej raczej nie mam, bo przy akumulatorze, tam gdzie są te duże bezpieczniki mam puste miejsce.
Mam nadzieję, że chociaż będzie wiązka sterująca.
Czytając forum dowiedziałem się, że niektóre panele klimatyzacji manualnej nie obsługują elektrycznej nagrzewnicy. Czy ktoś miał taki przypadek, że panel nie obsługiwał? Czy wiązkę zasilającą można dokupić np w ASO? Czy zna ktoś jej numer? Którędy jest poprowadzona fabrycznie? Z góry dziękuję za pomoc.
clubGRANT 05-12-2020, 16:43 Odświeżę temat. Też kupiłem elektryczną nagrzewnicę, ale jeszcze nie sprawdzałem czy mam wiązki. Zasilającej raczej nie mam, bo przy akumulatorze, tam gdzie są te duże bezpieczniki mam puste miejsce.
Mam nadzieję, że chociaż będzie wiązka sterująca.
Czytając forum dowiedziałem się, że niektóre panele klimatyzacji manualnej nie obsługują elektrycznej nagrzewnicy. Czy ktoś miał taki przypadek, że panel nie obsługiwał? Czy wiązkę zasilającą można dokupić np w ASO? Czy zna ktoś jej numer? Którędy jest poprowadzona fabrycznie? Z góry dziękuję za pomoc.
A czy w kupionej nagrzewnicy masz puste gniazda czy są też przewody bo oprócz w/w przewodów w aucie t.j wiązka zasilająca i wiązka sterująca potrzeba wtyczek do nagrzewnicy. Jak by co to mam takie, zasilająca ma tylko wtyczkę do grzałki, druga strona odcięta, ale można ją połączyć z wiązką zasilającą bez problemu, oraz wiązka sterująca, która była przez mnie lutowana bo sprzedawca ją uciął przy samych wtyczkach.
AdamGdansk1 05-12-2020, 18:21 Mam nagrzewnicę z dwoma krótkimi kablami z oryginalnymi wtyczkami.
clubGRANT 06-12-2020, 14:51 To pozostało sprawdzić czy są wiązki w aucie i zaprogramowanie (uruchomienie) nagrzewnicy. Bezpiecznik 80A w ASO kosztuje 28pln, ja kupiłem na alle za 4zł/szt., kabli zasilających nie miałem, więc użyłem od wzmacniacza bo mi został, a masę wziąłem od ręcznego bo było bliżej, niż z nadkola.
lukaszooo 06-12-2020, 15:14 Mam nadzieję, że chociaż będzie wiązka sterująca.........
Czy wiązkę zasilającą można dokupić np w ASO? .
1. Nigdy nie widziałem aby było same sterowanie, w druga stronę czyli samo zasilanie jest dosyć często.
2. Wiazka do ptc to część wiazki kokpitu i silnika. Jeśli chciał byś to kupić w aso to do kupienia te dwie wiazki. Zasilanie to jeden bezpośredni przewod od akumulatora i drugi bezposresni masowy z nadkola. Równie dobrze można dać masę z progu po stronie pasażera i wtedy jest dużo prosciej. Sterowanie też dosyć prosto można dołożyć.
Ile metrów potrzeba aby sięgnać z AKU do PTC?
zastanawiam sie ile kupic kabla :)
konieczko5 06-12-2020, 21:26 ...
cezarg1410 06-12-2020, 23:24 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM
Że niby właściwie czym ??
To normalnie z czego jest zasilanie ? Z powietrza ?
lukaszooo 07-12-2020, 00:26 Fabrycznie zasilanie jest bezpośrednio z aku bez żadnego przekaznika, jest tam bezpiecznik coś ok 80a, samo uruchamianie jest realizowane przez układ na nagrzewnicy. Potrzeba na oko 3m, trzeba by to zmierzyć na aucie ale dla bezpieczeństwa wziął bym 4m.
Trzeba pamiętać że jeśli jeździ się bardzo krótkie odcinki to zimą grzanie szyb + PTC pracuje cały czas i akumulator rozładowuje się naprawdę szybko dlatego trzeba wymienić alternator na taki jak fabrycznie przy PTC czyli 150a z tego co pamiętam. Jeśli jeździ się sporo czyli powiedzmy odcinki po 30km w górę to nie ma problemu na zwykłym alternatorze 120a.
konieczko5 07-12-2020, 12:23 ...
herflik-00 07-12-2020, 12:32 Cześć
konieczko5 czytamy dokładnie :wink:
Fabrycznie zasilanie jest bezpośrednio z aku bez żadnego przekaznika, jest tam bezpiecznik coś ok 80a, samo uruchamianie jest realizowane przez układ na nagrzewnicy.
pozdrawiam
konieczko5 07-12-2020, 16:01 ...
clubGRANT 07-12-2020, 16:11 Czyli jednak nie pod klemy, a pod skrzynkę bezpiecznikową. Jednak dobrze mówiłem.
Tak wyglądają te bezpieczniki - biały 80A od PTC obok czerwonej 50A, za nimi jest aku.
konieczko5 08-12-2020, 16:17 ...
AdamGdansk1 08-12-2020, 21:00 Konieczko.
Pod aku to taki skrót myślowy. Każdy zrozumiał, a Ty dalej swoje...
A kto ewentualnie nie zrozumiał i nie wie, że cokolwiek ma być podłączone do akumulatora to tylko za pośrednictwem bezpiecznika, to lepiej niech się nie zabiera za takie przeróbki. Może właśnie takie Focusy się palą..
konieczko5 09-12-2020, 11:12 ...
przemek9 13-01-2021, 15:15 Do usunięcia mój post.
Czy kabel zasilający przy aku jest gdzieś schowany jeśli posiadam instalacje?.
Siemka,
dokładał ktoś nagrzewnice ptc do Focusa MK3 fl? Czy jest to w ogóle możliwe w tym modelu? Nagrzewanie tego auta w zimie trwa wieczność (1.5 TDCi).
Quattroporte1986@gmail.co 03-03-2021, 05:21 Musi byc mozliwe bo ja w swoim to mam. 1.0EB pytanie tylko czy jest instalacja czy trzeba coś dokladac
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Masz obszerny temat na forum. Ja już mam wszystko skompletowane ale czasu brakuje na założenie.
Ameba379 05-12-2021, 14:17 Czesc chcialbym sie dowiedziec jak znalezc przewody do podlaczenia nagrzewnicy elektrycznej
konieczko5 05-12-2021, 14:36 ...
Seba_wawa 09-12-2021, 08:25 Czesc chcialbym sie dowiedziec jak znalezc przewody do podlaczenia nagrzewnicy elektrycznej
Tu masz wszystko:
https://www.youtube.com/watch?v=d7UE_o9AslA
Ameba379 16-12-2021, 06:35 Cześć mam problem pod pokrywą silnika jest bezpiecznik nr. 17 dodatkowa nagrzewnica nie ma jednej blaszki może ktoś wie czemu
clubGRANT 16-12-2021, 10:19 Już gdzieś ktoś to pisał być może na pokrewnym temacie, że ten bezpiecznik nie jest do PTC , a do nagrzewnicy WEBASTO, PTC ma bezpiecznik 80A w skrzyńce bezpieczników wysoko-prądowych przed akumulatorem.
cezarg1410 16-12-2021, 10:22 Dokładnie tak. To NIE JEST bezpiecznik od PTC.
Jeśli fabrycznie jest instalacja do PTC to nie ma potrzeby dokładania żadnego bezpiecznika.
Ameba379 16-12-2021, 14:33 dziekuje
Cześć. Zabieram się za montaż nagrzewnicy w Ford Focus Mk3 FL (1.5 TDCi, 2017 rok). Sprawdziłem i wychodzi na to, że mój Focus to golas i będę musiał dorobić całe okablowanie. Czy ktoś jest w stanie sprzedać piny wtyczek do BCM? Kolejna kwestia, to lokalizacja modułu HVAC, do którego (według schematu) z pina 49 ma iść zielono-brązowy kabel. Gdzie go szukać?
cezarg1410 30-08-2022, 20:51 Kolejna kwestia, to lokalizacja modułu HVAC, do którego (według schematu) z pina 49 ma iść zielono-brązowy kabel. Gdzie go szukać?
To jest deko zagadka z tym kablem.
U mnie go nie było - resztę instalacji pod PTC miałem.
Wsadziłem PTC, uruchomiłem no i działa.
Czy ma ktoś może na sprzedaż te dwa kable krótkie kable do nagrzewnicy bv6n-18d612-ca? Mam dojście do takich nagrzewnic ale bez kabli. Ogólnie na allegro i olx nie moge znaleźć ani nagrzewnic o tym numerze, a tym bardziej kabli podłączeniowych.
Andrzej_K 13-10-2022, 14:19 Pytaj referee On jest mistrzem od wiązek, wtyczek itp.
Czy ma ktoś może na sprzedaż te dwa kable krótkie .
O taki kabelek chodzi? Czy o inny?
https://lh3.googleusercontent.com/pw/AL9nZEXt5r5n3GXPtsQF9h4XlgOGZ5VBhhJZjpuNtdIgEIkohI KclXA7UJZCM3oYLYIggdNtys_LMeqHE6CsZ7j5z7VkxVb2yskj kZsez4LAACIJUhO5iszGewCvDLxTB3FvtnqlEwApMjL6KB4F7A LJnHk35g=w406-h880-no?authuser=0
lukaszooo 14-10-2022, 08:54 Mam i ja dwie sztuki ale czy do Cx nie wiem
O taki kabelek chodzi? Czy o inny?
tak o ten kabel do zasilania. Nie wiem czy numer sie zgadza (DV6T 18B604-AD) ale wyglądowo to ten.
A ten drugi do sterowania też masz? mam wiązkę z wtyczką ale wnioskuję ze musze mieć jeszcze krótki kabelek miedzy wtyczką a nagrzewnicą PTC.
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już......
Sławek1977 07-11-2022, 14:11 W Focusie USA ktoś montował? Nie ma żadnej instalacji, a najlepsze jest to, że nie ma nawet otworu na PTC- wszystko jest w jednym kawałku plastiku. Oczywiście można wyciąć.
Kros przerabiał już temat w FF z USA?
Już łatwiej chyba będzie dołożyć grzaną szybę do USA.
Sławek1977 07-11-2022, 17:42 Panowie, jakbym chciał podpiąć taką grzałkę „po swojemu”- to czerwony do aku po bezpieczniku 80A, czarny masa, a sterujące żółty i niebieski muszą być ze sobą zwarte (przekaźnik) aby ptc zaczęła grzać? Dobrze kombinuję?
Zasilanie tak, sterowanie nie. Żółty w sterowaniu to plus po stacyjce, ale niebieski to sterowanie typu PWM z BCM, bez choćby kombinowanego sterownika nie odpali. Można natomiast pewnie przerobić wewnętrznie samą nagrzewnicę, będzie grzała np na maks pod osobny włącznik.
Też się zastanawiam nad tym PTC w swoim Focusie
Też dziad tego nie ma.
Kabla nie ma
Kabla sterującego nie ma...
Też trzeba zweryfikować czy sa kable w BCMie
Aby się nie kombinować przy montażu a później środkowy paluszek.
Acha pozostaje podobno jeszcze wymiana alternatora bo jak sie ma wersje 120A to podobno jest za mała ...
Bo nagrzewnica ciągnie MAX 1000W a to jest 80A ....
Czyli w golasie mamy
1. Montaz kabli prądowych (skad zdobyć wtyczki do PTC ?)
2. Weryfikacje czy sterowanie jest w wiązce BCM
3. Dorobienie sterowania do PTC (znowu kwestia wtyczki)
4. Rozebranie osłony tunelu
5. Aktywacja PTC.
O ile mamy wersje z kabelkami to jesteśmy w domu (no może robieranie tunelu środkowego być irytujace) jednak jesli nie mamy ciagniecie kombinowanie robi się trudne.
Rozumie producenta cięcie kosztów i blokada (techniczna) mozliwości instalacji choć z drugiej strony ilu użytkowników sę tak bawi ? I tak skrajnie mało.
Ale z drugiej strony nie dziwię się ze na nowy samochód trzeba dziś czekac xxx dni.
Bo jeśli oni musza odpalić linię z XX zmodyfikowaną wiązką to od kopa tego nie zrobią bo nie mają szans.
Dlatego producent TU Ford robiąc to utrudnienie sam sobie strzela w kolano.
Chyba jednak było by im łatwiej robić full instalacje a tylko dokładać moduły ... przy montażu bo jak potniemy po wiązce czego już tak prosto nie zmienimy robi się problem
Resumując głupi FORD.
Często jest tak, że na początku produkcji jest mniej wersji, więc większa szansa na znalezienie wolnej wtyczki od czegoś. Potem optymalizacja produkcji i kosztów, też na podstawie tego, co kupujący zamawiają najczęściej.
bo jak sie ma wersje 120A to podobno jest za mała
Jak się ma grzane szyby i siedzenia to po dołożeniu PTC i włączeniu wszystkiego może być mało.
lukaszooo 15-11-2022, 13:22 Jak jest grzana szyba przód to prawie zawsze jest 150a.
Mnie się akurat nie trafił, może dlatego, że benzyna.
Fuck grzanej przedniej też nie mam ...
Z grzaniem u mnie to w ogóle chyba model był na jakieś ciepłe kraje
Bo nawet lusterek grzanych nie było ... (choć to najłatwiej ogarnąć)
Ale to też widze jest loteria i pewnie taka sama była w salonach ...
Sławek1977 20-11-2022, 17:24 Wie ktoś może, ile max watt ma grzałka? Ile amperowy przekaźnik dać? Założyłem ją „po swojemu” tzn. po wysterowaniu przekaźnikiem mają załączyć się wszystkie trzy obwody grzałki na ustawiony czas.
Skoro ma zabezpieczenie 80 A, to przekaźnik tyle musi wytrzymać. Może kolega pochwalić się robotą, jakiś schemat, zdjęcia i opis, fajnie, że się udało.
Przecież tam w szeregu nie ma żadnego przekaźnika (linia głowna)
Jest to zasilane bezpośrednio z szyny głównej
Tam płynie 80A przy pełniej mocy ...
Jest przekaźnik w linii IGT który aktywuje Nagrzewnice oraz PWM czyli sterownik wypełnienia.
Przekaźnik jest natomiast do grzanej szyby ... (przedniej)
Sławek1977 21-11-2022, 09:30 Jak już pisałem - grzałka jest podłączona po mojemu, nie ma płynnego sterowania mocą grzałki- po włączeniu idzie od razu full, musi być przekaźnik, bo zwykły przełącznik się spali.
No chyba że tak ... to sobie możesz zrobić generator PWM będziesz miał reg mocy ... :)
... Dobra mam pytanie bo widzę że jest kilka rodzajów tych nagrzewnic
Mam PoLifta (2016) w kombi (o ile to coś zmienia)
Widzę że wystepują takie do Kugi (ale one są ciut dłuższe) (jakieś 10 szczebelków alu nagrzewnicy)
To rozumiem że te odpadają
Ale teraz pojawiają się takie :
https://allegro.pl/oferta/ford-focus-mk3-nagrzewnica-pomocnicza-12801211780
Z plastikową ramka ?
Oraz bardzie popularne
TJ te :
https://allegro.pl/oferta/nagrzewnica-elektryczna-ford-c-max-mk2-focus-mk3-12316427133
Czy ktoś mi powie jak zidentyfikować która ma być ? czyli bedzie pasowała... ?
konieczko5 22-11-2022, 11:11 ...
Sławek1977 22-11-2022, 11:27 No chyba że tak ... to sobie możesz zrobić generator PWM będziesz miał reg mocy ... :)
... Dobra mam pytanie bo widzę że jest kilka rodzajów tych nagrzewnic
Mam PoLifta (2016) w kombi (o ile to coś zmienia)
Widzę że wystepują takie do Kugi (ale one są ciut dłuższe) (jakieś 10 szczebelków alu nagrzewnicy)
To rozumiem że te odpadają
Ale teraz pojawiają się takie :
https://allegro.pl/oferta/ford-focus-mk3-nagrzewnica-pomocnicza-12801211780
Z plastikową ramka ?
Oraz bardzie popularne
TJ te :
https://allegro.pl/oferta/nagrzewnica-elektryczna-ford-c-max-mk2-focus-mk3-12316427133
Czy ktoś mi powie jak zidentyfikować która ma być ? czyli bedzie pasowała... ?
Teoretycznie pierwsza do polifta, druga do przedlifta, ale lepiej sprawdź u się siebie jaki masz otwór- to 2 minuty roboty a masz pewność.
Zawsze przekaźnik daje się o 1 stopień wyższy, niż zabezpieczenie. Tutaj jak masz bezpiecznik 8-A, to przekaźnik min. 100A
Tak zrobiłem, zamówiłem 120A
Czy ktoś mi powie jak zidentyfikować która ma być ? czyli bedzie pasowała... ?
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2571476&postcount=63
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2499050
Sławek1977 22-11-2022, 11:43 Będzie pasowała ta, która ma kształt taki sam jak otwór w aucie.
Nie ma co patrzeć czy przed czy polift, bo w polifcie widziałem otwór na ptc przedliftową. Albo jest prostokąt, albo prostokąt z wycięciem.
Tylko taka praca tej grzałki na MAX 1000W to nie wiem czy to jest dobry pomysł ...
To jest dość liche na 1000W ... sterownik to pewnie "inteligentnie" kontroluje.
Sławek1977 22-11-2022, 11:52 3-5 minut na max nie spowoduje żadnej destrukcji- testowałem przez 15 minut i było ok. Fabrycznie jest elektronika i rzadko da maxa- musi być wiele warunków spełnionych.
Szklana kula nie wie co masz w aucie:) Twoje pieniądze, zamów jaką chcesz- masz szanse 50 na 50 na trafienie właściwej.
No to coś mi się nie dodaje jeśli chodzi o te nagrzewnice
Czytam:
BV6N-18D612-CA była stosowana od 04-10-2012 do teraz w polifcie,
8V6N-18D612-CA - Od: 03-01-2011 Do: 16-08-2011
BV6N-18D612-BA - Od: 16-08-2011 Do: 04-10-2012
8V6N-18D612-AB zaś pochodzi z C-MAXa Od: 23-08-2010 Do: 01-09-2011.
I bym zrozumiał że ta BV6N-18D612-CA była stosowana od 04-10-2012 do teraz w polifcie,
Czyli ta w plastikowej ramce ...
Ale jeśli jest u mnie chyba inna
Informacja z tego linku bardziej opisowego świadczyło by to o nagrzewnicy Typu II (zaślepka prostokątna)
Plus że jest to FOKA typu III to będzie to 8V6N-18D612-AB czyli ta krótsza (łatwo to poznać ma około 66-68 albuminowych szczebelków te dłuższe ok 10-12 więcej
Więc to mam powiedzmy rozniuchane.
Sam mówisz w fabrycznym rozwiązaniu masz elektronikę sterujacą ...
Tam masz plastik fantastik ... 1000W to dużo szczególnie jak być nie opacznie dał mały nawiew ... dodatkowo ten element metalowy jest też elementem chłodzącym element wykonawczy ...
Który styka się z plastikiem ...
Pewnie (na pewno) w tunelu jest pomiar temp który ją kontroluje... plus owa logika która kontroluje przepływ powietrza itd...
Oczywiscie twój samochód i twój wybór ...
PS nie lubię nic robić na oko ...
(łatwo to poznać ma około 66-68 albuminowych szczebelków te dłuższe ok 10-12 więcej
O ile pamiętam, ta uwaga dotyczyła dłuższej nagrzewnicy z Focusa MK2, bo miała identyczny kształt (oprócz długości).
Sławek1977 22-11-2022, 12:17 Tak, dłuższe są od MK2. Te pasujące do MK3 można poznać po kolorach przewodów sterujących- (tfu)- niebieskim i żółtym
Będę miał niedługo zabawę.
Za naprawdę śmieszne pieniądze zamówiłem sobie PTC do swojego Focusa 1.6 EcoBoost.
Wiem że mam benzynę i to w dodatku EcoBoosta ale za 50 zł to szkoda było sobie nie sprawić.
Wg liczenia ma 66-68 szczebelków.
https://i.imgur.com/GWdpPO4.jpg
https://i.imgur.com/X4OQOuE.jpg
https://i.imgur.com/KULz8z8.jpg
Wygrzebałem zdjęcia z Lutego 2022-ego roku kiedy to wymieniałem oringi w rurkach które idą do nagrzewnicy.
No i widzę, że chyba będe miał zabawnie :)
Nie widziałem jeszcze (nie dziwne, bo przeglądałem głównie to forum i drive2.ru) żeby ktoś to wstawiał do Anglika :)
https://i.imgur.com/x23ZCNi.png
https://i.imgur.com/3KDvXvj.png
https://i.imgur.com/DYmgg4E.png
Ciekawe, czy wystarczy tylko odkręcić te dwie śruby i ten metal "zejdzie" czy też okaże się, że w Angliku będzie pół auta do demontażu :P
konieczko5 22-11-2022, 12:46 ...
Sławek1977 22-11-2022, 12:49 Ja do amerykańca wstawiłem, gdzie nawet nie było otworu na grzałkę, to do Anglika nie będzie problemu, bo widać Ok zdjęciach że jest zaślepka.
lukaszooo 22-11-2022, 12:50 Jeśli na dworze jest ok 0C to po 5 minutach leci gorące powietrze, wiadomo ze im większą moc nawiewu się ustawi tym temp będzie mniejsza.
te dwie śruby i ten metal "zejdzie"
Byłbym bardzo zdziwiony, gdyby na górze nie było to do niczego przymocowane. Ja jestem na etapie "ciągnięcia kabla" do zasilania, kolega widzę, że ma szczęście już to posiadać.
Kolega ma Titanium X i ma wszystkie wiązki jakie były pakowane do Focusów :) :)
(gdzie nie zajrzę to wszystko jest)
Mojego Trenda (Sport? - podłokietnik z ręcznym Z) ratuje chyba tylko to, że jest z początku produkcji, trochę wolnych złączy jest, nawet BCM wszystko mający.
konieczko5 22-11-2022, 13:56 ...
Sławek1977 22-11-2022, 14:19 Ale wskazówka na zegarach pokazuje temperaturę cieczy, a grzałka nie ma nic do płynu chłodzącego.
Grzałka do płynu nie, ale do płyn do grzania kabiny tak. Jak wskazówka się podnosi, to już ciepło z normalnej nagrzewnicy czuć.
lukaszooo 22-11-2022, 16:57 W benzynie. Przejedz się dieslem. To jest dedykowane głównie do diesli. 1.5 EB nagrzewa się bardzo bardO szybko.
Jak jest grzana szyba przód to prawie zawsze jest 150a.
Ja mam grzana przednią, tylną i podgrzewane siedzenia(nie było PTC) i alternator 120A :(
Bump: Grzałka do płynu nie, ale do płyn do grzania kabiny tak. Jak wskazówka się podnosi, to już ciepło z normalnej nagrzewnicy czuć.W benzynie. Przejedz się dieslem. mam diesla, po 2-3 km temp. Silnika ponad 45-50 stopni i leci ciepłe powietrze. Dokładałem PTC , ale nie wiem czy to PTC działa czy już z nagrzewnicy ciepło leci. Start silnika od ok -8°C
Bump: Spodziewałem się, że PTC zacznie szybciej grzać, ale to może wina altka bo jest 120A. Aha grzanie szyb P i T wyłączone.
Hej!
U siebie dokładałem i.... nie wiem czy działa :DDDD
Kable zasilające ciągnąłem sam, sterujące miałem - tylko podpiąłem.
Benzyna 1,6 wolnossąca :) - stosunkowo szybko sie nagrzewa.
Stoi w Garażu więc raczej temperatura koło 10 stopnii na razie się utrzymuje.
Jak jest zimniej to mam lekkie wrażenie, że cos tam letniego od razu leci - ale nie tak ciepło tak jak przy ciepłym silniku -> jakie macie doświadczenia z PTC? Leci ciepłe letnie ?? Alternator 120A - bede wymieniał na 150A.
krzys1968 22-11-2022, 20:17 jakie macie doświadczenia z PTC? Leci ciepłe letnie ??
U mnie leci przy -6 po 2 km cieple powietrze tylko ja włączam wewnętrzny obieg.
Sławek1977 22-11-2022, 20:21 Alternator 120A, gorące powietrze zaczyna lecieć po 2 minutach:diabelek:
U mnie leci przy -6 po 2 km cieple powietrze tylko ja włączam wewnętrzny obieg.
A jaką temp. ma silnik po tych 2km?
krzys1968 22-11-2022, 20:41 ma silnik po tych 2 km?
Nie zwracam na to uwagi, ale następnym razem zerknę. Posiadając pudełko będę mógł Tobie dokładna temp powiedzieć.
U mnie silnik ma powyżej 40°C po mniej więcej takiej odległości i dopiero wtedy leci ciepłe.
Wyszłoby że w takim razie mi to do niczego się nie przyda :D
U mnie po 2km już leci powietrze w miarę ciepłe bez PTC.
Na razie obstawiam że wyczuję że "PTC działa" przez specyficzny zapach farelki :D
a razie obstawiam że wyczuję że "PTC działa" przez specyficzny zapach farelki chyba że swiezo po montażu.
PTC nie grzałek na wierzchu jak farelka, poza tym nie nagrzewa się tak mocno że aż do czerwoności :)
lukaszooo 23-11-2022, 07:01 Najprościej jest sprawdzić czy działa nie montując jej do nagrzewnicy. Po 5 minutach pracy nie da się do niej dotknąć. Jeśli ciągnie się samemu instalacje to szalenie istotne jest grubość przewodów i sposob ich łączenia.
Co do alternatora też spotkałem się z 120a przy przedniej grzanej szybie ale tak jak napisałem przeważnie w dieslach z granymi szybami jest 150 choć nie jest to regułą.
konieczko5 23-11-2022, 07:27 ...
Możesz wsadzić alternator 150A do siebie.
From EcoBoost'a 1.6L - BV6N-10300-BB (FF3)
From EcoBoost'a 1.5L - F1FT-10300-BA(FF3+/FC2+)
From Duratec'a 1.5L — BV2T-10300-AB (EcoSport)
ja mam nadzieje na dniach bede wsadzał.
A do diesla DV6C jakie będą pasowały?
Właśnie Diesel 1,5 TDCI 120 KM ? To jakie alternatory ?
lukaszooo 23-11-2022, 09:06 Jako ciekawostka, cała gama silników EcoBoost z lat 2011/2018 grzeje sie bardzo szybko a nawet ekspresowo, latem 90C łapie po ok 1km. Jest tak przez cienkie pływające tuleje cylindrów. 1.6 tiVct również grzeje sie szybko choc trochę wolniej od eb. Właśnie przez to PTC w tych silnikach fabrycznie występuje rzadko bo i nie ma zbytnio takiej potrzeby.
1.6/1.5 tdci grzeje sie wolno i to bardzo, jeśli przesiądzie sie z benzyny to jest to szalenie irytujące.
Nowy silnik 1.5eb czyli 3 cylindry grzeje sie bardzo bardzo wolno, przy 0C trzeba przejechać ok 5 km aby zaczął dmuchać letnim powietrzem. 90C osiąga po ok 10km.
konieczko5 23-11-2022, 09:53 ...
lukaszooo 23-11-2022, 11:32 Ford to nie tylko Focus mk2 czy mk3 bo ta sprawa dotyczy glownie tego modelu. Mondeo mk5 pokazuje faktyczną temp.
Ktoś szuka kabli zasilających do PTC? jak co to posiadam.
co do grzania to jest wada i zaleta ...
Zimą wada w lecie odwrotnie
To też po prostu wynika z sprawności silnika ... po prostu w benzynie idzie to na ciepło które w zasadzie jest złem koniecznym.
Diesel przez inna pracę czyli sprawnośc więcej energii zamienia w moc na korbie a nie na ciepło.
Jest zima to szukamy ciepła w lecie odwrotnie. ..
jak nasz Nagrzewnice E. to ciepłe leci prawie od razu ....
Napięcie sprawdzisz czymkolwiek wpiętym do gniazdka zapalniczki i tak będziesz widział czy alternator sobie radzi ...
Jeśli napięcie będzie trzymać się tych 14V to wspaniale jeśli 13 no OK
Ale jeśli spada poniżej 12V to nie dobrze...
Tylnia nie bierze chyba dużo
Przednia nie wiem ... jak ktoś ma niech zmierzy oporność będziemy wiedzieć...
I=U/R
Ale trzeba wiedzieć ze samo PTC zasysa do 80A a to już nie mało
Po za tym masz pompę ABS wspomaganie też masz na Prad a to cięgnie....
pewnie dlatego z nagrzewnicą dawany jest domyślnie 150A alternator...
dla info 12x150A to daje około 1,8kW i mało i dużo ...
Przednia ma zabezpieczenie 2x40 A, więc dużo. Dlatego taka wydajna w porównaniu z tylną.
Sławek1977 25-11-2022, 17:26 Sprawdziłem u siebie- napięcie na postoju nie spada poniżej 14.9V przy włączonej grzałce ptc, grzanej kierownicy i grzanym fotelu.
Skąd wiesz że PTC jest włączone i grzeje?
Sławek1977 25-11-2022, 19:54 Grzeje kiedy ja chcę- na pilota- od razu max- 3 obwody (home made) :)
2x 40 ? razem 80A
Tam są 2 grzałki ? ? No chyba nie ?
Są dwie połowy szyby zasilane osobnymi układami, razem 80A.
Razem do 80A. To "do" czyni wielką różnicę.
Sławek1977 25-11-2022, 20:51 Te 80A to nawet dla samej ptc za dużo. Mam prądożerne audio ( 2 wzmacniacze, procesor dźwięku, subwoofer, wszystkie głośniki wymienione (żadnej tandety udającej CA) na jednym przewodzie z PTC i przy włączonej grzałce na max i audio na max- bezpiecznik 80A nie ruszy, 70A się pali.
do
To chyba wiadome, że zabezpieczenie musi być większe niż nominalny pobór.
Faktycznie są 2 x 40 A ale to chyba idzie ile fabryka dała ...
Nawet jeśli bierze po 30A na stronę daje 60A
To wtedy coś musi być nie włączane.
bo 60 + PTC dawało by co najmniej 100A a jeszcze jest tylnia
Jakieś grzanie dupska lusteka ble ble ...
to i 150A alternator mało ...
Grzane fotele mają po 15A zabezpieczenie. Tylną szybę włączam tylko do grzania lusterek, bo grzanie samej szyby to jakiś żart, po godzinie by się nie odmroziła.
grzanie samej szyby to jakiś żart
tzn. że masz coś uszkodzone
dziś rano, w mniej niż minutę przód odmrożony, tył odmrożony.
Może masa słaba, widać że wszystkie nitki grzeją, ale tylko blisko nich się odmraża. Przód grzeje momentalnie.
12x10 daje około 120 W :)
No za dużo nie można bo będzie jajecznica g:DD
Ja na początku na chwilę daje 5 stopień, po krótkiej chwili zmniejszam. Żona może na maks grzaniu i 30 kilometrów jechać :619:
konieczko5 27-11-2022, 08:48 ...
Faktycznie jak ci się tylnia nie odmroziła po 5 min to coś jest nie tak, a po za tym to nie ten wątek :)
Szukam ale nie mogę znaleźć. Czy panele klimatyzacji manualnej poliftowe też dzielą się na obsługujące (-Bx) i nieobsługujące (-Ax) PTC tak jak jest to w przedlifcie?
Wielkie dzięki dla wszystkich dzielących się doświadczeniami w tym wątku!
Właśnie udało mi się uruchomić nagrzewnicę PTC w Ford Focus MK3 FL 1.5TDCi Trend z 2017r - fabrycznie golas z manualną klimatyzacją. Może komuś przydadzą się poniższe wskazówki:
1. Kupiłem nagrzewnicę BV6N-18D612-CA - używka z KUGI z 2013r z obciętymi wtyczkami: zasilającą i sterowania,
2. Dorobiłem okablowanie zasilania wg. wskazówek Waldemarosa (post #36), z tym, że masę podłączyłem do 2 śrub w progu pasażera (rozdzieliłem kabel na 2 łączówki w progu, żeby była "lepsza masa"),
3. Musiałem dołożyć kabel sterowania od wtyczki nagrzewnicy - tej obciętej - do modułu BCM: niebieski kabelek z wtyczki do BCM C3 pin 53, żółty do C8 pin 17 (zdjęcia z forum rosyjskiego). Niestety, jako że mój FF to golas, więc nie miałem wspomnianych pinów we wtyczkach BCM. Kupiłem na znanym portalu aukcyjnym najtańszy "moduł komfortu Focus MK3" z kompletem obciętych wtyczek za 100zł. Wtyczki rozbiera się bardzo łatwo i można przełożyć brakujące łączówki i dolutować 2 kable.
4. Programowanie PTC Forscanem (konieczna licencja rozszerzona tzw. Tryb Inżynieryjny 2) - prosta zmiana jednego parametru.
5. ZONK! 4stC i nie działa!
Wertowanie forum, zakup miernika cęgowego DC, rozebranie całości, sprawdzanie kabelków, wymiana nagrzewnicy na inną sztukę, sprawdzenie w Forscan, sprawdzenie literki B w panelu regulacji klimy (bo te z literką A nie obsługują PTC) - wszystko dobrze ale NIE DZIAŁA.
6. ... to może ten zielono-brązowy kabelek BCM - HVAC (okolice postu #71), który jest herezją i go nie potrzeba ?
BINGO! Oczywiście w moim golasie tego kabelka też nie było a jego dołożenie zadziałało jak magiczna różdżka. PTC ożyło!
Okazuje się, że w instalacji golasa z manualną klimą ten kabel jest niezbędny bo najwyraźniej przekazuje sygnał do BCM, że ma uruchomić PTC.
Najwyraźniej w aucie w manualną klimą polecenie uruchomienia PTC nie idzie szyną CAN jak w klimatronikach tylko właśnie tym kabelkiem.
Krótkie how-to:
a) kupiłem najtańszy panel regulacji klimy do FF MK3 wyglądający jak mój ale z obciętymi wtyczkami (to jest właśnie HVAC ze schematów),
b) z niebieskiej wtyczki od panelu regulacji klimy wyjąłem jeden pin z kabelkiem i przełożyłem do mojej wtyczki - pin 18
c) z wtyczki od starego modułu komfortu (BCM) wyjąłem kolejny pin z kabelkiem i przełożyłem do mojej wtyczki BCM C3 - pin 49 oraz połączyłem kabelkiem z dołożonym pinem w panelu klimy.
PS: zmierzony prąd nagrzewnicy wahał się u mnie między 14A - 63A, ale napięcie było stabilne 14.1 - 14.2V, alternator 120A. Nagrzewnica działała także przy nawiewie ustawionym na 2/4.
piotrs101 16-11-2024, 20:00 Cześć mam problem z identyfikacja panelu klimatyzacji po demontażu okazało się że nie ma naklejki a jedynie same nr na odwrocie które Nie mają końcówek A lub B
Focus 2014 zasilanie i sterowanie było na miejscu aktywowałem forscan' em masa przy nadkolu dokręcona a nagrzewnica nie działa
Możemy po VIN sprawdzić panel jeszcze. Napięcie zasilania dochodzi, bo może nie być bezpiecznika? Jest jeszcze do sprawdzenia chyba obecność podłączanie któregoś pinu panelu z BCM.
piotrs101 16-11-2024, 20:57 Napięcie dochodzi sprawdzone miernikiem stałe nawet bez zapłonu 12v
A win to WF0KXXGCBKEU02345
WF0KXXGCBKEU02345
Wychodzi 1896669 (BM5T-19980-AF), nie powinno grzać z tym panelem. Sam zmieniałem na końcówkę -Bx.
piotrs101 16-11-2024, 22:02 Dzięki za odpowiedź tak sądziłem a wiec szukam panelu. A jest szansa sprawdzic to na krótko za nim kupię?
Seba00415 18-11-2024, 21:56 Siemanko wszystkim.
Właśnie jestem po operacji dołożenia Ptc w swojej Foce, i chciałem się zapytać po jakim czasie po odpaleniu auta leci wam ciepłe powietrze, i czy jakoś znacząco wzrasta spalanie chwilowe auta, bo u mnie jak mam ustawione na klimatroniku 21 stopni to tak od razu po odpaleniu nie czuć że grzałka działa a spalanie jest wyższe o ok 0,1 - 0,2 l od nominalnego, dopiero po ok 3 minutach coś tam zaczyna grzać, sprawdzane przy temperaturze na zewnątrz ok 1-2 stopni
cezarg1410 18-11-2024, 22:22 Spalania nie wiem, ale grzanie po 3 minutach jest ok. To w końcu tylko kawałeczek farelki a nie nagrzewnica przemysłowa :)
Zależy od temperatury na zewnątrz, przy 10 stopniach to poniżej minuty już czuć. W spalaniu (benzyna) wyraźnie widać to dodatkowe grzanie.
Seba00415 19-11-2024, 08:19 Hmmm.... To może ja coś źle zakodowałem bo u mnie w Bmc nie ma takiej opcji jak Ptc dopiero w sterowniku silnika PCM jest opcja Pcm heat i tam zmieniłem parametr
Seba00415 19-11-2024, 10:15 No tak bo żeby wejść w Bcm chce ode mnie plik SBL i dalej mnie nie puszcza, a z automatu też nie pobiera bo wywala błąd. Może ktoś pomoże?
Bump: Dobra znalazłem na chomikuj całą bazę plików SBL jakby ktoś potrzebował to pisać, udało mi zakodować poprawnie no i różnica w grzaniu jest kolosalna według moich subiektywnych opinii. Jeszcze może ktoś podpowie czy bezpiecznik nr 17 pod maską potrzebny bo ja go założyłem wcześniej ale niektórzy piszą że on jest do ogrzewania wodnego czyli " Webasto"
piotrs101 23-11-2024, 16:48 Ja nie mam bezpieczniki 17 nawet pinu tam nie ma.
Jeśli ktoś zmienia panel manualny na Bx
Polecam kupic od c-maxa jest łatwiej dostępny i bardzo tani rozni się troszkę mocowaniami i są 2 sposoby albo obcinamy 2 mocowania i będzie git lub bardziej pro. Rozbieramy i przekładamy płytkę elektroniczna do naszego starego wszystko pasuje robota prosta na 15 min
Czy da się w sprawdzić w forscan live pobór prądu przez PTC = potwierdzić, że działa ?
Gdzieś natknąłem się na zdjęcie "PTC_HEAT" i było % pokazane, aczkolwiek switch był "OFF" u tej osoby.
Jak szukałem u siebie, dogrzebałem się tylko sprawdzenia live właśnie tej pozycji switch.
Kable już miałem, masę dzisiaj u mechanika potwierdziłem, dołożyłem w mk3 fl żony, ale przy temp ~0, po około 7 minutach pracy na postoju, to powietrze z nawiewu było lekko ciepłe, ale daleko od gorącego. Nie jestem przekonany, że była to zasługa PTC, a po prostu nagrzewania silnika.
Czy po uruchomieniu silnika, i 19 stopniach na HVAC i przestawieniu na HI powinien odczyt z zapalniczki się zwiększyć?
Jeszcze tak myślałem, czy PTC np. może nie startować bądź ledwo co grzać bo akumulator jest według komputera wyeksploatowany/kiepskim stanie ? -> zauważyłem, że S&S prawie w ogóle nie działa, nie przeszkadza mi to, ale dopiero jak sporo pojeżdżę lub losowo raczy się załączyć a przy kiepskim aku tak podobno bywa.
Około 0 to po minucie czy dwóch musi być czuć ciepłe, PTC w takim razie nie grzeje.
Dzisiaj wziąłem 2 termometry.
Spokojnie z 5 minut pochodził. HVAC na HI, na zewnątrz 4 stopnie. Termometr wskazywał na wylocie z nawiewu 18 stopni. Ponadto zużycie paliwa na poziomie 0.9l/h.
Na czeskim forum przeczytałem że jak pojemność akamulatora jest już zbyt niska to PTC nie działa i przy działającym zużycie na postoju szybuje do 1.5l/h, chyba że to nie było dla diesla.
Ładowało 14.7-14.9v.
Jak dałem szybę max (włączyło grzanie przod tył i lusterka) ładowanie spadło do 13.9
Po przejechaniu 24km, ładowanie dalej 14.7 i SS nie działał.
Brak mi pomysłu innego niż akumulator.
Kable podpięte, masa podpięta, w komputerze włączone a nie działa.
Jeśli miałoby to być od słabego aku, to można odłączyć na próbę BMS (odpiąć wtyczkę przy ujemnej klemie).
Czy odpięcie Bms polega na wypięciu tej wtyczki?(załącznik)
Jeżeli tak to w jakich warunkach to zrobić? Odpiąć pierwsze plusa i poczekać trochę i wyciągnąć ta wtyczkę?
technik08 24-11-2024, 18:54 Nie wiem , czy MK3 fl tak się da , ale w moim MK 2 ustawiłem na zegarach wyświetlanie aktywności PTC włączona/ wyłączona .
Andrzej_K 24-11-2024, 19:04 (...) Odpiąć pierwsze plusa i poczekać trochę i wyciągnąć ta wtyczkę?
Żadnego plusa nie odpinaj. Po prostu przy wyłączonym silniku (wyłączony zapłon) wypnij wtyczkę BMS i tyle.
Odpiąłem BMS,
Aku ładowanie 14.8 V. Temp. 8 stopni. HVAC HI, temp. po 4-5 minutach na postoju ~16 stopni na wylocie z nawiewu. (brak włączonych innych odbiorników prądu)
Podpiąłem BMS, aku ładowało już 13.3 V. Temp. na wylocie bez zmian.
W obu przypadkach spalanie 0.8/h -> co by wskazywało, że grzałka nie domaga się dużo prądu (czytałem że do 1.4/1.5 l/h dobija jak PTC ciągnie prąd).
I teraz albo faktycznie akumulator (bo SS nie działa), albo to tak słabo grzeje albo przyzwyczajony jestem z innego auta też diesel z PTC.
Po przejechaniu z 300-500m, na wylocie już było 26 stopni. po 1 km 30+.
Z ciekawości patrzyłem na alternator, ale żadna naklejka na nim nie widnieje, która by uchyliła rąbka tajemnicy ile A generuje.
konieczko5 28-11-2024, 11:25 ...
zgadza się. spalanie 0.8 l/h wskazywałoby brak pracy PTC.
Czy w moim przypadku, jest jeszcze coś czego mogę spróbować poza kupnem nowego akumulatora?(SS przeważnie też nie działa)
Przed chwilą zaglądnąłem do PTC, wszystkie wtyczki wypiąłem i wpiąłem ponownie.
Na pewno dobrze siedzą.
4 stopnie na plusie, po rozruchu, auto na postoju spalanie miało 1.4-1.5 l/h ale po 2-3 minutach już spada do tych ~0.8-0.9l/h. Wyłączenie całkowicie HVAC powoduje spadek 0.1-0.2l/h.
edit: Jeszcze mi do głowy przyszło, kupić drugą, podpiąć "na zewnątrz" i zobaczyć czy będzie się nagrzewać / jakaś różnica w spalaniu. Jeżeli zadziała to reklamacja pierwsze, jeżeli nie to zwrot drugiej.
Ponadto, jak zgłębiałem temat, natknąłem się na wypowiedzi, że HVAC sam sobie włącza podgrzewanie przedniej szyby bez zapalania kontrolki na panelu klimatornika. Jeżeli taka sytuacja ma miejsce, alternator jest z tych mniej Amperowych, pojemność akumulatora zbyt niska dla komputer'a (zdegradowane aku) to nie daje prądu na PTC.
robol1982 14-03-2025, 17:02 Cześć , chciałem dołożyć nagrzewnicę PCT , mam ją zamontowaną . Kable zasilające to kostka ( kabel czarny i fioletowy ) posiadam klimatyzacje manualną , wymieniłem panel sterowania na wersję B. Jednak fabrycznie brak wiązki sterowania ( mam wtyczkę przewodu koloru żółtego i niebieskiego wychodzi ona z nagrzewnicy PCT ) , mam ogromną prośba o pomoc, gdzie te przewody wpiąć by działało. Jak ktoś dysponuje zdjęciem , gdzie je podpinał to poproszę. Ewentualnie , może jest ktoś z okolic Poznania , co by pomógł dorobić brakujące przewody. Im bardziej łopatologicznie udzielona odpowiedź , tym bardziej dziękuję za pomoc . Pozdrawiam
|
|