Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Całkowity wyciek petrygo i brak miejsca wycieku.


bananesq
29-09-2018, 22:01
Witam szanownych,
proszę o podpowiedzi co tu się zadziało.

Auto 1.6 TDCi, 370 000 na liczniku.
W trasie po przejechaniu bez przerwy 400 km, pod Świnoujściem skoczyła temperatura silnika na czerwone pole wskaźnika. Po przejechaniu 2km zjechałem na stację. Pod maską w zbiorniku na płyn nie było nic! (przed trasą sprawdzałem poziomy i wszystko było ok)
Poczekałem, aż silnik ostygnie i zalałem 2 litry petrygo. Żadnego wycieku z chłodnicy, przewodów nie było. Pod silnikiem sucho. Jedyną dziwną rzeczą było to że petrygo pojawiło się na listwie wtryskiwaczy. Cała ta listwa jest zalana płynem.

Dojechałem 10 km do Świnoujscia. Płyn w zbiorniku był ale mniej niż zalałem.
Następnego dnia rano ilość płynu w zbiorniku bez zmian. Uzupełniam i ruszam do Warszawy.
Po przejechaniu 200 km znowu temperatura w górę. Zjeżdżam, schładzam, uzupełniam i w drogę. Tym razem po odpaleniu pojawia się biały dym z wydechu. Gaszę silnik i odpalam ponownie - tym razem dymu nie ma więc ruszam w drogę. Po kolejnych 200 km sytuacja się powtarza. Tym razem po uzupełnieniu płynu w pracy silnika pojawia się "klekot".

Pod korkiem oleju, na bagnecie ani w zbiorniku płynu chłodniczego żadnego nalotu.

Jakieś pomysły?

krzys1968
30-09-2018, 02:45
Peknienta chlodnica ERG

bananesq
02-10-2018, 14:09
Chłodnica spalin szczelna.

Niestety mechanik stawia na pękniętą głowicę ze względu na płyn chłodniczy który zalewa listwę wtryskową.

Koszty wiadomo, 2500 - 3000 zł.

Wymiana silnika to podobne koszty.
Jakieś sugestie bo nie wiem co dalej. Przebieg 370.000 - naprawiać czy sprzedawać auto czy przeszczepiać silnik?

hindus
02-10-2018, 14:20
Przeszczep to zawsze ryzyko - nigdy nie wiadomo co trafisz. Z drugiej strony ten przebieg... A jak reszta auta? Sprawna, czy też nie bardzo?

bananesq
02-10-2018, 14:32
Reszta auta w stanie bardzo dobrym. Pali na dotyk, spalanie trasa 4,7L, nie bierze oleju. Żadnych błędów. Dwa lata temu robione turbo i nic poza standardową wymianą oleju itd.
Liczyłem że jeszcze dwa, trzy lata będzie służył.

kozunio12
02-10-2018, 22:10
Jakby palił płyn, to miałbyś chmurę białego dymu za sobą. Przed wymianą czegokolwiek zrób test na co2

ministerq
03-10-2018, 08:41
naprawiać czy sprzedawać auto czy przeszczepiać silnik?

Znaczy co, pytasz forum o zdanie czy warto kogoś puścić na minę?

rzepetto
03-10-2018, 08:42
W moim 1.8 TDCi miałem podobną sytuację - płyn uciekał, nie kopcił na biało. Przy okazji przeglądu jak diagnosta wszedł pod auto znalazł jakąś śrubę poluzowaną i wszystko w okół niej zachlapane na różowo. Srubę trzeba było wymienić i od tego czasu spokój.

RyszardaTrzeciaWaza
03-10-2018, 11:07
To jest dobry trop. Gdzieś tam jest otwór do spuszczania płynu z bloku. Może ktoś się do niego wcześniej dobierał i teraz śruba się rozszczelniła.
Płyn ma to do siebie, że jak będzie ciekł, to gorący silnik go odparuje, dlatego może nie być widać klarownie skąd się sączy.

Jednak po opisie skutków przegrzania wnioskuję, że mogłeś zarżnąć silnik.....

Jaryska
03-10-2018, 14:07
W miejsce płynu, nalej wody, i zaraz będziesz wiedział, którędy ucieka.
Bo woda nie odparuje tak szybko jak płyn.

hindus
03-10-2018, 14:52
Tylko destylowanej, żebyś z rozpędu nie zakamienił sobie chłodzenia :P

Jaryska
03-10-2018, 15:12
Chyba żartujesz, przez 1 dzień na wodzie zakamieniuje ????????????????

hindus
03-10-2018, 16:07
Na krótką metę zatkać nie zatka ale osad może zostawić, potem trzeba będzie po tym płukać...

bananesq
09-10-2018, 10:10
Okazało się że pękła głowica gdzieś w okolicy 4 wtrysku. Najprawdopodobniej spowodowane to jest tym że jakieś 3 lata temu, kiedy wymieniałem uszczelniacze, mechanik nie mógł odkręcić czwartego wtrysku. Siłował się z tym dwa tygodnie i go nie wykręcił. Być może coś w tej głowicy naruszył.

Teraz silnik po rozgrzaniu kopcił na biało.
Pod pokrywą zaworów, między wtryskami różowy płyn.

Teraz mam pytanie, czy ktoś może mi powiedzieć jakie głowice pasują do silnika D8GA?