Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Wymiana klocków. Pasta po co?


malatxxx
03-10-2018, 19:00
Witam oglądałem niedawno na YOUTUBE filmik jak gość wymienia klocki hamulcowe i gdzieś w okolicy oringu wstrzykuje jakąś pastę nie widać dokładnie gdzie i nie mówi po co. .,może ktoś się orientuje i podpowie?
Kolejna sprawa czy smarować prowadzenie klocków w zacisku czy nie (jedni twierdzą że tak inni że nie )?
ja myślę że nie

Tomi1000
03-10-2018, 19:12
Brak smarowania prowadnic klocków powoduje bardzo często piszczenie klocka z zacisku oraz okazjonalnie przytarcie klocka w prowadnicy.
Smarowanie gumy tłoczka? Nie wiem.... Wyczyścić i sprawdzić stan warto.

malatxxx
03-10-2018, 19:22
Brak smarowania prowadnic klocków powoduje bardzo często piszczenie klocka z zacisku oraz okazjonalnie przytarcie klocka w prowadnicy.


Jaki smar zastosować ?

Tomi1000
03-10-2018, 19:27
Ja używam pasty Victor Reinz Reinzosil.
Raz użyłem też smar syntetyczny z K2. Dość tani i daje radę.

dlugi91
03-10-2018, 19:29
Paste (Smar) ceramiczna bo ma wysoką odporność termiczną. Tylko że smar w tubce, taki w spreju nic nie da. Nieraz do zestawu klocków dołączają małe wyciskane tubki, jeśli taka będziesz miał to w zupełności wystarczy

Wysłane z niewybuchającego Szajsunga

karloss
03-10-2018, 21:32
Smarowanie gumy tłoczka? Nie wiem.... Wyczyścić i sprawdzić stan warto.

Smaruje się tłoczek a nie gumową uszczelkę (smar nakłada się pod uszczelkę). Jak nie ma smaru można użyć płynu hamulcowego.

malatxxx
03-10-2018, 23:21
Smaruje się tłoczek a nie gumową uszczelkę (smar nakłada się pod uszczelkę). Jak nie ma smaru można użyć płynu hamulcowego.

teraz wiem o co chodzi ,znalazłem coś takiego na allegro:
https://allegro.pl/pasta-do-tloczkow-i-cylinderkow-hamulcowych-5ml-i7366388663.html?reco_id=75527e59-c758-11e8-a140-246e9680cb48


myślałem że jakikolwiek smar którym posmaruje klocki zabrudzi się pyłem z klocków i efekt będzie odwrotny do zamierzonego ,ale nie wiedziałem o istnieniu pasty ceramicznej,dodatkowo przeczytałem instrukcję dołączoną do zakupionych klocków (motorcraft) i tam jest zalecenie aby posmarować prowadnice klocków specjalnym preparatem.

Zbyniu123
04-10-2018, 01:09
Pamietaj ze do smarowania prowadnic jazma klockow nie uzywac zwyklego smaru bo ci gumki rozpusci, musisz uzywac sylikonowego/ syntetycznego smaru.
A co to miejsca styku klockow to dobrze wyczysc i zloz poprostu na sucho bo jak dasz tam smaru to przy pierwszym myciu czy dobrym deszczu i tak sie wyplucze i bedzie sucho, ja jedynie daje miedzianke na miejsce styku tloczka z klockiem i tyle.

Sent from my LG-H870 using Tapatalk

malatxxx
04-10-2018, 11:28
[QUOTE=Zbyniu123;3037524]Pamietaj ze do smarowania prowadnic jazma klockow nie uzywac zwyklego smaru bo ci gumki rozpusci, musisz uzywac sylikonowego/ syntetycznego smaru.
A co to miejsca styku klockow to dobrze wyczysc i zloz poprostu na sucho bo jak dasz tam smaru to przy pierwszym myciu czy dobrym deszczu i tak sie wyplucze i bedzie sucho, ja jedynie daje miedzianke na miejsce styku tloczka z klockiem i tyle.


kupiłem do klocków textar ceratec
https://allegro.pl/pasta-ceramiczna-do-hamulcow-textar-ceratec-nwa-i7274424378.html

do cylinderków i tłoczków pastę
https://allegro.pl/pasta-smar-do-tloczkow-i-cylinderkow-hamulcowych-5-i7373869370.html


na sobotę zaplanowana wymiana klocków tył

lukaszooo
04-10-2018, 11:36
Cylinderki smaruje sie minimalną ilościa pasty jedynie do montażu, to nie przegub że ma być pełno smaru. Guma która osłania tłoczek ma dwa zadania, jedno to ochrona od brudy a drugie to cofanie tłoczka, jak nawalisz tam smaru to tłoczek nie bedzie sie cofał.

darmodziej
04-10-2018, 15:23
Guma która osłania tłoczek ma dwa zadania, jedno to ochrona od brudy a drugie to cofanie tłoczkaOsłona tak, cofanie nie. Cofanie tłoczka powoduje odpowiednia budowa uszczelniacza tłoczka i rowka, w który jest włożony.

malatxxx
04-10-2018, 15:32
ja jedynie daje miedzianke na miejsce styku tloczka z klockiem i tyle.

Na większości smarów miedzianych jest napisane nie stosować do ABS
Ale to chyba chodzi o zakłócenie czujnika abs

Marantz87
07-03-2021, 16:50
Szybkie pytanie o pastę ceramiczna , czy można stosować ja do prowadnic tylnego zacisku ? Wymieniałem dzisiaj klocki tylne , i w lokalnym sklepie motoryzacyjnym wpadłem po cos na prowadnice, dostałem białą pastę ceramiczną liqui moly i Pan stwierdził że będzie ok . złożyłem wszystko do kupy z tą pasta , no ale nie wiem czy powinna być to pasta czy smar ceramiczny ?

arturek
07-03-2021, 18:28
[...]
Kolejna sprawa czy smarować prowadzenie klocków w zacisku czy nie (jedni twierdzą że tak inni że nie )?
ja myślę że nie

Witam

Zobacz
https://www.youtube.com/watch?v=xfye1xn1vfU&ab_channel=ProfesorChris

pozdrawiam
Arturek

Mariusz.S
07-03-2021, 19:04
Będzie OK jeżeli nie zawiera w składzie metali oraz w opisie na opakowaniu nie ma przeciwwskazań co do kontaktu z kauczukiem/gumą.
Nie wiem którą pastę LM kupiłeś, ale jeżeli dobrze oczyściłeś prowadnice to będzie dobrze. Na przyszłość kup sobie Boscha SuperFit i Textara Hydratec, mają tę zaletę że nie reagują z gumą, Bosch ma szersze zastosowanie w motoryzacji a Textar jest dopuszczony do kontaktu z płynem hamulcowym.

radkor
07-03-2021, 19:13
Polecam to:
https://products.liqui-moly.com/media/catalog/product/cache/7/image/600x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/1/21119.jpg

Marantz87
07-03-2021, 20:44
Dziękuje za odpowiedzi , pasta którą kopiłem ma oznaczenie LI - 3418 .

A i bym zapomniał , wszytko zostało oczyszczone.

ooowca
09-03-2025, 19:54
Dzień dobry mam pytanie czy gdzieś w Internecie jest filmik z wymiany zacisku tylnego hamulca w mondeo mk 4.Bardzo dziękuję za wszystkie sugestie.

pankrakus
09-03-2025, 21:06
Witam

1) Tak - jest
2) Aby znaleźć wystarczy użyć wyszukiwarki w internecie,
np. w Youtube

pozdrawiam

Juzek
10-03-2025, 07:45
Dzień dobry mam pytanie czy gdzieś w Internecie jest filmik z wymiany zacisku tylnego hamulca w mondeo mk 4.Bardzo dziękuję za wszystkie sugestie.Filozofii większej nie ma. Odpinasz linkę ręcznego, odkręcasz zacisk z prowadnic, luzujesz i odkręcasz przewód hamulcowy i szybko wkręcasz w nowy zacisk. Potem wszystko w odwrotnej kolejności upewniając się, że przewód hamulcowy nie jest skręcony wzdłuż własnej osi.

Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka