Witam,
Mam do wymiany przednie łączniki stabilizatorów. W warsztacie powiedzieli mi 275zł, cena wydawała mi się ok, dopóki nie sprawdziłem ceny części w internecie.
https://ford.sklep.pl/product-pol-12826-lacznik-stabilizatora-Delphi-TC1418.html - 67zł za sztukę z przesyłką, wychodzi 140zł za robociznę...
I teraz moje pytanie - czy laik jest w stanie wymienić łączniki samodzielnie, mając do dyspozycji klucze, 1 lewarek i parking przed blokiem? Widziałem opis i filmiki z wymianą na necie i nie wydaje się to dużo trudniejsze od wymiany koła :) A jak jest w praktyce?
Damian76
09-10-2018, 09:58
Poradzisz sobie, przygotuj sobie jeszcze klucze imbusowe bo pewnie będzie ci się okręcał trzpień .A co do samego łącznika to osobiscie wolałbym dołożyć parę złotych i kupić coś lepszego.
A nie ma problemów na jednym lewarku, że śruby na skosa będą wchodziły czy coś w tym stylu?
Coś lepszego czyli Febi, Meyle lub Lemforder? Który polecacie?
https://www.iparts.pl/czesc/lacznik-stabilizatora-febi-bilstein-22408,0-101-22408-10781.html#100577
https://www.iparts.pl/czesc/lacznik-stabilizatora-lemfrder-2949902,0-35-2949902-881569.html#100577
https://www.iparts.pl/czesc/lacznik-stabilizatora-meyle-7160600014hd,0-144-7160600014hd-730680.html#100577
Damian76
09-10-2018, 10:06
Ja osobiście zakładałem Lemforder mogę polecić.
Łatwe.
Trzeba tylko podnieść obie strony.
Albo na kołach bez podnoszenia
civicplff
09-10-2018, 16:52
I dobrze oczyść szczotka gwint możesz też użyć jakieś środka typu wd40 odrdzewiacz itp. no i imbusa (ampula) nabić młotkiem lekko żeby wszedł pewnie w najgorszym razie trzeba będzie ciąć kątówka. Jednak jeśli oczyścisz prysniesz to w 80% śruby dają się wykręcić.
FiestaCiechanow
11-10-2018, 09:03
Ja właśnie wczoraj wymieniłem - od razu odgłosy na nierównościach ustały. Przy wymianie obyło się bez diaxa, zrobiłem tak jak napisał kolega civicplff psiknąłem odrdzewiaczem na nakrętki i się odkręciły bez problemu. Postawiłem na Febi - mam nadzieję, że posłuży ;)
civicplff
11-10-2018, 21:11
Łączniki niestety na polskich drogach często się wymienia nawet najlepsze firmy potrafią szybko się wybić na dziurach.
RyszardaTrzeciaWaza
12-10-2018, 05:40
Postawiłem na Febi - mam nadzieję, że posłuży ;)
Tak wyglądały febi po nie całym roku. W obu łącznikach, zatarł się jeden sworzeń, drugi był ok.
Mają coś nie tak gumą, że przepuszcza.
Co prawda to nie z forda, ale warto skontrolować.
kowalskikowalski
12-10-2018, 19:32
Witam. Końcówkę łącznika należy przytrzymać kluczem 17 (bynajmniej u mnie są nacięcia) klucz pneumatyczny i odkręcone bez problemu.
civicplff
12-10-2018, 20:13
Witam. Końcówkę łącznika należy przytrzymać kluczem 17 (bynajmniej u mnie są nacięcia) klucz pneumatyczny i odkręcone bez problemu.Zależy od producenta drążka czasem są zmieniane właśnie na płaski klucz chodź czasem i takie rozwiązanie nie pomaga jak nakrętka się zapiecze.
A i nie każdy ma klucz udarowy.