Zobacz pełną wersję : Diagnostyka TPMS - testy
orion512 16-10-2018, 00:15 Witam.
Ponieważ jak zapewne niektórzy wiedzą dłubię w różnych zakamarkach swojego samochodu kiedyś w końcu dotarłem i do TPMS.
Dla nie wtajemniczonych skrót ten rozwija się jako Tyre Pressure Monitoring System czyli system monitorowania ciśnienia w oponach.
Ponieważ robiłem rożne patche (convers+), testy i inne eksperymenty związane z tym systemem, wielokrotnie wymieniałem tez same czujniki testując różne modele natrafiałem na problem braku narzędzia do wybudzania oraz diagnostyki TPMS.
Wbrew pozorom lokalni "gumiarze" na hasło aktywacja czujników zwykle robili dziwne miny :)
A wydawało by się, ze w dzisiejszych czasach kiedy czujniki są już prawie standardem taki sprzed powinien być obowiązkowym wyposarzeniem każdego, nawet najmniejszego warsztatu.
Moje doświadczenia pokazały, że tak jednak nie jest. Oczywiście z pewnością wiele warsztatów takim sprzętem dysponuje, jednak być może moje szczęście sprawiło iż ciężko mi było na takie trafiać.
Trochę zirytowany takim stanem rzeczy zacząłem śledzić co w ogóle na rynku jest dostępne i jakie ma możliwości.
No i nie dawno, trochę przypadkiem, w moje rączki wpadł taki oto sprzęt.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=98448&stc=1&d=1539645560
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=98449&stc=1&d=1539645560
Po wyjęciu z pudełka okazało się, że urządzenie jest sporych rozmiarów. Większe nie myślałem.
Prawdopodobnie jest to za sprawą gumowej osłony, która znacznie zwiększa gabaryt.
Aby chwycić urządzenie, trzeba szeroko otworzyć doń. Na szczęście w mojej opinii nie jest na tyle duże aby uznać je za nieporęczne.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=98450&d=1539645558
W miarę wolnego czasu będę starał się w tym wątku przybliżyć możliwości urządzenia.
cdn ....
cattani75 16-10-2018, 08:37 Ile kosztuje taka zabawka?
muffintsi 18-10-2018, 20:29 orion512 troszkę kosztuje ta zabaweczka... Chyba jednak nie kupię sobie, a wiesz że kupuję różne kabelki.... ładuję kasę w jakieś ddrowskie plastikowe auta :one:
Kawał dobrego sprzętu . Miałem używałem i czujniki klonowałem ;) .
orion512 19-10-2018, 10:02 No najtańsze to to nie jest. A i rozpiętość cen jest ogromna.
Ważne jest tez aby nie sugerować się tylko najniższa ceną ponieważ updaty lub aktywacja dostępnych języków robione są tylko i wyłącznie po zarejestrowaniu w systemie online.
Temat czujników ciśnienia w kołach jest ciekawy. Z jednej strony to raczej prosty system, który nie robi nic innego jak wysyła informacje o ciśnieniu. A jednak producenci skutecznie go komplikują. Mimo, że większość czujników produkuje jedna firma (VDO/Continental) to jednak producenci auta chcą, by czujniki wysyłały konkretne ID dla danej grupy aut i w ten sposób nie współpracują one z innymi czujnikami.
Tak więc dobór czujników to szalenie istotna rzecz.
No i kwestia wybudzania i programowania pod auto. W Fordzie teoria jest taka, że czujniki same powinny się odszukiwać i komunikować, tyle, że czujnik musi być w wybudzony. I do tej ostatniej czynności potrzebne jest urządzenie takie jak kolega.
Ja sam korzystam z urządzenia Sensor AID. Mam go już chyba ze dwa lata i sprawuje się świetnie. Swego czasu nawet miałem sytuację, kiedy czytał czujniki, które Ateq VT56 nie mógł odczytać.
Co zrobić w razie problemów z czujnikami? Znaleźć kogoś, kto takowe urządzenie posiada i wie co z nim zrobić. Duże zakłady wulkanizacyjne mają te urządzenia i w sumie nawet potrafią sie nimi posłużyć. Problem może być tylko z ceną, która wynika z wysokiego kosztu urządzenia. Ale można łapać ludzi tutaj z forum, którzy posiadają takie urządzenia, to na pewno ktoś z nas pomoże.
orion512 30-10-2018, 01:45 Wracając do tematu :)
Do czego w ogóle przeznaczone jest urządzenie?
Tutaj taki trochę marketingowy bełkot według producenta:
- Aktywacja wszystkich rodzajów czujników (magnetyczne, częstotliwościowe, ciśnieniowe)
- Obsługa częstotliwości 315MHz i 433Mhz
- Odczyt / zapis ID czujników w module TPMS, poprzez złącze OBDII
- Odczyt / kasowanie kodów błędów modułu TPMS
- Odczyt danych czujnika: ID, ciśnienie, temperatura, stan baterii, numer części OE, procedura przyuczania
- Odczyt / zapis oraz odtwarzanie parametrów podczas pracy systemu TPMS: ciśnienie, temperatura, status czujników, stan baterii
- Umożliwia wykonanie testów systemu TPMS przewidzianych przez producenta samochodu
- Umożliwia programowanie sterownika systemu TPMS, przyuczanie czujników
- Funkcja dopisania pojedynczego koła
- Testowanie systemu KEYLESS pod kątem transmisji sygnału radiowego - FOB
- Diody sygnalizacyjne oraz głośnik informują o prawidłowym działaniu czujników
- Intuicyjną obsługę zapewniają wyświetlane na ekranie funkcje prowadzone, specyficzne dla każdego pojazdu
- Graficzna wizualizacja samochodu oraz umiejscowienia czujników
- Funkcja aktualizacji przez Internet
- Funkcja automatycznego wyłącznika przy długiej bezczynności
- Ergonomiczny kształt z gumami ochronnymi
- Najnowsze oprogramowanie - Menu w j. polskim
- Wbudowana bateria litowo-polimerowa
- Funkcja diagnostyki OBDII
W skrócie jest to narzędzie do kompleksowej obsługi i diagnostyki TPMS.
Niejako funkcją dodatkową jest diagnostyka OBDII (według mnie niebyt udana) o czym napisze później.
Obsługiwane języki.
Urządzenie obsługuje dość pokaźną liczbę języków (niektórych dość egzotycznych).
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=98993&d=1540865426
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=98994&d=1540865440
Ciekawostką jest jednak to, że domyślnie aktywny jest tylko język angielski.
Próba wyboru każdego innego języka kończy się niepowodzeniem.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=98995&d=1540865451
Trochę dziwna to polityka (przynajmniej ja nie rozumiem idei), ale aby uzyskać autoryzacje na dany język trzeba poprosić o nią producenta.
Po uzyskaniu autoryzacji należy od nowa zainstalować firmware na urządzeniu i już możemy cieszyć się nowym językiem :)
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=98996&d=1540865468
Jednakże w przypadku języka polskiego użyta przez producenta czcionka jest co najmniej dziwna.
Jest mało wyraźna, a tłumaczenia nie mieszczą w przeznaczonych miejscach, są poucinane i z kropeczkami.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=98997&d=1540865483
Ostatecznie jednak stwierdziłem, że przyjemniej będzie używać angielskiego. A tyle zachodu było aby aktywować ten polski :D
cdn...
orion512 01-11-2018, 00:18 Obsługiwane przez urządzenie marki.
W zasadzie inne marki niż Ford mało mnie interesowały :), ale liczba ich jest tak imponująca, iż przytoczę je jako ciekawostkę.
Niektóre z nich są tak egzotyczne, że ich nazw w życiu nie słyszałem.
Aby wybrać markę na początku musimy wybrać rynek który nasz interesuje.
Dostępne są marki z rynku amerykańskiego używające czujników 315MHz oraz marki europejskie z czujnikami pracującymi na 433MHz
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99062&d=1541031411
I tak na rynku europejskim dostępne sa następujące marki:
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99063&d=1541031425
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99064&d=1541031440
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99065&d=1541031454
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99066&d=1541031488
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99067&d=1541031857
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99068&d=1541031875
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99069&d=1541031888
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99070&d=1541031904
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99071&d=1541031919
Przyznacie, że sporo tego.
A jeszcze mniej więcej drugie tyle jest z rynku amerykańskiego :)
cdn...
Kurka, wymyślą takie upierdliwe urządzonko, a potem rynek sprzętu do jego obsługi się rozrasta. A na czorta to komu.
orion512 02-11-2018, 13:00 Wiesz co ilu użytkowników tyle opinii. Jak akurat jestem bardzo zadowolony z tego sytemu. W moim przypadku jest on kompletnie bezobsługowy.
Do tego stopnia mi się podoba, że dokupiłem sobie komplet drugich czujników do kół zimowych.
Kiedyś jak wyjeżdżałem w dłuższą trasę to zawsze jeździłem na stację i sprawdzałem ciśnienie, by mieć pewność, że jest odpowiednie, a co najważniejsze identyczne po lewej i prawej stronie.
Teraz wystarczy, ze zajrzę do menu i wszystko jest jasne.
Poza tym kiedyś miałem taką niemiłą sytuację, że nagle na remontowanym odcinku drogi bez pobocza (gdzie na drugim pasie jezdni puszczono ruch z tirami w przeciwną stronę) zaczęło mnie nagle strasznie ściągać.
Wtedy jeszcze miałem zimowe koła bez czujników. Była kiepska pogoda, szarówka.
Byłem przekonany, ze złapałem gumę. Nie było gdzie zjechać.
Zastanawiałem się co zrobić, bo już miałem wizje pociętej opony i zmasakrowanej felgi.
Ostatecznie zjechałem na ile się dało na bok, częściowo wisząc w rowie, i czekałem chwile aż tiry przejada aby drzwi otworzyć.
Przeszedłem ostrożnie samochód do okoła aby przekonać się, że nic się nie stało. Okazało się, że na tym odcinku drogi pojawiły się koleiny w które się nie wpasowałem i stąd ściąganie.
Byłem strasznie wściekły, że w takich warunkach musiałem się zatrzymać.
Gdybym miał czujniki wystarczył by rzut oka na ciśnienie i wszystko było by jasne.
Po tym zdarzeniu na zimowkach natychmiast również pojawiły się czujniki.
Poza tym jadąc można na bieżąco obserwować jak zmienia się ciśnienie w kołach w miarę rozgrzewania się opon.
Ale oczywiście to są tylko moje doświadczenia i każdy ma własne zdanie czy mu to potrzebne czy nie.
ja mam podobne odczucia jak orion512, jezdze po nieciekawych drogach, nieraz wpadne w wieeeelka dziure az huknie, od razu ustawienia->informacje->cisnienie opon i kontrola, czy juz mam kwadratowa felge czy jeszcze moge jechac ;) i to wszystko bez zatrzymywania sie :)
Poza tym jadąc można na bieżąco obserwować jak zmienia się ciśnienie w kołach w miarę rozgrzewania się opon.
to tez ciekawe obserwacje sa, ja napompowalem latem swoje, 2.4 przod 2.2 tyl, opony nowe, zawory nowe to nie ucieka, na zime zrobilo sie z tego o poranku 1.8 z tylu i 2.0 z przodu, komunikat "sprawdz tylna lewa/prawa opone", wystarczy przejechac kawalek i robi sie 2.0 z tylu i 2.2 z przodu ;) ale wczoraj przed cmentarzem juz dopompowalem porzadne "zimowe" powietrze ;)
mysle ze jak ktos zna dobrze swoje auto i obserwuje ten system to jest w stanie wylapac nawet zablokowane klocki hamulcowe w ktoryms kole
To tak, jakby sprzedawcy pytać czy sprzedawany przez niego towar jest dobry.
;-)
orion512 06-11-2018, 23:45 Jak pisałem wcześniej mało mnie interesowało jakie inne marki obsługuje urządzenie, ale co jest w zakładce Ford już jak najbardziej :)
No więc można znaleźć tam ...
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99221&d=1541547853
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99222&d=1541547863
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99223&d=1541547923
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99224&d=1541547940
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99225&d=1541547950
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99226&d=1541547996
Jak widać jest tego naprawdę sporo.
A mniej więcej podobna lista jest jeszcze dla Forda z rynku amerykańskiego :)
.
orion512 07-11-2018, 00:47 A teraz będzie trochę o samych czujnikach.
Firma Autel jak naturalne uzupełnienie oferty narzędzi diagnostycznych do TPMS zajmuje się również produkcją samych czujników. Są to ich własne programowalne rozwiązania.
Produkują kilka rodzajów tych czujników, ale najbardziej na uwagę zasługuje model MX.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99227&d=1541551547
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99228&d=1541551559
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99229&d=1541551574
Jest on o tyle nowatorski, że łączy w sobie dwie częstotliwości pracy na raz.
To znaczy może pracować zarówno na częstotliwościach amerykańskich 315MHz oraz na europejskich 433MHz.
Według producenta tym czujnikiem pokrywają 98% dostępnych na rynku samochodów.
Nie chwalą się jednak których nie obsługują :)
Czujnik ma demontowany kominek, co sprawia, że jeśli ulegnie on uszkodzeniu/ułamaniu (co zdarza się czasem w oryginalnych czujnikach) można go stosunkowo niedużym kosztem wymienić. Demontaż kominka jest banalnie prosty - wystarczy nacisnąć przycisk "PRESS"
Ciekawostką jest to, że do czujników MX dostępne są dwa typu kominków. Są metalowe (znane z oryginalnych) nazywane clamp-in oraz gumowe (niewystępujące w czujnikach oryginalnych np. do mondeo mk4/smax mk1) nazywane snap-in. Oba rodzaje kominków są zamienne, można więc je wymieniać według upodobań.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99230&d=1541551590
Czujniki są znacznie mniejsze i lżejsze od znanych mi dobrze oryginałów (Fordowskich bądź pokrewnych marek) z platformy mondeo mk4/smax mk1.
Ich cena tez jest niższa niż oryginałów.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99232&d=1541551842
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99233&d=1541551854
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99234&d=1541551865
Z opisu producenta oraz po wstępnych oględzinach wyglądają bardzo obiecująco.
Jak sprawdzą się w praktyce się okaże. Mam na razie jeden komplet który czeka na testy.
cdn...
A możesz napisać jak cena tych czujników?
witekkij 08-11-2018, 19:20 masz na Ali za 21.70$
muffintsi 08-11-2018, 21:39 Czekam z niecierpliwoscia na test tych czujnikow.
Czekam z niecierpliwoscia na test tych czujnikow.
Jutro przyjdzie do mnie taka sama maszynka oraz komplet takich samych czujników. Na razie plan jest, że zostaną zamontowane do kół do mojego Granda, który nie ma obsługi TPMS.
Będę więc je testował wyłącznie maszynką.
Pierwsze wrażenia z montażu będą pewnie we wtorek.
muffintsi 12-11-2018, 21:32 O ile sie nie myle to ID tych czujnikow sa programowalne, a wiec kupujac dwa komplety i zakodowujac ten sam zestaw IDkow na komplecie kol zimowym i letnim nie mamy problemow przy zmianach sezonowych. TPMS ciagle widzi ten sam zestaw kolek.
orion512 13-11-2018, 10:48 Tak dokładnie.
Jeśli w aucie nie ma antenek (czyli jest uruchomiana uproszczona wersja TPMS) i nie jest ono w stanie samo poprawnie przypisać ID to sklonowanie jest idealnym rozwiązaniem dla drugiego kompletu kół. Nie musimy wtedy co sezon ponownie przypisywać kół z zimowych na letnie i odwrotnie.
Konfiguracja/programowanie czujników MX może odbywać się na 4 sposoby.
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=99427&stc=1&d=1542106070
1) Kopiowanie (klonowanie) poprzez odczyt ID bezpośrednio z innych czujników. Jest to wygodne jeśli mamy akurat dostep do drugiego kompletu kół z zamontowanymi czujnikami.
2) Kopiowanie (klonowanie) poprzez odczyt ID czujników zapisanych w BCM.
To jest użyteczne jeśli akurat nie mamy dotepu do czujniów które chcemy sklonować, ale są on sparowane z samochodem. Wtedy ich ID możemy odczytac bezpośrednio z BCM samochodu.
3) Automatyczne. Wtedy ID dla nowego kompletu czujników jest generowane automatycznie w sposób bardziej lub niej losowy.
4) Ręczne. ID każdego czujnika do klonowania możemy wpisać ręcznie np. gdy zrobiliśmy sobie wcześniej zdjęcia oryginalnych czujników.
.
lupek102 21-11-2018, 19:55 A może wiecie jak to wygląda w autoryzowanym serwisie w autach 2017+? Czy dodatkowe 4 czujniki dla kompletu kół zimowych są klonowane i później wymiana jest bezobsługowa czy może za każdym razem należy czujniki odczytywać? Czytałem różne teorie..
muffintsi 21-11-2018, 20:01 W ASO na pewno nikt nic nie klonuje.
orion512 22-11-2018, 08:25 Fabryczne czujniki nie maja możliwości zmiany/nadania ID.
Mają na stałe przypisany unikalny numer (napisany na obudowie) więc każdy czujnik ma inne.
Broncoii 19-12-2018, 23:58 Jakiś czas temu w drodze zakupu stałe się szczęśliwym posiadaczem kompletu uniwersalnych czujników TPMS ( w wersji dwuzakresowej) marki Autel MX o których mowa wcześniej (#14).
Zostały zamontowane w świeżo zakładanych zimówkach, na oryginalnych fordowskich alu 16.
Dziś pod wieczór z kolegą orion512 przeprowadziliśmy (podobno eksperymentalną :lol:) operację TPMS na moim mondku MKIV 2008.
Po wgraniu nowego softu zostały sczytanie numery ID czujników , które następnie wgrano do BCM`a.
Podczas sczytywania danych wyszło , że jedno z kół ma niskie ciśnienie 1,3 ( czego organoleptycznie nie było widać :shock:).
Potwierdziliśmy pomiary za pomocą elektronicznego ciśnieniomierza.
Różnice pomiędzy danymi sczytanymi zdalnie i fizycznie z wentyli różniły się o max. -0,03 w jednej sztuce i 0,01 w pozostałych.
Praktycznie błąd pomiaru pomijalny , gdyż większość ciśnieniomierzy podaje ciśnienie do pierwszego znaku po przecinku.
Po wgraniu całości do BCM pojawiła się w ustawieniach stosowna ikonka , lecz bez wskazań ciśnienia.
Po krótkiej ~ 300 m jeździe na placu system początkowo zatrybił z 3 czujnikami a po kolejnych 200 metrach ostatni czujnik "zameldował" się w systemie :lol:.
Od razu też pojawił się sygnał alarmu i ostrzeżenie o niskim ciśnieniu w kole:
https://images89.fotosik.pl/93/d3be3f75f82c8ba5med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/d3be3f75f82c8ba5)
Po wejściu w wew. menu naszym oczom ukazał się taki oto obrazek :P
https://images91.fotosik.pl/93/1f053ad02f0454b6med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/1f053ad02f0454b6)
Podjechałem 2 km do najbliższej stacji benzynowej (mającej na stanie kompresor i orzełka na dachu :lol:).
Ustawiłem automat na 2.4 i nabiłem tylną oś.
Zmiany zaszły po przejechaniu niecałych 100m. Ikonka alarmu "zgasła" a stan ciśnień zaktualizował się następująco:
https://images90.fotosik.pl/93/9e038d0d4d23781fmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/9e038d0d4d23781f)
Pomny dyskusji z kol. Orionem pojeździłem chwilkę i pomimo lekkiego mrozu, zgodnie z założeniem prawo Charles’a, zaobserwowałem lekką zmianę ciśnienia na trzech czujnikach:
https://images91.fotosik.pl/93/d8b8b41899a29832med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/d8b8b41899a29832)
Tym samym operacja się powiodła, pacjent żyje, jeździ i podaje dodatkowe parametry :one:
Serdeczne dzięki kol. Orion za super sprawną akcję , przygotowanie i wiedzę techniczną.
orion512 20-12-2018, 01:07 Ja dodam tylko, że kolega nie miał fabrycznych czujników a zatem w samochodzie nie ma też instalacji antenowej.
Zastosowane więc zostało rozwiązanie z patchem TPMS.
Nowością było użycie znacznie tańszych czujników uniwersalnych Autel MX zamiast oryginalnych Ford.
Jak widać po zaprogramowaniu ruszyły bez żadnych problemów i funkcjonalnie niczym nie odbiegają od oryginalnych.
Mogą więc z powodzeniem być atrakcyjną alternatywą.
A niejako pewną zaletą (niemożliwą do osiągniecia przy oryginałach) jest możliwość przygotowania (sklonowania) drugiego kompletu kół z tymi samymi ID.
Po sezonowej zmianie kół odpadnie nam wtedy ponowne przypisywanie czujników.
Nieźle nieźle :) Chwali się :)
A niejako pewną zaletą (niemożliwą do osiągniecia przy oryginałach) jest możliwość przygotowania (sklonowania) drugiego kompletu kół z tymi samymi ID. Po sezonowej zmianie kół odpadnie nam wtedy ponowne przypisywanie czujników.I nie trzeba będzie zakładać "kół" letnich i zimowych dokładnie w to samo miejsce?
orion512 20-12-2018, 10:42 Jeśli chce się zachować prawidłowe pozycje to oczywiście, że trzeba.
Ale jak zamienimy to oczywiście nic się nie stanie dalej będzie działać i informować o zbyt niskim ciśnieniu (tyle, że ciśnienia na obrazku będą w innych miejscach).
Po sezonowej zmianie kół odpadnie nam wtedy ponowne przypisywanie czujników.
Jeśli nie wpisujesz czujników na stałe do BCM'a (bo i po co ?) to nic nie trzeba robić po sezonowej zmianie kół,czujniki się pięknie odnajdują same :)
Jeśli chodzi o klonowanie czujników to nie trzeba do tego tak drogiego sprzętu,wystarczy zwykły TPMS PAD firmy np. Autel za około 200zł ;)
orion512 20-12-2018, 17:49 Ja opisywałem przypadek mondeo mk4 w którym nie było antenek i chcemy mieć wskazanie w odpowiednim miejscu.
W tym przypadku same prawidłowo się nie odnajdą i trzeba je przypisać.
Ja opisywałem przypadek mondeo mk4 w którym nie było antenek i chcemy mieć wskazanie w odpowiednim miejscu.
OK,rozumiem.
witekkij 10-01-2019, 15:51 Jeszcze raz - jeśli mam w samochodzie fabryczne czujniki, a chciałbym mieć te 'autel' do zimówek to będę musiał je klonować czy odnajdą się ?
orion512 10-01-2019, 16:12 Nowe Autele po kupieniu są czyste i nie będą działać z żadnym samochodem. Najpierw trzeba jest skonfigurować programatorem.
Trzeba powiedzieć im na jakiej częstotliwości mają pracować i z jakim autem współpracować. Podczas tego procesu nadaje się im również unikalne ID.
Można je albo wygenerować losowo, albo podać takie jakie już mamy na kołach (wtedy wyjdą klony).
Jeśli w samochodzie sa antenki to nie ma znaczenia jakie ID wprowadzimy. Czujniki i tak się odnajdą.
Jeśli nie ma antenek to najlepiej było by zrobić klony tak aby po zmianie nie trzeba było ponownie przypisywać.
witekkij 02-02-2019, 21:10 Dziś w końcu udało mi się zamontować koła na Mondeo i czujniczki zgłosiły się do pracy po jakiś 2 kilometrach. Jeszcze raz podziękowania dla kolegi Orion512, tak jak napisano w temacie fabrycznie nowe Autele trzeba było zakodować i tu pomoc kolegi bezcenna.
Dodam że mam wersję 'europejską' czyli zakres 433MHz a nie te 2 zakresowe jak w postach wyżej
irek_101 03-04-2019, 16:16 Orion czy te czujniki ciśnienia w oponach Ford - TPMS - Oryginał FINIS 2036832/1862980 dasz rade sparować w przedlifcie w biedanium z licznikiem Converse+
czy te czujniki ciśnienia w oponach Ford - TPMS - Oryginał FINIS 2036832/1862980
To są czujniki do mondeo mk5,w ogłoszeniu na naszym forum jest błąd.
irek_101 03-04-2019, 16:28 Czyli nie da rady
Potrzebuję czujniki TPMS do C-Maxa 2017r. Zastanawiam się między oryginalnymi EV6T-1A180-DB https://ford.sklep.pl/product-pol-18833-Czujnik-cisnienia-w-oponach-Ford-TPMS-Oryginal-EV6T-1A180-DB.html, a Autelami MX https://www.autelpolska.com/product/mx-sensor/ . Te drugie można programować, więc nie trzeba nic kombinować przy rotacji kół przód/tył. I można sklonować przy wymianie kół z zimowych na letnie. Gdzie można kupić takie Autele MX najtaniej w PL? Felgi posiadam Ford 1S71 takie jak te: https://allegro.pl/oferta/alufelgi-komplet-ford-mondeo-mk3-16-7920467965 Czy kupować z zaworami gumowymi czy aluminiowymi? Mocowanie na śrubę czy z przyciskiem "Press"?
Do tego chciałbym programator Autel Maxi Pad: https://www.autelpolska.com/product/maxitpms-pad/ Jaki jest zasięg działania takiego urządzenia? Czy można programować czujniki zamontowane w na felgach, czy trzeba będzie ściągać oponę do odczytu/programowania? Czy można programować też czujniki z wyborem częstotliwości 433/315MHz?
Podpytam o mój przypadek - mam system TPMS ori z antenkami. Poprzedni właściciel "powyciągał" czujniki z kół. System nieraz pokazywał alarmy w conversie ale po iluś tam km alerty same znikały i wszystko było git. W zakładce Kontrola ciśnienia pokazywał "nic" czyli pauzy zamiast ciśnienia w poszczególnych kołach. Wczoraj wrzuciłem cztery nowe, dedykowane dla mdo czujniki w koła, ze stałym ID. Pytanie brzmi dlaczego oryginalny system antenkowy ich nie widzi??? Czyżbym jednak musiał podjechać do kogoś z dedykowanym urządzeniem typu Autel? Co chętnie zrobię jeśli trzeba będzie. Można to uruchomić forscanem, czyli powprowadzać ID ręcznie dla każdego koła???
Wrzuć zdjęcie jakieś tych czujników?.
orion512 06-04-2019, 14:22 Wczoraj wrzuciłem cztery nowe, dedykowane dla mdo czujniki w koła, ze stałym ID. Pytanie brzmi dlaczego oryginalny system antenkowy ich nie widzi???
Jeśli faktycznie mają odpowiednie numery i są fabrycznie nowe to może być potrzeba ich wybudzenia z głębokiego uśpienia.
W systemie ze sprawnymi antenkami działające czujniki powinny zostać automatycznie rozpoznane i przypisane do odpowiednich kół.
Na pewno są fabrycznie nowe, czy mają odpowiednie numery hmmm, nie wiem. Wrzucę jutro fotki.
Czy ich wybudzanie z głębokiego snu to jakaś wiedza tajemna? :)
Nie, to po prostu kwestia urządzenia. Na wulkanizacji będą takowe mieli.
Pytanie tylko, czy kupiłeś poprawne czujniki, bo myślę, że to będzie miał największe znaczenie.
https://s5.ifotos.pl/mini/TPMS2jpg_qspeqsn.jpg (https://ifotos.pl/z/qspeqsn/)
https://s2.ifotos.pl/mini/TPMS1jpg_qspeqss.jpg (https://ifotos.pl/z/qspeqss/)
Taki właśnie zakupiłem i zamontowałem. rzekomo maja byc identyczne z seryjnie montowanymi w mdo mk 4.
Mam jeszcze pytanie - antenka prawego tylnego koła była odpięta. Włożyłem wtyczkę przy wymianie opon jednak convers jakby nie widział tego koła. Dodatkowo od jakiegoś czasu mam błąd modułu koła, nr błędu to C 1D21 Czy ten błąd nie tyczy się przypadkiem systemu TPMS, a jeśli tak co jest do naprawienia???
Te czujniki nie będą działać.
to jest info stuprocentowe że tak to nazwę?
Tu masz temat, w którym była dyskusja na temat czujników dedykowanych do Jaguara/LandRovera:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=92129
Czujniki kupiłeś od DS-czujniczek (allegro)?
P.S.Na pewno są fabrycznie nowe, Może i nieużywane, ale wyprodukowano je w roku 2016.
nie mogę go teraz znaleźć na alle, gość z Krakowa, odbierałem osobiście.
orion512 12-04-2019, 17:12 U mnie takie nie zadziałały a testowałem dwa różne komplety (choć podobno są tacy u których działały).
Natomiast fordowskie i autele ruszyły od strzała.
Nie pozostaje nic innego jak je wymienić...
Dziękuję za porady i poświęcony czas.
|
|