syscorp
21-10-2018, 17:30
Witam,
Czy ktoś z forumowiczów wymieniał już szczotki silnika wycieraczek? Są do dostania w Łodzi, czy zamawiać na allegro?
Jaki jest właściwy rozmiar szczotek? Czy 3 są identyczne?
Ktoś się orientuje jaki silnik pasuje do jakiego modelu? Może ten sam jest w innych, nie tylko w Kuga 2010?
Model silnika to: Bosch 0-390-241-696
Symbol mechanizmu wycieraczek: Bosch 3-397-021-252
Objaw problemu? Poprzedniej złej zimy wycieraczki odmówiły działania, do momentu próby ich demontażu - może pomogła temperatura w garażu podziemnym. Nie udało się zdemontować, ale męczyłem i albo ruszyłem wirnikiem przez przesunięcie wycieraczek, albo się rozmroziły.
Wycieraczki wolniej chodziły, i od tamtej zimy kilka razy zdarzyło się ich zatrzymanie na środku szyby. Jako przezorny kierowca jeżdżę od wczoraj bez wycieraczek (są w bagażniku, jakby chcieli mi zabrać dowód), i zamierzam zregenerować silnik przed nadchodzącą jesienią/zimą. Zdjęcia szczotek ukazują, że ruch w dobrą stronę, ale nie chciałbym zapłacić 400pln za nowy silniczek.
Poradzicie w sprawie szczotek?
Czy sam przegub się zużywa? W Skodzie Roomster po 2 latach zużyły się plastikowe kapsle wchodzące na przeguby. Wytarły się i dźwignia zaczęła spadać. Kupno nowej załatwiło sprawę. Czy tutaj polecacie od razu zakupić takie przeguby?
Do ściągnięcia wycieraczek użyłem klucza 15 oraz ściągacza za kilkanaście złociszy...
Atrapa na kluczach torx. Przy szybie zamocowana na wcisk - naciskamy od spodu, aby wysunąć. Odkładamy na bok z uwagi na rurki spryskiwaczy oraz kabelki podgrzewanych spryskiwaczy (w zależności od modelu).
Sam mechanizm zamontowany na kilku śrubkach, a silnik na 3. Aby wymontować silnik należy zdemontować ramię z osi silnika.
Silnik da się otworzyć podważając plastikowe klipsy. Całość się blokuje na kolejnym stopniu, aby nie urwać delikatnych kabelków. Należy podważyć plastik szczotko-trzymaczy przed dalszym unoszeniem pokrywy - ja to zrobiłem delikatnie płaskim śrubokrętem - uwaga, może się pokruszyć.
Na zdjęciach widać jedną szczotkę całkowicie uszkodzoną. Nie wiem czy odpowiada ona za jeden z kierunków, czy jest wspólna dla obu.
Biały smar na zębach i stykach elektrycznych, co to jest? Chciałbym wymienić korzystając z okazji. Zakładam, że jest to smar teflonowy. Smar smarowi nie równy, polecicie jakiś konkretny, aby nie zamarzł zimą?
Czy uszczelkę warto zasilikonować? A może lepiej nie poprawiać oryginału? W końcu Bosch, klasa.
Link do zdjęć:
https://www.dropbox.com/sh/uocylksieme8lx1/AACt7rhjDjP***sYs16Lebufa?dl=0
Czy ktoś z forumowiczów wymieniał już szczotki silnika wycieraczek? Są do dostania w Łodzi, czy zamawiać na allegro?
Jaki jest właściwy rozmiar szczotek? Czy 3 są identyczne?
Ktoś się orientuje jaki silnik pasuje do jakiego modelu? Może ten sam jest w innych, nie tylko w Kuga 2010?
Model silnika to: Bosch 0-390-241-696
Symbol mechanizmu wycieraczek: Bosch 3-397-021-252
Objaw problemu? Poprzedniej złej zimy wycieraczki odmówiły działania, do momentu próby ich demontażu - może pomogła temperatura w garażu podziemnym. Nie udało się zdemontować, ale męczyłem i albo ruszyłem wirnikiem przez przesunięcie wycieraczek, albo się rozmroziły.
Wycieraczki wolniej chodziły, i od tamtej zimy kilka razy zdarzyło się ich zatrzymanie na środku szyby. Jako przezorny kierowca jeżdżę od wczoraj bez wycieraczek (są w bagażniku, jakby chcieli mi zabrać dowód), i zamierzam zregenerować silnik przed nadchodzącą jesienią/zimą. Zdjęcia szczotek ukazują, że ruch w dobrą stronę, ale nie chciałbym zapłacić 400pln za nowy silniczek.
Poradzicie w sprawie szczotek?
Czy sam przegub się zużywa? W Skodzie Roomster po 2 latach zużyły się plastikowe kapsle wchodzące na przeguby. Wytarły się i dźwignia zaczęła spadać. Kupno nowej załatwiło sprawę. Czy tutaj polecacie od razu zakupić takie przeguby?
Do ściągnięcia wycieraczek użyłem klucza 15 oraz ściągacza za kilkanaście złociszy...
Atrapa na kluczach torx. Przy szybie zamocowana na wcisk - naciskamy od spodu, aby wysunąć. Odkładamy na bok z uwagi na rurki spryskiwaczy oraz kabelki podgrzewanych spryskiwaczy (w zależności od modelu).
Sam mechanizm zamontowany na kilku śrubkach, a silnik na 3. Aby wymontować silnik należy zdemontować ramię z osi silnika.
Silnik da się otworzyć podważając plastikowe klipsy. Całość się blokuje na kolejnym stopniu, aby nie urwać delikatnych kabelków. Należy podważyć plastik szczotko-trzymaczy przed dalszym unoszeniem pokrywy - ja to zrobiłem delikatnie płaskim śrubokrętem - uwaga, może się pokruszyć.
Na zdjęciach widać jedną szczotkę całkowicie uszkodzoną. Nie wiem czy odpowiada ona za jeden z kierunków, czy jest wspólna dla obu.
Biały smar na zębach i stykach elektrycznych, co to jest? Chciałbym wymienić korzystając z okazji. Zakładam, że jest to smar teflonowy. Smar smarowi nie równy, polecicie jakiś konkretny, aby nie zamarzł zimą?
Czy uszczelkę warto zasilikonować? A może lepiej nie poprawiać oryginału? W końcu Bosch, klasa.
Link do zdjęć:
https://www.dropbox.com/sh/uocylksieme8lx1/AACt7rhjDjP***sYs16Lebufa?dl=0