Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Różnice w sztywności karoserii ST-Line i ST, przy okazji kombi
analyzator 29-10-2018, 11:20 Cześć
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad dwiema rzeczami
Jakie są fabryczne upgrejdy karoserii/podwozia między zwykłym autem a ST. Czy są jakieś wzmocnienia podnoszące sztywność. Czy są to rzeczy które można domontować.
Oraz jak się ma sprawa z aftermarketem. Części jest dużo i można pokombinować. Pytanie czy warto?
Moim zdaniem, szczególnie na 235/40/18 karoseria pracuje w aucie i z chęcią bym ją usztywnił. Czuć to raczej przy prędkościach parkingowych ale na pewno przy szybkiej jeździe pracuje bardziej i różnica na kierownicy powinna być.
tu przykładowe elementy - https://www.carenhancementsuk.co.uk/collections/ford-focus-mk3-5/braces
Jakie jest wasze zdanie o stabilizatorach (swaybar) ?
Różnicę masz w elementach zawieszenia.
analyzator 01-11-2018, 10:10 Różnicę masz w elementach zawieszenia.
To na pewno - przy okazji masz jakieś źródło? listę różnic w zawieszeniu?
Nie do końca pytam o zawias a o karoserię. RS jest wzmocniony w porównaniu do ST. ST jest wzmocnione w porównaniu do nie-ST. Ciekaw jestem jak to ford rozwiązał bo nie wydaje mi się żeby do ST przygotowywali całą bude równolegle dodatkowo ją spawając/wspawywując więcej blachy. Prawdopodobnie są przykręcane dodatkowe elementy i ciekaw jestem porównania i potencjału na mody.
Różnica jest tylko w elementach zawieszenia i grubości stabilizatorów.
ST-line ma grubsze staby i twardszą zawiechę, ale czy taką samą jak w ST to nie wiem - trzeba byłoby porównać w etisie nr konkretnych elementów.
Dokładanie rozpórek jest powszechnie znanym i dość popularnym sposobem na zwiększenie sztywności budy.
Jeżeli dobrze pamietam, to budy nie różnią się niczym - normal vs ST vs RS. Tak więc zawiecha.
analyzator 03-11-2018, 21:58 Ok dzięki za info. Z ciekawych rzeczy to znalazłem przednią rozpórkę do foki z ford performance. Już wysłałem zapytanie ile ta przyjemność w ale skubańce okradają to się podzielę informacją ;)
No niestety to nie jest tak, że wyprodukujesz kawałek metali i gotowe.
Masz spory narzut związany z zaprojektowaniem testowaniem, homologowaniem.
Niestety wszystkie niefabryczne rozpórki ktoś robi "na oko". Nigdy nie są sprawdzane jakie mają właściwości i czy można byłoby w nich coś poprawić. Pewnie, że w wielu przypadkach masz różnicę np. 5%, ale jakość zawsze kosztuje. Więc trzymaj się fotela jak rzucą Ci ceną (-:
analyzator 09-11-2018, 23:09 Więc trzymaj się fotela jak rzucą Ci ceną (-:
A nie zaskoczyli aż tak mocno bo niewiele powyżej sensownego aftermarketu. 935zł rozpórka ale 400zł montaż to nie wiem czy nie zamierzają silnika zrzucać ;) w sumie to bym wrzucał ale jak poczytałem o rozpórkologii to nie jestem pewny czy aso umie i jak będzie u nich z montażem. Tu mam dylemat.
https://www.akcesoria-ford.pl/ford-performance-parts/zawieszenie-performance/zestaw-rozp%C3%B3rek-do-kielich%C3%B3w-zawieszenia/2289576?model=focus&year=2014
Zielony360 19-11-2019, 21:16 Instalował ktoś ostatecznie taką czy inną rozpórkę lub jeszcze inaczej usztywniał zawieszenie i może coś polecić?
sanczo17 22-11-2019, 11:48 Jeżeli dobrze pamietam, to budy nie różnią się niczym - normal vs ST vs RS. Tak więc zawiecha.
Różnica jest dość duża miedzy RS a ST
w RS masz tunel który leci prawie przez całe podwozie w ST tylko do połowy i poźniej leci na stronę kierowcy i do tylnego tłumnika
w tunelu RS jest wał napędowy i rura do koncowego tłumnika
RS
https://i.postimg.cc/NfHjHtCB/focus-rs-2016-underbody-photo.jpg (https://postimg.cc/HVTgqqCh)
ST
https://i.postimg.cc/dV7CSg00/s-l1600-5.jpg (https://postimages.org/)host pic online (https://postimages.org/)
https://i.postimg.cc/4NWnGP0h/s-l1600-4.jpg (https://postimages.org/)
Przyglądnij się dokładnie - tam od połowy nie ma już tunelu tylko "pustka" na bak, który w ST dali inaczej ( wydech obchodzi go bokiem ) a w RS jest z przetłoczeniem na wał i wydech.
Dokładnie jak napisał Struna. Każdy ma tunel idący do końca. Na końcu jest duża powierzchnia pusta, którą wypełnia kilka elementów.
W przypadku Focusa RS mamy doczynienia z bakiem po dwóch stronach, z dwoma pompami, który ma wycięcie centralne którędy idzie wał.
Tutaj go zaznaczyłem:
https://i.postimg.cc/DZyF1msS/bak-focus-rs-1.jpg.
A oto jak ten bak wygląda:
https://i.postimg.cc/13GZTDrg/bak-focus-rs-2.jpg
W przypadku Focusa ST (i nie tylko, bo w 1.6EB czy 2.0TDCI tak samo) bak zachodzi na "tunel" i wydech w ten sposób idzie nieco bokiem.
https://i.postimg.cc/fyqxM37m/back-focus-st-1.jpg.
W zamieszczonym przez Ciebie zdjęciu Focusa ST wydech nie jest seryjny. Seryjny wydech w ST (i wszystkich EB) a także w RSie ma tłumik końcowy podłużny. W ST wychodzi centralnie, w RS dwoma rurami po boku.
TuneFORCE 24-11-2019, 22:56 Jest różnica w podłodze :)
Miałem u siebie RSa MK3 zrobionego na bazie 1.0EB
Podłoga w tylnej części była wymieniana
No ale ta wymiana tyłu podłogi to przeca związana była z innymi przetłoczeniami na tylna zawiechę z mostem napędowym, a nie "usztywnienie" karoserii ...
TuneFORCE 30-11-2019, 21:22 No ale ta wymiana tyłu podłogi to przeca związana była z innymi przetłoczeniami na tylna zawiechę z mostem napędowym, a nie "usztywnienie" karoserii ...
Związana była z tym, że musieli jakoś wcisnąć wał, a żeby to zrobić to trzeba było zamontować inny zbiornik paliwa - dzielony i tyle :) A czy to tam jakoś na sztywność wpływało to śmiem wątpić ale to trzeba by było dotrzeć do danych producenta.
Z tego co ja zauważyłem to sztywność jest w Fordzie zwiększana przez montaż innego zawieszenia i rozpórki na przednich kielichach, a nie przez jakieś różnice konstrukcyjne nadwozia.
|