Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] uporczywy błąd czujnika ciśnień DPF p2455-61


edzio-s
06-11-2018, 19:23
Witam,
W ostatnim czasie pojawił mi się na zegarach czerwony trójkąt "usterka silnika" i check engine. Po odczytaniu błędów (program ESI [tronic] 2.0) ukazały się problemy z DPF:
p242F - Filtr cząstek - różnica ciśnień zbyt duża
p2585 - System dodatków lam. ostrzegawcza - komunikat błędu z CAN
p2458 - długość regeneracji filtra cząstek- czas zbyt długi
p1402 - system recyrkulacji spalin - ograniczenie funkcji
p2455 - czujnik ciśnienia różnicowego spalin - przerwanie / sygnał za wysoki

Sprawdziłem, faktycznie zbiornik dodatku FAP był prawie pusty wiec uzupełniłem. błędy zostały skasowane poza tym ostatnim. W warsztacie zasugerowali mi wymianę czujnika ciśnień filtra cząstek stałych co też uczyniłem. Niestety w dalszym ciągu jest błąd p2455 (Wysoka wartość napięcia w obwodzie czujnika ciśnienia różnicowego oddzielacza cząsteczek stałych) który po krótkim dystansie pokazuje "check engine" (nie ma już czerwonego trójkąta usterka silnika). Po podłączeniu do FORscan-a zauważyłem że parametr DP_DPF pokazuje stałą wartość 2kPA - bez względu na prędkość obroty czy też czy zapłon jest włączony czy nie. również błędu nie da się skasować. Sprawdziłem węże które idą do czujnika i są OK. odłączyłem je i zapaliłem auto i zaważyłem że podczas gazowania z jednego przewodu wydobywa się dym (czuć pod palcem że coś dmucha) natomiast z drugiego raczej nic. nie wiem czy tak ma być czy nie.

Czy ktoś z szanownych forumowiczów być może potrafi coś doradzić ? i nie chodzi mi tu o porady typu wycięcie DPFa ;) aczkolwiek wiem że to najlepszy sposób ale biorę go jako ostateczność

Focus to Mk2 FL z 2009r. 1,6 diesel 109km

Rafał A.(antek)
06-11-2018, 19:39
sprawdz czy nie zamienione sa przewody. No i czy nie zapchany dpf :)

edzio-s
06-11-2018, 19:46
przewody przy czujniku nie są zamienione ponieważ jeden jest grubszy a drugi cieńszy. Tak samo przyłącza przy czujniku są grubsze i cieńsze.
Auto w chwili obecnej jeździ normalnie (turo chodzi, obroty ok. - przedtem był w trybie awaryjnym i kręcił tylko do 3tyś)
dodam jeszcze że próbowałem uruchomić wypalanie przez FORscan ale operacja zostaje przerwana przy 11% i nie wiadomo z jakiego powodu.
Jest jakiś szybki sposób na sprawdzenie czy ten DPF nie jest zatkany ?

krzys1968
06-11-2018, 19:46
Wyglada ze dpf zapchany

Rafał A.(antek)
06-11-2018, 19:49
pomiar ciśnienia spalin

MateuszElblag
14-03-2021, 12:39
Dzień dobry :) Mam problem z moim filtrem dpf. Po wymianie czujnika różnicy ciśnień pojawił mi się błąd p244b (różnica ciśnień w filtrze za duża) pokazuje mi 75mbar na biegu jałowym a DPF był czyszczony niedawno. Na starym czujniku były błędy 244a i 2002 różnica w filtrze zbyt wysoka i różnica w filtrze zbyt niska.. Jednocześnie, dlatego czujnik wymieniłem.. Nie wiem czy mogę na tym jeździć, co zrobić by pozbyć się błędu, wywala mi checka, auto nie traci na mocy, nie przechodzi w tryb serwisowy.

slawek-kali
14-03-2021, 13:02
czyszczony? masz pomiary przed i po? czy to jakas metoda chalupnicza ?

MateuszElblag
14-03-2021, 13:16
Sam go czyściłem, i nie był wcale aż tak brudny.

slawek-kali
14-03-2021, 13:22
ale tu chodzi o przepustowsc a nie brud..

MateuszElblag
14-03-2021, 13:34
Samochodem bardzo mało jeżdżę po mieście, bardzo często pokonuje dystanse 150km na drogach ekspresowych, przed trafieniem auta do mnie samochód jeździł w Belgi po autostradach. Ale przepustowości nie sprawdzałem

EW1
14-03-2021, 17:24
Miej świadomość ,że DPF nie jest wieczny i powinno się go co jakiś czas wymieniać . Zapychany jest przez popioły których nie pozbędziesz się czyszczeniem a jeśli wypalanie dpf odbywa się coraz częściej to masz do wyboru albo dać go do profesjonalnego płukania albo wymiana na nowy

luckyboy
14-03-2021, 17:49
Jeżeli to jest wersja z Eolys to wystarczy dokładnie wypłukać wodą, nie trzeba oddawać do mycia ciśnieniowego.

Cer łączy się z popiołem, woda rozpuszcza cer, więc popiół swobodnie opuści strukturę filtra.

MateuszElblag
26-03-2021, 07:54
Witam . Dalej walczę z błędem dpfu . Sam filtr sprawdzony i jest czysty , sprawny ...a dalej wywala mi błąd p 244b ... czujniki , sondy też oglądałem i nie widzę żadnych przepaleń , zniszczeń ....co jeszcze może powodować błąd 244b ? Gdzie szukać ?