edzio-s
06-11-2018, 19:23
Witam,
W ostatnim czasie pojawił mi się na zegarach czerwony trójkąt "usterka silnika" i check engine. Po odczytaniu błędów (program ESI [tronic] 2.0) ukazały się problemy z DPF:
p242F - Filtr cząstek - różnica ciśnień zbyt duża
p2585 - System dodatków lam. ostrzegawcza - komunikat błędu z CAN
p2458 - długość regeneracji filtra cząstek- czas zbyt długi
p1402 - system recyrkulacji spalin - ograniczenie funkcji
p2455 - czujnik ciśnienia różnicowego spalin - przerwanie / sygnał za wysoki
Sprawdziłem, faktycznie zbiornik dodatku FAP był prawie pusty wiec uzupełniłem. błędy zostały skasowane poza tym ostatnim. W warsztacie zasugerowali mi wymianę czujnika ciśnień filtra cząstek stałych co też uczyniłem. Niestety w dalszym ciągu jest błąd p2455 (Wysoka wartość napięcia w obwodzie czujnika ciśnienia różnicowego oddzielacza cząsteczek stałych) który po krótkim dystansie pokazuje "check engine" (nie ma już czerwonego trójkąta usterka silnika). Po podłączeniu do FORscan-a zauważyłem że parametr DP_DPF pokazuje stałą wartość 2kPA - bez względu na prędkość obroty czy też czy zapłon jest włączony czy nie. również błędu nie da się skasować. Sprawdziłem węże które idą do czujnika i są OK. odłączyłem je i zapaliłem auto i zaważyłem że podczas gazowania z jednego przewodu wydobywa się dym (czuć pod palcem że coś dmucha) natomiast z drugiego raczej nic. nie wiem czy tak ma być czy nie.
Czy ktoś z szanownych forumowiczów być może potrafi coś doradzić ? i nie chodzi mi tu o porady typu wycięcie DPFa ;) aczkolwiek wiem że to najlepszy sposób ale biorę go jako ostateczność
Focus to Mk2 FL z 2009r. 1,6 diesel 109km
W ostatnim czasie pojawił mi się na zegarach czerwony trójkąt "usterka silnika" i check engine. Po odczytaniu błędów (program ESI [tronic] 2.0) ukazały się problemy z DPF:
p242F - Filtr cząstek - różnica ciśnień zbyt duża
p2585 - System dodatków lam. ostrzegawcza - komunikat błędu z CAN
p2458 - długość regeneracji filtra cząstek- czas zbyt długi
p1402 - system recyrkulacji spalin - ograniczenie funkcji
p2455 - czujnik ciśnienia różnicowego spalin - przerwanie / sygnał za wysoki
Sprawdziłem, faktycznie zbiornik dodatku FAP był prawie pusty wiec uzupełniłem. błędy zostały skasowane poza tym ostatnim. W warsztacie zasugerowali mi wymianę czujnika ciśnień filtra cząstek stałych co też uczyniłem. Niestety w dalszym ciągu jest błąd p2455 (Wysoka wartość napięcia w obwodzie czujnika ciśnienia różnicowego oddzielacza cząsteczek stałych) który po krótkim dystansie pokazuje "check engine" (nie ma już czerwonego trójkąta usterka silnika). Po podłączeniu do FORscan-a zauważyłem że parametr DP_DPF pokazuje stałą wartość 2kPA - bez względu na prędkość obroty czy też czy zapłon jest włączony czy nie. również błędu nie da się skasować. Sprawdziłem węże które idą do czujnika i są OK. odłączyłem je i zapaliłem auto i zaważyłem że podczas gazowania z jednego przewodu wydobywa się dym (czuć pod palcem że coś dmucha) natomiast z drugiego raczej nic. nie wiem czy tak ma być czy nie.
Czy ktoś z szanownych forumowiczów być może potrafi coś doradzić ? i nie chodzi mi tu o porady typu wycięcie DPFa ;) aczkolwiek wiem że to najlepszy sposób ale biorę go jako ostateczność
Focus to Mk2 FL z 2009r. 1,6 diesel 109km