Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Regeneracja DPF , czy nowy zamiennik z allegro ? 2.0 TDCI 136KM DW10C
D.A.N.I. 12-11-2018, 12:42 Witam serdecznie :)
Jako ze zapchal mi sie filtr DPF ( uszkodzona swieca dopalajaca w trasie - blad P269 ,pozniej P2463 i teraz aktualnie P246C filtr zapelniony ,swieca wymieniona na nowa ,ale brak wypalania ),stoje przed wyborem ,czy regenerowac ten zapchany oryginalny za 500 zl w specjalnie do tego przystosowanej maszynie ,czy kupic np. nowy z allegro za okolo 700-800 zl ?
Chcialbym zeby wypowiedzialy sie osoby,ktore albo regenerowaly i napisaly czy jest sens regenerowac ,albo kupily taki zamiennik na allegro i napisaly ,czy jest cos w ogole warty ( ja jestem chyba bardziej przekonany do regeneracji oryginalnego ) ?
S max 2011r. 2.0 TDCI 136 KM - silnik DW10C
Pozdrawiam :wink:
Obawiam się że ten "nowy" za 700 to tylko regenrat z innego auta. Nowy-regenerowany w fabryce forda to ok 3000 zł, a nowy-nowy 7000 zl
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
D.A.N.I. 12-11-2018, 15:02 Na to nie wpadlem :P ,ale w opisie jest ze stan: fabrycznie nowy :)
Zauwazylem tez ze sa dwa rodzaje filtrow na aukcjach.
Jeden za 700 i drugi rodzaj tak jak u mnie po okolo 1500 zl :).
Koledzy moze wypowie sie ktorys z Was ,kto regenerowal ,czy warto i czy to jest skuteczna metoda ?
marcinmg2 12-11-2018, 16:00 Był gdzie post jak ktoś czyścił to płynem do kominków i potem wodą pod ciśnieniem, efekt uboczny to lekko uszkodzona struktura wewnętrzna ceramiczna od ciśnienia wody, ale po tym zabiegu woda z filtra lała się praktycznie bez oporu.
Czy któreś z filtrów są z świeca i wtryskiwaczy?
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
D.A.N.I. 12-11-2018, 19:20 1) https://allegro.pl/filtr-czastek-stalych-dpf-ford-galaxy-mondeo-s-max-i7588101227.html
2) https://allegro.pl/kadex-filtr-dpf-ford-galaxy-mondeo-s-max-2-0-tdci-i7568685374.html
mkaminski100 12-11-2018, 21:28 Tanie zamienniki dają tyle że nie wyskoczy błąd ale dymić będzie. Mówię z praktyki.
Jeśli nowy to Walker.
Warto wysłać do płukania w firmie. Jest tego dość sporo
Speak softly and carry a big stick; you will go far.
D.A.N.I. 13-11-2018, 07:23 Dzięki za konkretną odpowiedź.
W tygodniu demontaż dpf-a i zawiozę do regeneracji :)
mkaminski100 13-11-2018, 07:32 Firmy mają maszyny które mogą pompowac duże ilości płynu pod ciśnieniem co jest bezpieczniejsze niż płukanie myjka ciśnieniowa.
Speak softly and carry a big stick; you will go far.
D.A.N.I. 13-11-2018, 08:03 Mialem zdemontowac filtr ,kupic specjalna chemie do dpf-a i samemu czyscic ,ale znajomy mechanik poinformowal mnie wlasnie o tym zeby tego nie robic myjka cisnieniowa ,bo mozna latwo uszkodzic cele w filtrze.Zrezygnowalem.Za sama chemie zaplacilbym okolo 200 zl .
Wole oddac do firmy ,ktora sie w tym specjalizuje i dorzucic te 300 zl :)
PS. Troszke z innej beczki i sorki za OT .
Wiecie jak sprawdzic poprawnie czy wymieniona swieca dopalajaca jest na 100% sprawna ?
Wymienilem sama swiece-nowa ,bez modulu i filtr byl juz prawdopodobnie tak zapchany ,ze nie wypalal ( to moje wnioski ).
Nie chce zeby byla sytuacja ,ze filtr bedzie zregenerowany i ponownie mi sie zapcha ,dlatego chcialbym najpierw zweryfikowac poprawne dzialanie swiecy :)
Miałem te same błędy, rownież że filtr zapchany do takiego stopnia, że czuć było ostro sadzą w kabinie. Wymieniłem cały moduł za 800zl, pierwsza jazda i filtr od tego czasu ani razu nie dał o sobie znać jak i zapach również znikł.
D.A.N.I. 13-11-2018, 08:34 Miałem te same błędy, rownież że filtr zapchany do takiego stopnia, że czuć było ostro sadzą w kabinie. Wymieniłem cały moduł za 800zl, pierwsza jazda i filtr od tego czasu ani razu nie dał o sobie znać jak i zapach również znikł.
Bez regeneracji ?
U mnie po wymianie samej swiecy po jezdzie okolo 100km ( myslalem ze bedzie wypalal filtr,a zapchal sie jeszcze mocniej ), stracil moc i zaczal spalac duze ilosci paliwa .Dlatego chcialbym zweryfikowac dzialanie swiecy ,bo moze mialem caly modul wymienic ,tylko co tam w nim mialoby sie zepsuc ? Czytalem gdzies ,ze powinien byc przelot powietrza jak sie dmuchnie w ow modul ,ja tego nie sprawdzilem przy wymianie samej swiecy.
Może skończyć się świeca lub wtryskiwaczy. Obie awarię są równie prawdopodobne
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
D.A.N.I. 13-11-2018, 08:45 Czyli lepiej wymienic caly modul ?
Bez regeneracji ?
U mnie po wymianie samej swiecy po jezdzie okolo 100km ( myslalem ze bedzie wypalal filtr,a zapchal sie jeszcze mocniej ), stracil moc i zaczal spalac duze ilosci paliwa .Dlatego chcialbym zweryfikowac dzialanie swiecy ,bo moze mialem caly modul wymienic ,tylko co tam w nim mialoby sie zepsuc ? Czytalem gdzies ,ze powinien byc przelot powietrza jak sie dmuchnie w ow modul ,ja tego nie sprawdzilem przy wymianie samej swiecy.
Bazuje na relacji mechanika, on robił pierwsza jazde. Tak czy tak w ten sam dzień jechałem już do domu bez żadnej regeneracji, no chyba że zrobił mi ją w prezencie i tajemnicy. Ktoś pisał na forum, że miał zalepiony cały moduł przez co nie podawał paliwa.
woro_woro 13-11-2018, 11:19 A czy paliwo do zaworu par nie podaje osobna pompa? Nie wiem tego, ale u mnie przy wypalaniu na postoju słyszę dodatkową pompę.
Tak, jest pompka jak do ogrzewania postojowego.
woro_woro 13-11-2018, 12:32 No to ta pompka też się może zepsuć i należy ją sprawdzić.
D.A.N.I. 13-11-2018, 14:06 Tak,tylko pierwszy blad P269 wskazywalyby na swiece dopalajaca.Najpierw P269 ,pozniej P2463 ( tutaj nastapila wymiana samej swiecy na nowa,ktora widocznie nie wypalila filtra ) i teraz aktualnie P246C filtr zapelniony ( autko stracilo na mocy).
Wszyscy ktorzy opisuja te objawy napisali,ze po wymianie samej swiecy lub calego modulu filtr wracal do normy.
U mnie niestety zapchal sie jeszcze bardziej.
Jedynie przestal przepalac sie bezpiecznik od swiecy pod maska .
Od pewnego momentu zawalenia filtra sterownik przestaje uruchamiać dopalanie. Próbowałeś uruchamiać dopalanie serwisowe z Forscana?
D.A.N.I. 13-11-2018, 14:55 No wlasnie nie.
Speedo na PW mi podpowiedzial zeby od tego wlasnie zaczac.
S max juz stracil na mocy i nie chce zeby jeszcze bardziej sie zapchal filtr.Jutro go scholuje do elektromechanika zeby wlasnie sprobowac wypalic statycznie .
Trzeba zacząć od usunięcia błędu P246C a potem uruchomić procedurę statycznego dopalania. Prawdopodobnie będzie spooooro dymu więc lepiej nie robić tego w warsztacie.
Jak się świeci czerwony check od P246C to sterownik od razu jest w trybie awaryjnym. Jak nie masz daleko to ja bym jechał zamiast bawić się w holowanie czy lawety.
D.A.N.I. 13-11-2018, 15:05 Mam dokladnie 3 km do warsztatu z garazu :)
Jezeli modul ze swieca jest niesprawny to dopalanie statyczne tez sie uruchomi?
Tak czysto teoretycznie pytam :)
3km to luz.
Jak coś*będzie z dopalaczem nie tak, czyli spaliny nie będą*osiągały 600C, to dopalanie się*przerwie. Warto monitorować*temperaturę spalin jeżeli komputer pozawala, EGT powinno się wahać właśnie w okolicach 600C.
krzyspvfr 14-11-2018, 08:01 Hej,
próbowaliśmy wczoraj razem z D.A.N.I. wypalić go statycznie, niestety procedura została przerwana po ok. 7 minutach wypalania z błędami P244C i P246B - co chyba sugeruje dalsze problemy z zaworem par paliwa... co ciekawe, błędów nie da się usunąć forscanem, po wyłączeniu i włączeniu zapłonu powracają od razu. Ponowna próba wypalenia statycznego przerywa się z "nieznanym błędem" zanim tak naprawdę się rozpocznie.
Wymyśliliśmy, żeby podmienić na próbę zawór na inny, który powinien być bardziej sprawny i spróbować znowu wypalania statycznego - tylko czy to się uda z tymi błędami, które nie chcą się usunąć? Czy trzeba jakieś sztuczki robić, żeby je skasować?
krzyspvfr 14-11-2018, 18:29 Aktualizacja: po podmianie u kolegi D.A.N.I. zaworu par paliwa na taki bardziej sprawny błędy udało się usunąć i kolejne wypalanie serwisowe się powiodło. Pacjent żyje :)
:one:
...może obędzie się bez kombinowania z DPFem :)
Aktualizacja: po podmianie u kolegi D.A.N.I. zaworu par paliwa na taki bardziej sprawny błędy udało się usunąć i kolejne wypalanie serwisowe się powiodło. Pacjent żyje :)
:one::one:
D.A.N.I. 14-11-2018, 19:37 Dokładnie jak napisał krzyspvfr :)
Jutro podmianka całego modułu starego z przepchanym/wyczyszczonym już przewodem ( wychodzi na to ,że był powodem niedopalania i zapychania się filtra ) + nowa świeca.
Wymiana oleju i filtrów :) .
Jazda próbna i mam nadzieję że problem jest zażegnany.Jak zobaczę na forscanie, że świeca wypala, to wtedy uwierzę :P
Ps.Chciałbym podziękować Koledze Krzyśkowi, za bezinteresowną pomoc w rozwiązaniu problemu.
Latar, Twoje wskazówki dla nas również były pomocne :wink:
|
|