Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Tuleje wachaczy ile ich jest


Rafi96155
18-11-2018, 15:35
Witam, mam takie nietypowe pytanie, ile ford focus mk2 kombi ma tulei na wachaczach z przodu, a ile z tyłu?

Lukasz2525
18-11-2018, 15:58
https://ford.sklep.pl/product-pol-18747-zestaw-tulei-tylnego-zawieszenia-Focus-Mk1-Mk2-C-Max.html

Tu masz tył na obrazkach, wahacz pod sprężynę, poprzeczny dolny oraz górny, wahacz wzdłużny. 8 wahaczy, 16 tulei, rzadko wymienia się na wzdłużnych przy karoserii, więc a zestawie jest 14.

A z przodu 2 wahacze po 2 tuleje, czyli z przodu 4, ale na bank nie jestem pewny czy nie ma czegoś więcej.

voodo
18-11-2018, 18:25
Tył
https://ford.7zap.com/pl/car/43/no/0/1658/16027/69992/
przód
https://ford.7zap.com/pl/car/43/no/0/1658/16026/69990/

Speedo
18-11-2018, 19:57
Tuleje wachaczy

Proszę poprawić tytuł swojego tematu na bardziej konkretny, zgodny z zasadami Forum:



https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988



Krótki poradnik jak to zrobić:



https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=258518



Dziękuję
Speedo

36ha
19-11-2018, 09:38
W tamtym roku remontowałem tylne zawieszenie w swoim starym mk1 . Powiem tak że nie polecam wymiany tulei tylko całych wahaczy. Żeby wymienić tuleje należy wykręcić śruby mocujące wahacz a u mnie trwale zapieczone z tulejką . Siłowe wykręcanie nie wchodzi w grę z powodu deformacji sanek. A więc w ruch poszła szlifierka kątowa .Trzeba było poucinać wszystkie wahacze oprócz tych wzdłużnych i szlifować tulejki w dwóch miejscach ażeby dokopać się do śrub i bezpiecznie ją wykręcić nie powodując deformacji sanek

Rafał A.(antek)
19-11-2018, 09:40
Tu masz tył na obrazkach, wahacz pod sprężynę, poprzeczny dolny oraz górny, wahacz wzdłużny. 8 wahaczy, 16 tulei, rzadko wymienia się na wzdłużnych przy karoserii, więc a zestawie jest 14.
Akurat na wzdłużnym przy karoserii wymienia sie też bardzo często, a jest 14 bo na wzdłużnym wahaczu masz tylko po jednej tulei.
Zestaw kolega podesłał dobry na tył

gibaj
19-11-2018, 11:54
Z przodu u siebie wymieniałem całe wahacze bo sama tuleja koszt.ok 50-90zł a ja kupiłem całe wahacze po 120 za sztukę :one:
Także kupić 2szt i sworzeń +robota zupełnie się nie kalkuluje
I wymiana o ile prostsza

Rafał A.(antek)
19-11-2018, 21:20
a ja kupiłem całe wahacze po 120 za sztukę

tylko jakie, jakiej jakości, i kiedy się rozpadną...

36ha
19-11-2018, 23:06
Powiem tak jeśli chcesz samodzielnie remontować zawieszenie to kupuj całe wahacze z tulejkami może trochę drożej ale roboty połowę mniej. Do wyciskania tulejek potrzebna prasa i sprzęt do wyciskania byle czym nie wyciśniesz tulejek. Jeśli mechanik ma się tym zajmować to kupuj tulejki
Co do wahaczy też na przód kupowałem w cenie nieco ponad 100zł/szt i na pewno się nie rozpadną . Prędzej zezłomuje swojego starego mk1 niż wahacze się rozpadną.

gibaj
20-11-2018, 06:51
tylko jakie, jakiej jakości, i kiedy się rozpadną...

jakoś rok już jeżdżę :one:

Rafał A.(antek)
20-11-2018, 21:20
rok to mało

gibaj
21-11-2018, 06:58
no to wymienię znowu jak się rozsypią :one:
wymiana szybka i łatwa :)

swiety_76
23-11-2018, 09:45
120 zł za przedni wahacz to jest chiński szajs zrobiony z ****olitu gnący się jak blacha od puszki od piwa z gumami tulei zrobionymi z gumy od majtek.
Jak zrobiłeś rok na tym to się ciesz że nie wymieniłeś już po 3 miesiącach a jak będziesz miał szczęście to jeszcze zrobisz 3 miesiące.

Ostatnio przerabiałem wymianę całego zawieszenia w mojej foce.

Za przedni wahacz markowego zamiennika (Lemforder Sidem Moog powiedzmy że jeszcze Febi ale jest dużo podróbek iitp) zapłacisz ponad 300 zł (oryginał po ASOwych cenach 600 zł).
Tuleja przednia markowy zamiennik to ok 30 zł tylna (z przykręcaną obudową) 80-90 zł
Z przodu raczej nie praktykuje się wymiany całych wahaczy bo są drogie.


Natomiast z tyłem to już raczej poleca się wymianę całych wahaczy.
Ze względu na nie najłatwiejszy proces nabijania tulei (może i łatwy ale łatwo można coś spieprzyć)

Wahacz poprzeczny prosty - 2 tuleje markowego zamiennika 50 zł a cały wahacz 80 zł. Dla 30 zł oszczędności imo nie warto się babrać w wymianę tulei tylko kupić cały nowy wahacz.

Drugi wahacz poprzeczny tzw banan (taki ma kształt) ceny podobne i podobnie lepiej kupić cały wahacz.

Wahacz podłużny. Tu się wymienia tuleje (tzw cukierek nazywany ze względu na kształt)
O ile w ASO powiedzą ci że nie wymieniają tulei tylko całe wahacze to w tym przypadku wymienia się te cukierki (oryginał 70 zł dobry zamiennik 40 zł).
Samego wahacza podłużnego to mało kto sprzedaje a cena za nówkę to jest jakaś kosmiczna (kilkaset złotych)

Wahacz pod sprężynę. Oryginał 300 zł dobry zamiennik 200 zł i tu już można rozważyć kupno samych tulei bo cena wysoka.

I na koniec pewnie trzeba kupić komplet śrub (100 zł) bo śruby zawieszenia korodują szybciej niż najbardziej skorodowany Escort i już nawet w nowych autach były problemy z ich odkręcaniem.

Rafał A.(antek)
23-11-2018, 22:24
Wahacz pod sprężynę. Oryginał 300 zł dobry zamiennik 200 zł i tu już można rozważyć kupno samych tulei bo cena wysoka.
Ale paradoksalnie, w nim sie tuleje nie trzymają...