Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Zbyt niskie napięcie akumulatora - usterka czy zuźycie?
Witam. Napięcie akumulatora 12,1V oczywiście przy wyłączonym silniku. Po zrobieniu trasy 100 km napięcie 12,1 - 12,2V. Sprzedawca akumulatorów powiedział, źe akumulatory AGM do systemu start stop wytrzymują ok. 3 lat tylko, źe ja zawsze ten system wyłączam. Czy to jednak normalne by po trzech latach padł akumulator? Moźe mój sposób codziennego uźytkownia miał wpływ na jego żywotność: codziennie 2 x 17 km Warszawa + 2 razy w miesiącu trasa po 100 - 200 km? Moźe mój akumulator był niedoładowywany? Moźe coś z alternator jest coś nie tak?
Jak radzicie, kupować nowy aku. i przyjąć, źe mój sposób uźytkownia wykończył aku i tym samym kupować nowy czy moźe szukać przyczyny tak niskiego napięcia?
Mam AGM 70ah 720 A, czy jak wrzucę 70ah 760A to będzie coś nie tak?
Siemka.
Też miewalem problemy z aku u siebie w tym roku. Samochód ma 2.5 roku. Po zimie autostop nie zawsze się wyłączał ale potem nie wyłączał już się wcale. Nie chciało mi się wierzyć, że akumulator po tak krótkim czasie jest padaką. Byłem u kilku sprzedawców akumulatorów którzy na sam widok mówili, że akumulator nie powinien się popsuć w tak młodym aucie i z grubsza diagnozowali (napięcie na aku ok) usterkę ładowania.
Już latem zdarzały się dni, że samochód nie odpalał z rana - akumulator całkowicie rozładowany. Elektrycy czarowali w alternatorze - to mostek, to rolka - nic nie pomogło. Ostatecznie pewien jegomość- pracownik sklepu z akumatorami, gdy usłyszał że podczas ładowania na prostowniku widoczne są skoki prądu (szpilki/spike) powiedział że aku to szrot. Zakupiłem nowy i problemy jak ręką odjął. Oczywiście zrobił jeszcze test pod obciążeniem który to potwierdził.
Tak więc po krótce - zgadza się nawet w miarę świeże akumulatory mogą być padnięte po krótkim czasie.
pozdro
A jaki akumulator kupiłeś, tj. ASO, czy innej marki i jakiej i czy o identycznych parametrach?
kupiłem poza ASO o tych samych parametrach. Podjedz do sklepu z akumulatorami, tam gdzie maja możliwość sprawdzenia twojego obecnego aku. Zbadają go pod obciążeniem (a nie tylko napięcie). U mnie miałem wewnętrzne zwarcie- podczas ładowania prąd skakał o kilka amperów w dol i gore, a już po np 12-godzinnym ładowaniu, napięcie potrafiło spaść kolejnego dnia to poziomu, gdzie autostop się dezaktywował (zbyt niskie napięcie).
Generalnie polecam sklep z aku i test przed podjęciem decyzji.
Moźesz napisać jaki model aku kupiłes. Jak rozumiem AGM?
Nie tyle kilometry, co czas pracy silnika między uruchomieniami ma znaczenie. Nie wiem, czy pokonujesz tych 17 km w 10 minut, czy w 40. Jak silnik nie pracuje ok 20 minut, to dla większości samochodów jest to bilans ujemny dla akumulatora. Czyli pakując nowy, w pełni naładowany akumulator do auta, utrzymamy go w dobrym stanie, jeżeli silnik będzie pracował po 20-30 minut po każdym uruchomieniu. Jeżeli dojazd do pracy trwa 10-15 minut i tyle samo powrót a do tego dojdzie np. postój po zakupy itp., to siłą rzeczy akumulator powinno się doładować z gniazdka. Zależnie od jazdy - 1-2 razy w roku lub nawet raz w tygodniu (jak dużo krótkich przebiegów). I to nawet nieużywając start-stop (co pochwalam, bo z ochroną środowiska nie ma to nic wspólnego).
AGM są trwałe, ale naprawdę trzeba kupić świeży (nie leżak półkowy sprzed roku). No i dalej to jednak sprawa okresowego monitorowania napięcia w samochodzie. Smart charge jak działa, to akumulatora nie wykończy. Ale jak zawiedzie lub regulator napięcia szlag trafi, to wtedy może być źle (niezależnie, czy za wysoko, czy za nisko z napięciem).
No i jeżeli serio wcale nie korzystasz ze start-stop, to AGM można sobie darować i brać dobry, markowy Ca-Ca. Trwałość AGM nie jest o tyle większa, co cena dwóch dobrych Ca-Ca (z płynnym elektrolitem, bez mat), które w sumie pozyją dłużej.
U Ciebie wpierw diagnostyka ładowania i samego akumulatora (również opornicą, a nie tylko elektronicznym testerem). Żeby ew. nie wykończyć nowego akumulatora. Kupuj u speców od akumulatorów a nie w serwisie / sklepie ze wszystkim, bo tam to leży miesiącami / latami bez doładowania i "nowy" może właśnie paść po 2-3 latach.
a myślisz, źe mogę przejść też na efb mając obecnie agm oraz czy muszę ściśle trzymać się parametrów 70 ah i 720 A ?
Czy może ktoś wie gdzie w Warszawie moźna przetestować akumulator i instalacje pod kątem ewentualnych usterek? (najlepiej bemowo)
Pamietajcie tylko, ze po wymianie aku wypadalo by zresetowac wartosci w BMS a przy zmianie typu lub znaczacej zmianie pojemnosci przeprogramowac jego rodzaj w BCM
Powtórzę - zmiana z AGM na EFB, czy jeszcze tańszy, zwykły Ca-Ca jest jak najbardziej możliwa, natomiast ma sens tylko, jeżeli konsekwentnie nie używasz start-stop. Zwykły akumulator sobie poradzi, jest nawet 2 razy tańszy a żywotności nie ma ponad dwukrotnie niższej od AGM :)
Jednak używając ASS, mając jeszcze jakiś odzysk energii przy hamowaniu itp. oraz ogólnie wiedząc, że smart charge będzie dawał dużo prądu z alternatora, to AGM lepiej to zniesie. Jak silnik pracuje stale, to po ok 20 minutach podawany do akumulatora prąd jest minimalny, bardziej bufor. Przy częstych rozruchach akumulator może dostawać po kilkadziesiąt amperów, co chwila - po każdym ruszeniu. Zwykłe akumulatory tego nie długo nie wytrzymają. Zatem zamiana z AGM na zwykły (EFB to też zwykły "mokry", choć ma trwalsze płyty i żyje dłużej) ma sens jeżeli ktoś nigdy nie korzysta z ASS (a nawet wyłącza go w oprogramowaniu, żeby nie kusiło :)).
No i pojemnościowo - większy może być, mniejszy niezalecany. Prąd rozruchowy, zwłaszcza dla Diesla, jest tu ważniejszy. Nie mniej, niż producent dla tego silnika przewidział. Większa pojemność i większy możliwy prąd nie zaszkodzą. Nie wierz w bajki, że za duży będzie nie doładowany itp. Każdy wymaga doładowania ze 2 razy w roku, żeby dłużej służył, a pojemniejszy na mrozie da tyle prądu, co mniejszy latem. I to, zwłaszcza po 3-4 latach, często decyduje o tym, kto rano rusza sam, a kto wyciąga booster lub woła o pomoc z kablami w łapie :D
Czyli ja, gdybym wiedział, że ASS nie używam, to zamiast AGM o tej samej pojemności, wziąłbym np. "największy" i najcięższy EFB, jaki wejdzie, bo i tak wyjdzie taniej a posłuży równie długo, jak nie dłużej (dłużej niż AGM z ASS).
Bemowa nie znam - poszukaj sklepów z akumulatorami, nie motoryzacyjnych. Poczytaj opinie na mapach i jazda. Przed wizytą zapytaj, czy mają opornicę i czy sprawdzają ładowanie w aucie oraz mają pojęcie o resecie BMS w Fordzie.
A co powiecie na to?
Auto jeżdżone jest w trasach. Przeważnie 1 - 2 razy w tygodniu od 500 do 1000 km. Napięcie ładowania wynosi ponad 14V, natomiast po kilku dniach na akumulatorze jest jakieś 11,7 11,8V. Dodam, że auto jest garażowane, a na testerze w punkcie z akumulatorami sprawność aku wyszła 92%. Nie wiem co jest grane, bo po tych kilku dniach auto ma ciężko odpalać (to słychać). Macie jakieś sugestie?
Tam jest tylko akumulator, alternator i inteligentne ładowanie
Lewsey89 20-01-2019, 21:33 A co powiecie na to?
Auto jeżdżone jest w trasach. Przeważnie 1 - 2 razy w tygodniu od 500 do 1000 km. Napięcie ładowania wynosi ponad 14V, natomiast po kilku dniach na akumulatorze jest jakieś 11,7 11,8V. Dodam, że auto jest garażowane, a na testerze w punkcie z akumulatorami sprawność aku wyszła 92%. Nie wiem co jest grane, bo po tych kilku dniach auto ma ciężko odpalać (to słychać). Macie jakieś sugestie?
Sprawdź jeśli możesz czy masz akumulator EFB czy AGM. Mam bardzo podobne odczucia i pomiary w moim samochodzie. U mnie jest fabrycznie EFB, a z tego co pisze tu kolega Ze_ja to powinien być AGM.
O przepraszam, gdzie ja napisałem, że "powinien" być AGM? Odpowiadałem na post, w którym ktoś już ma AGM i pyta o możliwość przejścia (powrotu) do EFB. Ford w Europie nie używa AGM na pierwszy montaż (chyba, że coś się teraz, w najnowszej gamie zmieniło). Do start-stop dają EFB, jako trwalsze od zwykłego Ca-Ca (czy silver - calcium w wersji Ford / Varta / Bosch).
Odnośnie sytuacji powyżej - czy po takiej trasie, z dobrym napięciem, auto później parę dni stoi i później takie napięcie i ciężki rozruch, czy jakieś krótkie odcinki w międzyczasie?
Jak stoi i po paru dniach takie napięcie, a nie jego skoki podczas pracy silnika, to może jednak wskazywać na złodzieja prądu i trzeba wtedy sprawdzić pobór prądu na postoju, wpinając się miernikiem między klemę a biegun akumulatora, po przejściu Mondka w stan uśpienia. Najgorzej, gdy złodziej uaktywnia się co jakiś czas a nie żre ciągle, bo takiego trudniej namierzyć. Jak będzie więcej, niż 0,01-0,05 A, to trzeba zacząć zabawę z wyciąganiem kolejnych bezpieczników a następnie kontrolą tego układu, który wskaże bezpiecznik złodzieja.
Lewsey89 21-01-2019, 06:05 Źle to ująłem w słowach. Sam wywnioskowałem, ze powinnień być AGM, okazuje się, niesłusznie.
Ford w Europie nie używa AGM na pierwszy montaż (chyba, że coś się teraz, w najnowszej gamie zmieniło).
Auto z listopada 2015, a w Etis jest tak " Akumulator H6 70AH 760CCA AGM " . To w końcu jaki to jest . Myli mnie to CCA .
Lewsey89 21-01-2019, 09:15 Hansolo czy Ty masz samochód sprowadzony z "zagramanicy"? Być może FORD montował różne baterie na różne rynki.
czy Ty masz samochód sprowadzony z "zagramanicy"
Zza Odry sobie go przytargałem.
W moim przypadku auto nie stoi po trasie przez kilka dni tylko jest jeżdżony po mieście, ale start/stop wyłączam bo mnie denerwuje.
U mnie jest VARTA 75Ah 700A SAE/EN T7 i w punkcie z akumulatorami zmierzyli sprawność 92% bo już chciałem wymienić przy tych tródnych rozruchach. Dodam że auto stoi w garażu a pewnie jakby stał pod chmórką to już dawno by nie zakręcił.
101015
No właśnie też mnie to zastanawia, ale już kilku mądrych ludzi tu na forum pisało, że Ford nie używa AGM w Europie i do Start-Stop daje tylko EFB. O ile w Focusach to potwierdzam z własnych obserwacji floty, to w Mondeo nie raz widziałem AGM, takie jak tu:
https://b.allegroimg.com/original/0c7994/396c936844c3ade694dcf03eabab
Też Varta - z Johnson Controls, oklejane dla Forda, jako OEM. Na forum Mondeo też jest kilka wklejonych list z ETIS, gdzie jest taki sam model akumulatora, choć głównie to auta z krajów dalej na zachód.
U mario_f widać EFB dla odmiany. Może nad Wisłą dają EFB do Mondeo i S-Max, podczas gdy na zachodzie montowali AGM w droższych modelach? ;)
Ford to jednak dziwny producent. W/g Etis jest Akumulator H6 70AH 760CCA AGM , a pod maską 720 :570:
to w Mondeo nie raz widziałem AGM, takie jak tu:
Ja mam taki właśnie, pisałem o tym w wątku o start/stop.
Problem u mnie jest taki że po dwóch latach forscan pokazywał 49% stopień naładowania.
Po podładowaniu (bosch c3) pokazuje 58% naładowania.
Samochód ,pali ,jeździ normalnie, na noc jest w ciepłym garażu.
Jedyne co, to ostatnio rzadko załącza się start/stop (pomijam mrozy) i jakieś dwa tygodnie temu, gdy parkowałem pod chmurką, nie zadziałało podgrzewanie szyby przedniej.
U mario_f widać EFB dla odmiany. Może nad Wisłą dają EFB do Mondeo i S-Max, podczas gdy na zachodzie montowali AGM w droższych modelach?
Ja też mam egzemplaż zza odry. Ma ktoś jakiś pomysł co z tym fantem zrobić?
Ford to jednak dziwny producent. W/g Etis jest Akumulator H6 70AH 760CCA AGM , a pod maską 720 :570:
Też na to zwróciłem uwagę, że w ETIS u wszystkich z AGM jest rozruchowy 760 a na etykiecie 720 A. Sęk w tym, że nie wiemy, wg jakiej normy. Varta na ogół na etykiecie daje wg EN. Jak Ford w ETIS sobie wymiślił wg SAE (a CCA to ztcp jest właśnie zgodnie z SAE), to by się pewnie zgadzało, że SAE 760 A odpowiada 720 A wg EN. A klient ma głupieć i nic nie rozumieć ;)
Ja mam taki właśnie, pisałem o tym w wątku o start/stop.
Problem u mnie jest taki że po dwóch latach forscan pokazywał 49% stopień naładowania.
A już widziałem i odpisałem w tamtym temacie. Nie zauważyłem od razu, że chodzi o AGM :D
Ja też mam egzemplaż zza odry. Ma ktoś jakiś pomysł co z tym fantem zrobić?
Nie ogarniam tej kuwety :) Wątpię, żeby dealer miał wpływ na rodzaj akumulatora. Ciekawe, ciekawe. Jedni mają EFB, inni AGM - w tej samej generacji i rocznikach jak rozumiem, montowali różnie. Dziwne rzeczy.
Pitol321 22-01-2019, 05:39 Ja mam taki właśnie, pisałem o tym w wątku o start/stop.
Problem u mnie jest taki że po dwóch latach forscan pokazywał 49% stopień naładowania.
Po podładowaniu (bosch c3) pokazuje 58% naładowania.
Samochód ,pali ,jeździ normalnie, na noc jest w ciepłym garażu.
Jedyne co, to ostatnio rzadko załącza się start/stop (pomijam mrozy) i jakieś dwa tygodnie temu, gdy parkowałem pod chmurką, nie zadziałało podgrzewanie szyby przedniej.
Też mam AGM 720A, a według ETIS H6 70AH 760CCA AGM.
I też zaczyna stroić fochy...
W zeszłym tygodniu, w poniedziałek całkowicie był rozładowany :lol:
Żona zostawiła auto w sobotę po południu pod blokiem (nie odstawiła do garażu podziemnego, bo miała zakupy...)
Auto stało tak całą niedzielę (nie było mrozów) i w poniedziałek nad ranem chciała jechać do pracy, a tu zakręcił dwa razy i choinka. Potem już nawet nie chciał kręcić.
Jak zszedłem na dół, to już w ogóle mu odwalało, światła były przygaszone, Sync się resetował, przy próbie zamknięcia z pilota zapalał oświetlenie wewnątrz zamiast gasić, licznik totalnie głupiał i w ogóle nic już nie zakręcił.
Żona pojechała taksówką do pracy, a ja czekałem na ADAC.
Przez to jak się zachowywał bałem się, że coś wlazło mi pod maskę i pogryzło kable, ale Pan z ADAC sprawdził napięcie - podobno kaplica, podłączył zewnętrzny starter, auto od razu odpaliło i kazał nie gasić i jeździć co najmniej godzinę. Ładowanie było OK - 14,7V
Stwierdził, że to jakiś błąd lub inne zrządzenie losu, może żona nie domknęła któryś drzwi, bagażnika czy schowka i się rozładował przez 1,5 dnia.
Jeździłem prawie 3 godziny autostradą, potem zajechałem do Forda, sprawdzili akumulator i stwierdzili, że wszystko jest OK :570:
Póki co sytuacja się nie powtórzyła, ale akumulator jest u mnie na cenzurowanym...
Start-Stop działał i nadal działa cały czas normalnie, co tez jest bardzo dziwne, ale staram się już teraz wyłączać go za każdym razem.
Tak jakoś mi się wydaje, że nadeszły czasy gdy jeszcze dobre rzeczy trzeba wymieniać na " bardziej dobre ". Jeszcze chwila i samochody stwierdzą, że opony do wymiany bo zaczęły bardziej szumieć, uprą się i nie odpalą. Trochę naciągana teoria z tym niedomknięciem czegoś w aucie. Przecież w Fordzie po pewnym czasie napięcie zanika i teoretycznie nic nie powinno prądu konsumować.
I mój się kończy. Siedzi fabryczny EFB z pierwszego montażu w 2015r. Ładowanie profesjonalnym prostownikiem pomaga na 2-3 dni. Po nocy na mrozie, na klemie 12,2V . Kręci jeszcze w miarę dobrze, ale najpierw wyłącza się start-stop a później webasto i ogrzewanie szyby.
grzechu913 25-01-2019, 08:17 Czyli najlepiej odpiąć wtyczke BMS i powinno troche pomoc , w żywotności akumulatora ?
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
Ja ładowałem całą noc wczoraj (forscan poakzał 61%) a dziś rano forscan pokazuje 71% naładowania i że aku naładowany.
Odpiąłem klemę od aku (aby pominąć BMS) i zobaczymy.
Jak na razie cały czas ładuje od 4 godzin już.
Tak czy tak,pewnie przed kolejną zimą trzeba będzie wymienić.
tomtom13 27-01-2019, 15:06 Ja tez ładowałem na różne sposoby i tylko na chwilę było ok. Podjechałem do gościa od akumulatorów ,sprawdził testerem i wyszło 58% sprawność. Zaproponował nowy aku za 400zł z montażem. Założył ,zresetował BMS i ciesze się z grzania przedniej szyby! Samochód palił normalnie ale napięcie było na tyle małe ,że odcinało start stop i grzaną szybę.
Sprawdziłem dziś po przyjeździe do pracy forscanem i pokazuje 38% naładowania akumulatora.
Coś jest chyba jednak nie tak w tych wskazaniach ,bo podszedłem do znajomego mechanika, podpiął jakiś tester i wyszło 77% naładowania.
Dodatkowo podłączył takie urządzenie (nie wiem jak się to fachowo nazywa) z takimi spiralami do mierzenia aku pod obciążeniem i pokazało 9,5V. Mechanik twierdzi że aku jest OK.
Ze_ja co o tym myślisz?
Jeżeli akumulator ma już swoje lata, i rozładowuje sie samoczynnie po dłuższym postoju, to nawet jak będzie stał z odpieta klemą, też będzie się rozładowywał, może troche dłużej, bo ma już zwarcia wewnątrz płytowe.
Ze_ja co o tym myślisz?
Niestety nie mam żadnego doświadczenia z Forscanem, a SmartCharge z BMS zupełnie nie ufam i nadal uważam, że ten system to zło i ma skracać żywotność akumulatora. Kompletnie nie rozumiem też, jak można żonglować i raz wrzucać EFB a raz AGM, skoro one wymagają innego napięcia ładowania (górna granica).
Od końca leasingu Focusa Mk3 nie mam już żadnego auta z BMS i brak dostępu do floty, jak kiedyś w innej firmie, więc nie sprawdzę niczego w tym temacie. W prywatnym Focusie Mk2 brak BMS.
Ten sprzęcior ze spiralami, to zapewne opornica, jak w tym filmie pokazują / wyjaśniają: https://youtu.be/xSPcumz3t2c
Jeśli mechanik z tego korzystał, to szacun dla niego, znaczy, że zna się na rzeczy i faktycznie sprawdza akumulator, a nie szuka Jelenia na łatwą wymianę.
Tu potrzeba porady od kogoś, kto grzebie w Forscanie i ma wprawę w programowaniu właściwego typu / pojemności akumulatora w centralnej konfiguracji pojazdu oraz resetowaniu BMS. Nigdy tego nie robiłem, więc nie będę mieszał.
Swoją drogą w swoim Mk2 mam chyba jakiegoś złodzieja z serii "pojawiam się i znikam", bo jak mierzę pobór prądu na postoju, to jest elegancko 0,01-0,02 A a mimo to po 3 dniach napięcie spada do 12,6 V, podczas gdy w drugim (taki sam model, 2 lata starszy) akumulatorze, niepodpiętym do instalacji, nadal jest ~13 V od jakichś 6 tygodni.
Przeczytajcie jeden z ostatnich Motorów - artykuł dt. akumulatorów. AGM nie powinno się stosowac pod maską, blisko silnika (wysokich temperatur) bez odpowiedniej izolacji. Dlatego wsadzają EFB (też taki mam). Ale jesli ktoś intensywnie użytkuje ASS, ogrzewania itp. to moim zdaniem EFB padnie szybciej niż AGM, gdyż jest po prostu zaprojektowany na mniejszą liczbę cykli rozruchowych.
jak można żonglować i raz wrzucać EFB a raz AGM, skoro one wymagają innego napięcia ładowania (górna granica).
Dokładnie tak jest i Ford to przewidział.Bez zmiany parametrów w BCM'ie nie radzę zmieniać sobie ot tak rodzaju akumulatora,może się to skończyć bardzo źle.
Widziałem na własne oczy cieknące EFB(po prostu przeładowane),bo w ustawieniach było AGM.
Jaki akumulator wsadzą do auta to może zależeć na jaki idzie rynek. Jak na południe Europy to wsadzą EFB, bo za duże ryzyko przegrzania AGMa. Na Skandynawię ryzyko przegrzania AGM jest niższe, a jego zaleta przy pracy ASS w niższych temperaturach wyraźna. A my w środku dlatego pewnie jak mają tańsze EFB to wsadzają takie, a jak im brakuje, albo maja nadwyżki AGM to wsadzją AGM. W każdym razie BCM powinien być ustawiony pod konkretny akumulator
Jakoś dziwnie ten forscan pokazuje.
Dzisiaj akurat całą drogę z nim jechałem i po przyjeździe do pracy aku pokazywał 74% naładowania.
Po pracy odpalam mondka i forscana a on pokazuje 80% naładowania aku.
Może ten BCM coś miesza i forscan pokazuje z jakimś opóźnieniem. Sam nie wiem co o tym myśleć.
ołowiany 08-02-2019, 16:12 U mnie tak to wyglądało po przejechaniu ok. 25 km drogą ekspresową. Kontrolowałem, bo jakoś dziwnie zapalał. Aku roczne, wymienione na gwarancji.
grzechu913 08-02-2019, 16:18 Kupiłem taki wskaznik napiecia do gniazda zapalniczki. Jego pomiar ( zawyza o ok 0,05-0,1V. Ponizej 10 V praktycznie pokazuje idealnie. Ale do rzeczy. W czasie jazdy ładowanie ok 15V , pozniej 14,5-14,6 V , czasem jak stoje w korku mam 12,8V czasem 14,5V. A po zgaszeniu silnika , jeszcze swiatla swieca przez 20 sek to ok 12,2-12,3V. Niby autka pali, spadek przy zapalaniu nie jest mniejszy jak 11V , chyba ze zimny, to pokaze sie 10 z kawalkiem, ale nie wiem czy ten inteligentny system nie wykonczy aku za wczas. Grzanie szyby przod dziala normalnie , bo widac po podwyzszonym spalaniu i minimalnym spadku napiecia ok. 0,2V. Czy np odpiecie tej wtyczki od BSM , poprawi sytuacje ? A np odpiecie spowoduje bład , ktory da sie usunac forscanem , tak aby ASO nie widziało ze byly jakies anomalia zwiazane z odpieciem wtyczki ? Czy lepiej nic nie ruszac, podlaczyc prostownik od czasu do czasu i zapomniec o temacie ? Dlatego pytam bo autko jest na gwarancji .
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
ołowiany 08-02-2019, 16:26 podlaczyc prostownik od czasu do czasu i zapomniec o temacie
A może wyciągać na noc i do domu ? Bez jaj, to nie lata 80'.
W Focusie 08' aku wytrzymał 7 lat. W Kudze 12' 5 lat. Zakładam, że w Mondeo 16' padnie po 3 :) Nowoczesność i postęp...
grzechu913 08-02-2019, 16:32 Nio własnie, nigdy nie miałem problemu z akumulatorami, brz ptoblemu 5-7 lat wytrzymywaly. W tym autku sa juz wieksze jaja z tym inteligentnym ladowaniem. Moze czasem tak byc jak piszesz 3 lata i koniec, nio moze 4 , bo mam benzynke hehe
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
Czy lepiej nic nie ruszac, podlaczyc prostownik od czasu do czasu i zapomniec o temacie ?
Prostownik nie specjalnie pomaga ponieważ po podpięciu do instalacji auto zużyje nadmiar energii i dopiero pożniej alternator zaczyna współpracować
z samochodem. Ja na razie jeżdżę z odpietą wtyczką z BMS. Co ciekawe Forscsn na kablu pokazuje błąd a na BT już nie. Jak się ociepli tak ok. 10-15st. C prawdopodobnie z powrotem podepnę kabel do BMS-a chyba że wymyśle sposób na chłodzenie akumulatora
grzechu913 09-02-2019, 09:46 Dzis przejazd w jedba strone 36 km z czego 30 bez ladowania , jedynie chwilowo , przy hamowaniu silnikiem wchodzilo na 14,8V , a tak 12,2V. Powiem tak ze ta trchnika to o kant ... I tyle . Aku w zyciu nie bedzie doladowane jak należy .
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
Dzis przejazd w jedba strone 36 km z czego 30 bez ladowania , jedynie chwilowo , przy hamowaniu silnikiem wchodzilo na 14,8V , a tak 12,2V. Powiem tak ze ta trchnika to o kant ... I tyle . Aku w zyciu nie bedzie doladowane jak należy .
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
Do tego samego wniosku doszedłem po roku użytkowania mk3. Niestety żeby akumulator był doładowany to musiałbym jeżdzić do i z pracy ze stromej górki i cały czas hamować silnikiem a jak wiadomo silnik nie służy tylko do tego celu. Powiem więcj , nawet z odpiętym kablem z BMS-a i moich krótkich odcinkach i aktywne korzystanie podgrzewanych fotel,i szyb ,nagrzewnicy ptc zdarza się że muszę podładować aku prostownikiem do 16.2v.Moim zdaniem niezależnie czy na krótkich czy na długich odcinkach czy aktywne korzystanie z hamowania silnikiem np. w górach, akumulator przy tym inteligentnym ładowaniu nie ma prawa być doładowany na rozsądnym poziomie. Sprawdziłem już wszystkie opcje z intelgentnym ładowaniem i efekt zawsze ten sam czyli aku niedoładowane.
grzechu913 09-02-2019, 12:15 Zgadzam się z Toba w 100 %, ta inteligencja w ładowaniu tylko z góry hehe. Myslałem w drodze powrotnej, że jak włacze grzanie szyb to zacznie ładowac, a tu lipa. Chwule po uruchomieniu silnika ładuje, potem przy hamowaniu silnikiem i tyle. Wiadome rano jak jade do pracy to na tych 9 km laduje caly czas, przynajmniej jak bylo zimno, ale wtedy swiatla swieca , wlaczaja sie samoczynnie podgrzewania szyb, grzanie dupska i kiery załaczam, wiec niby podtrzymuje to co odbiorniki zabieraja. Ale na " powiedzmy trasie " ciekaw jestem po jakim odcinku zacznir ładowac , jadąc na dziennych swiatelkach i powiedzmy przy takiej temp zewn . cxyli bez klimy.
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
Ja zakończyłem jazdę w piątek około 16. Naładowanie akumulatora było na poziomie 82%.
Teraz sprawdziłem forscanem i pokazuje 62%.
Pobór prądu jest jedynie przez kamerkę przez trzy godziny po zamknięciu samochodu.
Teraz znowu ją wzbudziłem sprawdzając akumulator forscanem.
Nic nie robię ,jutro sprawdzę ponownie,ale jeśli w takim tempie będzie ubywać to chyba akumulator się powoli kończy...
Akumulator kosztuje 400 zł. Jak padnie po 4 latach to wyjdzie 100 zł na rok. Tragedii nie ma. Przedwczesna wymiana klocków czy tarcz chyba bardziej boli
Ale na " powiedzmy trasie " ciekaw jestem po jakim odcinku zacznir ładowac , jadąc na dziennych swiatelkach i powiedzmy przy takiej temp zewn . cxyli bez klimy
Sprawdziłem w tamtym roku odcinek Mielec -Wladysławowo ponad 600 km , po drodze góry Świetokrzyskie i aktywne korzystanie z hamowania silnika w celu doładowania akumulatora i po przyjeżdzie na miejsce napięcie oscylowało w granicach 12,0v czyli szału nie było. Na drugi dzień napięcie samo spadło poniżej 10,0v tym samym aku wyzionął ducha raczej dzięki tej całej inteligencji która notorycznie nie doładowała akumulatora .Dzięki życzliwości
kolegi odpaliłem auto na kablach i kupiłem nowy akumulator 75ah ale to było w lecie. Natomiast przy obecnych temperaturach inteligencja nieco więcej ładuje bo ładowanie zależne od temperatury zewnętrznej aczkolwiek nie sprawdzałem w zimie
Zrobiłem wczoraj i dzisiaj po 500 km i zdechlak coś pobrał energii bo rano po wczorajszych 500 , szyba odżyła, ale ASS nie / i dobrze mu tak ;) /
grzechu913 10-02-2019, 03:52 Czyli jednym słowem , Ford napedza produkcje i sprzedaż akumulatorów. Wiadomo w innych koncernach jest to samo. Zrobia takie badziewie, aby troche zaoszczedzic na spalaniu , ale kosztem szybszej wymiany bateri. Co zrobic , takie czasy nastały. Najlepsze jest to , że stojąc w korku , bez ładowania, wystarczy otworzyć drzwi , aby zaczeło ładowac aku.
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
Bo stojąc w korku powinieneś mieć wyłączony silnik (ASS) więc i tak nie ładuje. Natomiast otwarcie drzwi to sygnał do dezaktywacji ASS i zaczyna ładować. Czy przypadkiem nie jest tak, że te akumulatory siadają gdy się regularnie samemu deaktywuje ASS?
grzechu913 10-02-2019, 07:56 Nio możliwe, u mnie jest ASS wyłączony trwale. Pewnie dlatego aku jest mniej ładowany bo nie jest mocno rozładowywany. Akurat ten system mnie denerwował bardzo.
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
Czy przypadkiem nie jest tak, że te akumulatory siadają gdy się regularnie samemu deaktywuje ASS?
Także to zauważyłem.Akumulator jest bardziej doładowywany jeśli ASS jest aktywny.Tak ten system inteligentnego ładowania jest skonstruowany.
grzechu913 10-02-2019, 12:36 Czyli to moze byc przyczyna. Podłaczylem forscana wczoraj , pokazywalo 76% . Na noc poflaczylem cetek mxs5 i dzis forscan pokazal 89% naladowania aku.Jak narazie nie ma zle , pomimo wylaczonego ASS. Jak mialem go aktywnego , to nie sprawdzalem w jakiej byl kondycji aku. Ale ponad rok jezdze z wyłaczonym , wiec ciezko cos powiedziec. Możliwe ze robie male odcinki do pracy , dlatego jest w miare podladowywany.
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
U mnie dziwnie ten forscan pokazuje.
Wczoraj przez dobę zeszło 20% ( z 82% na 62%) a po kolejnej dobie nawet 1% nie ubyło. Nadal pokazuje 62%
Czy jest w forscanie taka opcja żeby pokazywał jak się ładuje akumulator?
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
A jak się nazywa, bo coś nie mogłem znaleźć.
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
A jak się nazywa
BATT_CURRENT ,czy jakoś tak.
Znalazłem to, tylko jak to interpretować ? To jest podane chyba w amperach i u mnie na początku było 10 a po 20 km zeszło na 1
Znalazłem to, tylko jak to interpretować ? To jest podane chyba w amperach i u mnie na początku było 10 a po 20 km zeszło na 1
Znaczy że alternator doładował aku i przestał co by go nie przeładowć.
A przy ilu "A" ładuje mocno ,albo słabo?
Na początku było 10 i później stopniowo spadało.
Dziwne w sumie ,to znaczy że przy 64% naładowania akumulatora przestał go ładować ,więc brak w samochodzie start/stop i podgrzewania szyby.
A przy ilu "A" ładuje mocno ,albo słabo?
Na początku było 10 i później stopniowo spadało.
Dziwne w sumie ,to znaczy że przy 64% naładowania akumulatora przestał go ładować ,więc brak w samochodzie start/stop i podgrzewania szyby.
Ot cała inteligencja ładowania , nigdy nie naładuje aku do pełna i dba a by miejsca zostało na odzysk energii z hamowania silnika.
Im więcej A na + to tym bardziej ładuje ;)
Jako ciekawostkę mogę podać,że ostatnio jak jechałem w trasę 2x300km,były momenty,że prąd ładowania miał wartość -1A !?,czyli rozładowywał mi akumulator ;)
darmodziej 12-02-2019, 05:43 prąd ładowania miał wartość -1A !?Widać, że pobór był większy niż dawał alternator.
Ta jasne,alternator mam 225A !!!!!
U mnie dzisiaj po 5 minutach jazdy spadło z 8A na 1A i przez 30 minut cały czas się utrzymywało.
Aku naładował się z 57% do 59% super...:D
Czyli co, akumulatory wymieniają częściej Ci co blokują ASS? Ci co używają ASS nie mają takiego problemu?
grzechu913 12-02-2019, 08:07 U mnie widze ze na dojazdach do pracy laduje pieknie, najwyzej na swiatlach spadnie do 13,5V. ASS mam trwale wyłaczony. Jedynie na trasie nie laduje, ale ASS nic do tego nie ma skoro nie zatrzymuje sie , aby moglo wyłaczyc silnik.
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
darmodziej 12-02-2019, 09:29 Ta jasne,alternator mam 225A !!!!!
Co to ma do rzeczy? Skoro z akumulatora wypływa prąd, to znaczy, że instalacja pobiera więcej, niż aktualnie daje alternator. A dlaczego daje mniej, to osobna sprawa.
Jak się dobrze wczyta w działanie BMS'a to na pierwszym miejscu (w założeniu) jest potencjalne oszczędzanie paliwa, poprzez m.in. szybkie odłączanie ładowania akumulatora (spada wówczas obciążenie silnika przenoszone od altka), a dopiero na końcu jest dobra kondycja akumulatora.
Wiele osób to ustrojstwo odłącza i szczerze, uważam to za najlepszy pomysł w tym całym pseudo eco świecie.
Sam napisałeś:
Widać, że pobór był większy niż dawał alternator
Ja Ci napisałem,że alternator śmiało mógł dawać więcej,tylko nie chciał/nie mógł.Zapewne za sprawą BMS,bo to on stwierdził,ze akumulator jest na maxa naładowany i dalsze jego ładowanie po prostu przeładuje go.Pobór był na znikomym poziomie bo nic prądożernego nie było załączone (podgrzewane szyby,fotele,klimatyzacja itd.).
darmodziej 12-02-2019, 18:31 Co to zmienia. Ja nie napisałem, że nie mógł dawać więcej, tylko że nie dawał, a dlaczego, to nie wiemy, bo skąd pewność, że dlatego, że uznał akumulator za w pełni naładowany? Może po prostu ta elektronika zaczyna już za dużo kombinować, a może też użytkownicy nie rozumieją jej działania, co wcale nie oznacza, że ona robi źle.
Zapewne za sprawą BMS,bo to on stwierdził,ze akumulator jest na maxa naładowany i dalsze jego ładowanie po prostu przeładuje go.
Przy inteligentnym ładowaniu akumulator nigdy nie będzie naładowany na maxa. Na maxa można doładować jedynie prostownikiem osiągając odpowiednią gęstość elektrolitu. Niestety zła wiadomość jest taka że po podpięciu do instalacji, alternator nie ładuje akumulatora przez pierwsze kilka/kilkanaście kilometrów do czasu zużycia nadmiaru energii.Akumulator przy inteligentnym ładowaniu zawsze musi mieć miejsce na odzysk energii z hamowania silnikiem a przeładowanie aku nigdy nie nastąpi, chyba że będziesz jechał cały czas z górki kilka godzin, aktywnie korzystając z hamowania silnikiem.
szybkie odłączanie ładowania akumulatora (spada wówczas obciążenie silnika przenoszone od altka), a dopiero na końcu jest dobra kondycja akumulatora.
Trudno polemizować z algorytmem. Ale moim zdaniem to nie ma znaczenia (z punktu widzenia spalania) czy go naładuje do 65% czy 95%. Jesli naladuje go więcej to tylko przesunie się punkt pracy (po jeździe, postoju będzie mniej rozładowany).
Akumulator przy inteligentnym ładowaniu zawsze musi mieć miejsce na odzysk energii z hamowania silnikiem a przeładowanie aku nigdy nie nastąpi, chyba że będziesz jechał cały czas z górki kilka godzin, aktywnie korzystając z hamowania silnikiem.
Łądowanie do 65% i przerywanie na tym poziomie nie ma chyba sensu. 80-90% brzmi bardziej realnie. Trudno mi wyobrazić sobie sytuacje przeładowania akumulatora z powodu odzysku energii. Jeśli akumulator ma 75 Ah, i może być ładowany maksymalnym prądem 15A (0.2 C) to pozostałe 20% będzie musiało się ładować min. godzinę aby doszło do przeładowania . Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji odzysku energii.
80-90% brzmi bardziej realnie
W BCM'ie w zakładce BMS można sobie ustawić do jakiej wartości (%) ma być ładowany akumulator :)
Forscan jakoś dziwnie pokazuje stan akumulatora.
Ostatnio kilka razy wyjeżdżałem i wjeżdżałem do garażu w ciągu godziny.
Przed tym forscan pokazywał 65% naładowania.
Na drugi dzień rano 35% .Trochę dziwne żeby tak rozładować aku. Po przyjeździe do pracy podskoczyło na 38%. Postój 8 godzin , odpalam forscan a tu naładowanie na poziomie 64%.
Czyli przez sam postój taka zmiana.
To już nie pierwszy przypadek gdzie forscan pokazuje z opóźnieniem stan naładowania.
Z drugiej strony start/stop zaczyna działać dokładnie przy wskazaniu przez niego 70% naładowania,więc niby wskazania są poprawne.
Osobiście w ogóle bym nie patrzył i nie wierzył tym wartościom. Mam podobną sytuację w jednym z prostowników, który pokazuje te procenty troszkę "mało wiarygodnie" pomimo, że cały proces ładowania przebiega prawidłowo.
W swoim aucie całkowicie odłączyłem kabelek od systemu BMS i mam porządne ładowanie po staremu :one: a zdecydowałem się na ten krok po tym, jak po przejechaniu ponad 150km na wyświetlaczu zobaczyłem komunikat: niskie napięcie akumulatora. A sam akumulator fordowski z lutego 2018 r.
Ja to sprawdzam forscanem a nie prostownikiem.
Co do ładowania to potwierdzam że po odpięciu klemy od akumulatora zdecydowanie lepiej ładuje się akumulator .
Tyle że u mnie jeżdżąc naładowanie waha się pomiędzy 60-70%
Jeżeli przekroczy 70% to start/stop działa ( i pewnie szyba przednia)
Widocznie 2 lata użytkowania aku już go osłabiło
Tyle że wczoraj sprawdzałem znowu pod obciążeniem (przy tych niby 35% naładowania) i znajomy elektryk twierdzi że aku trzyma idealnie.
Co do używania start/stop to przy korzystaniu z niego ,faktycznie ładowanie po odpaleniu wzrasta do 10A i więcej przez około 2-3 km
Czy sam proces ładowania przez BMS jest wtedy lepszy,to nie wiem.
Ja to sprawdzam forscanem a nie prostownikiem.
Ja to dobrze wiem.
Co do ładowania to potwierdzam że po odpięciu klemy od akumulatora zdecydowanie lepiej ładuje się akumulator.
Co masz na myśli "po odpięciu klemy od akumulatora"? Ładowanie prostonikiem czy dezaktywacje BMS?
Tyle że u mnie jeżdżąc naładowanie waha się pomiędzy 60-70%
Jeżeli przekroczy 70% to start/stop działa ( i pewnie szyba przednia)
Olej te wskazania. Nawet nie wiesz jak to jest przez kompa przeliczane.
Widocznie 2 lata użytkowania aku już go osłabiło
Tyle że wczoraj sprawdzałem znowu pod obciążeniem (przy tych niby 35% naładowania) i znajomy elektryk twierdzi że aku trzyma idealnie.
Tutaj masz potwierdzenie procenty to jedno, a rzeczywiste pomiary elektryczne to drugie.
Jak nie ładowałeś akku przez ostatnie dwa lata to go podładuj dobrym prostownikiem, a nie jakąś zabawką z Lidla.
Niestety samo ładowanie w aucie nie będzie wystarczające, akumulator co jakiś czas trzeba doładować prostownikiem, który odpowiednio zagęści elektrolit.
Co masz na myśli "po odpięciu klemy od akumulatora"? Ładowanie prostonikiem czy dezaktywacje BMS?
To że wtedy ładuje poza BMS, przynajmniej tak na logikę powinno być.
Wtedy naładuje do tych 80% (ładowarką). Bez odpięcia klemy różnie to bywało.
slived27 21-02-2019, 17:47 A jaki macie napięcie przy średnim obciążeniu? 13.5V jest ok?
darmodziej 21-02-2019, 20:05 13.5VWolt, to jednostka napięcia nie prądu. Jednostką prądu jest Amper.
Czy wymieniając akumulator na taki sam trzeba jakoś resetować moduł, czy można to olać?
Pytam bo rozmawiałem właśnie z sąsiadem ,który ma mk5 w dieslu z 2015r i opowiadał że wymieniał aku w ASO i skasowali go 1000 zł,ponoć trzeba było adaptację robić.
Pojeździłem z forscanem przez kilka dni i to co pokazuje nie jest do końca prawdą,albo z moim aku jest coś nie tak.
Wskazanie na forscanie poniżej 70% skutkuje wyłączeniem start/stop i to się zgadza.
Na przykład ostatnio miałem trasę ponad 100km , wskazania przed wyjazdem na forscanie 62% , po powrocie podskoczyło na 69% . Start/stop całą trasę nie działał.
Na drugi dzień odpalam forscana i wskazanie naładowania 80% (przez noc się chyba sam naładował :D) ,oczywiście start/stop zaczął działać.
Częściej jednak jest w drugą stronę ,czyli po przyjeździe do domu naładowanie na poziomie 70% a rano np. 58%
Akumulator ładowałem już kilka razy, z odpiętą klemą i bez. Nie martwi mnie start/stop ,ale to że przy okazji nie działa podgrzewanie szyby.
Pojeździłem z forscanem przez kilka dni i to co pokazuje nie jest do końca prawdą,albo z moim aku jest coś nie tak.
Wskazanie na forscanie poniżej 70% skutkuje wyłączeniem start/stop i to się zgadza.
.
W którym miejscu widzisz procentowe naładowanie akumulatora? Mam viakena na bt i nie mogę tego znależść.
Nazywa się to " BAT_ST_CHRG"
Dzisiaj z rana 48%...
Nazywa się to " BAT_ST_CHRG"
Nie wiem chyba mam jakąś niepełną wersje bo nie widzę tego u siebie.W którym module szukać rozumie że w PCM?.Moja wersja forscan lite mam ją od stycznia i najwyrażniej jeszcze błądze.
slived27 16-03-2019, 18:10 Ja bym tego szukał BCMii
Ja bym tego szukał BCMii
No nie mam takigo modułu.
Wszystko co mam w załączniku. Trzeba coś wykupić aby pojawiły się pozostałe ?
To jest w module bcmii.
Ja za Forscana płaciłem z tego co pamiętam coś około 20 zł w sklepie play.
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
Też podobnie płaciłemchyba 22 zł ale BCMi nie ma.Jeszcze jakiś sugestie.
Nawet w darmowym jest BCMI.
Jaki masz interfejs ?
Nawet w darmowym jest BCMI.
Jaki masz interfejs ?
To co w załączniku ,forscan lite a BCMi nie ma.
To co w załączniku ,forscan lite a BCMi nie ma.
Może w benzynie nie ma tego?
Ale nie chce mi się wierzyć, spróbował bym odinstalować program i zainstalować go na nowo
Z tego co widzę to ten cały BMSi to jest zło.
Wczoraj odpiąłem aku na godzinkę i dzisiaj ładowanie aku jest zupełnie inne.
Wcześniej ładowanie było na poziomie 1-4A a po odpięciu i ponownym podłączeniu akumulatora dziś drogę (30km) ładowanie zaczęło od 18A a skończyło na 4A.
Z 62% skoczył przez pół godziny na 74% poziom naładowania.
Przypuszczam że BMS maczał w tym palce, pewnie nastąpił jakiś delikatny jego reset po odpięciu aku.
Gdyby w takim tempie ładowany był akumulator to nie było by żadnego z nim problemu,a tak to czasami potrafi pokazywać nawet 0A i aku mam wiecznie niedoładowany.
mm32 Ty już robiłeś resety BMSa ,nie zaszkodzą staremu akumulatorowi?
Widzę w forscanie na komputer że jest coś takiego jak reset modułów i jest tam BMS.
Może w benzynie nie ma tego?
Ale nie chce mi się wierzyć, spróbował bym odinstalować program i zainstalować go na.
Mam też viakena na kablu i tam mam wszystkie moduły w tym BCMi.
Jak odinstaluje tego forscana lite to drugi raz muszę zapłacić?
płaci się raz na całe życie yyyy znaczy na 1 adres email, możesz 100x instalowac, odinstalowac, zmieniac telefony ale jak sie w google zalogujesz tym adresem na którym zapłaciłeś to w sklepie plej zawsze będzie za darmo
slived27 19-03-2019, 13:01 Dzis był przymrozek I szyba cała zamarznieta no to przekonany że jak nie działa Start-Stop to i grzanie przedniej szyby nie zadziała a tu 2 minuty i szyba cz
Przy 70% zaczyna działać start/stop, niestety nie wiem przy ilu grzanie przedniej szyby. Można by się pobawić z czajnikiem nad deską ,ale jakoś mi się nie bardzo chce a parkuję w grzanym garażu.
slived27 19-03-2019, 13:49 Skoro przez ten BMS aku jest niedoladowany to może lepiej ustawić powiedzmy 60Ah mając realnie 75Ah czy to nic nie da?
Mieszko81 19-03-2019, 16:54 Witam a ja mam taki problem że przeladowuje 15.8 16 v alternator sprawny wiązki sprawne. Kom sterownik sprawny sprawdzone przez elektronika samochodowego nadal jest ladwonie wysokie proszę o pomoc
Witam a ja mam taki problem że przeladowuje 15.8 16 v alternator sprawny wiązki sprawne. Kom sterownik sprawny sprawdzone przez elektronika samochodowego nadal jest ladwonie wysokie proszę o pomoc
Tyle to miałem jak regulator napięcia padł w alternatorze i tu bym szukał przyczyny..Ale moze ktoś coś innego doradzi.
Może ten temat Ci pomoże
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=292899
Panowie..co to za akumulator u mnie w c-max siedzi,mam auto start...
nie pisze czy to z przeznaczeniem do ASS
Może w benzynie nie ma tego?
Ale nie chce mi się wierzyć, spróbował bym odinstalować program i zainstalować go na nowo
Odinstalowałem 2x forscana i jakaś poprawa jest .Wgrały się wezystkie moduły oprócz BCMi. Po prostu ręce opadają.
Może ten viaken na bt jakiś felerny , ten na kablu wykrywa wszystkie?
Nie wiem jak w wersji na android ,ale na kompa było coś takiego że jak się wybrało profil ten co był to i tak nie miałem nowych opcji mimo instalacji nowszej wersji programu.
Musiałem stworzyć od nowa profil i wtedy było OK.
U mnie dzisiaj BMS oszalał.
Pierwszy raz miałem przypadek żeby ładowanie było od -18A do +18A
Skakało co po chwilę, jest jeszcze opcja że się coś forscan źle połączył,choć inne wskaźniki pokazywał dobrze.
U mnie dzisiaj BMS oszalał.
Pierwszy raz miałem przypadek żeby ładowanie było od -18A do +18A
Skakało co po chwilę, jest jeszcze opcja że się coś forscan źle połączył,choć inne wskaźniki pokazywał dobrze.
Ja naładowałem aku prostownikiem podpiąłem kabelek do BMS-a i napiącie spadło podczas pracy silnika do 12.1v. Aku naładowany na 100% więc ECU postanowiło rozładowywać naładowany akumulator prądem -11A
U mnie dzień wczesniej naładował przez 1,5 jazdy 20% do 82% ,więc dziś pewnie tak jak u Ciebie nastąpiło rozładowywanie bo przez 30 minut jazdy cały czas miałem 82%
zieniek12 28-03-2019, 13:41 Wymieniłem dzisiaj akumulator i zauważyłem, że w forscanie "battery type" pokazuje "Exide 90Ah" a ja miałem przed wymianą akumulator EFB 75Ah 700A wymieniłem go na BOSH 75Ah 730A. Zrobiłem reset BMS i moje pytanie jest takie czy trzeba zmieniać ten typ baterii czy ma to jakiś duży wpływ na prawidłowe ładowanie akumulatora?
Gdzie na śląsku najlepiej kupić aku?
Pod maską mam taki jak Hansolo tj AGM 70ah i 720A (Ford) Varta
Problem jest taki, że aku nie chce się naładować. Po nocy od ładowania na zaciskach max 12,2 V. Podjechałem dziś do jednego sklepu, a tam Pan wyskoczył z testerem Exide i wyskoczyło 12,2 V i 330A - oczywiście wymień akumulator. Niestety nie handlują takimi ? tj AGM do S/S
Runner79 27-09-2019, 09:01 A co powiecie na to?
Auto jeżdżone jest w trasach. Przeważnie 1 - 2 razy w tygodniu od 500 do 1000 km. Napięcie ładowania wynosi ponad 14V, natomiast po kilku dniach na akumulatorze jest jakieś 11,7 11,8V. Dodam, że auto jest garażowane, a na testerze w punkcie z akumulatorami sprawność aku wyszła 92%. Nie wiem co jest grane, bo po tych kilku dniach auto ma ciężko odpalać (to słychać). Macie jakieś sugestie?
Witam!
Przerabiałem ten temat w zeszłym roku. Dodatkowo zauważyłem pocenie sie akumulatora i został wymieniony na gwaracji. Pytanie, kiedy mierzysz napięcie. Zaraz po otworzeniu maski? Ja zauważyłem, że dopiero po dobrych paru minutach samochód "usupia" się i magicznie napięcie zaczyna się podnosić. Sprawdź jeszcze raz - podnieś maskę i zmierz po 5-10 minutach jaki jest poziom napięcia.
Pozdr
Runner79
PS. Też czasami ciężko odpala - i tak mam nawet na tym nowym aku. Nic się nie zmieniło. Pomaga włączenie zapłonu i odpalenie samochodu po kilku sekundach dopiero, jak już wszystko się obudzi ... Ale słabe to jest i tyle:(
Mój Mondeo ma 4 lata i aku trzyma długo. Natomiast mogę Wam odpowiedzieć na innych sztukach Focusy z lat 11-15 praktycznie 90 % ma aku do wymiany . Mam kilka sztuk w garażu wszystkie super zielone z oczkiem zielonym podłączysz i bleeeee.
Dzisiaj sobie potestowałem działanie BMS bo już chyba z pół roku jak nie dłużej ASS nie działa. ASS to mały pikuś , szyba grzana to jest ważniejsze. No i tak
1. Rano stan naładowania akumulatora 48 % , więc odłączyłem sterowanie BMS przy aku i zrobiłem jakieś 30 km bez gaszenia silnika. Podpinam forscana i jest błąd układu monitorowania aku / to normalne / , podpinam z powrotem i stan naładowania 50 % .
2. Odczekałem godzinkę może trochę dłużej i ponownie sprawdzam , jest 50 %.
3. Robię reset BMS i wskakuje wartość 79 % / chyba domyślna przy nowym aku ? /
4. Czekam znowu coś powyżej godzinki i sprawdzam , jest 80%
5. Ruszam na przejażdżkę i ASS działa :shock:
6. Czekam godzinkę i znowu to samo, ASS działa , stan naładowania aku 80%.
Nie wiem co o tym myśleć, czyżby BMS potrzebował resecika dla przypomnienia sobie co ma robić ? Bardziej zastanawia mnie sposób monitorowania stanu akumulatora, gdzie przed resetem jest 50% , a po 80% . Czy to w ogóle cokolwiek monitoruje ? Chyba miał wystarczająco dużo czasu żeby zorientować się, że zaczynaliśmy zabawę od 50%.
Akumulator ciągle od listopada 2015 ten sam, AGM.
Trzeba było po odłączeniu BMS naładować akku normalnym prostownikiem. 30km jazda nie naładuje akumulatora.
Ja u siebie chyba od lutego/marca mam odłączony BMS i nie mam problemów z odpaleniem nawet jak auto stoi 3 tygodnie. Poprzednio po 2 tygodniach był problem z odpaleniem i komunikat niskie napięcie akumulatora.
Najlepszym rozwiązaniem i tak jest podładowywać akku przynajmniej raz w miesiącu (zwłaszcza w okresie zimowym).
karloss No ja nie mam najmniejszych problemów z odpalaniem, a tylko robiłem testy ;) Chciałem sprawdzić czy "ogłupiały" BMS pozwoli zadziałać ASS. Jak widać ogłupiał konkretnie , a kiedy zmądrzeje to się zobaczy.
Bump: Trzeba było po odłączeniu BMS naładować akku normalnym prostownikiem
No to jest myśl, ale jakby BMS zobaczył że aku jest na full to i tak pewnie by go zaczął rozładowywać, przynajmniej tak zrozumiałem kilka stron z innego wątku.
No to jest myśl, ale jakby BMS zobaczył że aku jest na full to i tak pewnie by go zaczął rozładowywać, przynajmniej tak zrozumiałem kilka stron z innego wątku.
Niestety tak, taka jego konstrukcja pro-eco.
Ja nie mam ASS, więc wyłączenie tego dziadostwa tylko pomogło w moim przypadku :)
Zobaczymy jak to się będzie zachowywać . Za tydzień jadę w Bieszczady na ryby, mam nadzieję że nie stanę gdzie w połowie drogi, a kawałek mam do zrobienia ;)
Wypiąć BMS - teoretycznie aku stale ładowany, czy nie "zagotuje się " ? Nie powinien chyba, w autach bez BMS nic się nie gotuje. Ale po tym zabiegu brak ASS / spoko / i grzanej szyby z przodu / już nie jest spoko /. Szkoda tej szyby, ale wymienić aku jeśli odpala bez zająknięcia, to słabo mi się widzi.
...Wypiąć BMS...i.
Po co ten Ford ogłasza akcję serwisową w MK5 na "wadliwy BMS"...:roll:
Przecież rozwiązanie jest takie proste - kleszczyki i chlast: obcięty kabelek...:one:
A że się im kilka aut "zhajcowało" i kilka miało wyciek elektrolitu po elementach konstrukcyjnych - kto by się tym przejmował...:D
Ta jasne. W takim razie dlaczego akcja jest przy aku EFB , a AGM nie. Królu złośliwości , oświeć mnie w ciemności błądzącego.
Może znaczenie ma kwestia elektrolitu, który w AGM nie jest "klasycznie" w formie płynnej, tylko jest specjalnie wypełnienie. Może o to chodzi.
Jest szansa że się dowiemy. :D
Hansolo ja robiłem podobne testy po resecie bms.
Tyle że u mnie forscan pokazywał poziom naładowania 10-15%. Po resecie bms nagle pokazał 73% czy jakoś tak i start/stop zaczął działać,tyle że na drugi dzień rano pokazał poziom naładowania 48%
Aku naładowałem do 80% ,ale po dwóch dniach poziom naładowania pokazuje pomiędzy 63-68%
Niestety teraz czasami będę parkował pod chmurką i chcę mieć podgrzewaną przednią szybę dlatego dziś wymieniłem aku na nowy. Na starcie forscan pokazuje 77% ,zobaczymy w drodze do domu.
slived27 03-10-2019, 17:46 Ta jasne. W takim razie dlaczego akcja jest przy aku EFB , a AGM nie. Królu złośliwości , oświeć mnie w ciemności błądzącego.
Ten sam Pan z ASO z którym miałem przygodę opisywana w innym wątku na następny dzień POWIEDZIAŁ, że akcja jest dlatego że przy klemie ujemnej znajduje się odpowietrzenie akumulatora i mogło oksydowac itp itd.. Nie wiem jak z odpowietrzeniem w AGM ale być może nie znajduje się ono przy klemie minusowej i dlatego akcja dotyczy tylko EFB.
Mi po wyłączeniu za pomocą Forscana "układu monitorowania akumulatora" nagle zaczął działać ASS... gdy miałem na Enable to ASS od prawie roku nie działał...
Ten cały system bms to....... szkoda gadać. "Naprawa" poprzez odłączenie to też nie naprawa. Sam też miałem "50%" wg bms a wg najtańszego miernika max 12,2 V po min 8 godzinach od ładowania (ładowarka automatyczna) ASS nie działało, o grzanej szybie nie wspomnę. Myślę sobie olać takie ładowanie. Trasa 1,2 h i....... 51 % to już coś nie tak. Zresetowałem bms a tu nagle ASS działa i szyba też. Bms pokazuje 80% i tak 2 tygodnie trzyma. Wszystko fajnie ale....Czy jak przyjdzie mróz to czy aku da odpowiednią ilość prądu ? Co mi po tym, że ASS działa czy nie działa ( jak dla mnie mogło by go nie być, ważniejsza szyba ! ) jak auto nie odpali. Jak sprawdzić, czy bms działa prawidłowo (nie tylko na postoju) ale cały czas? Czy aku AGM można jakoś "zregenerować" Mój aku ma 5 lat podejrzewam, że trzeba będzie wymienić. Pytanie gdzie i co kupić? Vartę E39, Centre CK 700, czy może Bannera ?
U mnie mija 15 miesięcy jak wymieniłem akumulator EFB 75ah EXIDE i tak od czasu do czasu eksperymentuję z tym BMS-em. Po wymianie zdegustowany niskim napięciem /11,8-12,1V/ wypiąłem kabel z BMS-a i tak jeżdziłem całą jesień i zimę ze stałym napięciem ładowania 14,5V i napięciem spoczynkowym na poziomie 12,6V-12,7V Szybę podgrzewaną wraz z osobną instalacją sam dorabiałem i sterowana jest z osobnego przycisku a więc szyba i fotele podgrzewane u mnie działają .Pisałem o tych swoich spostrzeżeniach w tym wątku; https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=286167 i nawet tedi_k był przeciwnikiem tego rozwiązania jak widzę chyba zmienił zdanie. Ale na wiosnę wpadłem na głupi pomysł i wpiąłem kabel do BMS-a z uwagi że się ciepło zrobiło i żeby altek nie przeładował aku. Oczywiście napięcie spoczynkowe spadło do 12,0V-12,2V i tak sobie jeżdziłem do sierpnia a w miedzy czasie po pomiarze temperatury w obudowie akumulatora ok. 45-50st/C zafundowałem swojemu aku dodatkowe chłodzenie oraz dodatkowa izolacja obudowy akumulatora. Po prostu żaden aku długo nie wytrzyma w takiej temperaturze, nawet jeśli to jest jakaś fizelina fabryczna. Umiejscowienie akumulatora zlokalizowane jest w bliskiej odległości od turbo i katalizatora a te dłuuuugo oddają ciepło nagrzewając wszystko co popadnie po wyłączeniu silnika.
W sierpniu kabelek z BMS-a z powrotem wypiąłem i tak jężdżę do tej pory i moje spostrzeżenie jest takie że jeżdżenie z tym niskim napięciem / 11,8-12,1V / jakby przyzwyczaiło akumulator do tego napięcia i po wyłączeniu silnika napięcie spada w kierunku 12,3- 12,4v i zostaje mniej więcej na tym poziomie. Dlatego śmiem twierdzić że jeżdżenie z podpiętym BMS-em zrobiło trochę krzywdy mojemu aku chyba że ktoś ma inną teorię. Na razie kabelek wypięty i zapewne już tak zostanie chyba że coś w między czasie wymyślę. W związku z tym mam pytanie do znawców tematu , jak dobrze rozumie podczas resetu BMS usuwane są poprzednie dane i pytanie czy jest wtedy zapisywane aktualne napięcie bo jeśli tak to nie dziwię się że po resecie niemal u wszystkich napięcie wacha się w granicach 11,8 -12,2V.
I jeszcze kilka zrzutów.
Bardziej zastanawia mnie sposób monitorowania stanu akumulatora, gdzie przed resetem jest 50% , a po 80% . Czy to w ogóle cokolwiek monitoruje ? Chyba miał wystarczająco dużo czasu żeby zorientować się, że zaczynaliśmy zabawę od 50%.
Chyba przeceniamy programistów. BMS tylko widzi że akumulator był odłączony a teraz jest podłączony. O ile w ogóle ma jakąś pamięć danych - byc może tak reaguje na zwykły reset przy zaniku napięcia. Skąd ma wiedzieć co się z aku poza autem działo. Może to nowe akku, może poleżało, może ktos doładował. Skąd ma wziąć informację i co załozyć? Przyjmuje (bezpiecznie) standardowe 80% i patrzy co dalej. Dlatego po jakims czasie wraca do tego co przed resetem (odłączeniem zasilania)
Bump: Ten sam Pan z ASO z którym miałem przygodę opisywana w innym wątku na następny dzień POWIEDZIAŁ, że akcja jest dlatego że przy klemie ujemnej znajduje się odpowietrzenie akumulatora i mogło oksydowac itp itd..
Jak jest odpowietrzenie, to nim "kipi" elekrolit - to normalne zjawisko - w przegrzanym / przeładowanym akumulatorze. Te EFB są chyba ładowane wyższymi prądami, ze względu na ustawienie BMSa na 90 Ah. Ma to szybciej uzupełniać ładunek akumulatora często rozładowywanego przez ASS. Jeśli użytkownik w "trosce" o akumulator deaktywuje, nie używa ASS, to akumulator będzie pracował przy ciągłym wysokim stanie naładowaniam będąc jednocześnie ładowany wyższym prądem. Więc w efekcie się przegrzewa, kipi i szybciej pada. A przy okazji mógł zrobić zwarcie BMSa. AGMY są szczelniejsze, z definicji wytrzymują wyższe ciśnienia wewnątrz, które pojawiają się przy gazowaniu akumulatora ładowanego wyższymi prądami. Z definicji (w przeciwieństwie) do EFB zostały zaprojektowane do aut z rekuperacją, odzyskiem energii. Zwykły system ASS nie ma odzysku energii i do tego są EFB.
... EFB zostały zaprojektowane do aut z rekuperacją, odzyskiem energii. ...
Warto uwzględnić sposób odzysku energii - aktualne (przed MY20) hybrydy i hybrydy plugin w Fordzie (podobnie jak w Toyocie) mają system odzysku energii oparty o akumulator wysokonapięciowy. Po prostu elektryczny silnik trakcyjny (umieszczony w skrzyni biegów) przełącza się w tryb prądnicy i odzyskuje energię z hamowania - ładując akumulator wysokonapięciowy (zbudowany z ogniw li-ion).
Akumulator niskonapięciowy (o którym tu toczy się dyskusja) w tym procesie nie uczestniczy w żadnym stopniu. Po prostu układ ładowania baterii wysokonapięciowych przekształca (niezależnie od trybu jazdy) napięcie do instalacji niskonapięciowej na poziomie "napięcia ładowania". Odzysk energii w tym procesie nie jest widoczny.
Natomiast po MY20 mają być dostępne "miękkie hybrydy" z rozwiązaniami na akumulatorach niskonapięciowych i wtedy pewnie będziesz miał rację co do typu stosowanych aku.
tedi_k - rekuperacja może się odbywać i w akku niskonapieciowym. Nie mieszalbym w to hybryd. Wystarczy że w zwykłym aucie tylko z silnikiem spalinowym np. w trakcie hamowania komputer będzie aktywowal ładowanie aku i będzie to odzysk energii. Mniej więcej tak działa BMS, który jest nastawiony na jak najmniejsze obciążenie silnika.
....Wystarczy że w zwykłym aucie tylko z silnikiem spalinowym np. w trakcie hamowania komputer będzie aktywowal ładowanie aku i będzie to odzysk energii...
Mniej więcej na tym mają polegać "miękkie hybrydy" - w Fordzie dostępne od MY20... W obecnych autach Forda możesz być spokojny o brak tego zjawiska...:wink:
Mniej więcej na tym mają polegać "miękkie hybrydy" - w Fordzie dostępne od MY20... W obecnych autach Forda możesz być spokojny o brak tego zjawiska...:wink:
Tak, ale w mild hybrid pojawia się instalacja 48V i dwa akumulatory. Rozrusznik / alternator w mild hybrid ma moc nawet do kilkunastu kilowatów, więc przy 12 V wymagałoby to bardzo wysokich prądów - byłoby nieefektywne.
AGMy umżliwiają po prostu szybsze ładowanie (wyższym) prądem. Jak wspominał karloss stosuje się je tam gdzie ogólnie są duże pobory prądu, a silnik spalinowy działa w ograniczonym zakresie. Jak słusznie zauważyłeś energia odzyskiwana w hybrydzie Forda trafia jedynie do akumulatora trakcyjnego (wysokonapięciowego). Tym samym zwykły akumulator doładowywany jest z silnika spalinowego rzadziej niż w aucie niehybrydowym. Wciąż jednak w instlacji jest sporo odbiorników 12V które obciążają akumulator. W sytuacji kiedy silnik spalinowy w hybrydzie włącza się rzadziej niz w klasycznym napedzie, tylko ładowanie wiekszym pradem ma szanse uzupełnic zużywaną energię w aucie w obwodach niskiego napięcia. Zwykły APIM obciąża akumulator 10A - więc przy mniejszym pojemnościowo akumulatorze w hybrydzie (pewnie chodziło o ograniczenie masy auta oraz oszczędność miejsca) powinien być częściej doładowywany
Taka logika przywiecała projektantom aut i uzyciu AGM (szczególnie marki premium) gdzie wystepuje dużo dodatkowych urządzeń elektrycznych związanych z technologia napędu lub wyposażenia. Czy Ford tym się kierował czy nie, tego nie wiem Może AGMy szły tylko w Europie? Jakiś powód musiał byc - nie wierzę, że ktos tak wsadza od czasu do czasu 2 razy droższą baterię do auta bez potrzeby i niezgodnie z BOM
testerze w punkcie z akumulatorami sprawność aku wyszła 92%.
Taki pomiar tylko po nocy i Aku zaniesiony. Nie w aucie z dojazdem.
Padnięty jest. Do wymiany.
Nie trzyma gęstości elektrolitu. Albo wyparował w części.
.... Tym samym zwykły akumulator doładowywany jest z silnika spalinowego rzadziej niż w aucie niehybrydowym. Wciąż jednak w instlacji jest sporo odbiorników 12V które obciążają akumulator. W sytuacji kiedy silnik spalinowy w hybrydzie włącza się rzadziej niz w klasycznym napedzie, tylko ładowanie wiekszym pradem ma szanse uzupełnic zużywaną energię w aucie w obwodach niskiego napięcia. ....
Przynajmniej w Fordzie i Toyocie to zupełnie nie tak działa...
Silnik spalinowy w autach hybrydowych i pluginach tych firm NIE MA KLASYCZNEGO ALTERNATORA!
W skrzyni biegów tych aut umieszczone są 2 duże silniki elektryczne będące również prądnicami. Pierwszy to rozrusznik/"alternator" a drugi to silnik trakcyjny/prądnica odzysku energii z hamowania. Oba urządzenia są "wysokonapięciowe" i sterowane przez system zarządzania ładowaniem akumulatora wysokonapięciowego.
Zasilanie instalacji 12V oraz ładowanie akumulatora "nskonapięciowego" nie zależą od pracy silnika spalinowego i zarządzane są także przez system zarządzania elektryką hybrydy.
Tak więc rodzaj zainstalowanego akumulatora 12V może być dowolny. System zarządzania "elektrycznością" może dowolnie ustawić warunki ładowania aku 12V wg potrzeb.
Nie chodzi mi o to jak to działa konstrukcyjnie w Fordzie czy Toyocie ale o ogólne przeznaczenie akumulatorów AGM i wymaganiach producentów aut (szczególnie premium). Rekuperacja to nie kwestia napędu hybrydowego (elektryczna alternatywa silnika spalinowego) ale kwestia odzysku energii, która w klasycznym napędzie spalinowym może jedynie być gromadzona w akumulatorze elektrycznym. W tym sensie AGM był projektowany pod kątem rekuperacji - możliwości szybkiego gromadzenia ładunku elektrycznego bez uszkodzenia mechanicznego baterii i ograniczenia jej żywotności. Byc może w Fordzie ASS to najprostszy układ wyłaczania silnika podczas postoju (i wystarczy bateria EGM), ale np. w takim BMW (regenerative braking) bateria była ładowana jedynie podczas hamowania, zwalniania itp. W takiej sytuacji, kiedy czas ładowania ulega skróceniu, duża bateria musi miec mośliwość ładowania większymi prądami - i o takiej rekuperacji mówimy. MOże też tak być, że strategia ładowania akumulatora prze BMS zależy od typu zainstalowanej baterii
Co z czego i jak jest ładowane jest bez znaczenia - nie mówimy to fizycznym przepływie prądów. W ogólnym bilansie energii takiego układu, z założenia (wynikowo) akumulator niskonapięciowy ładowany jest eneregią pochodzącą z silnika spalinowego, który jest nadrzędnym układem napędowym, dostarczającym energię. Jakikolwiek odzysk energii przy jeździe z wyłączonym silnikiem spalinowym, jest przeznaczony (priorytet ) do zasilania napędu pojazdu . Dlatego rozrusznik / alternator są wysokonapięciowe, a akumulator 12V "rywalizuje" o energię z baterią trakcyjną, gdyż bateria 12v to jednak 10% pojemności baterii trakcyjnej, więc jej pojemność jest istotna.
Jak wspominałem idea stosowania w Fordzie na pierwszy montaż akumulatora AGM w różnych modelacj Mondeo jest mglista - może masz jakąś inna koncepcję?
Chyba dopadł mnie podobny problem. Nie działa mi ASS (zawsze go wyłączałem), a do tego ostatnio przy próbie włączenia webasto, na zegarach pokazał się komunikat, że nie zostało uruchomione z powodu zbyt niskiego napięcia akumulatora. W menu serwisowym naładowane aku pokazuje 11.4V a po odpaleniu 14.7, po małej przejażdżce i zgaszeniu auta spada na 11.9 i w dół do 11.4. Zauważyłem również, że przy niskich temperaturach nie włącza mi się dogrzewanie silnika. Czy niski poziom naładowania może być tego przyczyną?
Co do ASS, wyszarzoną ikonkę mam również na postoju, gdy mam wciśnięte sprzęgło. Nie pamiętam jak było wcześniej, ale wole podpytać, bo wymieniałem ostatnio pompkę sprzęgła wraz z czujnikiem i być może coś tam pomieszali.
Mamy prawie 2020 rok twój akumulator ma 5 lat ,przykro mi kup następny ,to i tak niezły wynik,jak na dzisiejsze g....zwane akumulatorem.
Mniej więcej takiej odpowiedzi się spodziewałem :) Pozostaje kwestia dogrzewania oraz resetu BMS. Czy w serwisie (nie ASO) powinni sami to ogarnąć? Niestety nie mam Forscanów itp. Czy dogrzewanie jest również uzależnione od kondycji akumulatora?
kaczor99 07-12-2019, 21:23 Najgorsze jest to, że w naszej wiosce z tramwajami nie dostaniesz w rozsądnej cenie akumulatora pasującego do MK5.
Sprawdzone,tylko na zamówienie, a koszty wyższe niż aledrogo.
Bump: Taki pomiar tylko po nocy i Aku zaniesiony. Nie w aucie z dojazdem.
Padnięty jest. Do wymiany.
Nie trzyma gęstości elektrolitu. Albo wyparował w części.
Elektrolit nie paruje, tylko woda.
Ja zakupiłem Vartę E39 70Ah 760A AGM (oryginalnie, też była Varta -Ford AGM) za 550 PLN (Serwis z Katowic przyjechał do Jastrzębia:) SS ożył, grzana szyba pewnie też. Reset BMS wykonałem Forscanem Lite (niby się udało). Zobaczymy jak długo pożyje ten. Przeważnie robię odcinki po 12 km więc łatwo nie będzie miał :/ Po 2 dniach forscan pokazuje 12,4 v (zaraz po zgaszeniu silnika) i 88 % "naładowania"
Najgorsze jest to, że w naszej wiosce z tramwajami nie dostaniesz w rozsądnej cenie akumulatora pasującego do MK5.
Sprawdzone,tylko na zamówienie, a koszty wyższe niż aledrogo.
Gdzie ostatecznie kupiłeś i jaki?
kaczor99 09-12-2019, 20:32 Nie kupiłem, nie mam start stop i webasto bez włączonego silnika, ale kręci normalnie
Mi właśnie też kręci normalnie, a dziś nawet dogrzewanie odpaliło się rano. Niestety brak webasto trochę mi przeszkadza, bo z małymi brzdącami startuje z rana i fajnie by było wsiadać do ciepłego.
Opiekacz 19-12-2019, 10:33 zdarza się że muszę podładować aku prostownikiem do 16.2v.
A jaki akumulator do 16,2V dobijasz? EFB można? Bo AGM raczej nie...
A jaki akumulator do 16,2V dobijasz? EFB można? Bo AGM raczej nie...
Zdarzyło się parę razy podładować aku 75ah efb do 16.2v. dopóki nie zauważyłem małej naklejki na akumulatorze na której pisało coś w stylu ; ładować napięcięm 14.8v jak dobrze pamiętam.. Od tego czasu jak już ładuję to automatycznym.
Opiekacz 19-12-2019, 11:43 Wymieniłem dzisiaj akumulator i zauważyłem, że w forscanie "battery type" pokazuje "Exide 90Ah" a ja miałem przed wymianą akumulator EFB 75Ah 700A
w aucie mojego szwagra jest tak samo
wymieniłem go na BOSH 75Ah 730A. Zrobiłem reset BMS i moje pytanie jest takie czy trzeba zmieniać ten typ baterii czy ma to jakiś duży wpływ na prawidłowe ładowanie akumulatora?
a Bosch też EFB?
Bump: Zdarzyło się parę razy podładować aku 75ah efb do 16.2v. dopóki nie zauważyłem małej naklejki na akumulatorze na której pisało coś w stylu ; ładować napięcięm 14.8v jak dobrze pamiętam.. Od tego czasu jak już ładuję to automatycznym.
No właśnie, ciekawe jak faktycznie jest. Dużo czytałem na ten temat ostatnio, bo chciałem zregenerować EFB oraz AGM i o ile o AGM jest sporo informacji, np. tu: http://www.jgdarden.com/batteryfaq/carfaq9.htm by ładować do 15,6V, to o EFB niewiele. W ASO mowią, że można ładować "normalnym prostownikiem", wiele nie wiedzą o typach aku itp. Do Stef-pola dzwoniłem, to nie wiedza co to EFB :) Wszędzie natomiast piszą, ze EFB to ulepszony płynny, co sugerowałoby, że mozna walnąć do 16,25V. Szkoda, myślałem, ze masz jakieś pewne źródło tej informacji. 14,8 jest pewnie napisane dla bezpieczeństwa (podłączonego do instalacji nie powinno się ciągnąć powyżej 15V z tego co słyszałem), ale w pełni to nie naładuje i nie zagęści elektrolitu. Tyle gadania o Eko, a coraz więcej produkuje się rzeczy które "bezobsługowe" maja przetrwać mniej czasu.
Mam pytanie odnosnie wymiany Aku - mam AGMa (zakładam, że od nowości - prawie 5 lat). Gdy były ostatnio pierwsze przymrozki to jednego dnia przy odpalaniu zaliczył 7,2V. Czuje że długo już nie pożyje, mimo, ze ładuję go co parę dni. Czy mogę wymienić go na EFB, czy możliwe, że AGM był załozony przez odzysk energii (jak/gdzie to sprawdzić) i jak założę EFB to on długo nie pożyje? Czy założenie EFB/AGM na pierwszy montaż było jedynie kwestią dostepności na półkach? Dobry EFB można kupić za około 400 zł, a AGM wychodzi dużo drożej. W ZAPie widzę jakby 4 typy aku. Pierwszy to AGM, ostatni EFB. Plus jeszcze dwa inne o mniejszych pojemnosciach?
W ASO mają aku za 1400 zł, jak się spytasz czy to EFB czy AGM-nie wiedzą o co chodzi :) Czy Forscanem da się zmienić typ baterii (jeśli tak, to w jakim miejscu, bo nie znalazłem), czy tylko ELMconfig?
Agamek12 05-09-2022, 12:28 Koledzy, podłączę się, bo mam bliźnieczy model (Smax mk2) i problem:
Koledzy, borykam się z problemem z ładowaniem akumulatora.
Zaczęło się od tego, że jakieś 2 miesiące temu po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów auto nie chciało odpalić (rozładowany akumulator).
Wymieniłem alternator, wymieniłem akumulator (reset BMS zrobiony), a problem z ładowaniem wciąż mam - tak po krótce:
JAZDA AUTEM ZE ŚWIATŁAMI W TRYBIE „AUTO”, POZYCYJNE LUB WYŁĄCZONE:
Podczas jazdy ładowanie/napięcie na poziomie 12,4-12,5V.
Podczas przyśpieszania napięcie spada do około 12V, podczas hamowania silnikiem wzrost do ponad 14V.
Włączenie wycieraczek lub przełączenie na światła mijania powoduje wzrost ładowania/napięcia wzrost do 13,1-13,3V (po około minucie wraca do sytuacji jak wyżej).
Na postoju ładowanie/napięcie na poziomie 12,4-12,5V, ale włączenie odbiorników prądu powoduje spadek nawet poniżej 12V.
JAZDA AUTEM ZE ŚWIATŁAMI MIJANIA (LUB „AUTO” W NOCY)
Podczas jazdy ładowanie/napięcie cały czas na poziomie 13,1-13,3V niezależnie od obciążenia innymi odbiornikami prądu lub przyśpieszania/hamowania.
Na postoju ładowanie/napięcie na poziomie 13,1-13,3V, ale włączenie odbiorników prądu powoduje spadek nawet poniżej 12V.
Kilka minut po wyłączeniu auta napięcie na poziomie 12,4-12,5V, ale np. dziś rano około 11,7V.
Podłączenie pod Forscan nie pokazuje żadnych błędów. Elektromechanicy twierdzą, że ładowaniem staruje komputer auta i że wszystko jest w porządku.
Do brzegu: co może być problemem w ładowaniem? na co zwrócić uwagę kolejnego elektromechanika?
I jeszcze jedno: wczoraj zlokalizowałem coś, co widać na zdjęciu (jest podpięte pod klemę minusową) - to podobno ślad po jakiejś akcji serwisowej. Po wyjęciu bezpiecznika napięcie po włączeniu świateł wzrosło do 13,7V. Co to jest i czy wyjęcie bezpiecznika może mieć jakiś zły wpływ?
wczoraj zlokalizowałem coś,
To cos to faktycznie "pozostałość po akcji serwisowej" i służy do tego żeby akumulator EFB nie ugotował się, nie było wycieków i pożaru. :surprise:
Agamek12 05-09-2022, 13:58 To cos to faktycznie "pozostałość po akcji serwisowej" i służy do tego żeby akumulator EFB nie ugotował się, nie było wycieków i pożaru. :surprise:
czy ten element służy do tego, żeby obniżyć napięcie ładowania?
Agamek12 Gdzieś na forum było o akcji serwisowej , o tutaj https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=300365
Agamek12 05-09-2022, 14:54 Agamek12 Gdzieś na forum było o akcji serwisowej , o tutaj https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=300365
dzięki
michalsobczak81 21-11-2022, 17:50 Witam
Problem z ładowaniem - błąd akumulatora wyskakuje na kokpicie kontrolka akumulatora , szybkie sprawdzenie miernikiem brak ładowania - podłączony forskan i bład "PO626 Wysoka wartość napięcia w obwodzie cewki wzbudzenia alternatora". Decyzja do elektromechanika - ten naprawił alternator wymieniając komutator łożyska i szczotki z uwagą ze akumulator słaby wypadałoby doładować. Przyjechałem do domu bieg jałowy i ładowania brak : V akumulatora to 11,8V . Na nowo forskan i tu daje screeny z tego co potrafiłem zrobić. Proszę o pomoc czy to normalne zachowanie czy coś nie tak z alternatorem a może akumulatorem. Wykonałem reset układu ponieważ był odłączony akumulator. Z góry dziękuję za pomoc i proszę o wyrozumiałość jesli chodzi o post :wink:
126904
126905
126906
126907
Krzysztoff 22-11-2022, 06:54 Ewidentnie uszkodzony jest regulator napięcia. Nie wiem tylko czy w fordzie jest zintegrowany z alternatorem czy nie. Wymiana łożysk i szczotek to chyba trochę za mało w tym przypadku.
Typowa usterka usterka tego alternatora po 150 tys. to sprzęgło rolki koła pasowego(film w linku) ale niepełnosprawni intelektualnie zwani elektromechanikami regenerują alternatory które bez problemu dojeżdzają 300-400 tys.
https://www.youtube.com/watch?v=1lmrYyMrh_A
michalsobczak81 22-11-2022, 17:02 Dziękuje za sugestie - sprawdzę osobiście to sprzęgło - rozumie, że niezależnie od tego systemu ładowania powinien ładować na wolnych obrotach w szczególności jak jest obciążony odbiornikami - bynajmniej dla mnie to logiczne :-)
michalsobczak81 25-11-2022, 14:35 na chwilę obecna sprawa wygląda tak ze sprzegło alternatora (koło pasowe) sprawdzone jest ok , wymieniony regulator - sprawdzany alternator na stole ładuje jak trzeba wzbudza się i jest ok - ba podmieniony akumulator na inny nadal to samo - gdzie szukać dalej
Krzysztoff 28-11-2022, 07:02 Jeśli nadal jest problem, a uszkodzenie alternatora zostało wykluczone to trzeba szukać w instalacji samochodu. Jakiś "nieproszony" konsument energii ???
michalsobczak81 04-12-2022, 18:41 witam
Wymiana alternatora pomogła - stary alternator ma być w wolnej chwili sprawdzany w szczególności wirnik.
Koperkovy 04-12-2022, 21:59 Typowa usterka usterka tego alternatora po 150 tys. to sprzęgło rolki koła pasowego(film w linku) ale niepełnosprawni intelektualnie zwani elektromechanikami regenerują alternatory które bez problemu dojeżdzają 300-400 tys.
https://www.youtube.com/watch?v=1lmrYyMrh_A
Miałem u siebie to samo. Problemy z ładowaniem, fochy i krzaczki. Koszt na znanym portalu ok. 200 zł. Robocizna 180 zł w ASO za wymianę.
dariuszk24 05-12-2022, 18:17 problemem jest regulator napiecia ,
przerabialem tez podobny temat ,najpierw wymienilem szczotki i cos tam sie widocznie musialo popierdzielic w module regulatora,wrednie czula electronika a wyprowadzenia na szczotki byly zalane takim "smiesznym" przezroczystym zelem, raz bylo ladowanie a raz nie i ogolnie porazka,wiec kupilem orginalny boschowski z germani teoretycznie to chodzilo a bledy sie sypaly jeden po drugim,wiec w nerwach zamowilem uzywke alternator i dziala po dzis dzien.
i tak sobie mysle ze w dobie 22wieku kazdy om sie liczy mala roznica w rezystancji sterujacej elektroniki
i karwaz twaz cuda na kiju ,chyba fabryka wie jak co dobrac i jak sie zepsuje lepiej wymienic calosc(mowa o alternatorze)
Typowa usterka usterka tego alternatora po 150 tys. to sprzęgło rolki koła pasowego(film w linku)
https://www.youtube.com/watch?v=1lmrYyMrh_A
właśnie wybiło 151 tyś... i ładowanie padło - termin na poniedziałek - zobaczymy czy to będzie to...
Andrew.14 27-02-2023, 22:33 Witam,
podepnę się w tym temacie i z góry proszę o wyrozumiałość, gdyż nie jestem fachowcem ale wolę skonsultować problem z osobami doświadczonymi.
Mondeo 2.0 tdci z 2015 r. z akumulatorem Varta 75Ah 730A wymienionym jesienią 2021 r. nigdy nie zawiódł przy porannym odpalaniu nawet w mróz poniżej 10 stopni ale po przejechaniu odcinka drogi pojawia się komunikat „Niski poziom akumulatora Funkcje czasowo wyłączone”. Następnie po minucie, dwóch jazdy wszystko wraca do normy jakby nigdy nic. Czasami jednak przechodzi w kolejne komunikaty: „System ładowania Natychmiast serwis” i wyłącza m.in. komputer, system wspomagania, układ hamulcowy. Po przeczekaniu tego przez ok. 5 min. na włączonym silniku wszystko wraca do normy jakby nigdy nic. W warsztacie wskazano mi, że prawdopodobnie to wina akumulatora ale, że nie ma jak podmienić aby sprawdzić to najpierw należy zakupić nowy. Z tym, że komunikaty takie zaczęły pojawiać się bardzo sporadycznie już od ponad 2 miesięcy (wydaje mi się, że po wymianie sprzęgiełka alternatora). Na początku jakby przy niższych temperaturach (-6/-10) lub większej wilgotności. Obecnie praktycznie kilka razy w tygodniu. Czasami po 10 minutach jazdy, czasami po 20 minutach. Często przy wolnych obrotach w mieście ale i na trasie poza miastem. Czy rzeczywiście może to być wina akumulatora który nawet po dwóch dniach i przy – 10 stopniach nigdy nie ma problemu z rozruchem, a pojawia się to wszystko po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy?
Bump:
A po wymianie akumulatora resetowałeś BMS?
Andrew.14 28-02-2023, 08:42 A po wymianie akumulatora resetowałeś BMS?
Akumulator wymieniany był jesienią 2021 r. w warsztacie, gdzie po założeniu wczytywany był kodem z samochodu gdyż podpięty komputer ponoć nie miał wejścia w ustawienia. Mimo wszystko samochód działał poprawnie (nie było grzania przedniej szyby, z nawiewem przedniej szyby też ostatnio było słabo i potrafiło mocno zaparować podczas jazdy oraz zeszronić z zewnątrz przy -1), nawiew przedniej szyby jakby zwiększał się bardziej po przejechaniu ok. 5 km ale to może normalne (nie pamiętam jak było wcześniej). Komunikaty z ładowaniem pojawiły się dopiero kilka miesięcy temu. Odstawiłem do warsztatu gdzie wymieniano sprzęgiełko alternatora i tam stawiają na akumulator gdyż po uruchomieniu spada napięcie. Tutaj też na moją prośbę resetowano teraz BMS, co niczego nie zmieniło.
Przy słabym akumulatorze nigdy nie miałem komunikatów typu " system ładowania natychmiast serwis". Oczywiście start/stop nie działał, nie działało Webasto, grzanie przedniej szyby, dźwięki z czujników parkowania, niezapiętych pasów szły z licznika , ale nie takie jaja jak w Twoim Mondolocie . Jak dla mnie to alternator ponownie na stół i dokładne jego sprawdzenie , a minimalnie to sprawdzenie połączeń elektrycznych do niego dochodzących.
Andrew.14 01-03-2023, 17:57 Przy słabym akumulatorze nigdy nie miałem komunikatów typu " system ładowania natychmiast serwis". Oczywiście start/stop nie działał, nie działało Webasto, grzanie przedniej szyby, dźwięki z czujników parkowania, niezapiętych pasów szły z licznika , ale nie takie jaja jak w Twoim Mondolocie . Jak dla mnie to alternator ponownie na stół i dokładne jego sprawdzenie , a minimalnie to sprawdzenie połączeń elektrycznych do niego dochodzących.
Stąd w zasadzie podpiąłem się z tematem gdyż jakoś nie przekonuje mnie diagnoza akumulatora, a nie potrzebuję zapasowej bateryjki. Dzisiaj otrzymałem podejrzenie braku walidacji akumulatora po zamontowaniu jeśli system w ogóle wymaga takiej walidacji
Najprawdopodobniej masz do wymiany sprzęgiełko alternatora -typowa usterka MK5
Andrew.14 01-03-2023, 18:17 Najprawdopodobniej masz do wymiany sprzęgiełko alternatora -typowa usterka MK5
No właśnie wymieniałem jesienią... nie mniej jednak sprowadza się wszystko do sprawdzenia alternatora i odcinka alternator-aku. Zastanawiałem się jeszcze nad walniętymi sterownikami napięcia o jakich tutaj czytałem, tzn. jakiś przy akumulatorze i jakiś przy alternatorze
Czesc
mam fajne autko ale generalnie mało nim jeżdżąe. Ma lekko ponad 41k przebiegu a skończył nie dawno 4 lata. Dzisiaj podchodzę do auta i nie zareagowal na pilota, na drugiego pilota jak i na nową baterie w jednym z nich. Wyglada na padniety akumulator, Wczoraj jak nim jeździłem to nie było żadnej informacji o niskim naładowaniu. Jedynie co Wczoraj zrobiłem to oddałem auto do ASO na kilka godzin aby zdiagnozowali pedal sprzegla.
Co mogło w nocy rozładować akumulator jeżeli dnia wcześniejszego nie było kontrolki o niskim naładowaniu?
czy akumulator 4 letnj to już raczej do wymiany czy nie?
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Lord_Fordemort 31-05-2023, 15:02 Miałem raz podobną historię - czasem tak się zdarza, że akumulator po prostu z dnia na dzień szlag trafi, zrobi zwarcie na jednej celi i nara - nie do odratowania.
Ale u Ciebie wcale nie musi tak być - mogli Ci zapalić lampkę w środku, nie zauważyłeś i rano niemiła niespodzianka. Tak miałem ostatnio, wróciliśmy z trasy, została lampka, dwa dni później chcę jechać i zonk - też myślałem, że już po nim, ale wystarczyło naładować.
Zaopatrz się w dobrą ładowarkę, polecam Unit 6,5 (spędziłem sporo czasu robiąc research przed zakupem, i naprawdę to była dobra decyzja) i tak 2x w roku, przed zimą i po niej, uruchom sobie tryb Recondition (ma taki) przedłużysz żywot każdego aku 2-3 razy.
No i dowiesz się, czy ten już leci do recyklingu, czy jeszcze pojeździ.
A co to jest recond i robienie gęstości, to obejrzyj np. na Yt na kanale MrAkumulator
Wysłane z komórki (za stodołą) przy użyciu Wi-Fi (sąsiada)
Tyle Fabryczne akumulatory Varta żyją - 4-5 lat.Generalnie był już słaby a dokończyło jego życie ASO ,trzymając kilka godzin nie zamknięty samochód. Nie usypiają wtedy moduły i potrafi czerpać nawet do 4-6A.
dzieki za odpowiedzi. No właśnie wczoraj długo chłopaki byli w "terenie na próbie naprawy pedału sprzęgła". Może chcieli doładować akumulator. Jutro mimo wszystko skontaktuje sie z ASO bo dzisiaj szef zespołu, którego znam, nie był dostępny.
Przyszło mi do głowy jeszcze jedno pytanie - skoro dłubali w pedale sprzęgła (wymiana) to czy wciśnięty częściowo lub całkowicie pedał może rozładować akumulator? wtedy się aktywuje start/stop. Teoretycznie, gdybym położył cegłę na pedale sprzęgła i wysiadł z auta i go uzbroił, to czy start/stop zostałby odłączony czy by dalej pobierał prąd z aku?
Nasuwa się wniosek, że zamówienie nowego akumulatora to nie jest głupi pomysł w tym przypadku skoro to już prawie 4.5 roczny aku. Zwłaszcza, że nie mam ani prostownika ani auto nie jest umiejscowione teraz komfortowe do ładowania.
Jak aku słabawy to start/stop nie działa.
może źle się wyraziłem, bo przez te 4 lata z start/stop skorzystałem może z 5 razy. Miałem na mysli o Push to Start - rozumiem, że to jest ten sam mechanizm?
|
|