Zobacz pełną wersję : [Fiesta 2008-2012] Zagadka : wyciek płynu chłodzącego


mathkaczy
18-11-2018, 19:51
Cześć,

od dłuższego czasu zauważam ubytek płynu chłodzącego. 3 krotnie już dolewałem około 100-200ml po przejechaniu 2-3tys km (~ 2-3 miesiące). Początkowo problemem nie przejąłem się z racji tego że w maju Fiesta miała robiony rozrząd i całkowicie wymieniony płyn chłodniczy - mechanik twierdził że przez początkowy okres może taka sytuacja występować.

Dziś miałem okazję wjechać na kanał podejrzeć co się ciekawego dzieje pod spodem mojej Fiesty no i smutek :(
dzień troszkę niefortunny z racji tego że przez blisko 5h mżył deszczyk przez co sporo wody spływać mogło z tego powodu i "sprawiać że problem wydaje się większy niż jest". Autko od dołu miało kropelki płynu chłodniczego (a przynajmiej wody o tym zabarwieniu - mogło zmyć troszkę zaschnięty płyn od dołu). Całość wytarłem dokładnie i odczekałem około 10 min.

Film przedstawiający problem:https://drive.google.com/file/d/14BuiPXDKNCtIOO2mbVv6CDtpkGqDTL-s/view?usp=sharing
https://youtu.be/DnP5pPD5vdE

W okolicy prawego uszczelniacza półosi pojawiają się kropelki płynu chłodniczego - przed wytarciem były w sumie pod całym blokiem silnika i z lewej i z prawej. Na filmie przedstawione jest gdzie wydaje mi się że może płyn uciekać. Dość dziwnym jednak wydaje mi się żeby miał uciekać przez szpilki połączenia bloku silnika ze sprzęgłem ?

może ktoś miał sytuację podobną albo wie z czym to się je ?
Fiesta niedługo odwiedzi mechanika ale z doświadczenia wiem że jeśli ty nie wiesz w czym leży problem mechanik potrafi pół auta wymienić bo "na czuja" naprawia. Mam zaufanego :( ale ten przyjąłby mnie pewnie pod koniec grudnia - niestety to 200km i muszę uderzać w "dłuższe" wolne aby pozwolić sobie na odstawienie auta tam.

Rafał A.(antek)
19-11-2018, 09:11
Leje się gdzieś z góry z jakiegoś węża/obudowy termostatu

timbersher
19-11-2018, 09:13
Nad prawą półosią w okolicy uszczelniacza masz termostat. W tym miejscu występuje kilka przewodów wchodzi i wychodzi z termostatu sprawdż ich szczelność. U mnie po 15 latach pękł plastik w miejscu połączenia z obudową termostatu. Musiałem wymienić całą obudowę. Wcześniej wyciek pojawił się pod naczyniem wyrównawczym. Ze starości wyglądał jakby się rozwarstwił.

mathkaczy
19-11-2018, 09:44
Jak wrócę z pracy zaraz zerknę - z tego co patrzę termostat jest z prawej strony silnika patrząc od przodu, kropelkuje przy lewym uszczelniaczu patrząc od przodu (nazwałem prawy bo sugerowałem się stojąc od spodu :) )

jeśli to to, to bede spać spokojnie , uszczelnię i wymienię sobie w wolnej chwili

Basra
19-11-2018, 10:28
Witam

Mógł też gryzoń nadgryść przewód gumowy.

pozdrawiam

mathkaczy
31-12-2018, 13:59
udało mi się dziś dobrać do rzeczonego termostatu, droga jest dość ciężka bo wyjąć trzeba było cały akumulator.
przewody gumowe wyglądają wszystkie w bardzo dobrym stanie, mimo to w jednej niecce poniżej zalegało trochę płynu więc jest bardzo duże prawdopodobieństwo że faktycznie spływa olej stąd niżej. niestety wyciek musi być ciągle bardzo mały (100ml na 2-3k km) że nie kropelkuje , nawet po zagrzaniu silnika przez jakies 5 min. możliwe ze dopier ona autostradzie coś się troszkę rozszczelnia.
największe prawdopodobieństwo wykazywał czujnik temperatury wchodzący w blok termostatu jako że nie jest na sztywno a na oring który może być zużyty lekko. zabrudzone było też połączenie samego bloku termostatu z obudową silnika.
zastanawiam się czy nie zmyć tego co zdążyło wyciec i przykleić brud by pojawiły się nowe oznaki .

Cacodaemon
31-12-2018, 21:34
najczęciej pada uszczelnienie obudowa glowica.
https://ford.7zap.com/w_img/img/cgm/T012263308.gif

mathkaczy
01-01-2019, 12:48
6840B tak ?
szkoda że jest tak cieżko z dostępem tak... bym sam w wolnej chwili wymienił
ale dostep do garażu mam 2dni raz w miesiacu xD a tu plyn trzeba spuscic , wybebeszyc akumulator i reszte ;|

Cacodaemon
01-01-2019, 17:04
Rzeczywistość może być zbyt realna i wyłamiesz kawał obudowy z węży. obudowa jest bardzo delikatna na wężach i przed operacją powinieneś się zaopatrzyć w całą obudowę od ciebie zależy czy orginał będzie za drogi czy też nie.

Wersję porównaj z obrazkiem która wersja jest u ciebie, po vin wychodzą problemy.
Najpierw zadzwoń na serwis dział części " ja biorę na warszawie " + koszta kurier ~20zł
może się okazać ze OE będzie tańsze niż zamiennik lub nieznaczna różnica.

mathkaczy
01-01-2019, 17:50
Rzeczywistość może być zbyt realna i wyłamiesz kawał obudowy z węży. obudowa jest bardzo delikatna na wężach i przed operacją powinieneś się zaopatrzyć w całą obudowę od ciebie zależy czy orginał będzie za drogi czy też nie.

Wersję porównaj z obrazkiem która wersja jest u ciebie, po vin wychodzą problemy.
Najpierw zadzwoń na serwis dział części " ja biorę na warszawie " + koszta kurier ~20zł
może się okazać ze OE będzie tańsze niż zamiennik lub nieznaczna różnica.

że całość strzeli to czytając o wymianach termostatu wiem :|
w Gdyni mam fajny sklep ktory zamawia mi oryginalne wiec nawet kuriera nie dopłacam, najgorzej że mało będe mieć czasu to teraz naprawic

wyciek też jest ~100ml na 2tys km i zastanawiam się czy k2 stop leak by tego nie zalatwil czasem , zawsze jakas opcja

Rafał A.(antek)
01-01-2019, 19:52
się czy k2 stop leak by tego nie zalatwil czasem
Załatwi razem z CHŁODNICĄ I NAGRZEWNICĄ.

mathkaczy
01-01-2019, 20:36
Załatwi razem z CHŁODNICĄ I NAGRZEWNICĄ.

az takie dziadostwo xD ?
nie planowalem, w tyle glowy jedynie jako jakaś tam opcja..

Rafał A.(antek)
01-01-2019, 20:41
czemu dziadostwo, wręcz odwrotnie. Skuteczny środek zatykający wszelkie małe otworki którymi płynie płyn chłodniczy.
On nie wie które są dobre a które złe... zatyka wszystkie.

mathkaczy
11-03-2019, 17:05
wymiana na nowy załatwiła sprawę :)
temat do zamknięcia