Zobacz pełną wersję : Proszę o opinie Ecoboost 1.0 125 KM...


skrzypekps
18-11-2018, 21:18
Planuje zakup takiego cuda i chciałbym zapytać użytkowników o ich fatyczną wytrzymałość w (max) km i ich awaryjnością. Chodzi mi tylko o jednostkę napędową (silnik,skrzynia). Ogólnie każdy mówi ile to wytrzyma jednak brak jest faktycznych przebiegów tych silników.

skylla1
18-11-2018, 21:39
Autobild zrobił test na 100 000km. Na mobile.de jest mnóstwo aut z przebiegami wyższymi niż magiczne u nas 200 000km.

Rudyjerz
18-11-2018, 21:49
1.0 jest tam chyba mało, ale może też się przyda - zawsze się możesz odezwać do tych z dużymi przebiegami:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=3023073

Wysłane przy użyciu Tapatalka

kopson
18-11-2018, 21:53
Planuje zakup takiego cuda i chciałbym zapytać użytkowników o ich fatyczną wytrzymałość w (max) km i ich awaryjnością. Chodzi mi tylko o jednostkę napędową (silnik,skrzynia). Ogólnie każdy mówi ile to wytrzyma jednak brak jest faktycznych przebiegów tych silników.
W sumie to nie napisałeś, czy planujesz zakup nowego czy "używki"? Jeśli nowego, to masz przez kilka lat gwarancję.

dorsiu
19-11-2018, 06:35
Ogólnie każdy mówi ile to wytrzyma

Jakie liczby podają "eksperci"? Podziel się danymi.

clubGRANT
19-11-2018, 12:08
Po przeczytaniu tego artykułu tylko potwierdził moje zdanie na temat tej kosiarki - serdecznie dziękuję wolę wolnossący 125 hp :

http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/test-dlugodystansowy-ford-focus-1-0-ecoboost-titanium-na-trzech-garach-po-6-ke-opinie/7bj5z


Zastanawia mnie jeszcze mokry rozrząd - ile wytrzyma faktycznie guma (pasek) w oleju - sam koszt jest wiele droższy niż tradycyjny, no i przy okazji przeglądając alledrogo TYCH silników praktycznie nie ma w całości tylko w częściach, więc odpowiedz jest prosta.

weuek
19-11-2018, 12:15
Naprawdę przeczytałeś ten artykuł?

A pasek w oleju wytrzymuje spokojnie 200 000 km, bo zostało to już nieźle przetestowane w ostatniej wersji silnika 1.8 tdci (od końca 2007. roku).

adam127777
19-11-2018, 12:23
Nie no ja bym tez nie kupił jak bym wiedział wcześniej że nawigacja się gubi w Padwie, jest do dupy bagnet olejowy i trzeba klocki hamulcowe wymieniać. :lol:

tomfoc2
19-11-2018, 15:33
Planuje zakup takiego cuda i chciałbym zapytać użytkowników o ich fatyczną wytrzymałość w (max) km i ich awaryjnością. Chodzi mi tylko o jednostkę napędową (silnik,skrzynia). Ogólnie każdy mówi ile to wytrzyma jednak brak jest faktycznych przebiegów tych silników.

Kupiłem w lipcu to "cudo" jak to nazwałeś, zrobiłem 5 tyś. i dziwne, ale dalej jeździ. Nie słuchaj bzdur piszących o tych motorach, a nawet nie przejechali 500 m tym silnikiem. Wytrzymają jak każde inne, stworzone do odpowiednich warunków użytkowania. Ten motor jest do miasta i nie długich tras. Do jazdy tylko po autostradzie są motory 2.0>. Jeżdżąc zgodnie z przepisami (miasto do 50, poza do 100), średnie wychodzi 5,7 lit. Więc jest ECO, jak trzeba wciskasz i jest BOOST. W moim na blacie minęło 95000.

kumpel Fordzika
28-11-2018, 17:12
Ten motor jest do miasta i nie długich tras. Czy jest coś na ten temat w instrukcji obsługi samochodu ? Przecież dzisiejsze samochody mają być klientoodporne. Napisali coś, że nie jest autostradoodporny ?

tomfoc2
28-11-2018, 18:16
Czy jest coś na ten temat w instrukcji obsługi samochodu ? Przecież dzisiejsze samochody mają być klientoodporne. Napisali coś, że nie jest autostradoodporny ?

A co producenta obchodzi gdzie będziesz jeździł. Dla nich to na rękę, że będziesz użytkował nie zgodnie z "rozumem", będzie się psuł a oni chętnie będą naprawiać za stosowną ilość PL-nów.

kumpel Fordzika
28-11-2018, 18:24
To skąd użytkownik ma się zaciągnać wiedzą gdzie samochodem ma jeździć i z jakimi obciążeniami ? Na kursie prawka ? :)
To bardzo naciągane podejście do sprawy, że kupujemy samochód którego nie możemy eksploatować w pełni. Czyli to są silnik specjalnej troski ?

makinen
28-11-2018, 19:48
Kupujesz adekwatnie do zastosowania. Tak jak wiertarkę za 50 zł. Czego oczekujesz od silnika 1.0. Cudów? Wiesz co kupujesz i masz wiedzieć jak użytkować żeby się nie zepsuł. Maszyna to rzecz obsługowa, która ulega awarii, szczególnie jeśli jest źle eksploatowana.

tomfoc2
28-11-2018, 19:56
...nie możemy eksploatować w pełni
Nie no możemy, przecież producent motorynki (taki mały motorek z przed lat) nie zabraniał jechać non stop z nad morza w góry, czy odwrotnie. Trzeba podchodzić z głową, ile i jakim pojazdem można cisnąć, by nie przedobrzyć. Z myślenia nikt nie zwalnia.

mskgs
28-11-2018, 20:00
Kupujesz adekwatnie do zastosowania. Tak jak wiertarkę za 50 zł. Czego oczekujesz od silnika 1.0. Cudów?

Kiepskie porównanie, bo ten 1.0 jest droższy od swojego wolnossącego odpowiednika 1.6...
Bzdury wypisujecie, w dodatku poparte jedynie swoim „widzimisię”.

tomfoc2
28-11-2018, 20:03
...jest droższy od swojego wolnossącego odpowiednika 1.6...
Może i droższy ale i dwukrotnie przyjemniejszy w jeździe.

kumpel Fordzika
28-11-2018, 20:44
Wiesz co kupujesz i masz wiedzieć jak użytkować żeby się nie zepsuł Ja wiem, że pytam trochę przewrotnie i dręcząco ale sami wiecie, że kierowcy zazwyczaj nic nie wiedzą, no może poza tymi w Fordach ;)
Kupuje tata rodziny kombi Focusa z silnym motorem 140 KM z fajnymi nitonometrami i co na wczasy do Chorwacji ma nie jechać :)

Kubuch
28-11-2018, 22:06
No właśnie czemu niby nie miałby jechać do Chorwacji? To jest jakaś zależność? 1,0 można robić 50 km dziennie, 1,4 85 km a 2,5 150?
Bzdury... Normalnie się jeździ 1,0 jak każdym innym wolnossącym tylko przyjemniej. Czy to polną drogą czy autostradą 1,0 EB da sobie radę lepiej niż 1,6 16V.

grzechu913
29-11-2018, 05:55
Kazde auto i silnik sie nadaje do jazdy, chyba ze kierownik jakis baran , to nawet merca z 5.0 zajezdzi i bedzie zdziwiony

Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka

ołowiany
29-11-2018, 06:42
Z jednej strony silnik 1.0 został w którymś tam roku "silnikiem roku", a z drugiej na początku te samochody stały w serwisach na naprawach w szeregach - to wiem od pracownika forda.

Swoją drogą to jakimi samochodami Polacy gnali za komuny na południe Europy ? :) Często z przyczepami.
Jakoś na początku produkcji Fiata CC kupiłem takiego i pognałem nad Bałtyk 700 km...ach, czułem się jak boss po wcześniejszych fiatach i starych VW :) 15 chyba lat jeździł w potem rodzinie.
Więc nie rozumiem dlaczego nie jeździć focusem po autostradach.

adam127777
29-11-2018, 08:07
To są raczej opinie ludzi którzy nie mieli do czynienia z tym silnikiem, jak wsiadłem po raz pierwszy do Fiesty na jeździe próbnej to byłem przekonany że weźmiemy 1.4 wolnossący 4 cylindry (wcześniej rodzice pomykali Yarisem z 3cyl litrowym chyba silnikiem - to była kosiarka ;) ) ale w trakcie jazdy i po już wiedziałem że będzie 1.0EB. Rozmawiałem z kilkoma osobami którzy mają Focusa 1.0 125KM i twierdzą że w zupełności wystarczy do normalnej jazdy, nawet się da wyprzedzać ;)

skylla1
29-11-2018, 10:23
Z jednej strony silnik 1.0 został w którymś tam roku "silnikiem roku", a z drugiej na początku te samochody stały w serwisach na naprawach w szeregach - to wiem od pracownika forda.


Ten silnik był silnikiem roku przez 6 lat z rzędu :-). Nie wiem gdzie stoją te zepsute auta, ale na forach tym i focusa bardzo rzadko się czyta o jakiejś jego awarii. Wygląda to więc na zwykły czarny PR plus strach przed nową technologią.
Wiadomo, że koszty ewentualnych napraw będą większe, ale przyjemność z jazdy bez porównania. Wiem, bo przesiadłem się z FF2 1,6 100KM.

stasiek180958
29-11-2018, 20:58
witam ipozdrawiam co sadzicie o silniku 1.6 ecobost 160 k ford mondeo 2012 czy warto to autko kupic ,,https://www.otomoto.pl/oferta/ford-mondeo-navi-convers-led-skora-titanium-turbo-wersja-lift-ID6By5jz.html#8fe8616a26,,,,prosze o porade na temat tych silnikow dzieki pozdrawiam....@ ,,,www smazurski1@wp.pl dzieki

jarhel74
01-12-2018, 13:35
Ja od maja do lipca śledziłem niemieckie portale ogłoszeniowe, bo szukałem ff3 (ostatecznie kupiłem coś zupełnie innego).
I niestety było sporo ogłoszeń aut z uszkodzonym silnikiem 1.0 EB 125KM. Nie wiem jak poważne były to awarie, ale fakt jest faktem.
I co ciekawe, słabszych wersji może było 1 lub 2 szt, a tych 125 KM całkiem sporo.
1.6 EB też może trafił się jeden.
Tak że jest to na pewno silnik podwyższonego ryzyka, a to że ktoś od nowości przejechał 95kkm bez problemów nie świadczy ,że jest to silnik bezawaryjny.