Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Delikatnie migają mi światła zewnetrzne do jazdy
Mati3535 21-11-2018, 20:49 Witam Wszystkich
Od niedawna posiadam Forda S-max 2007r
benz 2.5
I mam następujący problem.
Delikatnie migają mi światła zewnetrzne do jazdy.ale minimalnie.ale jest to denerwujące i myślę że nie naturalne .
Jesli auto nawet jest na luzie silnik równo pracuje nic nie robie w aucie tylko włączona radio.A one minimalnie przygaaja i rozjasniaja sie..nawet podczas jazdy.
Co to może być?
Proszę Was o pomoc
Pozdrawiam
dirty.73 21-11-2018, 20:52 a to nie jest tak,że dodasz gazu i jest jaśniej?wtedy by to regulator napięcia mógł być
Mati3535 21-11-2018, 22:55 Hmmm nie próbowałem ale spróbuje..Jeśli to regulator napięcia to wysoki koszt?
Ale mi nie wydaje się że to regulator..Jak auto pracuje mi na luzie..nie dodaje gazu to delikatnie dosć szybko mruga..
A myślisz ze to raczej nie problem akumulatora?
mam podobnie, w czasie jazdy tego nie zauważam, nie reaguje też na zwiększone obroty i nie występuje to zawsze, ale przygasać sobie potrafią w sposób mrugający
Na początku przeczyść wszystkie połączenia masowe z karoserią pod maską.
Nastukane na szklanym ekranie
Też mam podobnie, stojąc na parkingu widać że światła delikatnie mrugają, oświetlenie wnętrza również. Zauważyłem też, że najmocniej to widać np. przy parkowaniu, kiedy dużo kręci się kierą. Mam dołożone ledy z przodu i było to przyciemnianie tak denerwujące, że je odłączyłem, bo po nich to najbardziej było widać. Także chętnie dowiem się również czego to może być wina.
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
jeremi376 22-11-2018, 17:16 Masy czyściłem od aku do koaroserii ta przy aku z lewej strony i karoserii do skrzyni biegów i po obu stronach nadkoli nic to nidało . U mnie po jakims czasie to mruganie ustaje i jest ok. Skłaniam się ku regulatorowi napiecia..
Mam ten sam problem. Akumulator dobry, alternator sprawdzony i też jest ok. Nie mam pojęcie co jest grane ale widzę że nie tylko ja mam ten problem.
Dokładnie, kilku już nas jest. Tak jak patrzę jakie mamy auta, to widać, że póki co każdy z tym problemem ma s-maxa z 2006-2007 roku. Może w późniejszych rocznikach tego problemu nie ma?
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
euro_coins 23-11-2018, 02:54 Galaxy z 2006 roku podobnie. Widoczne jak stoję przy jasnej ścianie albo stoję za kimś w nocy i jest słabe oświetlenie.
jeremi376 23-11-2018, 15:28 Moze ktoś podmieni regulator napięcia i da znać, co iak czy ustało.
Mati3535 24-11-2018, 03:49 Mam nadzieje że to nie alternator bo niestety nawet używany nie jest tani.
Regulator napięcia nowy to koszt 100-150 zl
Grzesiek_1988 24-11-2018, 07:55 Ja tez mam ten problem. Dodawalem gazu ale dalej mrugaja. zastanawialem sie juz nad szczotkami w alternatorze. Tez mam s-maxa z 2006
florekfff 25-11-2018, 09:14 U mnie to samo. Alternator, akumulator i regulator napięcia OK. Pozostają więc tylko styki masy. Czy ktoś orientuje się w których miejscach są ulokowane bo ja namierzyłem raptem 2 w komorze silnika
Witam Kolegów
W moim Galaxy mam to od dwunastu lat .Na początku mnie to irytowało , nawet muszę się przyznać że panom z serwisu życie skomplikowałem . Wytłumaczono mi że tak ma być i w końcu dałem spokój. Wszystko działa prawidłowo , po siedmiu latach wymieniłem akumulator , żadnych problemów z elektryką .
Czyli ten typ tak ma :)
Pozdrawiam
Marek
Mati3535 25-11-2018, 23:16 Nie możemy się tak łatwo poddawać i słuchać że ktoś z serwisu mówi nam że tak ma być.Przypominają mi się nasi lekarze co mówią że jak ktoś od roku kaszle to tak ma być skoro nic na to nie pomaga..
Fakt nie jest to jakieś duże miganie ale myślę że jakbym jezdził dużo w ocy na dalekie trasy to mocniej by mnie to irytowało.
Jestem ciekaw Panowie czy komuś z Was coś pomogło itp...
Pozdrawiam
S-max z 2009r ma podobnie
Mati3535 27-11-2018, 22:37 Hejka.
Mówisz że to samo masz..a próbowałes dawac to gdzies do elektryka lub czy doszedles do tego co to za przyczyna?
spraktor 28-11-2018, 19:05 u mnie po wymianie regulatora ustało
A nie prościej miernik do akumulatora przyłożyć i zobaczyć czy ładowanie nie skacze? Ja u siebie jedynie widzę przygasanie jak silnik przyduszę na parkingu i jak włączam ogrzewanie szyb to na chwilkę przygaśnie ale po sekundzie regulator sam podciąga i światła świecą równą barwą pełną mocą cały czas, więc na pewno ten typ tak nie ma.
tomekg000 12-01-2019, 18:03 Dopadło i mnie. Objawy: migające światła zewnętrzne (mijania i tylne), wyłączające się radio i panel climatronika, raz kręcąc kierownicą czułem chwilowy brak wspomagania. Akumulator Warta 2-letni - 12,5V na postoju, alternator ładuje 14,4V - 14,6V, także git. W/w objawy nie występują cały czas, ale strach gdzieś dalej jechać...
To do konkretnego elektryka radzę jeśli sam nie dojdziesz jak to zlikwidować bo ....niestety ale ten typ jeśli jest sprawny to tak nie ma .
I nie ma co powielać durnych wypowiedzi niektórych przedmówców . innymi słowy ( łojciec łoroł , dziadek łoroł , to i ty bedziesz łoroł :)
Mati3535 31-01-2019, 16:20 Dzis moj mechanik. wzial. z. naprawy caly alternator zrobiony a swiatla jak migaly tak. migaja dalej.. jaka jest jedynie opcja? slaby akumulator? podczas jazdy tez. mrugaja
szynszyl 31-01-2019, 18:31 bo dywagacja na 3 strony. alternator ta pradnica. mierzy sie ewent zwarcia międzyzwojowe. stan szczotek, stan ułozyskowania czyli współosiowośc. wiekszość pisze, ze jest OK. to niby co? napiecie z altka jest tętniące. zespół prostowniczy ma je wygładzić. nic innego nie może za stabilizację odpowiadać niz prostowanie i stabilizacja. więc do d mostek albo regulator napięcia. a ten ostatni powinien wykazać się stała wydajnością niezależnie od obciążenia. krecenie kierownica? zmiana obrotów? nie ma opcji. może napięcie się zmieniać, ale w jakichś granicach. tyle, że nie tak żeby wpływać na napięcie uzyskiwane za stabilizatorem!
mi jakoś nic nie miga :)
Mario 3-3 16-02-2021, 19:14 Witam. Opisany problem migotania oświetlenia występuje także w moim S-Maxie od około 2 lat i jak dotąd przyczyna nie została znaleziona . Jestem po regeneracji alternatora , wymianie regulatora . Od tego zacząłem szukanie przyczyny jednak objaw nadal występuje bez zmian. Ostatnio zauważyłem , że pulsowanie świateł mocno się nasila podczas włączonej dmuchawy od nawiewu im mocniej tym bardziej oświetlenie w całym aucie migocze. Po wyłączeniu nawiewu migotanie prawie całkowicie ustaje. Sprawdzcie proszę czy u Was też tak jest , rzadko kiedy jezdzi się na wyłączonym nawiewie , może gdzieś tu tkwi przyczyna ?
Migotanie to efekt impulsów sterowania nagrzewnicy PTC.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Mario 3-3 18-02-2021, 06:30 Dziękuję za szybką odpowiedź która wydaje się być bardzo pomocna. Ponieważ nie jestem fachowcem w takich sprawach chciałem zapytać nie co jest ale co może być przyczyną tego pulsowania. Nagrzewnica ? Czy może jakaś wtyczka, sterownik? A może akumulator który ma już swoje 7 lat ale nadal działa i auto odpala. Pozdrawiam.
U mnie akumulator (pół roku), mrugają przednie światła oraz podświetlenie radia (radio gra bez przerw podczas gdy mruga podświetlenie) i klimatyzacji....
Po kilku minutach jazdy wszystko ustaje i jest ok.... Radio nie mruga, światła też są ok.
Focus MK3. Też mi migocze
Na pewno to nie jest alternator i jego podzespoły elektryczne. Nie jest to nagrzewnica PTC, nie są to masy.
Problemem może być albo BMS, albo sprzęgło jednokierunkowe w alternatorze. Stawiam na BMS.
To pozostaje umasowienie alternatora do bloku.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Umasowienie raczej nie.
To miganie jest nierównomierne, losowo wieksze-mniejsze, wszystkie żarówki tył przód łącznie z podświetleniem wyświetlacza radia i zegarów, niezależne od obrotów silnika.
Oprócz tego że miga losowo z częstotliwością 10-30Hz to na dodatek samo przygasanie jest losowo większe lub mniejsze. Nie ma jakiejkolwiek zależności.
Jedynie co zauważyłem, to przestało migać (lub tak mi się wydawało) zaraz po wypaleniu dpfa kiedy temperatura na wyjściu jego była ponad 500 st. Jak ostygł to miganie wróciło.
Witam serdecznie. Posiadam MK4 od ponad roku. Ten problem widzę że ma wiele osób i różne są metody. Jedni Aku wymienili i pomogło inni alternator ale jedynie oryginał pomógł a jeszcze inni styki masowe. To ma związek na bank ( polecam samemu . Większość z Nas ma dodatkowa grzałkę w nagrzewnicy sterowaną przez BCM ( chyba tak to się nazywa ). Kiedy po odpaleniu auta jak jest zimno lub w trakcie jazdy nie wystarcza ciepła z silnika i komp decyduje o wsparciu owa grzałka zaczyna migać. Teraz pytanie bo skoro nie jest to sterowane przekaźnikiem a bezpośrednio z komputera to czy jakość jakiś połączeń może jest zbyt slaba. Lub element odpowiedzialny w altku bądź przekaźniku na oświetlenie ma zbyt duży skok napięcia i stąd owe migotanie ( lubię disco bo się błysko ) 😆 . Nie znam się aż tak dobrze na elektronice aby szukać przyczyny ale liczę na to że ktoś z wiedzą tu zajrzy i zasugeruje gdzie wszyscy możemy zacząć poszukiwania tajemniczego źródła stroboskopu. Czekam na odzew ... p s czy ktoś z Poznania lub okolic ma możliwość aktualizacji softu na Converse? Pozdr
Grzałka czyli moduł PTC nie ma nic do migania świateł. Nie miałem, nawet nie wiedziałem że takie coś istnieje- światła migały, niedawno założyłem i dalej migają, odłączę dalej miga.
To u mnie jest akurat to przyczyna. Wiosna lato i wczesną jesień nie ma problemu. Wyłączę wogole nadmuch przestaje migać włączę spowrotem i to samo. Dla jasności to nie wentylator bo myślałem że zwarcie robi czy coś ale nie bo to jedynie jak jest bardzo zimno. Poniżej 10c bodajże. Dodatkowo jeśli np z 22 czy 21c obnize na 19 czy na LO temp nadmuchu to przestaje momentalnie migac
Tak Ci się tylko wydaje. Przeanalizuj to dokładnie. Ale całościowo jako system a nie wybiórczo jeden element.
Może nie mam zbyt dużej wiedzy ale wiem co widzę i kiedy dana czynność się dzieje. Skoro jest jak jest to czemu nigdy kiedy temp jest powyżej ok 10 może 15c nigdy nie pojawia się ten problem...autentycznie nigdy. A w momencie jak włączę grzanie w aucie to pojawia się. Trwa to ol minuty po uruchomieniu auta a pojawia kiedy jade np autostrada na jakieś 2 3 minuty. A w momencie wyłączenia nadmuchu znika bądź np gdy z 21c zjadę do 19c . Po podniesieniu temp wraca .
Ale ja nie neguję tego co widzisz i odpisujesz. Twierdzę tylko że wyciągasz z tego fałszywe wnioski. Objawy które opisujesz są tylko skutkiem i opisem jak je wywołać a przyczyna leży gdzie indziej.
Na pewno nie jest to akumulator ani żaden odbiornik prądu.
Myślałalem początkowo że może nadmierna ilość urządzeń powoduje ten efekt i przy zwiększeniu zapotrzebowania na energię alternator wariujee ale skoro ogrzewanie przedniej i tylnej szyby załączone jednocześnie nie daje tego efektu to odpuściłem ten wątek. Muszę przede wszystkim sprawdzić łączenia na kostkach które idą do grzałki. Planuje odłączyć grzałkę na kostce i zobaczyć jak będzie działać przez 2 dni. Jeśli ustąpi to albo grzałka powoduje zwarcie jakieś albo gdzieś po drodze do niej jest problem
Nie jest to wina grzałki, ale co byś nie robił, zawsze to jakieś doświadczenie :)
Dzisiaj +8c od rana i zero migania ... Muszę rozebrać osłonę od strony pasażera i obejrzeć kable . Najlepiej jak wezmę dzień wolnego i u ziomka w garażu się to rozbierze na spokojnie
a u mnie miga dalej :) pomimo, ze było ponad +7*C
Piasek80 12-01-2022, 08:24 Coby nie kopiować i wklejać tych samych wpisów z innego tematu istniejącego na tym forum
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=326018
a konkretnie post nr 23
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3391051&postcount=23
Z atrakcji dodatkowych: światła zrobiły się bardziej białe a były już żółte i nie zauważyłem mrugania światłami przy zmianie prędkości obrotowej silnika.u mnie nie mruga przy zmianie prędkości obrotowej silnika. Ogólnie prędkość silnika nie ma znaczenia, czy 900, czy 1500 czy 4000 obrotów na minutę, mruga tak samo i nierównomiernie losowo.
Poza tym, w/g zdjęć co tam zamieściłeś, nie masz koła pasowego ze sprzęgłem jednokierunkowym.
Piasek80 12-01-2022, 09:02 Też mam, tylko w 1.8TDCI jest taki łącznik napędu przez który altek jest spięty z układem pasowym osprzętu
To u mnie jest akurat to przyczyna. Wiosna lato i wczesną jesień nie ma problemu. Wyłączę wogole nadmuch przestaje migać włączę spowrotem i to samo. Dla jasności to nie wentylator bo myślałem że zwarcie robi czy coś ale nie bo to jedynie jak jest bardzo zimno. Poniżej 10c bodajże. Dodatkowo jeśli np z 22 czy 21c obnize na 19 czy na LO temp nadmuchu to przestaje momentalnie migac
Też uważam ,że to grzałka PTC
A jak ktoś nie ma grzałki PTC i mu migają/mrugają/pulsują?
A może to wina Tuska?
Czy zagadka jest rozwiązana?
Mam smaxa 2.5 i też to widzę, miga na ścianie i w kabinie, niezależnie od obrotów. Zawsze po włączeniu grzania szyb. Na zimnym po starcie nie migocze, chyba że włączę grzanie szyb. Na ciepłym migocze i bez szyb.
W ramach testów, (gdzieś ktoś pisał o padającym Aku)
Odłączyłem podczas pracy kleme plusową z Aku, napięcie wyniosło 13.0V.
Z Aku ,rozładowanym 14,38.
Migotanie występuje z i bez akumulatora.
Szczotka regulatora? Pasek? Regulator?
Inne pytanie czy alternator powinien zapewnić dodatni bilans energetyczny przy włączonych wszystkich odbiornikach? Jest to konkretne pytanie bez teorii i domysłów. zrobiłem szereg pomiarów,
I bilans był dodatni do momentu włączenia ogrzewania przedniej i tylnej szyby, minus 10 20A( instalacja wspomagała się prądem z akku).
Nawet przy włączonych wszystkich światłach, długie, wnętrze, radio, klima, ogrzewane fotele, 2xprzeciwmgoelne, wentylator chłodnicy byłem na plusie i akku dostawał prąd ładowania(5, 10A).
Dioda jakąś strzeliła w jednej fazie czy tak się dzisiaj projektuje?
Projektowałem parę rzeczy i zawsze dawało się pewien zapas mocy, np 20 30%. No chyba..że szyb się nie uwzględnia bo pracują góra 5 minut. Ktoś to sprawdzał?
Czy zagadka jest rozwiązana?
Odświeżę wątek, bo może komuś się przyda. Wczoraj wymieniłem akumulator, co prawda w Mondeo mk4, ale elektrycznie to praktycznie to samo co S-Max. Po wymianie zauważyłem poprawę ale światła nadal migały, chociaż mniej niż przy starym aku. Cud się stał po resecie BMS-a. Od momentu resetu światła od wczoraj nie migają.
Cud się stał po resecie BMS-a. Od momentu resetu światła od wczoraj nie migają. Ale co mają począć kierownicy przedliftowych Galaxy/Mondeo /S-MAX, jak nie mają BMS? Możliwy tu też jakiś cud?
Echhh, znowu się sprawdza maksyma, że młodzi (i piękni) mają w życiu lepiej (łatwiej). A starzy to mogą mieć w rzyci.
Słabe umasowienie alternatora
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
|