Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] błąd p2303 cewka


mariouksspg
25-11-2018, 16:41
Witam.
Mam problem od wczoraj, który wystąpił nagle. Otóż samochód nie chce jechać, szarpie strasznie, trzeba na półsprzęgle ruszać bo inaczej zgaśnie, nie ma mocy. Na biegu wstecznym potrafię na parkingu rozpędzić się do max prędkości i nic się nie dzieje. Komputer pokazuje błąd P2303 - czyli za niski sygnał na regulacji uzwojenia pierwotnego. Wcześniej przez jakieś 2 lata miałem taki problem, że np. na światłach mi obroty falowały jak auto stało albo przy zmianie biegów i mocniejszym wdepnięciu gazu szarpnięcie było jakbym za szybko sprzęgło puszczał - a nie robiłem tego. Zamieniłem cewkę na starą którą miałem ale jest to samo, do przodu auto nie chce jechać, do tyłu jedzie normalnie. Sprawdzałem kable które idą do cewki i rezystancja jest poniżej 1 oma (w normie). Co to może być ? Cewka ? Komputer ? Czy np. przepływomierz, mimo że pokazuje cewkę ?

Rafał A.(antek)
25-11-2018, 18:27
Cewka?

mariouksspg
25-11-2018, 18:30
Cewke wsadziłem starą, którą wymieniłem kiedyś a nie miała takich objawów. Albo się zepsuła całkiem albo nie wiem. Zamówiłem nową i jutro stestuje. Oby to była cewka a nie komputer...

Rafał A.(antek)
25-11-2018, 18:50
Sprawdź kompresje i luzy zaworowe. Masz LPG?
Wymień cewkę świece i przewody jednocześnie.

mariouksspg
25-11-2018, 19:06
lpg nie mam, swiece i kable wymieniane z 3 miesiące temu, po ciemku nie ma na nich przebicia wiec chyba ok.

Rafał A.(antek)
25-11-2018, 19:17
chyba oksłowo klucz. świece jakie? wykręcałeś sprawdzałeś?

mariouksspg
25-11-2018, 20:04
nie, swiecy nie. zastanawia mnie tylko czemu na wstecznym auto jeździ dobrze, to samo na wolnych obrotach jak stoję to też nic niepokojącego się nie dzieje.

Rafał A.(antek)
25-11-2018, 20:24
Bo nie ma obciążenia silnika.

mariouksspg
25-11-2018, 21:48
ok jutro wymienię cewkę i się dowiemy. Jeśli to nie cewka to próbować świece zrobić tak ? :)

Rafał A.(antek)
25-11-2018, 22:39
tylko nie zabij nowej cewki jak masz zwarcie na swiecy

mariouksspg
26-11-2018, 21:19
swiece wymienione, cewka tez. nie pali na 2 i 3 cylinder w ogole. podpinałem 3 cewki w tym 1 nowa i to samo. to nie wina kabli bo tez zamieniane. komputer się wysypal ?

Rafał A.(antek)
26-11-2018, 22:21
a kabel sygnałowy do cewki jest ok? sprawdź we wtyczce czy dochodzi sygnał ze sterownika. Sprawdź żarówka W5W

mariouksspg
27-11-2018, 11:30
sprawdzałem, pin bodajże 2 ma napięcie takie jak akumulator, a pozostałe dwa mają rezystancje poniżej 1ohma. wcześniej silnik nie miał mocy jechac do przodu, ale na luzie chodził ładnie, teraz po wymianie świec się dusi i gaśnie, nie chodzi na 2 i 3 cylinder. podpinałem 3 cewki (2 stare i 1 nową) i na każdej to samo.

Bump: Co proponujesz zrobić ? Jak sprawdzić dokładnie czy wtyka ma na pewno napięcie ? Sam zapłon wystarczy czy na odpalonym silniku lepiej to sprawdzać? Jak to sprawdzałem to igiełką wbijałem się w izolacje przewodów na włączonym zapłonie.

Rafał A.(antek)
27-11-2018, 22:29
żarówka miedzy ten co ma 12V a po kolei pozostałe dwa i kręcenie rozrusznikiem, wpinaj w odpiętą wtyczkę, żarówka ma migać
Kabli nie pozamieniałeś? cewki mogą mieć inne oznaczenia inną kolejność wyjść na cylindry, mimo takiego samego wyglądu!

mariouksspg
28-11-2018, 10:30
Nie pozamieniałem, bo 3 cewki podpinałem, oryginalną która mi została i zamiennik bosch (oryginał też bosch) i teraz wziąłem janmora najtańsza i na wszystkich 3 sztukach chodzi na 1 i 4 cylinder tylko. Po wymianie świec tak sie stało. Stare świece mimo, że 10 tys pokonane na nich są okopcone jakby nie miały dobrego zapłonu. Może to ten sterownik silnika ?

Rafał A.(antek)
28-11-2018, 19:58
gdybać sobie możemy, sprawdziłeś czy dochodzi sygnał do cewki?

mariouksspg
02-12-2018, 13:26
Sprawdziłem kompresję, na wszystkich cylindrach 8.25-8.5 bar. Świece na 1 i 4 (te które palą) okopcone, na 2 i 3 nowe - na świecach nie przejechałem ani 1km. Wpinałem się w instalację - test z żarówką. W pin który odpowiada za pracujące cylindry żarówka mocno się świeciła, pin na którym nie pracują ledwo się żarzyła. Elektryka mam na 11 grudnia dopiero.

Raczej sterownik ? Nadmienię, że wpinałem się w przewód przy samej kostce jak i przy samym komputerze więc nie ma możliwości, żeby gdzieś po drodze był przewód przerwany.

Rafał A.(antek)
03-12-2018, 07:08
No to na to wygląda, dziwne w tym silniku

mariouksspg
03-12-2018, 22:02
Polecasz wymianę sterownika i przeprogramowanie czy lepiej naprawiać ? Elektryk doradził wymianę, ale może chce więcej zarobić. Wg testu na pinie 1 żarówka mocno świeciła przy kręceniu rozrusznikiem a na 3 prawie w ogóle - na tyle słabo, że widać było włókno w żarówce lekko się żarzące. Chyba sterownik za mały prąd podaje co ? Nie ma innej opcji zrobienia tego niż wymiana ?

Rafał A.(antek)
03-12-2018, 23:04
naprawa, siadł pewnie tranzystor w końcówce mocy w sterowniku, ale nie siadł bez przyczyny, musiało byc jakies zwarcie w świecy, cewce, i było za duże obciążenie.
Ew jak sterowniki tanie są to wymiana.

mariouksspg
04-12-2018, 10:47
Czy powodem padnięcia sterownika może być to, że kapał na 1 i 2 cylinder płyn do spryskiwaczy ? Miałem taki problem, że auto mi szarpało, źle paliło i szukałem przyczyny i okazało się, że kable w fajce są zaśniedziałe. Szukałem przyczyny dostawania się wody i okazało się, że dysza spryskiwacza nie ma uszczelki. Kapało delikatnie, powiedzmy 2-3 kropelki dziennie więc nawet tego nie zauważyłem. Wymieniłem tą dyszę z rok temu i od tamtej pory spokój. Czy tranzystor mógł paść po takim czasie ? Bo od roku nic na świece i kabel nie kapało, a to w sumie ta woda mogłaby zrobić jakieś zwarcie.

Rafał A.(antek)
04-12-2018, 13:28
raczej nie,
a kapie deszczówka przez spryskiwacz a nie płyn :)

mariouksspg
04-12-2018, 14:12
No to nie wiem co spowodowało uszkodzenie sterownika. Przyznam, że od kilku lat miałem takie problemy czasem, np podczas redukcji i mocnego wciśnięcia gazu było szarpnięcie i dopiero auto szło, tak jakby zapłon gubił na sekundę. Psuł się psuł i w końcu padł całkowicie. Zobaczymy co za tydzień powie elektryk.

Rafał A.(antek)
04-12-2018, 14:38
no to ten efekt to było niedomaganie właśnie któregoś elementu układu zapłonowego. Jeździłeś to wykończyłeś sterownik.

mariouksspg
04-12-2018, 15:19
Tak tylko pytanie co było tego przyczyną, bo prawie rok temu wymieniłem kable, świece i te dysze sprysków, woda przestała kapać i auto już jeździło normalnie, nie strzelało z wydechu ani nic.

Rafał A.(antek)
04-12-2018, 15:58
zużycie. lekkie uszkodzenie np cewki przez świece. nie wymieniłeś wszystkiego na raz wiec niewymieniony element wreszcie padł.
tak w ogóle to nie widze auta ni objawów, wiec sobie tak wróże z fusów.

mariouksspg
05-12-2018, 10:39
Dziwne jest to, że najpierw auto nie miało mocy jechać do przodu, na wolnych pracował fajnie i na wstecznym też dobrze jeździłem. Na następny dzień wymieniłem cewkę i świece i wtedy właśnie przestał palić na 2 cylindry. Wcześniej tak jakby iskra była ale za słaba bo pracował równo ale nie miał mocy.

Rafał A.(antek)
05-12-2018, 19:50
Bo tak bylo, możliwe ze nowa cewka dokończyla sterownik.

mariouksspg
06-12-2018, 08:55
Jeśli wyjdzie, że to sterownik to mogę zostawić tą nową cewkę i świece które są wymienione ? Nie przejechałem na nich nawet 1m, tylko odpalałem auto.