Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] intensywny zapach spalin w kabinie oraz komorze silnika
marcinsky230 25-11-2018, 18:53 Witam mam poważny problem tak jak w tytule spaliny czuć w całym aucie. Wiem ze tematów na ten temat było sporo, ale tak prawdę mówiąc zero konkretów tylko ze to może być układ wydechowy, EGR lub uszczelniacze na wtryskach.
U mnie jest taka sytuacja:
Układ wydechowy - OK sprawdziłem na kanle
Wtryskiwacze- Chyba ok brak jakichkolwiek wycieków przy ich łączeniu z głowicą
EGR - nie wiem które połączenia sprawdzać i jak ?
Świecąc latarką w ciemnym garażu po całym silniku z góry i dołu i jego osprzęcie nie widać żadnego wydostającego się dymu.
Turbina po regeneracji ( ze względu na jej awarie) zapach spalin był przed jak i po regeneracji nic się nie zmieniło.
Dodaję zdjęcie na którym zaznaczę obszar komory silnika w którym najintensywniej czuć spaliny.
marcinsky230 26-11-2018, 16:45 Witam
Dzisiaj jeszcze dla własnego spokoju rozkręciłem zawór EGR i sprawdziłem w jakim jest stanie - jak dla mnie wygląda jak nowy (patrz foto)
Oczywiście środku w aucie dalej czuć spaliny i dalej nie wiem co to może być.
Jeszcze zastanawia mnie jedna sprawa posiadam też Leona 2 1,9 TDI 105KM 2006 rok bez DPF'a i jego spaliny na tłumiku końcowym są praktycznie nie wyczuwalne, a w fokucie odór spalin jest niesamowity wręcz nie do wytrzymania.
Panowie jakie macie jeszcze pomysły co można sprawdzić ?
Sprawdzając wydech sprawdziłeś też łącznik elastyczny (plecionkę)?
marcinsky230 26-11-2018, 17:33 Tak, oczywiście łącznik elastyczny sprawdzony i był wymieniany jakieś 2 lata temu.
Hooch180 26-11-2018, 17:45 Tu jest filmik jak można znaleźć nieszczelność w układzie wydechowym.
Ja tak zrobiłem i znalazłem nieszczelność u Siebie. Było to bardzo małe pęknięcie. Nie do znalezienia w inny sposób.
https://www.youtube.com/watch?v=N-exs1iMLFU
marcinsky230 26-11-2018, 18:43 OK, jutro spróbuje zrobić test wodą z mydłem. Może wykryję jaką nieszczelność.
Tylko jeszcze jest tan odór spalin jest po prostu niesamowity
Hooch180 27-11-2018, 09:21 marcinsky230 - Daj znać jak Ci poszło.
marcinsky230 03-12-2018, 10:46 Witam
Panowie zrobiłem test szczelności układu wydechowego w podobny sposób jak jak na filmiku od Hooch180 za pomocą odkurzacza :)
W ten sposób wykryłem 5 nieszczelności które dokładnie znajdują się na katalizatorze oraz na wieszakach zaraz przy złączu elastycznym.
Katalizator posiada nieszczelności na spawach oraz na kołnierzu wzdłuż. (patrz foto)
Teraz moje pytanie nie wiem czy nieszczelności na katalizatorze są do naprawy, może lepiej kupić jakiś tani zmienik lub zrobić wolny przelot wspawując rurkę ?
A sam chcesz naprawiać czy oddać komuś?
marcinsky230 03-12-2018, 11:09 Raczej komuś to zlecę nie posiadam dobrej spawarki automatycznej.
Dlaczego pytasz ?
jeśli nie jest mocno zardzewiały to pospawaj
marcinsky230 03-12-2018, 11:56 Jutro na 11 jestem umówiony do "tłumikarza" zobaczę co powie.
chyba wezmę ze sobą odkurzacz i taśmę :mrgreen:
marcinsky230 04-12-2018, 12:04 Witam
Tłumiki już pospawane czyli brak nieszczelności. Oczywiście w kabinie dalej śmierdzi spalinami.
Pan który spawał nie mógł się nadziwić smrodem jaki wytwarza mój piękny fokus, aż łza w oku mu się kręciła od szczypiącego w oczy zapachu.
Dodatkowo wykryliśmy okopcenie(delikatne) na turbinie przy tak zwanej sztandze, ale jest to chyba normalna sytuacja przynajmniej tak mówił pan od tłumików. Mniej normalną sytuacją jest na pewno smród tych spalin.
Dodatkowo wykryliśmy jeszcze prześwit pomiędzy komorą silnika, a plastikami oddzielającymi od nawiewu. Na jutro mam zaplanowane uszczelnienie tego miejsca będę musiał ściągnąć ramie wycieraczek i plastiki.
I Panowie pytanie do was dlaczego te spaliny tak śmierdzą ? Auto nie bierze oleju, nie kopci.
może się nagromadziło jak miałeś nieszczelność
TheVedDesign 05-12-2018, 02:07 Obecnie posiadam dwa Focusy i zainteresowałem się tematem "zapachu spalin" w naszych Fordach, więc przeprowadziłem mały test.
Pierwszy Focus wyposażony jest w silnik 1.6 TDCI 109KM, który fabrycznie posiadał filtr FAP, ale został wyprogramowany w HEKO a w miejsce FAPa powędrował nowy katalizator dedykowany do modeli 90KM i 109KM przy czym reszta układu wydechowego jest wciąż oryginalna a układ wtryskowy został zregenerowany. Drugi Focus to poczciwy 1.8 TDCI z oryginalnym katalizatorem i układem wydechowym, niestety z jednym wtryskiwaczem, który posiada niższe korekty, co może wpływać na zapach spalin. Każdy samochód tankowany paliwem ON Verva z dodatkiem 200ml LM 2T 1052 oraz 50 ml Amsoil Cetane Boost, dzień wcześniej standardowo przejechał dystans ok. 50 km i kolejnego dnia został odpalony po nocnym postoju i pracował chwilę na wolnych obrotach, po czym wjechał do garażu i później stał na dworze, temperatura oscylowała w granicach -3*.
Moje spostrzeżenia:
Focus z silnikiem 1.6 TDCI - na zewnątrz auta czujemy delikatny zapach spalin ale tylko w okolicach rury wydechowej, po wjechaniu do garażu i odczekaniu ok. 3 minut zapach spalin unosi się w garażu ale nie jest on intensywny i nie przeszkadza jest naprawdę dobrze jak na "kopciucha", być może jest to zasługa stosunkowo nowego katalizatora, zregenerowanego układu wtryskowego i dodatku do paliwa.
Focus z silnikiem 1.8 TDCI - delikatnie intensywniejszy zapach spalin w okolicach rury wydechowej, ale w żadnym wypadku nie przeszkadzający osobom stojącym na zewnątrz, po wjechaniu do garażu i odczekaniu ok. 3 minut naturalnie czujemy zapach spalin ciut intensywniejszy niż w 1.6 TDCI ale nie jest on gryzący, czy też duszący, ot normalny zapach spalin diesla, w mojej opinii jest taki sam jak w posiadanym przez naszą rodzinę Oplu Zafirze 1.7 CDTI z Filtrem DPF.
Podsumowanie - W moim subiektywnym odczuciu silnik 1.8 TDCI posiada delikatnie intensywniejszy zapach spalin w porównaniu do 1.6 TDCI, lecz w żadnym wypadku w zamkniętych pomieszczeniach oba nie wywołują u mnie łzawienia i nie muszę gasić silnika w garażu mając odczucie, że zaraz się uduszę. Oczywiście jest to moje subiektywne odczucie, a test jak i podsumowanie dotyczy egzemplarzy wymienionych na początku, nie są to nowe auta i swoje lata już mają więc to porównanie może być niezbyt miarodajne.
PS: Tak teraz mnie naszło, sprawdzałeś może podkładki miedziane pod wtryskiwaczami w 1.8 TDCI ? może to jest powód zapachu spalin w kabinie -> KLIK (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Podkladka-pod-wtryskiwacz-1.8-TDCi-/4371) również do sprawdzenia szpilki i uszczelki kolektora wydechowego -> KLIK (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=242672)
marcinsky230 05-12-2018, 10:59 Witam
Na wstępie chciałem podziękować TheVedDesign za zainteresowanie się problemem i zrobieniem porównania 2 fokusów z różnymi silnikami diesla oczywiści innym osobą też dziękuję za próbę pomocy.
TheVedDesign niestety, ale mój fokus nie jest taki ECO u mnie w garażu nie wytrzymał byś nawet 5min z włączonym silnikiem.
OK do rzeczy pozbyłem się zapachu spalin w kabinie przynajmniej na ten czas. Wykonałem nowe uszczelnienia plastików oddzielających kabinę silnika od komory gdzie znajduję się kanał wentylacyjny zasysający powietrze do kabiny (oryginalne były już mocno sparciane) Dodaję zdjęcia na których zaznaczę miejsca gdzie zastosowałem nowe uszczelnienia.
Pozostaję rozwiązać problem zbyt intensywny zapach spalin - czy macie jakieś pomysły ?
TheVedDesign 05-12-2018, 11:18 Ja bym sprawdził wtryskiwacze np. wykonał próbę przelewową. Można sie również pokusić o użycie preparatu do ich czyszczenia ( Liqui Moly Diesel Spulung ) wlewajac to do baku podczas tankowania, ale takie preparaty najlepiej działają wtedy, gdy silnik pracuje bezpośrednio na samym dodatku podpiętym pod zasilanie paliwem.
Nie oszukujmy się, spaliny silnika diesla niestety śmierdzą ale jeżeli zapach jest mocno intensywny to coś tu jest nie tak.
atx_maniek 18-12-2018, 20:34 To ja wrzucę swoje doświadczenia że smrodem spalin.
1. Rozleciała się plecionka na wydechu - przespawane dalej śmierdzialo
2. Coś mi swiszczalo na zimnym ale tylko przez kilka chwil przy dodawaniu gazu i śmierdziało spalinami Nie wyglądało to na turbinę, więc jeszcze tak troooche pojeździłem żeby zobaczyć co będzie się działo. Efekt coraz dłużej się utrzymywał aż w końcu oddałem na operację zwiadowcza. Przyczyną okazała się nieszczelność kolektora wydechowego na czwartym cylindrze i zerwana szpilkę Kolektor miał też lekkie pekniecie. Kolektor został splanowany ( był krzywy) i złożony. Przy okazji poszła też regeneracja turbiny. Cała operacja odbyła się bez wyciągania silnika. Swiszczenia nie ma smrodu też nie ma. A turbina poszła na regeneracje bo kończyły się mozliwosci. Powiem tylko, że kolektor psiukany czymś tam żeby zobaczyć czy nie ucieka ciśnienie, ale statycznie nie udało się wykryć, zatem turbina poszła nadmiarowo do roboty.
Może u ciebie też z kolektora leci.
szneider 18-12-2018, 21:50 To ja też wrzucę swoje doświadczenia odnośnie zapachu spalin w kabinie. W pierwszym przypadku rozszczelnienie chłodnicy spalin, w drugim rozszczelnienie (pęknięcie) kolektora wydechowego. Co prawda nie w Fordach, a w innych markach.
rafixon_67 22-02-2021, 12:19 Kupilem go 3 stycznia 2021 roku od kolegi ktory dbal o auto baaardzooo!!!
Poranna droga do pracy (ok. 20km!) temp. okolo 0 lub na minusie. Zatrzymuje sie pod bramą firmy i wychodze otworzyc brame – czuć duszący i drażniący smród spalin diesla przy drzwiach kierowcy, dymu nie widać, pogoda prawie bezwietrzna. Parkuje (manewruje-cofam) na miejsce postojowe i to samo po wyjściu z auta – smród zjadliwy spalin choć nic nie widać. Podczas dłuższej jazdy po mieście ten smród potrafi być odczuwalny w kabinie kierowcy stojąc na czerwonym świetle lub w korku i cofając przy zawracaniu.Nawiew dmuchawy ustawiony w trybie AUTO.
Jadąc po mieście w pobliżu innych aut, ktore troszkę dymią momentalnie czuć ich różne smrody ulicy w kabinie kierowcy, jak w Polonezie czy w aucie z lat 70-80, jakby wogóle nie było filtra kabiny, który mocno osłabia smrody z zewnątrz. Nie wiem czy w warunkach warsztatowych uda sie komuś to wyczuć, namierzyć bo trzeba pojeździć po miescie tym samochodem. Dyskomfort jest olbrzymi i nie kojarze żebym kiedykolwiek jechal autem, ktore ma w kabinie wyczuwalna taką gamę miejskich smrodów ulicy i spalin.
Jak dla mnie to cholernie smierdzą spaliny tego samochodu stojąc na zewnątrz a przeciez posiada filtr DPF oraz katalizator!
To nie jest normalne, w starym Passacie B5 jaki miałem ostatnio z
przebiegiem 295 tys. to smrod było owszem czuc chwilę na zimnym silniku po pierwszym rozruchu, po rozgrzaniu nie bylo takiego problemu i podczas jazdy w korku w ruchu miejskim NIC nie smiedzialo w kabinie, mimo braku katalizatora oraz DPF. Przebieg forda to 156000
Ten smród jest cholernie toksyczny i niezdrowy, to mało powiedziane, dlatego z tym się nie da jeździć!
Auto bylo juz w paru warsztatach i NIC kompletnie NIC nie stwierdzono. Uklad wydechowy ZDROWY zadnych bledow w kompie ani jednego, chodzi jak zegarek!!!! Filtr kabiny NOWY i NIC.....
Przeczytalem juz dziesiatki postow na podobne tematy ALE nic kompletnie mi tu nie pasuje!!!
Vito9999 23-02-2021, 22:19 U mnie źródłem zapachu spalin była przepalona uszczelka na kolektorze wylotowym.
rafixon_67 08-03-2021, 11:01 Czyli jak tak sobie czytam to wiekszosc diagnoz wskazuje na ten cholerny kolektor wydechowy?!?!?!?!
Część
U mnie w aucie jest bardzo czuć spaliny, uszczelki pod wtryskami nowe, wydech cały nowy od kolektora. Był wpuszczany dym w podciśnienie i nic nie wyszło. Macie może jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny??? Mechanicy nie chcą się podjąć szukania a ja załamuje ręce.
Foka mk4 18-10-2023, 06:16 To sprawdź szczelność bagażnika, może brak jakiejś zaślepki, uszczelka nie dolega do pokrywy bagażnika, itd.
Wygląda na to że jest wszystko ok. Wiadomo uszczelki nie są pierwszej młodości ale są całe. Korek spustowy w wnęce na koło jest. Nie widać nic podejrzanego.
Dym puszczony w podciśnienie czy dolot?
Spaliny idą jeszcze przez EGR gdzie masz uszczelke, chłodnice spalin.
Wydaje mi się że puszczał przez EGR
Bump: Ogólnie to pod maską rozpinał chyba w 2 miejscach i szukaliśmy czy gdzieś się dymi
Na łączeniu EGR z silnikiem jest uszczelka. EGR na zgaszonym silniku jest zamknięty więc tego łączenia raczej nie wykryje za pomocą dymu. Albo sprawdzić łopatologicznie albo od razu ją wymienić i przy okazji zobaczyć czy jest tam osad i dobrze oczyścić przed wymianą żeby uszczelka prawidłowo leżała.
EGR wygląda dobrze, znalazłem pęknięty wężyk przed ege prowadzący do jakiegoś elektronicznego czujnika czy to mogło być to ?
bubon2000 01-10-2024, 08:48 Tu jest filmik jak można znaleźć nieszczelność w układzie wydechowym.
Ja tak zrobiłem i znalazłem nieszczelność u Siebie. Było to bardzo małe pęknięcie. Nie do znalezienia w inny sposób.
https://www.youtube.com/watch?v=N-exs1iMLFU
Jakiego uszczelniacza użyłeś?
|
|