Zobacz pełną wersję : Czy warto dopłacać do lepszego zestawu klocków i tarcz


edmun
03-12-2018, 15:06
Słowem wstępu:
Nauczony doświadczeniem, że nie zawsze droższe znaczy lepsze,
stanąłem przed nie lada dylematem.

Mimo zamówienia tarcz i klocków TRW (przód i tył), nie dostanę przesyłki bo dostawca jest po prostu jaki jest, więc pieniądze wracają powoli na konto.

Wybierając TRW miałem na uwadze, że znam tą markę (miałem już wcześniej tarcze i klocki) i nie sprawiała mi żadnych problemów,
a model minimalnie wyżej miał w opisie, że jest to dobry zestaw jeśli chodzi o niskie pylenie.

Z racji, że obecnie mam PAGID'y które pylą niemiłosiernie, tak "zamarzyło mi się", że jak już wymieniam,
to wrzucę coś, co aż tak bardzo nie pyli.

Z racji, że TRW odpadło, to już miałem zamówić standardowe ATE (klocki i tarcze, przód i tył),
ale jak już zamawiam i widzę opcję "Upgrade'u" to pada pytanie:

Czy dla normalnego użytkownika,
który nie jeździ aż tak ekonomicznie, ale też nie zabiera swojego Focusa w kombi 1.6EcoBoost na Nurburgring, to czy warto dopłacać?

Na szybkiego wyliczyłem sobie takie 4 kombinacje.

https://i.imgur.com/kqYG2DH.png


Tarcze ceramiczne sobie odpuściłem, bo z tego co się orientuję, jest mi to zupełnie "niepotrzebne" ale czy faktycznie jest jakakolwiek różnica,
dla auta cywilnego (nie ST, nie RS) aby mieć nacisnane tarcze? Przy klockach ceramicznych kusi mnie opis, że bardzo mocno ograniczają pylenie.

Ktoś by podpowiedział, czy jak już idzie czas wymiany, to czy warto się "wykosztować" na wyższe pakiety?

P.S. Na start myślałem nad Brembo (też cały komplet),
ale trochę czuję się zaskoczony czytając kolejne wątki,
że te tanie tarcze lubią jednak się (dosyć szybko) krzywić.

AnonimowyAlkoholik
03-12-2018, 18:12
Miałem Brembo, i rzeczywiście, jedna z tarcz dostała lekkiego bicia, z tym że po przejechaniu 40 000 km. Moim zdaniem tarcze nacinane dadzą tyle, że klocek będzie się szybciej zużywał, czyli bardziej pylił. I podobno są głośne...

civicplff
03-12-2018, 19:11
Powiem tak do zwykłej jazdy nie bierz pod żadnym pozorem klocków i tarcz ceramicznych powód- działają dopiero powyżej pewnej temperatury (zależnie od mieszanki składników, temperature działania powinien podać producent danych części) przy normalnej jeździe nawet miejskiej w normalnych warunkach nie jesteś w stanie utrzymać odpowiedniej temperatury, do tego one często piszcza po rozgrzaniu i szybkim schłodzeniu.
Nacinane tarczę mają sens jeśli jeździsz ostrzej i bardzo dynamiczne bo nie dopuszczają do tzw. zeszklenia się powierzchni klocka (powłoka powstająca na powierzchni klocka po lekkim przegrzaniu).
Proponował bym zestaw firmy ferrodo sam takie zamierzam nabyć do swojego samochodu. Montujemy często w pracy również w kombinacji klocki ferrodo i tarczę brembo. Nie ma jakoś dużo pyłu a sprawdzają się w spokojnej i dynamicznej jeździe. Nie polecam montażu klocków bosch mieliśmy reklamacje że piszczą strasznie.
Textary mi się kiedyś po roku rozkleiły i wypadly. ATE wysoka pułka cenowa ale i niezawodność.

Rafał A.(antek)
03-12-2018, 19:16
Ale zależy co chcesz osiągnąć. Nie da sie zjeść ciastko i mieć ciastko.
Jak klocek miękki i dobrze hamuje, to pyli. Jak nie pyli to nie hamuje...
Tarcze power disk dają lepsze odprowadzanie gazów z klocka przydatne przy intensywnym hamowaniu na autostradzie np z 200 do 60 itp, no ale wiadomo ze zużyją mocniej klocek.
Klocek ceramiczny i tarcza w cywilnym aucie wg mnie bez sensu. Sam klocek będzie słabiej hamował. No ale pylić nie będzie.

edmun
03-12-2018, 20:18
Ja nigdy nie narzekałem na hamowanie w swoim aucie.
Nie wiem czy to kwestia, że zawsze o auto dbam
i nie pozwalam na żadne zapowietrzenia, stare płyny itp.
Więc nigdy nie potrzebowałem niczego więcej niż "standard".
Dopiero po wejściu na stronę zadziałał marketing i w głowie drąży myśl,
że jak już wymieniam hamulce to spojrzę
czy jest różnica pomiędzy standardowym a "lepszym" czy też droższym.

Jaki jest cel? Mieć auto które wciąż dobrze hamuje i mieć komplet który mniej pyli.
Miałem wcześniej TRW i chyba Mintexy?
Złego słowa nie mogę powiedzieć. Hamowały skutecznie, pyłu nie było.
Coś mnie podkusiło i wsadziłem nowe klocki (przód i tył) firmy Pagid. Od tamtej pory nie mogę felg doszorować, że aż kupuje wheel protectory w sprayu żeby felgi nie były czarne w 4 dni jazdy.
Chciałem TRW ale z Niemieckimi magazynami ciężko, bo oni mają bardzo głęboko jakąkolwiek obsługę klienta (czy choćby poziom obsługi zamówienia).
Zamówienie złożyłem tydzień temu, po tygodniu uznałem że spytam jak przesyłka a dopiero po moim telefonie oni mi mówią że nie ma, niech sobie Pan znajdzie coś innego pasującego z dopłatą.
A) z jakiej racji nie dzwonili że nie mają na stanie
B) z jakiej racji mam dopłacać
C) fajnie że przez tydzień mieli na koncie ~1000 zł i jakoś nikomu nie przeszkadzało żeby zadzwonić do klienta co nie?
D) z jakiej racji to ja mam się starać żeby wciąż u nich złożyć zamówienie?

Sorry Gregory. To tak nie działa w dzisiejszych czasach.
Nie mam żadnej postawy roszczeniowej jeśli po "drugiej" stronie zauważę jakiekolwiek oznaki chęci.
Np. Dzień dobry, dzwonię z xxx i bardzo przepraszam, ale nie mamy tych tarcz na stanie. Jako zamiennik mamy np.takie i takie. W ramach przeprosin za nasz błąd, oferujemy że przesyłka wyjdzie dzisiaj kurierem na jutro (podpowiem czytającym że to nie jest coś wielkiego, w firmie gdzie pracuję mamy paczki codziennie kurier 24 godziny na całą Europę za jakieś 40zl za paczkę).
A tu? A tu jeszcze sprzedawca zdziwiony że ja "nie chce z nimi robić biznesu".... Ehh...

Więc fajnie byłoby jakby było TRW, ale chyba musi się skończyć na ATE standard + original.
Z przesyłką z Polski to wychodzę już 25% wartości zamówienia w plecy. Za komplet TRW miałem zapłacić £150 z przesyłką. Jak zamówię w Polsce to płacę £180 plus pewnie z £20 za przesyłkę czyli £200 :-|

weuek
03-12-2018, 20:42
Szukałem czegoś lepszego niż bardzo przeciętne ate pd i klocki standard (ceramic były wtopą większa niż sam focus, zresztą nawet producent nie zaleca łączyć ich z tarczami nacinanymi, o czym nie wiedziałem przed zakupem), no i w końcu zdecydowałem się na brembo max (miałem wcześniej z klockami ferodo zwykłymi) i ferodo ds performance.

Do zadbanego auta warto kupić tarcze malowane, a ate takich nie ma (ta ich powłoka antykorozyjna rdzewieje w okamgnieniu). TRW ma od niedawna, podobnie jak jurid ("oryginały" forda).

W twoim kontekście to kupiłbym coś lokalnego, czyli EBC.

bartekww96
03-12-2018, 21:47
Dzięki koledze pawpor od około 10tys na przedniej osi w mojej Foce siedzi tarcza Zimmermann Standard CoatZ (w poprzednim aucie super się sprawdzały, powłoka antykorozyjna mistrzostwo w tej cenie), a klocek to Black Diamond Fast Road. Czuć różnice względem oryginalnych hamulców Forda, hamowanie z prędkości 160-180 w awaryjnych sytuacjach bez żadnego stresu, przy czym czuć że klocek może więcej, nie gotuje się po jednym takim użyciu ;)

Robert 68
04-12-2018, 06:11
Czuć różnice względem oryginalnych hamulców Forda

Tak z ciekawości pytam, jaka jest różnica w metrach podczas hamowania awaryjnego pomiędzy Twoim zestawem a oryginalnym?

Antej
04-12-2018, 07:32
Czasem jeden metr zrobi ogromną różnicę, zastanów się nad tym.

Robert 68
04-12-2018, 08:27
zastanów się nad tym

No właśnie zastanawiam się ale Twoja odpowiedź nic nie udowadnia, to nadal gdybanie. Pytam konkretnie jaka jest różnica w metrach? No i oczywiście nie zapominajcie przy tym hamowaniu o oponach jakich używacie.

Antej
04-12-2018, 08:40
Pytam konkretnie jaka jest różnica w metrach?
To również zapytam konkretnie.
Chcesz wiedzieć na mokrym czy na suchym, w obciążonym czy pustym aucie, małym czy dużym aucie, na zgrzanych czy zimnych hamulcach?

Różnica będzie co najmniej 1m.
Poszukaj sobie testu z tvn turbo ze "zrób to sam" (tak, wiem żadna to wyrocznia, ale coś pokazuje).

Rafał A.(antek)
04-12-2018, 08:50
Czasem jeden metr zrobi ogromną różnicę
Tu czasem nawet nie chodzi o metr, bo na to składa sie tak wiele czynników, że różnica miedzy klockami dobrymi, i ciut lepszymi niż dobre moze być niewielka. Ważne żeby to nie było totalne nic, i żeby dopasować hamulce do potrzeb. Dla mnie ważniejsze niż ten metr w jednym z aut jest to , żeby przy hamowaniu z 200 dać radę sie zatrzymać, a na zwykłych klockach i tarczach wyszło słabo. Skuteczność tak drastycznie spadła.

Robert 68
04-12-2018, 08:51
Chcesz wiedzieć na mokrym czy na suchym, w obciążonym czy pustym aucie, małym czy dużym aucie, na zgrzanych czy zimnych hamulcach?


Ok odpowiadam, sucha nawierzchnia +23 st. C, Mondeo 2.0 TDCi 143 KM, liftback, opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 235/45/17 letnie, ciśnienie w oponach 2,5 bara, jedna osoba w samochodzie, prędkość 100 km/h, hamulce rozgrzane, hamowanie awaryjne.

Antej
04-12-2018, 08:55
To teraz przekaż auto do testów i zgłoś się za miesiąc, a no i oczywiście opłać zespół badawczy.

Rafał A.(antek)
04-12-2018, 08:55
To również zapytam konkretnie.
Chcesz wiedzieć na mokrym czy na suchym, w obciążonym czy pustym aucie, małym czy dużym aucie, na zgrzanych czy zimnych hamulcach?

I dodaj jeszcze, kto za kierownicą :) Napisał Robert 68
Pytam konkretnie jaka jest różnica w metrach?
bez laboratoryjnych pomiarow nie do wyliczenia, ale przeciętny kierowca znający swoje auto, spokojnie wyczuwa różnicę reakcji hamulca.
Ja po wstawieniu budżetowego zestawu do T4 mam spowalniacze nie hamulce. W mondeo mk4 zwykły zestaw nie wytrzymuje jazdy autostradowej, jak zmienię na coś lepszego to nie będę potrzebował pomiarów żeby wiedzieć że hamuję.

Bump: To teraz przekaż auto do testów i zgłoś się za miesiąc.
Mogę uczestniczyć w testach?

Robert 68
04-12-2018, 09:01
To teraz przekaż auto do testów i zgłoś się za miesiąc.

No i wszystko jasne, dziękuję za konkretną odpowiedź. Typowe polskie :) Miłego dnia.

Mogę uczestniczyć w testach?

Możesz, zapraszam na Nordschleife za tydzień.

bez laboratoryjnych pomiarow nie do wyliczenia

No więc po co pisać, że coś jest "ach i och" jak nikt tego nie testował a subiektywne opinie mogą tylko ludzi narażać na koszta.

Miałem wcześniej TRW i chyba Mintexy?Złego słowa nie mogę powiedzieć. Hamowały skutecznie, pyłu nie było.

Skoro taki zestaw się sprawdzał to ja bym przy nim pozostał.

Antej
04-12-2018, 09:10
Czy zadałeś sobie tą odrobinę trudu i poszukałeś testu, który wskazałem?
Nie.

No i wszystko jasne (..)
Typowe polskie :) Miłego dnia.


A może po prostu wydaje Ci się że wiesz lepiej i robisz kolejną g..no burzę na forum.

Robert 68
04-12-2018, 09:12
poszukałeś testu, który wskazałem

sprawdzimy sportowe klocki hamulcowe dwóch marek w Citroenie DS3 Racing.

Nie a czy w nim testują układ hamulcowy Forda? Citroen mnie nie interesuje.

robisz kolejną g..no burzę na forum

Nie, zapytałem tylko o różnicę w długości hamowania więc jak jej nie znasz to nie odpowiadaj. Twoje domysły mnie nie interesują a tym bardziej testy TVN Turbo.

edmun
04-12-2018, 11:29
Zamówienie złożone.

https://i.imgur.com/vl6Nlin.png


W powyższym zestawieniu ceny są już z upustem 5% więc miałbym wydać £244.71 + przesyłka do Anglii.

Teoretycznie miało być z brakeparts.pl, ale niestety na miejscu wyszło mnie taniej.
Zapłaciłem £220.37 już z przesyłką za Zimmermany standard przód i tył + EBC Green Stuff.

Teraz tylko należy czekać na dostawę

Rafał A.(antek)
04-12-2018, 12:35
Z racji, że obecnie mam PAGID'yMiałem wcześniej TRW i chyba Mintexy?
A odczuwasz różnicę w hamowaniu miedzy jednymi i drugimi?

Bump: Możesz, zapraszam na Nordschleife za tydzień.
Umowa stoi, ale może spiszmy ją jakoś formalnie?
Choć nie wiem jak uzyskasz tam 23st i gwarancje suchej nawierzchni.No więc po co pisać, że coś jest "ach i och" jak nikt tego nie testował a subiektywne opinie mogą tylko ludzi narażać na koszta.
Jeśli nie umiesz ocenić czy auto Ci hamuje lepiej lub gorzej, to może przestań jeździć, bo nie poczujesz jak będziesz miał uszkodzone hamulce...
Wydaje mi się, ze kolega pytał o poradę NAS użytkowników dotycząca subiektywnych odczuć z rożnymi hamulcami, oczywiście to nie testy laboratoryjne, ale da się co nie co powiedzieć.

edmun
04-12-2018, 12:49
Oj.. żebym ja pamiętał a papierów na tarcze/klocki nie mam :(
Mam tylko gdzieś jakiś rachunek w stylu "tarcze + klocki (przód/tył) + wymiana więc nawet nie jestem w stanie podejrzeć co miałem wsadzone.
W garażu tylko pudełka znalazłem po klockach TRW,
ale czy tarcze też były TRW czy też nie... ciężko stwierdzić.
Raczej nie.
Jak będę zmieniał to spojrzę :D
Na pewno w garażu mam jeszcze poprzednie klocki zanim wsadziłem te PAGID'y.

Te Pagidy hamują moim zdaniem bardzo dobrze.
Pylą wściekle (na serio) bo można felgi doszorować, umyć,
dać im wyschnąć, przejechać 8km i nacisnąć hamulec 2x
i pod domem widać, że felgi już są w pyle.
2 dni jeżdżenia i felgi czarne niezależnie
czy hamujemy delikatnie/prawie w ogóle czy dynamicznie (mocniej).

Taki ich urok. Obstawiam, że mniej męczą tarcze przez te pylenie,
jednak jest pewna granica której nie powinno się przekraczać, a te niestety tę granicę te klocki mają głęboko gdzieś.

Gdybym miał jeszcze felgi typu 5-cio ramienne, to mały ból, bo byłyby brudne ale łatwe do umycia,
ale jak masz tych ramion 15-cie, to już nie jest przyjemnie.

Więc jak tylko wezmę się za wymianę tarcz i klocków (czyli czekam na dostawę), tak jeśli będą jakieś oznaczenia na starych tarczach, to dam znać.

weuek
04-12-2018, 13:20
No i oczywiście nie zapominajcie przy tym hamowaniu o oponach jakich używacie.
I o tym, że "oryginalne" hamulce to nie żadne premium i wyselekcjonowana jakość, jeno zwyczajny produkt od dostawcy, który akurat zaoferował atrakcyjną cenę. Wielu wyznawców "ori" hamulców nie kupiłoby ich pod nazwą samego producenta, ale w pudełku z logiem składacza pojazdu już chętnie zapłacą dwa razy tyle.

Podejrzewam, że większość nabywców tarcz/klocków "ford" nigdy nie słyszało o marce jurid.

Robert 68
04-12-2018, 13:31
I o tym, że "oryginalne" hamulce to nie żadne premium

A gdzie jest napisane, że to klasa Premium?

nigdy nie słyszało o marce jurid

Jurid robi klocki dla Forda więc to żadne nowe info, odgrzewane kotlety, powtarzasz się.

weuek
04-12-2018, 13:32
Ale robi od niedawna. Tak więc w pudełku z fordem nie wiadomo co dostaniesz na kolejną wymianę. To taki nieświadomy wybór, a drogi.

Robert 68
04-12-2018, 13:38
nie wiadomo co dostaniesz na kolejną wymianę

FoMoCo lub Motorcraft.

Rafał A.(antek)
04-12-2018, 13:40
Podejrzewam, że większość nabywców tarcz/klocków "ford" nigdy nie słyszało o marce jurid.
Nie przesadzaj, swego czasu bardzo popularne, i dobre. Obecnie słabo dostępne. Albo mało "PROMOWANE"

weuek
04-12-2018, 13:40
FoMoCo lub Motorcraft.
No to piszę właśnie, ze nie wiadomo co. Nie miałem na myśli pudełka.

Robert 68
04-12-2018, 13:42
Nie miałem na myśli pudełka

Na każdych klockach jest logo FoMoCo lub Motorcraft.

Obecnie słabo dostępne

https://www.jurid.pl/

Rafał A.(antek)
04-12-2018, 13:42
Ale robi od niedawna
ekhm, robili od jakiś lat 90 jak zaczynałem przygodę z motoryzacją.
Pamiętaj że to się zmienia jak w kalejdoskopie, i do rożnych modeli rożni robią.

Woytas
04-12-2018, 13:51
... i te wszystkie nic nie warte, tragiczne fabryczne tarcze i klocki z logo forda w testach potrafią się zatrzymać w przedziale 33-35 m .... jak jeszcze nie tak dawno super sportowe samochody

Czy wy nie przesadzacie .... oczywiście pewnie da się znaleźć podzespoły odporne bardziej na temp ale nikt normalnie nie hamuje n-razy pod rząd 200-0

Robert 68
04-12-2018, 13:56
fabryczne tarcze i klocki z logo forda w testach potrafią się zatrzymać w przedziale 33-35 m

Dlatego ja takie wybieram, mi wystarczają. No ale dla niektórych żeby przy hamowaniu z 200 dać radę sie zatrzymać, to mało ;)

Woytas
04-12-2018, 14:00
Dlatego ja takie wybieram, mi wystarczają. No ale dla niektórych to mało ;)

+ paru żyjących ze sprzedaży innych tarcz po forach :)

weuek
04-12-2018, 14:32
- kilka talarów w kieszeni forda, który drogo sprzedaje przeciętne tarcze.

:-)

Rafał A.(antek)
04-12-2018, 14:41
to mało
no mało.
przy 2.0 tdci to nie potrzebne, ale przy mocniejszych silnikach juz bardzo. co w tym dziwnego?

Robert 68
04-12-2018, 14:47
- kilka talarów w kieszeni forda

A to jakaś zorganizowana akcja ;) bo widzę, że jesteś jej ambasadorem :)

przy 2.0 tdci to nie potrzebne

Sugerujesz, że 200 km/h nie wyciągnie?

Rafał A.(antek)
04-12-2018, 14:51
z bidą. ale bardziej w jakim czasie to zrobi.

weuek
04-12-2018, 15:04
W jakim czasie to nieistotne dla samego hamowania. Bo hamuje się masę, a nie moc.

Robert 68
04-12-2018, 15:58
bardziej w jakim czasie to zrobi

I do tego potrzebne Ci super hamulce :) :)

Rafał A.(antek)
04-12-2018, 16:02
W jakim czasie to nieistotne dla samego hamowania.
oh jak bardzo się mylisz. kluczowe ma znaczenie.
nie hamuje n-razy pod rząd 200-0
tu kolega napisał. Dlaczego. w 2.0 tdci ciężko jest wykonać kilka hamowań z 200 pod rząd. Albo inaczej, zanim znów będziesz miał 200 to hamulce wystygną. W mocnym aucie bez żadnego problemu. I tu wychodzi różnica.

Bump: I do tego potrzebne Ci super hamulce
Owszem, nie wiem ile jeździsz, i jak. Ale chyba niewiele masz doświadczenia z szybka jazda i mocniejszym autem.
Na drogach parę pod rząd wyjazdów ciężarówek i hamowań z ponad 200 do 80 i zabraknie ci za 5 razem hamulca to zmienisz zdanie co do wymagań dotyczących hamulca.
Jak ktoś jeździ emerycko, to nie mamy z o czym dyskutować. W Seicento też uważam że nic poza dowolnie tani zestaw hamulca nie jest potrzebne. W 120 konnym Focusie tez nie potrzeba nic ponad tzw "serię".

Tomek 07
04-12-2018, 17:22
Kolego kup ATE lub Zimmermann i tyle w temacie .a najlepiej kup Lamborghini lub Bugatti tam masz czym chamować ,ja mam ATE i jest ok

Robert 68
04-12-2018, 18:13
zanim znów będziesz miał 200 to hamulce wystygną

Nie przesadzaj, że w 15-20 sekund wystygną hamulce a być może nawet mniej, nie sprawdzałem.

Jak ktoś jeździ emerycko, to nie mamy z o czym dyskutować

Jeżdżę zgodnie z przepisami bo za dużo w życiu widziałem co zostaje z ludzi przy zderzeniu dwóch samochodów z o wiele mniejszymi prędkościami. Do wyścigów służą tory wyścigowe. Już ostatnio kilku takich "szybkich i wściekłych" pokazało na Słowacji co potrafią.

parę pod rząd wyjazdów ciężarówek i hamowań z ponad 200 do 80

Wybacz ale jeżeli Ty jeździsz z takimi prędkościami po Polsce ( a domniemam, że tak bo w Niemczech gdzie nie ma ograniczenia prędkości takie sytuacje praktycznie się nie zdarzają bo TIR-y jadą grzecznie) to mogę Ci tylko współczuć....a czego to się domyśl, choć to nie jest Twoja najmocniejsza strona.

The End.

Rafał A.(antek)
04-12-2018, 18:52
Jeżdżę zgodnie z przepisami bo za dużo w życiu widziałem co zostaje z ludzi przy zderzeniu dwóch samochodów z o wiele mniejszymi prędkościami. Do wyścigów służą tory wyścigowe. Już ostatnio kilku takich "szybkich i wściekłych" pokazało na Słowacji co potrafią.
Czyli nie mamy co dyskutować, bo nie masz doświadczenia/porównania w temacie dyskusji. Wiec po co się wypowiadasz?

Wybacz ale jeżeli Ty jeździsz z takimi prędkościami po Polsce ( a domniemam, że tak bo w Niemczech gdzie nie ma ograniczenia prędkości takie sytuacje praktycznie się nie zdarzają bo TIR-y jadą grzecznie) to mogę Ci tylko współczuć....a czego to się domyśl, choć to nie jest Twoja najmocniejsza strona.
Wiesz, widziałeś że oceniasz czy następny mądry z przed komputera? Wyrok bez procesu?
Brakło argumentów merytorycznych to kopiemy po kostkach i robimy wycieczki osobiste?

Jeżdżę gdzie jeżdżę i jak jeżdżę, a to temat o hamulcach a nie mojej jeździe. A dyskusja o potrzebie lepszych hamulcy w mocniejszych autach.
Ty za to chyba wiele nie jeździsz bo w przytoczonych "Niemczech" niestety tak grzecznie już nie jest. Zresztą dyskusja nie o tym.

Pomijając, to co 200 w Niemczech jest OK a w Polsce już nie jest ok? to te same 200. Pomijam kwestie przekroczenia ew dopuszczalnej prędkości.

to mogę Ci tylko współczuć....a czego to się domyśl, choć to nie jest Twoja najmocniejsza strona.
Proszę wykasuj tę osobista wycieczkę ew zapraszam z takimi na PRIV. Post zgłaszam.

bartekww96
04-12-2018, 21:38
Tak z ciekawości pytam, jaka jest różnica w metrach podczas hamowania awaryjnego pomiędzy Twoim zestawem a oryginalnym?
Totalnie nie rozumiem dyskusji która się dzięki Tobie kolego zawiązała. Kolega pytał jedynie o radę, a że i mi kilka razy pomógł to postanowiłem mu odpisać. Przynajmniej może dzięki mnie nie kupił tarcz TRW które po 5tys km by miał kuż z rdzawym nalotem. Jedynie wypowiedziałem się o moich odczuciach, a nie że jestem zawodowym testerem i kierowcą wyścigowym który testuje owe hamulce. Moim zdaniem różnice względem oryginalnych tarcz i klocków są ogromne, 2-3 hamowania z prędkości autostradowej o około 60km/u i hamulce gumowe, a na podanym przeze mnie zestawie coś takiego pojawia się sporo później. Nie liczę różnicy w metrach, bo tego nie jestem w stanie zrobić, natomiast odczucia z użytkowania zauważy każdy laik. Pozdrawiam ;)

latar
19-12-2018, 10:23
To mój stary post w podobnym temacie.
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2515055&postcount=25
Po jakimś czasie wymieniłem zaciski i tarcze z 300mm na 345mm bo przy masie S-Maxa i autobahnie było kiepsko.

A co się może wydarzyć? W zeszły czwartek sytuację miałem wręcz dramatyczną. Niestety drogi brakło. Jechałem akurat G30 540i z hamulcami M, czterotłoczkowe zaciski i tarcze przednie 348mm. Trzypasmowa autobahna, godzina 5:30, pusto. Zbliżałem się do wjazdu gdy na ślimaku zobaczyłem dwa samochody. Zjechałem na skrajny lewy pas z 200m przed wjazdem. Pierwszy kierowca Corsy z pasa rozbiegowego hycnął dynamicznie na środkowy, laska w C1 za nim. Skorygowała kierunek na wprost i po ułamku sekundy hyc na lewy 20m przede mną. Ja 180-200 a laska ze 100. Dystansu na hamowanie brakło. Na szczęście pierdziawę małą miała to się zmieściłem obok szurając już poza lewą linią. Nic się na szczęście nie stało. Do żadnego kontaktu nie doszło ale gdyby podczas próby jej ominięcia coś się omsknęło to ani z niej ani z jej pasażera nic by nie zostało.

Właściwie to nie wiem po co to napisałem. Wynika z tego, że bywają sytuacje, w których żadne hamulce nie pomogą co jest oczywistą oczywistością :/
A no i zdecydowałem się, że zamawiam kamerę i pomimo niedogodności będą ją*montował w każdym samochodzie, którym jeżdżę.

edmun
30-10-2020, 10:40
Przepraszam za odkopanie tematu ale jeśli ktoś jest zainteresowany to na autodoc są dosyć dobre promocje na tarcze hamulcowe.
I tak tarcze Zimmermany które mam na przodzie za które zapłaciłem 350 zł dzisiaj są za chyba niecałe 160 zł.

żałuję że nie mam żadnego zapasu w tym miesiącu,
bo kupiłbym chyba nawet na zapas na przyszłość.