Zobacz pełną wersję : [Kuga 2008-2012] Błąd U1900-20 w modułach IC, PDM, DFDM
metmusic 22-12-2018, 20:47 W FORScan pojawia się błąd U1900-20 w modułach IC, PDM, DFDM. Żadnych objawów.
Po skasowaniu w IC wraca natychmiast, w PDM i DFDM z opóźnieniem. Co to może być?
===IC DTC U1900-20===
Kod: U1900 - błąd magistrali komunikacyjnej CAN
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Tablica przyrządów
Szczegóły kodów usterek
Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru
Uwaga :
DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami.
Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe.
===END IC DTC U1900-20===
===PDM DTC U1900-20===
Kod: U1900 - błąd magistrali komunikacyjnej CAN
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera
Szczegóły kodów usterek
Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru
Uwaga :
DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami.
Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe.
===END PDM DTC U1900-20===
===DFDM DTC U1900-20===
Kod: U1900 - błąd magistrali komunikacyjnej CAN
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Zespół sterujący drzwiami kierowcy
Szczegóły kodów usterek
Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru
Uwaga :
DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami.
Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe.
===END DFDM DTC U1900-20===
Z takim bledem ostanio spotkałem się kiedy licznik zaczynał klękać.
Właśnie ten duzy fis.
metmusic 22-12-2018, 21:16 Z takim bledem ostanio spotkałem się kiedy licznik zaczynał klękać.
Właśnie ten duzy fis.
Co to znaczy licznik zaczynał klikać?
:D
zobacz co zacytowałes.
Te liczniki tez się wysypują, a ze Kuga nie ma immo w liczniku to auto jeździ, w odróżnieniu od Focusa mk2.
Z doswiadczenia wiem ze nie są to typowe zimne luty przy kostce tylko coś w kościach pamięci się sypie.
Soft można wgrywać, a wyswietlacz i tak pokazuje krzaki.
Moze masz pierwsze objawy.
metmusic 22-12-2018, 21:29 :D
zobacz co zacytowałes.
Te liczniki tez się wysypują, a ze Kuga nie ma immo w liczniku to auto jeździ, w odróżnieniu od Focusa mk2.
Z doswiadczenia wiem ze nie są to typowe zimne luty przy kostce tylko coś w kościach pamięci się sypie.
Soft można wgrywać, a wyswietlacz i tak pokazuje krzaki.
Moze masz pierwsze objawy.
Heh... faktycznie. Klękać ;) nie wiem czemu widziałem tam Klikać.
Niby póki co wszystko ok... brak objawów. Tym bardziej zastanawia mnie ze tez pojawia się w modułach drzwiowych.
W Mondeo mam Converse+ wiec tematu nie znam... uczę się Kugi póki co :)
Z modułami drzwiowymi to nie jest tak ze elektryczne szyby z pilota jak się rozprogramują to potem wywala błędy?
Chyba trzeba zamknac wszystkie drzwi, i kazda szybe na maksa w dol a potem w górę.
Co do licznika to benzyna czy diesel?
Od razu mowie ze benzynowy bardzo ciężko dostać w dużym fis.
metmusic 22-12-2018, 22:05 W mondeo rozprogramowane szyby nie walą mi błędami ale sprawdzę to. Może w Kudze tak.
To diesel
metmusic 23-12-2018, 10:46 To nie szyby. Nie są rozprogramowane.
Jakieś dalsze pomysły?
przeeemek 04-02-2020, 17:27 Mam to samo w c-max z 2009 roku z dużym licznikiem (domyślam się, że taki jest w kudze).
Zauważyłem dzisiaj przypadkiem, że mam te same błędy. Widoczne dopiero po podpięciu forscan.
U1900-20 w IC, PDM i DFDM
Oprócz tego mam jakiś błąd zwarcie obwodu przewodu głośnika B2408, ale to może być inny temat.
Jakieś dodatkowe symptomy związane z błędami wystąpiły u ciebie?
Wiadomo co dokładnie się tam psuje jeśli to nie zimne luty?
Wiadomo co dokładnie się tam psuje jeśli to nie zimne luty?
Z doswiadczenia wiem ze nie są to typowe zimne luty przy kostce tylko coś w kościach pamięci się sypie.
Praktyka pokazała że i tak kończy się wymianą.
Mam trzy sztuki w których "magicy", "rzeźbiarze", "rzeźnicy" i "pan przyjedzie naprawimy", zrobili taki burdel na płycie, a i tak nic nie naprawili, a kończyło się to dodatkowo uszkodzonymi wyświetlaczami.
Jedna płyta do dziś pachnie wodą kolońską typu "brutal", widać nawet izopropanolu nie mieli do czyszczenia.
Mam to samo w c-max z 2009 roku z dużym licznikiem (domyślam się, że taki jest w kudze).
Zauważyłem dzisiaj przypadkiem, że mam te same błędy. Widoczne dopiero po podpięciu forscan.
U1900-20 w IC, PDM i DFDM
Oprócz tego mam jakiś błąd zwarcie obwodu przewodu głośnika B2408, ale to może być inny temat.
Jakieś dodatkowe symptomy związane z błędami wystąpiły u ciebie?
Wiadomo co dokładnie się tam psuje jeśli to nie zimne luty?
U1900 często jest błędem w komunikacji podpięcie nieznanego interfejsu OBD
Niekonieczne psujące się zegary
I tak i nie.
Na dobrych kablach też potrafi pojawić się U1900 i związane jest to z brakiem dostępu do modułu.
Nie można wyrokować na zegary jak nie ma oczywistych objawów.
Natomiast duże zegary są bardzo specyficzne jeśli chodzi o generowanie problemów.
Znam przypadek Kugi (dwa auta) z uszkodzonymi zegarami, gdzie mimo że wygaszały ekran to kradły prąd.
Odgrzeje kotleta,bo nie chcę zakładać nowego tematu.W nowym nabytku Fordzie Kuga mam ten sam błąd w licznikach .Po skasowaniu powraca od razu.Problem w tym,że co kilka dni nie mogę odpalić samochodu,a raz zdarzyło sie ,że nie mogłem wyłączyć silnika. Czy ten błąd może powodować takie problemy ?
edit:
ponownie miałem problem z wyłączeniem silnika.
Grzebiąc FORSCANEM znalazłem po błędzie U1900 w liczniku coś takiego jak na screenie.
Gdzie szukać usterki ? W liczniku, czy w modułach z którymi nie ma komunikacji ?
lukaszek070 19-03-2024, 18:30 Czy ktoś rozwiązał problem lub wie co to może być ?
Mam błąd U1900-20 w modułach IC, PDM, DFDM jak kolega w pierwszym wątku.
Tablica przyrządów, moduł drzwi kierowcy oraz pasażera. Przeczyściłem już chyba wszystkie możliwe kostki w drzwiach oraz w słupkach przy nogach, ale problem nadal jest i błąd ten się pojawia i denerwuje :roll:
Czy ktoś wie co to może być ?:roll: Licznik był sprawdzany u elektromechanika i twierdzi, że luty są okej i nic złego się w nim nie dzieje.
Z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam:)
Łukasz
wienio1000 27-05-2024, 19:29 miałem tak, opowiastki o lutach że sa ok to mało, chyba że fachman ma silny mikroskop, po prostu wszystkie przelutowałem jak leci pod szkłem powiększającym, 2 miesiące na razie spokój, a przerabiałem to samo w fokusie , 3 lata i dalej biega po drogach i bezdrożach.
Witam.
Czy ktoś sobie z tym poradził?
Licznik przelutowany a problem nadal występuje.
Będę wdzięczny za odpowiedź
Adamusxl 02-12-2024, 12:12 Mam to samo czyli U1900 - rozebrałem licznik i przylutowałem. Podczas mierzenia niektórych elementów zauważyłem, że jedna dioda ma inne parametry niż inne o tym samym kodzie (1403). Ciężko, znaleźć co to za dioda i na razie kupiłem jakąś inną i czekam na dogodny czas by wymienić i zobaczymy czy to tej diody wina.
Bump: Foto tej diody
...U1900...
Jeśli nie ma widocznych problemów, to U1900 NIE MA ŻADNEGO ZNACZENIA. Ford w TSB (biuletynach technicznych) wielokrotnie wskazywał, że błedy typu "U" w diagnostyce nie są analizowane.
Adamusxl 03-12-2024, 21:13 Niestety są - awaria AWD (wymieniłem olej w haldexie a i moduł wygląda ok)
ELMConfig chciałem wgrać Vin w haldexie bo słyszałem, że wywala i przy próbie połączenie z modułem niestety nie łączy.
Do tego świeci kontrolka ESP (zapewne spowodowane nie działającym AWD)
...awaria AWD...
No to radzę hurtowo wykupić większą liczbę liczników, bo mam nieodparte wrażenie, że "ten piernik do tego wiatraka - ma NIC":D
|
|