Zobacz pełną wersję : [Kuga 2008-2012] Błąd U1900-20 w modułach IC, PDM, DFDM


metmusic
22-12-2018, 20:47
W FORScan pojawia się błąd U1900-20 w modułach IC, PDM, DFDM. Żadnych objawów.
Po skasowaniu w IC wraca natychmiast, w PDM i DFDM z opóźnieniem. Co to może być?


===IC DTC U1900-20===

Kod: U1900 - błąd magistrali komunikacyjnej CAN

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Tablica przyrządów

Szczegóły kodów usterek

Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru

Uwaga :

DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami.

Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe.

===END IC DTC U1900-20===


===PDM DTC U1900-20===
Kod: U1900 - błąd magistrali komunikacyjnej CAN

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera

Szczegóły kodów usterek

Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru

Uwaga :

DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami.

Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe.

===END PDM DTC U1900-20===

===DFDM DTC U1900-20===
Kod: U1900 - błąd magistrali komunikacyjnej CAN

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Zespół sterujący drzwiami kierowcy

Szczegóły kodów usterek

Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru

Uwaga :

DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami.

Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe.

===END DFDM DTC U1900-20===

Antej
22-12-2018, 21:15
Z takim bledem ostanio spotkałem się kiedy licznik zaczynał klękać.
Właśnie ten duzy fis.

metmusic
22-12-2018, 21:16
Z takim bledem ostanio spotkałem się kiedy licznik zaczynał klękać.
Właśnie ten duzy fis.



Co to znaczy licznik zaczynał klikać?

Antej
22-12-2018, 21:22
:D
zobacz co zacytowałes.
Te liczniki tez się wysypują, a ze Kuga nie ma immo w liczniku to auto jeździ, w odróżnieniu od Focusa mk2.

Z doswiadczenia wiem ze nie są to typowe zimne luty przy kostce tylko coś w kościach pamięci się sypie.
Soft można wgrywać, a wyswietlacz i tak pokazuje krzaki.
Moze masz pierwsze objawy.

metmusic
22-12-2018, 21:29
:D
zobacz co zacytowałes.
Te liczniki tez się wysypują, a ze Kuga nie ma immo w liczniku to auto jeździ, w odróżnieniu od Focusa mk2.

Z doswiadczenia wiem ze nie są to typowe zimne luty przy kostce tylko coś w kościach pamięci się sypie.
Soft można wgrywać, a wyswietlacz i tak pokazuje krzaki.
Moze masz pierwsze objawy.



Heh... faktycznie. Klękać ;) nie wiem czemu widziałem tam Klikać.

Niby póki co wszystko ok... brak objawów. Tym bardziej zastanawia mnie ze tez pojawia się w modułach drzwiowych.

W Mondeo mam Converse+ wiec tematu nie znam... uczę się Kugi póki co :)

Antej
22-12-2018, 21:36
Z modułami drzwiowymi to nie jest tak ze elektryczne szyby z pilota jak się rozprogramują to potem wywala błędy?
Chyba trzeba zamknac wszystkie drzwi, i kazda szybe na maksa w dol a potem w górę.

Co do licznika to benzyna czy diesel?
Od razu mowie ze benzynowy bardzo ciężko dostać w dużym fis.

metmusic
22-12-2018, 22:05
W mondeo rozprogramowane szyby nie walą mi błędami ale sprawdzę to. Może w Kudze tak.

To diesel

metmusic
23-12-2018, 10:46
To nie szyby. Nie są rozprogramowane.
Jakieś dalsze pomysły?

przeeemek
04-02-2020, 17:27
Mam to samo w c-max z 2009 roku z dużym licznikiem (domyślam się, że taki jest w kudze).

Zauważyłem dzisiaj przypadkiem, że mam te same błędy. Widoczne dopiero po podpięciu forscan.

U1900-20 w IC, PDM i DFDM

Oprócz tego mam jakiś błąd zwarcie obwodu przewodu głośnika B2408, ale to może być inny temat.

Jakieś dodatkowe symptomy związane z błędami wystąpiły u ciebie?

Wiadomo co dokładnie się tam psuje jeśli to nie zimne luty?

Antej
04-02-2020, 18:11
Wiadomo co dokładnie się tam psuje jeśli to nie zimne luty?

Z doswiadczenia wiem ze nie są to typowe zimne luty przy kostce tylko coś w kościach pamięci się sypie.

Praktyka pokazała że i tak kończy się wymianą.

Mam trzy sztuki w których "magicy", "rzeźbiarze", "rzeźnicy" i "pan przyjedzie naprawimy", zrobili taki burdel na płycie, a i tak nic nie naprawili, a kończyło się to dodatkowo uszkodzonymi wyświetlaczami.
Jedna płyta do dziś pachnie wodą kolońską typu "brutal", widać nawet izopropanolu nie mieli do czyszczenia.

yaris1
04-02-2020, 19:57
Mam to samo w c-max z 2009 roku z dużym licznikiem (domyślam się, że taki jest w kudze).

Zauważyłem dzisiaj przypadkiem, że mam te same błędy. Widoczne dopiero po podpięciu forscan.

U1900-20 w IC, PDM i DFDM

Oprócz tego mam jakiś błąd zwarcie obwodu przewodu głośnika B2408, ale to może być inny temat.

Jakieś dodatkowe symptomy związane z błędami wystąpiły u ciebie?

Wiadomo co dokładnie się tam psuje jeśli to nie zimne luty?

U1900 często jest błędem w komunikacji podpięcie nieznanego interfejsu OBD
Niekonieczne psujące się zegary

Antej
04-02-2020, 20:11
I tak i nie.
Na dobrych kablach też potrafi pojawić się U1900 i związane jest to z brakiem dostępu do modułu.

Nie można wyrokować na zegary jak nie ma oczywistych objawów.

Natomiast duże zegary są bardzo specyficzne jeśli chodzi o generowanie problemów.

Znam przypadek Kugi (dwa auta) z uszkodzonymi zegarami, gdzie mimo że wygaszały ekran to kradły prąd.

BIPOWER
12-10-2023, 16:31
Odgrzeje kotleta,bo nie chcę zakładać nowego tematu.W nowym nabytku Fordzie Kuga mam ten sam błąd w licznikach .Po skasowaniu powraca od razu.Problem w tym,że co kilka dni nie mogę odpalić samochodu,a raz zdarzyło sie ,że nie mogłem wyłączyć silnika. Czy ten błąd może powodować takie problemy ?
edit:
ponownie miałem problem z wyłączeniem silnika.
Grzebiąc FORSCANEM znalazłem po błędzie U1900 w liczniku coś takiego jak na screenie.
Gdzie szukać usterki ? W liczniku, czy w modułach z którymi nie ma komunikacji ?

lukaszek070
19-03-2024, 18:30
Czy ktoś rozwiązał problem lub wie co to może być ?

Mam błąd U1900-20 w modułach IC, PDM, DFDM jak kolega w pierwszym wątku.
Tablica przyrządów, moduł drzwi kierowcy oraz pasażera. Przeczyściłem już chyba wszystkie możliwe kostki w drzwiach oraz w słupkach przy nogach, ale problem nadal jest i błąd ten się pojawia i denerwuje :roll:
Czy ktoś wie co to może być ?:roll: Licznik był sprawdzany u elektromechanika i twierdzi, że luty są okej i nic złego się w nim nie dzieje.

Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam:)
Łukasz

wienio1000
27-05-2024, 19:29
miałem tak, opowiastki o lutach że sa ok to mało, chyba że fachman ma silny mikroskop, po prostu wszystkie przelutowałem jak leci pod szkłem powiększającym, 2 miesiące na razie spokój, a przerabiałem to samo w fokusie , 3 lata i dalej biega po drogach i bezdrożach.

Xtreme
01-10-2024, 18:24
Witam.
Czy ktoś sobie z tym poradził?
Licznik przelutowany a problem nadal występuje.
Będę wdzięczny za odpowiedź

Adamusxl
02-12-2024, 12:12
Mam to samo czyli U1900 - rozebrałem licznik i przylutowałem. Podczas mierzenia niektórych elementów zauważyłem, że jedna dioda ma inne parametry niż inne o tym samym kodzie (1403). Ciężko, znaleźć co to za dioda i na razie kupiłem jakąś inną i czekam na dogodny czas by wymienić i zobaczymy czy to tej diody wina.

Bump: Foto tej diody

tedi_k
03-12-2024, 18:48
...U1900...

Jeśli nie ma widocznych problemów, to U1900 NIE MA ŻADNEGO ZNACZENIA. Ford w TSB (biuletynach technicznych) wielokrotnie wskazywał, że błedy typu "U" w diagnostyce nie są analizowane.

Adamusxl
03-12-2024, 21:13
Niestety są - awaria AWD (wymieniłem olej w haldexie a i moduł wygląda ok)
ELMConfig chciałem wgrać Vin w haldexie bo słyszałem, że wywala i przy próbie połączenie z modułem niestety nie łączy.
Do tego świeci kontrolka ESP (zapewne spowodowane nie działającym AWD)

tedi_k
04-12-2024, 21:28
...awaria AWD...

No to radzę hurtowo wykupić większą liczbę liczników, bo mam nieodparte wrażenie, że "ten piernik do tego wiatraka - ma NIC":D