Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Smarowanie rolety żaluzji osłony chłodnicy
Witam
Nie znalazłem podobnego wątku dlatego zakładam nowy temat...
Zaczęło się robić zimno i zauważyłem, że aktywna roleta przed chłodnicą ma problem aby się zamknąć, tzn delikatnie rusza się góra dół, kilka razy tak próbuje po czym "odpuszcza"...
Mam wrażenie że dostała się woda (no kto by się spodziewał :D ) i mróz zrobił swoje...
1. Jak się do niej dostać aby ją przesmarować i uodpornić na na takie sytuacje ?
2. Czy w ogóle nie powinno się tego okresowo smarować ?
3. Czy ktoś przerabiał temat z ASO ??
Pozdrawiam i proszę o pomoc
Danielo_82 04-01-2019, 09:40 A jakiś błąd po podpięciu kompa masz?
niestety nie posiadam komputera aby sprawdzić... ale jak jest -5 na dworze a w kabinie chcę np 26 stopni to roleta powinna się zamknąć... a ona tańczy... góra dół... kilkanaście razy trochę w górę trochę w dół a potem się zatrzymuje... więc raczej coś nie tak...
Witamy w klubie żaluzji :) https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=235293&page=16&highlight=%BFaluzja+ch%B3odnicy
Hej wojt66 tylko widzę, że tamten temat dotyczy mk4 a ja mam mk5 więc czy to aby na pewno to samo :) ??
bedąc dokładnym to tak, masz racje większość tam opisuje problemy w mkIV . ja mam mk v i u mnie stanela pod katem 45 stopni i tak stoi. nie mam zadnych blędow na kompie wg ASO wszystko dziala ok. Żaluzja nie zamyka sie na zimnym silniku. Nikt mi nie chce jak narazie tego naprawic w ASO a samochod jeszcze mam na gwarancji.
maximus1986 05-01-2019, 00:31 A nie macie czasami klimy włączonej bo przy włączonej klimie roleta jest uchylona a jak się wyłączy klimę to się zmyka jak silnik zimny :lol:
bedąc dokładnym to tak, masz racje większość tam opisuje problemy w mkIV . ja mam mk v i u mnie stanela pod katem 45 stopni i tak stoi. nie mam zadnych blędow na kompie wg ASO wszystko dziala ok. Żaluzja nie zamyka sie na zimnym silniku. Nikt mi nie chce jak narazie tego naprawic w ASO a samochód jeszcze mam na gwarancji.
Co masz na myśli pisząc nikt Ci nie chce tego naprawić ??
Wg. mnie jedziesz do ASO prosisz o pokazanie, że roleta jest sprawna aby zrobili jej test (podobno pod komputerem się da to zrobić) i ma się otwierać i zamykać... jak tego nie robi nagrywasz film telefonem wysyłasz na https://www.ford.pl/informacje/kontakt wraz z opisem sytuacji adresem serwisu ASO... to samo wysyłasz jako kopie do serwisu ASO gdzie nie chcieli Ci pomóc...
Za kilka dni przypominasz się na oficjalnym profilu na FB forda...
I myślę, że jednak Ci pomogą jak masz auto na gwarancji :))
Ja jeszcze to poobserwuje ale jak się nie zmieni to zrobię im dokładnie tj. opisałem powyżej a dodatkowo nie zaszkodzi uderzyć do kilku programów telewizyjnych :)
Przy okazji akcji serwisowej na sprzęgło kazałem zwrócić uwagę czy aby żaluzje poprawnie działają.
Tu filmik;https://www.youtube.com/watch?v=o7k_JLw5dgE
Odpowiedż była ; tak żaluzje działają poprawnie komputer sam decyduje czy mają być otwarte czy zamknięte.
Chciałem się umówić nawet przez formularz zgłoszeniowy wysłałem razem z filmikiem i odzewu zero . Problem jakiś poważny bo błędów żadnych nie ma i niema się czego czepić
komarkutno 05-01-2019, 17:34 Żaluzja służy do poprawy aerodynamiki przy większych prędkościach, do szybszego nagrzewania silnika jest termostat a żaluzja tylko go wspomaga było to nawet w filmiku Forda , poprawia aerodynamikę i zmniejsza zużycie paliwa.
Żaluzja służy do poprawy aerodynamiki przy większych prędkościach, do szybszego nagrzewania silnika jest termostat a żaluzja tylko go wspomaga było to nawet w filmiku Forda , poprawia aerodynamikę i zmniejsza zużycie paliwa.
Chcesz mi powiedzieć że moja chodzi prawidłowo ?.
komarkutno 05-01-2019, 19:44 Wyłącz klimę a najlepiej cały nawiew i zobacz czy wtedy się nie zamknie całkowicie bo na samym początku po odpaleniu żaluzja wykonuje tak zwany ruch serwisowy Zamyka się i otwiera do końca aby silniczek mógł zarejestrować punkty krańcowe następnie w większości przypadków pozostaje otwarta lub prawie otwarta możesz podpiąć sobie na przykład forscan i sprawdzić czy w czasie jazdy się zamknie przy około 80 na godzinę i zimnym silniku powinno się zamknąć
Wyłącz klimę a najlepiej cały nawiew i zobacz czy wtedy się nie zamknie całkowicie bo na samym początku po odpaleniu żaluzja wykonuje tak zwany ruch serwisowy Zamyka się i otwiera do końca aby silniczek mógł zarejestrować punkty krańcowe następnie w większości przypadków pozostaje otwarta lub prawie otwarta możesz podpiąć sobie na przykład forscan i sprawdzić czy w czasie jazdy się zamknie przy około 80 na godzinę i zimnym silniku powinno się zamknąć
Myślisz że nakręciłem filmik z włączoną klimą?. Myślę że przerobiłem temat dogłębnie i wiem kiedy żaluzje mają się otwierać a kiedy zamykać
Tu masz prawidłowo działające żaluzje z zimnym silnikiem;https://www.youtube.com/watch?v=yCsvV50uLUg
A tu opis;
Aktywne żaluzje radiatora Wydajność
systemu
PCM przesyła zapytanie o żądaną pozycję żaluzji
•
Położenie żaluzji zależy od:
•
ECT
•
Ciśnienie w układzie klimatyzacji
•
Temperatura otoczenia
•
IAT
•
Prędkość pojazdu
•
Żaluzje zamknięte / bliskie całkowicie zamkniętemu, głównie
w zakresie częściowego obciążenia.
Otwierają się, gdy:
• wzrasta
ciśnienie w układzie klimatyzacji
•
duże obciążenie i szybki wzrost temperatury silnika
• szybkie
przyspieszanie
•
temperatura turbosprężarki przekracza ustawiony limit
Oraz;
Aktywny żaluzjowy
moduł żaluzji ze zintegrowanym serwomotorem
Moduł
•
Komunikacja przez LIN z PCM:
•
PCM przesyła sygnał o żądanej pozycji żaluzji
•
Moduł żaluzji przesyła do PCM sygnał położenia i informacje o
możliwych błędach
Serwomotor
•
Silnik krokowy
•
6 stopni
• 15 kroków = 90 stopnie z całkowicie zamknięte, do w pełni otwartego
stanu
•
po wyłączeniu silnika przy pełnym otwarciu przepustnicy
•
Inicjacja:
•
od pełnego otwarcia do całkowitego zamknięcia pozycji i vice versa.
Następnie obróci do żądanej pozycji
komarkutno 06-01-2019, 00:29 Więc spróbuj za pomocą Forscan w sekcji podglądu i sterowania modułami w PCM za symulować żądanie zmiany pozycji żaluzji. Sprawdzisz w ten sposób czy silniczek wykonuje prawidłowo polecenia PCM-u i porównasz żądaną pozycję z rzeczywistą "GRILL_A_CMD,%" z "GRILL_A_INF,%". Nagrałem krótki filmik jak to jest u mnie.
https://youtu.be/asLoVXCNQqc
Więc spróbuj za pomocą Forscan w sekcji podglądu i sterowania modułami w PCM za symulować żądanie zmiany pozycji żaluzji. Sprawdzisz w ten sposób czy silniczek wykonuje prawidłowo polecenia PCM-u i porównasz żądaną pozycję z rzeczywistą "GRILL_A_CMD,%" z "GRILL_A_INF,%". Nagrałem krótki filmik jak to jest u mnie.
https://youtu.be/asLoVXCNQqc
Dzięki za filmik wreszczcie ktoś konstruktywnie chcę pomóc.Jak bę dę miął chwilę czasu dzisiaj to podepnę kompa i sprawdzę choć kabel mam dopiero od miesiąca i nie czuję się mocno w tym temacie to itak na teraz pytanie jak wywołać tą ramkę do sterowania żaluzjami ?
komarkutno 06-01-2019, 11:29 jak wywołać tą ramkę do sterowania żaluzjami ? https://youtu.be/Gw7ZyXAz3zw Proszę bardzo, ale pamiętaj , że tak sprawdzisz tylko czy żaluzja wykonuje polecenia PCM-u i samą żaluzje, a jej położenie w trakcie normalnej pracy zależy od wielu czynników osobiście uważam , że twoja pracuje prawidłowo skoro nie ma błędów , może coś powoduje, że w danej chwili twoja krata się nie zamyka (ciśnienie klimy lub odczyt z któregoś czujnika lub modułu) i to może być prawidłowe.
Mam jakąś inną wersje forscana i brak możliwości sterowania.
Na drugim zdjęciu silnik zimny żaluzje powinny być otwarte a u mnie przymknięte 94%
komarkutno 06-01-2019, 16:02 Masz taką samą wersję forscan klikasz na tą szarą ikonkę z twojego zdjęcia, po naciśnięciu play
zrób tak jak ja na filmiku i upewnij się czy sa zamknięte, a GRILL_A_CMD,% to parametr żądany a nie fizyczne otwarcie GRILL_A_INF,%
Znalazłem wreszcie chwilę czasu podpiłem kompa i zrobiłem filmik no i tylko położenie zero jest na suwaku procentowym na GRILL_A_CMD,% i GRILL_A_INF,% jest takie same.
Jeśli na suwaku jest 100% to na GRILL_A_CMD,% jest tylko 40% więc GRILL_A_INF,% też 40%. Pojęcia nie mam jak to zinterpretować.
Filmik;https://www.youtube.com/watch?v=kuFvV0oN0gQ
komarkutno 07-01-2019, 00:16 To chyba jednak coś nie tak, u mnie jak na suwaku jest 100% to GRILL_A_CMD,% też jest w okolicach 100. Sprawdz czy coś fizycznie nie blokuje ci zaluzji one lubiły pękać pomiędzy dolną a górną częścią . Może ktoś z innych kolegów sprawdzi jak jest u niego to tylko 5 minut roboty, a może to pomoże koledze. Ewentualnie można jeszcze zresetować forscanem wszelkie wartości PCM wtedy będzie się "uczył" od nowa.
To chyba jednak coś nie tak, u mnie jak na suwaku jest 100% to GRILL_A_CMD,% też jest w okolicach 100. Sprawdz czy coś fizycznie nie blokuje ci zaluzji one lubiły pękać pomiędzy dolną a górną częścią . Może ktoś z innych kolegów sprawdzi jak jest u niego to tylko 5 minut roboty, a może to pomoże koledze. Ewentualnie można jeszcze zresetować forscanem wszelkie wartości PCM wtedy będzie się "uczył" od nowa.
Żaluzje wymontowałem u zaprzyjażnionego mechanika w listopadzie odłączyłem silniczek i same żaluzje przemieszczają się w pełnym zakresie czyli o 90 stopni bez zacięć.Nie wiesz czy można rękami zamknąć i otworzyć te żaluzje czy coś się nie urwie może jak zamontowane to coś je blokuje.Jak byś mógł to jeszcze podpowiedziałbyś jak zresetować PCM bo jak pisałem kabel mam od niedawna i nie chciałbym aby auto na lawecie wylądowało.
komarkutno 07-01-2019, 12:18 Moduł PCM zresetujesz w jednej z zakładek po lewej stronie nie pamiętam w tej chwili w której ale łatwo to zobaczysz bo wyświetlą ci się opcję resetowania różnych modułów i tam znajdujesz moduł PCM będą chyba trzy wartości do zresetowania żaluzje możesz fizycznie obrócić ale bardzo delikatnie najlepiej za skrzydełko które znajduje się w dolnej części, najlepiej za to do którego jest przyczepiony silniczek , ewentualnie pociągając za ten łącznik łączący wszystkie skrzydełka dostaniesz się do niego zdejmując ten czarny plastik pod maską nad chłodnicami
Dzięki, wieczorem sprwdzę i dam znać co i jak
Dzięki, wieczorem sprwdzę i dam znać co i jak
pomogło?
Ja mam napięcie na wiązce, nowy silniczek i nic - zero ruchu. Roletka cały czas otwarta.
W Forescan tylko dwa PIDy widoczne: Grill_a_cmd i cnt. Nic więcej. Nie mam grill_a_inf.
pomogło?
Ja mam napięcie na wiązce, nowy silniczek i nic - zero ruchu. Roletka cały czas otwarta.
W Forescan tylko dwa PIDy widoczne: Grill_a_cmd i cnt. Nic więcej. Nie mam grill_a_inf.
Nic nie pomogło. Wobec czego żaluzja została trwale usunięta ,a w jej miejsce dołozyłem dodatkową chłodnicę obiegu wodnego intercoolera.
https://www.youtube.com/watch?v=4P-svcAIfEE
Spróbuj zasterować forscanem.
MarkyMark 08-06-2019, 11:15 Wyłącz klimę a najlepiej cały nawiew i zobacz czy wtedy się nie zamknie całkowicie bo na samym początku po odpaleniu żaluzja wykonuje tak zwany ruch serwisowy Zamyka się i otwiera do końca aby silniczek mógł zarejestrować punkty krańcowe następnie w większości przypadków pozostaje otwarta lub prawie otwarta możesz podpiąć sobie na przykład forscan i sprawdzić czy w czasie jazdy się zamknie przy około 80 na godzinę i zimnym silniku powinno się zamknąć
Ja też miałem podobne dylematy. Mam Focusa, w którym po odpaleniu rolety zawsze zamykają się na 100%, a w Mondeo po zrobieniu wachlarza pozostawały częściwo otwarte, co mnie zastanawiało. Ale kolega z cytatu powyżej mnie natchnął, wyłączyłem klimatronik na próbę, odpalam... i proszę roleta zamyka się na 100% (na postoju, nie trzeba było nawet testować w jeździe) :).
Spróbuj zasterować forscanem.
Niestety nic nie pomaga, pojawia się błąd: Error changing PID GRILL_A_CMD
Roletka przesmarowana, nowy silniczek, wiązka sprawdzona (napięcie jest). W Forescan tylko dwa PIDy GRILL_A_CMD i GRILL_A_COUNT. Nic wiecej.
Po odłączeniu silniczka,roleta bardzo swobodnie przesuwa się góra-dół (przy pomocy ręki) ?
U mnie wpadł mały kamyczek w prowadzenie jednej z łopatek i całość chodziła dość ciężko.Bardzo często roletka przestawała działać dając błąd w PCM,ale nie zawsze.
Po usunięciu kamyka już 8 miesięcy spokój.
Po odłączeniu silniczka,roleta bardzo swobodnie przesuwa się góra-dół (przy pomocy ręki) ?
Tak.
Co więcej, silniczek nawet bez roletki po odpaleniu auta nie robi ruchu kontrolnego.
Witam. Czy może ktoś podpowie, jak sprawdzić żaluzje aktywne w Mondeo MK4 2011, bo tej funkcji GRILL....... nie widać w Forscanie. Może ktoś wie jak innym programem sprawdzić lub wyłączyć, na przykład WOW ?
DZIĘKUJĘ
klocolus 21-06-2024, 10:47 Może ktoś wie jak innym programem sprawdzić lub wyłączyć, na przykład WOW ?
Sprawdzić to najlepiej podczas pracy, na zimnym silniku bez klimy zamknięta (szczególnie w chłodniejszy dzień), na ciepłym z klimą otwarta. Wyłączyć to najlepiej mechanicznie, odkręcić silniczek od łopatek (zostawić podłączony) i zablokować łopatki (koniecznie, bo się same zamkną od wibracji).
Jakiś jest powód dlaczego chcesz odłączać?
Zauważyłem że gdzieś od początku wiosny (wiosna była ciepła) silnik grzeje się czy miasto czy trasa w okolicy od 99 do 101 bez klimatyzacji. Teraz z klimatyzacją jak zatrzymuje się to pokazuję 99-100 a jak znowu odpalam po 10-15 min. to temperatura pokazuję nawet 104-105 i odrazu spada, bo zaczyna płyn krążyć w układzie.
Termostat mam nowy Oryginalny Forda, otwiera sięw okolicy 95 °C. Płyn w bardzo dobrej kondycję. Pompa wymieniona 2 lata temu.
Żaluzje: jak samochód zamknięty ony otwarte, jak odpalam silnik to zamykają się i otwierają się odrazu. Pod czas jazdy nie wiem czy zamknięte, bo jak zatrzymuje się to żaluzje są otwarte (bez klimatyzacji i z klimatyzacją), nie wiem jak sprawdzić żaluzje pod czas jazdy nawet Forscanem. Mam Forscan i inny interfejs z programem WOW i nie mogę znaleźć tą funkcję.
Myślałem żeby odpiąć wtyczkę i zabezpieczyć folią na czas eksperymentu i wyłączyć w Forscanie aktywne żaluzje,nie wiem czy to coś da.
Naj lepiej pewnie to sprawdzać kiedy jest zimno na dworzu.
P.S.
Samochód mam na gaz lpg założony 50 000km. temu, teraz jest 260 000. Zawsze tankowałem lpg na Orlen lub BP i było ok. A od jakoś koniec zimy tankuję lpg na najtańszej stacji, gdzie sprzedają tylko lpg. Może przez to grzeję się
Olej wymieniam co 8 000km.
klocolus 26-06-2024, 18:22 e,nie wiem czy to coś da.
Moim zdaniem nic to nie zmieni jeśli chodzi o temperaturę ta żaluzja teraz jest pewnie praktycznie cały czas otwarta. Zimą będzie się tylko dłużej silnik nagrzewał.
Jeśli Ci to przeszkadza można dać termostat na niższą temperaturę, chyba pasuje na 89 stopni z durateca ewentualnie z mk5 na 82 stopnie, są też niższe sportowe do 2.3eb też chyba fizycznie będą pasować. Albo przeczyścić chłodnice bo jak są zapchane to są mniej wydajne.
Chyba można spróbować przeczyścić chłodnicę dodanie chemii czyszczącej w środek i wymienić płyn. Bo na zewnątrz i między chłodnicami klimy i silnika mam czysto, przedmuchane, bo niedawno wymieniałem gąbkę na górze pochłaniającą wibracje i to odrazu zrobiłem. Prawda chłodnica klimatyzacji ma trochę pogięte lamele chyba tak nazywają się przegrody ale to tylko w prawym górnym rogu a reszta jest ok. Intercooler też w porządku. Wentylator działa na mniejszej prędkości i na większej.
A może czujnik cieczy chłodzącej jest na wyczerpaniu.
Wymiana termostatu na otwierania przy niższej temperaturze myślę że może nic nie dać.
A czy w kogoś jeszcze nagrzewa się do takiej temperatury 103-105 silnik ?
klocolus 27-06-2024, 11:05 Wymiana termostatu na otwierania przy niższej temperaturze myślę że może nic nie dać.
Właśnie najwięcej da, oczywiście podczas jazdy. Wtedy chłodnica powinna mieć bardzo dobre parametry do odprowadzania ciepła plus pompa wody ma dobry wydatek. Na postoju może rosnąć do załączenia wentylatora bo nie ma obiegu powietrza ale w trakcie jazdy będzie trzymać wartość z termostatu +2-5 stopni max.
Przykładowo 1.6eb z termostatem na 82 stopnie po akcji serwisowej podczas jazdy szybszej niż 20-30km/h zawsze trzyma temperaturę w graniach 84-88 stopni. Przy manewrach na parkingu, w korku czy postoju często rośnie do 101 stopni. Wystarczy ruszyć i momentalnie spada. Żaluzja jest. W innym 1.6eb jak termostat się zepsuł to grzał się i do 110 stopni ale wtedy ewidentnie jeden przewód od chłodnicy był letni drugi gorący, brak przepływu przez chłodnice. Po wymianie zachowywał się jak mój
Nic albo niewiele da zablokowanie żaluzji, która i tak pewnie teraz jest w znacznej ilości czasu otwarta (jak nie cały czas).
Przepłukać układ chłodzenia na pewno nie zaszkodzi. Jak chcesz oryginalny termostat na 82 stopnie na sprawdzenie to leży u mnie z 2.3eb mustanga, pasuje p&p mogę oddać po kosztach czy pożyczyć sam jestem ciekawy jak się zachowa ale spadek temperatury podczas jazdy na pewno będzie
Dziękuję ci za propozycję. Ja najpierw zrobie po kolei trzy proste testy:
1. Teraz już wyłączyłem przez Forscan żaluzji i zobacze co będzie pod czas jazdy.
2. Jak nie pomoże to odłączę wtyczkę od żaluzji i przetestuję.
3. Zmienie stacje paliwową na te poprzednie co pisałem, bo lpg ma wyższą temperaturę spalania, może tutaj leży przyczyna.
Termostat jak wymieniać to na sam koniec, bo z nim ja namęczyłym się jak wymieniałem.
Jak znasz się na oznakowaniu to powiec proszę mi jaki miałem i jaka teraz jest temperatura otwierania.
klocolus 27-06-2024, 12:53 Jak znasz się na oznakowaniu to powiec proszę mi jaki miałem i jaka teraz jest temperatura otwierania.
Wychodzi, że 95 stopni. Ogólnie w późniejszych wersjach silników doładowanych zaczeli stosować termostaty o niższej temperaturze albo termostaty aktywne więc może jest tu miejsce na poprawę :) 1.6eb był 89 stopni obniżyli na 82 stopnie, 2.0/2.3eb też 82 stopnie itd.
Danielo_82 28-06-2024, 05:58 Podaj proszę nr tego termostatu z niższą temperaturą otwarcia. Do 1,6 EB oczywiście.
klocolus 29-06-2024, 02:02 Podaj proszę nr tego termostatu z niższą temperaturą otwarcia. Do 1,6 EB oczywiście.
Na akcji serwisowej taki wkładali więc jeśli masz po akcji to masz i taki termostat (a w sumie sam wkład bo normalnie kupuje się z obudowa). Nie wiem czy idzie taki kupić nowy (zamienniki są na 89 stopni) ale na allegro jest mnóstwo właśnie tych takich pozmianowych (numer obudowy ten sam ale na wkładzie cyferki 82)
A czy w kogoś jeszcze nagrzewa się do takiej temperatury 103-105 silnik ?
Powiedz jeszcze czy podczas jazdy czy na postoju. Testowałem 2.0eb i cały czas podczas jazdy pokazywał 90-92 stopnie.
Danielo_82 29-06-2024, 05:09 Mam po akcji, ale temperaturę trzyma na 94 st. podczas jazdy, dodatkowo raz miałem sytuację, że temperatura podeszła ponad 110 przy pracujących wiatrakach. Obstawiam właśnie termostat lub któryś z zaworów bypassów.
103-105 pokazuję nie zawsze. Pokazuję wtedy kidy zatrzymuje się i wyłączam silnik jest na przykład 99-100, a po jakimś czasie na przykład 15 min odpalam silnik i odrazu pokazuję przykładowo 103 i za parę sekund zaczyna spadać gdzieś do 95-96
Jak jeżdżę z klimatyzacją to trzyma się 99. Rano jechałem po trasie z klimatyzacją to dochodzi do 100 na tempomacie. Jak z górki jade to 99 bo spalanie spada do 0.
klocolus 29-06-2024, 10:22 Mam po akcji, ale temperaturę trzyma na 94 st. podczas jazdy, dodatkowo raz miałem sytuację, że temperatura podeszła ponad 110 przy pracujących wiatrakach. Obstawiam właśnie termostat lub któryś z zaworów bypassów.
Zawory bypass zazwyczaj dają kody. Może termostat, pompa wody, zabita chłodnica. U mnie w 1.6 ecoboost 84-89 stopni podczas jazdy, podczas wolnej i na postoju do 100 a 101 nigdy nie przekracza bo interweniuje wentylator.
Jak w innym 1.6eb temperatura wzrastała do 105-107 stopni winny okazał się termostat w wielu częściach. Ale ewidentnie przewód od termostatu do chłodnicy był letni a drugi gorący. Zobacz u siebie.
Bump: i odrazu pokazuję przykładowo 103 i za parę sekund zaczyna spadać gdzieś do 95-96
Normalne, ciepło z oleju i bloku silnika przechodzi do cieczy w bloku, wystarczy zamieszać pompą wody i już jest normalnie. W takim rodzinnym oplu normalnie było 105 stopni a po zatrzymaniu potrafiło narosnąć do 115-120, po odpaleniu zaraz spadało.
Jak jeżdżę z klimatyzacją to trzyma się 99. Rano jechałem po trasie z klimatyzacją to dochodzi do 100 na tempomacie. Jak z górki jade to 99 bo spalanie spada do 0.
Wydaje się sporo ale nie jakoś niepokojąco. Sprawdzę jak to wygląda podczas jazdy dokładnie, przy 100km/h chłodnice mają więcej niż potrzeba przepływu powietrza zapewnie. Jeszcze jedna kwestia tak mi się przypomniało, ktoś kiedyś na forum wypowiadał się o zbyt małej wydajności zamienników pompy wody do 2.0eb i mu łapał temperaturę na wysokim biegu i niskich obrotach (duże obciążenie małe obroty, powiedzmy 6 bieg 90km/h i pod górkę delikatnie), masz zamiennik, oryginał? Podobno zamienniki przy niskich obrotach gorzej pompują i o ile do wolnossącej wersji nigdy nie ma takiego problemu to w ecobooscie w niektórych warunkach może być. Spróbuj przy tej jeździe 100km/h zrobić redukcję na 5 albo 4 i zobacz czy temperatura spada.
Tomi1000 29-06-2024, 13:57 Jak ja latam po mieście to 100 st mam zawsze. Auto już bez żaluzji. Stawiam na chłodnicę. Zrób płukankę, zlej zupę i zalej świeżym.
klocolus 29-06-2024, 15:47 Sprawdzałem dzisiaj, podczas jazdy autostradowej 2.0eb zazwyczaj w granicach 90-92 stopnie przy temperaturze zewnętrznej 29-30 stopni, maksymalna temperatura jaka się zdarzyła podczas jazdy to 96 stopnie. Minimalna 88 stopni po dłuższym hamowaniu biegiem. Przy niższej prędkości zazwyczaj też koło 90. Rzeczywiście po zgaszaniu silnika na kilka minut wzrosła do 98 stopni po ponownym odpaleniu szybko spadła.
A jaki masz termostat w 2.0 eb. Masz może numer jego albo coś.
Jaką chemią najlepiej przepłukać układ chłodzenia ?, i żeby z puścić całkowicie płyn to trzeba przewód z ciągnąć na dole z chłodnicy ?.
Czy pasuję do mojego samochodu płyn do chłodnicy Prestone -37°C, a jaki ty używasz ?.
SKF VKPC 84622 Pompa wody, chłodzenie silnika, kupiona na Allegro za 145 zeta. Pompa była wymieniona w Grudniu 2021r., bo ciekło z pod starej.
Mój numer oryginału był 5264597 FORD. Teraz zmieniony na Ford EcoBoost / DURATEC-HE - oryginał ® 2026506 cena 377 zeta, tak pokazuję strona internetowa
https://ford.sklep.pl/search.php?text=5264597+FORD
Myślę że zacznę od naj prostego sposobu, płukanie i wymiane płynu chłodniczego.
P.S.
Może przez to że Powershift 6DCT450 mam. On też nagrzewa się i oddaje ciepło, choć ma swoją chłodnicę olejową.
klocolus 30-06-2024, 10:44 Myślę że zacznę od naj prostego sposobu, płukanie i wymiane płynu chłodniczego.
Dobry pomysł, są środki do płukania tylko potem trzeba mnóstwem wody destylowanej przepłukać. Nawet dolnym wężem to zejdzie Ci może 70%, warto spuścić, dolać wody destylowanej do pełna, przejechać się kawałek z włączonym ogrzewaniem i znowu spuścić. Można dmuchnąć powietrzem w zbiorniczek wyrównawczy to się wydmucha więcej płynu niż sam zejdzie.
Czy pasuję do mojego samochodu płyn do chłodnicy Prestone -37°C, a jaki ty używasz ?.
A bo ja wiem, to akurat nie moje auto. Czerwony i wygląda na świeży ;) Hepu ma podobno dobry płyn chłodniczy chociaż w sumie to bez znaczenia, oby prawidłowy rodzaj i świeży.
Teraz zmieniony na Ford EcoBoost / DURATEC-HE - oryginał
To raczej problem z nieoryginalna pompą wody odpada.
Może przez to że Powershift 6DCT450 mam. On też nagrzewa się i oddaje ciepło, choć ma swoją chłodnicę olejową.
Ten 2.0eb też z powershiftem.
A jaki masz termostat w 2.0 eb. Masz może numer jego albo coś.
Spróbuję zerknąć jeśli da radę zobaczyć, w historii serwisowej brak wymiany termostatu więc zakładam, że fabryczny.
Źle mnie zrozumiałeś co do pompy. Ja teraz mam założoną: SKF VKPC 84622.
A że do mojego samochodu 2.0 240KM EB idzie oryginalna: 5264597 FORD, ale Ford zmienił numer na ten co wyżej napisałem, to tylko dla info, może komuś przyda się.
Znalazłem płukankę Tec2000, bardzo dobra firma. Czyściłem wtryski, i do oleju silnikowego dawałem tą płukankę, powiem szczerze że robi robotę. Na YouTube są filmiki jak po płukaniu Tec2000 Radiator wydostaje się syf w postaci masła żółtego.
klocolus 30-06-2024, 13:47 Ja teraz mam założoną: SKF VKPC 84622.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=311497
Poczytaj
Z tego linku zrozumiałem że taka temperatura pod czas jazdy 99-100 to normalne.
Ale nie do końca zrozumiałem czy wymiana pompy na inną z plastikowymi łopatkami od 2.3eb jemu pomogło. Też chyba ma on wysoką temperaturę.
Zrobiłem test jak ty pisałeś i wynik na zdjęciu. Czym większy bieg tym większa temperatura przy 100 km/h. Na 4 biegu spadło z 99 do 93. Pompy słabe robią teraz. Zobaczę po płukaniu układu chłodzenia co będzie. Zamierzam zrobić dziś jak wyjdzie mi z czasem.
klocolus 02-07-2024, 14:29 Czym większy bieg tym większa temperatura przy 100 km/h. Na 4 biegu spadło z 99 do 93.
Czyli wygląda na zbyt mały przepływ przy niskich obrotach. Być może oprócz płukania warto dać oryginalną pompę wody. Co ciekawe widzę, iż po 2015 w nowszych autach 2.0eb miał właśnie pompę taką jak 2.3eb z większą ilością łopatek. Chociaż tam dochodzi chłodzenie skrzyni hydrokinetycznej, Powershift w porównaniu do niej wydziela zdecydowanie mniej ciepła w normalnych warunkach.
adams502 07-02-2025, 16:56 Witam. Mam pytanie odnośnie rolety. Nie mogę jej sterować ręcznie forscanem, roleta robi pełny test po odpaleniu i zatrzymuje się na 29,80% mimo zimnego silnika i minusowych temp na dworze. Kiedyś działała prawidłowo zamykała się całkowicie jak silnik był zimny. Nie pokazuje żadnego błędu klimatyzacja wyłączona. Raz udało się ją wysterować ręcznie ustawiłem na całkowite zamknięcie i tak była do czasu aż silnik osiągnął 75st. Wtedy otworzyła się na te 29,80% i tak została. Przy każdym uruchomieniu silnika tak samo robi test max otw i zamk i zostaje na 29,80%. Auto to Fusion 2.5
|
|