Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2010-2015] Samodzielny montaż haka - wiązka elektryczna.
Czołem. Przymierzam się do kupna i montażu haka w swoim samochodzie. Hak mam już wybrany, szukam teraz odpowiedniej wiązki. Znalazłem dwie aukcje:
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7521566807
oraz
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7477599453
Czy pierwsza, która dedykowana jest do C-maxa od 2015 podejdzie też do modelu z roku 2011?
Czy wiązka z aukcji numer dwa ma wszystko, czego będę potrzebował do montażu i poprawnego działania? Na zdjęciach nie widzę modułu - czy nie musi go być ze względu na to, iż wiązka jest oryginalna?
Proszę o odpowiedź, jeśli ktoś posiada wiedzę w tym temacie. :)
Dzięki! :)
a jak załatwisz temat homologacji haka?
nie weszły jakieś nowe przepisy w tym roku?
Nic nie wiem o nowych przepisach, z tego co mi wiadomo można nadal samodzielnie zamontować hak,tak jak i można było wcześniej. Diagnosta sprawdza tylko poprawność montażu i wydaje zaświadczenie, z którym trzeba się udać do wydziału komunikacji - nie ma znaczenia, czy robię to sam, czy robi to firma.
Rafał A.(antek) 06-01-2019, 23:00 Musi być moduł. Do oryginalnej wiązki oryginalny moduł
Zanim kupisz hak sprawdź czy masz w samochodzie wyprowadzone kable do wiązki haka. Powinny być pod tapicerką nad tylnym nadkolem.Bez nich sprawa nieco komplikuje się.
Wychodzi na to, że nie mam - z lewej strony, czyli tam, gdzie powinny być wtyczki wg instrukcji Westfalii nie ma nic. Dobrze, że zwróciłeś mi na to uwagę. Czyli będę musiał kupić dodatkową wiązkę. Widzę, że Westfalia ma taką z numerem katalogowym 307502300183, a inne firmy, np Jeager pod numerem 22060527.
[EDIT]
Sprawdziłem również prawą stronę bagażnika - po zdjęciu tapicerki znalazłem trzy wtyczki (na zdjęciu). Czy ktoś z Was wie do czego one są? Czy mają coś wspólnego z hakiem? ;)
Tak nie napisałem, że nad lewym nadkolem. Z dodatkową wiązką nie pomogę- nie robiłem tego.
Na zdjęciu zielona i szara wtyczka- kabel nieb-czerw instalacja samochodu przed modułem
widoczny moduł funkcjonuje w moim aucie.
Tak nie napisałem, że nad lewym nadkolem. Z dodatkową wiązką nie pomogę- nie robiłem tego.
Na zdjęciu zielona i szara wtyczka- kabel nieb-czerw instalacja samochodu przed modułem
widoczny moduł funkcjonuje w moim aucie.
Wiem, tak wynika z instrukcji montażu wiązki (akurat czytałem instrukcję z dedykowanej wiązki Westfalii).
Dzięki za zdjęcie, w takim razie z całą pewnością nie mam nigdzie takich wtyczek. Rozmawiając z przedstawicielem sklepu dowiedziałem się, że potrzebuje wiązki uzupełniającej - obojętnie jakiej firmy, np taką : https://www.dobrehaki.pl/wiazka-haka-uzupelniajaca-ford-p-8503.html . Co prawda trzeba będzie ciągnąć kable przez całe auto, ale skoro fabryka tego nie zrobiła to będę musiał teraz ja. ;)
Witam, te wtyczki po prawej stronie są do czujników cofania. A ma może ktoś schemat instalacji elektrycznej podłączenia haka?
Ludzie co wy kombinujecie .macie za dużo kasy żeby montować oryginalne (dedykowane)wiązki oraz moduły do haka.Kupujesz uniwersalny zestaw zmodułem na Allegro za ok 130zeta z przesyłką i tam macie wszystko wraz z instrukcją instalacji. (montażu) Montowałem w C-maxie 2013r i wszystko gra a wcześniej montowałem w megance 1012oraz w nissanie Pulsar.2015
"Nie twój cyrk, nie twoje małpy". Ktoś chce montować oryginał to go montuje, a kasa jest sprawą drugorzędną ,...a inni montują podróbki.
Jakby kasa była sprawą drugorzędną to można se kupić auto z zamontowanym fabrycznie hakiem wysuwanym elektrycznie.
Rafał A.(antek) 01-03-2019, 18:43 i niektórzy tak kupują. tez bym taki kupił
Za oryginalną wiązkę z oryginalnym modułem i nawet oryginalnym hakiem wastfalii , ale używanym na A..gro płaci się wcale nie więcej niż za produkty uniwersalne. Za taki zestaw w zeszłym roku zapłaciłem 450 zł
-a pro po: 130 zeta to za 7-pin, ale kto dziś montuje 7-pin? 13-pin to już -240
-uniwersalny jest dla osób które nie mają fabrycznej instalacji haka lub dla osób które lubią robić rzeźnię w samochodzie ,a boją się komputera.
Rafał A.(antek) 15-03-2019, 20:42 Jako użytkownik różnych, osobiście uważam że wypinany hak z modułem i gniazdem 13 to obecnie minimum.
Krzysiek71cmax 15-05-2024, 13:02 Cześć
Chciałbym zamontować hak do mojego cmaxa mk2. mam czujniki parkowania ori i chciałbym wpiąć się do wiązki. Wiecie może gdzie jej szukać? Jak sprawdzić czy mam moduł? Myślę o kupieniu używki na alledrogo.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=336938&page=4
Poczytaj w tym temacie, właśnie kolega walczy. Modułu na pewno nie ma, reszta wiązek do odszukania (jeśli są) z lewej strony bagażnika.
Marecki266 03-02-2025, 07:46 Odkopuję temat bo też jestem na etapie montażu instalacji haka.
U mnie niestety wtyczek w instalacji nie doszukałem się ale miałem ten komfort, że kupiłem hak wraz z wiązką, modułem i wtyczkami.
Tak wiec nie pozostało mi nic innego jak polutować kabelki bezpośrednio pod lewym boczkiem bagażnika w okolicy skrzynki bezpiecznikowej.
Podłączenie: niebiesko-czerwony jako zasilanie modułu haka (dałem dodatkowy bezpiecznik na przewodzie 20A), czarno-niebieski jako masa modułu, brązowo-fioletowy do światła STOP i jeszcze dwa przewody (bodajże szaro-różowy i fioletowo-różowy) jako linie CAN idące do modułu komfortu powyżej skrzynki bezpiecznikowej.
Masa samego haka idzie pod śrubkę karoserii.
Tak więc samo podłączenie to nic trudnego - teraz trzeba znaleźć czas aby jakoś sam hak mechanicznie zamontować ;)
Tak z ciekawości: konieczny jest demontaż zderzaka?
Może to głupie pytanie ale ... nie byłem jeszcze pod autem aby zrobić oględziny.
konieczny jest demontaż zderzaka
Nie tylko zderzaka, ale też belki pod nim (ta zostanie zastąpiona belką haka). Zderzak pewnie też trzeba będzie przyciąć.
Marecki266 03-02-2025, 09:11 Cóż - wejdę pod spód i się przekonam.
Sądziłem, że konstrukcja haka tylko do podłużnic jest mocowana
Tak, najczęściej płaskowniki są wsuwane w środek podłużnic.
Marecki266 04-02-2025, 21:23 Po oględzinach jestem i już mam temat nieco rozjaśniony ale pojawiło się pytanie: do czego konkretnie hak jest przykręcony?
Jak przymierzałem to wychodzi, że elementy haka chyba wchodzą w podłużnice.
Ale nie widzę w nich żadnych otworów.
Jak to z tym jest?
Wierciliście nowe czy ich po prostu nie znalazłem?
Mój hak to taki jak tutaj: KLIK (https://allegro.pl/oferta/hak-holowniczy-krotki-13pin-westfalia-ford-c-max-mk2-10-14r-12r-16745128656)
No i raczej wydaje mi się, że chyba nie będzie potrzeby podcinania zderzaka ale to zweryfikuje później
https://www.westfalia-automotive.com/pl/product/zestaw-westfalia-hak-przykrecany-z-instalacja-elektryczna-f20-307402900113?m=mod08995
W przewodniku instalacji będzie wszystko opisane. Nie widać w nim potrzeby wycinania.
...ale pojawiło się pytanie: do czego konkretnie hak jest przykręcony?
Hak powinien mieć dwa elementy do montażu do podłużnic:
a) część z zagiętą końcówką pod kątem ok. 45 stopni wchodzi do wnętrza podłużnicy, w tej części są dwa otwory z wspawanymi nakrętkami do wkręcenia śrub
b) część prosta jest montowana na zewnątrz podłużnicy, też ma dwa otwory ale przelotowe
W podłużnicy są fabrycznie przygotowane dwa otwory. Jeden z nich możesz zobaczyć na zdjęciu, drugi jest głębiej, to jest podłużnica z prawej strony.
Marecki266 04-02-2025, 22:44 Ok - z grubsza już wiem gdzie szukać.
Dzięki
|