Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Jaki akumulator?


ROBSON-78
11-01-2019, 08:07
Proszę o radę w sprawie akumulatora. Kupiłem Forda Focusa produkcja listopad 2010 z oryginalnym jeszcze akumulatorem. Niestety dzisiaj padł.
Jaki akumulator wybrać?Może Centra Plus lub Futura?
Dodam jeszcze,być może to ważne ale auto nie odpala ze stacyjki kluczykiem tylko przyciskiem Power.
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

aprox99
11-01-2019, 08:18
W sklepie mają katalogi z zamiennikami, jaki akumulator pasuje gabarytami i pojemnością a jeśli chodzi o markę to niekiedy bezmarkowe są lapsze od markowych, nie ma reguły

cytus
11-01-2019, 08:24
Pamiętaj tylko przy wymianie, żeby zresetować BMS inaczej aku może paść szybciutko ;) Battery age reset.

Co do Aku to patrz żeby się zmieścił pod podszybiem.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

hindus
11-01-2019, 08:35
zresetować BMS
W mk2? ;)

cytus
11-01-2019, 08:38
O matko... nie spojrzałem. Przepraszam. Nie wiem jak w mk2 :-)

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

ROBSON-78
11-01-2019, 08:48
Znalazłem taką tabelkę:

Ze_ja
11-01-2019, 09:15
Jaki? Nowy (sprawdź datę produkcji, nie kupuj zdalnie) i ciężki. Im cięższy przy tej samej pojemności, tym na ogół lepszy i trwalszy. W momencie wyboru poproś o pomiar napięcia i prądu rozruchowego konkretnego egzemplarza w twojej obecności. Jak nie ma 12,7-9 V, to sprzedawca nie dba o to, co ma na półce, więc idź gdzie indziej, chyba że ma 2-3 miesiące od produkcji, to negocjuj cenę i bierz a potem sam podłącz pod prostownik.
Niektórzy producenci w karcie gwarancyjnej piszą, że akumulator w momencie sprzedaży nie może mieć mniej niż 12.6 V.

Jenox trafił w łapska ZAP Sznajder i od tamtej pory równie marnie, jak z resztą produktów tej grupy. Oni się nie patyczkują i jadą na granicy badziew / cena, byle sprzedać. Niemniej kilka lat pożyje, bo chemicznie to "musi działać". Kwestia jakości i trwałości. Ciekawe jest to, jak jawnie grozili ludziom, którzy wrzucali testy ich akumulatorów do Internetu. Widać mają coś do ukrycia ;)
Varta i Bosch to to samo, z tych samych fabryk, w tych samych rękach - Johnson Controls, więc nie ma znaczenia, z którą naklejką weźmiesz. Na ogół niezłe, ale też nie należy liczyć na rewelację. Są to najbardziej zbliżone do oryginału, gdyż Ford na pierwszy montaż dawał "silver calcium", czyli właśnie Vartę w wersji OEM, tyle że duuużo lepszą od Varty sprzedawanej jako Varta na rynek "wtórny". I jeszcze jedno - JCI pozbywa się akumulatorów - informacja z końca roku, więc już są informacje prasowe. Zatem od tego roku Varta i Bosch stanie się... chińszczyzną. Ciekawe, czy przeniosą fabryki. Jeśli tak, to być może to ostatnie chwile niezłych akumulatorów Varta / Bosch :(

Osobiście mam Vartę D21 i nie narzekam, choć już kupiłem drugą (pierwsza ma się dobrze po 3 latach, ale potrzebowałem akumulatora do zasilania sprzętów z przetwornicy, więc zamiast mordować nowy, oddzielnie kupiony, zrobiłem przedwczesną wymianę w aucie. Dzięki temu mam obraz stanu 3-latka i ma się bardzo dobrze po kilku cyklach rozładowania / ładowania, a nie jest to akumulator przewidziany do takiej pracy. Gdyby nie "układ" z warsztatem, to zamiast Varty brałbym raczej Bannera albo nawet ukraińską Amegę. Wymiary masz, pojemność ok 60 Ah do benzyny to już z zapasem :) No i taki jeszcze wchodzi bez demontażu obudowy filtra powietrza. Dłuższy już raczej będzie wymagał nieco większej "rozbiórki" pod maską.

Nie napisałeś, jaki masz silnik, ale zakładam, że załączona tabelka wybrana świadomie i jest to Duratec 1.6. Do niego 50-60 Ah. Do Diesla śmiało nawet 70 Ah. I nie wierz w bajki znawców, którzy twierdzą, że pojemniejszy akumulator będzie niedoładowany. Nawet 220 Ah, jakby weszło, to nie będzie bardziej niedoładowane, niż 50 Ah. Za to będzie większa rezerwa. A i tak każdy akumulator wypada doładować czasem z gniazdka. Alternator nie ładuje do pełna i nie ma znaczenia, jaka jest pojemność akumulatora.

BMS brak. Smart charge jest, na szczęście niezbyt inteligentny, więc nie rozładowuje akumulatora przygotowanego prostownikiem przed montażem w aucie, jak robi to późniejsza wersja z czujnikiem.

Bump: Jednak nie Chińczycy, tylko Kanadyjczycy przejmują akumulatory od JC. Widać, że nie śledzę na bieżąco ;)

ROBSON-78
11-01-2019, 09:28
Silnik 1.6 benzyna

tomi002
11-01-2019, 10:30
Nie bierz bezobslugowego. Na taki trzeba mocno uważać przy ładowaniu. Weź taki, w którym jest dostęp do cel i można dolewać wodę.
Spokojnie możesz wziąć jakiś 60ah.
Zainteresuj się ukraińskimi akumulatorami.

ROBSON-78
12-01-2019, 14:18
Kupiłem taki akumulator:

Ze_ja
12-01-2019, 15:52
Ciekawe, kto to robi dla Forda. W oryginale siedzi produkt od Varty, ale tu mamy nową markę Forda, choć ten Omnicraft ma dekiel bardziej w stylu Exide / Centry, niż Varty / Boscha, więc może inny dostawca dla tej linii produktów. Ciekawe. Trzeba by spojrzeć po kodzie produkcji / numerze seryjnym i sprawdzić, do którego producenta pasuje :D
Mam nadzieję, że świeży, doładowany prostownikiem i przed montażem poddany testowi opornicą, żeby wiedzieć, że nie wsadzili np. rocznego, niedoładowanego "leżaka".

Edit:
Jednak wygląda na to, że nadal od JCI. Brandowane Ford i Motorcraft też mają takie dekle i rączki. Czyli Varta z innym deklem dla OEM, niż pod własną marką. Zatem pewnie to dokładnie to samo, po prostu odpowiednik serii Blue, a nie Silver.
Potwierdzeniem jest to, że na etykiecie napisali "Contents made in Czech Republic", a tam Johson Controls ma swoją fabrykę, gdzie klepią Vartę i Boscha. Ciekawe, czy coś się zmieni teraz, po sprzedaży biznesu akumulatorowego kanadyjczykom (już nie JCI).

ROBSON-78
12-01-2019, 16:00
Sprawdzony i w pełni naładowany.:)

Marko1921
13-01-2019, 04:55
Działa alternator, działa i akumulator. Focus 1.6 B Nigdy nie rozładował się aku. grzanie szyby to morderca alternatora. Samo się włączai nie każdy zwraca na to uwagę. Trzeba wyłączać jak nie potrzebne.
Z akumulatorów polecam YUASA.