Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Wymiana reflektorów przednich na reflektory z oświetleniem dziennym


Charles55
22-01-2019, 10:04
Witam,
Chciałbym się dowiedzieć czy wymiana reflektorów z https://i.imged.pl/ford-focus-mk2-ii-lampa-przednia-reflektor-przod-4166834508.jpg
Na takie:
https://4.allegroimg.com/s1024/01c9d3/73e7cbf94054abe9f6d1ca961754
bądź takie:
https://3.allegroimg.com/s720/01971a/c978c33f478db1ef104a36a33823
Przebiega bezproblemowo tzn.:
- Czy wystarczy wyjąć silniczki ze starych, włożyć do nowych, przełożyć lampy i wszystko śmiga?
- Czy też związane jest to z modyfikacjami sterowania światłami?
- Czy jeszcze coś czego nie uwzględniłem?

weuek
22-01-2019, 11:14
Chyba świeżo nabyłeś auto, że ci takie gadżety chodzą po głowie. Wiesz, że to będzie gorzej świecić?

hindus
22-01-2019, 11:22
Zaproponuję alternatywne rozwiązania do przemyślenia jako inne możliwości :)
a) światła dzienne w miejsce halogenów
b) światła skandynawskie (żarówki świecą z obniżoną mocą - to fabryczne rozwiązanie)

Charles55
22-01-2019, 11:29
Nabyłem go jakieś 3 lata temu, ale przyznaję, że nie widziałem o gorszej jakości światła.
Mógłbyś wyjaśnić czym to będzie spowodowane?

Z tego co rozumiem, rozwiązanie 'a' zakładało by demontaż przeciwmgielnych i na ich miejsce włożenie dziennych świateł?
Punkt 'b' niezbyt mi się podoba :)

hindus
22-01-2019, 11:34
Mógłbyś wyjaśnić czym to będzie spowodowane?
Podejrzewam że chodzi o jakość odbłyśnika (parametry optyczne i powłokę) w stosunku do oryginalnych kloszy.
Co do 'a' - tak, demontujesz przeciwmgielne (bo ich przydatność we mgle jest dyskusyjna z naciskiem na "bezużyteczne") i tam wstawiasz dzienne. Oczywiście to rozwiązanie również nie ma homologacji ale sporo osób tak jeździ i nie słyszę o masowych łapankach za niezgodność. A plus jest taki, że w razie czego włączasz światła mijania w kloszach z homologacją i jesteś kryty.

Charles55
22-01-2019, 11:47
Tak tylko dla upewnienia się, coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/swiatla-dzienne-z-mocowaniami-ford-focus-iii-7784988557
Z homologacją E4 w miejsce fabrycznych przeciwmgielnych (faktycznie, użyłem przeciwmgielnych parokrotnie przez cały okres eksploatacji, po czym szybko je wyłączyłem :) ) byłoby zgodne z przepisami?

hindus
22-01-2019, 12:14
Focus mk2 fabrycznie nigdy nie miał świateł dziennych więc dodanie ich (nawet najdroższych i z każdym możliwym napisem) jest niezgodne z homologacją samochodu (trzeba byłoby wyrabiać we własnym zakresie, z tego co pamiętam - niech ktoś mnie poprawi jeśli gadam głupoty).
Zajrzyj do tego wątku https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=75993 i zobacz jak ludzie to instalują :) Jest tam sporo cennych uwag więc IMO warto poświęcić trochę czasu i zgłębić temat.

Charles55
22-01-2019, 12:23
Dzięki piękne, w wolnym czasie sprawdzę - za to lubię te forum, szybkie pytanie -> szybka odpowiedź :)

Ze_ja
22-01-2019, 12:58
Coś o tym było w wątku o wyłączaniu świateł do jazdy dziennej / pozycyjnych. Warto przejrzeć wątek: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=108550
Sam już nie pamiętam, czy było jednoznacznie odpowiedziane z poparciem prawnym, czy wyjęcie bezpiecznika do zgaszenia pozycyjnych (zostawiając tylko przednie mijania na 70%) jest dopuszczalne, bo tam chyba mamy sytuację dziwną: dzienne mogą świecić bez pozycyjnych (a nawet powinny, po zmianach przepisów), za to w Mk2 to nie są konstrukcyjnie homologwane DRL, więc... nadal to światła mijania, przy których chyba jednak powinny świecić pozycyjne. I bądź tu mądry. Oczywiście nie przeszkzadzało to Fordowi nazywania tego "rozwiązania" światłami do jazdy dziennej w katalogu / cenniku / ETIS :)

weuek
22-01-2019, 13:14
Jest kilka modeli dwufunkcyjnych, czyli przeciwmgłowe i dzienne w jednej obudowie, która pasuje w miejsce oryginalnych (valeo) "halogenów". Na przykład:

https://www.osram.pl/am/ecat/LEDriving%20FOG%20PL-Przeciwmg%C5%82owe%20%C5%9Bwiat%C5%82a%20LED-Samochody-Automotive%20Lighting/pl/pl/GPS01_1471042/PP_EUROPE_PL_eCat/ZMP_4053277/

Chińskich marek nie polecam, bo miałem w fokusie i dostawała się do nich woda, którą było niezmiernie trudno wygonić. W końcu jedna lampa przestała całkiem świecić częścią dzienną.

Ale po 8 latch doświadczeń ze światłami dziennymi stwierdzam, że najlepsze są takie, w których można wymienić żarówkę. Takie teraz mam i mogę włożyć cokolwiek na trzonku P21W. Polski WESEM robi takie za ~40 zł za sztukę. Uzbrojony w doświadczenie, do fokusa mk2 kupiłbym właśnie takie.

pankrakus
22-01-2019, 18:05
Focus mk2 fabrycznie nigdy nie miał świateł dziennych więc dodanie ich (nawet najdroższych i z każdym możliwym napisem) jest niezgodne z homologacją samochodu (trzeba byłoby wyrabiać we własnym zakresie, z tego co pamiętam - niech ktoś mnie poprawi jeśli gadam głupoty).
[...]


Witam

Poniosła kolegę fantazja i wypisuje kolega bzdety

Po pierwsze: są świtała dzienne (akcesoryjne) które mają homologację i nikt nie wymaga dodatkowej homologacji na auto

Po drugie: do Focusa mk3, ASO montowało 2 wersje akcesoryjnych świateł dziennych i nikt nie miał problemów = nikt nie wymagał dodatkowej homologacji na auto
a) pierwsze rozwiązanie: dodatkowe oświetlenie diodowe w dolnej części zderzaka
b) drugie rozwiązanie: dwufunkcyjne lampy w miejsce przeciwmgielnych
- środek lampy - to przeciwmgielne
- świecący ring to dzienne

na przykładzie mk3


oferta Forda
https://akcesoria-ford.pl/stylizacja/światła/dzienne-światła-pozycyjne/1746357?model=focus&year=2011

https://apollo-ireland.akamaized.net/v1/files/o51ltroptg923-PL/image;s=644x461



oferta Forda

https://akcesoria-ford.pl/stylizacja/światła/dzienne-światła-pozycyjne-i-lampy-przeciwmgielne-(led)/1875877?model=focus&year=2011

https://i.ytimg.com/vi/UtNuOEmfOHY/hqdefault.jpg

pozdrawiam
pankrakus

hindus
22-01-2019, 18:48
No to sprawa ze światłami wyjaśniona :)

Charles55
13-02-2019, 14:37
Jest kilka modeli dwufunkcyjnych, czyli przeciwmgłowe i dzienne w jednej obudowie, która pasuje w miejsce oryginalnych (valeo) "halogenów". Na przykład:

https://www.osram.pl/am/ecat/LEDriving%20FOG%20PL-Przeciwmg%C5%82owe%20%C5%9Bwiat%C5%82a%20LED-Samochody-Automotive%20Lighting/pl/pl/GPS01_1471042/PP_EUROPE_PL_eCat/ZMP_4053277/

Chińskich marek nie polecam, bo miałem w fokusie i dostawała się do nich woda, którą było niezmiernie trudno wygonić. W końcu jedna lampa przestała całkiem świecić częścią dzienną.

Ale po 8 latch doświadczeń ze światłami dziennymi stwierdzam, że najlepsze są takie, w których można wymienić żarówkę. Takie teraz mam i mogę włożyć cokolwiek na trzonku P21W. Polski WESEM robi takie za ~40 zł za sztukę. Uzbrojony w doświadczenie, do fokusa mk2 kupiłbym właśnie takie.

Tak z ciekawości, czy te lampy z linku (dwa w jednym) pasują do wersji sprzed liftu?
Ponieważ większość rozwiązań , które widziałem dedykowane było do wersji FL.
WESEM również ma wersje dwa w jednym?

weuek
13-02-2019, 14:47
Nie wiem, miałem fokusa mk2 fl.

A wesem jest tylko jednofunkcyjny: same dzienne na żarówkę P21W.

Charles55
13-02-2019, 16:14
Jeszcze z innej beczki - czy prócz takich soczewek http://www.tuning1.com/info,7766 są jakieś fabryczne fordowskie?

weuek
13-02-2019, 17:20
Są. Skrętne.

Charles55
14-02-2019, 04:36
Skrętne? Czyli w momencie skrętu samochodu reflektory obracają się?
Czyli nie jest to instalacja P&P, tylko trzeba by albo gdzieś na kołach lub maglownicy dodać jakiś zestaw specjalnych czujników?

weuek
14-02-2019, 08:16
Wiem tylko, że takie są i z domyślną żarówką H7 świecą gorzej niż odbłyśnik. Zresztą, jak każde soczewkowe.

waldek1221
14-02-2019, 12:10
Witam


a) pierwsze rozwiązanie: dodatkowe oświetlenie diodowe w dolnej części zderzaka
b) drugie rozwiązanie: dwufunkcyjne lampy w miejsce przeciwmgielnych
- środek lampy - to przeciwmgielne
- świecący ring to dzienne


Jest też trzecie rozwiązanie:
Moduł świateł do jazdy dziennej podłączany do świateł drogowych,
np: https://lepard.eu/modul-swiatel-do-jazdy-dziennej-drl/
i czwarte rozwiązanie:
Moduł doświetlania zakrętów z funkcją DRL,
np: https://lepard.eu/am-013-doswietlanie-zakretow/

snejk82
03-04-2019, 20:51
Witam

Zapytam tutaj bo wątek zbliżony do mojego problemu.
Mianowicie mam odwrotną sytuację niż Charles55 kupiłem fokę , w której były już zamontowane pseudo tuningowe reflektory z światłami do jazdy dziennej w kloszu. Chcę zamienić z powrotem na oryginalne reflektory Forda. Oryginały swoje kosztują więc tutaj pytanie:

Jaka firma oryginalnie produkowała reflektory do Ford Focus MK2 z 2007r ?
Chciałbym kupić ich zamienniki a nie jakieś TYC bądź DEPO bo opinie mają różne.
Szukam dobrych jakościowo zamienników bo oryginały drogie.

Proszę o pomocne odpowiedzi.