Zobacz pełną wersję : Focus 1.6 kombi trend kilka pytań


Oukland
23-01-2019, 19:05
Witam,
Przymierzam się do kupna Focusa kombi mk3 fl i mam kilka pytań:

1. Czy wersja kombi ma więcej miejeca na tylniej kanapie niż hatch? Bo miejsce z tyłu mnie najbardziej martwi (mam 190cm)

2. Czy podczas jazdy miejskiej jest duża różnica w dynamice między silnikami 1.6 105 a 1.6 125? Chciałbym kupić wersję 125KM ale większość ogłoszeń to wersje 105.

3. Czy model po lifcie dręczą jakieś typowe usterki?(wyczytałem problemy z sondami w 1.6 benz)

4. Czy Bluetooth jest standardem w wersji Trend?

Przymierzałem się do Golfa w kombi ale jest sporo droższy, nie ma silników wolnossacych i wersja trend wygląda w środku jak....trendowata. Coś niesamowitego jak mogli takie coś zaproponować, Focusowy trend przy tym wygląda jak full opcja
. Warto kupić takie auto?

AdamGdansk1
23-01-2019, 19:11
W kombi na moje oko jest tyle samo miejsca co w wersji hatchback. Jeśli masz 190 cm (ja mam 189 cm) to z tyłu za Tobą będzie bardzo mało miejsca na nogi. Co do radia to podstawowe w wersji Trend raczej nie ma bluetooth. Ja mam Trenda z pakietem Gold X, czyli z radiem z Sync i ekranem 4,2 "i mam bluetooth. Bardzo fajna sprawa. Jest zestaw głośnomówiący, można zadzwonić przez radio jak również wyświetla i czyta smsy. Na resztę pytań nie odpowiem. Mam hatchbacka z silnikiem 1,5 TDCI.

pawelchmielecki7
23-01-2019, 19:30
Nie wiem czy kupić takie auto ale kiedy ja szukałem to wybrałem Mk 3 fl. Pod względem wyposażenia był rewelacyjny. Ale o wygodzie i systemach w wersji trend przekonałem się dopiero w trakcie eksploatacji. Jestem mega zadowolony. Po pierwsze te auto zachowuje się inaczej na zakrętach niż inne przednionapędowe. Po drugie ma super system podczas awaryjnego hamowania. Efekt jest taki że pedał wpada w podłogę a auto wychamowuje w nienaturalny sposób, nawet z przyczepą ale trzeba mieć hak założony przez serwis. Czy 105 vs 125? Mam 105, du..y nie urywa ale nie jest źle. Ma zmienne fazy rozrządu więc trzeba się nim nauczyć jeździć. Wybrałem bo w salonie przestrzegali mnie że coś tam się psuje. Nie będę zmyślał ale to była poważna awaria. Dla rozwagi wersja 125 km ma dwa katalizatory i cztery sondy, 105 jeden kat i dwie sondy.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Oukland
23-01-2019, 19:48
Dziwna trochę ta polityka Forda musze przyznać. Fiesta wiadomo segment B ale Focus ma praktycznie niewiele wiecej miejsca, tak samo bagażnik. Mondeo znowu jest dłuższe od Passata i Superba.... O co chodzi, jakby Focus oferował tyle miejsca co Golf to by zmiotl ten segment w cuglach.

Ale wracając do tematu mówisz że wersja 125KM ma więcej elementów ale jak czytam o problemach to większość je ma w modelu 105KM.
Myślałem też o dieslu ale mam 6km do pracy więc....chyba to nie ma sensu.

Gosia01
23-01-2019, 19:56
Mam 105 KM Trend, kombi. Przejechałem 50.000 km w 1,5 roku w trasie i w mieście. Żadnych problemów tu opisywanych z sondami itp. Potwierdzam, że jeśli się ma ponad 185 cm wzrostu to za Tobą nie ma już za dużo miejsca w drugim rzędzie. Obecnie auto skończyło 3 lat i jestem po pierwszym przeglądzie technicznym, nie ma się czego doczepić, stan licznika 70.000 km. Do chwili obecnej tylko przeglądy serwisowe wg zaleceń Forda.

Oukland
23-01-2019, 20:07
A jak dynamika? Kombi i 105KM trochę mnie martwi. Widziałem tylko filmik na YT ale wyglądało że nawet to jeździ. Skrzynia biegów nie haczy? Te zmienne fazy rozrządu powinny dawać więcej elastyczności względem starego duratec, ale dalej to spore auto nie lekkie.

juri2069
23-01-2019, 20:20
Efekt jest taki że pedał wpada w podłogę a auto wychamowuje w nienaturalny sposób

Co to znaczy że pedał wpada w podłogę ? Dosłownie ? Powinno tak być ?

GreK
23-01-2019, 20:34
A jak dynamika? Kombi i 105KM trochę mnie martwi. Widziałem tylko filmik na YT ale wyglądało że nawet to jeździ. Skrzynia biegów nie haczy? Te zmienne fazy rozrządu powinny dawać więcej elastyczności względem starego duratec, ale dalej to spore auto nie lekkie.

Jak można oceniać auto po filmach z youtuba? Trzeba wsiąść i samemu wykonać jazdę próbną, to będziesz wiedział co kupujesz.
Poza tym, przy kupnie auta używanego wybiera się KONKRETNY EGZEMPLARZ, a nie model (może być lepszy model ale w gorszym stanie techn.).

Ze_ja
23-01-2019, 20:39
Kiedyś to czytałem, jak ludzie piszą, że w Mk3 jest mało miejsca z tyłu. Myślałem, że marudzą, bo to compact przecież. Dopóki flota leasingowa nie uraczyła nas Mk3 i, mając prywatnie Mk2 z poprzedniego leasingu, wsiadłem, sprawdziłem i się załamałem. Coś w tym jest, że Mk3 poprawiło ilość miejsca z przodu, ale z tyłu to jest, jak w aucie segmentu B, a nie C. Mk2 ma dużo więcej miejsca, jak normalny kompakt. Mk4 ponoć też już poprawiło ten błąd. Mk3, jako auto rodzinne, na dłuższe podróże to tylko przy niewysokim kierowcy lub do czasu podrośnięcia dzieci. Serio, w corsie D miałem wrażenie, że jest luźniej z tyłu. Poza tym nie lubię wnętrza Mk3 :D Więc ogólnie słabo oceniam i dlatego po leasingu zrezygnowałem z opcji wykupu, zostając obecnie z Mk2 FL.

Silnik wolnossący 1.6 nie ma dynamiki. Pojęcie nieznane ;) On ma być bezawaryjny a nie dynamiczny. Da się jeźdźić, ale po prostu trzeba dobrze wszystko planować i nie mieć "p****ca", tylko jeździć przepisowo. Ten silnik w mieście daję radę (byle, nie w korkach, bo spalanie wtedy, niczym w jakimś V6) i w trasie jest super do 100 km/h. Potem wyje i za dużo pije, z racji braku szóstki i dość niewielkiego momentu. 125 KM ma zmienne fazy rozrządu, więc potencjalnie więcej problemów, choć zysk na dynamice niewielki. Do spokojnej jazdy oba dobre, ale jak ktoś ma zacięcie do dynamicznej jazdy, to raczej EB lub Diesel, który ma lepszą elastyczność od wolnossącego Durateca. W Mk3 jeździłem Dieslem, w Mk2 mam 1.6 100 KM. W trasie wolałem Diesla, na krętych drogach Mk2 z benzyną (lekki silnik, inne prowadzenie).
Usterek w Mk3 za bardzo nie miałem, w trasie nie zawiódł, ale i tak mało jeżdziłem i auta były niekiedy przechodnie, więc mało wiem. Przejrzyj forum z tagami Mk3, to zobaczysz, na co najczęściej ludzie się skarżą i jakie były akcje serwisowe.

Edit: Teraz skojarzyłem, że Mk3 po lifcie już nie miał Durateca bez zmiennych faz i nawet wersja 105 je ma, czego nie rozumiem, ale spoko. Przed liftem był jeszcze Duratec dostępny, o tej samej mocy, jeśli nic nie pomieszałem.

AdamGdansk1
23-01-2019, 21:22
Według mnie w MK3 i MK2 jest dokładnie tyle samo miejsca z tyłu. Jutro to zmierzę, bo mam nowego MK3 i jeszcze nie sprzedałem poprzedniego MK2. Porównując MK3 do MK2 jest różnica w bagażnikach. W MK3 jest o 2 cm węższy, 2 cm krótszy i aż 5 cm niższy. Zmierzyłem to miarką. Obydwa w wersji hatchback, 2007 i 2017 rok.

Oukland
23-01-2019, 21:29
Może w kombi jest więcej miejsca....jest sporo dłuższe.

AdamGdansk1
23-01-2019, 21:56
Trzeba by porównać rozstaw osi. Jeśli w kombi byłby większy, to by oznaczało, że ma więcej miejsca z tyłu. Ale raczej płyta podłogowa jest ta sama. Przedłużona tylko z tyłu (bagażnik).

Oukland
23-01-2019, 22:59
Golf ma mniejszy rozstaw osi a ma więcej miejsca na tyle. Także ten...

pawelchmielecki7
24-01-2019, 04:21
Co to znaczy że pedał wpada w podłogę ? Dosłownie ? Powinno tak być ?Tak pedał wpada w podłogę. Nie wiem czy tak powinno być. Ale działa, czytałem że statystycznie udowodnili że podczas awaryjnego hamowania kierowcy boją się wciskać pedał hamulca dlatego przejął to komputer. Efekt jest taki że auto się zatrzymało natychmiast a ja miałem wrażenie że mi się hamulec popsuł, następnie kolejne naciśnięcie pedału hamulca i wszystko wraca do normy. W Mk 3 są dwa tryby wspomagania hamowania i zależnie od danej prędkości.
Co do miejsca z tyłu, ja mam 175 cm, lubię mieć fotel wysoko po ustawieniu go zgodnie z prawidłami (nadgarstki na kierownicy) syn 186 nie ma żadnych problemów usiąść i kolanami nie dotyka do siedzenia. Na pewno nie jest tyle miejsca co w Zafira ale kolana nie dotykają. Podejrzewam że problem byłby gdyby dwie osoby usiadły za sobą o wzroście 186 cm.
Totalną bzdurą jest że Mk 3 fl 1.6 po lifcie nie ma dynamiki. Mam doświadczenie z autami służbowymi 150 km, 135 km. Pisałem że ma zmienne fazy rozrządu i trzeba się przyzwyczaić. Np wjeżdża się pod wysoką górę na 5 biegu i nie redukuję się na 4 bo na samym szczycie auto dostaje kopa że trzeba zmniejszyć gaz bo wyskoczy. Powyżej 120 km/h dostaje kopa i nie ma problemów z wyprzedzaniem bez zbędnej redukcji biegu. Powyżej tej prędkość auto jest ciche i komfortowe. Mam doświadczenie z Zafira 2.0 i tam musiałem wyłączać radio bo był taki huk że nic nie było słychać, zresztą te auto nie jechało powyżej 120km/h. Na autostradzie bez redukcji na 4 bieg elastycznie auto przyspiesza i nie ma problemów z wyprzedzaniem. Jest taki moment przejściowy, po dodaniu gazu ma się wrażenie że trzeba zredukować, nic bardziej mylnego. Auto dostaje kopa i w ostatniej fazie wyprzedzania trzeba redukować gaz . Spalanie przy jeździe na autostradzie 140-150 km/h-6.5-6.7 l na mieście litr więcej. W okresie zimowym po mieście 8.7-9.4 l, to zależy czy się jeździ według wskazań komputera. I tu znowu zmienne fazy bo jak można jeździć na 5 biegu przy prędkości 50 km/h, ano można. Ja mam kombi ale nie zauważyłem żeby hatchback miał mniej miejsca z tyłu.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

juri2069
24-01-2019, 04:53
Tak pedał wpada w podłogę
To miałem tak samo i nie wiedziałem o co chodzi :) dzięki

weuek
24-01-2019, 04:54
Golf ma mniejszy rozstaw osi a ma więcej miejsca na tyle. Także ten...
Zgadza się. I na szerokość (nad podłokietnikami) też. Też się dziwiłem skąd to wynika (to miejsce na nogi), i patrząc na dwa auta koło siebie w końcu odkryłem. W autach na płycie golfa jest "chudsza/płytsza" deska i szyba przednia jest bardziej w pionie. Dlatego wcześniej zaczyna się kabina. Innym efektem ubocznym tej zmiany jest to, że po przesiadce z fokusa kierowca ma wrażenie, że lusterko wsteczne jest za blisko głowy.

Ford skupia się na wyglądzie (kupuje się oczami), a nie komforcie użytkownika (docenia się funkcjonalność budy). Taka jest zasadnicza różnica między tymi koncernami.

Oukland
24-01-2019, 05:36
Dzięki panowie za rzeczowa dyskusje.
Zastanawiam się jeszcze skąd taka cena, dzisiaj znalazłem Focusa z 2017r, stan nowy przebieg 1km za 51 tyś. Nie problem znaleźć też model roczny ze śmiesznym przebiegiem i śmieszna ceną tańsza nawet od używki Rapida. Pytanie czy każdy kto kupił auto rok temu chce wymienić na mk4? Czy może silnik 1.6 105km to jednak nie dla każdego? Nie rozumie skąd takie spadki cen mk3 fl. Może firmy kupują Focusy na potęgę i rynek jest pełny. Słyszałem że firmy mają duże rabaty od Forda. Ceny katalogowe blisko VW.

seal2000
24-01-2019, 07:33
Dzięki panowie za rzeczowa dyskusje.
Zastanawiam się jeszcze skąd taka cena, dzisiaj znalazłem Focusa z 2017r, stan nowy przebieg 1km za 51 tyś. Nie problem znaleźć też model roczny ze śmiesznym przebiegiem i śmieszna ceną tańsza nawet od używki Rapida. Pytanie czy każdy kto kupił auto rok temu chce wymienić na mk4? Czy może silnik 1.6 105km to jednak nie dla każdego? Nie rozumie skąd takie spadki cen mk3 fl. Może firmy kupują Focusy na potęgę i rynek jest pełny. Słyszałem że firmy mają duże rabaty od Forda. Ceny katalogowe blisko VW.

51 tys za jaką wersje ?

Za 52 900 były w zeszłym roku były do kupienia Trendy 1.6 105KM, hatchback, w kolorze z podłokietnikiem i pakietem winter. Nówki od dealera z bieżącego rocznika. Teraz też w tej cenie kupisz resztki z 2018r.

Oukland
24-01-2019, 11:09
Jeszcze jedno pytanie. Czy podłokietnik na tylniej kanapie to była jakaś duża dopłata? Praktycznie mało kto to ma z tego co widze.

arturek
24-01-2019, 14:40
Witam

Podłokietnik na tylnej kanapie jest standardem tylko w wersji Titanium

Więc nie jest to dopłata do elementu wyposażenia
tylko do wersji wyposażenia

polecam katalog wyposażenia
http://chomikuj.pl/a_krakow/FORD/Focus_2014-2018/Focus_katalog_2015,5240783468.pdf

pozdrawiam
Arturek

Szymon80
24-01-2019, 21:54
Może w kombi jest więcej miejsca....jest sporo dłuższe.
Rozstaw osi jest taki sam i w kombi jak i w hatchbacku i tym samym ilość miejsca w kabinie ta sama. Hatchback ma jedynie niżej położoną linie dachu z tył w stosunku do kombi.

weuek
25-01-2019, 03:55
Podłokietnikiem tylnym nie zawracaj sobie głowy. U mnie przez 4 lata nikt nigdy z niego nie skorzystał (gdy był akurat rozłożony, to po zajęciu miejsc go składali, bo im przeszkadzał). W obecnym aucie też mam i tylko raz go rozłożyłem, żeby zobaczyć jak wygląda.

arturek
25-01-2019, 06:42
Witam

Tu się akurat nie zgadzam

Mnie się jeździ dużo wygodniej z tyłu gdy mogę się oprzeć o podłokietnik

Pasażerowie z tyłu cały czas go używają, jest składany tylko wtedy gdy jedzie 5 osób

pozdrawiam
Arturek

corgan
25-01-2019, 07:18
Witam.
Przymierzam się do kupna Fokusa 1.6 150 KM EcoBoost.
Jak te auto się spisuje?
Czy silniki są wytrzymałe i jak z dynamiką?
I tak ogólnie jakie są wrażenia jazdy dokładnie tym Fordem?
Czy kombi ma duży bagażnik?
Chodzi mi o roczniki 2014-2015 ze średnim przebiegiem ok. 50 tyś.
Pozdrawiam.

Oukland
25-01-2019, 09:29
Panowie nie chce robić śmietnika a mam jeszcze jedno pytanie. Jak wygląda wybieranie dziur i studzienek w Focusie po 2015? Nie będę ukrywał że właśnie zawieszenie mnie pcha do Forda, słyszę same pozytywy, ale ostatnio znajomy mnie uświadomił że Ford jest sztywny i wcale do jazdy miejskiej nie jest taki świetny bo słabo tłumi dziury. Zachwala za to Rapida i raczej ten samochód mi poleca na nasze miejskie safarii.
Jak wy oceniacie zawieszenie?

seal2000
25-01-2019, 09:49
Panowie nie chce robić śmietnika a mam jeszcze jedno pytanie. Jak wygląda wybieranie dziur i studzienek w Focusie po 2015? Nie będę ukrywał że właśnie zawieszenie mnie pcha do Forda, słyszę same pozytywy, ale ostatnio znajomy mnie uświadomił że Ford jest sztywny i wcale do jazdy miejskiej nie jest taki świetny bo słabo tłumi dziury. Zachwala za to Rapida i raczej ten samochód mi poleca na nasze miejskie safarii.
Jak wy oceniacie zawieszenie?

Ja uważam że jest ok, ale jedyna rada to jazda próbna - każdy ma inne odczucia i tolerancje.

weuek
25-01-2019, 12:40
Zachwala za to Rapida i raczej ten samochód mi poleca na nasze miejskie safarii.

Rapid ma najprostsze zawieszenie z możliwych (jak w twoim bravo). Gdzie mu tam do fokusów. To nie ta klasa. Zresztą, rapid to segment B+.