dlugi91
26-01-2019, 11:07
Przy wymianie świec mechanik zmierzył mi kompresję na cylindrach i wyszło: 8,5/8/8/8/9. Czy ma ktoś informację jaka powinna być seryjnie kompresja?
Wysłane z niewybuchającego Szajsunga
Wysłane z niewybuchającego Szajsunga
Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Prawidłowa kompresja w 2.5t dlugi91 26-01-2019, 11:07 Przy wymianie świec mechanik zmierzył mi kompresję na cylindrach i wyszło: 8,5/8/8/8/9. Czy ma ktoś informację jaka powinna być seryjnie kompresja? Wysłane z niewybuchającego Szajsunga Garbojad 26-01-2019, 12:27 Jak on to mierzył, masz jakieś informacje na ten temat ? Wg mnie źle wykonany pomiar albo silnik padaka dlugi91 26-01-2019, 16:15 Nie było mnie przy tym, ale mechanik doświadczony więc wie co robi. Poza tym co przy pomiarze kompresji można zrobić źle, wykrecasz święte, wykrecasz czujnik i kręcisz rozrusznikiem. Na jakiej podstawie mówisz że jeśli kompresja jest dobrze zamierzone to silnik padaka? Wysłane z niewybuchającego Szajsunga Garbojad 26-01-2019, 16:22 To jest tylko i wyłącznie moje zdanie nic więcej, potraktuj to jak chcesz radekrogo 26-01-2019, 16:37 Nominalna to 9 Garbojad 26-01-2019, 16:39 Jaki przebieg tego auta i jak długo gaz w nim jest? dlugi91 26-01-2019, 16:43 Z tym to jest silnik benzynowy turbodoladowany, a takie z zasady odprężone więc maja mniejszy stopień sprężania od wolnossaków i dlatego chce się dowiedzieć jaki jest prawidłowy dla mojego silnika. A przebieg w tym momencie to 185k km, lpg od ok. 30k km. Wysłane z niewybuchającego Szajsunga Garbojad 26-01-2019, 16:45 A do gazu jakieś lubryfikatory dodajesz? radekrogo 26-01-2019, 16:50 Wystarczy w Wiki wklepać Volvo 2.5 T kompresja i wszystko jest. Juzek 26-01-2019, 16:56 Nominał to 9 Nastukane na szklanym ekranie dlugi91 26-01-2019, 17:02 Jeśli nominał to 9, to wynik kompresji u mnie nie jest tragiczny. Wysłane z niewybuchającego Szajsunga Zbyniu123 26-01-2019, 19:21 Na mokro czy na sucho? Sent from my LG-H870 using Tapatalk dlugi91 26-01-2019, 19:48 Robił to na zimnym silniku więc chyba na sucho, ale żeby mieć pewność musiałby mu się spytać. Wysłane z niewybuchającego Szajsunga Zbyniu123 26-01-2019, 20:22 Jak sprawdzasz cisnienie i jest dosc male to dajesz na gar troche oleju i zeby uszczelnil poerscienie i jak jest wieksze to znaczy ze poerscienie slabe, a jak bez zmian to zazwyczaj nie szczelne zawory Sent from my LG-H870 using Tapatalk dlugi91 26-01-2019, 20:27 Jeśli o to chodzi to w taki razie robiło na sucho bo o próbie olejowej nic nie mówił, ale spytam dla pewności więc dzięki za uwagę. Wysłane z niewybuchającego Szajsunga Garbojad 26-01-2019, 22:13 A pisałeś że doświadczony mechanik... Przepraszam za sarkazm :-) dlugi91 26-01-2019, 22:26 Spoko nie mam problemu z sarkazmem, do tej pory nie miałem z nim problemu i ma dobre opinie w okolicy więc dlatego doświadczony, ale wiem na każdym mechaniku można się przejechać. Wiem że są różne wersje sprawdzania kompresji i są spory która jest właściwą, a ja ostatecznie zapomniałem zapytać w jaki sposób u mnie mierzył Wysłane z niewybuchającego Szajsunga Jaryska 27-01-2019, 10:11 Tu nie ma wersji,spradwdza sie cisnienie, i jak wynik jest ksiazkowy, nie robi sie próby olejowe. Jak cisnienie niskie, lub duza róznica cisnień na poszczególnych cylindrach, robi sie próbe olejowa co wykazuje stan pierscieni lub zaworów. dlugi91 27-01-2019, 20:10 A zatem moja wiedza nie była kompletna, teraz będę wiedział jak rozmawiać z mechanikiem Wysłane z niewybuchającego Szajsunga fr86 16-05-2019, 17:26 U mnie kompresja jest około 8 barów na wszystkich cylindrach. Silnik chodzi równo, ma moc, nie kopci itd. Jest jeden mankament. Wyrzuca olej w najsłabszym ogniwie. Jak się uszczelni jedno miejsce to wywala innym. Jaka może być przyczyna? Czy ktoś kiedyś przerabiał podobny temat? Auto od początku do końca jeździło na czystej benzynie. Kupiłem je niedawno. Garbojad 16-05-2019, 18:08 Odmę sprawdź Danielo_82 16-05-2019, 19:08 Odma? Edit:kolega wyżej widzę mnie ubiegł. |