Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Przegląd serwisowy jaki szacunkowy koszt mogę ponieść
DominikSier 27-01-2019, 19:09 Witam,
Zbliża mi się przegląd serwisowy (mój pierwszy) przy 40 tys. km. Najprawdopodobniej pojadę na przegląd do Serwisu na Mogileńskiej w Poznaniu. W związku z tym mam pytanie jaki szacunkowy koszt mogę ponieść, czego wystrzegać się, żeby nie zostać nabitym w butelkę. Będzie co pierwszy jakikolwiek przegląd w ASO (poprostu nie mam w tym doświadczenia)
Proszę bardzo o podzielenie się opiniami.
Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem, ale po raz pierwszy jedziesz na przegląd Fordem dopiero po przebiegu 40 tys.km??? A wcześniej, np. po przebiegu 20 tys.km nie byłeś?
Witam
Ja robilem niedawno serwis po 3 roku ale mialem na liczniku tylko 23000 km. Wymiana plynu hamulcowego oleju i filtrow kosztowala mnie 465 zl sama robocizna w serwisie Forda w Bydgoszczy. Oleje, plyn h. i filtry mialem swoje oryg. Pozdrawiam
Ja swój pierwszy przegląd robiłem po roku przy przebiegu 27tys. i wymienili mi olej, filtr olejowy, filtr kabinowy i ogólny przegląd auta z tego co pamiętam.
Tydzień temu po dwóch latach przy przebiegu 42tys.robiłem wymiane oleju, filtr oleju, przegląd lakieru i blacharki i wymienili mi płyn hamulcowy.
Ale czy nie powinieneś robić przeglądu przy 30tys.
Lewsey89 28-01-2019, 06:00 Witam,
Zbliża mi się przegląd serwisowy (mój pierwszy) przy 40 tys.
Jeśli kupiłeś nowy samochód z salonu i jedziesz na pierwsyz przegląd po 40tys km to największym kosztem będzie utrata gwarancji na samochód. U mnie pierwszy przy 30 tys. kmprzegląd wycenili na 900 zł ze wszystkimi usługami dodatkowymi np. kontrola lakieru. W 1.5 EB powinno być tnaiej ponieważ wchodzi mniej oleju.
Witam
1) Koszty: najprościej zadzwonić do serwisu i zapytać
W krakowskim ASO, ceny przeglądów są wywieszone w recepcji serwisu
(cen nie pamiętam)
2) Przeglądy: w książce gwarancyjnej jest podany interwał przeglądów,
potrzebnych do utrzymania gwarancji na nowy samochód
- albo co roku
- albo co 20 000 km
zależnie co minie wcześniej
Nie wiem jak jest w konkretnym egzemplarzu kolegi,
jeśli chodzi o przebieg między przeglądami => patrz książka gwarancyjna
Tolerancja przeglądu, to
- kilkaset km
- kilkanaście dni
(nie pamiętam dokładnie)
Tak więc jeśli auto ma przejechane 40 000km i nie był wcześniej robiony przegląd, to przegląd zrobią,
i skasują, natomiast auto nie będzie już miało gwarancji
W takiej sytuacji można pytać o procedurę przywrócenia gwarancji
3) Cały czas mówimy o przeglądzie mechanicznym
Jest jeszcze drugi przegląd - blacharski, który robi się osobno,
co roku - bez względu na przebieg => i wtedy mamy gwarancję na perforację nadwozia
Przy gwarancji na nadwozie jest procedura przywrócenia gwarancji - sam ją przechodziłem
pozdrawiam
Arturek
Jak przedmówcy napisali, jeżeli 40 tysięcy bez przeglądu od zakupu, to... żegnaj gwarancjo. No chyba, że kupiłeś auto lekko używane, demo car, czy coś i pierwszy przegląd już był, zanim odebrałeś auto.
O ile dobrze pamiętam, nie ma obowiązku robienia przeglądów w ASO, żeby mieć gwarancję, ale gdzieś zrobić trzeba i udokumentowany być powinien.
Jest opcja "alternatywna i kreatywna", ale nie każdy mechanik się na to zgodzi, bo może się liczyć z ew. odpowiedzialnością za poświadczenie nieprawdy itp. U znajomego można się dogadać, u obcego raczej nie przejdzie. Krótko mówiąc pojechać do znajomego, zaufanego mechanika i wybłagać, wyprosić, żeby zrobił przegląd, ale w książkę wpisał dwa, pierwszy z datą wsteczną i przebiegiem 20, a drugi teraz. Jako, że to "kreatywna dokumentacja", to wiem, że nie będzie łatwo znaleźć chętnego i raczej wielu powie, że trzeba było myśleć wcześniej. Niemniej jakiś znajomy, albo "Mietek kombinator" może się zgodzi na taką niecodzienną pomoc.
pankrakus 28-01-2019, 10:46 Witam
Jest jeszcze jedna opcja
Kolega mógł kupić używane auto na gwarancji i poprzedni uzytkownik zrobił przegląd po 20 000km.
Znajomy kupił takie auto w komisie dealerskim.
Auto było półroczne, po pierwszym przeglądzie przy 20.000km
pozdrawiam
pankrakus
DominikSier 28-01-2019, 11:04 Auto kupiłem roczne i miało przebieg 34,5tys km. Auto było po rocznym leasingu. Gwarancje mam do 2020r. Teoretycznie przegląd mam w połowie października ale zostało mi 500km do 40tys przebiegu. Jeszcze mam takie pytanie jaki jest margines kilometrowy przy 40tys. ( Ile można przejechać na "górkę")
Mnie mówili że 1000km w jedną ,albo w drugą stronę.
DominikSier 28-01-2019, 11:11 Rozumiem , że wszystkie prace które będą wykonane w serwisie są obowiązkowe i nie można z nich zrezygnować, bo inaczej straci się gwarancję?
Witam
Sam możesz sprawdzić zakres przeglądu i wydrukować sobie kartę przeglądu
- wchodzisz na stronę
http://www.etis.ford.com/?lang=pl&country=PL
- dokonujesz bezpłatnej rejestracji
- logujesz się
- w zakładce POJAZD wpisujesz VIN samochodu
- generujesz Kartę Przeglądu
Przegląd po określonym przebiegu, ma określony zakres czynności,
którego:
- nie można zmniejszyć
- można rozszerzyć
np. jeśli przegląd nie obejmuje sprawdzenia klimy, to możesz zlecić dodatkowo
(oczywiście, dodatkowo płatne)
2) Nie wyjaśnił kolega jak wygląda historia przeglądów auta => czy auto miało wcześniej jakiś przegląd
3) Przed przeglądem upewnij się w serwisie czy nie utraciłeś gwarancji
pozdrawiam
Arturek
DominikSier 28-01-2019, 11:20 [...]
2) Nie wyjaśnił kolega jak wygląda historia przeglądów auta => czy auto miało wcześniej jakiś przegląd
pozdrawiam
Arturek
Tak tak miało, auto kupiłem w Autopark Baranowo. Poprzednie przeglądy były zrobione przez leasingobiorcę
Pierwszy przegląd po pierwszym roku kosztował mnie w Bemo na Mogielińskiej ok 1200 zł.
Drugi po drugim roku, nim strzeliło 40 tys. był nawet tańszy, coś ok 900-1000 zł. Również na Mogielińskiej.
Zadzwoń podaj VIN i na pewno Ci dadzą znać ile będzie kosztował. Licz się z lekką korektą, aczkolwiek w moim przypadku była do korekta w dół.
DominikSier 28-01-2019, 20:10 Dzisiaj z ciekawości zadzwoniłem do Beko na Mogielinskiej, odebrała Pani. Po krótkiej rozmowie zapytałem się o koszt. W skład przeglądu przy 40tys km. Wchodzi wymiana filtrów, oleju i chyba coś tam jeszcze. Koszt przeglądu miałby być 913zl. Podejrzewam, że to może jeszcze na e cały koszt. U mnie w Paczkowie jest serwis samochodowy, który ma uprawnienia do serwisowania ASO. Szef tego serwisu prosił o wysłanie skanu dowodu, na jego podstawie ma stwierdzić co należy wymienić i co sprawdzić. Ma również zostać dokonana szczegółowa wycena( rzeczywista). Koszt może oscylować w granicy 1000zl. Wiem że takie serwisy są alternatywą dla ASO. Ale czy warto? Jak myślicie?
cattani75 28-01-2019, 21:33 Jeżeli poza ASO ma kosztować tyle samo, co w ASO, to ja nie mam wątpliwości, gdzie robić ze względu na ewentualne problemy z (nie)uznaniem gwarancji.
Jeśli serwis alternatywny miałby być dla mnie zachętą, żeby zrobić w nim przegląd, to musiałby być wyraźnie tańszy od ASO. W innym wypadku nie ma to sensu, jeśli istotne jest utrzymanie gwarancji. Na szczęście ja już wyzwoliłem się od (drogich) przeglądów w ASO bo gwarancja już minęła.
tomaszjan31 28-01-2019, 22:11 alternatywna i kreatywna", ale nie każdy mechanik się na to zgodzi,
W razie poważnej usterki może importer drążyć... Proszę przedstawić dowód w postaci paragonu fiskalnego lub f.Vat, lub innego wiarygodnego dowodu za wykonaną usługę, którego wystawienie z wcześniejszą datą może być nieopłacalne .
Date wsteczną w książce czy na kartce a4 może wystawić każdy Ziutek , ale w dzisiejszych sprawach fiskalnych to już sie większość drapie po D... pupie
radekrogo 28-01-2019, 22:55 Wogule tow ..uj.
DominikSier 29-01-2019, 09:17 A co powiecie na to?
Trochę drogo 250zł za wymianę tych rzeczy, bo poza olejem i filtrem do niego, to filtr powietrza i kabiny można samemu bez problemu wymienić.
Mycie parownika pomijam , ale pewnie też jakieś naciąganie klienta.
cattani75 29-01-2019, 10:27 Zmieniałeś kabinowy w mk5? nie trzeba pół auta rozłożyć?
Bułka z masłem ;)
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=276630&page=4&highlight=kabiny
adam127777 29-01-2019, 12:56 2.0EB 1 przegląd na 20k km - niecałe 750 PLN - ASO
Zmieniałeś kabinowy w mk5? nie trzeba pół auta rozłożyć?
https://www.youtube.com/watch?v=BeyjIwiy1kI
A co powiecie na to?
Zły olej.
250zł brutto za przegląd a nie samą wymianę, to nie jest wygórowana cena.
DominikSier 29-01-2019, 17:35 Zły olej.
250zł brutto za przegląd a nie samą wymianę, to nie jest wygórowana cena.
A dlaczego ten olej jest zły? Ze względu na producenta czy czy źle parametry?
A dlaczego ten olej jest zły? Ze względu na producenta czy czy źle parametry?
bo do ecoboosta jest 5W20, a na kosztorysie 5W30
DominikSier 30-01-2019, 16:43 A to dzięki cenna uwaga.
Druga rzecz - na kosztorysie masz 6 litrów oleju. 1,5 EB ma fabrycznie 4,05 oleju, ale to tylko przy pierwszym zalaniu. Przy normalnej wymianie wchodzi ok 3,7 litra, i wtedy masz max na podziałce.
DominikSier 30-01-2019, 18:46 To jeżeli się zdecyduję na ten serwis to musiałbym mu powiedzieć o tych uwagach, rodzaj oleju oraz jego ilość. Powiem, że facet w tym serwisie(właściciel) nie za bardzo się zna. On przyjmuje tylko samochody, wystawia faktury i kasuje
cattani75 30-01-2019, 19:05 Może być 5W30. Ma być spełniona norma Forda.
DominikSier 30-01-2019, 21:02 Trochę mam teraz mętlik w głowie co zrobić. Tu na miejscu mam serwis za niecałe 870zl i nie jestem pewny do końca. Jutro prawdopodobnie mają zadzwonić do mnie z serwisu forda i się umówić. Wstępnie mówiła o 913zl. Bo raczej nie jest w stanie powiedzieć mi dokładnej kwoty. Trochę boję się tej korekty finansowej, żeby nie policzyli z 1500zl.
Może być 5W30. Ma być spełniona norma Forda.
w 1.5 EB nie może. olej ma spełniać normę wss-m2c 948-b, a ta norma sama w sobie implikuje 5W20.
oczywiście każdy leje co mu się podoba. jak ktoś lubi, można nawet Selektol. Tylko po co.
w 1.5 EB nie może. olej ma spełniać normę wss-m2c 948-b, a ta norma sama w sobie implikuje 5W20.
oczywiście każdy leje co mu się podoba. jak ktoś lubi, można nawet Selektol. Tylko po co.
W instrukcji w specyfikacji do 1.5 EB są jawnie wymienione dwie normy:
Ford-Castrol Magnatec WSS-M2C948-B
Ford-Castrol Magnatec WSS-M2C913-D
Ten drugi to 5W30.
W instrukcji w specyfikacji do 1.5 EB są jawnie wymienione dwie normy:
Ford-Castrol Magnatec WSS-M2C948-B
Ford-Castrol Magnatec WSS-M2C913-D
Ten drugi to 5W30.
No to właśnie otworzyłem instrukcję otrzymaną razem z autem (2017 - ten sam rocznik co autora) i słowa tam o 913D nie ma.
W mojej instrukcji z 2015 r. dla 1.5 EB tez jest 913 D. Czyzby w Fordzie doszli do wniosku ze lepiej im sie oplaca polecac 5W20 ??? :lol::lol:
Bladerx23 01-02-2019, 20:56 Mam pytanie odnośnie przeglądu na 60 kkm. Auto mam na ford protect, gwarancja fabryczna się skończyła jeszcze czym mogę na przegląd podjechać ze swoimi częściami, jeśli części kupię w sklepie internetowym forda? W serwisie im nie po nosie, same części około 500 zł.
bromsky1 02-02-2019, 10:46 W mojej instrukcji z 2015 r. dla 1.5 EB tez jest 913 D. Czyzby w Fordzie doszli do wniosku ze lepiej im sie oplaca polecac 5W20 ??? :lol::lol:
Faktura z mojego pierwszego przeglądu. Jak widać wlali 5W20.
https://i.imgur.com/Nc8VQBa.png
Lewsey89 02-02-2019, 12:52 Auto mam na ford protect, gwarancja fabryczna się skończyła jeszcze czym mogę na przegląd podjechać ze swoimi częściami.
Możesz podjechać ze swoimi częściami ale Ford najprawdopodbniej odmówi Ci naprawy w ramach FORD PROTECT. Przeczytaj sobie mój ostatni wpis ze stanowiskiem FORD POLSKA w tej sprawie.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=284288&highlight=ford+protect
Faktura z mojego pierwszego przeglądu. Jak widać wlali 5W20.
W ASO leją 5W20 bo im taki wyskakuje po wpisaniu vinu, ale wg mojej instrukcji mozna lac tez 5w30 i tak tez zrobilem.
Panowie, robił już ktoś przegląd TDCI manual przy 90tyś :)? Jestem już niedaleko tego przebiegu - napisałem do EuroCar w Gdyni o cenę przeglądu oraz zakres prac - standardowo tylko olej, filtr oleju, powietrza, ogólny przegląd, sprawdzenie stanu bezpieczeństwa - ok 1200zł całość.
Ktoś się orientuje kiedy są do wymiany świece? Kupiłem auto z salonu z przebiegiem lekko ponad 30tyś i do dziś dnia wg ASO świec się nie powinno jeszcze wymieniać.
Przy 90 tys powinien być wymieniony płyn hamulcowy lub co 2 lata. W moim Niemcy wymieniali.
Płyn hamulcowy miałem wymieniany na przeglądzie przy 60 tyś (rok temu) wiec ok.
ołowiany 05-02-2019, 06:39 Płyn hamulcowy miałem wymieniany na przeglądzie przy 60 tyś (rok temu) wiec ok.
W standardowym zakresie przeglądu możesz zejść do 1000 zł. Potarguj się. Jednak ja zawsze wymieniam dodatkowo filtr paliwa i kabinowy. Poza ASO to koszt ok. 70 i 100 zł.
I zadzwoń do Starogardu czy Elbląga, bo może się okazać, że opłaca się dojechać.
DominikSier 05-02-2019, 17:27 Świece najprawdopodobniej przy 60 tys.
ołowiany 05-02-2019, 18:21 Świece najprawdopodobniej przy 60 tys.
Raczej nie. Na ETIS można sprawdzić.
|
|