Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Poziom oleju w silniku - bagnet


FocST
28-01-2019, 12:40
Witam,

Mam pytanie do forumowiczów - bo powiem szczerze że brak mi już pomysłów w jaki sposób mogę poprawnie sprawdzić poziom oleju w moim Focusie MK3.

Tak - jest bagnet i na nim jest wskaźnik, tyle tylko że za każdym razem jak wyciągam go to jest mokry w zasadzie na calej długości (uprzedzę pytanie - tak wycieram go przed sprawdzeniem;)

Pierwszy raz się spotykam z takim problemem - w Oplu, Renault czy nawet Toyota - bezproblemowo można określić poziom... a tutaj cóż....

Pozdrawiam

gibaj
28-01-2019, 12:41
Może masz pod korek nalane?
Żart
A na zimnym też tak?

orczyk5
28-01-2019, 12:49
Może i żart....ale trafiłeś w przyczynę. Jeżeli masz oleju ponad stan (nawet troszkę) to masz zawsze cały bagnet mokry. Jak odciągniesz sobie rurką to zobaczysz normalne wskazywanie na bagnecie.

dodheims.
28-01-2019, 13:02
Witam,

Mam pytanie do forumowiczów - bo powiem szczerze że brak mi już pomysłów w jaki sposób mogę poprawnie sprawdzić poziom oleju w moim Focusie MK3.

Tak - jest bagnet i na nim jest wskaźnik, tyle tylko że za każdym razem jak wyciągam go to jest mokry w zasadzie na calej długości (uprzedzę pytanie - tak wycieram go przed sprawdzeniem;)


Temat braku możliwości precyzyjnego określenia poziomu oleju już był na tym forum. Ja wykorzystuje taki sposób: należy nie dociskać bagnetu do końca i potem te kilka milimetrów dodać (wszystko na oko). W wakacje jednak wolałem dolać te 100ml (czyli tyle co nic) dla spokoju, bo jakikolwiek odczyt był niemożliwy - nawet ten z niedociskaniem do końca.
Generalnie, postępując jak powyżej, przyjmuję, że jeśli bagnecie jest równo z poziomem minimalnym to znaczy, że jest poniżej maxa.
W sumie lepiej czasem dolać, bo nawet jak będzie oleju z pół litra za dużo to się nic złego nie stanie.

FocST
28-01-2019, 14:25
dzieki!

Sprobuje sposobu dodheims. i zobaczymy. Ogolnie olej wymieniany byl w serwisie (na gwarancji) wiec pewnie za dużo mi wlali....:lol:

Pozdrawiam

Ze_ja
28-01-2019, 14:32
Na te wygibasy rurki od bagnetu to u mnie najlepiej sie spisuje metoda sprawdzania oleju rano, przed uruchomeniem silnika, kiedy przez całą noc wszystko sobie spokojnie spłynęło. Wtedy od razu po wyciągnięciu bagnetu widzimy poziom oleju. Bez przecierania szmateksem i wkładania ponownie, żeby wyjąć ubrudzony olejem z rurki.

dodheims.
28-01-2019, 14:42
Na te wygibasy rurki od bagnetu to u mnie najlepiej sie spisuje metoda sprawdzania oleju rano, przed uruchomeniem silnika, kiedy przez całą noc wszystko sobie spokojnie spłynęło. Wtedy od razu po wyciągnięciu bagnetu widzimy poziom oleju. Bez przecierania szmateksem i wkładania ponownie, żeby wyjąć ubrudzony olejem z rurki.
W Focusie III FL (i chyba tylko EB) takie metody się nie sprawdzają.

Ze_ja
28-01-2019, 14:47
Możliwe, w Dieslu Mk3 się sprawdza, w benzynie w Mk2 też. W innych markach też. Ogólnie w wielu autach przez lata tak mi najwygodniej sprawdzać. W EB nie próbowałem.
Robię tak też dlatego, że co innego widać na gorąco, a co innego, jak ostygnie :D

edmun
28-01-2019, 14:49
Zależy jaki masz bagnet.
W 1.6EB występowały dwa rodzaje.
Nie wiem czy w 1.5EB też były dwa czy tylko zostali przy tym płaskim.
Jednakże również się skłaniam, że masz za dużo oleju.
Sam mając o 300 ml za dużo miałem wrażenie, że nie ma wskazania na bagnecie po czym po ściągnięciu mam odczyt bezproblemowo.
Teraz jak już mi ściemniał, to już w ogóle nie ma żadnych przeszkód żeby odczytać, ale mam bagnet z beczułkami, a nie ze spłaszczeniem.
Tutaj było podobnie:

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=231689

sylwesterz
23-12-2020, 17:31
Przepraszam za odkopanie pytania, ale niestety mam taki bagnet, na którym o żadnej porze nic nie widać - jest płaski, gładki i kompletnie czarny, a do tego zawsze zostają na nim krople większe i mniejsze na górze, dole, bez znaczenia ile bym próbował, tyle razy odczyt jest niemiarodajny. Starsze bagnety miały specjalnie nacięte miejsca na zbieranie oleju, aby lepiej pokazywać poziom, a tutaj nie dość, że odstęp pomiędzy wcięciami min, a max jest niewielki, to jeszcze jest gładki na całej długości (sprawdziłem z obu stron, niestety to samo) i tak samo zbiera olej powyżej i poniżej wcięć.
Poza tym mam bagnet płaski, a wg instrukcji i tego posta (https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2465173&postcount=1) powinienem mieć bagnet z okrągłą (zaokrągloną) końcówką (mam 1.5 EB).
Czy można gdzieś kupić oryginalny bagnet oleju z okrągłą końcówką?

Vultar
23-12-2020, 22:21
na allegro za 50zl używkę, nie jest to element który się zużywa więc nie ma sensu szukać na siłe nowego. 5min czyszczenia i będzie jak nówka.

sylwesterz
25-12-2020, 11:05
Czy możesz mi wskazać? Z konkretów znalazłem jedynie numer katalogowy Forda bagnetu na 7zap - 1895409, ale to nadal może być bagnet płaski. Bagnet okrągły znalazłem tylko (wg opisów) dla 1.6 Ecoboost z oznaczeniem BM5G-6750-AC (np. https://allegro.pl/oferta/bagnet-miarka-oleju-1-6-ecoboost-focus-mk3-c-max-9830379582), a nie wiem czy one są zamienne (np. mają identyczną długość) z bagnetem 1.5. Ba, znalazłem bagnety o oznaczeniach BM5G-6750-CA i BM5G-6750-BB, które w jednych aukcjach są dla Focusa 1.5 EB (np. https://allegro.pl/oferta/ford-kuga-mk2-1-5-ecoboost-bagnet-oleju-8082523076), a w innych dla Kugi 2 (np. https://allegro.pl/oferta/bagnet-oleju-ford-kuga-2-1-5-1-6-ecoboost-9815997771), ale mają kompletnie inne końcówki: dla Focusa są płaskie z wcięciami min/max, a dla Kugi mają szerszą końcówkę, chyba z nacięciami (słabo widać na zdjęciach).
Czy wszystkie powyższe bagnety są zamienne?

PS. A tu w ogóle bagnet zupełnie inny - wygląda jak ze starego MK1 TDDI/TDCI:
https://allegro.pl/oferta/ford-focus-smax-volvo-1-5ecoboost-bagnet-oleju-8950353212

Vultar
25-12-2020, 12:37
Podałeś link do tematu z forum, gdzie z końcówką AC jest od 1.5 autor napisał, że według serwisu są one zamienne.
Ty masz niby nie ten i autor tamtego tematu pewnie jeszcze wiele innych osób bo pewnie wrzucali co było na stanie. Na niektórych aukcjach z CA sprzedawcy podają parę modeli samochodów Focus, C-Max, Kuga itd.
Obstawiam, że wszystkie BM5G-6750-XX będą pasować a XX oznacza wzór końcówki.

sylwesterz
25-12-2020, 13:04
Z tym, że są też bagnety z oznaczeniem YS6G-6750-BC, które wyglądają właśnie tak jak mój bagnet.
Sprawa się jednak komplikuje...

PS. Przejdę się jednak do auta i zobaczę jakie jest oznaczenie na bagnecie...

PPS. Mam miarkę z oznaczeniami BM5G-6750-BB oraz PA66-GF30-C9K3A. Czyli sprawa prosta, kupię BM5G-6750-AC i mam nadzieję wreszcie poprawnie odczytać stan oleju :mrgreen:.

FF2000
25-12-2020, 16:58
Jeżeli coś pomogę to mój bagnet ma oznaczenie BM5G 6750 CA.
Długość całkowita 57 cm, długość końcówki plastikowej z wcięciem i napisami min,max 6cm.

sylwesterz
05-01-2021, 19:14
Kupiłem bagnet BM5G-6750-AC i jest co prawda nieco lepiej niż na czarnym bagnecie, ale niestety to nie jest to, co bym chciał. Jednak olej w benzynie jest dużo mniej czarny niż w dieslu i słabo widać tak czy siak.
Za to przeczytałem gdzieś uwagę, żeby wyjąć bagnet, wytrzeć i nie wkładać przez minutę, dwie, i dopiero sprawdzać, wtedy faktycznie bagnet ma mniej dodatkowych kropel oleju i jest łatwiejszy do odczytania.

Z ciekawostek, bagnety mają różną długość, ale odległość od mocowania bagnetu (wcisk zakończony o-ringiem) do oznaczeń min-max jest identyczna, więc na pierwszy rzut oka przymierzając dwa bagnety można nabrać mylnego przekonania, że jednak nie pasują.

Draculescu
05-01-2021, 21:05
..Czyli sprawa prosta, kupię BM5G-6750-AC i mam nadzieję wreszcie poprawnie odczytać stan oleju :mrgreen:.

Faktycznie jest poprawa w odczycue oleju na bagnecie BM5G-6750-AC ?

sylwesterz
05-01-2021, 22:08
Powiem tak, w obecnych warunkach przy świetle sztucznym (czyli poza pracą - przed 8 lub po 16) na jednym i drugim widać słabo, chociaż minimalnie lepiej na -AC.
W świetle dziennym było nieco lepiej - nieco większa różnica na korzyść -AC, ale póki co u mnie zachmurzenie było duże i światła mało.
Jak wróci auto z warsztatu i będzie jasny dzień to napiszę, czy wtedy jest różnica.

Poza tym jeszcze spróbuję doczyścić końcówkę bagnetu, bo ten kupiony był chyba używany w kopalni, a nie bardzo się przyłożyłem do czyszczenia końcówki bagnetu, tylko uchwyt plastikowy doczyściłem.

Jeżeli coś pomogę to mój bagnet ma oznaczenie BM5G 6750 CA.
Długość całkowita 57 cm, długość końcówki plastikowej z wcięciem i napisami min,max 6cm.
Czy możesz zrobić zdjęcie końcówki bagnetu w okolicy min-max - czy jest ona ponacinana, czy gładka?

FF2000
06-01-2021, 06:43
Powierzchnia między min, a max gładka.
117135

sylwesterz
19-03-2021, 11:02
Wracam do tematu.

Testowałem przez ostatnie miesiące 2 bagnety i wróciłem do oryginalnego. Niestety, wyszło na to, iż konstrukcja w silniku musi być taka (może zbyt mały otwór), że na grubszym bagnecie, a już w ogóle z gwintem, przy wkładaniu lub wyciąganiu bagnetu powoduje zaolejenie całej końcówki i jakbym się nie starał, to mam błędne odczyty.
Na cienkim (i czarnym) bagnecie też trzeba kilka razy sprawdzić, ale odczyt jest dużo pewniejszy.

Kolosalny minus gładkiego bagnetu, przy słabszym świetle, wieczorem, a już w ogóle w nocy przy lampach gładki bagnet ma masę odblasków i kompletnie nic nie widać. Tutaj bagnet z gwintem coś tam pokaże, tylko co z tego, że coś, jak raz wydaje się, że jest przy MAX, a przy drugim pomiarze MIN.

Gładki bagnet, czyli BM5G-6750-CA:
https://allegro.pl/oferta/ford-kuga-mk2-1-5-ecoboost-bagnet-oleju-8082523076
Bagnet z gwintem - BM5G-6750-AC:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/bagnet-miarka-oleju-1-6-ecoboost-focus-mk3-c-max-i9830379582.html

Reasumując: w 1.5 EB w Focusie MK3 FL tylko cienki bagnet bez zgrubień.

Kwiatek1545
12-02-2023, 11:44
Witam. Od niedawna jest właścicielem focusa mk3 z silnikiem 1.5 tdci. Niestety nie wiem jak poprawnie sprawdzić poziom oleju na tym bagnecie.Nigdzie nie mogę znalezc jasnej i konkretnej odpowiedzi. Czy na podanym zdjęciu poziom oleju jest prawidłowy? Z góry dziękuje i pozdrawiam

TTrex
12-02-2023, 12:20
I nie zastanowiło Cie do czego są te kropki?

Wysłane przy użyciu Tapatalka

rysiek53
12-02-2023, 12:30
poziom oleju masz książkowy,taki staraj się utrzymywać

Kwiatek1545
12-02-2023, 13:09
Dzięki za odpowiedź kolego . Pozdrawiam :)

coolos
28-01-2025, 22:07
Trochę odkopię stary temat. Mam forda kugę mk2 z 2018r. (kupiłem niedawno) z silnikiem ecoboost 1.5 150km i mam miernik
BM5G-6750-CA (środkowy ze zdjęcia) i za cholerę nie mogę odczytać poziomu oleju. Po wyjęciu bagnetu, wyczyszczeniu i ponownym włozeniu mam wszystko uwalone olejem. Niedawno miałem wymieniany olej i cały czas to samo. Do tej pory radziłem sobie nie dopychając bagnetu do końca - przy pierwszym oporze wyciagałem bagnet i wskazywał jakieś 60% na miarce, gdy dopycham do końca, to kaplica, wszystko uwalone. Ma ktos jakiś pomysł jak sobie z tym poradzić? https://www.fiestastforum.com/data/attachments/54/54862-b5a470b62e806b7e08345d3cf900b175.jpg

edmun
29-01-2025, 09:51
Dla mnie zagadką jest jak wyciągam bagnet (ale nie w Fordzie) i z jednej strony jest poniżej minimum a z drugiej powyżej maksimum :D
Więc średnio mam "idealnie" :D :D :D
Natomiast Fordowski z beczką odnoszę wrażenie że jest najlepszy (pierwszy z Twojego zdjęcia).
Nie zdziwię się, jak u Ciebie jest za dużo oleju.
Sam zmieniasz? Czy ktoś Ci zmienia?
Jakbyś sam zmieniał, to nalej za mało, sprawdź po 15 minutach, zalej delikatnie znowu, poczekaj aż ścieknie i patrz czy na bagnecie nie jest poniżej min.
Może masz przelane?

coolos
29-01-2025, 10:26
jeżdżę do mechanika na wymianę oleju. Też myślałem że może poprostu tego oleju jest za dużo. Wychodzi na to że po zakupie samochodu było go za dużo i po wymianie oleju też jest go za dużo. Tak jak pisałem wcześniej, do tej pory stosowałem taki myk że nie dopychałem bagnetu do końca, przy pierwszym oporze wyciągałem bagnet i miałem tak z 60-70% na mierniku. Niedawno przejechałem dłuższą transę po drogach ekspresowych, nieco ponad 1000km i zauważyłem że stan poziomu oleju spadł mierząc dotychczasową metodą z 60% na jakieś 30%. I teraz właśnie nie wiem, czy dolewać, czy też tego oleju ciągle jest za dużo.