Zobacz pełną wersję : [EcoSport 2017- ] FordPass - Multimedia i audio oraz opinie


Terminator007
28-01-2019, 17:25
Dzisiaj się właśnie dowiedziałem dzwoniąc na różne znane mi przyjacielskie telefony że nie mogę zamontować modemu GSM connect do mojego modelu. Ja odebrałem swoje auto 1go czerwca a od 1go czerwca wszedł do produkcji model Ecosport gdzie jest fabrycznie montowany modem GSM wraz z dodaniem wielu nowych funkcji takich jak Zdalne odpalanie silnika, ryglowanie i otwieranie zamków no i oczywiście dużo wiecej funkcji przesyłanych do aplikacji FordPass. Przyznam się szczerze że jestem zażenowany tym bardzo bo w USA taki modem można bez problemu dołożyć za dodatkową kasę i w serwisie Ford skonfigurować nowe ustawienie softu w pojeździe. Gdybym wiedział o tym to na pewno przesunąłbym zamówienie auta o te 3 miesiące bo nie był dla mnie zaden problem a i miałem czym jeździć jeszcze. Kupiłem auto z pełnym możliwym wyposażeniem w najlepszej wersji to przecież dołożyłbym jeszcze te pare groszy.... Rozmawiałem dzisiaj z infolinią FordPass i wyżaliłem się mocno prosząc o przesłanie tych opinii do centrali ponieważ ( co pani potwierdziła ) takich telefonów jak mój ona odbiera sporo z całego kraju. Uważam ze szanująca się firma jeżeli wprowadza po paru miesiącach takie zmiany, które są na dużą skalę we wszystkich autach w Europie to powinna zadbać również i o tych co nabyli takie auto na krótko przed zmianami. Przecież nie mówimy tutaj o diametralnej zmianie multimediów czy nawigacji ale dołożeniu jednej puszki obok silnika a która również mocno zmienia komfort obsługi auta nie tylko w zimie ale i poprzez większą ilość informacji przesyłanych do aplikacji w smartfonie. Przekazałem również moje żale i uwagi dotyczące samej aplikacji ponieważ tak na prawdę jest kompletnie nieprzydatna. Pokazywanie ilości przejechanych kilometrów oraz poziomu paliwa może jeszcze komuś się przyda ale po co mi stan jakości oleju w nowym aucie gdzie za moment będę go wymieniał przy 95% jakości a producent mów żeby wymienić jak będzie jakość oleju ok 5%... Paranoja... Poza tym nic ciekawego oraz użytecznego w tej aplikacji nie ma bo jeżeli auto nie jest permanentnie on-line to i tak informacja o położeniu auta czy też ostatnim przejechanym odcinku trasy jest tylko wtedy prawdziwa gdy podłączymy smartfona kablem do gniazda USB. Wersje FordPass Connect łaczą się już wszystkimi funkcjami bezprzewodowo. Nieładnie firmo FORD, nieładnie... Bierzcie przykład z USA gdzie dbacie o klientów... Najlepsza chyba rada to taka, kupować auto dopiero po pierwszym lub drugim upgrade u producenta i usunięciu wszelkich niedoróbek na początku produkcji... Czyli mniej więcej pół roku od wystawienia modelu do sprzedaży. Podobne moduły do odpalania zdalnego można kupić bez problemu poza Fordem przez Amazon ale one załatwiają tylko zdalne odpalanie natomiast nie rozszerzają współpracy aplikacji z komputerem Forda i nie mają modemu GSM.
Dla zainteresowanych podaję link do producenta prywatnego oraz do YouTube jako filmu poglądowego.
https://www.12volt.solutions/collections/ford/products/2018-2019-ford-ecosport-remote-start-system-plug-play-kit
https://www.youtube.com/watch?v=rvGZVJye1HE

leon 72
28-01-2019, 17:50
nowych funkcji takich jak Zdalne odpalanie silnika,


Nie istnieje cos takiego, chodzi tu o modul stacjonarnego ogrzewania pojazdu, znane bardziej jako potocznie nazywane "webasto".


Na temat FORDPASS, to przydatna funkcja np. opcja odholowania uszkodzonego forda, auto zastepcze, hotel na czas naprawy itp za co nie trzeba placic. Poza tym opcje monitorowania gwarancji czy limitu kilometrow, wystarczy polaczyc sie aplikacja z autem. Wiele innych funkcji.

Nie wiem na ile mozliwe korzystanie z tej apki jest w Polsce, ja mieszkam w Niemczech.

Terminator007
28-01-2019, 17:56
Nie istnieje cos takiego, chodzi tu o modul stacjonarnego ogrzewania pojazdu, znane bardziej jako potocznie nazywane "webasto".


Na temat FORDPASS, to przydatna funkcja np. opcja odholowania uszkodzonego forda, auto zastepcze, hotel na czas naprawy itp za co nie trzeba placic. Poza tym opcje monitorowania gwarancji czy limitu kilometrow, wystarczy polaczyc sie aplikacja z autem. Wiele innych funkcji.

Nie wiem na ile mozliwe korzystanie z tej apki jest w Polsce, ja mieszkam w Niemczech.

Szanowny Kolego, proszę najpierw pójść do salonu lub zrobić konfigurację i przeczytać informacje o nowym Ecosport oraz nowym Focusie.... Te dwa nowe auta mają ZDALNE ODPALANIE SILNIKA oraz ryglowanie zamków z poziomu aplikacji internetowej. Webasto to Kolega chyba zna z rupieci sprzedawanych wiele lat temu w Niemczech :-) Na Assistance Ford aby zamówić holowanie czy też załatwić hotel można zadzwonić z normalnego telefonu natomiast aplikacja w wersji z modemem GSM w aucie daje podgląd do wielu funkcji dodatkowych jakich nie ma wersja bez zdalnego połączenia. Informacja kiedy mam przegląd czy ile zrobiłem kilometrów nie jest aż tak bardzo istotna jak wiele innych informacji o średnim spalaniu, położeniu auta on-line i podczas jazdy jeżeli np ktoś go kradnie... Także proszę aby Kolega poczytał o nowych modelach wprowadzonych do sprzedaży bo chyba stare publikacje na stole u Kolegi leżą :-) Kolejna do sprzedaży już tak wyposażona wejdzie Kuga na jesieni tego roku gdzie bedzie nowa stacja multimedialna, funkcje GSM Connect oraz oczywiście również zdalne odpalanie. Moduł zdalnego odpalania produkowany i zlinkowany w moim poprzednim poście można kupić za 250$

leon 72
28-01-2019, 18:28
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=264922


Poczytaj.

Terminator007
28-01-2019, 18:41
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=264922


Poczytaj.

Tak jak już pisałem wcześniej, masz Kolego informacje bardzo stare a dzisiaj sa one nieaktualne. Ściągnij sobie nowy cennik Ecosport i Focus, przejdź się do salonu to będziesz się wymądrzał. Ja już trochę czasu spędziłem aby dokładnie zbadać temat. Odpalanie silnika zdalne zostało dopuszczone i we wszystkich krajach EU to działa. W cenniku ( 9ta strona ) masz również to , oto skopiowany tekst a poniżej link do cennika i nie pisz już proszę głupot bo to dezinformuje Forumowiczów...
Nowa Kuga również będzie to miała jako trzeci model z serii. To co cytowałeś dotyczyło starej dyskusji o starym modelu Kuga półtora roku temu ... :-)

"KONTROLA DOSTĘPU
Aplikacja umożliwia m.in. zdalne uruchamianie silnika, otwieranie i zamykanie samochodu"
https://www.ford.pl/content/dam/guxeu/pl/pl_pl/documents/price-list/cars/PL-ford_ecosport.pdf

Z tego co zdążyłem sprawdzić to różnica ceny jest na poziomie ok 1300zł z tym modułem Connect w stosunku do mojej konfiguracji przy zakupie w 2018r.

leon 72
28-01-2019, 19:58
Jak juz to zalatwisz to przeslij na filmie.

Terminator007
28-01-2019, 20:12
Jak juz to zalatwisz to przeslij na filmie.

W Ford Polska nie da się NA RAZIE dołożyć modemu. Być może będzie taka możliwość później ale tego nikt nie wie. Pełna funkcja zdalnego odpalania oraz ryglowania i otwierania drzwi jest fabrycznie montowana od miesiąca do nowej wersji Ecosporta po update. Egzemplarze, które mają tę funkcję były możliwe do zamówienia od wakacji 2018r. Czyli wszystkie zamówione modele w ubiegłym roku pomiędzy styczniem a lipcem tego modułu nie mogły mieć i nie ma na razie możliwosci jego dołożenia, nawet za dopłatą.
Jeśli chodzi o te moduły z USA to znalazłem 3 producentów i zarazem sprzedawców oraz przeprowadziłem z nimi dzisiaj szeroką dyskusję poprzez email. Jeden z nich odpisał że jego moduł do wersji europejskiej raczej nie pasuje bo jest trochę inne okablowanie ( chyba chodziło mu raczej o dostępność informacji w OBD ) i w związku z tym nie wysyła modułów do Polski. Drug, również z USA odpisał że jego moduł jest inny niż tamten ale prawdopodobnie działa na inną częstotliwość zdalnego kluczyka. Nie wiedział nawet jakie ma częstotliwości więc mu znalazłem informację i przekazałem że w USA kluczyki do aut działają na 315MHz ( większość w USA ) a w Europie , Japonii oraz Azji na 433Mhz. Ma więc sprawdzić jakie u niego w module są MHz i dać znać. Natomiast ponieważ znam trochę ludzi z Tajlandii a ten model jest tam sprzedawany i częstotliwość ta sama jak w Europie to ruszę ten temat na miejscu w Tajlandii. Tam takie urządzenia nie są drogie i kupić można prawie wszystko rozbudowując systemy multimedialne w autach. Zaletą tego modułu jest to że nie ingeruje on w system centralny i jadąc na przegląd można go odłączyć co będzie niewidzialne podczas elektronicznej kontroli pojazdu przez komputer serwisowy. Natomiast jeżeli chcesz mieć oryginalnie zamontowany taki moduł w aucie i jeszcze do tego Hotspot GSM za darmo w aucie to leć do salonu i kupuj nowego Ecosporta, Focusa lub poczekaj do jesieni na Nową Kugę .
A link do filmu jak się to montuje oraz jak to działa został przeze mnie przesłany w wcześniej w pierwszym poście na ten temat.

boncio
29-01-2019, 11:41
A poczytałeś dokładnie warunki FordPass Connect? Nie jest tak super.
Hotspot jest na 3 miesiące od daty sprzedaży lub do limitu 3GB, a potem trzeba podpisać umowę z Plusem.
Live traffic jest na 2 lata, potem płatny.
Poza tym jest też dostępny w Fieście.

Do Mondeo, S-maxa itp. trafi podczas liftingu razem z B&O.

Terminator007
29-01-2019, 12:19
A poczytałeś dokładnie warunki FordPass Connect? Nie jest tak super.
Hotspot jest na 3 miesiące od daty sprzedaży lub do limitu 3GB, a potem trzeba podpisać umowę z Plusem.
Live traffic jest na 2 lata, potem płatny.
Poza tym jest też dostępny w Fieście.

Do Mondeo, S-maxa itp. trafi podczas liftingu razem z B&O.

Na 2 lata jest zawsze Live Traffic bo jest i on u mnie na razie free ale nie ma możliwości zamontowania modemu GSM. To ze jest Hotspot na 3 miesiące free to nie jest problem bo w USA też trzeba podpisać umowę z Vodaphone aby to dłużej działało. Wszystko zależy od lokalnych umow krajowych z dostarczycielem usługi ale JEST. A mnie chodziło o to że przypadku zakupu modelu sprzed liftingu NIE MA KOMPLETNIE ŻADNEJ MOŻLIWOŚCI update... Każdy z nas korzysta z różnych usług internetowych i jeżeli ktoś chce to może sobie dołożyć najtańszy plan internet GSM bo nie są to teraz wysokie koszty. W USA kosztuje to ok 18USD a u nas można to zrobić za ok 20zł i ja chętnie bym to opłacał. Najważniejsza jest możliwość wyboru a nie jego kompletny brak.

boncio
29-01-2019, 13:31
Live Traffic bo jest i on u mnie na razie free
A jak masz live traffic bez modemu? Przecież to działa przez internet?

Swoją drogą ciekawe jak to jest rozwiązane, że LT i sterowanie autem przez neta działa 2 lata, a już dane nie. Podwójny modem?

Terminator007
29-01-2019, 13:37
A jak masz live traffic bez modemu? Przecież to działa przez internet?

Swoją drogą ciekawe jak to jest rozwiązane, że LT i sterowanie autem przez neta działa 2 lata, a już dane nie. Podwójny modem?

Wszystkie funkcje jakie w ogóle działają w aucie jeśli chodzi o zewnętrzne informacje są dostępne tylko wtedy jak podłączysz się podczas jazdy telefonem poprzez kabel USB lub system multimedialny, który ma możliwość podłączania się do sieci WiFi więc go podłączysz do włączonego w telefonie Hotspotu. Auto ma dostęp do sieci ale poprzez telefon. Dla mnie to jest totalna paranoja dlatego że jeżeli auto taką możliwość systemową ma to powinni tak skonfigurować system że wszystko działało tak samo ale ... w jednym przypadku mamy w aucie np ukryty modem z punktem WiFi jaki można kupić wszędzie + karta GSM lub też wbudowany na stałe tak jak zrobili to teraz po liftingu. Ja mam w swoim aucie na stałe podłączony punkt dostępowy WiFi ale on tylko jest potrzebny do Live Traffic, do niczego więcej chyba. Bo punkty POI ( restauracje, hotele, stacje benzynowe ) w nawigacji są raczej wgrane na stałe ale tego jeszcze dokładnie nie sprawdziłem. FordPass też tylko przekaże aktualne informacje o poziomie paliwa oraz przejechanych kilometrach jeżeli telefon będzie podłączony kablem. Poprzez BT to nie działa a to kolejna porażka...

boncio
29-01-2019, 14:03
W wersji jaką masz bez modemu tak, wersja Connect nie wymaga tego, ani tworzenia hotspotu.

W Twoim przypadku doskonale Cię rozumiem, bo masz automat i odpalenie silnika nawet kilka minut wcześniej sporo da.

Ciekawe jak jest w Focusie z Webasto ;)

Terminator007
29-01-2019, 14:07
W wersji jaką masz bez modemu tak, wersja Connect nie wymaga tego, ani tworzenia hotspotu.

W Twoim przypadku doskonale Cię rozumiem, bo masz automat i odpalenie silnika nawet kilka minut wcześniej sporo da.

Ciekawe jak jest w Focusie z Webasto ;)

Na pewno Webasto włącza się samo jak auto dostanie informację poprzez specjalny kanał internetowy że w Niemczech jest zimniej niż w Polsce... :lol: To taka nowa super DE option ... A temat odpalania i tak dalej wałkuję, poruszyłem już parę źródeł i zobaczymy co z tego wyniknie. Jeżeli ten moduł dostępny na stronie Amazon ma taką samą częstotliwość jak kluczyki do auta w Europie to jest ok bo 130$ to nie jest majątek a funkcja fajna. W Tajlandii na pewno to mają bo już wiem ale czekam tylko na rzetelny kontakt. Jak nie to załatwię to na miejscu jak polecę niedługo. jak ta wersja tajska będzie działała to na pewno ściągnę tego więcej bo chętnych będzie sporo tak myślę... To nie jest coś co musi być ale przydałoby się... W tych warunkach zimowych na dzisiaj jak odpalę auto to mam po 5 minutach w środku już prawie ciepło, siedzenia podgrzane i kierownica też łącznie z rozmrożona szybą ale trzeba wyjść na zewnątrz najpierw ... Moduł umożliwia zaprogramowanie odpalenia silnika na 5, 10 lub 15 minut co w zupełności wystarcza na ubranie się spokojne i wyjście do rozgrzanego już autka lub w lecie schłodzonego ...

foni
29-01-2019, 14:18
Warto czasem nie myśleć wyłącznie z perspektywy "ja" i lepiej jest spojrzeć na problem szerzej. Opracowanie instrukcji do montażu nowego urządzenia w starych autach, to koszty (wbrew pozorom rozmaitego pochodzenia i rodzaju). Jej zaimplikowanie w serwisach, szkolenia z montażu, wzięcie odpowiedzialności, reklamacje, itd, itp. To koszty, które producent jest w stanie podzielić na niewielką ilość klientów zainteresowanych takim upgrad'em. Rynek polski, czy nawet europejski to margines dla Forda. O ile mi wiadomo, odpalanie zdalne działa jedynie w autach z automatem. A one to kolejny margines od marginesu. Nie zdziwiłbym się gdyby potrzebna była nowa homologacja do każdego auta (absurd eko-przepisów na które Ford nie ma wpływu).
Co innego w Stanach, gdzie można się spodziewać jakiegoś tam efektu skali.

A co do samych genialnych funkcjonalności FordPass.... Ci co nie mają automatu, mogą sobie założyć śledzenie auta via GPS, korzystając z ofert firm zajmujących się trackingiem, lub też samodzielnie zadekować w aucie smartphona z kartą SIM. Będzie taniej niż zlecanie tego serwisowi. Zdalne otwieranie auta? Wow! Fajny bajer. Móc - można - i tyle.
Szczerze mówiąc nie słyszałem aby zmieniły się przepisy tak aby auto z pracującym silnikiem mogło stać dłużej niż minutę. Mój klekot stojąc na mrozie nagrzałby się może po pół godzinie pracy. Ale może nie dokładnie śledziłem zmiany w przepisach. Wg mnie możliwość zdalnego odpalania auta nie jest tożsama z przyzwoleniem na "grzanie" silnika na postoju. Ja mam Webasto i nie traktuję tego jako przeżytek.
Hot-spot wifi? No proszę Cię... choć szczerze przyznam, że marketingowo brzmi genialnie! Ale jak to zaczyna być "must have", to ten sam zadekowany smartphone, który pozwala śledzić nasze arcycenne auto, może też za takowy robić.
Sam uwielbiam gadżety, muszę zawsze mieć najnowszy soft, wersje beta, nowości i wszelkie nowinki mnie kręcą. Ale w tym wypadku...zupełnie jest mi to obojętne. I mówię to z perspektywy użytkownika aut sprzed, jak i po zmianach konfiguracyjnych.

Bump: FordPass przesyła dane do telefonu po BT

Webasto po odpaleniu zimnego auta załącza się automatycznie, wspomagając jego jak najszybsze dogrzanie.

Odpalanie samego Webasto odbywa się osobnym pilotem.

Powyższe w oparciu o użytkowanie nowej Fiesty, nowego Focusa, Mondeo.

boncio
29-01-2019, 14:36
Na pewno Webasto włącza się samo jak auto dostanie informację poprzez specjalny kanał internetowy że w Niemczech jest zimniej niż w Polsce...
Nie o to mi chodziło. Tylko o to, czy mając auto z webasto odpala się zdalnie webasto czy silnik. Pewnie właśnie webasto.

Terminator007 u Ciebie silnik się bardzo długo grzeje, ciepło w kabinie masz od grzałki elektrycznej PTC.

foni to jest dla mnie w ogóle zabawne, że webasto może być odpalone i grzać auto, a chyba nie ma takiego oczyszczania spalin jak silnik, który nie może (nie mógł?) być odpalony powyżej minuty.

Terminator007
29-01-2019, 14:44
Warto czasem nie myśleć wyłącznie z perspektywy "ja" i lepiej jest spojrzeć na problem szerzej. Opracowanie instrukcji do montażu nowego urządzenia w starych autach, to koszty (wbrew pozorom rozmaitego pochodzenia i rodzaju). Jej zaimplikowanie w serwisach, szkolenia z montażu, wzięcie odpowiedzialności, reklamacje, itd, itp. To koszty, które producent jest w stanie podzielić na niewielką ilość klientów zainteresowanych takim upgrad'em. Rynek polski, czy nawet europejski to margines dla Forda. O ile mi wiadomo, odpalanie zdalne działa jedynie w autach z automatem. A one to kolejny margines od marginesu. Nie zdziwiłbym się gdyby potrzebna była nowa homologacja do każdego auta (absurd eko-przepisów na które Ford nie ma wpływu).
Co innego w Stanach, gdzie można się spodziewać jakiegoś tam efektu skali.


Dla mnie sprawa jest bardzo prosta. Skoro Ford ma takie funkcje wmontowane fabrycznie to znaczy że uzyskał na to homologację i dopuszczenie do ruchu. Mam wobec tego w d... przepisy, które mówią co innego. To Ford zapłaci za mój ewentualny mandat jeżeli taki by się pojawił. Automatów na polskim rynku jest coraz więcej bo kierowcy już się przekonali że silnik jest żywotniejszy z taką skrzynią a in komfort jazdy inny, lepszy. Ja mogę też zmieniać biegi ręcznie sterując manetkami przy kierownicy i bedę miał lepszy czas do setki niż jakikolwiek inny kierowca jadący z manualem bo nie odrywam rąk od kierownicy i trzymam jego tor jazdy. Problem tej funkcji został załatwiony kompleksowo na całą Europę a nie tylko na Polskę dlatego koncerny patrzą z góry na cały rynek sprzedaży a nie pojedyncze kraje. No chyba ze to jest tak duży rynek jak np USA
albo każdy z krajów azjatyckich osobno gdzie prawie same automaty jeżdżą. Postęp technologiczny powinien posuwać się do przodu a nie zatrzymywać wszystko w miejscu. Gdybym ja myślał podobnie jak Kolega to bym nie używał klimy tylko pootwierał wszystkie okna, w zimie rozpaliłbym piecyk w środku auta i czekał aż to wszystko zacznie działać. Jedni stoją w miejscu a inni posuwają się do przodu... Po co w Polsce czy w Europie Webasto jak każde dobre auto rozgrzewa się w środku do przyzwoitej temperatury po kilku minutach ? Do Mazdy Webasto np kosztuje ok 6tys zł, do Opli ok 5tys zł. Dla mnie to jest totalna bzdura. W Norwegii czy Finlandii może tak ale nie u nas... Mnie przede wszystkich chodzi o to że nasz rynek jest traktowany jak wieś i wszystkie nowości są sprzedawane na samym końcu aż w Biedronkach wykupią to co jest na promocjach po 4,99 ... Przykład kolejny z brzegu to np to że e-sim zamiast typowej karty SIM w telefonach jest już możliwy w Czechach, Austri,Słowacji oprócz reszty Europy w sieci T-Mobile a w Polsce nie umieją go wprowadzić bo się chwalą testami internetu 5G w Warszawie na jednej stacji przekaźnikowej. W Tajlandii jak Apple wprowadził esim to wszystkie możliwe sieci komórkowe wprowadziły to w jednym momencie oprócz tego że wszyscy również mają testy 5G w całym kraju a w górach jadąc wąwozem jest mierzalna szybkość 150MB/sek Download i 80MB/sek Upload bez żadnej łaski i kłamania że dajemy szybkość np do 80MB/sek a faktycznie działa do 40... Kłamstwa i pseudopromocje działają w tym kraju nadal i trzeba uważać na wszystko dookoła a w szczególności jak konsultanci dzwonią namawiając jeden po drugim na jeszcze większe gó... i to większe od poprzedniego. Stąd te fora, strony internetowe, kluby itd po to aby poszerzyć wiedzę, uchronić się przed badziewiem i wiedzieć co się kupuje. Na koniec podam prosty przykład. Apple wprowadziło funkcję AirPlay2 do TV produkowanych przez wiele znanych firm włącznie z LG i Samsung. Co zrobili ci światowi producenci ? Otóż wszystkie prawie modele produkowane wstecz do 1go roku będą miały update software aby ich nowi właściciele nie szczekali na sprzedawców sklepowych że im sprzedali gó.... Tak samo jest i w autach. Nie zawsze kupuje się auto na samym początku jego produkcji, co ma zrobić klient który nabył Ecosporta we wrześniu a mógł już wtedy zamówić np lepszy po lifcie egzemplarz a sprzedawca mu tego nie powiedział ? Ford doskonale wiedział że bedzie zmiana tylko trzeba wyprzedać barachło a potem chwalić się jaki to wielki LIFTING zrobił pod koniec roku :lol:

P.S. Do obu Kolegów :
Żeby grzałka PTC nagrzała to i tak trzeba włączyć silnik
FordPass nie działa po BT ( proszę sprawdzić czy jest update km i ilosci paliwa... skąd masz takie informacje ? Sam sprawdzałeś ? w którym modelu ? )

boncio
29-01-2019, 18:47
Po pierwsze o jakim Ty liftingu piszesz? Lifting Ecosporta (2 zresztą, bo pierwszy mały byl w 2014) był pod koniec 2017 roku. Teraz tylko dodali właśnie Ford Pass Connect. Tak jak kiedyś zmienili bt/vc na sync lub przede wszystkim sync 2 na sync 3, a to była ogromna zmiana. I nikt nie płakał, czy czuł się oszukany, bo kupuje się auto w takiej konfiguracji jaka jest w danym momencie oferowana lub... czeka do usr... bo ciągle coś zmieniają i dodają.
To tylko auto klasy b mimo ceny jak za kompakt.

A piszę o Ford pass connect, ktorego nie masz, ten nie wymaga podłączania do auta telefonu.

foni
29-01-2019, 19:02
Gdybym ja myślał podobnie jak Kolega

....po tym emocjonalnym, a jednocześnie merytorycznie "dziecinnym" wywodzie, współdzielę pogląd kolegi i również cieszę się, że myślimy inaczej....

A na pytanie zadane na końcu wpisu, odpowiedziałem już wcześniej. Ale uszczegółowię aby nie musieć dalej uczestniczyć w tej dyskusji. FordPass działa po BT (zwraca informacje o stanie paliwa, przebiegu, zużyciu oleju jak i innych komunikatach). Sprawdzone osobiście w Mondeo Vignale, nowej Fieście Vignale, nowej Fieście ST3, nowym Focusie. W Mustangu nie chciało mi się sprawdzać, bo kręciły mnie inne rzeczy.

Terminator007
29-01-2019, 20:42
No tak... Burza w szklance wody :569: Może i dobrze.
Otóż, po pierwsze LIFTING bo użyłem takiego sarkastycznego okreslenia co do wielkiej zmiany jaką FORD sobie zrobił pod koniec ubiegłego roku po to aby podkreślić że jeżeli nie robi się generalnych zmian w aucie czy w wyglądzie to powinno się robić update w danej wersji jaka przez minimum rok istnieje. Zmiany w 2014r mnie nie interesują a w 2017r powstał prawie całkowicie nowy model Ecosporta bo różni się on DIAMETRALNIE od brzydkiego modelu poprzedniego, którego nigdy bym nie kupił. W związku z tym nie robiąc całkowicie nic więcej z modelem i zmiana w ciągu roku tylko jednej funkcji bez możliwości update jest moim zdaniem głupotą ze strony FORD bo klienci mogą czuć się "wydymani". Rozumiem fakt gdyby rzeczywiście więcej funkcji dodali, coś tam zmienili w lampach np na LED itd. To wtedy rzeczywiście można byłoby to nazwać nawet małym liftingiem. Jak zwał tak zwał...
Natomiast jeśli chodzi o działanie FordPass poprzez BT to jeszcze raz przekazuję informację że w Ford Ecosport działa tylko po kablu a po BT nie przekazuje żadnych informacji. Kolega więc na drugi raz niech nie sprawdza WSZYSTKICH prawie innych modeli oprócz Ecosporta tylko niech sprawdzi Ecosporta model 2018.
I jeszcze jedno. FordPass łączy się tylko po kablu i nie przekazuje żadnych danych o oleju, km czy stanie poziomu paliwa natomiast połączenie BT jest potrzebne do innych funkcji np zestawu głośnomówiącego czy też łączy z telefonem aby mieć modem internetowy do połączenia systemu multimedialnego z internetem ( Ale to nie jest połączenie dla FordPass ).
FordPass Connect łączy się z komputerem Forda i odbiera informacje o aucie poprzez internet ( i tak samo jest wysyłana informacja z komputera pokładowego do Forda i użytkownika ), natomiast sam smartfon potrzebuje również połączenia BT w aucie aby działały inne funkcje, zestaw głośnomówiący, muzyka ze smartfonu. System Forda nie potrzebuje już łaczyć się z telefonem aby mieć łącze internetowe na świat bo jest cały czas on-line.

Więc jeżeli panowie chcecie przekazywać jakiekolwiek informacje to najlepiej je wcześniej sprawdźcie, bądźcie tego pewni i rzetelnie przekażcie to innym. NIe jesteście posiadaczem takiego modelu auta, nie możecie sprawdzić wszystkich jego funkcji to nie piszcie proszę dyrdymałów. g:~
A dziecinnie merytoryczne wywody właśnie się wcześniej u Was objawiły :lol:

Ok, późno już i zimno, czas właczyć Webasto po BT :mrgreen:

boncio
30-01-2019, 13:31
No rzeczywiście pisanie o konkretach, to dziecinne wywody. Zastanów się zanim kogoś obrazisz. I poczytaj ze zrozumieniem.

różni się on DIAMETRALNIE od brzydkiego modelu poprzedniego
Z zewnątrz, to zmiany są typowo kosmetyczne - trochę inne zderzaki (głównie grill), nowe lampy, trochę plastikowych elementów w wersji ST-line i dach w innym kolorze. Cała reszta jest dokładnie identyczna w kształcie. Normalnie nowy model ;)

W środku jest lepiej, ale nadal w większości jest taki sam, a zmiany to Sync3, czyli multimedia, nowe zegary, panel klimy i kierownica z Focusa mk3FL oraz nowe fotele. Boczki drzwi bez zmian, nawet klamki te same jak poprzednia Fiesta. I coś czego nie rozumiem, lampki sufitowe sprzed 12 lat na zwykłe W5W. Więc nawet nie zrobili nowej podsufitki przy diametralnym lifcie.

Oczywiście dodano trochę nowości, jak BLIS (w Fordzie od 2010 roku), dobre audio, nawigację, ksenony 25W i w zasadzie tyle.

Jak pod koniec 2011 roku kupowaliśmy C-maxa, to nie było dostępnych systemów jak utrzymanie pasa ruchu, automatyczne długie, Active City stop itp. W Focusie były. A są one o wiele istotniejsze niż modem GSM...
I nie płakałem z tego powodu jak Ford dodał je pół roku później, ani nie robiłem awantur, że jak to możliwe, że nie mam ich itd. A dodanie ich wymagało zmian konstrukcyjnych o wiele głębszych niż tylko w elektryce, ale też np. innej szyby.

Dodanie modemu to drobna ewolucja nawigacji Sync 3. I dodali do większości modeli chwilę po tym jak pojawiła się ta opcja w Europie.
Ford od dawna tak robi dodając nowe opcje do każdego modelu i nikt z tego afery nie robi.

A co do legalności odpalania silnika, to cytując Forda: Nie jest to nielegalne w krajach Europejskich, gdzie Ford oferuje Ford Pass Connect do maks 5 minut. Po 5 minutach silnik się automatycznie wyłączy.

A tak poza tematem, to jaki telefon Ci dawał transfer na poziomie 1,2Gb/s w wąwozie? Bo moja S9 ma taką teoretyczną prędkość właśnie. A nie chcesz chyba powiedzieć, że tam w wąwozie mają już 5G ;) Pomijam dostępność telefonów.
A jeśli piszesz o marnych 150Mb/s, to ja mam większe w Łodzi (~190), a w lesie poza miastem ok 100Mb/s.

foni
30-01-2019, 13:55
boncio
Odpuść....kolega może wszystko, nawet zmusi "fordowski" automat aby mu biegi zmieniał szybciej niż manual, a w sprincie do setki ważne są ręce na kierownicy aby tor jazdy trzymać.

Nie rozumie też, że Sync3 w Ecosporcie to, co do zasady, taki sam Sync3 jak w każdym innym Fordzie. I FordPass łączy się z telefonem po BT, tyle że (może?) on ma z tym problem ale tego nie chce sprawdzić (chociażby wyszukując rozwiązania innych kolegów na tym forum).

Natomiast muszę przyznać, że po zastanowieniu się widzę sens zdalnego odpalania nawet na te 5 minut. Otóż latem ma to sens! W 5 minut kabina wychłodzi się już całkiem sensownie. Ciut by mi to pomogło, bo póki co radzę sobie opuszczaniem szyb z pilota już przy podchodzeniu do auta, a następnie szybkim odpaleniem wentylacji foteli i zamknięciem okien dopiero gdy zaczyna chłodem zawiewać. Niestety chwilę jest jeszcze ciepło i czasem mi to przeszkadza (szczególnie gdy gonię w pełnym garniturze).
Zdalne odpalenie byłoby tutaj bardzo pomocne, choć w zeszłym roku nawet w greckim lecie szło jakoś wytrzymać.... :)

boncio
30-01-2019, 14:13
choć w zeszłym roku nawet w greckim lecie szło jakoś wytrzymać.... Bo pewnie zapomniałeś garniaka na wakacje ;)
Tak samo robię z szybami, chociaż mam o tyle dobrze, że latem wychodząc z pracy mam już auto zazwyczaj w cieniu. Żona za to twardo rusza w saunie i nie opuści szyb.

A ten sprint to fakt, dobre. Może dlatego, że był błąd w starym katalogu gdzie wersja A6 była szybsza niż M6. Teraz już poprawili i A6 jest wolniejsza w sprincie.

tedi_k
30-01-2019, 17:21
...masz Kolego informacje bardzo stare a dzisiaj sa one nieaktualne. ...

Po pierwsze primo - w prospekcie można napisać co tylko tłumaczowi w ręce wpadnie - w szczególności z wersji amerykańskiej tego wydawnictwa...
Po drugie primo - kiedy Kolega ostatnio zaglądał do wydawnictwa pod tytułem "USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r.Prawo o ruchu drogowym"? W szczególności polecam odświeżenie sobie treści:

art. 60:
....
2. Zabrania się kierującemu:
1) oddalania się od pojazdu, gdy silnik jest w ruchu;

Można oczywiście w salonie zadać pomocnicze pytanie, czy wraz z abonamentem FordPass Salon pomaga w opłacaniu mandatów z tytułu jawnego namawiania do nieprzestrzegania obowiązujących przepisów prawa...:568:

To tyle w kwestii "kto ma bardzo stare informacje i kto za to zapłaci"...:one:

Jak Ustawodawca będzie miał chwilę na pochylenie się nad kodeksem drogowym, to wtedy wrócimy do tematu dostępności zdalnego uruchamiania silnika w samochodach europejskich...

jaceks
01-02-2019, 10:30
Dla mnie sprawa jest bardzo prosta. Skoro Ford ma takie funkcje wmontowane fabrycznie to znaczy że uzyskał na to homologację i dopuszczenie do ruchu. Mam wobec tego w d... przepisy, które mówią co innego. To Ford zapłaci za mój ewentualny mandat jeżeli taki by się pojawił.

bardzo inteligentne myślenie
Jak Ford ma homologacje na auta rozpędzające się do 190 kmh, to mam w D przepisy, to mogę tyle jechać. To Ford zapłaci za mój ewentualny mandat.....

oczy szczypią od czytania takich głupot

Terminator007
02-02-2019, 17:57
boncio
Odpuść....kolega może wszystko, nawet zmusi "fordowski" automat aby mu biegi zmieniał szybciej niż manual, a w sprincie do setki ważne są ręce na kierownicy aby tor jazdy trzymać.

Nie rozumie też, że Sync3 w Ecosporcie to, co do zasady, taki sam Sync3 jak w każdym innym Fordzie. I FordPass łączy się z telefonem po BT, tyle że (może?) on ma z tym problem ale tego nie chce sprawdzić (chociażby wyszukując rozwiązania innych kolegów na tym forum).

ad.1 Najpierw przejedź się automatem w wersji ST-Line w pozycji S zmieniając biegi manetkami przy kierownicy a potem się udzielaj naukowo...

ad.2 FordPass to aplikacja w telefonie i to nie FordPass łaczy się z telefonem tylko aplikacja FordPass w telefonie łączy się z system Sync3 przyjmując dane z komputera samochodu.
W wersji z systemem Android w smartfonie być może łączy się poprzez BT ( nie używam tego ściągacza wirusów i mulącego systemu ) ale na pewno smartfon z systemem iOS czyli iPhone nie łączy się po BT a jedynie po kablu. Ale raczej stawiam na 99% że tylko również pracuje poprzez złącze USB.
Po BT iOS jedynie synchronizuje kontakty z Sync3, przesyła do przeczytania lub wysłuchania sms-y i oczywiście przesyła muzykę i rozmowy z telefonu do stacji multimedialnej. Tak samo jak j cały system CarPlay jedynie pracuje po kablu.

Bump:

Oczywiście dodano trochę nowości, jak BLIS (w Fordzie od 2010 roku), dobre audio, nawigację, ksenony 25W i w zasadzie tyle.

Jak pod koniec 2011 roku kupowaliśmy C-maxa, to nie było dostępnych systemów jak utrzymanie pasa ruchu, automatyczne długie, Active City stop itp. W Focusie były. A są one o wiele istotniejsze niż modem GSM...

Dodanie modemu to drobna ewolucja nawigacji Sync 3. I dodali do większości modeli chwilę po tym jak pojawiła się ta opcja w Europie.
Ford od dawna tak robi dodając nowe opcje do każdego modelu i nikt z tego afery nie robi.

A co do legalności odpalania silnika, to cytując Forda: Nie jest to nielegalne w krajach Europejskich, gdzie Ford oferuje Ford Pass Connect do maks 5 minut. Po 5 minutach silnik się automatycznie wyłączy.

A tak poza tematem, to jaki telefon Ci dawał transfer na poziomie 1,2Gb/s w wąwozie? Bo moja S9 ma taką teoretyczną prędkość właśnie. A nie chcesz chyba powiedzieć, że tam w wąwozie mają już 5G ;) Pomijam dostępność telefonów.
A jeśli piszesz o marnych 150Mb/s, to ja mam większe w Łodzi (~190), a w lesie poza miastem ok 100Mb/s.

ad.1 Dodano jeszcze bardzo istotny system ułatwiający parkowanie z kamerą wsteczną i czujnikami, system ostrzegania przed pojazdami poruszającymi się poprzecznie, bardzo istotny np przy wyjeżdżaniu tyłem na ulicę lub na zatłoczonym parkingu, dodano to co wspomniałem wcześniej czyli system wspomagający hamowanie przy jeździe pod górkę, system audio B&O oraz wiele innych dodatków jakich wcześniej nikt nie widział w poprzednim modelu. Więc uważam że biorąc pod uwagę jeszcze zmieniony wygląd, który podniósł atrakcyjność wizualną tego modelu to dla mnie jest zmiana diametralna.

ad.2 dla każdego użytkownika jakikolwiek inny dodatek ma swoją wartość i poziom przydatności podczas codziennego użytkowania

ad.3 modem i jego funkcjonowanie mieli opanowane już w USA więc mogli spokojnie również dodać go w modelu europejskim

ad.4 zdalne odpalanie Ford wprowadził w Europie po sprawdzeniu legalności jego działania inaczej by tego nie było na pewno

ad.5 Jeśli chodzi o transfer to oczywiście mój błąd a właściwie klawisza Caps Lock, który robiąc drugą dużą literę zmienił znaczenie tych danych. W centrum miasta również miałem transfery podchodzące pod 200Mb/s ale chodziło mi o stabilność przesyłania danych i ich szybkości w trudno dostępnych miejscach. Różnie to w Polsce bywa a w Tajlandii robiłem sporo pomiarów poza dużymi miastami i to było dla mnie istotne. Aczkolwiek stabilne połączenie nawet i 20Mb/s daję gwarancję dobrych połączeń video, przesyłania danych itd. Wcale nie muszą to być setki. Tam też testują 5G i to w 10 miastach a u nas się chwalą jednym przekaźnikiem w Warszawie. Pierwsze telefony i tak dopiero pojawiają się czy są zapowiedziane na ten rok i jeszcze trochę czasu minie aż będzie to standard więc nie jest to głównym punktem moich rozważań.

tedi_k
02-02-2019, 21:23
...
ad.4 zdalne odpalanie Ford wprowadził w Europie po sprawdzeniu legalności jego działania inaczej by tego nie było na pewno
...

Rozumiem, że nasze prawo o ruchu drogowym "olali"? W nadziei, że przecież musimy je znowelizować?
Pewnie tak będzie - ale dopóki Sejm {"się nie uwinie", to nadal jest nielegalne.
BTW - może Kolega rzucić screenshot z europejskiego FordPass z funkcją zdalnego uruchamiania? Bo ja trochę w tym siedzę i póki co nie widziałam. A z amerykańskiego MyFord Mobile mam to na co dzień... https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=284156

foni
03-02-2019, 12:06
Fordami z AT i MT jeżdżę na co dzień i to praktycznie na przemiennie
Zapewniam, że ST-Line nie ma nic wspólnego z pracą skrzyni PS. I nie jest to wywód naukowy, bo takowy do kolegi też by nie trafił.

tedi_k
zrzut ekranu z FordPass podłączenego do nowego Focusa 1.5EB z AT8

Terminator007
03-02-2019, 12:24
Fordami z AT i MT jeżdżę na co dzień i to praktycznie na przemiennie
Zapewniam, że ST-Line nie ma nic wspólnego z pracą skrzyni PS. I nie jest to wywód naukowy, bo takowy do kolegi też by nie trafił.


Nawet jakby to był wywód naukowy czy cokolwiek co kolega chciałby nazwać przez niedopatrzenie "mądrym" to i tak niestety nie uwierzę bo nie jesteś dla mnie żadnym mentorem ani specjalistą biorąc pod uwagę poprzednie opinie. Naucz się proszę czytać ze zrozumieniem a oprócz jazdy Fordami z AT lub MT na codzień pojeździj sobie również Ecosportem AT w wersji ST-Line a wtedy porozmawiamy bo będziesz miał przynajmniej sprawdzone doświadczenie i nie będziesz podpierał się teorią z Księżyca. Swój telefon również mógłbyś sprawdzić czy działa z aplikacją FordPass po BT a nie po kablu bo już wielu zanegowało to na Forum Ford Club Polska sprawdzając praktycznie i potwierdziło że niestety ale tylko po kablu USB...

foni
03-02-2019, 16:30
No ręce opadają....

Po raz kolejny tłumaczę, że działa po BT. Wczoraj dostałem komunikat o nieprawidłowym ciśnieniu w oponach. Śruba była wbita w prawy tył.

O pracy skrzyń PS nie mam ochoty tu dyskutować, bo to nie ten wątek.

Terminator007
03-02-2019, 16:48
No ręce opadają....

Po raz kolejny tłumaczę, że działa po BT. Wczoraj dostałem komunikat o nieprawidłowym ciśnieniu w oponach. Śruba była wbita w prawy tył.

O pracy skrzyń PS nie mam ochoty tu dyskutować, bo to nie ten wątek.

To pokaż film, fotki i napisz na jakim systemie pracujesz, Android czy iOS wtedy dyskusja będzie stricte merytoryczna. W swoim poście tedi_k opisał działanie aplikacji MyFord , która jest jak gdyby protoplastą FordPass i przedstawił informacje że wszystko działa ale po kablu w obu systemach smartfonowych. https://forum.fordclubpolska.org/sho...d.php?t=284156 Zresztą post zrobiony profesjonalnie z wieloma szczegółami i poparty własnymi testami , bardzo miło się to czytało.
Więc jeżeli u Ciebie WSZYSTKO działa to podaj jaki masz numer wersji SYNC3, jaki masz system w smartfonie i może jeszcze pare fotek albo filmik wtedy być będzie to ciekawa odpowiedź na to zagadnienie a nie zwykłe przekomarzanie typu " ja mam a ty nie masz" ... Prawda ?

kolopeter
03-02-2019, 21:58
O co chodzi z PS?. W ecopasqudzie jest 6f15.
Stline to tylko pakiet wizualny. 6f15 jest daleko za PS

Terminator007
03-02-2019, 22:10
O co chodzi z PS?. W ecopasqudzie jest 6f15.
Stline to tylko pakiet wizualny. 6f15 jest daleko za PS

Nie wiem o co chodzi cały czas tamtemu koledze. Jakby był Power Shift w EcoSport to bym dawno o tym wspomniał i nie w tym poście ale go niestety nie ma. Jest inna skrzynia i nie jest taka zła. Jak dojdę do dobrego źródła informacji to się dowiem tutaj. ST-Line ma również inaczej zestrojone zawieszenie na twardsze. Nie są to jakieś na pewno duże różnice ale moja znajoma ma wersję Titanium i mam wrażenie że u niej szybciej wrzuca wyższe biegi czyli przy mniejszej wartości obrotowej silnika. No ale to nie jest post na dyskusję o tym bo rozmawialiśmy o FordPass Connect.

foni
04-02-2019, 08:32
Ford Mondeo
SYNC3_3.0.18261
Samsung S8, Android 8.0.0
FordPass apk v. 2.6.2

będzie potrzeba to sprawdzę we Fieście, ale tam chyba jest Sync3_3.2

Bump: A tak wyglądał wspomniany komunikat o niskim ciśnieniu. Wpierw pojawiło się powiadomienie na górnym pasku. Po jego kliknięciu mamy takie info w aplikacji FordPass na telefonie. Oczywiście wszystko po BT.

Terminator007
04-02-2019, 09:17
Ford Mondeo
SYNC3_3.0.18261
Samsung S8, Android 8.0.0
FordPass apk v. 2.6.2

będzie potrzeba to sprawdzę we Fieście, ale tam chyba jest Sync3_3.2

Bump: A tak wyglądał wspomniany komunikat o niskim ciśnieniu. Wpierw pojawiło się powiadomienie na górnym pasku. Po jego kliknięciu mamy takie info w aplikacji FordPass na telefonie. Oczywiście wszystko po BT.

Masz modem GSM w aucie czy system łączy się z hotspotem z telefonu ?

foni
04-02-2019, 09:22
Nie mam modemu.

boncio
04-02-2019, 12:38
To że iPhone nie działa w pełni z Sync3 po BT, to nie jest przypadkiem wynikiem ograniczenia samego iOS? Bo ten system nie przewiduje transmisji danych po BT, czyli czegoś innego niż zestaw głośnomówiący i muzyka.

Jak tak piszesz o merytorycznych argumentach, to pokaż pomiar czas sprintu do 100km/h w automacie hydrokinetycznym 6-biegowym.
Twoja znajoma może mieć jedynie inną wersję softu. Nie ma opcji, że Ford robi dwie różne wersje softu w zależności od wersji wyposażenia.

Już pomijam opinie innych tutaj, po jeździe próbnej, że automat zamula ten napęd. I to potwierdza się także dla innych modeli Forda ze skrzynią hydrokinetyczną.

Terminator007
04-02-2019, 14:25
Ford Mondeo
SYNC3_3.0.18261
Samsung S8, Android 8.0.0
FordPass apk v. 2.6.2

będzie potrzeba to sprawdzę we Fieście, ale tam chyba jest Sync3_3.2

Bump: A tak wyglądał wspomniany komunikat o niskim ciśnieniu. Wpierw pojawiło się powiadomienie na górnym pasku. Po jego kliknięciu mamy takie info w aplikacji FordPass na telefonie. Oczywiście wszystko po BT.

A jak wyglada update przejechanych kilometrów oraz poziomu paliwa w aucie ? Też na bieżąco jest uaktualnienie ?

Bump: To że iPhone nie działa w pełni z Sync3 po BT, to nie jest przypadkiem wynikiem ograniczenia samego iOS? Bo ten system nie przewiduje transmisji danych po BT, czyli czegoś innego niż zestaw głośnomówiący i muzyka.

Tak jest skonstruowany iOS niestety. Natomiast dziwę się że nie wybrali opcji połączenia poprzez WiFi bo np w BMW działa CarPlay przy połączeniu bezprzewodowym WiFi z iPhonem... Ale myślałem ze po update coś nowego wymyślą. Niestety, dzisiaj zrobiłem update na najnowszą wersję Sync3 - 18025 i nic nowego nie widzę. Mapy też te same F6.1.

foni
05-02-2019, 07:40
A jak wyglada update przejechanych kilometrów oraz poziomu paliwa w aucie ? Też na bieżąco jest uaktualnienie ?


I tak, i nie.
Dzisiaj, po porannym starcie nadal pokazywało stan z wczoraj. Po przejechaniu paru km zostało zaktualizowane do stanu sprzed minuty. W trakcie jazdy nie sprawdzisz, bo apka jest blokowana gdy pojazd jest w ruchu. Po zajechaniu na miejsce, aktualizacji pomimo upływu 4 minut - nie było. Trudno mi powiedzieć jak działa ten algorytm, ale co do zasady aktualizacja następuje. Może interwały czasowe są dłuższe.

Terminator007
12-02-2019, 10:31
101603
A już myślałem że Ford popisze się swoją nową aplikacją i zebrane informacje w komputerze pokładowym po prostu prześle do FordPass jak zwykłą kanapkę na zamówienie. Okazuje sie że to jakiś żart i żenada... Spalanie średnie wychodzi mi na aplikacji za styczeń prawie 23L/100km ... Dzwoniłem na infolinię FordPass i okazuje się ze poziom wiedzy jest prawie zerowy a odpowiedź typu " nasi specjaliści pracują ciągle nad udoskonaleniem aplikacji " jest mi już znany z wielu bajek. Informacja o średnim spalaniu bierze się tutaj jak wyssana z palca informacja i nie ma nic wspólnego z połączeniem z komputerem pokładowym. Po usunieciu aplikacji i zainstalowaniu jej na nowo raportu juz nie ma i sa zerowe dane więc trzeba poczekać aż skończy sie luty a wtedy ktoś tam poczyta w gazetach ile to Fordy spalają i umieści tę informację w aplikacji. Tylko modele z modemem przekażą tę informację prawidłowo prawdopodobnie a inne opierają sie na złych domysłach... Wstyd...

kolopeter
13-02-2019, 19:12
Czasami się zastanawiam, czy ty Lubisz to auto, bo cały czas szukasz wad, co prawda w oprogramowaniu.... No ale szukasz. Programy nie są doskonałe i tyczy się to wszystkich urządzeń, telefonow, telewizorów itd. To ma jeździć, a nie rozglaszac co ci się tam pokazuje. Przyjedź cały miesiąc na aplikacji, to może wtedy będzie zgodność. Masz może telewizor samsunga i wybieraniem glosowym ? Zachwyt nad tv i jego systemem jest... A spróbuj coś wybrać głosowo ... To dopiero jest porazka

Terminator007
13-02-2019, 19:35
Masz może telewizor samsunga i wybieraniem glosowym ? Zachwyt nad tv i jego systemem jest... A spróbuj coś wybrać głosowo ... To dopiero jest porazka

Musze Cię zmartwić ale nie jestem wyznawcą Szajsunga i NIGDY go na pewno nie kupię. Od tego jest to forum aby sobie pogadać i wymienić problemy jakie się pojawiają w różnych autach. Jeżeli taka firma jak Ford wprowadza unowocześnienia a do tego aplikacje smartfonowe ( które dobrze działają w USA ) oraz które mają pomagać, informować itd to wymagam aby ona nie była dziełem dla "idiotów", którzy kompletnie nie wiedzą o co chodzi a raczej dla użytkowników, którzy z tego mają się cieszyć korzystając zarazem. Nie wciągnięcie danych z komputera pokładowego a włożenie jakiś dziwnych kalkulacji nie wiadomo na czym polegających aby pokazać średnie spalanie jest kpiną z użytkownika i po cichu nawet mi to przyznała panienka na infolinii FordPass. Więc nie krytykuj mojego szczegółowego podejścia do elementów wyposażenia , które nie działają prawidłowo tylko sam coś potestuj i pochwal sie swoją wiedzą, na razie tylko krytykujesz i bredzisz.
Dzisiaj byłem w serwisie na pierwszym przeglądzie i mam wgrany najnowszy soft oraz mapy F8.0. Był błąd przez , który nie można było tego zrobić wcześniej. Więc wszystko działa i z auta jestem zadowolony a z aplikacji nie bo to szajs i kpina i tyle mam do powiedzenia. A dowiedziałem sie dzisiaj bardzo dużo w serwisie no i teraz mam się tą wiedzą podzielić ? Z kim ? Z osobami ciągle krytykującymi a nie wprowadzającymi nic nowego do tej dyskusji ? Opamiętaj sie chłopie...

kolopeter
13-02-2019, 19:45
:) proponuje abyś napisał reklamacje do forda , a nie na forum, bo to tu nic nie da. dostałeś rade , aby nagrać softy na sd, których w necie jest od pyty... skończyło się na tym ,ze pojechałeś do ASO. Czytając twoje posty to niestety ręce mi opadają. Wiec może sam się opamiętaj , bo twoja nieudolność jest porażająca.

Terminator007
13-02-2019, 19:52
:) proponuje abyś napisał reklamacje do forda , a nie na forum, bo to tu nic nie da. dostałeś rade , aby nagrać softy na sd, których w necie jest od pyty... skończyło się na tym ,ze pojechałeś do ASO. Czytając twoje posty to niestety ręce opadają. Wiec może sam się opamiętaj , bo twoja nieudolność jest porażająca.

Pojechałem do ASO bo błąd był w sofcie w aucie i dlatego się nie wgrywało więc miałem rację. Dzwonili nawet do pomocy technicznej w centrali Ford a dzięki mnie ze miałem dobrze wgrane mapy na pendrive to od razu zostały updatowane do systemu auta po naprawie. MODEROWANE I nie żalę się na forum a jedynie opisuję swoje doświadczenia bo być może ktoś z tego skorzysta. Ty na pewno nie bo swoje starego szrota zalewasz gnojówką z traktora wiec jak możesz posiąść wiedzę...

kolopeter
13-02-2019, 19:58
widzę , ze włączył ci się poziom zerowy, przynajmniej widać jakim jesteś człowiekiem i jaki poziom reprezentujesz. poczytaj regulamin .... i powodzenia na forum
ps. rozbawileś mnie tą gnojówką ...

boncio
14-02-2019, 12:41
Przyznam, że jak czytałem, to pewne słowa cisnęły mi się na usta. Ale jak zauważył kolopeter nie zniżę się do poziomu kolegi, co uznaje jedynie słuszną markę w elektronice (sam chyba będą jej zagorzałym wyznawcą), jednocześnie obrażając użytkowników innych marek. A zostało już pokazane, że problem jest nie z Sync 3.

Jedno tylko zadam pytanie, gdzie w specyfikacji zamówienia ma aplikację FordPass i ile za nią zapłacił?

A zdziwienie, że po odinstalowaniu aplikacji z telefonu znikają też jej dane świadczy o braku podstaw.

Terminator007
14-02-2019, 12:52
Przyznam, że jak czytałem, to pewne słowa cisnęły mi się na usta. Ale jak zauważył kolopeter nie zniżę się do poziomu kolegi, co uznaje jedynie słuszną markę w elektronice (sam chyba będą jej zagorzałym wyznawcą), jednocześnie obrażając użytkowników innych marek.

A w którym miejscu taka jedyna i słuszna marka została określona że jest najlepsza ?

kolopeter
14-02-2019, 13:24
moze male nieporozumienie z tymi markami. Mnie chodzilo o to , ze taka firma jak samsung z zalewaniem rynku swoimi produktami powinna sie bardziej postarac i jednak calkowicie spolszczyc swoj produkt, aby byl uzywalny. W teorii tv sluzy do ogladnia , ale w dobie internetu i jednak juz tv zaczyna byc urzadzeniem nie tylko do tv , gdzie wybieranie glosowe jest swietnym dodatkiem. Co do Fordpass, wlaczylem go dwa razy i stwierdzilem, ze nie jest uzyteczny w odroznieniu od AA. Działać dziala i w zaleznosci od wyposazenia auta pokaze mniej lub wiecej opcji. U mnie pokazuje malo i pierdoly, ktore sam sobie moge odczytal z licznika lub z map. I auto bez fordpasa nie traci na uzytecznosci w odroznieniu od tv samsunga. Jedyna uzyteczna opcja mogloby byc zdalne odpalanie.

boncio
14-02-2019, 14:30
A w którym miejscu taka jedyna i słuszna marka została określona że jest najlepsza ?
Używasz iPhone'a, choć mógłbym nazwać jak Ty.
W wersji z systemem Android w smartfonie być może łączy się poprzez BT ( nie używam tego ściągacza wirusów i mulącego systemu )
Musze Cię zmartwić ale nie jestem wyznawcą Szajsunga i NIGDY go na pewno nie kupię.

Sposób Twoich wypowiedzi to sugeruje.

Używam Androida od czasu pierwszej galaktyki i ani razu nie miałem wirusa, jak i nigdy nie mulił mi system. Mam za to funkcję, których nigdy nie było z iPhone'ach.
Od razu napiszę mam porównanie do jabłka żony, która nie ma jak odebrać ode mnie filmów z występów córki.

Wirusy to ściągają użytkownicy, a nie system.

m_p_l
15-02-2019, 18:39
mam to samo - dzwoniłem do dealera - ma mi dać odpowiedź

Terminator007
15-02-2019, 18:51
Używasz iPhone'a, choć mógłbym nazwać jak Ty.

Od razu napiszę mam porównanie do jabłka żony, która nie ma jak odebrać ode mnie filmów z występów córki.

Wirusy to ściągają użytkownicy, a nie system.

Moja cała rodzina używa Apple i nie mamy żadnych problemów z przekazywaniem wzajemnie jakichkolwiek plików. Kwestia umiejętności i wykorzystania wszystkich funkcji jakie ten system daje.

Wirusy ściąga i system i użytkownicy korzystający z tego systemu gdzie akurat Apple jest na to odporny w pełni. Używam komputerów , telefonów, tablety i inne akcesoria sieciowe Apple od 10 lat i nigdy nie używałem żadnych programów antywirusowych ani jakichkolwiek zabezpieczeń programowych, które same w sobie już są obciążeniem dla systemu i wyciągaczem danych... I nikt mnie nie przekona że Android to świetny system bo wszystko przepuszcza po BT. Jeżeli Apple to zablokował w części to znaczy że ktoś tam pomyślał o użytkownikach a możliwości bardzo duże są tylko potrzebne są zmiany w hardware aby nie było problemów.
Na koniec powiem Ci tylko że mój Mac mini biurkowy ostatni jaki kupiłem pracuje od 8 lat i działa tak samo jak po zakupie. Sprawdź sobie każdy komputer PC lub laptop z Windowsem jak działa po 2 lub 3 latach, powodzenia :-)
I wcale nie mam modlitewnika przed Jabłkiem... Po prostu doceniam bardzo wysoko ten system i urządzenia po wielu latach użytkowania.

Terminator007
26-02-2019, 11:51
No i nie dali jednak rady... Jak zobaczyli mój print screen że auto pali średnio 22L/100km to wreszcie przyznali rację że aplikacja gubi się w liczeniu.

Szanowny Panie Jacku,

Otrzymaliśmy informację od działu technicznego, iż na razie funkcja dotycząca średniego zużycia paliwa zostaje tymczasowo wycofana z aplikacji, gdyż nie działa poprawnie. Prawdopodobnie w marcu zostanie wprowadzona ponownie. Przepraszamy za powstały incydent i mamy nadzieję, że wraz z następną aktualizacją błąd ten zostanie poprawiony.

Z poważaniem,

Agata Tomczyk
Doradca FordPass

marklar
03-03-2019, 16:31
Moją wersję Synca nazwali 2.5.
Na pierwszy rzut oka wygląda OK, ale:

1. Brak sterowania dla funkcji ambiligt - brak ambilighta, mimo zainstalowanego i sprawnego oświetlenia (włącza się tylko podczas otwierania drzwi przy wyłączonym silniku)
2. Nie wyswietla metadanch pliku MP3 podczas odtwarzania (brak grafiki okładki pliku)
3. Brak informacji o bieżącej godzinie oraz sygnału sieci komórkowych i stanu baterii podczas korzystania z android auto.

Zeby było jasne wymienionych problemów nie mam w mondeo.

Czy ktoś ma ten sam system i próbował zgłaszać problem do dealera ?
Ja słyszę tylko 'pracujemy' i nic z tego nie wynika.


Zastanawiam się nad zgłoszeniem tych problemów oficjalnie, w końcu płaciłem za samochód w którym wszystko działa, a nie za wersję ekspertmentalną. Nawet w ofercie mam, że współpracuje z "google auto".
Ktoś z Was już może poszedł tą drogą ?

hamsik
03-03-2019, 16:44
W mojej Fieście również te trzy punkty występują. Również mam tzw. Sync2.5.

Terminator007
03-03-2019, 16:50
Nie napisałeś jaką masz wersję auta i dokładną datę produkcji. Ecosporty w nowej wersji od 12.2017 raczej wszystkie powinny być z Sync 3.0 ale sprawdź to. Ja mam wersję full więc nie wiem jak to jest w niższych wersjach ale to co napisałeś to jakiś dramat . U mnie to wszystko w 100% działa a sygnał GSM z telefonu jest również widoczny na panelu po połączeniu BT. Przy CarPlay te informacje są typowo po lewej stronie w menu aplikacji. Sprawdź po VIN jaką powinieneś mieć wersję multimediów ale przecież ktoś na złość chyba Ci nie wstawił czegoś innego w fabryce.

hamsik
03-03-2019, 17:00
Fiesta 1.0 125KM. Odebrałem w grudniu 2018. Wiedziałem ,że będę miał Sync2.5 - bo chciałem mieć zapasowe koło w bagażniku. Z aplikacji mobilnych to testuję mało przydatnego FordPass działającego po BT, no i oczywiście AA po USB.

Terminator007
03-03-2019, 17:05
Fiesta 1.0 125KM. Odebrałem w grudniu 2018. Wiedziałem ,że będę miał Sync2.5 - bo chciałem mieć zapasowe koło w bagażniku. Z aplikacji mobilnych to testuję mało przydatnego FordPass działającego po BT, no i oczywiście AA po USB.

Odpowiadałem na poprzedni post dotyczący Ecosporta a nie Fiesty bo ta część forum dotyczy Ecosport...

Chica
03-03-2019, 17:16
Pozwolę sobie na offtop. Wiecie o tym, że nagrzane auto należy dobrze wywietrzyć przed włączeniem klimy? Inaczej jest to niebezpieczne dla zdrowia.

marklar
03-03-2019, 17:36
Terminator
wersja STI full opcja, automat, czujniki kamera itd... (nie słyszałem aby miały aktywne tempomaty, ale może się mylę. Nie był dostępny jako opcja w każdym razie). Produkcja 06.2018.

Nie chciałem wersji z nawigacją, bo i tak używam google auto.
Programiści podobno 'zapomnieli' o sterowaniu ambilightem i podobno moje zgłoszenie ich 'zaskoczyło'. Odbierałem go w dzień i dopiero po kilku dniach doszedłem, że mi czegoś brakuje.

Mnie zaskoczyło również, że nie ma opcji, które mam w Mondeo.
Graficzne wyświetlanie nazwy stacji radiowej, to lekko za mało...

Terminator007
03-03-2019, 17:41
Terminator
wersja STI full opcja, automat, czujniki kamera itd... (nie słyszałem aby miały aktywne tempomaty, ale może się mylę. Nie był dostępny jako opcja w każdym razie). Produkcja 06.2018.

Sorry ale co to za Ecosport w wersji STI ... Chyba ST Line... Albo pomyliłeś fora ?

Bump: Pozwolę sobie na offtop. Wiecie o tym, że nagrzane auto należy dobrze wywietrzyć przed włączeniem klimy? Inaczej jest to niebezpieczne dla zdrowia.

Ja to zawsze robię, tym bardziej ze dach otwierany pomaga szybciej wywietrzyć wnętrze ale dzięki za cenną uwagę.

marklar
03-03-2019, 17:44
fakt ST, jedna literka a robi różnice :-)

tedi_k
03-03-2019, 22:00
...
Programiści podobno 'zapomnieli' o sterowaniu ambilightem i podobno moje zgłoszenie ich 'zaskoczyło'. ...

Wg mnie programiści o niczym takim nie zapomnieli. Jedynie "inżynierowie z Ford Polska" niezbyt są ogarnięci...
Sugeruję podjechać do kolegi w Poznaniu i sterowanie ambilight powinno w systemie CTR pojawić się na właściwym miejscu...
Z powodów znanych jedynie moderatorom nie mogę podać nicku kolegi Krystiana, bo moderatorzy zaczęli mieć z tym problem skutkujący ostrzeżeniami za życzliwość... A Twój problem mają najwyraźniej w "poważaniu"...8)

marklar
06-03-2019, 19:51
Dziś oddzwonili, że dostanę wezwanie do serwisu.
Poczekamy, zobaczymy...

Pawlik257
19-04-2019, 19:27
Witam. Jestem od kilku dni posiadaczem Ecosporta 1.0 titanium 125KM. Produkcja 03.2019. Mam tez Sync 2.5 i mam tez problemy z nastrojowym podswietleniem. Dziala tylko na zgaszonym silniku. Szkoda ze w tej wersji Titanium nie dali Sync 3. Czy da rade to jakos zaaktualizowac?
Czy ktoś próbował podłączyć forscana pod auto? Jaka wersja forscana jest odpowiednia i czy da radę przez elm327 bluetoth?

marklar
28-04-2019, 22:24
Po długich bojach zaktualizowali mi Synca w Bemo.
Na dzień dzisiejszy ambientlight pojawiło sie w menu, działa jednak tylko wtedy jeżeli użyje się ustawień w menu, nie działa od razu po włączeniu świateł.
Ale jak się nie ma co się lubi...
Być może trzeba włączyć 'nastrojowe oświetlenie" na "ON" poprzez komputer.

Nie mam więcej czasu aby tracić cały kolejny dzień na dyskusje z gośćmi, którzy 'wiedzą lepiej". Przy serwisie będę ich o to atakował mocniej.

Taki stan na dzień dzisiejszy, nadal nie pokazuje okładek plik z plików MP3 ani podczas odtwarzania poprzez blutooth.
Nie pokazuje godziny i statusu telefonu podczas korzystania z android auto.

Ale, jak pisałem - skończyła mi się cierpliwość do nich.

Pawlik257
29-04-2019, 06:05
U mnie nastrojowe oświetlenie jednak działa. Działa tylko na włączonych światłach mijania/drogowych i gdy jest dość ciemno lub noc - co jest zrozumiałe. Działa gdy jadę lub stoję i przy zgaszonym silniku też.
Mam wersje oprogramowania SYNC R5.3.0.1_R18364b - cokolwiek to jest? Nie jest to Sync3, być może coś w wersji beta z możliwością późniejszej aktualizacji - wad w tym nie widzę.

marklar
05-05-2019, 14:06
Dzięki, muszę sprawdzić numer wersji przy okazji.

Aktualizacja usunęła opcję wyświetlana prędkości z paskiem zużycia chwilowego paliwa na ekranie licznika, ale to już takie drobiazgi...

MOżesz sprawdzić, co z okładkami płyt na MP3 oraz, czy jest wyświetlana godzina na ekranie Android Auto ?

Pawlik257
06-05-2019, 06:14
Ja posiadam CarPlay od Apple u mnie jest godzina.
Natomiast mam wrażenie że cały system SYNC spowalnia, radio się dłużej włącza i to zauważalnie hmm:( a nic nie było robione na nim.
Nie mam odtwarzacza mp3, ale loga stacji radiowych się wyświetlają.
Dziwne ze u Ciebie aktualizacja namieszała na wyświetlaczu przy liczniku? jaki ma to wpływ?