Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2006-2015] Wymiana silnika, adaptacja wtrysków oraz nierówna praca silnika
Witam serdecznie, mam pewien problem z samochodem Taty.
Ford Galaxy 2008 , 2.0 TDCI 140km - silnik został wymieniony bo padł po 360km przebiegu - wtryski nie wytrzymały ( dłuższa historia autostradowa, mniejsza z tym :) )
Sprawa wygląda tak:
Zakupiony został nowy silnik z przebiegiem 130tyś mil ( około 209tyś km )
wszystko zostało poskładane u Mechanika, wycięty PDF zaprogramowane wszystko, jednak po złożeniu wszystkiego samochód zaczęło szarpać przyczyną prawdopodobnie były wtryski ( aktualnie wszystkie 4 poszły do sprawdzenia ) samochód jeździ na starych wtryskach ze starego silnika.
Moje pytanie jest następujące, czy jest wymagana specjalna adaptacja wtrysków i ustawienie dozowania paliwa ? Tak wygląda aktualny wykres na starych wtryskach.
https://scontent.fvie1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/51763933_2214990662048200_6845718505891823616_n.jp g?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent.fvie1-1.fna&oh=b6e1be83ae1e1c1b5ca82728abea081d&oe=5CF11C7C
Jest to wykres na jałowych obrotach zrobiony, samochód jeździ normalnie możliwe, że na biegu 3 przy 3,5 tyś obrotach chodzi niezbyt równo ale tylko na tym biegu, nie mam zbytnio porównania względem starego silnika ( aktualny jest z Anglika zamontowany z przebiegiem 209k km )
Wlany został diesel reiniger additiv na trasę , dodam także ze samochód pokonuje tylko trasy autostradowe czyli w ciągu miesiąca 4000 km
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć czy to dozowanie wyżej jest normalne ? ( tolerancja do 30% ) nie mam obecnie jak sprawdzić u kogoś w samochodzie jaka jest praca na cylindrach.
lucas4891 11-02-2019, 19:32 Czas otwarcia pierwszego wtrysku jest znaczaco wiekszy od reszty.
Korekcje wtrysku moga cos powiedziec o stanie wtryskiwaczy, pod warunkiem, ze znasz wartosci kompresji na poszczegolnych cylindrach. W przeciwnym razie to tylko gdybanie.
Jesli chodzi o adaptacje wtryskiwaczy to zrobi sie sama. Bez obaw.
Zeby wymusic adaptacje, mozesz zresetowac pamiec KAM.
Co do warunkow adaptacji, to sa rozne teorie. Wedlug mojego zrodla adaptacja dla ukladu SIEMENS, jaki jest w tym silniku, jest wykonywana podczas hamowania silnikiem.
Poprzez dotrysk paliwa w czasie hamowania jest mierzona roznica predkosci obrotowej dla kazdego z tlokow.
Czas otwarcia pierwszego wtrysku jest znaczaco wiekszy od reszty.
Korekcje wtrysku moga cos powiedziec o stanie wtryskiwaczy, pod warunkiem, ze znasz wartosci kompresji na poszczegolnych cylindrach. W przeciwnym razie to tylko gdybanie.
Jesli chodzi o adaptacje wtryskiwaczy to zrobi sie sama. Bez obaw.
Zeby wymusic adaptacje, mozesz zresetowac pamiec KAM.
Co do warunkow adaptacji, to sa rozne teorie. Wedlug mojego zrodla adaptacja dla ukladu SIEMENS, jaki jest w tym silniku, jest wykonywana podczas hamowania silnikiem.
Poprzez dotrysk paliwa w czasie hamowania jest mierzona roznica predkosci obrotowej dla kazdego z tlokow.
Wtryski wiem, że są zmienione i jest tak są 2 z innego silnika a 2 z innego czyli nie są 4 jednakowe, 2 są z tym samym oznaczeniem a 2 maja inne oznaczenie ale są to "5".
Czyli tutaj wychodzi że wtrysk 1 podaje za dużą ilość paliwa ? czy tak ma być że wtrysk nr "1" podaje więcej na cylindrze i przyjmuje się to za normę czy jednak coś jest nie tak ?
Ewentualnie co ty możesz mi powiedzieć z tego wykresu, czy wszystko jest w normnie czy jednak nie ?
lucas4891 11-02-2019, 19:51 Jesli dobrze zrozumialem, to wszystkie wtryski sa klasy "5" ?
Jesli tak to dobrze. Nie nalezy mieszac klas wtryskiwaczy.
Dlugi czas wtrysku moze swiadczyc o :
1. Zapchana koncowka wtryskiwacza
2. Przeciek wewnetrzny do przelewu we wtryskiwaczu
3. Nieszczelnosc komory spalania
Zbyt krotki czas wtrysku = wtryskiwacz leje do cylindra
Sprawdz jeszcze jakiej klasy wtryski sa przypisane w sterowniku
Bump: Moim skromnym zdaniem roznica jest zbyt duza.
Osobiscie sprawdzilbym kompresje i do tego test przelewow
Jesli dobrze zrozumialem, to wszystkie wtryski sa klasy "5" ?
Jesli tak to dobrze. Nie nalezy mieszac klas wtryskiwaczy.
Dlugi czas wtrysku moze swiadczyc o :
1. Zapchana koncowka wtryskiwacza
2. Przeciek wewnetrzny do przelewu we wtryskiwaczu
3. Nieszczelnosc komory spalania
Zbyt krotki czas wtrysku = wtryskiwacz leje do cylindra
Sprawdz jeszcze jakiej klasy wtryski sa przypisane w sterowniku
Bump: Moim skromnym zdaniem roznica jest zbyt duza.
Osobiscie sprawdzilbym kompresje i do tego test przelewow
Tak wszystkie wtryski są klasy "5"
Jest to taty samochód, aktualnie wtryski z nowego silnika ( 209k ) poszły do sprawdzenia na wykres a samochód jeździ na starych wtryskach, mówił że przy 3 biegu trochę inaczej chodzi i na wcześniejszych lepiej szedł nie potrzebnie zmienił ( mamy obecnie 12 wtrysków 5 klasy z 3 silników ) na weekend,gdy wróci będzie chciał zmienić na stary tryb na którym wg niego samochód chodził lepiej, dodatkowo czekamy na wykres tych, które poszły do sprawdzenia.
Jaka powinna być norma na każdym z cylindrów jest jakiś wykres pokazujący jak powinny dozować wtryski ? słyszałem, że na nowych jest 300ug ( dodatkowo zastanawia mnie czy 1-2-3 maja mieć wartość zbliżoną a 4 ma mieć większą ? )
lucas4891 11-02-2019, 21:14 Jaka powinna być norma na każdym z cylindrów jest jakiś wykres pokazujący jak powinny dozować wtryski ? słyszałem, że na nowych jest 300ug ( dodatkowo zastanawia mnie czy 1-2-3 maja mieć wartość zbliżoną a 4 ma mieć większą ? )
Czasy wtrysku nawet nowych wtryskiwaczy, w nowym silniku nie sa idealnie rowne.
Pozatym wartosci podawane przez Twoj program diagnostyczny ( ryzowy Delphi jak mniemam) mozna potraktowac z przymrozeniem oka. Wazniejsze sa odchylki miedzy czasami otwarcia wtryskiwaczy.
Czasy wtrysku nawet nowych wtryskiwaczy, w nowym silniku nie sa idealnie rowne.
Pozatym wartosci podawane przez Twoj program diagnostyczny ( ryzowy Delphi jak mniemam) mozna potraktowac z przymrozeniem oka. Wazniejsze sa odchylki miedzy czasami otwarcia wtryskiwaczy.
Rozumiem, czyli jakim sposobem było by najlepiej zdiagnozować czy wtryski odpowiednio pracują i wszystko jest poskładane z silnikiem jak należy, aby nie mieć tego poczucia strachu, że coś możne znowu się 'popsuć" ?
Na ten moment samochód przejechał 500km i jeździ, błędów nie odnotowano na komputerze jedynie ta niepewność i ten 3 bieg ( a może to tylko mniemanie że coś jest nie tak nie wiem... ? )
lucas4891 12-02-2019, 15:39 Jedyna miarodajna 100% diagnoza wtryskow jest na stole. No ale juz jakies wyslaliscie z tego co pisales.
Zbyniu123 13-02-2019, 13:42 Wtryski powimny byc dopisane do sterownika po wymiania, do tego zresetowana miekka pamiec i zresetowane wszystkie adaptacje czesci ukladu paliwowo-powietrznego.
Mechanik mogl wgrac zla mape silnika i cos popierdzielic przy wywalaniu dpfa.
Moze tez byc slaba kompresja na jednym cylindrze, w angli 130 tys mil to bardzo duzy przebieg.
Sent from my SM-J320FN using Tapatalk
lucas4891 13-02-2019, 19:19 Mowa o przedlifcie. Uklad wtryskowy Siemensa wiec wtryskow sie nie koduje osobno jak w innych ukladach.
Trzeba tylko podac klase wtryskiwaczy zamontowanych w silniku
Mowa o przedlifcie. Uklad wtryskowy Siemensa wiec wtryskow sie nie koduje osobno jak w innych ukladach.
Trzeba tylko podac klase wtryskiwaczy zamontowanych w silniku
Tak siemensy, klasa 5 dowiedziałem się, że samochód sam adaptuje wtryski po iluś tam KM np. przy zjeździe z górki
Update:
Wtryski, które przyszły z silnikiem były walnięte z wykresu wszystkie 4 ( teraz małe problemy ze sprzedającym, ale tak to już z ludźmi jest... )
Samochód chodzi na starych wtryskach, 2 są z poprzedniego silnika a 2 pożyczone.
Silnik bierze coś olej ( poprzedni nie brał ) zalany jest Valvoline 5w30 full syntetyk + dodatkowo jest wycięty DPF.
Na zimnym przy odpalaniu kopci na biało ( dlaczego ? )
Video:
https://streamable.com/4bya6
Dodatkowo czy jest jakaś różnica między wtryskami klasy 5 a klasy 6 ?
Poprzednie mieliśmy takie :
https://scontent.fvie1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/51814877_2260985140620326_2588435901486989312_n.jp g?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent.fvie1-1.fna&oh=3b40d16bc252d28b4a8a5b2e038104f4&oe=5CE200A1
a teraz przyszły takie :
https://scontent.fvie1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/53009046_385317402249341_668423204770938880_n.jpg? _nc_cat=107&_nc_ht=scontent.fvie1-1.fna&oh=5cb8a65025bf6428e11587a1d5c9bf9a&oe=5CF14682
Sprzedający zapewnia, że jest to bez różnicy która klasa ponieważ liczy się ten dolni numer, czy to prawda ? mówi aby zakładać i jeździć
lucas4891
lucas4891 18-02-2019, 19:42 Nie wiem dokladnie jaka jest roznica miedzy klasami wtryskiwaczy Siemensa.
Jedyne co znalazlem, to opis na zasadzie klasa 4 - minimalny, klasa 5 - nominalny, klasa 6 - maksymalny. :570: badz madry i pisz wiersze...
Wedlug instrukcji ASO Peugeota, mozna zmieniac wtryski na inna klase, ale calym kompletem. Nie wolno mieszac roznych klas.
I tyle w tym temacie. Co do reszty oznaczen, na wtryskach to nic nie podaja. Czeski film.
O roznych juz teoriach czytalem. Na zasadzie, ze klasa wtrysku zalezy od tego czy na wyposazeniu jest DPF i takie tam, ale zadnego wiarygodnego potwierdzenia...
Zaloz te "szostki" i zobaczysz co sie bedzie dzialo.
Bialy dym moze byc od wtryskow, ale moze oznaczac plyn chlodniczy w spalinach.
Mierzyles cisnienie sprezania?
Bump: Aha! nie zapomnij zmienic klasy w sterowniku i wykasowac pamiec KAM po zmianie wtryskow
lucas4891
No właśnie też szperam po google i nie mogę nić konkretnego znaleźć tylko że im klasę wyżej to niby lepsze osiągi czy ciśnienie barowe nie znam się na tym, dlatego pytam na forum :)
Wtryski będą jutro bądź w środę zakładane i zakodowane, zobaczymy co i jak będzie.
Ciśnienia nie mierzyłem, wiem jedynie że olej bierze ( obstawiam wtryski albo uszczelka pod głowicą ? ) w każdym bądź razie z fusów nic nie naczaruje dzisiaj, zdam relacje po zamontowaniu NR pod klasa nie różni się niczym poza jedną cyferką ale podobno nie ma to żadnego znaczenia bo będą działać.
lucas4891 18-02-2019, 20:09 Tylko, ze zuzywanie oleju nie ma nic wspolnego z wtryskami.
Powodzenia
Tylko, ze zuzywanie oleju nie ma nic wspolnego z wtryskami.
Powodzenia
To nie mam pomysłu, dlaczego może brać olej, poprzedni silnik jeździł na fordowskim oleju , tutaj jest zalany valvoline
Co to jest za plastik albo jak się to fachowo nazywa zaznaczone na zdjęciu ?
https://scontent.fvie1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/51842309_410112289794950_7023365130712776704_n.jpg ?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent.fvie1-1.fna&oh=b2178255f6231b4af441d1239e91b917&oe=5CE70B83
ten plastik był w starych wtryskach, po prawej stronie są nowe klasy 6 bez tego plastiku juz.
lucas4891 19-02-2019, 19:53 Ten plastik to pierscien centrujacy wtryskiwacz w glowicy. Musi byc zalozony. Moze niekoniecznie nowy, alemusi byc. Nie zapomnij o nowych uszczelkach miedzianych.
Ten plastik to pierscien centrujacy wtryskiwacz w glowicy. Musi byc zalozony. Moze niekoniecznie nowy, alemusi byc. Nie zapomnij o nowych uszczelkach miedzianych.
Niby mam te nr części ale nie mogę tego znaleźć w InterCars czy nawet na google czyli one muszą mieć inne oznaczenie... albo ja jestem za ciemny :570:
https://scontent.fvie1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/52759667_287367368626218_2249513267586138112_n.jpg ?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent.fvie1-1.fna&oh=84f31d606815d9177623ab371fa402d2&oe=5D2003AA
6A892 - nr tego plastiku
Zbyniu123 20-02-2019, 08:00 Silnik pewnie zlom, pisalem juz ze w uk ponad 130 tys mil to padaka bo angole oleju nie zmieniaja.
A wtryski jak je sterownik wezmie to beda chodzily.
Sent from my SM-J320FN using Tapatalk
Silnik pewnie zlom, pisalem juz ze w uk ponad 130 tys mil to padaka bo angole oleju nie zmieniaja.
A wtryski jak je sterownik wezmie to beda chodzily.
Sent from my SM-J320FN using Tapatalk
Dlaczego niby angole nie leją oleju ? 130 tyś mil to jakieś 220 tyś km u nas norma passaty śmigają po 500 tyś ( wiem inny silnik ) , ogólnie silnik chodzi poza tym że nie wiadomo czemu bierze olej no i do tego są stare wtryski wsadzone, które mają prawie 400 tyś nalotu, dlatego w piątek/sobotę okaże się czy na nowych będzie już lepiej niestety miały być wczoraj zamontowane, ale okazało się że nie ma tulejek bo sprzedawca nie wysłał.... i ma dojść 2 paczka na piątek
Ten silnik co kupiliście długo leżał? Gdzieś tam w szopie?
Ten silnik co kupiliście długo leżał? Gdzieś tam w szopie?
Tego nie jestem w stanie ci powiedzieć, z allegro kupiony z całym osprzętem. Zrobił na ten moment już jakieś 1500km
Zbyniu123 21-02-2019, 00:51 Olej moze brac przez pierscienie, gumki od zaworow lub turbo innej opcji nie ma.
Angole nie zmieniaja oleju i silnik sie zasyfia i szybciej zuzywa i tyle.
2.0 hdi maja to do siebie ze jak sprawdzasz olej to nie mozesz wytartego bagnetu wsadzic i zaraz wyciagnac bo ci pokaze nie prawdziwy stan, trzeba wsadzic i odczekac chwile zeby olej dolecial do konca.
Sent from my SM-J320FN using Tapatalk
Olej moze brac przez pierscienie, gumki od zaworow lub turbo innej opcji nie ma.
Angole nie zmieniaja oleju i silnik sie zasyfia i szybciej zuzywa i tyle.
2.0 hdi maja to do siebie ze jak sprawdzasz olej to nie mozesz wytartego bagnetu wsadzic i zaraz wyciagnac bo ci pokaze nie prawdziwy stan, trzeba wsadzic i odczekac chwile zeby olej dolecial do konca.
Sent from my SM-J320FN using Tapatalk
Tak tylko tutaj jest mowa o Fordzie Galaxy 2.0 TDCI nie HDI :)
Zbyniu123 21-02-2019, 14:31 To jest ten sam silnik
Sent from my SM-J320FN using Tapatalk
|
|