Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Wymiana filtra kabinowego


dyzio76
13-03-2010, 19:23
Witam mam problem z odnalezieniem i wymiana filtra kabinowego w mojej foczce II , wie ktoś może gdzie on się znajduje a następnie wymienia (może jakieś zdjęcia) z góry dzięki i pozdrawiam.

String
13-03-2010, 19:48
musisz odkręcić pedał gazu który blokuje dostęp do filtra. Jak się rozejrzysz na forum, to znajdziesz tematy traktujące o temacie :)

maureliusz
13-03-2010, 20:54
Fotki z softu serwisowego Hella Guttmann - dla informacji.
Jak odkręcisz to wszystko, to filtr niestety musisz...lekko złamać, żeby wyszedł i wszedł - paranoja lekka.
Jeszcze jedno. Uważaj na te magiczne śrubełki od pedału gazu, bo ... mogę się obrobić. Wtedy wymiana filterka schodzi nieco dłużej...

Znajdziesz więcej info tutaj:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=37153

Powodzenia!

PS. Mogłeś użyć szukajki tak wogóle...

juro
14-03-2010, 08:01
Spróbuj wg tej instrukcji:
http://www.filtron.pl/katalog/instrukcje/1150k.pdf

dyzio76
15-03-2010, 18:27
Niby w tej instrukcji się wydaje to takie proste ale cos czuje ze to bedzie niezle wyzwanie dla mnie z tym filtrem , chyba pojade z tym do jakiegos fachowca to jak by co to bedzie na niego , no bo przeciez kurcze jak odkrece te sruby a niech mi wpadnie ktoras do srodka to jak gdziekolwiek jechac do mechanika bez pedalu gazu , nie wogole to porazka z tym filtrem .

karmaz
15-03-2010, 18:35
Niby w tej instrukcji się wydaje to takie proste ale cos czuje ze to bedzie niezle wyzwanie dla mnie z tym filtrem , chyba pojade z tym do jakiegos fachowca to jak by co to bedzie na niego , no bo przeciez kurcze jak odkrece te sruby a niech mi wpadnie ktoras do srodka to jak gdziekolwiek jechac do mechanika bez pedalu gazu , nie wogole to porazka z tym filtrem .
dasz se radę nie poddawaj się,kup sobie ze dwa piwa i do roboty to pomaga

alex2006
15-03-2010, 18:43
A tak z innej beczki-czy można odpiąć ten pedał gazu z kostki elektrycznej?Nie wyskoczy później jakiś błąd?-czy lepiej pozostawić go podłączony?

gorgief
15-03-2010, 19:04
A tak z innej beczki-czy można odpiąć ten pedał gazu z kostki elektrycznej?Nie wyskoczy później jakiś błąd?-czy lepiej pozostawić go podłączony?

można, ale nie możesz włączyć zapłonu gdy będziesz miał odpięte złącze pedału gazu.

marekki_2004
15-03-2010, 20:25
A tak z innej beczki-czy można odpiąć ten pedał gazu z kostki elektrycznej?Nie wyskoczy później jakiś błąd?-czy lepiej pozostawić go podłączony?

u mnie przy tej operacji wyskoczył błąd 5750(C1750). Jednak i tak odpinam to złącze, aby sobie ułatwić dostęp.

maureliusz
15-03-2010, 20:40
Pedał gazu niczemu nie przeszkadza i nie trzeba go wypinać- chociaż ja go wypiąłem i żaden błąd nie wyskoczył.
Jedyne co, to śruby mogą Ci się zacząć obracać. Wtedy skręć to sobie na zwykłych nakrętkach i jedź do mechaniora.
(Chyba, że jesteś lubisz pot na czole, to brzeszczot w ręcę i też dasz radę:-))

Ale swoją drogą, to ten filtr to jest porażka... Ale oczywiście nie narzekajmy, bo Focus jest super, gdyż...prowadzenie ma na 6 :-)...

dyzio76
16-03-2010, 19:42
Nie no co do tego ze jest super nie mam watpliwosc a ze sa pewne nieudogodnienia to w kazdej marce sie zdarza cos nie tak tu akurat jest sprawa tego filtra . troche sie ociepli to sie pomecze zobaczymy co z tego wyjdzie a tymczasem zamykam temat i dzieki chlopaki za pomoc . Do nastepnego problemu .narazie

Stasiu47
16-03-2010, 21:23
Raz to zrobiłem, a udało się tylko dlatego, że miałem jakieś stare przegubowe (coś jakby dwa przeguby Cardana) przedłużki do kluczy nasadowych. Standardowymi kluczami nie ma co sie do tego zabierać. Jeżeli będę jeszcze miał ochotę to zrobić to poszukam takich elastycznych kluczy z wymiennymi końcówkami - widziałem takie śrubokręty, myślę, że klucze nasadowe i torxy też takie są.
Umieszczenie filtra w tym miejscu to porażka Forda. Żeby go włożyć trzeba go złamać - czy wtedy taki pogięty filtr dokładnie wypełnia kieszeń? Mała nawet szpara spowoduję, że filtr nie spełni swego zadania.
Chociaż prawdę mówiąc podobny problem z łamaniem filtra występuje w Astrze II.

smook
16-03-2010, 21:34
dyzio
nie wiem czy odgrzybiałeś klimę i robiłeś jej przegląd, ale własnie podczas czyszczenia pasuje filtr zdemontować.
I tak płacisz ze dezynfekcje i wymianę czynnika, co wiąże się z demontażem. Pewnie sprzętu do ww.akcji nie posiadasz. Jak zapłacisz magikowi, to jak już filtr wyjmie to daj mu do założenia nowy.

No chyba, że musisz wymienić teraz - ale przed czyszczeniem układu nie warto wkładać czysty filtr.

A projektantom filtr kabinowy w d... za to rozwiązanie.

mkaminski100
17-03-2010, 13:23
A projektantom filtr kabinowy w d... za to rozwiązanie.
Jak wiesz co robisz to zajmuje to krocej niz np zdjecie podszybia w MKI do wymiany filtra a potem zastanawianie sie czy tasma od grzania szyby nie przerwana lub czy nie bedzie cieklo do srodka. Patrz tez na pozytywy :)

Jester
17-03-2010, 14:07
Gdyby klapka filtra była po stronie pasażera życie byłoby prostsze, a wymiana nieskomplikowana...
Projektanci jednak dali ciała.

mkaminski100
17-03-2010, 15:48
Gdyby klapka filtra była po stronie pasażera życie byłoby prostsze, a wymiana nieskomplikowana...
Projektanci jednak dali ciała.
Moze i miala byc, ale to byloby za proste i kto jak nie serwis by skubal wszystkich?

sterowiec68
17-03-2010, 16:00
Żaden brzeszczot. Trzeba tylko (hehe) odkręcić i wyjąć całą podstawę pedałów. Wiąże sie to z demontażem właściwie wszystkich plastików po stronie kierowcy. No i potem zapunktowanie szpilek od nowa. Przerabiałem to.

maureliusz
17-03-2010, 16:25
Każdy robi po swojemu:-) Mi się nie chciało wszystkiego odkręcać (zmrok się zbliżał), zatem brzeszczot sandvik w dłoń:-) i zrobione :-)

sterowiec68
17-03-2010, 17:56
No ale co da ten brzeszczot ? To przecież nie chodzi o ukręcenie się gwintu ,gdzie szpilki trzeba i tak wywalić, tylko puszcza ich zapunktowanie właśnie do podstawy pedałów. Upierdzielisz stare to i tak nowe musisz załapać od spodu. Inaczej każda(i tak już na maxa upierdliwa) wymiana filtra będzie odbywać sie za pomocą brzeszczota. Chyba że mówimy o innych śrubach :).

maureliusz
17-03-2010, 18:57
Nie mam czasu obszernie pisać poraz drugi. Tutaj masz opis i rozwiązanie made by me:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=37153

Pozdro!

sterowiec68
17-03-2010, 19:32
Aaaa teraz kumam :). Szacun. Jest to jakiś sposób. No i prowizorki są podobno najtrwalsze :). Ale ja tym bardziej cenię swojego mechanika ,który zrobił to tak jak ja opisywałem. A te nieszczęsne śruby dodatkowo, punktowo naspawane. Za chiny się nie ukręcą.

maureliusz
17-03-2010, 21:30
Jeszcze większy szacun dla Twojego mechanika:one:
Fakt najlepiej wyciągnać, ale wtedy to już wszystkie te śruby wywalił lub przespawał... Ford się popisał tymi śrubkami :-)

kim
18-03-2010, 08:42
Gdyby klapka filtra była po stronie pasażera życie byłoby prostsze, a wymiana nieskomplikowana...
Projektanci jednak dali ciała.

Może projektant jest anglikiem i może zrobił dobrze - dla niego jest po stronie pazażera :)

dyzio76
18-03-2010, 19:41
Wiecie moze czy od strony komory silnika da sie podejsc do tych smiesznych srubek od pedala gazu? Chodzi mi oto czy mozna tam wlozyc klucz zeby przytrzymac srube. Czy chodzi o to ze tam wlasnie jak by co to trzeba uzyc brzeszczota?

maureliusz
18-03-2010, 19:51
Niestety...nie podejdziesz. Masz dwie opcje:
1. Brzeszczot,
2. Wykręcenie całego mocowania wraz z pedałem hamulca.

Cięzki wybór...he,he,he...

dyzio76
18-03-2010, 21:04
No to zeczywiscie mam full opci do wyboru:)

vito007
18-03-2010, 23:34
Nakrętki mocujące pedał gazu są fabrycznie nieco "zgniecione" co ma je zabezpieczać przed samoistnym odkręcaniem, a co bardzo utrudnia ich demontaż. można je zamienić na takie z plastikowym kołnierzem - też same się nie odkręcą, a montaż/demontaż jest dużo lżejszy.

maureliusz
19-03-2010, 08:54
Albo dwie zwykłe :-) (jako kontra) Efekt ten sam, odkrecasz je małym paluszkiem :-)

gorzgrze
17-05-2010, 20:49
Mam pierwszą wymianę filtra kabinowego za sobą - uf, następnym razem z pewnością będzie szybciej. Po informacji wynikającej z doświadczenia użytkowników o ukręcaniu się śrub od początku zakładałem wymianę nakrętek oryginalnych mocujących pedał przyspieszenia na klasyczne ocynkowane 10mm. Podkładka i pierwszą nakrętkę dokręca się palcami lekko dociągając kluczem następnie troszkę locktite (klej anaerobowy) na gwint i druga na kontrę. Będę kontrolował stan ewentualnego poluzowania ale wątpię by takowe miało zaistnieć. By uniknąć błędu w kompie przy wypięciu pedału przyspieszenia wystarczy odpiąć akumulator "+" i "-" dla pewności. Ściągać klemy "-" później "+" podpinać klemy "+" następnie "-" - tak zalecają fachowcy. Zauważyłem inny kolor śrub do pedału gazu na zdjęciach w modelu przed FL (czarne) w moim FL są srebrne - czyżby producent poprawił nieco jakość ?. Do odgrzybiania użyłem środek Moje Auto NANO SILVER - świetnie się rozprowadza, zapach ma minimalną intensywność (całkiem przyjemny) po dwóch dniach znikł niemal całkowicie cena od 30 do 50zł. Montaż filtra - bez mocnego zgięcia nie obyło się, ale przetestowałem przed założeniem stary i nowy pod kątem giętkości i dwa wykazały sporą elastyczność bez uszczerbku na swoim zdrowiu.

majchas
25-05-2010, 12:33
Wymiana tego filtra jest banalna pomijając fakt koniczności wykonania kilku figur akrobatycznych celem odkręcenia pedału gazu i zaślepki filtra. Wymianiałem wczoraj po raz pierwszy w swojej foce bazując na tym wątku i załączonych fotkach - zajęlo mi to max 20 minut. Można o zrobić sprawniej ale trzeba mieć na wypsażeniu odpowiednie klucze (nasadki - nr.10 i nr.7 - najlepiej przegubowe) - pierwsza do odkręcenia pedału gazu a druga to platikowej zaślepki filtra.
Pozdrawiam

maureliusz
25-05-2010, 12:55
Rozumiem, że założyłeś z powrotem oryginalne śruby...zatem powodzenia następnym razem:-) - nie złośliwie.

skylla1
25-05-2010, 18:14
Skoro wymieniał w 20 min za pierwszym razem, to czego ma się bać nastepnym?
Robota fakt ****iana, ale mnie serwismeni od klimy też robią to w kilka minut. Sam nie mam jakoś ochoty, zwłaszcza, że cena wliczona w odgrzybianie...

Pawel1w25
26-05-2010, 10:16
Dodam może , że wymiana owego filtra w Foce II to mały pikuś w porównaniu z wymianą analogicznego filtra w Foce I . . .

We wszystkim widać postęp - jak to Szwejk mawiał .
Więc nie narzekajcie . . .

maureliusz
26-05-2010, 20:38
Ja znam już dwie osoby, którym się śuby obluzowały...mnie po serwisowaniu w ASO... a wtedy, to człowiek wolałby mieć FFI :-)

nieca
19-06-2010, 10:39
Witam!

Ford focus MK3 - rocznik 2008.

Jak dokładnie wymienić filtr kabinowy/przeciwpyłkowy?

Dzwoniłem do serwisu Germaz i powiedzieli mi, że jest on w okolicy pedałów.

Patrze tam i patrze i nie mogę dojść jak się do tego dobrac? jak go wymienić?

maureliusz
19-06-2010, 10:52
Chyba nie przesadzę, jak napiszę, że było o tym... MILION RAZY!!!

rufik
19-06-2010, 10:57
Chyba nie przesadzę, jak napiszę, że było o tym... MILION RAZY!!!

Nie przesadzisz :) Ja tylko dodam, że jak kupisz Filtrona z wkładem węglowym, to dostaniesz instrukcję wymiany z obrazkami.

xqs
19-06-2010, 11:17
o ile wiem to nie ma jeszcze mk3 :D chyba że masz prototyp

maureliusz
19-06-2010, 22:09
Wytarczy trochę wysiłku i wpisać u wujka google`a taką sentencję: "wymiana filtra focus II"
Pierwszy wynik...to piękny manual z obrazkami:-)

http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=21792&highlight=wymiana+filtra+kabinowego

Temat do zamknięcia.

gasior78
01-08-2012, 02:40
Może projektant jest anglikiem i może zrobił dobrze - dla niego jest po stronie pazażera

No właśnie - czy w wersji "anglik" ten filtr faktycznie znajduje się po stronie pasażera?

mkaminski100
01-08-2012, 06:42
No właśnie - czy w wersji "anglik" ten filtr faktycznie znajduje się po stronie pasażera?

tak

gasior78
01-08-2012, 17:36
Dzięki, sprawdziłem dziś i faktycznie, ale żeby nie było za łatwo to zamiast pedału gazu trzeba zdemontować stalowy uchwyt trzymający skrzynkę z bezpiecznikami. Zabieram się do roboty, pozdrawiam.

gasior78
01-08-2012, 18:38
Jeszcze jedno pytanko - wyjąłem stary filtr, brudny jak zaraza. Kupiłem przed chwilą nowy (zamiennik) i są na nim strzałki kierunku przepływu powietrza. Na starym nic takiego nie widzę. Ciężko wyczuć kierunek wkładając dłoń w szparę po filtrze. Logicznym wydawałoby się dmuchanie od strony tyłu samochodu do przodu, pod deskę rozdzielczą, czy tak?

EDIT: Ok, nie było pytania, już wyguglałem, dobrze mi się wydawało. Teraz na "1" mam nawiew jak przed wymianą na "4" :)

Pozdrawiam

maureliusz
01-08-2012, 21:05
A nie leci właśnie odwrotnie? Najpierw filtr, a potem parownik? Tak chyba byłoby logiczniej. Teraz już nie pamiętam, ale czuć jak powietrze leci, bo ja tak sprawdzałem. Mam wrażenie, że było odwrotnie, ale może się mylę.

gasior78
01-08-2012, 21:10
Ano właśnie nie, ten filtr ma między innymi zatrzymywać pyłki grzyba z parownika, więc najpierw klima, potem filtr. Tak przynajmniej wyczytałem (z innego polskiego forum forda), ale jako totalny amator nie zamierzam się wymądrzać i głowy nie dam :)

Matych
01-08-2012, 22:15
Według mnie odwrotnie ale jak oglądam ten filtr to z dwóch stron jest taki sam

joe70
02-08-2012, 19:36
Prawidłowy montaż filtra kabinowego , strzałka w kierunku tyłu auta !!!
(Air Flow w pozycji 8 na rysunku instrukcji )

Instrukcja PDF (http://art.rexbo.net/bosch/pdf/a1987432113.pdf)

gasior78
02-08-2012, 19:54
Ok, przyznaję, że wspomniana wcześniej przeze mnie instrukcja z innego forum dotyczy Focusa MK1, ale tam również parownik klimy jest z tej samej strony szczeliny na filtr co w MK2, więc nie wiem co o tym myśleć...

Tutaj link do stronki:

http://fordclubpolska.org/porady.php?action=go&type=43&zakres=focus

Pozdrawiam

maureliusz
02-08-2012, 22:01
Mnie się wydaje, że jak wkładałem rączkę do wiało z góryw kierunku parownika.

grayman
25-08-2012, 17:37
Cholera, w mojej Foczce z 2006 roku mam 4 śruby mocujące pedał gazu. Masakra, 3 nakrętki to dziesiątki. Umiejscowione po lewej na dole i dwie u góry. Prawa dolna to śruba na klucz 13. W dodatku prawa dolna dziesiątka "puściła". Wcześniej ją odkręcałem i widocznie za mocno zakręciłem, dzisiaj trzpień śruby "odłączył się" od podłogi :oops:. Wszystko pięknie ale górnej prawej nakrętki nie mogę odkręcić, nie wiem jak tam podejść. Przegubem z małą grzechotką dałem radę z lewą górną ale prawa górna to dla magików chyba. Później będę podchodził jeszcze raz jak skombinuję dodatkowe klucze odpinając łącze kabla.
Taki idiotyczny montaż to chyba pomysł bezmyślnego angola...

Maciek123
25-08-2012, 22:28
Panowie, przepływ powietrza na 100% w kierunku tyłu auta (tak jak podał joe70). Sprawdzone empirycznie - ostatnio parkowałem przy budowie, gdzie w powietrzu latało mnóstwo drobinek steropianu. Dzisiaj po wyjęciu filtru kabinowego, miałem właśnie ten styropian od strony przodu auta - wniosek powietrze wieje od przodu auta w kierunku tyłu (przez filtr na parownik).

Karasewicz0
15-01-2013, 19:39
Fotki z softu serwisowego Hella Guttmann - dla informacji.
Jak odkręcisz to wszystko, to filtr niestety musisz...lekko złamać, żeby wyszedł i wszedł - paranoja lekka.
Jeszcze jedno. Uważaj na te magiczne śrubełki od pedału gazu, bo ... mogę się obrobić. Wtedy wymiana filterka schodzi nieco dłużej...

Znajdziesz więcej info tutaj:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=37153

Powodzenia!

PS. Mogłeś użyć szukajki tak wogóle...

Czy w angliku jest ten filtr również po lewej stronie czy symetrycznie odbity? Fajnie by było jakby był po lewej bo nie mam tam pedałów.

mkaminski100
15-01-2013, 21:10
Czy w angliku jest ten filtr również po lewej stronie czy symetrycznie odbity? Fajnie by było jakby był po lewej bo nie mam tam pedałów.
a wystarczy popatrzec... Jest w nogach pasazera.

Dark Funeral
15-06-2013, 19:06
Znalazłem ciekawe Video wymiany filtra w Volvo, według mnie jest to takie same podejście do sprawy jak w Focusie.
Jeden minus Video jest po niemiecku.

http://www.youtube.com/watch?v=BzrW7EYlqv0

maureliusz
16-06-2013, 14:00
Znalazłem ciekawe Video wymiany filtra w Volvo, według mnie jest to takie same podejście do sprawy jak w Focusie.
Jeden minus Video jest po niemiecku.

http://www.youtube.com/watch?v=BzrW7EYlqv0

Film tylko poglądowy mniej więcej co i jak. W foce nie ma tyle miejsca i filtr trzeba...zgnieść.

ALE! Jak widać na filmie Volvo użyło innych śrub do mocowania pedału gazu (bez durnego teflonu w środku). Chyba, że ktoś sam wprowadził takie usprawnienie sobie, które ja też mam już od dawna - piszę o tym parę postów wcześniej.

pba0284
22-07-2013, 11:00
No to już po wymianie tego filterka.
Mogę powiedzieć jedno - polecam filtr MAAN - miękki filc na zgrzewach - nie tak jak Filtron - twarda tektura.
Dzięki temu filtr pięknie daje się zgnieść i wchodzi jak ..... w margarynę ;) 15 min i po kłopocie. Żadnego odkręcania pedału gazu :)

Vato
20-09-2013, 16:17
Witam
Od tygodnia jestem posiadaczem Focusa. Dzięki Waszym radom udało mi się wymienić filtr. Podczas tej operacji jak demontowałem pedał gazu wypadł mi kawałek plastiku (jak na załączonych zdjęciach), czy wiecie co to jest i gdzie to zamontować?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e8effb1d158a271d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/47b599ab30c8be41.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5dbb7103aed3edb7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a6b84ca6bf7d0891.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e8effb1d158a271d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/47b599ab30c8be41.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5dbb7103aed3edb7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a6b84ca6bf7d0891.html

Ako65
28-11-2013, 21:15
Witaj Vato,

Twoje zdjęcia są nieaktualne na fotosiku, ale odpisuję, bo też wypadł taki śmieszny plastik w czasie wymiany filtra. Czy udało Ci się ustalić co to jest?

chala9
10-12-2013, 10:00
Witam.Ja znalazłem taką poradę-bez odkręcania pedału gazu.

http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=57848

Dark Funeral
04-05-2014, 09:47
Jestem wlasnie po zmianie owego filtra. Strzalki kierunku powietrza pokazywaly w kierunku kabiny (ostnia zmiana byla w Fordzie) Filtr wlozylem bez jakiegos zgniatania czy lamania troche wygibasów i bylo okej.

pribina
04-05-2014, 11:54
Wymieniałem ten filtr w piątek. Odkręcanie śrubek od pedału gazu i od pokrywki filtra jest strasznie kłopotliwe, ale z samym wyciąganiem i wkładaniem wkładu nie ma większych problemów. Wszystko zależy od tego jaki filtr kupicie. Ja montowałem oryginalny Forda i on ma miękki filc na zgrzewach, który można dowolnie zginać i formować. Generalnie to ten filtr da się wymienić bez odkręcanie pedału gazu, ale wtedy trzeba będzie się dużo więcej nagimnastykować przy wyciąganiu i wkładaniu.

rafalg
04-05-2014, 12:04
Ja robiłem to wczoraj po raz pierwszy, w tamtym roku robił to znajomy mechanik i zastąpił mi dwie z trzech śrub normalnymi (te na górze) także dużo łatwiej było mi ściągnąć pedał. Dużo bardziej mnie osobiście wnerwiły te śrubki od klapki gdzie jest sam filtr, szczególnie ta na górze. Ale gimnastyka przy tym jest powiem wam przednia.

radek70
04-05-2014, 16:57
Ja miałem prościej, przewróciłem swojego na dach :). A tak na poważnie, to plecy bolały mnie przez dwa dni. Poprzednik poszedł na łatwiznę i od klapki filtra wkręcił tylko środkową śrubkę.

rafalg
04-05-2014, 17:15
Jak pomyślę że mnie to znów czeka za rok to już się cieszę.

piratus
06-05-2014, 11:42
Jak pomyślę że mnie to znów czeka za rok to już się cieszę.
Ja też się cieszę, właśnie jestem świeżo po wymianie. Gimnastyka akrobacyjna przy wymianie. To była moja trzecia wymiana w FF2. Wcześniej w FF1 to łatwizna:wink: Dwie poprzednie FF2 przeszły można powiedzieć bezboleśnie to przy ostatniej się trochę namęczyłem. Górne lewe mocowanie pedału gazu zaczęło się obkręcać (to na czerwono zaznaczone - czyli standardowe co się rozwala) na szczęście trochę udało się nakrętkę wcześniej odkręcić. Odkręciłem mocowanie blachy klucz 13 (śruba zaznaczono na zielono) i pod blachę dało radę wcisnąć szczypce, trochę celowania by złapać od spodu te poluźnioną kręcącą się śrubę, od drugiej strony mała grzechotka i udało się. Odkręcenie obudowy filtra poszło sprawnie (mocuję na trzy wkręty tego górnego nie wkręcam). Po wyjęciu filtra trochę śmieci było, odkurzacz wszystko wyssał. Komora wypsikana odgrzybiaczem do klimy, nowy filtr i montaż w odwrotnej kolejności. Pedał gazu przykręciłem za pomocą dwóch nakrętek. Górną prawą dałem zwykłą , plus kontrującą. Dolną "naprawiłem" młotkiem by lżej się klinowała (nakrętki oryginalnie miałem nie z teflonem a takie lekko zmiażdżone).

P.S. też macie taki nalot rdzy na kolumnie kierownicy ?

DjLeo
06-05-2014, 11:51
Ja u siebie nawet nie odpinałem pedału gazu, tzn odkręciłem go ale wtyczki nie odłączałem. założyłem pedał gazu za pedał hamulca i nie przeszkadzał. Zaślepka od wejścia filtru była przykręcona tylko jedną śrubką, ktoś przede mną nie chciał się mordować z dokręcaniem, zwłaszcza tej na samej górze :)

Pozytywne jest to, że następna wymiana będzie łatwiejsza. U mnie nie było specjalnie wiele syfu, gorzej było z filtrem paliwa.

szkodnik85
04-06-2014, 20:00
Witam kolegów, mam pytanie co do filtru kabinowego. Czy ten filtr odpowiada też za powietrze które wdmuchiwane jest do samochodu podczas wyłączonej klimatyzacji?. A skąd moje pytanie, w tamtym roku w listopadzie robiłem mały przegląd czyli wymiana filtrów etc. W kwietniu zrobilem w ASO odgrzybianie oraz dobicie klimatyzacji bez wymiany filtra bo przecież był w listopadzie wymieniony, i teraz pojawiło się coś takiego że jak ruszę samochodem (nadmuch wyłączony) to pojawi sie na chwile przykry zapach z kratek wentylacyjnych. Zastanawiam się z czego on może wynikać i podejrzewam ze aso klime odgrzybiło ale w tym czasie nie wyjeli filtru i wszystko sie w nim osadzilo.

DjLeo
04-06-2014, 23:08
Zawsze z tego co zauważyłem jakiś nadmuch jest, nawet na zero. Więc po prostu coś Ci się cofa. Akurat ten efekt jest normalny. Przypuszczam, że dzieje się tak przy ruszaniu. Czysta fizyka. Kiedyś był taki program dlaczego podczas hamowania balon nie leci w kierunku szyby przedniej, a leci do tyłu. :) Tak samo jest z zapachem. Wyciągnąć filtr i sprawdzić, albo wymienić. Dodam, że wszystko o ile jest ok, przechodzi przez ten filtr. Więc nie ma możliwości aby do środka dostało się jakieś inne powietrze (zanieczyszczone).

pankrakus
05-06-2014, 05:34
[...]
. W kwietniu zrobilem w ASO odgrzybianie oraz dobicie klimatyzacji bez wymiany filtra bo przecież był w listopadzie wymieniony,[...].

Witam
Moim zdaniem to był błąd => filtr zadziałał jak przechowalnia dla grzybków

Należy powtórzyc odgrzybianie i wymienić filtr kabinowy

2) Samochód nie jest hermetyczny => nawet jak wyłączysz nadmuch, to kanałami wlotowymi, powietrze dostaje się do samochodu

pozdrawiam
pankrakus

szkodnik85
05-06-2014, 08:08
Dzięki koledzy utwierdziłem się w mojej myśli że ASO to jednak niezbyt dobry pomysł ..

slimac
31-10-2014, 10:51
Witam.

Wymieniałem filtr kabinowy i wypadł mi dziwny plastik w kształcie żagla trójkątnego. Za cholerę nie wiem od czego on.
Czy może ktoś coś takiego widział i wie gdzie to zamontować?



Pozdrawiam

slyboots
31-10-2014, 13:18
Wstaw fotkę to zobaczymy :)

slimac
01-11-2014, 13:30
To coś wygląda tak.:) i nie jest to pudełko zapałek...;)

http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1303&pictureid=6608

http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1303&pictureid=6607

Pozdrawiam

X man
01-11-2014, 19:17
Też mi to kiedyś wypadło przy wymianie filtra kabiny i też nie wiem od czego to. Ale od tego czasu przy ostrych manewrach autem (przechyły) mam wrażenie że pod deską nad kolanami kierowcy a więc tam skąd to wypadło słychać jakby coś się przesuwało wiec może to COŚ trzyma jakąś wiązkę przewodów lub jakieś inne ustrojstwo. Problem w tym że nic tam nie widać bo dostęp ciężki a swoją drogą tego co wymyślił umiejscowienie filtra w tym miejscu to nie powiem co.

miedzianek
01-11-2014, 20:05
a to nie jest od trzymania filtra?

slimac
01-11-2014, 20:36
No właśnie nie znalazłem miejsca na to. Chyba, że to jest gdzieś pod osłoną jakąś i przypadkiem przy tej gimnastyce zostało wysunięte. Na dokładkę śruba od pedału gazu już się kręci i trzeba łamać filtr. Trzeba by tego projektanta za karę na miesiąc posadzić na etacie wymieniacza tego ustrojstwa.

slimac
03-11-2014, 13:41
Ktoś ma jakieś pomysły co to jest?:)

Grinch
03-11-2014, 14:03
Trzeba by tego projektanta za karę na miesiąc posadzić na etacie wymieniacza tego ustrojstwa.
Projektant z UK - w ich autach tego problemu nie ma :D

Sheik Yerbouti
03-11-2014, 14:33
Nie wiem do czego to służy, ale to coś wkłada się z tyłu pedału hamulca na górze - trudno to opisać, ale wystarczy przyłożyć się do podłogi z tą częścią i pokombinować chwilę. Ta część pasuje tylko w jeden sposób - ten "dzióbek" powinien wskoczyć na swoje miejsce.

Mnie tez to wypadło i dłuuugo mi zajęło rozwiązywanie zagadki ;).

slimac
03-11-2014, 15:01
Nie wiem gdzie i jak za ten hamulec.
To widać?
Czy trzeba wymacać?

Sheik Yerbouti
03-11-2014, 16:05
Przepraszam, nieprecyzyjnie się wyraziłem i z pamięcią chyba coś nie tak, w drodze z pracy do domu spojrzałem raz jeszcze i sytuacja wygląda następująco: "ramię" pedału hamulca od przedniej strony jest na górze "puste". W tę szczelinę trzeba wsunąć "to coś" "dziobem" w kierunku silnika - kiedy wskoczy na swoje miejsce będzie słychać kliknięcie. Spójrz na zdjęcie z linka - kawałek tej części widać u góry pedału hamulca w tej "rynience".
http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=52138&d=1399371979
Mam nadzieję, że teraz uda Ci się to namierzyć bez problemu.

slimac
03-11-2014, 16:34
Wielkie dzięki.:)

Ale poco to komu to nie wiem;)


Pozdrawiam

tedi_k
03-11-2014, 18:46
Projektant z UK - w ich autach tego problemu nie ma :D

Jak to nie ma? W UK aby wymienić filtr kabinowy trzeba wyjąć GEM... Inna sprawa, że wyjęcie GEMa jest prostsze niż demontaż pedałów...

radek70
03-11-2014, 19:39
Jak to nie ma? W UK aby wymienić filtr kabinowy trzeba wyjąć GEM...
i wykręcić zawieszkę od GEM-a. To dwie śruby (raczej nie powinny się ukręcić :)), zamiast trzech. Będzie mniej wyginania filtra, ale prawdopodobnie plecy na drugi dzień bolą tak samo :).

Grinch
04-11-2014, 09:20
Jak to nie ma? W UK aby wymienić filtr kabinowy trzeba wyjąć GEM... Inna sprawa, że wyjęcie GEMa jest prostsze niż demontaż pedałów...
No jakieś trudności są ale nie trzeba mieć kręgosłupa z gumy żeby wykręcić nakrętki od pedału przyspieszenia czy też palce bez stawów aby wcisnąć filtr ;)

Veris
06-07-2015, 03:10
Witam,
przeczytałem temat ale chcę potwierdzenie na 100%. Czy filtr kabinowy znajduję się po prawej stronie od kierowcy (demontaż pedału gazu ?) ? Muszę mechanikowi powiedzieć żeby przypadkiem mi schowka nie zdemontował. Focus mk2 2006r. I orientujecie się ile mógł by kosztować taki filtr kabinowy do mojej foczki ? Sorka za moją archeologię ale nie chcę nowego tematu zakładać :P

grzegorzyk
06-07-2015, 07:19
ad 1 - tak ,najlepiej zdemontować pedał
ad 2 - ok 40 zł

pietrowoj1
11-07-2015, 21:33
Dzisiaj wymieniłem filtr w swoim fokusie w sklepie dali mi filtr bez węglika zwykły mam wrażenie że podczas jazdy z kratek wentylacyjnych leci mi powietrze be z nadmuchów może ten filtr się jakoś skrzywił przy zakładaniu ?

majek32
11-07-2015, 21:45
pietrowoj1
Ojj pewnie Ci zły sprzedali...powietrze przepuszcza ;)


A tako poważnie to tak musi być

jbal
13-07-2015, 10:17
Żeby nie zakładać nowego tematu pytanie:

Czy wkładając filtr są tam jakieś prowadnice? Czy nie powinien on się poruszać (przód/tył) ?

edmun
13-07-2015, 10:28
Filtr wchodzi tak ciężko, że nie sądze żeby się ruszał po zamontowaniu.
Sam w angielskiej wersji dostałem się poprzez ściąganie schowka i demontaż osłon. Na szczęście pedału gazu nie musiałem ruszać.
Za 2 tygodnie czeka mnie wymiana znowu, może jak mi się zachcę to zrobię jakieś zdjęcia albo film.

jbal
13-07-2015, 10:44
Hmmm u mnie po wlozeniu go do srodka jest troszke luzu mozna go delikatnie docisnac jakby w strone wnetrza. Czy jest możliwość włożenia go niepoprawnie czy raczej nie jest to możliwe?

edmun
07-08-2015, 15:05
Filmu niestety nie zrobiłem, bo w środku roboty złapała mnie ulewa (schowek, wkrętarka i reszta zabawek oczywiście na chodniku przed domem). Filtr wymieniłem, tym razem włożyłem nieoryginalny filtr Boscha (nr 507590197). Filtr jak wkładałem musiałem delikatnie ścisnąć. Po ściśnięciu harmonijki wchodzi delikatnie pod kątem w dedykowany otwór, po czym sam z siebie rozchodzi się wewnątrz szczeliny. Po założeniu nie zauważyłem żadnych luzów, oczywiście ponieważ filtr jest w miarę elastyczny, można go ścisnąć niczym gąbkę/harmonijkę (więc teoretycznie wejdzie głębiej w szczelinę), jednakże sam z siebie wyprostuje się wypełniając dedykowane miejsce. Oczywiście filtra nie łamiemy/ściskamy w poprzek.
Tak od siebie dodam że to już drugi raz kiedy wymieniam ten filtr i nie widzę żadnych problemów aby wykonać to we własnym zakresie. Nie wiem czy w europejskich wersjach będzie tak samo jak w mojej wersji 2008-2011 (MK2 FL) anglik, ale mi wystarcza wkrętarka z końcówkami (nie jest to krzyżak "Philips" lub płaski, a coś w rodzaju Torxa), jeden klucz płaski (chyba 11-tka lub 12 czy 13-tka.. niestety nie pamiętam) do odkręcenia uchwytu bezpieczników, jeden klucz nasadkowy mały (chyba 8mm ale też nie jest pewien) i około 30-45 minut w zależności od pogody.
Przydała mi się również latarka, bo sam wykonywałem zmianę przy nadchodzącej ulewie, więc brakowało mi trochę światła.

Gdyby ktoś naprawdę potrzebował film jak to się robi, to na upartego mogę kiedyś pokazać co gdzie i jak z komentarzem, ale raczej tylko jak ktoś będzie naprawdę w potrzebie i też podchodzi do swojego auta w identyczny sposób (znaczy się: ściąganie schowka i dostęp od strony pasażera)

Lipstein
09-02-2017, 10:59
W wersji z kierownicą po lewej stronie ktoś wykonywał tą wymianę?

sajmonista
18-05-2017, 12:34
A ja mam pytanko. Jesli autko ma kierownice po prawej, to filtr nadal znajduje sie gdzies przy pedale gazu, czy jak w normalnym aucie, na srodku tunelu?

edmun
18-05-2017, 12:52
W MK2FL tak miałem i żadnego problemu, mam nadzieję że w MK3 jest tak samo.
Łatwiejszy dostęp jest od schowka pasażera i skrzynki bezpieczników.
Obstawiam że MK1 raczej ma podobnie
Niestety nie jestem w stanie potwierdzić na 100%

sajmonista
18-05-2017, 13:58
Patrzylem u siebie i mam kabinowy od strony pasazera, przy bezpiecznikach, lewa strona auta, ale z tego co widze, to chyba jeszcze gorzej jest niz w autach z kierownica po lewej stronie. Tu zaslania filtr skrzynka bezpiecznikow.

edmun
18-05-2017, 14:07
W MK2 przed faceliftem było gorzej niż w poliftowych?
Dwie śrubki żeby zszedł schowek pasażera, potem opuszczamy skrzynkę bezpieczników, odkręcamy nasadkowym jedną metalową listwę i masz dostęp do filtra.
Czas operacji max 30 minut przy dobrej pogodzie

sajmonista
18-05-2017, 16:33
nie wiem, czy go sie wysuwa czy jak, ale bezpieczniki skutecznie blokuja taka mozliwosc. No nie jest to wymyslone po ludzku. :) Plastik, za ktorym zapewne jest filtr, to nie problem, tylko wlasnie jak go wyciagnac potem. Plastik trzyma sie z tego co widzialem, na dwoch srubkach, chyba No.8.

edmun
18-05-2017, 16:40
No właśnie mi chodzi o bezpieczniki. W MK2FL cała półka z bezpiecznika jest na prowadnicy że można nie dość że ją opuścić, to jeszcze wypiąć i położyć niżej.
Nie pamiętam dokładnie, ale kojarzę że była trytka chyba do przecięcia i cała "winda" z bezpiecznikami mi opadła normalnie na dół.
Jedyne co mi świta w głowie, to czy czasami nie trzeba było odpiąć jednej dużej wiązki kabli z wtyczką ze skrzynki (jest na takim plastikowym zatrzasku) bo kable były sklejone razem czarną taśmą (jako wiązka kabli) i czy to właśnie nie było tak "krótkie" żeby nie opuścić tej skrzynki niżej.
Zdjęć ani filmu niestety nie mam.

Znalazłem na youtubie jeśli to pomoże, MK2 2004-2008 anglik, zmiana filtra
https://www.youtube.com/watch?v=yMc-C1AxYeQ
yMc-C1AxYeQ

sajmonista
18-05-2017, 16:45
ale dzieki za podpowiedzi. Posprawdzam z tym wysuwaniem, choc nie zauwazylem takiej opcji. Skrzynka opad na jakby zawiasach z tylu. Tyle wiem. Bede mial zajecie :)

rav 75
20-05-2017, 10:04
Tak trochę z innej beczki ale w temacie. Filtr pyłkowy Febi 29487 - przyjazny powstawaniu różnego rodzaju drobnoustrojów,zdecydowanie odradzam.

sajmonista
20-05-2017, 10:13
dobrze wiedziec RAV. dzieki.

sajmonista
24-05-2017, 21:22
w moim autku skrzynka bezpiecznikow zawieszona jest na, jakby metalowej lapie. Musze ja odkrecic i prawdopodobnie uda mi sie bez wypinania skrzynki z przewodow, odsunac ja na bok i wysunac filtr. Lape musze odkrecic, bo totalnie zaslania filtr.

sajmonista
25-05-2017, 19:51
Filtr wymieniony, stary... szok, mysle, ze od nowosci nie byl wymieniany. nameczylem sie przy tym, bo umiejscowienie tego filtra... brak slow, do tego gimnastyka, zeby odkrecic i potem wkrecic srubki, chocby oslony filtra. Dluuugo sie nie bede za to zabieral :)

robdol
25-05-2017, 20:16
robię to dwa razy w roku ze wzgl na alergię i za każdym razem przeklinam tego kto wymyślił to rozwiązanie.
Za to przetestowałem chyba wszystkich producentów filtrów i wreszcie znalazłem taki do którego wracam

Hooch180
25-05-2017, 20:37
wreszcie znalazłem taki do którego wracam
To znaczy jaki?

Tarmas
26-05-2017, 05:11
Ja tam polecam fabryczny. W ASO przy rabacie za wiek samochodu wychodzi tyle samo, jak nie taniej niż zamienniki.

K@mix
26-05-2017, 07:05
ile?

Hooch180
26-05-2017, 07:06
Tarmas Ja ostatnio wymieniłem flirt też na oryginalny. Dorwałem (wydaje mi się) po okazyjnej cenie 35zł od gościa co kupił sobie nie do tego auta i odsprzedawał.

Tarmas
26-05-2017, 07:19
Nie mam teraz dostępu do faktur, więc nie sprawdzę, ale coś w okolicach 50 zł chyba.

robdol
26-05-2017, 09:10
Ja zakładam Mahle,a to dlatego że jest odpowiednio plastyczny przy zakładaniu ,nie rozrywa się i wraca do swojego kształtu.Dodatkowo idealnie pasuje (przy innych bywa różnie)także przy zakładaniu klapka lelko dociska gąbkę a filtr siedzi idealnie. Cena ok 29 pln.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Konrad Gerard
26-05-2017, 13:38
Przedwczoraj wymieniałem filtr kabinowy. Koszt 30zlotych. Mowa o mk2 oczywiście.

zed_01
07-07-2017, 11:37
Podczas wymiany filtra trzeba dobrze oświetlić teren i mieć przygotowane odpowiednie narzędzia.
Użyłem narzędzi: długa nasadka 10mm, odpowiednie przedłużki (trzeba dopasować przedłużkę), przegub Kardana i grzechotka.
Pedał gazu odkręciłem bez większych problemów, nie odłączałem wtyczki, tylko przesunąłem obok.
Odkręcenie osłony plastikowej filtra kabinowego jest mało komfortowe, zwłaszcza górnego wkrętu, gdyż użyto wkrętów z małymi łbami zaś miejsca nie ma za dużo, więc odkręcanie i przykręcanie sprawia problem.
Ponieważ pokrywa filtra kabinowego nie wymaga dużej siły dokręcenia, powinny być zastosowane wkręty zakończone motylkiem lub gałką.
Wkrótce zastąpię te wkręty, wkrętami z motylkami lub gałkami, dzięki czemu montaż i demontaż pokrywy będzie na przyszłość o wiele łatwiejszy.

drk001
07-04-2018, 14:45
Panowie czym różnią się te dwa filtry. Poprostu jeden jest oryginał a drugi zamiennik? Warto brać ten tańszy?

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Filtr-wnetrza-z-weglem-aktywnym-Focus-Mk2-Mk2-FL-Germany/235

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Filtr-wnetrza-z-weglem-aktywnym-Focus-Mk2-Mk2-FL-1354953-FORD-FoMoCo/1777

voodo
07-04-2018, 15:31
Pierwszy to zamiennik firmy "krzak" którego nie polecam.
Jak chcesz zamienniki to szukaj takich firm jak purflux, mann, mahle/knecht, sędziszów, filtron.

sajmonista
07-04-2018, 16:51
No a jak to jest z tym pedalem gazu? ponoc jak sie go odlaczy, to trzeba nowy kupowac. To prawda? bo nie chce mi sie w to wierzyc... choc znajac Forda... :P

krzys1968
07-04-2018, 16:54
Nie ma potrzeby odłączać wtyczki.

maureliusz
09-04-2018, 23:06
No a jak to jest z tym pedalem gazu? ponoc jak sie go odlaczy, to trzeba nowy kupowac. To prawda? bo nie chce mi sie w to wierzyc... choc znajac Forda... :P

HAHAHA!
A co to za historia?

Ja pedał odpinam bo wygodniej się gmyra. WAŻNE! Nie przekręcać kluczyka bez pedału bo złapie error.

Bump: No a jak to jest z tym pedalem gazu? ponoc jak sie go odlaczy, to trzeba nowy kupowac. To prawda? bo nie chce mi sie w to wierzyc... choc znajac Forda... :P

HAHAHA!
A co to za historia?

Ja pedał odpinam bo wygodniej się gmyra. WAŻNE! Nie przekręcać kluczyka bez pedału bo złapie error.

Hooch180
10-04-2018, 08:43
Ja pedał odpinam bo wygodniej się gmyra. WAŻNE! Nie przekręcać kluczyka bez pedału bo złapie error.
Błąd ten da się łatwo wykasować, więc nawet tutaj nie ma tragedii.

Bump: Ja pedał odpinam bo wygodniej się gmyra. WAŻNE! Nie przekręcać kluczyka bez pedału bo złapie error.
Błąd ten da się łatwo wykasować, więc nawet tutaj nie ma tragedii.

maureliusz
10-04-2018, 09:22
Błąd ten da się łatwo wykasować, więc nawet tutaj nie ma tragedii.


Naprawdę? Można? Aja myślałem, że zapisuje się w serwerze rządowym :-)

"Nabijamy sobie posty" widzę :-D

hindus
10-04-2018, 09:42
Nie każdy się zna i czasem trzeba przypomnieć :) chwilę temu śmiałeś się z jednorazowego pedału gazu, a moim zdaniem nieusuwalne błędy są bardziej wiarygodne :)

Hooch180
10-04-2018, 13:54
Ponieważ pokrywa filtra kabinowego nie wymaga dużej siły dokręcenia, powinny być zastosowane wkręty zakończone motylkiem lub gałką.

Pamiętasz może jakie parametry mają te wkręty?

maureliusz
10-04-2018, 14:03
Ponieważ pokrywa filtra kabinowego nie wymaga dużej siły dokręcenia, powinny być zastosowane wkręty zakończone motylkiem lub gałką.
Wkrótce zastąpię te wkręty, wkrętami z motylkami lub gałkami, dzięki czemu montaż i demontaż pokrywy będzie na przyszłość o wiele łatwiejszy.

Ja szczerze polecam... zastąpienie śrubek pedału gazu z teflonem dwoma kontrującymi. Jak Ci się obluzuje ta zgrzewana szpilka... to 2 godziny nie Twoje aby ją wyciąć - przerabiałem...

MlodyiCk
16-02-2019, 14:41
Witam przymierzam się do wymiany filtra kabinowego i tutaj moje pytanie. Czy strzałka znajdująca się na filtrze ma jakieś znaczenie w kierunku montażu czy można go włożyć obojętnie jak? Jeśli ma to w którym kierunku powinna być skierowana (do kabiny czy komory silnika) dzięki za podpowiedź

CHARONSKI
16-02-2019, 14:42
Tak strzałką do środka kabiny

RyszardaTrzeciaWaza
16-02-2019, 18:04
Strzałkaa oznacza przepływ powietrza, w którą ma lecieć.
Od razu życze jak najmniejszych zakwasów na karku i kręgosłupie ;)