Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Praca EGR


Dariusz_B
17-02-2019, 22:57
Dziś podpiąłem forscana na całą trasę 200km i zauważyłem niepokojące zachowanie zaworu EGR. W moim samochodzie występuje jedynie PID po tytułem EGRVR, który pozwala na sprawdzenie co się z tym zaworem dzieje. Otóż podczas normalnej jazdy parametr ten oscyluje pomiędzy wartościami 18-33%, jedynie podczas hamowania silnikiem spada do 1,97%. Jeśli parametr ten pokazuje stopień otwarcia zaworu to mam do czynienia z zupełnie nieprawidłową jego pracą, wszak zawór powinien być otwarty tylko na luzie a podczas wyższych prędkości obrotowych powinien zostać zamknięty - jeśli się mylę, proszę, poprawcie mnie.
Jeśli dobrze przeczytałem na jednej ze stron anglojęzycznych EGRVR określa stopień/szerokość wypełnienia impulsu sterującego zaworem. Teoretycznie powinien więc pokazywać co się w rzeczywistości dzieje z zaworem, ale to pomiar sygnału a nie faktycznego położenia zaworu. Stąd dwa pytania:
1. Czy EGRVR powinien pokazywać wartości około 0% podczas jazdy, a 30% na wolnych obrotach? Jakie są jego poprawne wartości i w jakich warunkach pracy silnika?
2. W moim przypadku wygląda na to, że zawór EGR już dostaje błędny sygnał i pozostaje dłuższy czas otwarty, choć nie powinien. Czy jest możliwe, że sterownik działa niepoprawnie? Jeśli tak, co może być tego powodem?

Grzegorz MX
18-02-2019, 09:07
jakie masz objawy podczas jazdy?

zbinek512
18-02-2019, 09:23
Podczas stałej jazdy egr będzie w jakimś stopniu uchylony. Przy obciążeniu silnika (przyśpieszanie) powinien się zamknąć.

Dariusz_B
18-02-2019, 11:32
Nie mam żadnych niepokojących objawów w pracy silnika podczas jazdy. Moim problemem jest wypalanie FAP co 120km i podnoszenie się poziomu oleju. Szukam przyczyny tego stanu i wychodzi mi na to, że EGR daje ciała, bo jest non stop otwarty. To by tłumaczyło czemu się zapycha FAP tak szybko. Ale na razie jestem na etapie analizy i każda pomoc się przyda.
Dołączam wykres EGRVR (żółta linia) podczas 30 minutowej jazdy na trasie, gdzie widać, ze otwarcie EGR jest na poziomie 28 procent prawie non stop, tylko podczas zmiany biegów i hamowania silnikiem, spada jak pisałem do 1,97% co według mnie nie jest normalne. Akurat trafiłem na wypalanie FAP, bo EGR jest zamknięty przez 1/3 czasu a ciśnienie różnicowe spada w tym czasie. Natomiast widać również wyraźnie, że poza tym EGRVR pokazuje poziomy 20-30% nawet kiedy moment obrotowy (TORQUE) jest wysoki.
Jakieś sugestie?

zbinek512
18-02-2019, 15:14
Spróbuj zaślepić dla testów egr i będziesz wiedział czy on jest przyczyną.

gibaj
18-02-2019, 16:16
wytnij całkiem w kompie :)

Gregi86
19-02-2019, 21:19
Jakie robisz trasy autem? Jesli krotkie to czeste wypalanie filtra bedzie normalne. Ja caly czas latam w trasy wiec u mnie odstepy miedzy wypalaniem wynisza nawet 1200km. Moja siostra robi trasy po 20km i u niej wlasnie tak czesto sie wypala. Mozesz wtedy miec niska temeprature spalin, zabrudzony zawor egr i czujniki w ukladzie dolotowym. Gdyby wystepowal problem z zaworem to pojawilby Ci sie blad pozycji egr na biegu jalowym i objawial sie lekkim kangurem podczas ruszania

Dariusz_B
19-02-2019, 22:05
Właśnie o tego typu podpowiedzi mi chodzi. Auto jeździ głównie po trasie, choć ostatnio z racji przeprowadzki musiało i po mieście jeździć więcej. Zdarza się na zimnym silniku kangurzyć na dwójce przy niskich obrotach. W dodatku te dziwne wartości otwarcia podczas jazdy sugerują, że problem może leżeć po stronie EGR. W trasie powrotnej wczoraj - znów 250 km - zauważyłem, że nawet przy obrotach 3,000-3,500 zawór nie zamyka się. Planuję go wyciągnąć w weekend i wyczyścić. Czy jest możliwość określenia jego stanu po wyjęciu?

Dariusz_B
04-03-2019, 22:54
Dopiero dziś wytargałem EGR. Nawet udało się odkręcić od góry trzecią, parszywą śrubę, chociaż wielu pisało, że tylko długa przedłużka i dostep od dołu silnika wchodzi w grę...
Po zdjęciu osłony plastikowej zawór wyraźnie pracuje z oporem i się zacina. Nie jest to wina nagaru na "grzybku", ale bardziej kółka prowadzącego ramię od silniczka, który steruje zaworem. Zobaczymy czy mycie tu coś pomoże, ale nie wróżę tu powodzenia. Wyraźnie słychać, że ramię (chyba ramię) silniczka o coś trze... Ciąg dalszy zabawy jutro.

Gregi86
05-03-2019, 08:05
Szukaj uzywki lub nowego, ja u siebie wymienilem w sobote. Zupelnie inna praca silnika.
Jesli twoj tez byl w takiej pozycji jak moj na zdjeciu to umarl w butach.
Nie uratuje go czyszczenie, jedynie wymiana

Lukasz2525
07-03-2019, 18:03
Szukaj uzywki lub nowego, ja u siebie wymienilem w sobote. Zupelnie inna praca silnika.

Możesz napisać co się zmieniło ?

Gregi86
07-03-2019, 22:05
Jasne.
Po pierwsze cichsza praca silnika.
Po drugie lepsza reakcja na pedal gazu, brak czarnego baka przy gwaltownym wcisnieciu gazu.
Po trzecie brak bledu o wysokim napieciu w EGR.
Po czwarte i najbardziej mnie cieszace to brak telepania (efektu dwumasy) przy gaszeniu, plynnie jak w benzynie. Odpalanie auta rowniez lzejsze.
W moim przypadku blokowal sie w pozycji otwartej i caly czas ladowal spaliny do dolotu

Lukasz2525
08-03-2019, 21:01
Chyba mam podobnie, a zdarzało się, że zgasł Ci po odpaleniu lun przy hamowaniu ? Tylko wymieniłeś zawór czy trzeba było coś kodować z kompa ? Ja na razie chcę włożyć zaślepki, a później pomyślę o wymianie. Jaki kupiłeś i za ile ?

Dariusz_B
08-03-2019, 23:19
Ja mojemu zaworowi daję jeszcze szansę. Wyczyściłem, chodzi w miarę płynnie, nie zacina się. Okazuje się, że przy weryfikacji stanu zaworu trzeba jeszcze posprawdzać jego szczelność w pozycji zamkniętej i stan spawów. U mnie wszystko wyglądalo poprawnie stąd decyzja o włożeniu tego samego.
Mając już co nieco na wierzchu zdemontowałem również przepustnicę oraz kolektor ssący - je też wyczyszczę. Martwią mnie trzy mokre kanały dolotowe w głowicy, czwarty jest suchy (vide zdjęcie).

Dariusz_B
10-03-2019, 16:03
Kolektor dolotowy wyczyszczony. Jak na ponad dziesięć lat pracy to nagaru nie było mega dużo, może 2 mm w każdym kanale. Mimo tego dwa dni czyszczenia, żeby z kanałów można było jeść. W rezultacie wyczyszczone zostały zawór EGR, rura między zaworem a dolotem, przepustnica i kolektor. Teraz pozostaje wszystko poskładać i zobaczyć czy cokolwiek zmieniło się w częstości wypalania DPF.

Dariusz_B
11-03-2019, 14:44
Kolektor, przepustnica, zawór EGR zamontowane, przejażdżka po autostradzie i od razu trafiłem na wypalanie DPF-u. Ewidentnie widać, że EGR jest źle sterowany. Czy ktoś wie co wpływa na otwarcie/zamknięcie EGR. Póki co zawór jest zamykany tylko w tych przypadkach:
1. Wypalanie DPF
2. Hamowanie silnikiem
3. Na czas zmiany biegów
Nawet mocne przyspieszanie nie zamyka go w ogóle. Chyba że powinienem patrzeć na inny parametr niz EGRVR.

Jak dla mnie mapa sterowania EGR szwankuje, ale wolałbym jeszcze sprawdzić czy inne czynniki mogą wpływać na stan pracy EGR, np temperarura silnika, przepływ powietrza, itp. Wszelkie sugestie wskazane.

Dariusz_B
13-03-2019, 20:39
Mała aktualizacja. Jednak EGR zamyka się, ale auto musi wejść na obroty 3000. Jak dla mnie to za dużo w przypadku diesla. Gdzieś słyszałem że przy 2000 powinien nie puszczać spalin do dolotu, co dla mnie miałoby sens, żeby nie zajechać filtra DPF. Czy któryś z kolegów mający Forscana lub inne narzędzie diagnostyczne, mógłby podzielić się spostrzeżeniami przy jakich prędkościach obrotowych EGR się zamyka? Inne zauważone warunki do zamknięcia zaworu EGR również mile widziane.

Dariusz_B
18-03-2019, 23:47
Przygody z EGR/DPF ciąg dalszy. Jeśli nawet nikt nie odpowie, będzie dla potomnych. Od ostatniego czasu wymieniłem termostat. W końcu trzyma temperaturę 83-84 stopnie, zamiast poprzednich 77. Silnik lepiej się nagrzewa, to i spalanie spadło. Byłem pozytywnie zaskoczony. Na trasie 600km którą pokonuję regularnie uzyskałem wynik 5,2l/100km, kiedy zawsze było 5,7l/100 lub więcej. Przyjemnie...
Niestety nie wpłynęło to w żaden sposób na wypalanie DPF. Może regeneruje się rzadziej, co około 200km zamiast 150km, z uwagi na mniejszą konsumpcję paliwa. To zmusiło mnie do poszukiwań kolejnych przyczyn i padło na czujnik różnicy ciśnień, gdyż przy odpaleniu auta na biegu jałowym na Forscanie widać ciśnienie rzędu 1,6kPa, a przy kolejnym po przejechaniu 5km już tylko 0,9kPa. Wymieniłem czujnik, odpaliłem i... ciśnienia bez zmian. Nie robiłem resetu wartości czujnika wprawdzie. Czy jest w ogóle możliwośc, że jeśli poprzedni czujnik był wadliwy to bez resetu nowy również będzie pokazywał take wahania? Bo na nowym czujniku jest dokładnie to samo...

Gregi86
19-03-2019, 07:44
Daj mi kilka dni, wlasnie walcze z takim przypadkiem. Z dnia na dzien (dokladnie po wymianie oleju) uruchomila sie procedura wypalania dpf i uruchamia przy kazdym pelnym rozgrzaniu silnika ( czyli co 40km).
Jedyne co mnie dziwi to w forscanie nie widzi kazdego wypalania, pomimo iz procedura nie jest przerywana to czasami pokazuje jako nieudana probe a czasami jej wogole nie widzi.
Przed wymiana oleju poprzednie wypalanie dpf bylo 700km wczesniej. Po wymianie co 40km

Dariusz_B
19-03-2019, 12:12
Wydaje się, że mój przypadek jest nieco inny. Ciśnienia wskazują faktycznie że DPF powinien zostać zregenerowany i to się odbywa, ale niestety zbyt często. Spróbowałem zresetować czujnik po wymianie, ale dostaję błąd, że "procedura serwisowa została przerwana" natychmiast po jej odpaleniu. Zawsze pod górkę. Czy ktoś wie co może być przyczyną? Próbowałem kilka razy, ale wynik taki sam. Może jakieś warunki wstepne... Na zdjęciu wydruk z Forscana...

Gregi86
19-03-2019, 17:09
Napisz dokladnie jak robisz procedure, na zimnym czy rozgrzanym silniku.

Dariusz_B
19-03-2019, 19:00
W sumie nie było żadnej procedury. Forscan nie podpowiada żadnych warunków wstępnych. Spróbowałem więc bez odpalania silnika - wynik jak na zdjęciu. Kolejnym razem odpaliłem silnik, ale wynik taki sam. Jak powinna wyglądać procedura serwisowa?

EW1
23-03-2019, 18:46
No to moje spostrzeżenia odnośnie EGR . Dziś czyściłem intercooler i rury dolotu od turbo aż do przepustnicy oraz wymieniłem prawie wszystkie przewody podciśnienia . Potem ForScan i sprawdzałem pracę EGR .
Na zgaszonym silniku 1.97%
Po odpaleniu od 40% do 68% sobie skakało na wolnych
Po każdym dodaniu gazu od razu 1.97% potem już około 30% do 45% jak się obroty wyrównały
Różnica ciśnień DPF
silnik zgaszony 0
wolne obroty 0.7 do 0.9
2000 rpm około 3.7
3000 rpm około 9.5
Silnik po czyszczeniu chodzi płynnie, ciszej i miękko... przyśpiesza zdecydowanie płynniej niż przed czyszczeniem i ciekawe jak długo to będzie trwało ..
Rok temu miałem regenerowane turbo ale raczej na bank warsztat jaki mi to robił nie czyścił dolotu z oleju (olej w dolocie i przepustnicy był to przyczyną regeneracji turbiny)mimo że prawie 2000 zł mnie skasowali
Nie monitoruję jak często mi się wypala DPF ale tak na oko co 500 - 700 km przy 70% jazdy po mieście. Mam nalatane już 310 tyś ale spoko jeszcze z 200 tyś ten silnik da radę ... To tyle abyś miał porównanie .... pozdrawiam

Dariusz_B
27-03-2019, 20:49
Dziś filtr po raz drugi został zdemontowany. Na oko wyglądał na czysty, nie było nawet sadzy. Ale ciśnienia nadal zaskakująco wysokie. Przedmuchanie go sprężonym powietrzem ileś-tam-dziesiąt razy spowodowało, że wyleciała masa czerwono-brunatnego kurzu (podobno to tlenek ceru). W efekcie ciśnienia na postoju mam na poziomie 0,4kPa, a przy przyspieszaniu max. 5kPa.
Jedynie co mnie jeszcze martwi to przedmiotowa praca EGR, zamyka się nadal po 3000obr/min lub naprawdę mocnym przyspieszaniu, oczywiście również przy hamowaniu silnikiem i zmianie biegów.

Dariusz_B
23-06-2019, 16:30
Czy ktoś jeszcze może potwierdzić, że każdorazowe dodawanie gazu (nawet delikatne przyspieszenie) powinno zamykać EGR w calości? U mnie non stop jest otwarty na poziomie 25-40% w trasie poza poniższymi sytuacjami:
1. Jazda na luzie, wciśnięte sprzęgło
2. Hamowanie silnikiem
3. W trakcie zmiany biegów (co pewnie jest tożsame z punktem 1.)
Podczas jazy z prędkością 90km/h na 5. biegu mam stopień otwarcia na poziomie 28%. Czy jest jakaś teoretyczna charakterystyka pracy zaworu EGR, względem obrotów silnika lub obciążenia w tym silniku?

DPF, jak pisałem, był drugi raz czyszczony u Heko, ale nadal wypala się co 350-400km i to przy bardzo ekonomicznej jeździe. Przypuszczam, że dynamiczna jazda skróciłaby ten interwał o połowę, bo przy przyspieszaniu ciśnienia na DPF skaczą a to one są wyzwalaczem wypalania.

Dodatkowo, przy wypaleniu na autostradzie jazda z prędkością 120-130km/h na 5. biegu (2750 obr/min) filtr oczyścił się do poziomu 1,2kPa na postoju, poprzednie wypalanie podczas jazdy 80-90km/h na 4. biegu (3000 obr/h) pozwoliło na spadek ciśnienia na postoju do poziomu 0,2kPa. Denerwuje mnie fakt, że cały ten układ zachowuje się tak mało przewidywalnie...

Dariusz_B
25-07-2019, 23:29
Kolejna obserwacja... Przy zamykaniu zaworu EGR w powyższych sytuacjach, ciśnienia na DPF skaczą w górę. Przypuszczam, że wiąże się to ze zmniejszoną efektywną pojemnością układu dla spalin, które wówczas nie mogą dostać się do zaworów dolotowych. Jadąc więc na luzie z górki, możemy więc uzyskać wyniki ciśnień na filtrze większe niż pod obciążeniem pod górkę. Czy to jest normalne zachowanie?

schizm
26-07-2019, 07:53
Nie lepiej programowo wyłączyć i zamknąć EGR i nie męczyć się?

Dariusz_B
30-07-2019, 11:35
Nie lepiej, bo nie wiem czy to jest wina zaworu EGR. Traktuję forum jako miejsce wymiany wiedzy. Zależy mi na tym aby poznać/zrozumieć zasadę działania swojego samochodu zanim zdecyduje się na taki lub inny zabieg. Pytanie jest proste: czy normalne jest, że ciśnienie na filtrze DPF powinno wzrosnąć po zamknięciu zaworu EGR? I jeśli tak, dlaczego tak się dzieje?

Dariusz_B
03-11-2019, 21:02
Dziś już sam mogę sobie odpowiedzieć na pytanie czemu ciśnienie na DPF wzrasta podczas zamykania zaworu EGR: kiedy zawór jest otwarty część spalin leci do kolektora ssącego. To powoduje większą objętość po stronie silnika niż przy zamkniętym EGR. Zamknięcie EGR powoduje, że ta sama ilość spalin mieści się w mniejszej objętości, więc wzrasta ciśnienie spalin, tak jak przy zwiększonych obrotach. Ot wielka filozofia, sam się dziwię, że od samego początku z wiedzą ze szkoły podstawowej tego nie wymyśliłem wcześniej.

Teraz wystarczy upewnić się, że EGR otwiera i zamyka się w odpowiednich momentach i otwarcie następuje na odpowiednią wartość.

Jeśli któryś z kolegów ma zapis Forscana pokazujący parametr EGR_VR% względem prędkości obrotowej, momentu obrotowego i przelożenia skrzyni biegów (opcjonalnie), chętnie się zapoznam. Z góry dziękuję!

Dariusz_B
01-12-2019, 19:40
Drążenie tematu ciąg dalszy. Wiem, że na forum było multum wątków jak zrobić kontrolkę wypalania DPF, ale chyba żadna z nich nie działała w 100% dla DW10. Mam pomysł, by oprzeć taką kontrolkę na wskazaniach EGR, który zawsze podczas wypalania powinien być zamknięty.
Do EGR dochodzi według schematu 5 przewodów:
Pin 1. VREF - napięcie referencyjne
Pin 2. NC - nie podłączony (pusty)
Pin 3. Sterowanie silniczkiem
Pin 4. Masa silniczka
Pin 5. VGRD - masa zasilania
Pin 6. VOUT - sygnał zwrotny

Przypuszczam (do sprawdzenia oscyloskopem), że silniczek krokowy zaworu jest sterowany szerokością impulsu (PWM), a VOUT jest sygnałem zwrotnym. Chciałbym wykorzystać jeden z nich do ustalenia w jakiej pozycji znajduje się EGR. Zanim wezmę się za budowę układu mierzącego warto jednak dowiedzieć się skąd bierze informację Foscan, gdy podaje wartość EGR_VR%. Jeśli ktoś ma taką wiedzę, będę wdzięczny za podzielenie się na forum.

Dariusz_B
23-02-2020, 13:04
Ostatecznie konrolkę wypalania DPF oparłem na sterowaniu świec żarowych. Znacznie mniej roboty i działa idealnie.

adijos_5
04-03-2020, 11:53
Ostatecznie konrolkę wypalania DPF oparłem na sterowaniu świec żarowych. Znacznie mniej roboty i działa idealnie.

Możesz napisać coś więcej jak to działa? Jak świece żarowe mają się do wypalania DPF - wiem, że to zależy od temperatury silnika, ale co się dzieje innego ze świecami podczas wypalania?
EDIT: Czy świece podgrzewają filtr?

zmulim
04-03-2020, 12:06
Nie wiem jak to wyglada w mk2, ale przecież ma obd2, więc powinno to działać - nie wiem czy nie łatwiej i znacznie trafniej jeśli chodzi o odczyty, nabyć sobie jakiś interfejs na bluetooth, do tego appka w telefon (Forscan Lite) i pięknie pokazuje stopień zapełnienia filtra jak i moment wypalania. Ale podkreślam, nie wiem czy to na 100% zadziała w mk2fl, i jakie tam są PiDy do odczytu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

hindus
04-03-2020, 12:13
A będziesz pamiętać żeby przy każdej jeździe włączać apkę?

zmulim
04-03-2020, 12:30
W moim przypadku w mk3 nie włączam jej za każdym razem, ponieważ wypalanie robi się cyklicznie co około 400-500km. Więc np kiedy jadę w trasę, albo licznik km zbliża się np do 400km, odpalam appkę. Dodam tylko że posiadam do tego drugi niezależny telefon (jakiś stary Sony na androidzie z odzysku), który nie ma żadnej innej roboty tylko sprawdzanie parametrów. Ja jak na razie jestem bardzo zadowolony.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

adijos_5
04-03-2020, 13:20
W moim przypadku w mk3 nie włączam jej za każdym razem, ponieważ wypalanie robi się cyklicznie co około 400-500km. Więc np kiedy jadę w trasę, albo licznik km zbliża się np do 400km, odpalam appkę. Dodam tylko że posiadam do tego drugi niezależny telefon (jakiś stary Sony na androidzie z odzysku), który nie ma żadnej innej roboty tylko sprawdzanie parametrów. Ja jak na razie jestem bardzo zadowolony.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

U mnie nie zaobserwowałem jeszcze jakiegoś wzoru wg, którego by się dopalał. Dodatkowo często muszę się domyślać czy to już? Czy to teraz? I albo wyłączę samochód bo tego nie zauważę albo jeżdżę w kółko "bo mi się wydaje" :D
Lampka/dioda byłaby bardziej cywilizowana i wygodna niż trzymanie podpiętego telefonu cały czas :(

zmulim
04-03-2020, 13:52
Zgadza się. Producenci jednak z założenia tworząc DPF zakładają że to element „bezobsługowy”. A jak to wyglada w realu to każdy sam wie. W moim mk3 ponieważ nie chciało mi się zbytnio dłubać i szukać jakiegoś konkretnego sygnału wzbudzającego wypalanie dpf by montować diodę, poszedłem właśnie dlatego w taką stronę. Kupiłem sobie Vscana pod BT, ożywiłem poczciwą Xperię (serwisuję fony, więc mam trochę gratów) i tak sobie teraz jeżdżę :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dariusz_B
07-03-2020, 23:17
Możesz napisać coś więcej jak to działa? Jak świece żarowe mają się do wypalania DPF - wiem, że to zależy od temperatury silnika, ale co się dzieje innego ze świecami podczas wypalania?
EDIT: Czy świece podgrzewają filtr?

Świece żarowe są załączane podczas procesu wypalania się filtra DPF jako dodatkowy (bardzo silny zresztą) odbiornik mocy, podobnie jak podgrzewane lusterka lub podgrzewana tylna szyba. Można to łatwo zaobserwować na forscanie lub innej apce (PID: GLOW_PLUG). Wykorzystując tę wiedzę można oprzeć kontrolkę DPF o tylko ten parametr, ignorując świecenie diody tuż przed zapłonem oraz w pierwszych sekundach jazdy które wskazują na dogrzewanie silnika, czyli pierwotną funkcję tych świec.

adamjoker
23-03-2020, 15:21
Świece żarowe są załączane podczas procesu wypalania się filtra DPF jako dodatkowy (bardzo silny zresztą) odbiornik mocy, podobnie jak podgrzewane lusterka lub podgrzewana tylna szyba. Można to łatwo zaobserwować na forscanie lub innej apce (PID: GLOW_PLUG). Wykorzystując tę wiedzę można oprzeć kontrolkę DPF o tylko ten parametr, ignorując świecenie diody tuż przed zapłonem oraz w pierwszych sekundach jazdy które wskazują na dogrzewanie silnika, czyli pierwotną funkcję tych świec.
Czy sprawdzałeś PID podczas wypalania? Jak u Ciebie zachowuje się PID podczas jazdy i wypalania, a jak dioda podczas wypalania - czy cały czas podczas wypalania się świeci - przez kilka minut? U mnie tylko na początku procesu na chwilkę zmienił się na ON a potem cały czas do końca wypalania było OFF. Czy to ma odzwierciedlenie w pracy świec, czy tylko pokazuje moment załączenia? Czy dioda też zapala się na początku procesu wypalania a potem do końca wypalania już się nie świeci? Może u mnie te świece źle pracują? Ale nie mam żadnego problemu z odpalaniem nawet jak było bardzo zimno, wypalanie dpf też mam co ok 550-650 km. Czyli wszystko niby OK. Tylko ten czas pokazywania na PID - ON jakiś taki krótki.
Edit
Ok już yaris1 wytłumaczył mi w innym wątku. Myślałem że PID od świec jest ogólny od świec żarowych w silniku, ale ten dotyczy piątej świecy od DPF której w moim silniku nie ma. W moim przypadku pozostaje tylko dioda od grzania lusterek.

adijos_5
24-03-2020, 10:33
Jak sprawdzić czy w moim silniku jest piąta świeca od DPF? Taka kontrolkę wtedy trzeba oprzeć na normalnych świecach?
I jeśli nie mam kontrolki podgrzewania lusterek to jakie inne objawy (świecące najlepiej ;) ) znaleźć?

krzys1968
25-03-2020, 14:28
Jak sprawdzić czy w moim silniku jest piąta świeca od DPF? Taka kontrolkę wtedy trzeba oprzeć na normalnych świecach?
I jeśli nie mam kontrolki podgrzewania lusterek to jakie inne objawy (świecące najlepiej ;) ) znaleźć?

W twoim nie ma dodatkowej swiecy , jedyne objawy podczas wypalania pracujacy wentylator i chwilowe spalanie sie zwieksza . I nic innego nie ma dla 1.6 tdci

Dariusz_B
26-03-2020, 17:55
Czy sprawdzałeś PID podczas wypalania? Jak u Ciebie zachowuje się PID podczas jazdy i wypalania, a jak dioda podczas wypalania - czy cały czas podczas wypalania się świeci - przez kilka minut? U mnie tylko na początku procesu na chwilkę zmienił się na ON a potem cały czas do końca wypalania było OFF. Czy to ma odzwierciedlenie w pracy świec, czy tylko pokazuje moment załączenia? Czy dioda też zapala się na początku procesu wypalania a potem do końca wypalania już się nie świeci? Może u mnie te świece źle pracują? Ale nie mam żadnego problemu z odpalaniem nawet jak było bardzo zimno, wypalanie dpf też mam co ok 550-650 km. Czyli wszystko niby OK. Tylko ten czas pokazywania na PID - ON jakiś taki krótki.
Edit
Ok już yaris1 wytłumaczył mi w innym wątku. Myślałem że PID od świec jest ogólny od świec żarowych w silniku, ale ten dotyczy piątej świecy od DPF której w moim silniku nie ma. W moim przypadku pozostaje tylko dioda od grzania lusterek.

Powtórzę jeszcze raz. Swoją kontrolkę oparłem na świecach żarowych, nie żadnej świecy od DPF. PID: GLOW_PLUG informuje kiedy włączane są świece żarowe. U siebie zauważyłem, że świece żarowe są załączane w momencie gdy filtr DPF się wypala, a wyłączane gdy proces wypalania się zakończy. To samo pokazuje dioda. Nie widzę powodu dlaczego w 1.6 90KM miałoby być inaczej, ale warto sprawdzić czy taka korelacja zachodzi u Ciebie. Jeśli tak, wystarczy diodę podłączyć pod przekaźnik świec żarowych.