Zobacz pełną wersję : [Focus 2018- ] Porównanie silników 1.0/1.5 EcoBoost A8


blablawla
22-02-2019, 21:49
Witam,

Czy można prosić o opinie na temat połączenia tych silników z wymienionym automatem, względnie informacji o samym automacie?
Niestety nigdzie w mojej okolicy nie ma takiego zestawu do jazdy testowej.
Manuelem jechało mi się bardzo przyjemnie i gdyby nie niepewność do automatu to już złożyłbym zamówienie.
Z pierwszych bardzo skromnych recenzji wynika, że w porównaniu do aktualnej konkurencji szału nie ma.
Automat jest warunkiem koniecznym, a nie chciałbym przez kolejnych kilka lat narzekać.

Pozdrawiam
Maciek

kopson
22-02-2019, 22:03
Czy chodzi Ci o Focusa mk4 z tymi silnikami i skrzynią? Bo nie sprecyzowałeś jakim modelem jeździłeś i jaki chcesz kupić.
Poza tym nie rozumiem jednego: manualem jeździło ci się bardzo przyjemnie ale szukasz automatu? Trochę to nielogiczne.

edmun
23-02-2019, 00:35
chce automat, do wyboru na jazdę testowal miał tylko w manualu, pyta o MK4.

blablawla
23-02-2019, 06:39
Przepraszam, że nie wyraziłem się jasno. Myślałem że prefix przed tematem załatwia sprawe.
Tak, chodzi o MK4.
Do jazd testowych tylko manual. W porównaniu z innymi markami to fokusem jechało mi się najlepiej i chętnie bym go zamówił.
Znakiem zapytania pozostaje automat.

yataz
23-02-2019, 09:16
Witam,

Czy można prosić o opinie na temat połączenia tych silników z wymienionym automatem, względnie informacji o samym automacie?



Jest to ośmiobiegowy hydrokinetyk ze wszystkimi wadami (zwiększone o ok. 1 litr/100 km spalanie oraz lekkie obniżenie osiągów), jak i zaletami (płynność działania, bezobsługowość) tego rozwiązania.

fuji
23-02-2019, 10:12
Na pewno A8 z wersją 120 KM mają w NH Motors w Krakowie ale w dieslu. Jeździłem nim na jeździe próbnej żeby sprawdzić właśnie jak zachowuje się ta skrzynia ale z zamiarem kupna EcoBoosta. Jak dla mnie szału nie ma i na pewno wolniejsza jest od ZF w Alfa Romeo Gulii ;) Mój wybór padł na 150 KM Ecoboost A8 bo litrowy 125 KM, którym też jechałem ale w manualu, był dla mnie za mało żywy. Po drugie to ten sam silnik co 182 KM więc liczę na to, że uda się zmienić mapę ;) Jak pisał yataz w wątku https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=292614&page=2 są spore możliwości podrasowania tego silnika. Jak ktoś nie wie to w wersji silnika 1.5 jest łańcuch a 1.0 pasek.
Jest tylko mały problem z dostępnością takiej konfiguracji. Podejrzewam, że jest ona bardzo często wybierana i fabryka nie daje rady. Ja swój zamówiłem końcem listopada 2018 r. a ma wejść na produkcję dopiero marzec/kwiecień gdzie jego odbiór miałem mieć do 15 marca 2019 r. :(

PS. Orientuje się ktoś co może być powodem, że A8 0-100 km/h w 1.0 jest o ponad 1s wolniejszy od M6 a w 1.5 tylko o 0,1s ?

blablawla
24-02-2019, 18:54
Też się nad tym zastanawiam.
Zastanawiające są również mega braki w katalogowych spalaniach.
Wszystko to zniechęca do zakupu.

Wracając do skrzyni to pytanie czy jest w pewnym sensie porównywalna do nowej skrzynie Aisina EAT8 montowanej w grupie PSA (potrafi się połączyć na sztywno)
Jeździłem połączeniem powyższej skrzyni z 1.2 puretech 130 i było bardzo ok. Gdyby nie to że fokusem jeździło mi się lepiej oraz ma więcej systemów bezpieczeństwa to bym się nie zastanawiał.

PS. Jakie są rabaty do osiągnięcia przy zakupie Focusa na osobę fizyczną?

arturek
24-02-2019, 19:11
[...]
Poza tym nie rozumiem jednego: manualem jeździło ci się bardzo przyjemnie ale szukasz automatu? Trochę to nielogiczne.

Dla mnie wszystko jest oczywiste
Autor pytania szuka auta z automatem
Ponieważ nie było z automatem, to testował intersujący go silnik z manualem

Szuka automatu i to jego sprawa dlaczego
- bo lubi
- bo tak potrzebuje => osobiście znam kilka osób które używają automatu,
ze względu na stan zdrowia

pozdrawiam
Arturek

fuji
24-02-2019, 19:16
Skrzynię mogę tylko porównać do ZF'a, z którą jeździłem.
Wg mnie lepszym silnikiem dla focusa jest EcoBoost 1.5 niż 1.0 bo mniejszą szybkość skrzyni rekompensuje większa moc. Tym bardziej jeśli wybiera się większe felgi np 18". Co ciekawe podobne osiągi z A8 jak i M6 mają silniki 1.5 diesel i benzyna a z tego co się orientuję to są to najnowsze jednostki napędowe. Możliwe, że w nich zastosowano jakieś nowe rozwiązanie dzięki którym osiągi porównywalne są z M6.

blablawla
24-02-2019, 19:52
Po szybkiej lekturze forum (problemy 1.0 z gpf) zacząłem rozważać 1.5 tyle że to nowość. Pytanie czy nie wyjdą kwiatki.
Wiem, że gwarancja na 5 lat częściowo załatwia problem, ale....?
Odnośnie stylu jazy to już jestem w fazie wygody :). Opony to najchętniej 16" z dużą ilością gumy.

fuji
24-02-2019, 21:44
Jeśli zdecydowałeś się na focusa i komfort to twój priorytet to ja sugerowałbym 1.5 EcoBoost A8 w wersji titanium. Nie wiem czy warto dopłacać do adaptacyjnego zawieszenia. Masz wtedy "pół" silnika więcej na łańcuchu a nie na pasku, zapas mocy, w standardzie koła 16" oraz zawieszenie wielowahaczowe.

mskgs
24-02-2019, 21:57
Masz wtedy "pół" silnika więcej na łańcuchu a nie na pasku

Z tym łańcuchem to słaby argument za, tym bardziej że już niektórzy producenci na połączeniu łańcuch+downsizing się przejechali i koniec końców wrócili do paska. Więc byłbym ostrożny. ;-) Druga sprawa to pasek do wymiany pewnie po 200k km, więc sprawa pomijalna.
Autorowi tematu radziłbym poszukać marki, której dealer jednak zaoferuje jazdę próbną z automatem. Ford nie chce sprzedawać automatów w naszym kraju, czego dowodem jest absurdalna dopłata i brak samochodów demonstracyjnych.

fuji
24-02-2019, 22:02
Mechanikiem nie jestem ale sądziłem, że skoro w ST i RS jest łańcuch to mile go widzieć w ST-Line ;)

mskgs
24-02-2019, 22:10
Szczerze mówiąc nie wiem co siedzi w ST i RS. :) Tak jak pisałem, paski w nowych samochodach są do wymiany nawet po 240k km, więc przy nowym egzemplarzu nie ma to kompletnie znaczenia, czy mamy pasek czy łańcuch. Chyba że ktoś zamierza tłuc tym milion kilometrów, ale w takim wypadku koszt wymiany rozrządu to i tak będzie pikuś przy innych wydatkach. ;)

blablawla
25-02-2019, 07:36
Zastanawia mnie jeszcze kwestia "słabego dołu w 1.5"
Zakładając, że automat ma 8 biegów to na 100% będzie trzymał obroty w okolicach max 1500, oby się nie okazało, że nawet najdelikatniejsze przyspieszanie będzie się wiązało z redukcjami.
Kolejna kwestia to spalanie (co prawda źródeł jak na lekarstwo) które prawdopodobnie oscyluje w granicach 10 litrów, a to już trochę dużo.

fuji
25-02-2019, 09:37
1.0 maksymalny moment obrotowy ma od 1400 a 1.5 od 1600 więc wielkiej różnicy być nie powinno. Za to różnica 2s pomiędzy nimi z A8 0-100 km/h to już sporo. Zakładając, że ma się włączoną klimatyzację i kilka osób na pokładzie to na pewno bezpieczniejsze wyprzedzanie będzie w wersji 1.5. I to wszystko kosztem 0,5-1 l większego spalania. Jak dla mnie wartości zdecydowanie do zaakceptowania. Na tej stronie https://www.br-performance.lu/de-lu/chiptuning/1-fahrzeuge/23-ford/1123-focus/10139-2018/ możesz porównać sobie wykresy 1.0 i 1.5 żeby mieć jakikolwiek punkt odniesienia.
Zawsze możesz rozważyć zakup np Kia ProCeed. Niestety w moim przypadku ten model pokazał się za późno. Co ciekawe i w nim wersja 1.4 140 KM ze skrzynią DCT jest wolniejsza od 6MT o 0,3s ale już wersja 1.6 204 KM jest szybsza o 0,1s. Stąd wniosek, że do automatu lepiej mieć mocniejszy silnik dzięki czemu zmiana biegów będzie rzadsza niż w wersji 1.0. Należy mieć też na uwadze jaki wybierze się tryb jazdy bo reakcja na gaz w trybie eko a sport to przepaść. Szkoda, że nie ma danych focusa M6 vs A8 odnośnie elastyczności skrzyni biegów w przedziale 80-120 km/h. W kijance jest to aż 2s na korzyść automatu.
Znalazłem w necie film https://www.youtube.com/watch?v=8pF8pWIO3I4 gdzie 80-120 km/h na 4 biegu z M6 150 KM Ecoboost osiąga czas 6,8s a na 5 biegu 9,3s.

Fiesta Mk8 ST Line
25-02-2019, 13:15
https://www.youtube.com/watch?v=1Slk0p-WrRA
tutaj fajne testy pokazujące elastyczność 1.5 EB starego i nowego

fuji
25-02-2019, 13:29
Widziałem już ten film. To jest tego samego gościa co ja wkleiłem i niestety z M6. Z A8 jeszcze nigdzie nie znalazłem.

Fiesta Mk8 ST Line
25-02-2019, 14:04
Też się sadzę na 1.5 EB z A8. Raczej wezmę 150KM i do tego za jakiś czas BOX jak w fieście. W seryjnym 183KM moment jest ten sam co w 150KM, a mnie po BOXie w fieście przybyło też trochę Nm, co cieszy. Finalnie w obydwu autach i tak zagości chips :)
Filmów z A8 1.5EB też nie znalazłem, jedynie ten, który wszyscy znają, ale tam zbyt dużo nie widać: https://www.youtube.com/watch?v=eDKIE3XlIvA&t=103s

bidżej
26-02-2019, 07:28
jak i zaletami (płynność działania, bezobsługowość)
z ta plynnoscia to bym nie szalal, chociaz moze w przypadku EcoBoosta dziala to troche inaczej... w polaczeniu z dieslem 2.0 ta skrzynia potrafi przy wcisnieciu gazu w okolicach 80 i 110km/h tak szarpnac przy redukcji, jakby ktos 10-kilowym mlotem w podloge przywalil.

Fiesta Mk8 ST Line
26-02-2019, 09:23
To raczej nie jest normalne zachowanie hydrokinetyka. Kilka lat już jeżdżę ze skrzynią Aisin Warner am6 w innym samochodzie i zmiany biegów są nieodczuwalne. Czasem czuć delikatne szarpnięcie przy redukcji, ale to jest tak delikatne że raczej pomijalne (znacznie mniej to czuć niż przy redukcjach z manualem). Nie wiem jak ta fordowska skrzynia, ale takie zachowanie w skrzyniach AW zazwyczaj oznacza początek końca płyty zaworowej, ale to zdarza się najwcześniej po ok 200k i niewymienianu oleju.
Jeżeli takie mocne "walenie" zdarza się w nowej skrzyni, to ja bym to raczej zgłosił do ASO i nie przyjął bym argumentu że TTTM (który pewnie od razu pojawi się w pierwszych słowach). Ciekawe co na to powiedzą inni użytkownicy fordów z nową skrzynią A8?

fuji
26-02-2019, 19:15
Znalazłem wzmiankę o update'ie softu A8 https://www.drive.com.au/news/2019-ford-focus-st-line-ali-says-ponch-says-120836 - Apparently there’s a software update coming intended to address some of the otherwise-excellent eight-speed auto’s unusual behaviour. When parking it takes too long to engage reverse or drive – in fact, the first time I drove it I wondered if it was a dual-clutch ’box – though nothing is going to fix the rotary gear selector, which I dislike in everything. Gimme a proper stick any day!
Prawdopodobnie są świadomi problemów i dlatego focusy z A8 są chwilowo wstrzymane w produkcji.

bidżej
26-02-2019, 20:02
dobrze wiedzieć, bo to jest drugi zarzut, który mam do tej skrzyni...

blablawla
27-02-2019, 07:17
No i wątek rozkręcił się nie po mojej myśli. Wychodzi na to, że trzeba odpuścić temat focusa.
Pytanie co wybrać:
Koncern VW z suchym DSG - wymiana sprzęgieł przy ca 150 kkm
Opel z archaicznym hydrokinetykiem
Peugeot - automat fajny, ale stara buda
Kia z kosmicznym czasem oczekiwania
można by tak wymieniać w nieskończoność.
Mam wrażenie, że kompakt + automat to połączenie które jest traktowane po macoszemu.

yataz
27-02-2019, 07:58
No i wątek rozkręcił się nie po mojej myśli. Wychodzi na to, że trzeba odpuścić temat focusa.
Pytanie co wybrać:
Koncern VW z suchym DSG - wymiana sprzęgieł przy ca 150 kkm
Opel z archaicznym hydrokinetykiem
Peugeot - automat fajny, ale stara buda
Kia z kosmicznym czasem oczekiwania
można by tak wymieniać w nieskończoność.
Mam wrażenie, że kompakt + automat to połączenie które jest traktowane po macoszemu.


Jeśli automat byłby dla mnie warunkiem koniecznym, to brałbym w tym momencie Leona 2.0 TSI z mokrym DSG.

fuji
27-02-2019, 08:18
Samo życie :)
Gdybym jeszcze raz miał wybierać samochód z automatem to w przedziale 80-100 tys. rozważałbym ponownie Forda Focusa i KIA Ceed a w przedziale 100-150 Alfa Romeo Giulia i KIA ProCeed

damiancd
27-02-2019, 08:22
Niestety Leon to już 7 letnie auto, nowy ma się pojawić jakoś pod koniec roku... U mnie w okolicy nie ma żadnego Focusa z automatem na przejażdżkę, chyba trzeba będzie się wybrać do większego miasta...

bidżej
27-02-2019, 08:56
Nie no kaman, DSG to jest okrutna szmira, gorsze były tylko skrzynie zautomatyzowane w PSA.

Co z tego, że DSG zmienia biegi szybko przy przyspieszaniu, jak miesza nimi i gubi się w normalnym użytkowaniu? Redukuje jak głupia, najczęściej o 2 biegi - a przy takiej redukcji cała jej dwusprzęgłowość idzie się paść, bo biegi są przez sprzęgła obsługiwane "co dwa" - czyli redukcja o 2 biegi powoduje konieczność zasprzęglenia na tym samym sprzęgle co aktualny bieg. Automat z aktualnego Focusa jest o niebo lepszy na co dzień. Robi dokładnie to, czego się od niej oczekuje, łatwo kontrolować redukcję o 1, 2 albo i 3 biegi, nie ma tego idiotycznego mieszania w kółko...

Ale żeby nie było tak kolorowo, jeszcze raz napiszę, że moja potrafi szarpnąć, mało poduszek nie zerwie. No i lag przy zmianie z D na R i z R na D.

yataz
27-02-2019, 09:12
Nie no kaman, DSG to jest okrutna szmira, gorsze były tylko skrzynie zautomatyzowane w PSA.

Co z tego, że DSG zmienia biegi szybko przy przyspieszaniu, jak miesza nimi i gubi się w normalnym użytkowaniu? Redukuje jak głupia, najczęściej o 2 biegi - a przy takiej redukcji cała jej dwusprzęgłowość idzie się paść, bo biegi są przez sprzęgła obsługiwane "co dwa" - czyli redukcja o 2 biegi powoduje konieczność zasprzęglenia na tym samym sprzęgle co aktualny bieg. Automat z aktualnego Focusa jest o niebo lepszy na co dzień. Robi dokładnie to, czego się od niej oczekuje, łatwo kontrolować redukcję o 1, 2 albo i 3 biegi, nie ma tego idiotycznego mieszania w kółko...


Co do powolnego zrzucania o 2 biegi - przejeździłem sporo kilometrów Octavią 3 RS TSI z DSG. Przy kickdownie zawsze zrzucała błyskawicznie biegi robiąc to w trybie dwusprzęgłowym, czyli między parzystymi a nieparzystymi biegami. Na drodze krajowej przy wyprzedzaniu było to zwykle zrzucenie z 6 na 3 i obroty na poziomie 4,5-6,5 tysiąca. Tak więc co do nerwowości pracy - zgoda. Rzekomego powolnego zrzucania 2 biegów w dół nie zaobserwowałem nigdy.

W Leonie 2.0 TSI jest teraz montowana 7-biegowa skrzynia, co daje większy wachlarz przełożeń i przez to jej użytkowanie powinno być nieco przyjemniejsze.

bidżej
27-02-2019, 09:14
Rzekomego powolnego zrzucania 2 biegów w dół nie zaobserwowałem nigdy.dzieje się dość często np. przy wolnej jeździe w mieście, jak chcesz szybko wskoczyć na pas obok - wciskasz gaz, a auto zamiast wyskoczyć do przodu, właśnie zmienia biegi...

yataz
27-02-2019, 10:10
dzieje się dość często np. przy wolnej jeździe w mieście, jak chcesz szybko wskoczyć na pas obok - wciskasz gaz, a auto zamiast wyskoczyć do przodu, właśnie zmienia biegi...

No faktycznie, w mieście czasami tego typu lagi się tej skrzyni zdarzą.

fuji
27-02-2019, 10:54
Wracając do A8, jest to nowa skrzynia z wszystkimi bolączkami wieku dziecięcego. Jednakże nawet teraz można tą konstrukcję uznać za udaną i tylko cieszyć się, że planowany jest update softu.
Użyłbym nawet takiego porównania do windowsa xp, który dopiero po dodaniu sp1 stał się funkcjonalnym systemem :)

PRIMANUS
27-02-2019, 20:39
No faktycznie, w mieście czasami tego typu lagi się tej skrzyni zdarzą.

dzieje się dość często np. przy wolnej jeździe w mieście, jak chcesz szybko wskoczyć na pas obok - wciskasz gaz, a auto zamiast wyskoczyć do przodu, właśnie zmienia biegi...

Zamierzam kupić diesla z automatem i 4x4: Superb z DSG i 4x4 lub Mondeo z A8 i 4x4
Więc pierwszy problem to pytanie: Co wybrać DSG czy A8 ?

Czy ten lag DSG którego doświadczyłeś miał miejsce w aucie benzynowym (TSI) czy dieslu (TDI)?
Z reguły przy manualnej skrzyni (przy chwilowej potrzebie wykrzesania większej mocy z motoru) w benzynie trzeba więcej mieszać wajchą niż w dieslu (większa elastyczność diesla).
Czy ten "brak zdecydowania" DSG przy nagłym zapotrzebowaniu na moc miał miejsce w układzie DSG + TSI czy DSG +TDI?
Może w TDI ten lag nie występuje ze względu na większą elastyczność diesla i brak konieczności nagłej redukcji o tak dużą liczbę biegów?

yataz
28-02-2019, 10:01
Czy ten lag DSG którego doświadczyłeś miał miejsce w aucie benzynowym (TSI) czy dieslu (TDI)?
Z reguły przy manualnej skrzyni (przy chwilowej potrzebie wykrzesania większej mocy z motoru) w benzynie trzeba więcej mieszać wajchą niż w dieslu (większa elastyczność diesla).
Czy ten "brak zdecydowania" DSG przy nagłym zapotrzebowaniu na moc miał miejsce w układzie DSG + TSI czy DSG +TDI?
Może w TDI ten lag nie występuje ze względu na większą elastyczność diesla i brak konieczności nagłej redukcji o tak dużą liczbę biegów?


Jeździłem turbobenzyną. DSG to w moim odczuciu bardzo fajne skrzynie biegów, tylko trochę nerwowe. Spalanie i szybkość działania są w ich przypadku na dużo lepszym poziomie niż w tradycyjnym automacie.

A tak na marginesie - współczesne turbobenzyny są zdecydowanie bardziej elastycznymi silnikami od turbodiesli o takiej samej pojemności. Zachowanie w najniższym zakresie obrotów oraz zakres użytecznych obrotów są nieporównywalnie lepsze w silniku benzynowym.

PRIMANUS
28-02-2019, 15:29
A tak na marginesie - współczesne turbobenzyny są zdecydowanie bardziej elastycznymi silnikami od turbodiesli o takiej samej pojemności. Zachowanie w najniższym zakresie obrotów oraz zakres użytecznych obrotów są nieporównywalnie lepsze w silniku benzynowym.

Wiem coś o tym. Mam jeszcze Fiestę 1.0 Ecoboost w manualu i Superba 1,8 TSI w manualu.
Ale przy większym aucie rodzinnym zamieniłbym to na diesla ze względu na niższe spalanie.

Bump: dzieje się dość często np. przy wolnej jeździe w mieście, jak chcesz szybko wskoczyć na pas obok - wciskasz gaz, a auto zamiast wyskoczyć do przodu, właśnie zmienia biegi...

A w Twoim przypadku bidżej to występowało w TSI czy w TDI ?

bidżej
03-03-2019, 07:14
W moim przypadku to wszystko byly dizle, skrzynie zarówno 6 jak i 7-biegowe.
O DSG z benzynami z kolei czytałem, że poza nerwowością lubią wbić i trzymać za wysoki bieg.
Generalnie nie rozumiem zachwytu nad skrzyniami dwusprzęgłowymi, skoro hydrokinetyki działają świetnie i poza czasem zmiany przełożeń (który przydaje się żeby poprawić sprint do setki o 0.2s - bardzo potrzebne w codziennej jeździe) są w wielu dziedzinach lepsze...

busman
03-03-2019, 13:51
To mój pierwszy post na forum, więc na wstępie witam wszystkich.

Czy ktoś z forumowiczów jest w stanie z własnego doświadczenia powiedzieć coś o spalaniu w wersji z silnikiem 1.5 EB 150KM i skrzynią A8? Pod linkiem zapożyczonym z innego wątku https://www.autoexpert.ro/test-comparativ-kia-ceed-sportswagon-1-4-t-gdi-7dct-vs-ford-focus-wagon-1-5-ecoboost-a8/ można się dowiedzieć, że w teście Focus spalił średnio 1,3l więcej niż porównywana Kia Ceed 1.4TGDI ze skrzynią DCT. W mieście różnica wynosi ponad dwa litry!

Nawet pomijając efektywność działania skrzyni automatycznej, większość recenzji na youtube (obejrzałem chyba wszystkie) wspomina, że przy tym silniku trzeba oszczędza pedał gazu, bo inaczej jest wir w baku.

Wydaje mi się, że 1,3-2l więcej w spalaniu to sporo. Przykładowo przy moich przebiegach rocznie to jakieś 1300zł więcej na paliwo.

fuji
03-03-2019, 16:19
Ogólnie Ecoboosty mają apetyt na paliwo. Jak dla mnie porównując do Kia Ceed 1.4TGDI DCT :
prowadzenie : ford
układ kierowniczy : remis
zawieszenie : remis
spalanie : kia
materiały i wykończenie : kia
poziom hałasu : ford
skrzynia biegów : remis
ilość miejsca z tyłu : ford
gwarancja : kia

MchalS80
03-03-2019, 17:30
To mój 1szy post - witajcie!

Mogę podzielić się kilkoma wrażeniami z jazdy wspomnianą konfiguracją :)
Od początku stycznia przejechałem 5000km nowym Focusem (150km/A8/kombi). Przesiadłem sie z Kii ceed (I) 126km/A4.

Wrażenia- bardzo przyjemne - moc, przyspieszenie, płynność zmiany biegów, jakość prowadzenia.

Spalanie - 6.9/100 (75/25 trasa/miasto) - jeżdżę raczej spokojnie,choć zdarza się skorzystać ze 150km ;)
Płynność zmiany - biegów 10/10 (jedyne szarpnięcie, to kiedy przyspiesza i wyrywa do przodu :)
Co do obrotów - do wyboru są trzy tryby jazdy Eco (trzyma niskie, auto mułowate, jak się depnie gaz-reaguje - nie używam)- Comfort (99,5% czasu spędziłem w tym trybie - wrażenia jak wyżej) - Sport (trzyma wysokie obroty i zbiera się aż miło:)

Od początku chciałem automat i nawet nie zastanawiałem się nad 1.0 - różnica mocy warta wg mnie drobnej dopłaty ;)

Fiesta Mk8 ST Line
03-03-2019, 17:37
A masz może dane spalania z samego miasta?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

busman
03-03-2019, 18:38
Spalanie - 6.9/100 (75/25 trasa/miasto) - jeżdżę raczej spokojnie,choć zdarza się skorzystać ze 150km ;)


To nie brzmi tak źle. Jakie prędkości rozumiesz przez trasę?

busman
08-03-2019, 21:53
Dzisiaj robiłem jazdę testową 1.5EB A8. Kawałek drogi szybkiego ruchu, potem wioski, potem miasto. Średnia spalania wg komputera 6,6l. Jechałem raczej spokojnie.

Fiesta Mk8 ST Line
09-03-2019, 08:33
Szukam takiego auta demo żeby się przejechać przed zakupem. Orientujecie się może gdzie w okolicach Małopolski jest to możliwe? W Krakowie i Tarnowie brak takiej demówki. Może ktoś z kolegów byłby tak miły i dał się karnąć?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

golum
09-03-2019, 20:28
Dzisiaj robiłem jazdę testową 1.5EB A8. Kawałek drogi szybkiego ruchu, potem wioski, potem miasto. Średnia spalania wg komputera 6,6l. Jechałem raczej spokojnie.


To wynik z komputera ? czyli realnie jakieś 6,9 / 7.0

Ale tez ładny wynik.

Ja mam 1.0EB 125KM manual , trasa 85% ( glownie autostrada 130-140 predkosc ) miasto 15% , zszedłem najniżej do 6.0 spalania z tankowania liczone ( komputer musialem zmienic na 660 aby poprawnie spalanie pokazywal ) , przejechane już 5tys km.

Podpisuje sie pod tym iz najlepszym wyborem jest 1.5 + A8

Kentaro
11-03-2019, 19:43
Szukam takiego auta demo żeby się przejechać przed zakupem. Orientujecie się może gdzie w okolicach Małopolski jest to możliwe? W Krakowie i Tarnowie brak takiej demówki. Może ktoś z kolegów byłby tak miły i dał się karnąć?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Za miesiac mysle ze juz odbiore swoje focusa wiec jak cos to moge pomoc 8)

Fiesta Mk8 ST Line
11-03-2019, 19:47
Za późno... dzisiaj zamówiłem praktycznie w ciemno.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Kentaro
11-03-2019, 19:55
Daj znac jak odbierzesz to mozna sie spotkac i wymienic wrazeniami :)

blablawla
11-03-2019, 20:14
No to witam w klubie.
Ja zamówiłem w ciemno niecały tydzień temu :).
Mam tylko nadzieję, że nie będziemy żałowali.

Fiesta Mk8 ST Line
11-03-2019, 20:19
Wszyscy 1.5 EB A8?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Kentaro
11-03-2019, 20:22
Ja tak 1.5 EB A8 st-line buissnes

blablawla
11-03-2019, 21:08
Ja też 1.5 EB A8 tyle że Titanium Business + pare dodatków

fuji
11-03-2019, 21:19
Od zamówienia do odbioru droga daleka :) Ja do tej pory nie znam daty wejścia samochodu na produkcję :(

Fiesta Mk8 ST Line
11-03-2019, 23:23
A ja Active Business 1.5 EB A8 :) wszystkie takie same, a każdy inny ;)

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

potraff
12-03-2019, 10:02
Ja do tej pory nie znam daty wejścia samochodu na produkcję
Dlatego ja szukam auta z placu, oczywiście mniejszy wybór wyposażenia jest, ale na kilkanaście propozycji trafiła się taka w 90% odpowiadająca :)

Fiesta Mk8 ST Line
12-03-2019, 13:11
Od zamówienia do odbioru droga daleka :) Ja do tej pory nie znam daty wejścia samochodu na produkcję :(

Pisałeś do centrali forda w tej sprawie?

Kentaro
12-03-2019, 15:27
Ja zamówiłem 1 grudnia to w Polsce ma być najwcześniej końcem marca.

fuji
12-03-2019, 19:52
Pisałeś do centrali forda w tej sprawie?
Jestem po rozmowach z dealerem jak i Ford Polska. Podobno problem jest wyżej i jedyne co mogą zrobić to nadać najwyższy priorytet. Do 15.03 miałem odebrać fokę i dopiero po tym terminie będę mógł inaczej z nimi rozmawiać ;)

Fiesta Mk8 ST Line
12-03-2019, 23:56
No ciekawy jestem co powiedzą. Fieste zamawialem w czerwcu i odebrałem we wrześniu bo był A przerwa wakacyjna w fabryce. Teraz na umowie mam napisane odbiór czerwiec. Bez dokładnej daty.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

potraff
13-03-2019, 14:24
A mnie dziś teściu zdziwił. Mówi brać 1,5 i to w wersji Titanium. Ja na to jak na lato oczywiście :)

busman
13-03-2019, 15:01
Jeśli ktoś szuka jazdy testowej 1.5 EB A8, to jest taka możliwość u dealera w Opolu, przy czym mają partnerstwo z salonem w Mysłowicach i tam też samochód może się pojawić.

fuji
15-03-2019, 20:26
No ciekawy jestem co powiedzą. Fieste zamawialem w czerwcu i odebrałem we wrześniu bo był A przerwa wakacyjna w fabryce. Teraz na umowie mam napisane odbiór czerwiec. Bez dokładnej daty.
Z najnowszych informacji to z marca zrobił się czerwiec i to bez konkretnej daty. Czyli równie dobrze może być to np wrzesień :( Za tydzień mam dostać jakieś informacje ale profilaktycznie już zaczynam rozglądać się za czymś innym.

Fiesta Mk8 ST Line
15-03-2019, 22:06
No bardzo ciekawy jestem co z tego wyniknie. Podali jakiś konkretny powód? Zaproponowali zadośćuczynienie?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

vegeciak
15-03-2019, 23:30
Z najnowszych informacji to z marca zrobił się czerwiec i to bez konkretnej daty.
Jakaś masakra. Zaraz się okaże, że na nowego Focusa przyjdzie Ci czekać prawie rok (od listopada do czerwca to już 7 miesięcy, a z Twojego posta wynika, jakby nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa).
Dołączam do pytania zadanego przez Fiestę - podali jakiś konkretny powód? Twoja konfiguracja zawiera jakiś "nietypowy" element, który mógłby powodować aż takie opóźnienie?
Niedawno również zamówiłem nowego Focusa (1.5 w wersji ST-Line z kilkoma dodatkami) i czytając Twoje wpisy zaczynam się martwić (mój termin to też koniec czerwca).

fuji
16-03-2019, 05:32
Dealer nic nie wie. Ponoć nie jestem jedynym w takiej sytuacji. Spytajcie się u swoich sprzedawców czy macie wyznaczoną datę produkcji ? Na razie nie rozmawiałem o rekompensacie bo termin otrzymania samochodu minął wczoraj. Jedynie co ich poinformowałem, że każdy miesiąc opóźnienia to dla mnie koszt około 1000 zł, które zamiast na spłatę samochodu ląduje w urzędzie skarbowym. Dałem im w ten sposób do zrozumienia ile mogę domagać się zadośćuczynienia za nie wywiązanie się z umowy. Kolejna rozmowa zaplanowana jest na koniec przyszłego tygodnia.

vegeciak
16-03-2019, 09:48
Dealer nic nie wie. Ponoć nie jestem jedynym w takiej sytuacji. Spytajcie się u swoich sprzedawców czy macie wyznaczoną datę produkcji ?
Jeśli to nie tajemnica, to o jakiego dealera chodzi? Poza tym skoro twierdzą, że nie jesteś jedynym w takiej sytuacji, to jednak "coś" wiedzą, tylko nie chcą powiedzieć. Nie poinformowali Cię czy fabryka nie realizuje ich wszystkich zamówień, czy tylko niektórych? Może wtedy udałoby się znaleźć jakąś zależność, np. jakiś element wyposażenia który powoduje opóźnienie.
Nie do końca też rozumiem, jak mogą odpowiedzieć, że "nic nie wiedzą". Nie mają żadnego kontaktu? Nie mogą zadzwonić albo wysłać maila? Złożyli zamówienie w fabryce, termin minął a oni z uśmiechem na ustach spokojnie czekają, zamiast monitować sytuację i żądać wyjaśnień/informacji o przyczynie zwłoki? Czekasz już przecież 4 miesiące i nadal nie poznałeś nawet daty produkcji. Naprawdę współczuję i zaczynam martwić się o swoje zamówienie.
Ja samochód zamówiłem dopiero tydzień temu, więc daty produkcji jeszcze nie znam (co normalne). Obym nie musiał czekać tyle co Ty.
Czy są tu inni użytkownicy, którzy w ostatnich miesiącach zamawiali Focusy? Jak sytuacja wygląda u Was? Odebraliście już swoje auta czy nadal czekacie?

blablawla
16-03-2019, 10:26
Ja złożyłem zamówienie 06.03 na 1.5 EB A8 5 drzwi Titanium + pakiety
Business
Parking
Winter
Technologiczny
Design 1
BLIS
siedzenia w 18 kierunkach
Kolor Chrome Blue

W przyszłym tygodniu mam poznać finalną datę produkcji/odbioru.
Odbiór wstępnie był obiecany w pierwszej połowie maja.
Nie wiem czy to ma znaczenie ale jesteśmy dosyć dobrym klientem flotowym i zamawialiśmy auto u prawdopodobnie największego dealera w kraju.
Oczywiście jak tylko będę coś wiedział dam znać.

Fiesta Mk8 ST Line
16-03-2019, 11:28
Ja zamawialem Active kombi 1.5 EB z A8 w poniedziałek. Dostałem info w srode że auto zostało skierowane do produkcji ale jeszcze w czwartek mogłem zmienić kolor więc nie był zablokowany. Załapałem się na zamówienie z 15.03 bo ponoć to idzie w takich transzach miesięcznych. Podobno blokada wejdzie w nocy z soboty na niedzielę i wtedy już 0 zmian. Mam wpisany odbiór na czerwiec ale salon twierdzi że jak załapałem się na tę marcową transzę to możliwy jest nawet maj. U mnie nic nie wiedzą o opóźnieniach, pytałem specjalnie czy nie ma problemów z konfiguracją 1.5 EB z A8.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Matti_k
17-03-2019, 06:55
Ja mojego zamawiałem w ostatniego października. Wersja kombi vignale 1.5 EB 182 KM że wszystkim. Jakoś w grudniu przed świętami się dowiedziałem że będzie produkowany 16.01.2019 a odebrałem 7 lutego. Ja jak konfigurowalem mojego we wrześniu to nie było wiadomo czy silnik 1.5 EB 182 KM będzie dostępny w vignale kombi bo w cennikach i konfiguratorach tego nie mieli. Czekałem do końca października na potwierdzenie Forda czy zrobią takie auto.

Fiesta Mk8 ST Line
17-03-2019, 08:07
No ok, ale z tego co kojarzę to Ty masz manualną skrzynię, a prawdopodobnie problem jest z konfiguracją z automatem.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

fuji
17-03-2019, 10:55
Jeśli to nie tajemnica, to o jakiego dealera chodzi? Poza tym skoro twierdzą, że nie jesteś jedynym w takiej sytuacji, to jednak "coś" wiedzą, tylko nie chcą powiedzieć. Nie poinformowali Cię czy fabryka nie realizuje ich wszystkich zamówień, czy tylko niektórych? Może wtedy udałoby się znaleźć jakąś zależność, np. jakiś element wyposażenia który powoduje opóźnienie.
Nie do końca też rozumiem, jak mogą odpowiedzieć, że "nic nie wiedzą". Nie mają żadnego kontaktu? Nie mogą zadzwonić albo wysłać maila? Złożyli zamówienie w fabryce, termin minął a oni z uśmiechem na ustach spokojnie czekają, zamiast monitować sytuację i żądać wyjaśnień/informacji o przyczynie zwłoki? Czekasz już przecież 4 miesiące i nadal nie poznałeś nawet daty produkcji. Naprawdę współczuję i zaczynam martwić się o swoje zamówienie.
Ja samochód zamówiłem dopiero tydzień temu, więc daty produkcji jeszcze nie znam (co normalne). Obym nie musiał czekać tyle co Ty.
Czy są tu inni użytkownicy, którzy w ostatnich miesiącach zamawiali Focusy? Jak sytuacja wygląda u Was? Odebraliście już swoje auta czy nadal czekacie?
Samochód w wersji ST-Line 1.5 EcoBoost 150 KM A8 zamówiłem w NH Motors w Krakowie. Już ok 2 miesięcy temu dostałem informację, że są jakieś problemy z produkcją konfiguracji benzyna+A8. Później na zagranicznej stronie znalazłem info, że będzie nowy soft do A8. Tak czy owak oczekiwanie na samochód tej klasy tak długo to jakieś nieporozumienie. Na tą chwilę finansuję działalność dealera bo jeszcze w grudniu wpłaciłem 30% zaliczki.

Matti_k
17-03-2019, 11:39
No ok, ale z tego co kojarzę to Ty masz manualną skrzynię, a prawdopodobnie problem jest z konfiguracją z automatem.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu TapatalkaTak tak mam manualna. Ale też był problem z silnikiem tak jak pisałem wcześniej w cennikach i konfiguratorach u dealera nie było takiej konfiguracji. Ale potem już nie było problemów wszystko szybko i elegancko.

Może dealer coś zawalił i dlatego to tak długo trwa?

Gadałem wczoraj ze znajomym co zamawi nowe vito na karawan i miało być w 3 miesiące( u tego samego co zawsze kupuje) a dostał je po 8 miesiącach bo sprzedawca coś pokaszanił i tak jeszcze coś było ze szybami. Miał być z a był bez czy na odwrót. Tu może też coś poszło nie tak

vegeciak
17-03-2019, 11:59
Już ok 2 miesięcy temu dostałem informację, że są jakieś problemy z produkcją konfiguracji benzyna+A8. Później na zagranicznej stronie znalazłem info, że będzie nowy soft do A8. Tak czy owak oczekiwanie na samochód tej klasy tak długo to jakieś nieporozumienie.
W pełni się zgadzam i jeszcze raz współczuję. Nie wiem jak bym zareagował, gdybym na swojego musiał czekać ponad pół roku.
No nic, dzięki za odpowiedź. Z ostatnich wpisów na forum (w tym Twojego) wynika, że faktycznie konfiguracja ze skrzynią automatyczną może być przyczyną problemów. Szkoda, że dealer nie poinformował Ciebie o tym przed złożeniem zamówienia. Ja zdecydowałem się na manuala.

Jeszcze zapytam - dobrałeś zawieszenie adaptacyjne, czy zostawiłeś standardowe z wersji ST-Line? Ja zostawiłem standard i teraz mam wątpliwości, czy dobrze zrobiłem i czy nie pogubię plomb na mniej gładkich drogach. Chociaż z drugiej strony jak oglądałem filmy na YT, to większość zachwalających zawieszenie Focusa jeździło albo silnikami 1.0 (gdzie adaptacyjnego zawieszenia dołożyć nie można), albo w trybie normalnym/sportowym (gdzie dopiero tryb "komfortowy" i "komfortowy eco" podobno poprawiają komfort), więc może nie będzie tak źle...

fuji
17-03-2019, 12:46
Może dealer coś zawalił i dlatego to tak długo trwa?
Miesiąc temu dostałem odpowiedź z Ford Polska :
Zgodnie z danymi którymi dysponujemy zamówienie na Pana auto zostało wprowadzone przez Dilera NH Motors do bazy produkcyjnej jeszcze w listopadzie 2018, następnie w momencie kiedy Pan złożył zamówienie u Dilera, to Diler zmodyfikował zamówienie tak aby zostało wyprodukowane auto w zamówionej przez Pana specyfikacji. Diler złożył to zamówienie jako priorytetowe. W dniu dzisiejszym jeszcze nie ma zaplanowanej daty produkcji auta, niemniej spodziewamy się, że auto zostanie wyprodukowane w marcu/kwietniu.
Ponadto należy podkreślić, że produkcja tego auta nie została wstrzymana, niemniej auta z automatycznymi skrzyniami biegów dłużej oczekują na produkcję.

Modyfikacja o której piszą była na początku grudnia - dołożyłem pakiet family.
23.01 jak okazało się, że dalej nie ma wyznaczonej dalej daty produkcji to zmieniłem design 2 na design 5. Jak widać czym dłużej czekam to cały czas coś dokładam ale bez wpływu na produkcję bo i tak nie ma wyznaczonych terminów.

Bump: Jeszcze zapytam - dobrałeś zawieszenie adaptacyjne, czy zostawiłeś standardowe z wersji ST-Line? Ja zostawiłem standard i teraz mam wątpliwości, czy dobrze zrobiłem i czy nie pogubię plomb na mniej gładkich drogach. Chociaż z drugiej strony jak oglądałem filmy na YT, to większość zachwalających zawieszenie Focusa jeździło albo silnikami 1.0 (gdzie adaptacyjnego zawieszenia dołożyć nie można), albo w trybie normalnym/sportowym (gdzie dopiero tryb "komfortowy" i "komfortowy eco" podobno poprawiają komfort), więc może nie będzie tak źle...
W 1.5 zawieszenie jest wielowahaczowe więc bardziej komfortowe niż z belką skrętną. W pakiecie który wybrałem (design 5) są koła 18" więc zastanawiam się czy jeszcze jego nie dołożyć. Wolałbym jednak żeby dodał je na własny koszt dealer w ramach rekompensaty za niewywiązania się z umowy ;)

bidżej
17-03-2019, 14:10
to adaptacyjne zawieszenie polecam, świetna sprawa.

fuji
17-03-2019, 14:25
Zastanawiam się nad nim ale martwi mnie, że nie jest w trybie sport a 90% jazdy będzie w tym trybie. Normal a tym bardziej eco są dla mnie za flegmatyczne ;)

vegeciak
17-03-2019, 14:51
to adaptacyjne zawieszenie polecam, świetna sprawa.
Dzięki za odpowiedź, będę myślał.
Zastanawiam się nad nim ale martwi mnie, że nie jest w trybie sport a 90% jazdy będzie w tym trybie. Normal a tym bardziej eco są dla mnie za flegmatyczne ;)
Ja też się właśnie zastanawiam. Z uwagi na adaptacyjne LEDy (widziałem porównanie na YT) również wybrałem pakiet design z 18-calowymi felgami i tak jak Ty mam niewielkie obawy o komfort jazdy w takim zestawieniu (ST-Line + duże koła).
Z drugiej strony przeczytałem w cenniku i katalogu, że tylko dwa dodatkowe tryby ingerują w zawieszenie (tj. komfort i komfort eko). Pozostałe trzy (normal, sport i eco) przy skrzyni manualnej mają wpływ wyłącznie na reakcję na gaz i wspomaganie kierownicy. Widziałem też test Pertyna, który jadąc po ogromnych dołach zachwalał zawieszenie w nowym Focusie, a przy zbliżeniu na zegary widać, że jechał w trybie sport, czyli bez "adaptacyjnej" ingerencji w komfort jazdy (zakładając, że egzemplarz testowy był w nią wyposażony).

No nic... Najwyżej zadzwonię do dealera i zapytam o możliwość dołożenia. Może jest już za późno na modyfikację zamówienia i "problem" sam się rozwiąże :D

Nad pakietem family też myślałem, ale ostatecznie z niego zrezygnowałem. Standardowa wysokość fotela pasażera mi odpowiada (więc nie będę potrzebował jej regulować), nart w HB nie planuję przewozić, a ponad tysiąc za sam podłokietnik to trochę sporo :P

bidżej
17-03-2019, 14:54
zawieszenie adaptacyjne powinno działać w każdym trybie, co najwyżej może inaczej reagować w trybie komfort...

vegeciak
17-03-2019, 15:16
bidżej: W cenniku i katalogu można przeczytać, że "Funcja wyboru trybu jazdy (Standardowy, Eco lub Sportowy) zmienia m.in. reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia i wspomaganie kierownicy. Samochody wyposażone w zawieszenie adaptacyjne mają dwa dodatkowe tryby jazdy - Komfortowy oraz Komfortowy Eco - które dodatkowo dostosowują ustawienia zawieszenia". Ja to rozumiem tak, że tryby standardowe (normal, sport, eko) w zawieszenie nie ingerują.

Niezależnie od powyższego, mógłbyś napisać czy czujesz ogromną różnicę w resorowaniu między trybem np. normalnym, a którymś z tych dodatkowych? Czy w trybie "komfortowym" naprawdę samochód płynie, a w normalnych podskakuje nawet na niewielkich nierównościach?

Pytam, bo wydaje mi się, że większą poprawę w komforcie uzyskam zmieniając felgi na mniejsze (jeśli osiemnastki okażą się zbyt twarde) niż wybierając dodatkowy tryb przy adaptacyjnym zawieszeniu (które w wersji ST-Line wciąż jest obniżone i ma taki sam, niewielki skok).

bidżej
17-03-2019, 15:21
Ja to rozumiem tak, że w tych trybach komfortowych zawieszenie jest dodatkowo "zmiękczone", w pozostałych jest "normalne", a regulacja działa tak czy tak.
Jeździłem na jazdach próbnych ST-Line bez adaptacyjnej regulacji tłumienia, teraz mam ją na pokładzie i różnica jest, niezależnie od trybu. Auto zupelnie inaczej pokonuje nierówności. Może to jakieś moje subiektywne odczucia, ale ojciec po przejażdżce na prawym po dołkach też się dziwił, że jakoś płynnie to auto przeszło nad nimi.

Co do Twojego pytania - póki co jeżdżę na dość baloniastych zimówkach i praktycznie zawsze w trybie normalnym (różnica w komfortowym jest niewielka, myślę że że względu właśnie na te balony), coś więcej będę mógł powiedzieć po zmianie kół na 18tki.

No i obniżenie ST-Line jest symboliczne, o 10mm, więc skok w porównaniu do normalnego jest prawie taki sam.

fuji
17-03-2019, 15:32
Sądzę, że przy kołach 17'' różnice są minimalne a dopiero przy 18'' może być to praktyczne rozwiązanie. Jednak oglądając różne testy nie zauważyłem żeby ktoś jakoś specjalnie zachwalał to rozwiązanie. Nawet jak Pertyn jechał po wyboistej drodze na 17'' z wielowahaczowym zawieszeniem to widać było, że samochód ładnie pokonywał nierówności.

bidżej
17-03-2019, 15:38
ja mam koła 16", więc w ogóle nie ma szansy nic wyczuć :P

fuji
17-03-2019, 15:55
ja mam koła 16", więc w ogóle nie ma szansy nic wyczuć :P
Coś tam na pewno wyczujesz ;)

vegeciak
17-03-2019, 17:22
Jeździłem na jazdach próbnych ST-Line bez adaptacyjnej regulacji tłumienia, teraz mam ją na pokładzie i różnica jest, niezależnie od trybu. Auto zupelnie inaczej pokonuje nierówności.
Na jeździe próbnej pewnie miałeś fabryczne siedemnastki, teraz jeździsz na szesnastkach. Podejrzewam, że większy wpływ na Twój odbiór komfortu miał/ma inny rozmiar felg niż działanie (bądź nie) adaptacyjnego zawieszenia. Tym bardziej, że jak sam przyznajesz różnica między trybem normalnym a komfortowym w Twoim aucie jest niewielka. Czyli CCD "coś tam działa", ale żadnych spektakularnych różnic nie ma (i na moją logikę być raczej nie może, skoro zmienia się tylko tłumienie, a skok dalej pozostaje ten sam).
Moim zdaniem to tak jak w nowszych, usportowionych motocyklach - niby masz "korbkę" do łatwej regulacji tłumienia, ale z takiego Z1000SX nigdy nie zrobisz GS'a...

Dzięki za odpowiedź. Adaptacyjne zawieszenie wciąż mnie kusi, bo "coś" mimo wszystko poprawia, ale dalej mam wątpliwości czy warto do niego dopłacać 4 tysiące. Chyba zaryzykuję, zamówię "bez", a jak auto okaże się zdecydowanie za twarde to najwyżej zmienię koła na nieco mniejsze.
Jednak oglądając różne testy nie zauważyłem żeby ktoś jakoś specjalnie zachwalał to rozwiązanie. Nawet jak Pertyn jechał po wyboistej drodze na 17'' z wielowahaczowym zawieszeniem to widać było, że samochód ładnie pokonywał nierówności.
Podobnie jest ze mną. Przed złożeniem zamówienia obejrzałem mnóstwo różnych recenzji. Wielu testerów jeździło wersjami ST-Line z silnikami 1.0 (a więc bez CCD), wielu jeździło mocniejszymi, ale w trybach sportowych (czyli powołując się na cennik/katalog "bez dostosowania pracy zawieszenia"). Każdy zachwalał prowadzenie nowego Focusa jako idealny kompromis między komfortem, a sportowymi wrażeniami i czuciem drogi. Widziałem może jeden film, w którym kierowca powiedział, że wersja ST-Line ze standardowym zawieszeniem i większymi felgami może okazać się dla niektórych mało komfortowa (ale też nie powiedział tego jakoś bardzo stanowczo). Sam zresztą również jeździłem Focusem 1.0 bez CCD po Warszawskich drogach (ale na felgach 17-calowych) i wcale nie czułem, by było zbyt twardo.

No nic, dzięki za dyskusję :)

potraff
17-03-2019, 20:27
Jechałem dwa razy ale ST-line i dla mnie ok, ale mam nadzieję, że normalne zawieszenie będzie jeszcze miększe.
No ja się też pochwale, w piątek zaliczka wpłacona, teraz czekam na info kiedy auto będzie można odebrać (auto z rejestracją na dilera, rejestracja pod koniec lutego więc może być na miękkim dowodzie). Choć to tylko trend edition buisnes i nie A8 a zwykła 6z 1,0/125kucy.

fuji
17-03-2019, 20:40
Gratulacje :)

potraff
17-03-2019, 20:56
Dzięki już się nie mogę doczekać :)

bidżej
18-03-2019, 09:43
ok, przejechalem dzisiaj 200km w trybie komfort i roznica w stosunku do trybu normal jest chyba najbardziej widoczna na dlugich dolkach i gorkach w nawierzchni - komfort powoduje, ze auto jeszcze bardziej miekko "wsiada" w dolki, a po gorkach potrafi bujnac 2-3 razy zamiast 1. Niemniej jednak nadal wydaje mi sie, ze w kazdym innym trybie CCD rowniez dziala, tyle ze mniej intensywnie.

tak BTW, srogi offtop sie tu zrobil.

treku
16-06-2019, 08:01
Jakie paliwo najlepiej stosować do nowego 1.5 EB ?
Instrukcja mówi conajmniej 95 oktanów ale czy ktoś lał 98 - jakie odczucia?
O 98 myśle, bo silnik mocno wysilony, a to zmniejsza ryzyko spalania stukowego ;) pytanie czy tez osiągi. :)
PS. W ramach ciągnącego się ciekawego offtopu, nowa recenzja 1.5+AT8 - skrót taki ze w trybie eco średnie spalanie z niemal 3000km to 6.6l :O (mieszane?) https://youtu.be/uH_kaXo49OA

bidżej
16-06-2019, 08:20
O 98 myśle, bo silnik mocno wysilony, a to zmniejsza ryzyko spalania stukowego ;) pytanie czy tez osiągi. :)skoro producent mówi, że 95 jest ok, to nie ma sensu lać droższej. Przy takiej pojemności i mocy i tak nie poczujesz różnicy.

tryhp3
16-06-2019, 12:28
Proponuje zrobić dwa baki na 95 potem dwa na 98, wyciągnąć średnią ze spalania i porównać odczucia z jazdy.

rafalm83
22-02-2020, 15:09
Witam serdecznie.
Jestem zdecydowany na focusa active 1.5 ( 182km) a8 i mam pytanie. Czy brać model z placu chyba listopad 2019 czy zamawiać 2020? Chodzi mi o ten soft do skrzyni automatycznej ( od kiedy to poprawiono ), pozdrawiam serdecznie

blablawla
22-02-2020, 16:25
Nie ma znaczenia. Problem o którym piszesz dotyczy skrzyni do 2.0 ecoblue (diesel). Po minie tej samej nazwy jest to delikatnie inna skrzynia niż do benzyn. Ja mam auto z maja 2019 i wszystko jest ok, nie było żadnej aktualizacji.

tryhp3
22-02-2020, 17:21
Niektórzy na skrzynie w benzynie też narzekają.

rafalm83
22-02-2020, 22:28
Dzięki za odpowiedź. Teraz już sam nie wiem czy automat czy bezpieczniejszy manual.

tryhp3
22-02-2020, 23:04
Manual na pewno jest bezpieczny.

rafalm83
23-02-2020, 09:16
Niestety nie można zamówić 1.5 ( 182 km ) z manualem . Czy jest duża różnica między 150 a 182?

zbigniew312
23-02-2020, 15:16
Różnica ..prawie żadna .Może 182 ma lekko lepszą górę , ale niewiele
Lepiej box czy chip i tu widac dużą różncę
seria na hamowni 173 km 263 NM
box na hamowni 200 km 305 NM

Deryll
23-02-2020, 16:16
Kolego nie słuchaj użytkowników manuala. Kupujesz nowe auto, więc masz gwarancję w razie czego.

zbigniew312
23-02-2020, 16:35
box czy chip może być również w automacie

bidżej
23-02-2020, 17:03
Kolego nie słuchaj użytkowników manuala. Kupujesz nowe auto, więc masz gwarancję w razie czego.

a na tej gwarancji jak skrzynia szarpie i stuka, to Ford mówi "ten typ tak ma" i co zrobisz?

yataz
24-02-2020, 11:00
Różnica ..prawie żadna .Może 182 ma lekko lepszą górę , ale niewiele
Lepiej box czy chip i tu widac dużą różncę
seria na hamowni 173 km 263 NM
box na hamowni 200 km 305 NM


Piszesz o silniku 4-cylindrowym znanym z poprzedniego Focusa, a w tym wątku jest mowa o 3-cylindrowym 1.5 z Focusa MK4.

W automacie dopłata za wersję 182 w Focusie MK4 ma mało sensu. Automat jest tak zaprogramowany, że tylko początkowe 3 biegi dokręca do końca, a 4 i 5 dokręca tylko do 5-5,5 tys obr./min. Robi to w każdym trybie włącznie z trybem sport i manualnym.

Ten film to dobrze obrazuje:

https://www.youtube.com/watch?v=cfk3MJDPLYc&feature=youtu.be


W manualu wersja 182 ma już więcej sensu, bo mogąc korzystać z pełnego zakresu obrotów na każdym biegu (poza 6, który jest nadbiegiem) silnik ten wyraźnie lepiej odpycha się pow. 5 tys obr/min. Poza tym krótsze przełożenia biegów w wersji 182 są moim zdaniem lepsze od tych z wersji 150, ale to już kwestia gustu.

forger
24-02-2020, 12:42
W manualu wersja 182 ma już więcej sensu, bo mogąc korzystać z pełnego zakresu obrotów na każdym biegu (poza 6, który jest nadbiegiem) silnik ten wyraźnie lepiej odpycha się pow. 5 tys obr/min. Poza tym krótsze przełożenia biegów w wersji 182 są moim zdaniem lepsze od tych z wersji 150, ale to już kwestia gustu.

Tak jak piszesz - długość przełożeń to kwestia gustu. Dla mnie optymalne połączenie to duża moc i moment + przełożenie z wersji 150.

Przykładowa elastyczność 50-100 km/h na IV biegu to 8.6s (150KM) i 8.3s (182KM). Dane Forda.

yataz
24-02-2020, 13:00
Tak jak piszesz - długość przełożeń to kwestia gustu. Dla mnie optymalne połączenie to duża moc i moment + przełożenie z wersji 150.

Przykładowa elastyczność 50-100 km/h na IV biegu to 8.6s (150KM) i 8.3s (182KM). Dane Forda.


Większe różnice będą na pewno na 6 biegu, bo tam silnikowi jest najciężej przyspieszać i dłuższe przełożenie główne jest najbardziej odczuwalne. Mimo wszystko różnice w przełożeniach tych wersji nie są jakieś drastyczne i nie ma sensu dalej drążyć tematu.

rafalm83
03-03-2020, 19:06
Dziękuje za odpowiedzi , zdecyduje się jednak na 1.5 manual plus kilka pakietów.
Duży wpływ na decyzję miało również dobre wyciszenie focusa na tle konkurencji.

Jaworrr
03-03-2020, 21:14
To jeszcze Ci doradzę. Weź HB, wtedy nie masz relingów i szumów od nich, i bagażnik nie huczy. Weź na kołach 17" bo zawiecha jest dość twarda przynajmniej w wersji active.
Ja teraz brałbym jak powyżej, i z automatem mimo wszytko.
Manual też nie jest perfekto. Basowe stuki przy szybkiej zmianie na 2 i na 3 bieg, albo nie do końca wysprzęglanie.

yataz
04-03-2020, 07:39
Dodam od siebie, że szumy od relingów nie są stałym towarzyszem w kombi, a raczej mniej lub bardziej jednostkowym przypadkiem. Ja czegoś takiego nie odczuwam i obstaję przy tym, że aerodynamiczne i pod względem wyciszenia jest to bardzo dobre auto.

tryhp3
04-03-2020, 08:00
W manualu ale w dieslu nie mam stuków.
Szumy od relingów będą przy jeździe na autostradzie, szczególnie jak jest boczny wiatr.

gucio770920
04-03-2020, 12:37
U mnie w manualu w dieslu na jałowym biegu na wolnych obrotach pojawia się klekotanie skrzyni biegów, jak próbuję lekko wbić jedynkę bez sprzęgła klekotanie zanika stąd pewność że stuki pochodzą ze skrzyni biegów. Stuki ze skrzyni biegów są od wyjazdu z salonu i cały czas utrzymują się na stałym poziomie. Zgłaszałem to w servisie i potwierdzają moje uwagi, że jest problem ze stukami ze skrzyni ale na razie nie wiedzą co z tym zrobić, podobno ford szuka jakiegoś rozwiązania a może tylko próbowali mnie zbyć.

Zwróćcie uwagę czy u was w dieslach pojawia się takie klekotanie na wolnych obrotach na postoju, najlepiej słyszalne w okolicy lewego przedniego koła - dajcie znać jak ktoś ma takie efekty dźwiękowe.

tryhp3
04-03-2020, 13:56
^^
Te stuki to masz na zimnym silniku może?

gucio770920
04-03-2020, 14:01
Z reguły sprawdzam na ciepłym i je słyszę, ale raz odpaliłem na mrozie tak -3 i podczas skrobania szyb też słyszałem tak że wygląda na to że wcale nie musi być rozgrzany aby to klepało. Jak ktoś ma dobre ucho to delikatnie da się usłyszeć nawet w środku podczas stania w korku.

Jaworrr
04-03-2020, 14:17
Odnośnie tych szumów z relingów, to będzie problem niewystarczającego ich uszczelnienia w miejscach zaczepienia?
Czy po prostu bo są na dachu i powietrze się o nie rozbija?

A odnośnie skrzyni manualnej to jak się wbija biegi powoli to tych basowych stuków nie ma.

tryhp3
04-03-2020, 14:24
Relingów nie da się wyciszyć do zera. My i tak mamy nisko profilowe więc o wiele cichsze od normalnych.

rafalm83
07-03-2020, 13:53
Czekam na jazdy 1.5 ( 182 km ) automat. Czytając różne komentarze mam coraz większy ból głowy.
Automat część ludzi odradza , na manual też niektórzy narzekają , dodatkowo krytyka spasowania , występujące trzeszczenia wnętrza itp.
Sprzedałem mk4 2.0 tdci i byłem zadowolony ale coraz więcej obaw. Czy to piszą hejterzy bo takich nie brakuje czy faktycznie są problemy.

Kwota jaką chcemy wydać z żona to max 115 ty.
Z kim nie rozmawiam to każdy co innego zachwala.
Pozdrawiam

Jaworrr
07-03-2020, 18:31
Zakup samochodu to nie bajka, dużo kasy a mimo to trzeba iść na kompromisy.
Weź sobie golfa 8 :)

Fiesta Mk8 ST Line
07-03-2020, 18:36
Juz lepiej nową Octavię ;)

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

bidżej
07-03-2020, 20:01
za max 115 tysi to sobie Golfa w mocnym biedaku można wziąć.
Octavia, jak i zresztą Golfa i tak bym nie polecał, bo jeżdżą jak taczki i mają tragiczne fotele...

Fiesta Mk8 ST Line
07-03-2020, 21:32
Bidżej rozumiem że Ty byś drugi raz też kupił to samo auto?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

potraff
07-03-2020, 21:38
Z kim nie rozmawiam to każdy co innego zachwala
Normalka.
Wsiądź do auta. Podotykaj, ustaw sobie fotel pod siebie.
Zwróć uwagę na to, co dla Ciebie jest ważne.
A potem jazda próbna.
Ja dziś gdybym miał kupić znowu auto, to w przypadku kompakta dalej focus MK4 byłby na czele.

gucio770920
08-03-2020, 12:48
Octavia, jak i zresztą Golfa i tak bym nie polecał, bo jeżdżą jak taczki i mają tragiczne fotele...
Co ty pitolisz chłopie, nie wiem jak octavia 3 ale miałem kiedyś nówkę octavie dwójkę i według mnie octavia lepiej się prowadziła niż obecny focus. Widać że wielu z was łyknęło propagandową nagonkę o cudownych właściwościach jezdnych focusów ale poza pierwszym focusem który się wyróżniał na tym polu, każda kolejna generacja jest przeciętniakiem.

bidżej
08-03-2020, 14:08
Bidżej rozumiem że Ty byś drugi raz też kupił to samo auto?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

nie, z tych które miałem do wyboru kupiłbym Focusa, ale ST w manualu.

Bump: Co ty pitolisz chłopie, nie wiem jak octavia 3 ale miałem kiedyś nówkę octavie dwójkę i według mnie octavia lepiej się prowadziła niż obecny focus.o stary, dobre żarty XDDD nie mamy o czym rozmawiać. Ale dzięki, tym prostym żarcikiem zrobiłeś mi dzień.

Fiesta Mk8 ST Line
08-03-2020, 16:39
Temat jest o A8, więc pytanie czy kupił byś focusa 4 z A8 i dowolnym silnikiem?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Brzęczychlast
08-03-2020, 16:59
Co ty pitolisz chłopie, nie wiem jak octavia 3 ale miałem kiedyś nówkę octavie dwójkę i według mnie octavia lepiej się prowadziła niż obecny focus.

No nie powiem mi też zrobiłeś dzień �� zapraszam w takim razie na tor, stawiam tysiaka na stół że octavia 2 będzie miała gorszy czas

Ps nie zdziwię się jak nowy transit custom też będzie lepszy ;)

bidżej
08-03-2020, 17:07
Temat jest o A8, więc pytanie czy kupił byś focusa 4 z A8 i dowolnym silnikiem?
Nie, bo A8 to niesamowity kibel.

rafalm83
08-03-2020, 17:30
Nie, bo A8 to niesamowity kibel.

Mogłbyś coś więcej powiedzieć. Zrezygnowałem z Xceeda między innymi przez 7 dct

bidżej
08-03-2020, 18:59
Mogłbyś coś więcej powiedzieć. Zrezygnowałem z Xceeda między innymi przez 7 dct w połączeniu z dizlem 2.0 to w ogóle ciężko mówić o skrzyni biegów, to raczej przyrząd do szarpania samochodem.

Z benzynówkami jeździ lepiej, ale nadal jest powolna i potrafi sobie zrobić dziwne rzeczy. Do 7dct nie ma podejścia.

Fiesta Mk8 ST Line
08-03-2020, 19:35
Mogłbyś coś więcej powiedzieć. Zrezygnowałem z Xceeda między innymi przez 7 dctA dlaczego? Ponoć to teraz jedna z lepszych skrzyń na rynku.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

rafalm83
08-03-2020, 19:47
Też tak myślałem, ale gdy zaczołem przeglądać fora kia , hyundai zmieniłem zdanie. Problem z suchymi sprzęgłami ( szarpanie ) podczas jazdy po mieście a gwarancja tylko rok. Potwierdził mi to również serwis. Ponoć mają wrócić do A6 Jak w Niro. Ponadto szarpanie wychwyciłem na jeżdzie próbnej .

mskgs
08-03-2020, 21:40
Też tak myślałem, ale gdy zaczołem przeglądać fora kia , hyundai zmieniłem zdanie. Problem z suchymi sprzęgłami ( szarpanie ) podczas jazdy po mieście a gwarancja tylko rok. Potwierdził mi to również serwis. Ponoć mają wrócić do A6 Jak w Niro. Ponadto szarpanie wychwyciłem na jeżdzie próbnej .

Z ciekawości, podeślesz tematy na forum kia i hyundai? Jak swego czasu szukałem, to informacji było bardzo mało. Większość to czyste przypuszczenia i gdybanie.
Roczna gwarancja, jak już, to dotyczy tylko sprzęgieł, i to akurat minus. Poszarpywanie tej skrzyni się zdarza, ale podczas "pełzania" - co zupełnie nie dziwi, akurat dwusprzęgłówki tego nie umieją z natury i jest to ich ewidentna wada. :P
W Niro też jest skrzynia dwusprzęgłowa.

bidżej
08-03-2020, 22:10
7dct raczek tylko z autami wielkości Optimy czy Sorento miewa problemy.

Fiesta Mk8 ST Line
09-03-2020, 00:23
Kolega ma 7dct w Tusku 1.6 diesel i bardzo sobie chwali. No ale to auto ma niecałe 2 lata.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

tryhp3
09-03-2020, 12:34
Tutaj też nie wszyscy narzekają na A8.

rafalm83
09-03-2020, 16:06
http://www.mojasportage.pl/viewtopic.php?f=65&t=4912&start=42

Bump: https://hyundaitucson.info/padla-skrzynia-7dct-t751-10.html

Bump:

Bump:

Bump:

Fiesta Mk8 ST Line
09-03-2020, 18:43
No to jak widać nie ma idealnego automatu który by sie nie psuł. Sam robilem w C5 remont kapitalny A6 ale jakos mnie to nic nie nauczyło i tym razem mam PS. Wygoda jazdy z automatem wyższa niż ryzyko awarii ;)

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

bidżej
10-03-2020, 07:50
W przypadku Kii/Hyundaia większe auta potrafią mieć problemy ze sprzęgłami, o czym napisane jest na tych forach. Producent wymienia sprzęgła na nowszą wersję i jest lala.

Tymczasem u Forda w A8: "panie, no szarpie i hałasuje, ale jedzie, więc jest ok" :572:

Jaworrr
11-03-2020, 19:50
Czekam już półtora tygoania jak sprowadza do testu 1.5 a8
Jeździłem testową benzynką 1.5 a8 już po zakupie swojego w manualu. Nie mam doświadczenia z automatami, ale jechało mi się bardzo przyjemnie, bez szaleństw, po prostu jazda. Gdyby ford tak drogo nie wyceniał tego automatu (11k pln) to pewnie przy zakupie skusiłbym się.

AdoKrycha007
11-03-2020, 20:00
Ford od 25 lat nie potrafi zrobić automatu, co jest ogólnie znaną prawdą, więc dobrze zrobiłeś :)

treku
08-04-2020, 15:56
1.5 182PS A8 - 25 kkm zrobione i żadnego szarpania, może czasem lekkie przy redukcji raz na 5kkm czyli przez rok może z 5 razy i podkreślam że delikatnie.

"Wada skrzyni" - w trybie eco niechetnie redukuje, ale to tryb eco. :P W sporcie jest nieźle ale do szybkiej jazdy to może lepszy byłby manual.
Na codzień bajka, korki - w ogóle mnie nie denerwują.

I proszę was, jak kogoś stac na nowe auto i dopłatę to będzie aż tak ryczał że wiecej pali?- moje średnie z całej ekploatacji 8.1 wg komp - głownie jazda po Warszawie i długie trasy. Spalanie w mieście bardzo różne ale od 6.7-9.5 (niskie przy spokojnym dojeździe do centrum bez ciskania sie w korkach) 9,5 przy dynamicznej ale nie szalonej jeździe - "sprawnie". można więcej (sky is the limit xD) a w trasie przy autostradowych polskich ok 7,5-8, po krajówkach 6,5-7. Bez dramatu, wybrałem komfort i na prawdę nie żałuję, do manuala nie wrócę.
PS. mała dynamika na niskich obrotach? Efket multiplikacji momentu z hydrokinetyka mieli pilot sport'y 4 235/40 r18 - tylko wyłączcie tcs bo wtedy rzeczywiście potrafi zdusić się trochę.