Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Jakie paliwo lać do TDCI 1.6 ?


Marches
25-02-2019, 21:17
Jakie według was najlepsza paliwo zalewać do diesla 1.6, aktualnie tankuje Lotos Dynamic, ale pytam was czy to dobry wybór czy może coś innego.

kopson
25-02-2019, 21:37
Szczerze mówiąc, nie ma to większego znaczenia. Paliwa na stacjach i tak pochodzą od 2-3 głównych rafinerii.
Ja większa uwagę zwracam na to GDZIE tankuję, to znaczy czy jest to znana sieciowa stacja (Orlen, Shell, Lotos), bo wg mnie, zmniejsza to ryzyko zakupu niepewnego/chrzczonego paliwa (ale nie jest to regułą).
Moim zdaniem Lotos Dynamic to dobry wybór

gibaj
26-02-2019, 06:37
najtańsze :)

hindus
26-02-2019, 06:54
Od prawie 5 lat tankuję tylko na Auchanie. Silnik żyje (chociaż to nieco inna wersja 1.6 TDCI niż Twoja w mk3, ale nie sądzę, żeby to robiło dużą różnicę) :) Przez ten czas zrobiłem 70 tys. km, czyli około 70 zbiorników. Licząc na różnicę w cenach paliw Auchan vs normalna stacja na poziomie 30 groszy (BP 5.12, Auchan 4.82 jeśli dobrze pamiętam) i spalanie na poziomie 5.1 litra, to zaoszczędziłem jakieś 1071 zł. Moim zdaniem warto :)

bidżej
26-02-2019, 07:22
Jakie według was najlepsza paliwo zalewać do diesla 1.6
olej napedowy :]
zwykly, normalny ON, byle nie chrzczony. Lanie "premium" nie ma tu sensu.

Zielony360
26-02-2019, 12:27
Olej napędowy importowany z Niemiec bez biododatków plus dodatek Archoil AR6900-D MAX. Tak tankuję osobiście.

Nie jest prawdą, że nie warto używać uszlachetniaczy (w tym paliw premium), ponieważ liczba cetanowa ok. 55 daje lepsze spalanie mieszanki, dzięki czemu mniej spalin, a zatem czystszy DPF i wnętrzne silnika, wtryski. Współczesne silniki są projektowane na liczbę cetanową ok. 53, a na stacji zwykłe paliwo ma ok. 51.

gibaj
26-02-2019, 12:31
a skad ty takie masz? do niemiec jeździsz tankować?

hindus
26-02-2019, 12:55
Ok, ale jest jeszcze kwestia ekonomiczna. Załóżmy te moje przebiegi. Paliwo premium jest droższe o kolejne 30 groszy, czyli przez te 5 lat / 70 tys. km wydałbym 2142 zł więcej. A jestem przekonany, że przez wcześniejsze 110 tys. km jako flotówka nikt nie bawił się w paliwa premium. Czyli gdyby lać od początku paliwo premium zamiast Auchanowskiego, koszty wzrosłyby do 5508 zł. Zasadnicze pytanie - na ile szybciej zapycha się DPF i degradują się wtryskiwacze? Jeśli stosowanie paliwa premium zagwarantowałoby brak zużycia ww. to oczywiście byłoby to uzasadnione. Więc trzeba tylko określić na ile szybciej na tanim paliwie zapcha się DPF i padną wtryski. Dwukrotnie szybciej? Jakoś nie chce mi się wierzyć :)
Na pewno możemy lepiej się poczuć, że "dbamy o samochód" ale nie zawsze jest to uzasadnione... Oczywiście niech każdy sam przekalkuluje i leje co chce :)

gibaj
26-02-2019, 13:01
ja jakbym miał dostęp do oleju roślinnego albo opału to bym lał :lol:
ale że nie mam no to niestety zostają cpn-y :one::mrgreen:

Marches
26-02-2019, 13:44
z informacji wynika że najlepiej lać Shell VPower https://fiesta-mk6.pl/paliwa-fiesta-mk6.html

gibaj
26-02-2019, 13:48
tak tak :):mrgreen:

Zielony360
26-02-2019, 14:46
a skad ty takie masz? do niemiec jeździsz tankować?
Jeżdżę tankować tam, gdzie właściciel sprowadza właśnie takie paliwo...

Ok, ale jest jeszcze kwestia ekonomiczna. Załóżmy te moje przebiegi. Paliwo premium jest droższe o kolejne 30 groszy, czyli przez te 5 lat / 70 tys. km wydałbym 2142 zł więcej. A jestem przekonany, że przez wcześniejsze 110 tys. km jako flotówka nikt nie bawił się w paliwa premium. Czyli gdyby lać od początku paliwo premium zamiast Auchanowskiego, koszty wzrosłyby do 5508 zł. Zasadnicze pytanie - na ile szybciej zapycha się DPF i degradują się wtryskiwacze? Jeśli stosowanie paliwa premium zagwarantowałoby brak zużycia ww. to oczywiście byłoby to uzasadnione. Więc trzeba tylko określić na ile szybciej na tanim paliwie zapcha się DPF i padną wtryski. Dwukrotnie szybciej? Jakoś nie chce mi się wierzyć :)
Na pewno możemy lepiej się poczuć, że "dbamy o samochód" ale nie zawsze jest to uzasadnione... Oczywiście niech każdy sam przekalkuluje i leje co chce :)
Nie uwzględniłeś, że dzięki optymalnej liczbie cetanowej masz kilka procent mniejsze spalanie. Ponadto lejąc dodatek samemu, różnica nie wynosi 30 gr, tylko 14 gr. I wtedy już na pewno się opłaca. Tylko trzeba nie być leniwym.

Krystos
26-02-2019, 17:32
Na lotos dynamic diesel mam spalanie na postoju na rozgrzanym silniku 0.3 L/h na innych paliwach 0.4. Moze to mieć związek właśnie z liczbą cetanową, dla mnie to jest faktyczny sprawdzony argument. Różnica na mojej stacji raczej 20 gr nie 30. Ja polecam dynamica.

gimbu
05-03-2019, 11:45
U mnie na zwykłym dieselu z Orlenu 0.3L na rozgrzanym. A oszczędność ~18zl miesięcznie to żadna oszczędność.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

Wisemariano
19-10-2021, 12:32
Kupowałem ostatnio samochód. Trafił się focus 2.0Tdci 2014 r. z Niemiec oczywiście i wszytko jak trala la.
Teraz już wiem czemu tak jest, jak czytam wypowiedzi poniektórych. 2 miesiące szukaliśmy po Polsce i od nie byle kogo, byli lekarze, profesorzy inżynier y, nauczyciele. Ale co tam. Wszystkie ich wozy to były graty, szroty, rupiecia i kopciuchy. A te same przebiegi co mój focusik z Niemiec. Teraz udało mi się połączyć żeby monitorować dpf. Ciekawe jak zmienię paliwo na inne czy będzie różnica.

Wisemariano
20-10-2021, 10:55
Oczywiście że był stuknięty z tyłu koło lampy a tam takie to wiadomo gdzie idą. Najwięcej kitu niecały milimetr w okolicy max 7 cm od tej lampy. A potem do jakieś 15 cm w tysięcznych i to tyle na ten temat. Po prostu miało się trochę szczęścia �� w aso trochę było im żal jak zobaczyli. Aha kilka dni wcześniej oglądałem kilka lat młodszego od pracownika tegoż aso (z ogłoszenia - chciał sprzedać) i tylny pas pordzewiały w moim dół jak fabryka. Słyszałem od znajomego co robi w fabryce że może to być powód albo po lifcie czym dłuższą produkcja od wypuszczenia modelu tym bardziej oszczędzają, zchodza coraz bardziej z materiałami albo do pl. idą inne egzemplarze.
Jak na razie chodzi super spalanie 5.9 z początku teraz 5.1-5.4 po założeniu tempomatu przez kolegę z tego forum �� ostatnie 2 miesiące zrobiłem 7 tyś. km i spalanie śr 5.85.
Chciałem tu wkleić zdjęcia jak wygląda ale nie wiem jak.

Wisemariano
22-10-2021, 09:47
Ok, ale jest jeszcze kwestia ekonomiczna. Załóżmy te moje przebiegi. Paliwo premium jest droższe o kolejne 30 groszy, czyli przez te 5 lat / 70 tys. km wydałbym 2142 zł więcej. A jestem przekonany, że przez wcześniejsze 110 tys. km jako flotówka nikt nie bawił się w paliwa premium. Czyli gdyby lać od początku paliwo premium zamiast Auchanowskiego, koszty wzrosłyby do 5508 zł. Zasadnicze pytanie - na ile szybciej zapycha się DPF i degradują się wtryskiwacze? Jeśli stosowanie paliwa premium zagwarantowałoby brak zużycia ww. to oczywiście byłoby to uzasadnione. Więc trzeba tylko określić na ile szybciej na tanim paliwie zapcha się DPF i padną wtryski. Dwukrotnie szybciej? Jakoś nie chce mi się wierzyć :)
Na pewno możemy lepiej się poczuć, że "dbamy o samochód" ale nie zawsze jest to uzasadnione... Oczywiście niech każdy sam przekalkuluje i leje co chce :)

Padną 4-7 krotnie szybciej

hindus
22-10-2021, 10:46
Bardzo precyzyjne określenie, jakieś dane na poparcie tej śmiałej tezy? :)

kln1920
22-10-2021, 11:29
IDzD zapewne :D

Fulara
22-10-2021, 19:13
normalne

Skurek20
22-10-2021, 23:53
Kupilem auto przy 120kkm. Sprzedałem przy 330kkm. Nigdy nie kupilem grama paliwa premium, nigdy nie tankowalem na stacjach marketowych. Moje premium to taniszka na shell i bp. Silnik nigdy nie wzial kapki oleju, dpf nigdy nie wariował, wtryski nie wykazywały oznak zużycia. Silnik chodzil ladnie i równo. 1.6tdci w mondeo

Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka

Wisemariano
10-12-2021, 08:52
A więc pierwsze wyniki moich badań (częstotliwość wypalania dpf) pierwsze pomiary przebieg 166500 km tankowane paliwo do tej pory amic Energy 2 baki oraz bp altimejt-2 baki przed tem były też schell ON+ 4 baki ale zaczęło wzrastać spalanie więc przestałem schala.
Wypalanie dpf co 250-280 km. Przy stanie licznika 167 tyś pierwsze zalanie dynamika. Odległość pomiędzy wypalaniem dpf zaczyna znacznie rosnąć wraz z kolejnymi tankowaniami. 168140 km wypalanie 396 km, 168580 wypal - 428 km, 169020 wypał-445 km, a teraz uwaga jest już ponad 500 km. I jeszcze się nie zapowiada wypalanie, niecałe 100 km wstecz zalana verwa którą teraz obrałem na cel pod lupkę. 🙂 Będę dalej tutaj pisał o moich skromnych badaniach 🙂. Jeszcze dodam. Na tym dynamiku silnik mega miękko pracuje na ciepłym. Korekty minimalnie spadły ale to dopiero w trakcie eksperymentów.

P405
10-12-2021, 13:08
Wybrałeś zły okres na takie testy. Robi się coraz zimniej, EGR pracuje inaczej jak temperatura spadnie poniżej 17. Co przekłada się na zapełnienie filtra.

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka

Wisemariano
10-12-2021, 17:47
Wszystko będę brał pod uwagę. Początek pomiaru te 250 km temp w dzień max 6 stopni wtedy było ranki i noce blisko zera. Teraz wyraźnie szybko ten dystans się wydłużał temp porównywalne bo teraz w ostatnie mrozy mam przerwę w jeżdżeniu bo L4 a tak to robię 2.5- 4 tyś miesiąc

Wisemariano
31-12-2021, 08:33
Oo a więc racja. Poniżej +5 stopni egr zamknięty na amen hmmm. To co jest z tą ekologią? Co lepsze czyli wynika z tych moich testów że zamknięty egr wydłuża ponad 3x czas zapełnienia DPF ? Czyli produktem ubocznym recyrkulacji spalin jest sadza? Po to zrobili dpf? Wniosek taki żeby jak najszybciej zaślepić ��
Wspomnę jeszcze to ostatnie napełnienie dpfa zrobiłem 840 km i dopiero wypalało, ale teraz była verwa 2 baki i znowu spadło do 720 km. Trasy te same i mrozy takie same, teraz z testów d... Bo ocieplenie i znowu egr otwarty No stop. Ale będę obserwował aż do lata. Co ciekawsze nigdzie w necie nie doszukałem się jakiejś wzmianki o tym że zimą recyrkulacja nie działa, prócz innego tematu na forum z forda ��

michalknap
07-01-2022, 09:47
Ja tankowałem w 99% Orlen praktycznie zwykłe ON, kilka razy wlałem Vervę. Auto kupione przy przebiegu 110kkm, w zeszłym roku sprzedane z przebiegiem 302kkm (4lata). Podstawa dla Mnie to wymiana filtra paliwa przy każdym serwisie olejowym, zakup zawsze kompletu filtrów wychodził taniej (oczywiście oryginały). Teraz mam MK3 FL 1.5 TDCi i robię to samo, a spalanie na załączonej fotce ;)
Trasa Jelenia Góra- Wrocław

Jakoob
08-01-2022, 17:04
Aktualnie w każdy czwartek Shell V-Power diesel i BP Diesel Ultimate są w cenie zwykłego ON na tych stacjach, więc jeśli jest okazja tankuję w czwartki premium. Jeśli nie ma promocji, zwykły ON na dobrej stacji.

Co lepsze czyli wynika z tych moich testów że zamknięty egr wydłuża ponad 3x czas zapełnienia DPF ?

Ciekawa wypowiedź, zauważyłem coś podobnego. Zimą osiągam najdłuższe dystanse pomiędzy wypaleniami. Jak mam dużo tras to odstęp wynosi 1210km (albo 1200, nie pamiętam ostatniej dziesiątki). Przeczytałem w innym temacie, że to maksymalny zaprogramowany dystans i po jego osiągnięciu komputer uruchomi wypalanie bez względu na stopień zapełnienia.

Myślałem, że te różnice zimą wynikają z tego, że leje się zimowe paliwo i jego nieco innego składu. O EGR i jego innej pracy mimo rozgrzania silnika nie wiedziałem w takich warunkach.

[Robi się coraz zimniej, EGR pracuje inaczej jak temperatura spadnie poniżej 17. Co przekłada się na zapełnienie filtra.


Masz może dokładne dane co dzieje się z EGR i przy jakich temperaturach są progi/różnice?