Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Pękające przewody układu chłodzenia
krolikPL 01-03-2019, 18:11 Czy ktoś miał u siebie przypadek pękających przewodów układu chłodzenia?
Dokładnie chodzi o cienkie przewody plastikowe, które są poprowadzone od silnika do zbiornika płynu chłodzącego. Przewód pękł na odcinku od silnika do przedniego pasa, a podczas demontażu (z tył silnika, przy trójniku) rozsypał się w drobny mak.
Widzę, że była taka akcja dla Fiest 1.0 ale nie widzę aby to było kiedyś ogłoszone dla S-Max ecoboost.
Czy wymienialiście te rurki na gumowe lub słyszeliście o takiej akcji dla S-Max?
Danielo_82 01-03-2019, 18:44 Była akcja ale w Focusie 1,6EB. Wymieniali te plastikowe, ktore pękają od samego patrzenia na nie na gumowe w oplocie. Dodatkowo wymieniali zbiornik wyrównawczy na taki z czujnikiem płynu. W s-max i mondeo niestety nie było akcji.
Tu masz podobny temat
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https%3A%2F%2Fforum%2Efordclubpolska %2Eorg%2Fshowthread%2Ephp%3Fp%3D2973575&share_tid=120918&share_fid=42379&share_type=t&share_pid=2973575
[quote name="japim" post=2957811]Wiem, że trochę nie na temat - bo jest o 1.6EB ogólnie - ale w temacie uciekającego płynu kolejne odkrycie:<br />
<br />
Otóż kupiłem na Alledrogo zbiorniczek wyrównaw......
U mnie uciekał płyn. Okazało się że leciał z tych plastikowych rurek. Podobnie jak u ciebie przy demontażu pękały jak słone paluszki. Wymieniłem na nowe oryginalne które były giętkie i nie sprawiały wrażenia delikatnych. Moim zdaniem materiał z którego są zrobione nie jest odporny na czas i temperatury. U mnie wytrzymały 6 lat. Nowe pewnie wytrzymają podobnie.
Danielo_82 02-03-2019, 22:29 Gdzie kupiłeś ten zamiennik ? Bo jak szukałem, to tylko w niemieckich sklepach pokazywało.
https://ford.sklep.pl/product-pol-19343-waz-od-zbiornika-wyrownawczego-plynu-chlodzenia-1-6-EcoBoost-1799492.html
Ten drugi dłuższy który idzie przodem aż na drugą stronę i później do tyłu, kupił mechanik i były giętki.
Ogólnie wg mnie to są te same rurki co stare sparciałe tylko nowe.
Edit. Może nie tyle giętki co elastyczny.
Wszystkie rurki można zamówić w serwisie. Osobiście polecam ich wymianę bo koszt znikomy w stosunku do potencjalnych strat.
Polecam mój wątek nt.:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=285235
Czy ktoś miał u siebie przypadek pękających przewodów układu chłodzenia? jako pytanie wiodace.
Czy ktos ma doswiadczenia z takimi przypadkami w silniku 1.0 ecoboost .Sprawa dotyczy mojego auta. Martwie sie tym ze cos takiego moze sie zdarzyc na długich trasach.I aby w miare sie zabezpieczyc chciałbym się dowiedziec co w ramach poprawek wprowadzonych w tym temacie Ford zmodernizował w nowszych silnikach 1.0 ecoboost....miałoby to dotyczyc przewodów /Czy ktoś miał u siebie przypadek pękających przewodów układu chłodzenia?i gumowych i cos jeszcze,ale co wymieniali zmienili tak knkretniej poproszę jak mozna w tym temacie .Moze to mnie uspokoi.Pozdrawiam
Bump:
Czy ktoś miał u siebie przypadek pękających przewodów układu chłodzenia? jako pytanie wiodace.
Czy ktos ma doswiadczenia z takimi przypadkami w silniku 1.0 ecoboost .Sprawa dotyczy mojego auta. Martwie sie tym ze cos takiego moze sie zdarzyc na długich trasach.I aby w miare sie zabezpieczyc chciałbym się dowiedziec co w ramach poprawek wprowadzonych w tym temacie Ford zmodernizował w nowszych silnikach 1.0 ecoboost....miałoby to dotyczyc przewodów /Czy ktoś miał u siebie przypadek pękających przewodów układu chłodzenia?i gumowych i cos jeszcze,ale co wymieniali zmienili tak knkretniej poproszę jak mozna w tym temacie .Moze to mnie uspokoi.Pozdrawiam
Bump:
Wrzuć zdjęcie swojego silnika (okolic zbiornika wyrównawczego). Będzie wiadomo czy masz wymieniony wężyk.
Chyba na tym forum był jeden taki przypadek - dodam, że utrata płynu w tym silniku bardzo szybko prowadzi do deformacji całego bloku.
Masz starą wersję węzyka, która powinna być wymieniona na tego typu:
https://www.fordownersclub.com/uploads/monthly_2017_10/IMG_1390.JPG.94bab5451a7f88a92ca9167bf7a0e71b.JPG. ce38fb40b79ddaf4cd874a15769da44f.JPG
Wymienić można samodzielnie jak się ma trochę umiejętności.
Dziękuje za opinie ,tzn ze mam dodac taki cienki co odchodzi od tego trójnika ....dobrze zrozumiałem.
Bump: ja mam tak i gdzie teen węzyk cienszy wchodzi na koncu
Dziękuje za opinie ,tzn ze mam dodac taki cienki co odchodzi od tego trójnika ....dobrze zrozumiałem.
Bump: ja mam tak i gdzie teen węzyk cienszy wchodzi na koncu
Przyjrzyj się dobrze. Od zbiornika zamiast plastikowego węża jest wstawiony gumowy. Takiego masz szukać. Możesz skorzystać z serwisówek na stronie 7zap.
No dobrze ,ale tego trójnika nie mam,a on spełnia jakies zadanie przynajmniej zmniejsza cisnienie w wezu doprowadzającym do zbiorniczka.....sama zamiana tylko wezyka na gumowy to mały problem.Tylko tyle Ford zmodernizował ten uk.chłodzenia?
Czy ktoś miał u siebie przypadek pękających przewodów układu chłodzenia?
Dokładnie chodzi o cienkie przewody plastikowe, które są poprowadzone od silnika do zbiornika płynu chłodzącego. Przewód pękł na odcinku od silnika do przedniego pasa, a podczas demontażu (z tył silnika, przy trójniku) rozsypał się w drobny mak.
U mnie się to stało w styczniu. Opisywałem to w moim wątku. Rzeczywiście, ten przewód się rozsypał. Wymienili w ASO na nowy, oczywiście na mój koszt.
Danielo_82 04-03-2019, 12:16 Wszystkie rurki można zamówić w serwisie. Osobiście polecam ich wymianę bo koszt znikomy w stosunku do potencjalnych strat.
Polecam mój wątek nt.:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=285235A czy do wymiany tego najbardziej problematyczne go trzeba spuścić płyn z zbiornika? Chciałem się za to zabrać w końcu, tylko nie wiem czy dam radę pod blokiem czy umawiać się na kanał.
A czy do wymiany tego najbardziej problematyczne go trzeba spuścić płyn z zbiornika? Chciałem się za to zabrać w końcu, tylko nie wiem czy dam radę pod blokiem czy umawiać się na kanał.
Jak będziesz wymieniać tylko ten krótki to moim zdaniem nie ma takiej potrzeby, gdyż oba przyłącza są powyżej poziomu płynu. Jeżeli zdecydujesz się na wymianę tego dłuższego to płyn powinno się spuścić, gdyż z tyłu przyłącze jest poniżej zbiornika wyrównawczego.
Płyn ze zbiornika praktycznie w całości można odessać strzykawką poprzez cienką rurkę, ale przez kanalik odpowietrzający przy zakrętce z uwagi na specyficzną budowę zbiornika.
Złącze sprężynowe na gumowym wężyku odblokowujesz, żeby się zacisnęło dopiero po założeniu nowego węża na króciec.
Na końcówce idącej do zbiornika wyrównawczego zwróć uwagę, powinien być oring. Niby spasowanie tych elementów nie jest jakoś specjalnie ciasne, ale warto przed montażem oczyścić złącze i zwilżyć płynem.
Wszystkie bez problemu można zrobić bez kanału. Nic nie wymaga podnoszenia auta.
U mnie się to stało w styczniu. Opisywałem to w moim wątku. Rzeczywiście, ten przewód się rozsypał. Wymienili w ASO na nowy, oczywiście na mój koszt.
Mam prośbę czy mógłbyś podać jakie wężyki trzeba wymienić mam na myśli numery części i jaki był koszt całej imprezy? W czasie przeglądu w ASO stwierdzili po numerze VIN, że problem pękających wężyków nie dotyczy mojego S-maxa (1,6 ECOBOOST) i mi nie wymienili :lol:
Danielo_82 04-03-2019, 13:04 Jeszcze sprawdzę jak wygląda ten dłuższy, ale z tego co czytałem raczej nie ma ryzyka jak w przypadku tego plastikowego idącego gdzieś z tyłu silnika.
Tutaj można znaleźć nr do Smax - 1.6 ecooost
Trzeba tylko zwrócić uwagę na ten dłuższy wężyk - wersja z automatem czy manualem.
https://ford.7zap.com/pl/car/38/6.6201/18/1554/15445/67212/
Danielo_82 04-03-2019, 17:52 No dobra. Faktycznie wymiana będzie banalna. Przynajmniej tego krótszego, bo on już przy zlapaniu w dwa palce zaczął strzelać jakby miał pęknąć. Te dłuższe idące pod pasem przednim są jeszcze elastyczne więc na razie zostawiam. A jakby ktoś jeszcze szukał, to w ASO sw nawet lepszej cenie, niż te które ktoś podlinkował.
Tutaj można znaleźć nr do Smax - 1.6 ecooost
Trzeba tylko zwrócić uwagę na ten dłuższy wężyk - wersja z automatem czy manualem.
https://ford.7zap.com/pl/car/38/6.6201/18/1554/15445/67212/
dzięki, mam pytanie o które wężyki dokładnie chodzi (s-max 1,6 EB manual), bo znalazłem jeszcze ten temat https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=120918&page=31 -każdy podaje inne numery części .. :shock:
dzięki, mam pytanie o które wężyki dokładnie chodzi (s-max 1,6 EB manual), bo znalazłem jeszcze ten temat https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=120918&page=31 -każdy podaje inne numery części .. :shock:
W linku, który podałem znajdziesz właściwe numery. Potem możesz wysłać zapytanie do serwisu i dostępność, podając te numery + vin swojego auta.
Krótki jest dostępny w sprzedaży, długi raczej w serwisie. Pytaj w Bemo Motors w Poznaniu, mają dobre ceny.
Danielo_82 06-03-2019, 19:45 W linku, który podałem znajdziesz właściwe numery. Potem możesz wysłać zapytanie do serwisu i dostępność, podając te numery + vin swojego auta.
Krótki jest dostępny w sprzedaży, długi raczej w serwisie. Pytaj w Bemo Motors w Poznaniu, mają dobre ceny.Za ten krótki w bemo właśnie dałem 77 zł. Jutro wymiana. Te dłuższe chyba sam dorobię z wężyka. Ale to później bo na razie wyglądają dobrze.
Tutaj można znaleźć nr do Smax - 1.6 ecooost
Trzeba tylko zwrócić uwagę na ten dłuższy wężyk - wersja z automatem czy manualem.
https://ford.7zap.com/pl/car/38/6.6201/18/1554/15445/67212/ Czyli chodzi o 2 przewody i jedną rurę:
1799492 1726266 1711960 ? Czy zbiorniczek też trzeba wymieniać?
Czyli chodzi o 2 przewody i jedną rurę:
1799492 1726266 1711960 ? Czy zbiorniczek też trzeba wymieniać?
Wymień najlepiej oba:
1711960 (dla skrzyni manualnej)
1799492
nie mam pojęcia kto doradzał, żeby wymieniać ten trzeci.
Samego zbiornika nie ma co wymieniać pod warunkiem, że nie ma na dnie spękań (to też się zdarza). W razie czego jak będziesz chciał mam taki zbiornik ze swojego po wymianie (stan idealny, niecałe 50 tys. przebiegu) - opisywałem to w swoim wątku o dorobieniu układu sygnalizacji. Jak coś to pisz na priv.
Ja ze swojej strony dodam, że te węże nie starzeją się z powodu wieku, ale ilości przejechanych kilometrów - co odpowiada czasowi ich grzania płynem chłodniczym. W moim aucie były w idealnym stanie (były elastyczne), ale z mojej lektury nt. wynika, że już przy przebiegu 120-140 tys. km zaczynają się z nimi problemy - stają się bardzo kruche. Jedynie chyba Volvo poszło po rozum do głowy i ma w ofercie ten krótki wąż cały elastyczny, ale nie miałem pewności czy będzie pasować do forda.
Wymień najlepiej oba:
1711960 (dla skrzyni manualnej)
1799492
nie mam pojęcia kto doradzał, żeby wymieniać ten trzeci.
Samego zbiornika nie ma co wymieniać pod warunkiem, że nie ma na dnie spękań (to też się zdarza). W razie czego jak będziesz chciał mam taki zbiornik ze swojego po wymianie (stan idealny, niecałe 50 tys. przebiegu) - opisywałem to w swoim wątku o dorobieniu układu sygnalizacji. Jak coś to pisz na priv.
Dziękuję bardzo za pomoc. Zbiorniczek wygląda bardzo ładnie, więc go na razie zostawię :) pozdro
Jedynie chyba Volvo poszło po rozum do głowy i ma w ofercie ten krótki wąż cały elastyczny, ale nie miałem pewności czy będzie pasować do forda.
__________________
Ja widzę ze mam też cały do /jednak/ trójnika elastyczny czyli plastyk....to mam go wymieniac czy nie? Pozdrawiam
To już Twoja decyzja. Ja uznałem, że to bardzo mała kwota za ryzyko, że to może spowodować przegrzanie silnika i wymieniłem.
teraz wszystko jest jasne....będzoe zmieniony...mam 55tysiecy km wyglada nawet ładnie ,ale spokój za wszelka cene ten krotki i ten ciezszy dłuższy.Dzieki!!
adam_blue 19-03-2019, 18:17 Koledzy w temacie płynu.Jakie macie normy ubytków? 1.6 EB u mnie 200-300ml na około rok odparuje. W Serwisie kiedyś zapytałem to ponoć w EB ten płyn do standard, że klienci dolewają i często pytają o ten temat. Jak u was? z dolewkami. Zastanawiam się czy to efekt turbiny? jest w płaszczu wodnym, wyższa temperatura itp.
Koledzy w temacie płynu.Jakie macie normy ubytków? 1.6 EB u mnie 200-300ml na około rok odparuje. W Serwisie kiedyś zapytałem to ponoć w EB ten płyn do standard, że klienci dolewają i często pytają o ten temat. Jak u was? z dolewkami. Zastanawiam się czy to efekt turbiny? jest w płaszczu wodnym, wyższa temperatura itp.
Jeżeli odparowuje to masz problem z korkiem (niedokręcony i puszcza bokiem - lub zaworek upustowy przecieka) lub gdzieś indziej ucieka lub masz problem z głowicą.
Turbina nie jest w żadnym płaszczu wodnym - kto Ci takie głupoty nagadał?
Na pewno silniki są dużo gorętsze niż inne - 95- 105 st C to norma.
W poprzednim silniku (przed pęknięciem rurki na autostradzie i cichym zgonie) przez 6 lat nie musiałem nic dolewać. Teraz od wymiany 2 lata temu też nic nie muszę dolewać i poziom jest OK.
|