Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Błąd P0299 1.6 tdci 90km niskie ciśnienie doładowania


coligostro
01-05-2016, 16:57
Witam wszystkich!
Problem dotyczy focusa 1.6 tdci z 2006 roku przebieg 130000Mil samochod kupilem w zaniedbanym stanie okolo 3 miesiecy temu po wymianie oleju paska rozrzadu zajalem sie problemami ktore sygnalizuje komputer brak plynu eloys (dolane i zaznaczono dolewke w ECU), przeplywomierz powietrza i egr (wymienione na nowe) DPF (wyciagniety zalany chemia i przeplukany) ostatni blad odnosi sie do turbo P0299 jednak nie wiem za co sie zabrac podcas wyciagania DPF wszystkie doloty do turba sprawdzone i zamontowane poprawnie. Silnik pracuje poprawnie ( jednak nie przyspiesza dobrze nie czuc juz jak turbo sie zalacza raczej jakby szedl z taka sama moca caly czas) komputer nie widzi problemu do momentu przekroczenia 3000 obr. lub podczas proby mocnego przyspieszenia ale tez powyzej 2500 obr - zapala czerwona diode i komunikat usterka ukladu silnika. (po zgaszenieu i odpaleniu wszystko znowu OK)
Teraz prosba do was czy ma ktos moze zdjecia rozebranego turba do 1.6 chodzi mi o lopatki poruszajace sie w turbine (zmienna geometria) bo albo sie zaklinowaly albo groszka nie trzyma cisniena przewod do gruszki daje podcisnienie w zaleznosci od nacisnieca gazu.
Pytanie jest do posiadaczy focusa czy podczas postoju i nacisnieciu gazu mozecie zobaczyc czy pin od gruszki porusza sie w gore w dol bo u mnie jest caly czas w miejscu ale moze ze podczas postoju.

GTB20
01-05-2016, 17:04
Na postoju to sobie możesz. Jeszcze jakbyś w iasnal pedał gazu do samego dna i przytrzymaj tak kilka sekund to odrobinę się powinno cięgno gruszki ruszyć.

coligostro
01-05-2016, 17:16
Sprobuje jeszcze zdemontowac turbo odpiac gruszke i sprawdzic strzykawka i przewodem czy sie rusza jak tak to bedzie zaklinowany mechanizm lopatek tylko potrzebuje zobaczec zdjecia jak wygladaja zeby nie bylo ze rozkrece i wysypia mi sie czesci ktorych nie bede umial poskladac do kupy.
Jesli ktos ma zdjecie lub schemat jak wyglada turbo w srodku to prosze o pomoc na coligostro@gmail.com .

krzys1968
01-05-2016, 17:48
Moze to jeszcze byc przyczyna niedoladowania

coligostro
01-05-2016, 18:18
Jesli to bylo by problemem w przewodzie nie bylo by podcisnienia a jest i zwieksza sie przy naciskaniu gazu. Tak sadze ale nie jestem pewien moze i tak jest za male.

coligostro
01-05-2016, 21:39
GTB20 dlaczego piszesz ze pin od turba sie nie rusza na postoju ????
https://m.youtube.com/watch?v=xtiHH0tGYzE
Takie pomaganie.....
Jak ktos nie wie i pisze....
I jak tu polegac na kims
Ja chociaz jak czegos nie wiem to nie odpisuje!!!

GTB20
03-05-2016, 07:27
Lto nie jest żaden pin to po pierwsze a po drugie tu przedstawia nieodpowiedni silnik w dodatku z turbina na zmiennej geometrii. Mowa jest o turbiny na WG.
Nie wiem czy też rozumiesz zasadę działania tych elementów ale przypatrz się ze w tym filmie geometria się otwiera w momencie jak pedały gazu został odpuszczony. Odpalenie silnika to geo przymkniete jest na maxa, dodajesz gazu i dalej przymkniete geo. Jak umiejętnie to zrobisz np w tdi to ta geo nie wiem czy drgnie choć z milimetr czy dwa. Na wg jest jeszcze ciekawiej. Za dużo tego przewalkowalem by nie wiedzieć jak to jest.

bartosh80
03-05-2016, 08:20
Pytanie jest do posiadaczy focusa czy podczas postoju i nacisnieciu gazu mozecie zobaczyc czy pin od gruszki porusza sie w gore w dol bo u mnie jest caly czas w miejscu ale moze ze podczas postoju.

Co prawda posiadam Volvo (silnik, turbina identyczna) ale na postoju podczas operowania pedałem przyśpieszenia sztanga turbiny zachowuje się jak na załączonym wcześniej filmiku - pracuje góra/dół.

coligostro
03-05-2016, 09:58
Na filmie silnik jest identyczny jak moj 1.6 hdi czyli 1.6 tdci oslony turba i turbo + rura olejowa to samo i w moim i w tym na filmie jest vgt czyli twoje wg a problem to gruszka z pinem (z ang.) po polsku nie wiedzialem jak to nazwac.
https://m.youtube.com/watch?v=hEDogQ_Csp4

Bump: http://www.skc.org.pl/index.php/topic,493.0.html?PHPSESSID=f9fd011acf2ac1bb2322637 f584937bc
Jak by ktos mial problemy jak ja.

bartosh80
03-05-2016, 10:21
Poczytaj te tematy:
- http://www.skc.org.pl/index.php?topic=493.0
- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=460275
- http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=223134

halukuba
03-05-2016, 16:11
W ubiegłym roku bujałem się z podobnym problemem, błąd bodajże P0234... lub coś koło tego, w każdym razie "przeładowanie turbo". Jak już gdzieś ktoś wyżej wspomniał chodziło o sterowanie turbiny i rzeczywiście wymiana zaworu Pierburg przywróciła pracę turbo do poprawnej.

Dzisiaj mam inny problem, dokładnie jak w temacie błąd P0299 błąd podciśnienia turbo. Teraz w drugą stronę czyli niedoładowanie turbo ;p Łudziłem się, że to tylko gdzieś nieszczelne przewody jednak wczoraj mekanik rozebrał turbo i stwierdził że geometria do wymiany, łopatki powyginane i pourywane, ale będzie żył...

Łącze się w bólu, pozdrawiam Kuba

Svirek89
06-03-2019, 15:14
Witam, piszę w nowym temacie ponieważ ostatni nie rozwiązuje mojego problemu i jest tak stary, że chyba nikt mi tam nie odpisze.

Krótko o objawach:
- autko od 4 tygodni przestało ciągnąć
- wchodzi w tryb awaryjny przy biegach 4-5 podczas próby przyspieszenia.
- turbina tak jak by chciała a nie mogła.
- nie kopci jakoś inaczej niż normalnie, po prostu nie ma mocy.

Co zostało sprawdzone:
- ciśnienie doładowania ( słabe bo 1200 mbar ale pytanie dlaczego jest takie, czy nie robi ciśnienia, a może robić chce ale ucieka gdzieś)
- turbo nie gwiżdże anie nie szumi metalicznie.
- gruszka trzyma ciśnienie na pompce po sprawdzeniu.
- nie ma widocznych gołym okiem nieszczelności na układzie dolotowym.

Mechanicy doradzają regenerację turbiny ale ja wole sprawdzić dokładnie bo nie chce wydawać na darmo kasy jak kolega z bliźniaczego tematu. Już kiedyś doradzili mi wymianę pompy paliwa i mało tego nie zrobiłem a winą gaśnięcia samochodu był wydmuchany gumowy oring na powrocie paliwa.

Proszę o pomoc.

gibaj
07-03-2019, 14:05
czujnik sterowania turbiny ?

Svirek89
21-03-2019, 11:55
dziękuję za liczne odpowiedzi/podpowiedzi. Temat do zamknięcia. Powodem był przetarty gumowy element.

tomzi
23-03-2019, 22:12
Możesz dla potomnych przybliżyć który? Sam się z podobnym borykam...

HPBaxxter
24-03-2019, 10:05
dziękuję za liczne odpowiedzi/podpowiedzi. Temat do zamknięcia. Powodem był przetarty gumowy element.

Mógłbyś konkretnie opisać co było powodem i w którym miejscu to jest?
Ogólnie co jakiś czas wyskakuje u mnie ten sam błąd, ale dowiaduje się o tym dopiero po podpięciu OBD. Nic na desce się nie swieci, a auto jedzie raczej tak jak powinno. Ciągnie prawidłowo. Bynajmniej takie mam wrażenie. Nie wiem czy powinienem się tym przejmować na chwile obecną.

Svirek89
28-03-2019, 18:05
nie wiem w którym to było miejscu, wymienił mi mechanik. Przetarty był gumowy przewód długości 5cm który był zgięty pod kątem 90st.

SZY 33234
02-07-2019, 12:46
Pomóż innym i napisz Proszę który to przewód, Pozdrawiam

AdamLT
08-08-2019, 14:38
Witajcie, podłączę się pod temat.

Mam taki sam problem jak kolega błąd P0299
1,6 tdci 90km , 144 tys km, głównie przebieg po mieście trasa 200km raz na 2/3 miesiące.
w modelu FL - czyli turbo ze zmienną geometrią, ale programem obcięte na 90KM.

Błąd P0299 pojawia się , ale tylko w specyficznych warunkach, czyli tylko jak temperatury są 25C+ i auto dobrze się rozgrzeje.
Rano praktycznie nigdy problemu nie ma, auto jedzie dynamicznie na wszystkich biegach, całą zimę też problemu nie ma.
Tuż zanim pojawi się błąd czuć, że auto nie ma mocy, jest mułowate i się nie zbiera. Po pojawieniu się błędu wchodzi w tryb serwisowy, kontrolka awarii silnika i max obroty 3000, więcej nie pozwoli i generalnie nie jedzie.
Jeśli zresetuję błędy i zgaszę auto i odpalę to silnik zazwyczaj znów ma moc, aż nie wywali błędu.
Błąd P0299 co ciekawe pojawia się jako błąd oczekujący i nie ma żadnych innych błędów.

Wstępnie oglądałem połączenia gumowe i nie widzę uszkodzeń albo nieszczelności.
Oglądałem metalową rurę za turbo i też nie widzę aby była jakaś pęknięta czy coś.
nie słychać nieszczelności aby coś gwizdało, itp.
brak objawów typu kopcenie itp.

Zastanawiam się co dalej aby to jakoś zdiagnozować.
Czy na ślepo wymieniać zawór podciśnieniowy sterujący turbo ?
Czy ewentualnie można próbować odczytać jakieś parametry jak doładowanie itp. i ile powinny wynosić przy jakich obrotach?
Ktoś coś podpowie od czego zacząć ?
Obawiam się że typowy warsztat zaraz powie turbo do regeneracji bez pochylenia się nad tematem.

hindus
08-08-2019, 14:42
Intercooler nie jest zapchany?

AdamLT
09-08-2019, 13:23
Czemu miałby być zapchany ?
ja rozumiem, że ten silnik ma problemy z separacją oleju i w dolot idzie dość dużo oleju, ale na tyle aby zapchać IC ?
nie widziałem wątku, który by wskazywał na taką przypadłość.

Żeby dobrze obadać IC to chyba trzeba ściągnąć zderzak ?
ja się zastanawiam czy to nie jest bardziej objaw braku wysterowania (zawór http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Elektrozawor-sterowanie-podcisnienia-turbiny-1.6-TDCi/4762) lub przycinania się zmiennej geometrii turbo.

hindus
09-08-2019, 13:32
Chodzi mi o chłodnicę IC, nie o przelot :) da się Karcherem przepłukać ale po zdemontowaniu zderzaka rzeczywiście jest łatwiej

AdamLT
09-08-2019, 13:55
Ok, nie zrozumieliśmy się.
Nie nie wydaje mi się aby był zapchany - w sensie nie zauważyłem nagromadzenia brudu po wierzchu, ale ok dzięki zweryfikuję dokładniej.

tryhp3
09-08-2019, 14:51
Ja mam identyczny problem jak jest ciepło ale z Citroen C4 1.6 HDi, czyli z tym samym silnikiem co w Focusie. U mnie tez stawiam na IC. U mnie IC ma wyciek oleju.

EW1
10-08-2019, 07:33
A jaki przebieg silnika i czy to wersja z dpf? Jeśli to wersja z dpf to kiedy był wymieniany albo czyszczony profesjonalnie tzn w wymontowaniem (ze wzgl na popiół) ?

tryhp3
19-08-2019, 07:41
16V, 110 KM, 325 tys przebiegu, bez DPF fabrycznie.

EW1
20-08-2019, 07:54
Zatem w/g objawów i przebiegu to wygląda na kończącą się turbinę . Prawdopodobnie zbyt niskie ciśnienie smarowania turbiny ale to tylko diagnoza na odległość

SZY 33234
24-08-2019, 11:57
Mam takie same objawy ff mk 2 fl, 2010 1.6 tdci 90 KM z dpf przebieg oryginał 200 tys powyżej prędkości 140 wchodzi w tryb awaryjny, po ponownym uruchomieniu silnika auto jeździ jak nowe, może to być winna czujnika ciśnienia doładowania? Pod podpięcie pod komputer wskazuję dwa błędy zbyt niskie ciśnienie doładowania i drugi błąd zbyt wysokie ciśnienie doładowania, dolotu szczelny, zawór n75 wymieniony, jakieś pomysły? Spróbować wymienić ten czujnik ciśnienia dolotu?

AdamLT
02-08-2020, 10:29
Zatem napiszę raz jeszcze
FF MK2 FL kombi 1,6 TDCI przebieg 152tkm - oryginalne, znam auto od nowości choć jestem drugim włascicielem.
Auto wchodziło w tryb awaryjny i wyrzucało w błędach prawdopodobnych P0299 - niskie ciśnienie doładowania.
Z moich obserwacji ciśnienie max było na poziomie 0.9 bar na pełnym bucie, ale znacznie częściej 0.7 bar.
Problem pojawiał się głownie jak było ciepło, rzadko zimą.
Wymieniłem zawór podciśnieniowy sterujący łopatkami turbiny (oryginał był Pierburg i taki też kupiłem Zamiennik dla FORD Indeks: 1313848
dla nr fabrycznego: 3M5Q-9E882-CC / 7.01633.02 / 9672875080 / 7.00968.04.0) i problem zniknął, auto odzyskało wigor i nawet w gorący dzień pod obciążeniem nie wyrzuca już błędu.
Co do samych rurek na zaworze są dwie średnice. 5mm i 4mm. 4mm to o ile pamiętam kolanka 90 stopni, natomiast 5mm jest rurką chyba z 3 kawałków rurki i dwóch złączek jednej prostej, drugiej kolanko 90 stopni, a na końcu jest filterek z tyłu silnika pod pokrywą wierzchnią silnik. Problem z tymi rurkami, że są tak luźne po czasie, że prawie spadają. Mają oznaczenie EPDM co przypuszczalnie oznacza materiał choć pewnie można założyć silikonową, bo tam jest podciśnienie.
Ja je u siecie wymyłem i skręciłem izolacją, bo po wymianie zaworu przy każdym dotknięciu się wysuwały i rozłączały z kroćców.

Na szczęście mimo upływu 2 lat mechanizm łopatek się nie zapiekł...
auto osiąga 180kmh czyli blisko Vmax więc zakładam, że wróciło do sprawności.

przypuszczam, że błąd P0299 jest uniwersalny dla fordów i generalnie może oznaczać ten sam problem w innych modelach.

EW1
03-08-2020, 08:11
kamil
A powiedz mi proszę czy sam wymieniałeś sterowanie turbiną czy ktoś ci to robił i dopasował skok sztangielki? Możesz mieć niewłaściwie dopasowane skoro masz nówkę bo inaczej to bym obstawiał na zacinanie się gruszki i przeładowanie turbiny

Bump: P0299 wyskoczyć też może przy niesprawności EGR ale wtedy jest więcej objawów bo i czasem czarny dym , brak mocy i delikatne szarpanie silnikiem

SZY 33234
12-08-2020, 07:16
Witam,
Sprawdzić przewód idący między turbiną a filtrem powietrze, a zwłaszcza miejsce łączące przewód z turbiną jeżeli jest ok to egr do wymiany i po problemie.

AdamLT
27-02-2021, 13:37
Po pół roku jazdy focusem niestety problem wrócił... choć nie jestem przekonany czy ten sam...
najpierw dostałem błąd: P042f czyli zawór EGR zamknięty
auto straciło moc.
Po zgaszeniu motoru i skasowaniu błędu auto odzyskało moc i jeździło poprawnie przez 10 minut.
Niestety przy ponownym odpaleniu brak dynamiki, widać że ciśnienie doładowania jest ograniczone i na wysokim biegu powyrzej 140kmh wraca P0299

zdaje się, że należy zdiagnozować EGR czy jest sprawny jak nie to wymienić
zweryfikować sprawność DPF
jakoś nie chce mi się wierzyć, że padł zawór sterowania łopatkami po pół roku... no chyba że wężyki spadły....
Ciekawe czy zawór od 2,0TDCI można użyć, różni się w zasadzie tym, że filterek ma na sobie, a nie wyciągnięty na górę silnika na rurce - 2,0 chyba cały zaworek jest na górze silnika, a nie w bezndziejnym miejscu jak w FF 1,6tdci.

SZY 33234
27-02-2021, 16:51
Powiem Ci tylko tyle że na tym forum nie dowiesz się nic. Ja postaram się Ci doradzić bo sam miałem taki problem który wracał i wracał zwłaszcza jadąc w dłuższą trasę , po wymianie węża turbiny łączącego filtr powietrza który wydawał się być dobry tzn nie miał żadnych zapoceń tylko był nieoreginalny i nie miał oryginalnych opasek zaciskowych i po wymianie na oryginalny używany problem ustąpił z błędem P0299 loow boost ale pojawiło się świstanie ale błędów zero sumienia również zero turbina ciągnie ładnie i z tego co słyszałem od paru ludzi którzy znają się na tych silnikach lubią wiodczeć końcówki gumowe które wchodzą bezpośrednio na zawór doładowania i tamtędy ucieka ciśnienie tylko pytanie jak zaradzić na ich szczelność?

AdamLT
28-02-2021, 16:19
Dzięki za zgłoszenie chęci do pomocy.
Co do auta to u mnie jest pełny oryginał z przebiegiem 160 coś tys. km auto jest polskie poleasingowe i służbowo należało do mojego kolegi więc przeszłości jestem pewny.

"z tego co słyszałem od paru ludzi którzy znają się na tych silnikach lubią wiodczeć końcówki gumowe które wchodzą bezpośrednio na zawór doładowania i tamtędy ucieka ciśnienie tylko pytanie jak zaradzić na ich szczelność?"
O ile Ci ludzie mieli na myśli zawór sterowania łopatek turbo umieszczony w FF z tyłu silnika nad półosią napędową, to tak te końcówki wężyków są luźne jak...
tamtędy nie ucieka ciśnienie, a raczej podciśnienie i powoduje zbyt małe wychylenie łopatek...
co na to zaradzić? wymienić na rurki silikonowe chyba 4 i 5mm oby odporne na oleje i paliwa były.

Niestety dziś zaczytałem Forscanem:
w PCM P253F-20 - stary olej... tu faktycznie przydałoby się go już wymienić 10tys km zrobił.
w EPS U261B-20 - nieprawidłowe zakończenie programu
Żaden nie ma związku z problemem braku mocy.

Auto mocy jak nie miało tak nie ma... turbo ładuje późno...
czyli przy 3krpm może 3500 gdzie powinno mieć pewnie 0,7 bar ma 0,3...
gdzieś na pełnych obrotach ma może 0.8 bar , a powinno mieć 1.1bara.

Na tę chwilę diagnostyka błędów powiedziałbym mało udana.
Co ciekawe myślałem, że uda mi się zweryfikować np. DPF... ale jakoś nie widzę zbyt wielu Pidów od DPF...

Próbowałem też wywołać reset adaptacji EGR.
Niestety procedura resetu jest przerwana przy 16% z błędem "Procedura serwisowa została przerwana" mimo że niczego się nie dotykam.

SZY 33234
28-02-2021, 17:58
Jadąc od tyłu:
1. Aby komputer wykonał prawidłowo adaptację egr musisz wykasować wszystkie błędy i ecu nie może mieć nawet jednego błędu bo tego nie wykonasz
2. Wymień wszystkie opaski zaciskowe na wężach od turbo do intercoolera na nowe
3.Wymień możesz kupić używkę tylko że w oryginale przewód turbiny łączący filtr powietrza
3. Na wyłączonym silniku rozruszaj gruszke turbinę wciskając ja delikatnie w dół i spryskaj ja wd40 od samej góry tzn od turbiny w dół przy ściągniętym wężyki od zawory n75 turbiny
4. Z tymi końcówkami trudno mi powiedzieć ponieważ u mnie są one szczelne (smaruje je co roku wazelina techniczna żeby nie zgrebiał) dla pewności kupił bym na Twoim miejscu używki w oryginale tylko że wszystkie czyli od turbo, serwa hamulcowego i od zbiornika podciśnienia
5. Zczytaj dpf kpa wartości

Też posiadam Focusa z firmy tzn z jednego z dużych browarow i już 4 auto mam od nich i nigdy bym nie kupiłam tylko od nich także aut po firmowych nie ma się co obawiać pozdrawiam

AdamLT
03-03-2021, 07:49
DP_DPF,kPa
0,9 kPa przy 788 RPM
2.6 kPa przy 3091 RPM

SZY 33234
03-03-2021, 09:03
Bardzo dobre parametry, a jak map obd tzn jak dmucha turbina?

EW1
03-03-2021, 16:57
A jak się ma czujnik temperatury spalin ?? Są dwa ale ten w dpf odpowiada też za pracę egr

AdamLT
07-03-2021, 10:48
Panowie nie powiem, ale trochę mi ułatwicie jak powiecie, które parametry w forscanie was interesują... do tego nie wiem czemu nie dostaje powiadomienia o uaktywnieniu konta na forscanie więc i z darmowej licencji chyba nici...

ja mogę próbować sprawidzć parametry... ale potrzebowałbym bliższego namiaru na nazwę PIDa... bo będziemy się z tym wozić po 5x...

Co do resetu adaptacji EGR to robiłem po wykasowaniu wszystkich błędów z DTC więc teoretycznie było czysto.

wczoraj na trasie szybkiego ruchu jak zwykle 4bieg, 140kmh i P0299.

Turbo na tę chwilę ładuje za mało mac 0,8Bar zamiast 1.1-1.2Bar no i wstaje jak dla mnie też za późno, bo czuć że coś pompuje jak obroty są 3000+ do tych obrotów auto to kompletny muł.

https://www.dropbox.com/s/m836f94t15u74vl/dpf3072021.JPG?dl=0

https://www.dropbox.com/s/vzds9393slr7pdr/dpf3072021-2.JPG?dl=0

Podsumowując nie pozostaje nic innego jak:
1. sprawdzić poprawność działania gruchy, zdjąć podciśnienie, poruszać dźwignią zobaczyć czy chodzi luźno, potem wepchnąć dźwignię do gruchy i zatkać podciśnienie zobaczyć czy nie wychodzi sztanga.
2. zobaczyć czy przy odpalaniu jest ssanie w przewodzie od sterowania gruchą... jeśli nie ma to zweryfikować całe przewody podciśnienia do zaworu.
3. zweryfikować sam zawór ... i to się da chyba tylko podmieniając na inny...
? jakieś pomysły
4. można wymyć MAF

Jeśli tu wszystko jest ok to trzeba szukać nieszczelności za turbo, ale nie słyszę aby coś świstało, furkotało itp... a pół roku temu nic takiego nie zauważyłem.

Jakieś inne pomysły ?

AdamLT
13-03-2021, 23:12
1. sprawdzone
2. sprawdzone - znaleziony problem przerwa w przewodach podciśnienia dosłownie tuż pod zaworem podciśnieniowym do serwa przewód był rozdarty, więc na zawór nie dochodziło podciśnienie.

po wymianie 15cm przewodu gumowego fi4mm od zaworka do pierwszego łącznika auto odzyskało wigor.
już nie pojawia się P0299 low boost presure na 4tym biegu przy 140kmh, a auto znów jedzie z dołu.
Rozdarcie prawie na oczach, ale trzeba się schylić i te oczy wsadzić pod plastik podszybia, bo stojąc patrząc na silnik zwyczajnie nie było widać.

inna kwestia, że moje turbo gt1544V ma pewne bicie na boki na wirniku sprężającym przy 153k km... ale z tego co widzę te turbiny tak mają, a regeneracja to może być jeszcze więcej problemów... pozostanie chyba chwilowo jeździć obserwować jeśli olejem nie pluje, ani nie pali, wirnik korpusu nie dotyka, a wzdłużnego luzu nie czuć..

arel14
04-10-2021, 18:57
Witam

Pacjent Focus przedlift 1.6 tdci 109 km. Odczytany błąd z Forscan to P0299 - zbyt niskie ciśnienie doładowania.
Co zostało zrobione:
- sprawdzone wężyki podciśnienia: drożne, bez pęknięć
- wymieniony na nowy zawór podciśnienia turbiny
- sprawdzona szczelność układu doładowania: ściągnąłem dojscie do zimnej strony turbo, zatkałem zimną strone turbo i wprowadziłem ciśnienie przez czujnik (chyba temperatury). Żadnych dziur nie widać, węże twarde...

Po zrobieniu tego wszystkiego i skasowaniu błędu turbo ładuje 1,2 bara - 1,8 bara. Czyli odejmując ciśnienie atmosferyczne wychodzi, że turbo ładuje 0,2 - 0,8 bara. Po czym w trakcie jazdy wywala znowu P0299...

Sztanga na turbo działa i podczas tzw. "przygazówki" rusza się, a na wolnych obrotach stoi w miejscu.

Dodam jeszcze, że sprawdziłem luz poosiowy i promieniowy na turbo. Wychodzi na to, że luzu promieniowego prawie nie ma a poosiowy jest delikatny ale wydaje mi się, że te luzy są jeszcze w normie.


Jakieś pomysły co zrobić dalej?
Pomysły już mi sie kończą

Dzięki i pozdrawiam

luckyboy
04-10-2021, 19:30
Turbosprężarka oryginalna czy regenerowana?

arel14
04-10-2021, 19:34
Nie wiem. Kupiłem to auto niedawno a turbina jakas brudna bardzo nie jest z zewnątrz.

Vultar
09-10-2021, 09:05
Sprawdź jeszcze czy podciśnienie jest szczelne do tego najlepiej zapotarzyc się w vakuometr. Ja wpinam się w trójnik przy akumulatorze, gasisz silnik i po jakimś czasie sprawdzasz czy jest takie same podcisnie. Kolejna kwestia to podcisnie sterujące turbiną, na jalowym powinno być - 0.6bar.

kronosh
10-10-2021, 18:37
Witajcie,
Od kilku dni czuje że turbo w moim 1,6tdci (109 KM), nie ciągnie. Odczytałem błędy forscanem i jedyne co się wyświetliło to: P0299-21 (niskie ciśnienie doładowania). Czy odczyt Forscanem określonych parametrów (tzw. PID-ów) pomoże zawęzić poszukiwanie usterki (dla ktorych PIDów sugerowalibyście odczyt ciągły - silnik pod obciążeniem)?
Dodam tylko że żadne kontrolki się nie palą, auto nie kopci, za to brak mocy jest odczuwalny.

hindus
10-10-2021, 18:55
Do sprawdzenia sterowanie turbiną (gruszka, zaworek n95 Pierburg). Kolega w poście #41 pisał od czego warto zacząć :)

kronosh
11-10-2021, 07:21
Do sprawdzenia sterowanie turbiną (gruszka, zaworek n95 Pierburg). Kolega w poście #41 pisał od czego warto zacząć :)

Dziękuje za wskazówki. Wszystko co dam rade sprawdzić bez dostępu do samochodu z kanału/podnośnika to dziś zrobię. Czy mogę się również podpierać jakimiś odczytami (jakie PIDy) z Forscan ?

arel14
12-10-2021, 12:55
Witam

Pacjent Focus przedlift 1.6 tdci 109 km. Odczytany błąd z Forscan to P0299 - zbyt niskie ciśnienie doładowania.
Co zostało zrobione:
- sprawdzone wężyki podciśnienia: drożne, bez pęknięć
- wymieniony na nowy zawór podciśnienia turbiny
- sprawdzona szczelność układu doładowania: ściągnąłem dojscie do zimnej strony turbo, zatkałem zimną strone turbo i wprowadziłem ciśnienie przez czujnik (chyba temperatury). Żadnych dziur nie widać, węże twarde...

Po zrobieniu tego wszystkiego i skasowaniu błędu turbo ładuje 1,2 bara - 1,8 bara. Czyli odejmując ciśnienie atmosferyczne wychodzi, że turbo ładuje 0,2 - 0,8 bara. Po czym w trakcie jazdy wywala znowu P0299...

Sztanga na turbo działa i podczas tzw. "przygazówki" rusza się, a na wolnych obrotach stoi w miejscu.

Dodam jeszcze, że sprawdziłem luz poosiowy i promieniowy na turbo. Wychodzi na to, że luzu promieniowego prawie nie ma a poosiowy jest delikatny ale wydaje mi się, że te luzy są jeszcze w normie.


Jakieś pomysły co zrobić dalej?
Pomysły już mi sie kończą

Dzięki i pozdrawiam


Okazało się, że wężyki podciśnienia są słabo drożne - były drożne ale za mało.
Zwłaszcza ten co idzie do gruchy do turbo. Wymieniłem wszystkie wężki i błędu nie wywala. Ładnie ciągnie turbo. Ten błąd P0299 wywalało bardzo rzadko. Trzeba było z 5 km pojezdzic autem. Narazie spokoj. Jak wywali znowu błąd to ide krok dalej i będę sprawdzał podciśnienie w pompie vacum. Pozdrawiam