adam1g
23-05-2018, 18:21
Witam,
chciałbym się dowiedzieć czy należy przeprowadzać adaptacje powershift 6DCT450
dziękuję i pozdrawiam Adam
chciałbym się dowiedzieć czy należy przeprowadzać adaptacje powershift 6DCT450
dziękuję i pozdrawiam Adam
Zobacz pełną wersję : [Ogólne] Procedura adaptacji sprzęgła w Powershift 6DCT450 w programie FORSCAN adam1g 23-05-2018, 18:21 Witam, chciałbym się dowiedzieć czy należy przeprowadzać adaptacje powershift 6DCT450 dziękuję i pozdrawiam Adam totek2 24-05-2018, 06:52 czy należy przeprowadzać adaptacje powershift Serwisy raczej tego nie robią ale większość użytkowników przy wymianie oleju tak. Piotr_V6 25-05-2018, 21:07 Niby po co ?? Po wymianie oleju żadnej adaptacji się nie robi, nie ma takiej potrzeby stingerA6 25-05-2018, 21:17 Jak chodzi dobrze to nie ruszać bo można zrobić kuku pasiek 25-05-2018, 21:54 Lepiej nie ruszać, żeby nie wywoływać wilka z lasu ;) adam1g 13-06-2018, 17:28 dzięki za odpowiedzi pytam bo właśnie moja skrzynia czasem "zgrzyta" pomiędzy 1-2 bieg i zastanawiam się co z tym zrobić arekmiz 13-06-2018, 18:44 Szykować kasę... :) juri2069 13-06-2018, 22:18 Nie jednemu zgrzyta i zgrzytala wiele km :) jest nawet temat o tym , że ludzie szukają już problemów zgrzytania w turbo i innych rzeczach bo każdy jest bezradny :) Jony8 09-03-2019, 13:26 Witam Chciałbym zrobić adaptację sprzęgła w S-maxie 2.0tdci z PS z 2010 r. Powodem jest lekkie poszarpywanie na niższych biegach, głównie na zimnym. Wyposażyłem się w kabelek od Viakena V3 i program forscan. Na początku procedury program żąda ustawienia skrzyni na P, wciśnięcia pedału hamulca i pedału gazu do oporu(poza wyłączeniem klimy, włączeniem ręcznego itp). Po ustabilizowaniu się maksymalnych obrotów mam kliknąć ok i trzymać dalej. W moim przypadku nie da się tego zrobić ponieważ gdy skrzynia jest w trybie P nie mogę utrzymać żadnych wyższych obrotów poza tymi wolnymi jak silnik sobie sam pracuje. Po wciśnięciu pedału przyspieszenia obroty rosną na 1 sekundę i wracają do standardowego poziomu bez względu na pozycję pedału. Gdzie robię błąd? Piotr_V6 09-03-2019, 13:58 pytanie po chorobę to wogle robisz i to forscanem w dodatku Jony8 09-03-2019, 14:08 pytanie po chorobę to wogle robisz i to forscanem w dodatku Przeczytałem całą masę wątków w których takie działanie poprawiło pracę skrzyni biegów a przynajmniej osoby które to robiły tak twierdziły. Posiadając już wcześniej wymieniony kabelek przeczytałem post o tym, że w forscanie została dodana taka funkcja i jest ok wiec pomyślałem, że nie zaszkodzi spróbować tym bardziej, że jestem świeżo po wymianie oleju i filtra (tak wiem czytałem, że pisałeś że po wymianie oleju nie ma potrzeby tego robić). Piotr_V6 09-03-2019, 14:15 jeśli coś się dzieje ze skrzynią to znaczy że coś w niej niedomaga mechanicznie bądź elektrycznie lub może została źle przeprowadzona procedura wymiany oleju (zbyt mała ilość) Jony8 09-03-2019, 14:23 Jest to mój pierwszy dwusprzęgłowy automat i nigdy wcześniej takim nie jeździłem. Nie mówię, że skrzynia źle pracuje ale wydaje mi się że mogłaby trochę lepiej. Po wymianie oleju w jej pracy nie zmieniło się zupełnie nic. Na forum jest dużo wątków w których pracująca w miarę dobrze skrzynia po adaptacji zaczęła pracować wyraźnie lepiej. Część z tych przypadków miała również związek z aktualizacją oprogramowania do którego na chwilę obecną się nie spieszę z powodu rzekomej uciążliwości zmian biegów na wyższe przy zbyt niskich obrotach. Piotr_V6 09-03-2019, 17:18 w każdy automat zanim zacznie się robić głupoty trzeba się najpierw dobrze wjeździć , skrzynia również uczy się twojego stylu jazdy i operowania pedałem gazu, sposobów hamowania i tego w jakich warunkach najczęściej się porusza, do tego dostosowuje swoją pracę jeśli ciągle zmieniasz styl jazdy to może ci się wydawać że skrzynia nie tak pracuje jak oczekujesz. Powershift zimny reaguje dość agresywnie, do tego nie należy zbyt przesadzać z obrotami zanim się nie rozgrzeje do optymalnej temperatury pracy, czyli około 43stopnie, oczywiście tego widział nie będziesz ale co najmniej kilkanaście minut potrzeba aby to nastąpiło w dodatnich temperaturach. kobrys 14-03-2019, 09:09 Jestem świeżo po adaptacji skrzyni biegów inicjowanej Forscanem. W moim przypadku należało kolejno jak program prosił: 1. Włączyć tryb parkingowy 2. Nacisnąć ok w programie 3. Wcisnąć pedał hamulca do oporu 4. Wcisnąć pedał gazu do oporu 5. Utrzymywać wciśnięte 3 i 4 przez cały czas. On w tle pokazuje procedurę czy warunki są spełnione i jeśli tylko są to obroty od razu spadają do wolnych, ale procedura w tle trwa. Trzeba tak hamulec i gaz trzymać wciśnięte przez około 3-4 min on w międzyczasie sam sobie miesza obrotami. Od siebie dodam - nie rób tego sam jeśli masz mechanika daleko od domu albo nie masz darmowej lawety! Ja nie robiłem tego sam, a w zakładzie, który deklarował, że wie co robi i g*wno wyszło. Biegi owszem chodzą bajka, ale skrzynia kompletnie rozstroiła się na biegu pierwszym i wstecznym. Po wrzuceniu nawet na wciśniętym hamulcu auto podskakuje jak kangur. Po chwili od pierwszego włączenia D od uruchomienia zapłonu pierwszy bieg przestaje być możliwy do wybrania i samochód nawet na postoju rusza z 2. Auto stoi teraz w innym serwisie... Piotr_V6 15-03-2019, 19:08 gratuluje pomysłu , niszczenia zespołu sprzęgieł . kobrys 15-03-2019, 22:28 gratuluje pomysłu , niszczenia zespołu sprzęgieł . Tak zgadzam się, że pomysł był fatalny, ale nie mój ostatecznie - zakład zaproponował udział ostatecznej cenie usunięcia usterki jeśli obecny zakład uzna, że procedura adaptacji zespołu sprzęgieł miała udział w znalezionych usterkach. Z drugiej strony efekt akstamitnej zmiany przełożeń (uważam, że zupełnie tak jak w nowym) dla biegów 2-6 to przykład, że skrzynia, która szarpie przy 140kkm to nie jest zepsuta fizycznie skrzynia lub 'ten model tak ma i tak być musi', żeby Maktrans od razu proponował pełną regenerację za 9k zł. Piotr_V6 16-03-2019, 15:02 powiem ci tak , ta skrzynia czasem żyje swoim życiem i nie można być przewrażliwionym wyczuwalna zmiana biegu z 1 na 2 to normalna sprawa w tej skrzyni , tak samo jak wydawany przez nią charakterystyczny dźwięk, jakby metaliczny nie metaliczny taki dziwny dźwięk, związany ze zmianą przełożeń najczęściej na biegach 1,2,3. Do tego zmiany temperatur i praca tej skrzyni na zimno jest szczególnie dla przewrażliwionych dziwna. Ogółem adaptację robi się tylko i wyłącznie wiadomo w jakim celu i kiedy. Jeśli tłoki wybieraków są np wypracowane to i ponowna adaptacja nie wiele tu zmieni , jeśli mechatronika nie domaga to samo. A sprzęgło jak już się posypie to kaplica. Wtedy warto wyeliminować jak naj wiecej przyszłych potencjalnych usterek. Generalnie dziwi fakt że i tak części są do niej drogie po tylu latach i biorąc pod uwagę że stosowana jest nie tylko w fordzie bo i mitsu i pug i ren. i volvo gdzie konstrukcyjnie jest to samo jedynie położenie wałków wewnątrz się różni i uszczelniacz jest mniejszy w niektórych markach. Jony8 17-03-2019, 19:01 Fiu fiu... dzięki za odpowiedzi. Przeszło mi zupełnie robienie tego forscanem na własną rękę. Być może mam farta że mi nie poszło za pierwszym razem :-P A tak trochę z innej bajki czy aktualizowaliscie oprogranowanie skrzyni? Z tego co wiem moja nigdy nie była aktualizowana czyli mam soft nie młodszy niż z 2010 r. Warto? Czytałem wiele opinii z których wynikało że część aktualizacji wpływa bardzo pozytywnie na płynność zmiany biegów za czym pewnie idzie i wydłużenie jej żywotności z tym ze wszystko psują eko obroty. W którymś wątku (nie mogę go teraz odszukać) ktoś opisywał ten problem i zaznaczył, że kolejne (ostatnie) aktualizacje byly juz poprawione i polepszaly pracę skrzyni ale utrzymując juz sensowne, wystarczające obroty silnika. Czy to prawda? Czy warto zrobić aktualizację? Do tej pory tego nie zrobiłem z uwagi na opinie o zbyt niskich obrotach ale skoro w kolejnych softach jest to poprawione to chętnie podniosę sobie komfort. kuras1000 05-05-2019, 20:08 Czy u kogoś adaptacja była źródłem większych problemów ze skrzynia czy zawsze jest poprawa płynności zmiany biegów? Jak długo efekt się utrzymuje? Mam lekko wyczuwalna zmiane biegów z 1 na 2, ale tylko na zimnym oleju. Na ciepłym zmienia idealnie. Olej wymieniany ostatnio w ASO - bez zmian stary/nowy olej. Robić adaptacje? Jakie macie doświadczenia? Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka Dudi_81 05-05-2019, 21:09 Jeśli nic nie dolega skrzyni to nie rób adaptacji, wyczuwalna zmiana z 1 na 2 jest chyba u każdego. U mnie po adaptacji pojawiły się szarpnięcia przy zmianie trybów, powtórka procesu nic nie poprawiła. Po jakimś czasie miałem wyciek ze skrzyni, może bez związku, ale ... totek2 07-05-2019, 08:00 Po jakimś czasie miałem wyciek ze skrzyni, może bez związku no to raczej związku nie miało. Jak długo efekt się utrzymuje? to zależy, jak skrzynia sprawna to na kilkadziesiat tys wystarczy, jak dobita to nie pomoże wcale albo na krótko. Czarnecki 04-06-2019, 02:39 Powiedzcie czy przy maksymalnym przyspieszaniu pedał w podłodze zmiany biegów są u Was zdecydowanie bardziej odczuwalne, takie jakby przeciągane, niż przy normalnej jeździe? Czy warto zrobić adaptację? makinen 04-06-2019, 05:41 Nie ma znaczenia. W każdej skrzyni dwusprzegłowej czas zmiany biegu jest stały i krótki. Oczywiście w zależności ile biegów ma zmieniać. Przy kickdown czas jest dłuższy bo redukuje dwa biegi. Później jest kwestia trybu sport. Może o to ci chodziło. W tym trybie ciągnie do wysokich obrotów i dopiero wtedy zmienia bieg. W normalu stara się jak najszybciej wbić kolejny bieg. Czarnecki 04-06-2019, 16:04 makinen nie chodzi mi o przeciąganie na obrotach zależne od trybu tylko o dłuższą, odczuwalną zmianę biegów przy maksymalnym przyspieszaniu np. gaz w podłogę tu wiadomo, że trochę dłużej, bo jest kick down o 2 biegi, ale potem np. przy zmianie z 3/4 i z 4/5 odczuwam dłuższą zmianę biegów, zdecydowanie to czuć, czego przy normalnej jeździe prawie nie ma. Piotr_V6 04-06-2019, 16:49 to chyba tylko twoje subiektywne odczucia chyba że jest wyczuwalny uślizg , możesz to sfilmować ? makinen 04-06-2019, 19:16 To muszę się przejechać. Teraz zmieniłem sobie olej i np. zniknęło delikatne puknięcie przy zmianie z R na D. Olej czarny, ale to chyba od pyłu że sprzęgieł. Normalne. Nie miałem okazji dynamiczniej pojechać. Oleju wlałem 6.5 litra bez żadnego przelewania. Działa jak dotychczas. Piotr_V6 04-06-2019, 21:40 musi wyciekać przez otwór kontrolny następnie odpalanie przejście przez wszystkie położenia wybieraka po 20s i ponowna kontrola dolewka aż wyleci i przestanie kapać zakrecamy i plus 100-150ml grabarakutno 05-12-2019, 18:21 Powiedzcie czy przy maksymalnym przyspieszaniu pedał w podłodze zmiany biegów są u Was zdecydowanie bardziej odczuwalne, takie jakby przeciągane, niż przy normalnej jeździe? Czy warto zrobić adaptację? Mam ten sam objaw. Przy mocniejszym przyspieszeniu pod sam koniec przed przełączeniem biegu czuć chwilowe przeciągnięcie, jakby sprzęgło przez moment się ślizgało. Jest pomiędzy 1/2 i 3/4. jak jedzie się powoli nie ma tego. lsz11 06-12-2019, 07:14 Przy mocniejszym przyspieszeniu pod sam koniec przed przełączeniem biegu czuć chwilowe przeciągnięcie, jakby sprzęgło przez moment się ślizgało. Jest pomiędzy 1/2 i 3/4. jak jedzie się powoli nie ma tego. Jaki przebieg? Kiedy olej był zmieniany? Zwróć uwagę przy jakich obrotach tak się dzieje, jeśli przy ok 2000-2400 rmp to możliwe, że się sprzęgła "uślizgują". W tym przedziale obrotowym jest największy moment obrotowy dlatego jeśli sprzęgła są już słabe zaczynają ślizgać się. U mnie kiedyś wymiana oleju pomogła + adaptacja sprzęgła + przyuczenie wybieraków = jak ręką odjął ;) Sprawdź, spróbuj, może pomoże. skrap 13-01-2020, 19:10 Witam. Odkopie posta bo mam taki sam problem jak kolega grabarakutno. Czy ktoś miał doczynienia z takim problemem? skrzynia po remoncie , nowe sprzegła , mechatronika itd.. olej po 20 tys km. Gdzie szukać problemu? gruniu 27-04-2020, 08:01 Ja jestem po remoncie skrzyni biegów. Czy można jakoś zaprogramować wrzucanie poszczególnych biegów, tak by np. 5 wrzucało przy około 80. Teraz mam między 60 a 70. Tak samo ze zrzuceniem biegu. Dopiero blisko 60 zrzuca z 5 na 4. gruniu 11-05-2020, 14:58 Nikt mi nie odpisze? Po remoncie skrzyni, zauważyłem że najpierw pojawia mi się kolejny bieg na wyświetlaczu, a dopiero później bieg przerzuca. Może być, ale przed remontem, biegi wrzucał i zmieniał na wyświetlaczu równocześnie. Tylko chciałbym, aby te biegi wrzucał przy wyższych obrotach. kobrys 11-05-2020, 15:08 Tylko chciałbym, aby te biegi wrzucał przy wyższych obrotach. Nie ma opcji - należałoby dokonać modyfikacji oprogramowania skrzyni, żadna adaptacja tego nie zmieni. Może być też tak, że podczas remontu wgrano Ci nowsze tzn. bardziej ekonomiczne oprogramowanie skrzyni, które trzyma niższe obroty bo tak też było na przestrzeni lat, że obroty przy których skrzynia wrzuca wyższe biegi są odrobinę niższe. N7h4k4lr 11-05-2020, 19:29 Ja jestem po remoncie skrzyni biegów. Czy można jakoś zaprogramować wrzucanie poszczególnych biegów, tak by np. 5 wrzucało przy około 80. Teraz mam między 60 a 70. Tak samo ze zrzuceniem biegu. Dopiero blisko 60 zrzuca z 5 na 4. Dynosoft KAtowice. W Vagach zmieniają obroty zmiany biegów , może Fordy też robią. butal 09-07-2020, 08:23 Postanowiłem sam zregenerować skrzynię powershift w moim fordzie. Wymieniłem sprężyny i ich uchwyty w tłumiku drgań skrętnych, tłoczki, filtry, przekładki tarcz (tarcze były OK.), uszczelnienia. Rozebrałem i przeczyściłem wszystko. Po zamontowaniu do auta wszystko działa, ale trzeba przeprowadzić adaptację sprzęgła, gdyż nie działa ono płynnie podczas przełączania biegów. Sokoro tak daleko doszedłem to chciał bym zakończyć ten proces wykonaniem samodzielnie adaptacji. Potrzebuję pomocy: Jaką najtańszą, a skuteczną metodą mogę to zrobić tzn. jakiego interfejsu mam użyć? Piotr_V6 09-07-2020, 17:27 interfejs od Viakena i Forscan slawek-kali 09-07-2020, 17:28 i różaniec :D cafebiba99 09-07-2020, 18:36 Aso + 300zl? Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka tedi_k 09-07-2020, 22:01 ....Potrzebuję pomocy: ... Dodam od siebie - raczej "BOSKIEJ POMOCY"...:568: Jeżeli akurat Pan Bóg nie będzie miał nic lepszego do roboty... Procedura adaptacji zespołu sprzęgieł oraz procedura adaptacji zespołu wybieraka jest elementem softu sterownika skrzyni. Obie procedury napisane są na fabryczne tolerancje montażu podzespołów. Bardzo nie lubią tolerancji "na oko" standardowo używanych przez różnych "regeneratorów" mniej lub bardziej "domorosłych".:569: Czyli krótko - jakoś tak mam małą wiarę, iż Kolega poskładał podzespoły z "tolerancjami fabrycznymi" i w związku z tym raczej nie postawił bym dolarów przeciw orzechom, że procedury adaptacyjne u Kolegi mają jakąkolwiek szansę wykonać się poprawnie... Może jestem "małej wiary" i się mylę... Różaniec może być przydatny...;) butal 10-07-2020, 16:30 Dziękuję za porady. Ostatecznie zrobiłem to bez żadnych problemów interfejsem delphi. Skrzynia działa jak nowa, różaniec pewnie by nie zaszkodził, ale nie był konieczny. Mam jeszcze pytanie: Co to znaczy: "fabryczne tolerancje montażu podzespołów". Jak ja niby miałem coś bez tolerancji zmontować? Zużyte elementy można zmierzyć i ewentualnie wymienić, ale jak je źle zmontować? Sama adaptacja jest chyba po to by te różnice nie miały wpływu na pracę skrzyni.... kolopeter 15-07-2020, 08:07 gratulacje. napisz cos więcej o naprawie. duzo czasu to zajęło? oglądałem serwisowki , filmiki i w sumie naprawa nie wygląda jakoś strasznie. Jedynie problem może być z jednym toolsem. I oczywiście ile cię to kosztowało? zaraz wyjdzie , ze naprawa jest tańsza niż przekładka na manual :) Piotr_V6 15-07-2020, 14:50 Same części do sprzęgła nie wychodzą ekstremalnie drogo jeśli do zrobienia jest tylko sprzęgło , samo sprzęgło gotowe można kupić zregenerowane za około 2600-3500zł gorzej sprawa się ma jeśli trzeba rozkładać skrzynię na czynniki pierwsze aby dostać się do np czujnika obrotów , do tego zrobisz zespół sprzęgła za jakiś czas wyjdzie na bank mechatronika , zrobisz mechatronikę możesz mieć pecha z widełkami i wygniecione tłoki wybieraków , same naprawy nie są ekstremalnie drogie tylko czasochłonne i za to kasuje się właśnie gro pieniędzy za ten czas , przeciętna RBH w warsztacie ASB to 200zł+Vat więc łatwo to sobie policzyć jeśli auto robi się dwa trzy dni :) kompleksowa regeneracja tej skrzyni to koszt od 7 do 9 tyś JeronimoSilent 20-11-2020, 21:46 Wykonałem adaptację 3 krotnie w odstępach 1-2 dni i znacznie zredukował się poziom zgrzytów. Były głównie przy zmianie 1/2 i 2/3. Na początku nieco szarpało, ale po kilkunastu kilometrach skrzynia się dostroiła. Moja opinia jest więc pozytywna. Nie miałem żadnych komunikatów o błędach. Po prostu mi to przeszkadzało. gruniu 21-11-2020, 10:37 Jak wykonać adaptacje? JeronimoSilent 27-11-2020, 22:45 Program Forscan z netu plus specjalny kabel do gniazda OBD typu ELM327, z przełącznikiem na szybkie/wolne lub automatyczne przełączanie najlepiej. gruniu 30-11-2020, 10:34 Wszystko mam. Mogę coś uszkodzić? totek2 30-11-2020, 10:43 Adaptacja to zawsze ryzyko, nie ważne czym robisz. Jeżeli coś ze skrzynia jest nie tak i nie przejdzie adaptacji to możesz się uziemić. Nie zdarza się często ale świadomość tego musisz mieć. kobrys 30-11-2020, 12:23 Adaptacja to zawsze ryzyko, nie ważne czym robisz. Jeżeli coś ze skrzynia jest nie tak i nie przejdzie adaptacji to możesz się uziemić. Potwierdzam empirycznie - laweta do warsztatu tania nie jest, a holowanie nie zawsze możliwe jak skrzynia zwariuje... witt86 05-03-2021, 15:11 Witam, Skrzynia powershift od Forda Mondeo MK4, w pełni zregenerowana przez specjalistyczny warsztat, po powrocie do pierwotnego warsztatu gdzie ją wymontowano. Zamontowana ponownie, olej, adaptacja, i jest problem. Przy pierwszym włączeniu D lub przy zatrzymaniu się na światłach i ponownym ruszeniu skrzynia szarpnie, w rezultacie auto gaśnie. Po ponownym włączeniu jedzie ok. Biegi podczas jazdy zmieniają się bez problemu. W skrzyni wszystko zostało zregenerowane, adaptacja przeprowadzona pomyślnie, żadnych wyskakujacych błędów. Czy ktoś jest w stanie pomóc? Wydałem już górę pieniędzy na tę naprawę, nie wiem co robić. Czy adaptacja w innym serwisie (np. Autoryzowany serwis Forda) może coś pomóc, czy to nie to? pupek86 05-03-2021, 15:24 ASO nie przeprowadzi raczej adaptacji sprzegiel - oni w ogole nie zajmua sie nparwa automatow. ciekawe, ze po pelnym serwisie pojawiaja sie jakies problemy. olej na pewno wlany odpowiedni? masz kwity na wszystko? na pewno musisz podjechac do innego speca - niech oceni i byc moze zaleci ponowna adaptacje sprzegiel i/lub aktualizacje oprogramowania skrzyni witt86 05-03-2021, 15:29 A to dziwne bo dziś dzwoniłem do ASO Forda (Toruń) i mówili że wykonują, koszt 300 zł. Olej dopiero co wymieniony, aż nie chce mi sie wierzyć że takie działanie (regularne) miałoby być od oleju.. slawek-kali 05-03-2021, 15:37 ASO nie przeprowadzi raczej adaptacji sprzegiehahah no nie moge.. a skad niby ci wszyscy inni maja soft do tego? Odnosnie problemu to musisz meczyc warsztat ktory wykonal naprawe, tylko ze tu bedzie prblem pewnie.. montowal kto inny itd.. powodow moze byc kilka od zlej regeneracji, adaptacji po zly olej rowniez. witt86 06-03-2021, 17:42 Sytuacja jest taka że jak jadę i się zatrzymuję, muszę włączyć N, inaczej auto się zdławi i wyłączy silnik. Jak stoję i z N przełącze na D i powoli ruszę, to jedzie. Jakieś pomysły, ktoś coś? robertb13 26-05-2021, 20:45 To muszę się przejechać. Teraz zmieniłem sobie olej i np. zniknęło delikatne puknięcie przy zmianie z R na D. Olej czarny, ale to chyba od pyłu że sprzęgieł. Normalne. Nie miałem okazji dynamiczniej pojechać. Oleju wlałem 6.5 litra bez żadnego przelewania. Działa jak dotychczas. Też zauważyłem u mnie to puknięcie przy zmianie z R na D. Myślisz ze wymiana oleju to naprawiła. Moja skrzynia to 6F35 w mondeo mk5 c73 03-06-2021, 23:07 Witam Mam pytanie dla znających temat kupiłem 2 miesiące temu Kugę 2014 2.0 tdci z powershiftem z przebiegiem 90 tysi. Był wymieniany olej skrzyni + uszczelka przy 80 tys. Dzwoniłem do mechanika i powiedział ze skrzynia działała okej tylko był lekki wyciek teraz nie ma. Po wymianie filtra i oleju nie była robiona kalibracja a czytam że powinna być (na pytanie czy mogę zrobić sam była odp że mogę coś pogorszyć). Automat generalnie chodzi okej tylko jest lekkie dodanie gazu na R i na 1 biegu na D to rusza dość mocno dlatego zastanawiam się czy samemu zrobić adaptację Forscanem czy może ASO ale oni na forum nie mają najlepszej opinii (wiadomo) Nie wiem jaki jest soft skrzyni Za porady z góry dzięki kuras1000 09-06-2021, 09:46 Czy przy adaptacji Forscan warto zrobić też reset modułu TCM? Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka jmatrejek 29-07-2021, 06:48 Dzień Dobry Poszukuje porady dotyczącej grand cmaxa 1,5 TDCI 120 KM przebieg 122000 km rocznik 2017 skrzynia automatyczna powershift Chciałbym wykonać adaptacje/kalibracje skrzyni biegów i sprzęgła. Jest wiele informacje o przeprowadzenia tych procedur w mondeo ale ja Forscanie po podpięciu auta nie mam takiej procedury jest jedyne reset TCM. Chciałbym przeprowadzić te czynności, ponieważ uważam że skrzynia powinna działać płynniej, Serwis wykonywany na bieżąco ostatnio przy przebiegu niespełna 120 000 wymieniony olej z filtrem. Z racji że auto miałem wtedy dopiero tydzień nie zwróciłem uwagi na takie szczegóły, a serwis opisał że ze skrzynią jest wszystko ok Automatów miałem już wiele w różnych odsłonach, skrzynia zmienia biegi płynnie jednak podjazd do skrzyżowania oraz ruszanie od zera sprawia wrażenie że sprzęgło "wciskane" jest za późno i za "szybko" Dzięki i pozdrawiam tedi_k 01-08-2021, 11:14 .... Poszukuje porady dotyczącej grand cmaxa 1,5 TDCI 120 KM przebieg 122000 km rocznik 2017 skrzynia automatyczna powershift ... Na moją pamięć, to nie było PowerShiftów montowanych z silnikiem 1,5TDCi... Jeśli Kolega poda VIN auta to sprawdzimy, czy ja się mylę czy Kolega... Piotr_V6 01-08-2021, 17:05 w tym Cmaxie jest 6dct250 jmatrejek 01-08-2021, 19:21 nr VIN WF0WXXGCEWHD49080 W książce serwisowej na certyfikacie jest powershift. Na dodatek w ASO wlali olej do powershifta więc dajcie znać bo jak to nie powershift to będzie ciekawie. W dzisiejszych czasach niewiele mnie już zdziwi SRS 01-08-2021, 19:29 WF0WXXGCEWHD49080...w ASO wlali olej do powershifta więc dajcie znać bo jak to nie powershift to będzie ciekawie. a co innego mogli wlać , po vinie jest to 6-bieg.prz.Powershift 6DCT450- MPS6 Na moją pamięć, to nie było PowerShiftów montowanych z silnikiem 1,5TDCi no patrz i taki wynalazek się znalazł , w produkcji na rynek Niemiecki jmatrejek 02-08-2021, 10:49 Jeśli już doszliśmy jaka to skrzynia to wracając do tematu. Czy mogę zrobić kalibracje tej skrzyni/sprzęgła, czy opłaca się to robić, a może wiecie kto by konkretnie sprawdził stan skrzyni, sprzęgieł. Dzięki za dotychczasowe zaangażowanie. Piotr_V6 02-08-2021, 15:06 Aby to zrobić to trzeba by było ją rozebrać na części pierwsze pupek86 07-08-2021, 17:09 jest opcja, ze adaptacja sprzegiel wplywa pozytywnie lub negatywnie na przyspieszenie samochodu? mial ktos tak, ze po adaptacji woz slabiej przyspiesza? tedi_k 10-08-2021, 12:46 ... mial ktos tak, ze po adaptacji woz slabiej przyspiesza? Jak skrzynia jest źle poskładana albo sprzęgła są "już do regeneracji" to adaptacja sprzęgieł może spowodować, że auto WCALE NIE RUSZY!:568: Więc pewnie i tak Kolega miał "sporo szczęścia"...8) pupek86 10-08-2021, 16:38 Jak skrzynia jest źle poskładana albo sprzęgła są "już do regeneracji" to adaptacja sprzęgieł może spowodować, że auto WCALE NIE RUSZY!:568: Więc pewnie i tak Kolega miał "sporo szczęścia"...8) pytalem hipotetycznie - u mnie raczej nic sie nie stalo - auto smiga dalej i chyba nawet skrzynia lepiej pracuje :D Piotr_V6 10-08-2021, 21:54 Po co wy na siłę z ta adaptacją kombinujecie, jak by to było panaceum na wszelkie problemy , jak jest źle to się szuka przyczyny a nie odpycha problem potem idzie wszystko w tysiące na grubo . pupek86 10-08-2021, 21:58 Jak skrzynia jest źle poskładana albo sprzęgła są "już do regeneracji" to adaptacja sprzęgieł może spowodować, że auto WCALE NIE RUSZY!:568: Więc pewnie i tak Kolega miał "sporo szczęścia"...8) Po co wy na siłę z ta adaptacją kombinujecie, jak by to było panaceum na wszelkie problemy , jak jest źle to się szuka przyczyny a nie odpycha problem potem idzie wszystko w tysiące na grubo . na wszystkie problemy nie pomoze, ale na niektore juz tak. jesli skrzynia w pelni sprawna to raczej nic sie nie stanie, a wrecz przeciwnie - jej precyzja moze sie poprawic Bump: albo sprzęgła są "już do regeneracji poprzedni wlasciciel 1,5 roku temu robil remont skrzyni tedi_k 10-08-2021, 23:10 ... jej precyzja moze sie poprawic ... Ile Kolega tych adaptacji zrobił? Bo ja kilkadziesiąt... Więc "co może i kiedy" to tak "trochę" wiem... Jak więc coś o tym piszę, to nie po to "by się drażnić"...:568: Piotr_V6 11-08-2021, 07:06 Ja się już nie wypowiadam ja się nie znam . Powodzonka. jmatrejek 11-08-2021, 11:00 sprzęgła są "już do regeneracji" Dokładnie taka diagnoza by mnie interesowała czy sprzęgła są do regeneracji. Tylko jak to zrobić czy jest opcja nierozbierania skrzyni? Kto jest w stanie zdiagnozować jeśli się da bez rozbierania? Wracając do pytania pierwotnego. Czy zasadne jest wykonanie adaptacji czy nie, i tak nie mam wyboru gdyż w Forscanie nie mam takiej procedury, stąd wracam do pierwszego mojego pytania dlaczego nie mam? błąd czy nie ma takiej opcji dla mojego modelu. Pzdr J pupek86 11-08-2021, 15:01 Ile Kolega tych adaptacji zrobił? Bo ja kilkadziesiąt... Więc "co może i kiedy" to tak "trochę" wiem... Jak więc coś o tym piszę, to nie po to "by się drażnić"...:568: absolutnie nie chodzi mi o to, kto czego wiecej i kto wie lepiej ;) Piotr_V6 12-08-2021, 19:15 Dokładnie taka diagnoza by mnie interesowała czy sprzęgła są do regeneracji. Tylko jak to zrobić czy jest opcja nierozbierania skrzyni? Kto jest w stanie zdiagnozować jeśli się da bez rozbierania? Wracając do pytania pierwotnego. Czy zasadne jest wykonanie adaptacji czy nie, i tak nie mam wyboru gdyż w Forscanie nie mam takiej procedury, stąd wracam do pierwszego mojego pytania dlaczego nie mam? błąd czy nie ma takiej opcji dla mojego modelu. Pzdr J tylko w wersji płatnej jmatrejek 13-08-2021, 06:39 Rozumie że chodzi koledze o Extended License.Jak na razie zapisałem się na dwumiesięczną darmową licencje ale nadal nie ma tej procedury. Czy jest różnica miedzy tą próbną a płatną Extended License? Piotr_V6 20-08-2021, 15:28 w wersji free niektóre opcje sa niedostępne. tedi_k 21-08-2021, 19:37 w wersji free ... Ale wtedy "opcja jest dostępna" a próba jej użycia generuje komunikat "do wykonania tej funkcji potrzebujesz licencji rozszerzonej". NIE MA opcji "niewidocznych w wersji free" i widocznych w wersji z licencją. Piotr_V6 22-08-2021, 21:04 równoznaczne z niedostępne misio666 16-10-2021, 09:55 Cześć, czy ktoś przerabiał Forscanem kalibrację w S-max 2015+ ? Piotr_V6 25-10-2021, 22:08 Śmiało specie 07-11-2021, 20:18 przy adaptacji tak jest obroty w granicy 1100-1200... c-matix 24-11-2021, 14:42 Mam jeszcze pytanie. Czy po regeneracji sprzegła od PS , wymianie oleju i poskładaniu trzeba adaptacje robić odrazu ? Czy jest szansa dojechać 15kilometrów . tedi_k 24-11-2021, 14:46 ... Czy po regeneracji sprzegła od PS , wymianie oleju i poskładaniu trzeba adaptacje robić odrazu... To powinna być czynność W RAMACH tego remontu... wojtekcichy 02-04-2022, 14:32 Odgrzewam. Problem z adaptacją w C-max 2008r. Skrzynia po remoncie Adaptacja robiona forscanem, procedura w pewnym momencie wymaga wciśnięcia hamulca i jednocześnie wkręcenia auta na obroty(coś około 3tys). Niestety jest to nie możliwe, kiedy wciskam hamulec auto nie wkręca się więcej jak 2tys obrotów. Nawet najpierw wkręcając go na 3tys obrotów i wciskając hamulec od razu spada do maks 2tys. Ktoś przerabiał taki temat? mrk26 08-04-2022, 07:24 Spadają obroty jak zacznie adaptacje. Chyba że ci spadają zanim zacznie się adaptacja... wojtekcichy 06-05-2022, 13:06 Obroty spadają jeszcze przed adaptacją i na czerwono w forscanie świeci się że nie osiągnięto obrotów i nie puszcza dalej adaptacji. Piotr_V6 14-05-2022, 15:38 wciska się gaz hamulec i gaz i się trzyma potem program sam wszystko reguluje mrk26 14-05-2022, 22:56 W jednym aucie miałem podobnie i robiłem podobnie jak wyżej, tyle że precyzując, gaz (na 3 tyś obrotów), hamulec, gaz w podłogę. Piotr_V6 16-05-2022, 18:14 Najpierw skrzynia w odpowiedniej temperaturze potem hamulec i gaz w podłogę oczywiście najpierw procedura musi być odpalona w kompie cj_adas 29-10-2022, 17:40 Koledzy moje Mondeo MK4 2013r. zaczęła szarpać przy redukcji z 2 na 1 i pojawił się kangur przy ruszaniu. Skrzynia była regenerowana półtora roku temu i ma od regeneracji 20tys km przejechane. Kwota regeneracji 9tys++++. Dzisiaj po przeczytaniu pewnego wątku, wykonałem adaptacje Forscanem i auto zwariowało. Nie wbija biegu po zmianie lewarka na D i R oraz po chwili na P gaśnie. Cały proces clutch learn i shift fork learn w Forscanie przeszedł pomyślnie. Błędów brak. Wątpię, zeby cała skrzynia mechanicznie i mechatronicznie padła, raczej to kwestia adaptacji. Macie jakiś pomysł jak to ogarnąć, żeby ruszyć? slawek-kali 29-10-2022, 19:52 adaptacje robi sie na nowej ew. sprawnej skrzyni w innym wypadku moze dojsc do jej uszkodzenia, czego ty jestes wlasnie swiadkiem. Od lat ostrzegam przed takimi lekkomyślnymi zabiegami, jak widac bez skutku. Jakie bledy obecnie auto pokazuje? cj_adas 29-10-2022, 19:56 Jakie bledy obecnie auto pokazuje? Wyświetla się komunikat ograniczono działalnie skrzyni biegów czy jakoś tak na zegarach. A forscan nie pokazuje ani jednego błędu poza przepaloną żarówką z tyłu.. slawek-kali 29-10-2022, 20:15 najtaniej obecnie to chyba ew. nowy soft skrzyni + adaptacja ponowna. Moze zdarzy sie cud :oops: Ja stawiam jednak na ponowna awarie skrzyni, co nie jest wyjatkiem przy regenerecjach. Bylo juz wielu "pacjentow" tu na forum ktorzy mieli podobne problemy. cj_adas 29-10-2022, 20:21 Nowy soft + adaptacja wierzę, że powinno wystarczyć. Da się to ogarnąć w domu czy tylko laweta i zakład co regeneruje? tedi_k 29-10-2022, 20:58 Nowy soft + adaptacja wierzę, że powinno wystarczyć. ... Z tym gadaniem, że "wiara czyni cuda" to po prostu ZDECYDOWANA PRZESADA...:619: Po pierwsze to do tej skrzyni najpewniej nie ma żadnego "nowszego softu" - sprawdzić to można na serwerach Forda po podaniu VINu. Po drugie - w regenerowanych skrzyniach, gdzie standardem jest składanie podzespołów "na oko" (bez zachowania fabrycznych tolerancji) - takie zachowanie skrzyni przy próbie adaptacji (czy to wybieraków czy też sprzęgieł) to mniej więcej 80% przypadków. Pisał o tym wiele razy slawek-kali pisałem o tym i ja. Tak więc można próbować wykonywać kolejny raz procedurę adaptacji "do skutku" - albo się skrzynia rozleci albo "załapie się na 20%" i będzie jakąś chwilę znów jeździć... slawek-kali 29-10-2022, 21:31 Nowy soft + adaptacja wierzę, że powinno wystarczyć. Da się to ogarnąć w domu czy tylko laweta i zakład co regeneruje? da sie i w domu, ale pialem wyzej ze bylby cud. pupek86 30-10-2022, 08:28 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już...... oczywiście przy regeneracji skrzyni wlany odpowiedni olej oraz ilosc zgodna z wytycznymi forda? za 9 tysiecy co bylo robione? jesli wymiana zespolu sprzegiel to na 100% masz wstawiony tani zamiennik ;) pytanie tez gdzie ta regeneracja byla robiona cj_adas 30-10-2022, 09:22 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już...... Regeneracja była robiona w miejscu z dobrymi opiniami, w zakładzie który regeneruje skrzynie od 20 lat. Oczywiście nie napiszę dokładnie gdzie. Wg specyfikacji naprawy i gwarancji było robione wszystko bez sterownika TCM. Mechatronika, Sprzęgła, Tłumik drgań i wiele innych wypisane. pupek86 30-10-2022, 16:03 Oczywiście nie napiszę dokładnie gdzie dlaczego? gwarancji pojedź na reklamację o ile gwarancję dali na 2 lata lub na limit kilometrów, w którym się mieścisz Sprzęgła na bank tani zamiennik olej nowy + filtr? jesli tak to jaki olej jest wlany i ile? powinno byc na pisane na kwicie z warsztatu ajro 19-04-2023, 19:42 Witam. Podpiszę się pod waszymi problemami. Ja nie wiem na czym polega on u mnie czy w braku adaptacji czy powinna być przeprowadzona ponownie? Wymieniałem w nim akumulator i zauważyłem, że po całkowitym braku napięcia coś skrzynia zaczęła wariować. Jeżdżąc tą samą drogą do pracy, pod górkę zaczęła zrzucać bieg żeby zaraz go z powrotem podbić. Bez sensu. Przed wymianą aku tak się nie działo. I mam wrażenie, że on za gwałtownie rusza. Objawia się to takim ruszeniem jakby w manualu puszczać powoli sprzęgło i auto już jedzie po czym nagle odpuścić je całkiem. Skutkuje to takim szarpnięciem po tym jak auto już ruszy. Oraz druga sprawa. Bardzo twardo zmieniany jest bieg z 1szego na drugi. Auto to s max z 2013r z przebiegiem 120kkm. Czy jest szansa, że powstała dla niego jakaś aktualizacja software'u skrzyni, a najlepiej silnika też? Byłbym chętny sprawdzić czy po aktualizacji oprogramowania jakoś lepiej to auto będzie ruszać zanim spróbuję przeprowadzić te kalibracje sprzęgieł forscanem. A może jest jakaś kalibracja przepustnicy i to nie wynika ze skrzyni biegów to szarpnięcie? Zainteresowanych proszę o pomoc. frrodo 24-04-2023, 12:46 Witam, Skrzynia powershift od Forda Mondeo MK4, w pełni zregenerowana przez specjalistyczny warsztat, po powrocie do pierwotnego warsztatu gdzie ją wymontowano. Zamontowana ponownie, olej, adaptacja, i jest problem. Przy pierwszym włączeniu D lub przy zatrzymaniu się na światłach i ponownym ruszeniu skrzynia szarpnie, w rezultacie auto gaśnie. Po ponownym włączeniu jedzie ok. Biegi podczas jazdy zmieniają się bez problemu. W skrzyni wszystko zostało zregenerowane, adaptacja przeprowadzona pomyślnie, żadnych wyskakujacych błędów. Czy ktoś jest w stanie pomóc? Wydałem już górę pieniędzy na tę naprawę, nie wiem co robić. Czy adaptacja w innym serwisie (np. Autoryzowany serwis Forda) może coś pomóc, czy to nie to? Czy udało Ci się coś poradzić na to? Mam podobny problem akualnie u siebie i też nie bardzo wiem co zrobić. arekmiz 25-04-2023, 16:24 ^^ Sprawdzić czujnik prędkości obrotowej wałka. :) frrodo 26-04-2023, 09:48 ^^ Sprawdzić czujnik prędkości obrotowej wałka. :) Wałki niby kręcą się z taką samą prędkością, przynajmniej tak wskazuje Forscan. Jedyne co to mam problem z falowaniem obrotów zwłaszcza jak się odpuści gaz i w okolicy 2000 rpm synergy1337 07-05-2024, 18:05 Skrzynia biegów po zabiegu dynamicznej wymiany oleju. Działa zupełnie inaczej i lepiej ale też dowiedziałem się aby zrobić dodatkowo adaptację, która jeszcze może pomóc przy lekkich szarpnięciach między 1 a 2 biegiem jak i między też innymi biegami lecz niestety pojawia się pewien problem. Podczas uruchomienia procedury Clutch System Learn w Forscan są odpowiednie instrukcje aby skrzynia była w pozycji PARK , zaciągnięty był ręczny, wyłączona klimatyzacja itp. Te wszystkie wartości są spełnione, przechodząc do kolejnego etapu czyli już do samej adaptacji program serwisowy wymaga aby jednocześnie wcisnąć pedał hamulca jak i gazu do oporu. Zauważyłem że obroty silnika wskazują u mnie max 1800 obrotów a Forscan nie wykrywa wciśniętej przepustnicy przez co nie da się wykonać tej kalibracji. Dotyczy to zarówno procedury serwisowej Clutch System Learn jak i Shift Fork System Learn. Na filmikach takich jak ten https://www.youtube.com/watch?v=Ddb2jal2bQg , wartości dla Diesla z tego co zauważyłem powinny przekraczać lekko 3000 obrotów i wtedy przepustnica gazu jest wykrywana jako wciśnięta i pali się na zielono w procedurze serwisowej przez co można dokonać kalibracji. Czy jest ktoś, kto potrafi rozgryźć jak obejść to zabezpieczenie lub zmienić ten limiter ? :pomysl: :027: Autko : Focus 2 2.0 TDCI 136KM 2008r VIN : WF0SXXGCDS8L27011 |