Zobacz pełną wersję : [Edge 2015- ] silnik 2.0 czy 2.7
PPiotrek 12-03-2019, 09:54 Drodzy Forumowicze,
sprzedałem Maksia i zaczynam kręcić się za Edkiem. Edek będzie zza oceanu. Pytanie: brać wersję silnikową 2.0 czy 2.7?
2.7 - wiadomo, większa akcyza.... ale co poza tym? Czy to jest smok (paliwożerca) czy 2.0 daje radę.
I jeszcze jedno pytanie. Auto przyjeżdża do naszej ojczyzny i co muszę na 100% zmienić, przerobić (nie umowę o naprawach blacharskich :))?
- światła przednie: przeróbka/wymiana?
- światła tylne?
- soft - przeprogramowanie?
co jeszcze....?
Dziękuję za odpowiedzi?
A dlaczego nie 3.5 ? Ja zdecydowałem się na 3.5 który już nawet płynie. Co V6 to V6 :)
brać wersję silnikową 2.0
dla mnie 2.0 jest za słabe do tego auta. Jeździłem chwilę i dziadkowaty jest.
PPiotrek 12-03-2019, 20:19 A dlaczego nie 3.5 ? Ja zdecydowałem się na 3.5 który już nawet płynie. Co V6 to V6 :)
tylko i wyłącznie dlatego, że to jest smok
no dobrze, a co z przeróbkami, dostosowaniem ? Jakieś merytoryczne głosy ?
A dlaczego nie 3.5 ? Ja zdecydowałem się na 3.5 który już nawet płynie. Co V6 to V6 :)
a 2.7 to v12? Ford Edge II SUV 2.7 V6 EcoBoost 319KM od 2015
2.7 tez daje rady , nie ma co marudzic ...
tylko i wyłącznie dlatego, że to jest smok
no dobrze, a co z przeróbkami, dostosowaniem ? Jakieś merytoryczne głosy ?
przeróbki dostosowanie, wszystko idzie zrobić ,,, nawet kierunki niektóre maja żółte :p
2.7 zwykle jakieś 15kPLN drożej wychodzi od 3.5 czy 2.0 w TIT AWD. Spalanie 2.7 podobno na poziomie 2.0 i 3.5. Miałem 2.0 i 3.5, oba spalały podobnie, ok 13-14 w mieszanej. Ale 2.0 pomimo mniejszej mocy wydawał się mniej ospały.
O przeróbkach powyżej, wszystko do ogarniecia, w zależności od budżetu.
PPiotrek 13-03-2019, 13:11 Dziękuję !!!!
... 2.0 pomimo mniejszej mocy wydawał się mniej ospały...
Zrobiłem pierwsze 100km moim Edge 2.0EB 4x4 i jakoś nie potwierdzam spostrzeżeń kolegi totek2, że "toto nie jedzie"...8)
Oczywiście, że rakieta to nie jest (co 2 tony to 2 tony...), ale jak się mu depnie, to całkiem żwawo potrafi się zebrać...
Oczywiście każdy ma swoje oczekiwania w tej kwestii i niktórzy potrzebują poniżej 4s do 100km/h...:one:
Ale to raczej nie z taką furką...
Albo "pozycja traktorzysty" (przyjazna dla kręgosłupa) i stosowny majestat w poruszaniu się, albo "tyłkiem po ziemi" i z włączonym sympozerem... Każdemu co kto lubi :568::D
tedi_k, lata robią swoje, prędkość się inaczej odczuwa ;)
...lata robią swoje...
Dlatego mnie wystarczy "dziadkowóz"!:diabel2:
Ogólnie mam jakiś wstręt do płacenia nadmiernej akcyzy...:wink: Wolę te same $$$ wydać na dołożenie jakiegoś swojego "widzimisię"...
BTW - większość sprawdzających twierdzi, że w Edge EU nawet 2.0TDCi biturbo "nie rzuca na kolana" w stosunku do 2.0EB USA...
Ja mam diesla i nie narzekam na silnik-daje spokojnie rade o ile nie jezdzisz szybciej niz 160kmh...doprawdy nie wiem na co narzekac-jak chcesz rakiete to kupuj 2.7 albo szukaj x5m...jednak to suv i nie mozna oczekiwac atrakcji jak od roadstera
Ze swoje strony polecę 2.7, jeździłem zarówno 2.0 jak i 3.5 - oba przyjemne, ale czegoś mi w nich brakowało. Edge Sport 2.7 to inna bajka, wizualne różnice to jedno, ale frajda z jazdy - bez porównania :)
Proponuję pojeździć każdą wersją i wybrać dla siebie najlepsze rozwiązanie - wtedy będziesz zadowolony :D
2,7 to chyba też v6?? to taki jak w mondeo sport 2,7 i tam jest v6:) to z tej maszyny idzie wytargać 390KM
leszek_ford 16-03-2019, 19:53 tylko i wyłącznie dlatego, że to jest smok
2,7 to jest smok na benzynę. 3,5 pali trochę mniej, najmniej 2,0.
Z tej trójki silniczków tylko do 3,5 założysz instalację LPG która nie kosztuje miliona.
2,7 to jest smok na benzynę. 3,5 pali trochę mniej, najmniej 2,0.
Z tej trójki silniczków tylko do 3,5 założysz instalację LPG która nie kosztuje miliona.Uważam, że to o czym piszesz jest niesprawiedliwym uproszczeniem.
Jeździłem każdym z tych silników - IMHO paliły +/- tyle samo, nawet 2.0 więcej bo musiał bardziej się starać, żeby jakoś to jechało.
Do 2.0 instalacja też jest tania. Tylko mniej opłacalna w ogólnym rozrachunku bo jest dowtrysk benzyny.
Proponuję opierać się na faktach i konkretnych liczbach, a nie na emocjach.
Fakty do 2.7 nie ma instalacji gazowej (stan na 10.2018)
Do 2.0 instalacja LPG jest z dodatkowym wtryskiem benzyny + 2-3litry na 100km
Do 3.5 ponieważ jest to jednostka starego typu instalacja LPG jest typowa i prosta.
Proponuję policzyć, który wariant będzie najlepiej pasował. Dla mnie osiągi 2.7, dla Tedi'ego 2.0 przez akcyzę, ktoś inny wybierze 3.5 bo tanie LPG. Ot każdy wybierze to czego potrzebuje :)
Proponuję policzyć, który wariant będzie najlepiej pasował. Dla mnie osiągi 2.7, dla Tedi'ego 2.0 przez akcyzę, ktoś inny wybierze 3.5 bo tanie LPG. Ot każdy wybierze to czego potrzebuje :)
i to jest zdroworozsądkowe podejście. tylko wiele opinii chodzi i różnie, różni wypowiadają się, w szczególności Ci co nawet nie siedzieli w środku w takich samochodach - poszczególnych wersjach ;)
2.7 kupiony ... czekamy 2 miechy :)
ciekaw jestem tego silnika i zawieszenia. środek kiera i siedzenia też są inne niż w TIT czy SEL - to akurat macałem u kolegi ;)
.... środek kiera i siedzenia też są inne niż w TIT czy SEL - to akurat macałem u kolegi ;)
Z koniami od 2,7EB kopać się nie będę:lol:, ale co do reszty (zewnątrz, wewnątrz, kiera i siedzenia) - to możemy sobie porównać z moim 2,0EB Titanium (po doposażeniu - "na sterydach"...):one:
Wkrótce będą zdjęcia jaki potrafi być "dziadkowóz"...:diabel2:
.... 2.0 pomimo mniejszej mocy wydawał się mniej ospały...
Trochę konkretów do naszej dyskusji tutaj.
Dzisiejsza trasa Katowice - Przeźmierowo (za Poznaniem) - Katowice. A4 + S5 + odcinek od Leszna do Poznania (w budowie).
Jak wiadomo ja mam 2,0EB 4x4
https://images86.fotosik.pl/666/d55c4df218b1bb48gen.jpg (https://images86.fotosik.pl/666/d55c4df218b1bb48.jpg)
Cała trasa (za wyjątkiem "odcinka w budowie") na tempomacie 120km/h. Specjalnie ustawiłem prędkość "rodzinną" by zobaczyć "oszczędną twarz Edka". Dodam tylko, że jechałem normalnie (a nie jak "dziadek"...) - jak ktoś próbował mnie docisnąć na prawym do ciężarówki to raczej "deptałem" i uciekałem, niż hamowałem...
Jak widać średnio wg komputera wyszło 10,2l/100km.
Z odczytu z dystrybutorów spaliło się 83,2l PB95. Łatwo policzyć, iż "z dystrybutora" wychodzi dokładnie takie samo spalanie jak "z komputera". Już poprzednio zauważyłem (w C-maxach Energi), że spalanie średnie w amerykańskich licznikach liczone jest zdecydowanie dokładniej...
Podsumowując trasę - Edek (nawet w wersji 2.0EB) na pewno nie nadaje się do udziału w "rajdzie o kropelce"...
Natomiast wszelkie opinie o tym, że spalanie jest "bardzo duże" to trzeba traktować przez pryzmat wielkości i wagi auta.
Jak widać średnio wg komputera wyszło 10,2l/100km.
jakoś niczym mnie nie zaskoczyłeś, tyle pali w trasie. Przy mojej jezdzie, czyli tempomat na 140 było 10.8l/100
Napisał tedi_k Zobacz post
Łatwo policzyć, iż "z dystrybutora" wychodzi dokładnie takie samo spalanie jak "z komputera". Już poprzednio zauważyłem (w C-maxach Energi), że spalanie średnie w amerykańskich licznikach liczone jest zdecydowanie dokładniej...
Potwierdzam. Co prawda jeszcze nie jeżdżę swoim Edkiem 2.0 EB (już się nie mogę doczekać) :) ale w moim Escape 2.0 spalanie z komputera i z obliczeń z pod dystrybutora jest niemal identyczne - różnice są na poziomie 0,1 czasem0,2 l/100 - więc w tym przypadku odczyty z komputera są dokładne
Potwierdzam. Co prawda jeszcze nie jeżdżę swoim Edkiem 2.0 EB (już się nie mogę doczekać) :) ale w moim Escape 2.0 spalanie z komputera i z obliczeń z pod dystrybutora jest niemal identyczne - różnice są na poziomie 0,1 czasem0,2 l/100 - więc w tym przypadku odczyty z komputera są dokładne
Bo pewnie jeździcie chłopaki w cyklu mieszanym, albo głównie po trasie.
Mój Escape tylko miasto i komputer przekłamuje (oczywiście zaniża) ale ok. 0,5 litra tylko.
Ale na trasie faktycznie podaje niemal idealnie - bo i taki test robiłem.
u mnie codziennie pokonywana trasa to łącznie ok 30 km z czego 10 km to Warszawa a pozostałe km to dojazd do stolicy gdzie ten dojazd to maaaaasaaakra - niby teren pozamiejski a jazda maks. 60 km/h
No u mnie to odcinki max 5km, z czego kilka razy światła po drodze i ogólnie zatłoczone miasto. Dlatego spalanie 14-15l/100km :(
Tedi k Z klekota na benzynę to różnica bije po kieszeni 😀
Z twoim napędem to tylko do heko 😀
Bump: Tedi k Z klekota na benzynę to różnica bije po kieszeni 😀
Z twoim napędem to tylko do heko 😀
2,7 ST radość z jazdy , a spalanie nie ma tragedii ale coś za coś.
co to za model 2.7 ST? Może klapę masz od ST EU :)?
|
|