Zobacz pełną wersję : [Puma 2020- ] Nowa model??
Jak w temacie. Szykuje się coś nowego. Czy już oklepane?Nowa Puma (https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/ford-puma-wraca-do-nas-jako-nowy-suv-na-kieszeń-kowalskiego-i-zaskakuje-napędem-pierwsze-foto/ar-BBVz16o?ocid=spartanntp)
Słabo wypatrzyć szczegóły ze zdjęć.
Wygląda jak ecosport 2020
szmelcmax 10-06-2019, 10:33 A jest coś takiego jak Ecosport 2020?
Nowa Puma , będzie niższa od ecosporta.
Z ciekawostek : będzie nowy 7- stopniowy automat .
A jest coś takiego jak Ecosport 2020?
WaPhClVFM8A
szmelcmax 11-06-2019, 22:37 Czyli nie ma Ecosporta 2020. O nowej Pumie słyszałem. A to inny model.
Masterjam 26-06-2019, 08:24 https://www.youtube.com/watch?v=zZGs9jSEpE4
Konrad Gerard 26-06-2019, 23:14 Na stronie Forda.pl jest już oficjalne info, ceny jeszcze nie są podane
https://www.ford.pl/osobowe/puma
Szkoda, że nowa Puma nie jest już w nadwoziu coupe, poszli za modą i zrobili z niego crossovera :( Nie powiem, bo ładny jest ale "kiedyś to byłoo..." :lol:
Niestety to w niczym nie przypomina Pumy :roll::roll:
Konrad Gerard 05-07-2019, 14:35 Liczę po cichu, że może zrobią nowego Probe'a i będzie w ofercie Forda takie budżetowe coupe, bo nie każdy ma budżet żeby kupić Mustanga.
Hmm podoba mi się tak bardzo, że zastanawiam się czy nie namówić rodziców na Pumę, zamiast nowej Kugi... :)
Tylko Kuga będzie PHEV, a Puma pewnie nie :\
szmelcmax 07-07-2019, 21:34 Ale to im ma się podobać. A tu już może być kłopot.
Na stronie DE jest już cennik nowej Pumy. Jest drogo, bo ceny zaczynają się do 23k€ za Titanium, a za 155-konne MHEV ST-line X już 28,4k€. Co pewnie da w Polsce ceny od 88tys PLN do 110tys PLN. Oczywiście dojdzie pewnie rabat, ale z lakierem i opcjami bez problemu do zapłaty będzie ponad 100tys. Droższa będzie chyba tylko Mazda CX-3 z tego segmentu.
Póki co cennik jest bardzo prosty i zawiera tylko 4 dodatkowe opcje (key-free, elektryczna klapa, Dynamic led, otwierany szklany dach), 3 pakiety opcji (design, winter, driver assistant) i lakier, a każda wersja jest bogato wyposażona. Dla przykładu ST-line X ma w standardzie wirtualne zegary 12,3", średnia Titanium X ma B&O Play i felgi 18". Każda ma np. światła led przód/tył, ładowarkę indukcyjną itd.
A to zamaskowane co pokazał Tomas to właśnie Puma. Ecosport zostaje jako tańsze auto i doczeka się nowego modelu za jakiś czas.
Już jest na stronie Nowa Puma:
https://www.ford.pl/osobowe/puma?vehicleNavCategory=suv
Wysłane z mojego LG-K430 przy użyciu Tapatalka
Od 70k dostępna.
Masterjam 21-10-2019, 20:48 Czy dobrze widzę , że w żadnej wersji nie można dokupić przednich czujników parkowania ? Za stare oczy mam już ? Na zdjęciach na stronie ta niebieska wersja ma z przodu ale w konfiguratorze nie widzę opcji
No właśnie też nigdzie nie widzę czujek parkowania z przodu na zdjeciach. W konfiguratorze też brak. I stówka /100k/ wyszła jak nic :(
Wysłane z mojego LG-K430 przy użyciu Tapatalka
szmelcmax 25-10-2019, 19:37 Za 100 ciężko to będzie sprzedawać. Konkurencja bardzo duża. I porażka w wyborze kolorów. Niektóre państwa na fladze mają więcej.
Panowie prawie dobrze widzicie. Owszem nie da się dokupić przednich czujników, bo jest tylko active park assist w pakiecie driver assistance. Czyli albo wybór 4 z tylu (poza trendem standard), albo komplet 6+6 z asystentem.
No i nie ma dynamic led, tylko dokupić można długie led... Źle zrozumiałem niemiecki cennik.
A kory fakt ;) poza lucid (następca ruby) i desert island reszta szaro bura.
A co do cen, to zobaczymy jakie konkurencja będzie mieć po nowym roku. Puma musi być droższa od Ecoaporta.
Muszę przyznać, że na żywo robi wrażenie, jest ładniejsza niż na prospektach.
szmelcmax 09-01-2020, 20:43 To gdzie już dają oglądać, a może i ujeżdżać?
W Szczecinie już mają w salonie, jeździć będzie można za jakieś 2 tygodnie bo muszą zarejestrować i pewnie przykleić reklamy. Mi auto na żywo podoba się bardziej niż w reklamie. Wrzucił bym zdjęcia ale muszę ogarnąć przez jaką stronę bo robiłem w bardzo dużej rozdzielczości i nie przechodzą jako załącznik forum.
Dobra przerzuciłem przez Messengera ale on ścina jakość.
Deska fajnie oklejona karbonem, bardzo ładne przeszycia foteli oraz przetłoczenia na alcantarze
szmelcmax 12-01-2020, 18:37 Deska fajnie oklejona karbonem, bardzo ładne przeszycia foteli oraz przetłoczenia na alcantarze Tak to pewnie tylko w wersji ST.
Siedziałem dzisiaj w tej nowej Pumie i... wrażenia są dość słabe. Nie wiem dlaczego ktokolwiek miałby się zdecydować na Pumę, skoro jest EcoSport - wygodniejszy większy w środku, bardziej praktyczny, w sumie z tym samym napędem i równie średniutko wykończony.
szmelcmax 17-01-2020, 21:04 Nie wiem dlaczego ktokolwiek miałby się zdecydować na Pumę, Może dlatego, że jest to "Nowa model" ?
Marcin-Prezes 17-01-2020, 22:45 w dniu dzisiejszym byłem w salonie zapoznac sie z nowa pumą. Kiedyś miałem poprzedniczkę pumy. Autko fajnie wyglada w załaczeniu zdjecia. Na ta chwile ubogie silniki tylko 1.0 ecoboost. Siedziałem w wersji titanium x jak dla mnie trzymanie boczne foteli przednich troszke znikome (może dlatego że jeżdze obecna kugą i tu mam fotele faktycznie z trzymaniem bocznym). Jesli z przodu siedzi wysoka osoba to tak jak w ecosporcie czy fieście z tylu na nogi malutko miejsca. Deska fajna prosta ale z polotem, ogolnie bardzo fajna propozycja jak ktos jezdzi 90% we dwie osoby.
Każdy musi sam sie przyglądnąć i ocenić.
EcoSport - wygodniejszy większy w środku, bardziej praktyczny, w sumie z tym samym napędem i równie średniutko wykończony.
Tylko wygląda gorzej ;) Oczywiście kwestia gustu.
Dyskusyjna jest kwestia większego wnętrza Ecosporta nad Pumą, poza wysokością. Puma ma większy rozstaw osi o 7cm i znacznie większy bagażnik od Ecosporta, pomijam, że klapa elektryczna. Dodatkowo jest lżejsza o 70kg. No i ma możliwość dokupienia wszystkich asystentów, a nie tylko Bliss. No i konstrukcja nie ma kilku lat i 2 liftingów za sobą.
Co do reszty zgoda, wykończenie i jakość materiałów podobne, choć puma ma miękki boczek przy szybie gdzie się trzyma łokieć i wszędzie oświetlenie led, nawet w bagażniku. Przynajmniej do czasu aż wejdzie ST-line V, lub V-line.
Z ciekawości się umówię na jazdę próbną w tym tygodniu.
Dyskusyjna jest kwestia większego wnętrza Ecosporta nad Pumą, poza wysokością. Puma ma większy rozstaw osi o 7cm i znacznie większy bagażnik od Ecosporta
Mając 195cm wzrostu więcej miejsca za kierownicą mam w EcoSporcie, bo deska rozdzielcza i wszystkie panele wkoło zabierają go znacznie mniej. Te 7cm rozstawu osi średnio się przekłada na wymiary wnętrza.
Elektryczna klapa niby ok, chociaż w Focusie działa bardzo średnio, no i EcoSport ma klapę bagażnika otwieraną na bok, więc zupełnie inną.
No mając prawie 2m, to fakt. Nie dla Ciebie klasa B i B+ ;) Ale to nawet gorzej masz w Focusie przecież.
Na długość widać te 7cm, ale nad głowami z tyłu już nie. Miałem spory luz przed kolanami siedząc za sobą (1,8m), ale głową szorowałem o podsufitkę.
https://www.youtube.com/watch?v=vWk-jdYUfik
I jest Pertyna:
https://www.youtube.com/watch?v=QVjq_SIy3ks
Oglądałem w salonie wypasioną wersję ST-Line X. Na mój gust bardzo przyjemne auto z sensowną funkcjonalnością. Bagażk bez żadnej belki z roletą super sprawa. Otwieramy klapę, składamy siedzenia i "japa" jak się patrzy. W tym samy dniu w Renault "badałem" nowego Capura. Capur wygląda "poważniej" zewnątrz, ale jakość wykończenia w środku o klasę gorzej niż w Puma, a elektrycznej klapy bagażnika nie zamówimy, bo w ofercie nie ma... i już. Obok salonu Forda mam salon Skody & Volkswagena . Auta o estetyce cegły. Nie dla mnie. Chyba pójdzie zamówienie na Pumę. Coś w sobie ma :) Dla jednej, dwóch osób dojeżdżających do pracy świetne. Styl i "kopyto". Jest OK
Capur wygląda "poważniej" zewnątrz, ale jakość wykończenia w środku o klasę gorzej niż w Puma
Ale Captur może chyba mieć już teraz deskę "obszytą" vinylem skóropodobnym, a Puma będzie dopiero miała w wersji ST-line V, która pojawi się w późniejszym terminie i nie wiadomo z jaką dopłatą.
I nie przesadzaj dla nawet 2+2 jest ok.
losarturos 01-02-2020, 14:38 Przymierzałem się dziś do Pumy i prawie wszystko jest fajne. Z wyjątkiem tego, że to samochód dla krasnali. Przy każdej próbie zapakowania się do niego, sadzając dudsko na siedzonku, zawadzałem czerepem o górną framugę drzwi. A nie mam 2m tylko mniej więcej standardowe 180cm. I to mimo tego, że mniej więcej standardowo trochę się pochylałem przy wsiadaniu. I choć nigdy nie miałem takiej przygody to w przypadku Pumy muszę się mocniej poskładać żeby się w niej zmieścić. Przy wychodzeniu jest podobnie. ;-)
i o tym właśnie pisałem wcześniej - nowa Puma jest okrutnie ciasna. Mając 195cm wzrostu miałem wrażenie, że wszystko ogranicza mi przestrzeń: boczek drzwi, bulwiasta deska rozdzielcza, nisko poprowadzona górna krawędź przedniej szyby... EcoSport był po tym względem dużo lepszy.
Mam 182 wzrostu i ze 110kg wagi ( leśli nie więcej :) ) i raczej bez problemu wsiadałem i wysiadałem z Pumy. Aktualnie jeżdżę czasami Megane IV partnerki i żadnej "przepaści" jeśli chodzi o wnętrze między tymi samochodami nie ma. Wręcz do Pumy wchodzi się łatwiej.
Osobiście uważam, że środek Pumy jest wyższej klasy niż w Megane IV plus elektrycznie otwierany kufer, którego w Megane nie mamy. Siedziałem też przez chwilę w EcoSporcie. Dla mnie zdecydowanie dużo gorsza pozycja za kierownicą i gorszy fotel. Choć zewnątrz EcoSport może się podobać.
Generalnie szukałem niezbyt dużego samochodu głownie do jazdy do pracy i "dookoła komina" z lekkim sportowym zacięciem. Można by przyjąć , że Puma to fordowski odpowiednik Mini Clubmna/Countryman przy znacząco niższej cenie. Finalnie zamówiłem wersję ST-Line X 155km mHEV z kilkoma "fontannami". Było trochę przepychanek, bo konfigurator na stronie, cennik Forda a punkt widzenia dealera to trzy trochę różne sprawy. Na przykład w cenniku pakiet Winter jest obecnie w/cennika w standardzie, ale dealer dolicza go do konfiguracji za cenę 2640, następie w swej wspaniałomyślności udziela rabatu na 2640zł. Z pakietem Drive Assistance podobnie. Musiałem przyprzeć dealera do ściany, że albo rozmawiamy poważnie o cenie , albo idę szukać innego samochodu, bo mnie interesuje cena a nie jego "wirtualne" rabaty. Jakoś się dogadaliśmy (choć z trudem) i finalne uzyskałem ponad 8k rabatu od ceny z konfiguratora na stronie.
Cennik wymaga bardzo dokładnie analizy, bo np kamera cofania jest dostępna tylko i wyłącznie w pakiecie Driver Assistance, który kosztuje w/g konfiguratora 5500zł !!!. Co prawda zawiera sporo "fjuczerów" wspomagających jazdę, które doświadczonemu kierowcy w ogóle nie są potrzebne, bo zakup takiego pakietu praw fizyki nie zmieni. Generalnie widać trend na "skrojenie" klienta na ile się da. Ale teraz to chyba we wszystkich markach obowiązuje. W każdym razie na koniec przepychanek mówię do sprzedawcy.. "No to niecha Pan pisze zamówienie na ten rumuński samochód" :)
finalne uzyskałem ponad 8k rabatu od ceny z konfiguratora na stronie
Czyli diler dołożył ok 2k od siebie tylko. To nawet nie jest 8%, słabo :( Można to tłumaczyć tylko tym, że nowy model i chcą zarobić na napalonych klientach ;) Z czasem pewnie będą rabaty 2x takie.
Na otomoto są 2 Pumy ze wszystkim chyba za ok 106k.
Te rumuńskie Fordy mogą być lepiej zrobione niż hiszpańskie ;)
losarturos 03-02-2020, 11:27 i o tym właśnie pisałem wcześniej - nowa Puma jest okrutnie ciasna. Mając 195cm wzrostu miałem wrażenie, że wszystko ogranicza mi przestrzeń: boczek drzwi, bulwiasta deska rozdzielcza, nisko poprowadzona górna krawędź przedniej szyby... EcoSport był po tym względem dużo lepszy.
Wiadomo dlaczego. Puma ma prześwit o 3cm mniejszy od Ecosporta. Za to jest prawie 12cm niższa. I już wiem czemu wygrzmociłem czerepem o dach przy wsiadaniu. :D Szkoda, że Ecosport to poprzednia generacja Fiesty i chyba raczej nie doczekamy się usprawnień.
Ponoć ma być nowy Ecosport, ale to realnie przyszły rok i raczej końcówka, teraz muszą zarobić na Pumie.
Tak własnie aż spojrzałem, że w wartościach bezwzględnych Puma ma większą kabinę od Fiesty o... 2cm ;) Ale nie liczby, a kształt jest też istotny, bo w Pumie nie walę głową, ale w aucie żony prawie zawsze, mimo że parametry ma identyczne.
Fajna prezentacja Pumy . Po czesku i w szczegółach. Super się ogląda :)
https://www.youtube.com/watch?v=unfOlpm_02I
losarturos 25-02-2020, 14:38 Ponoć ma być nowy Ecosport, ale to realnie przyszły rok i raczej końcówka, teraz muszą zarobić na Pumie.
Tak własnie aż spojrzałem, że w wartościach bezwzględnych Puma ma większą kabinę od Fiesty o... 2cm ;) Ale nie liczby, a kształt jest też istotny, bo w Pumie nie walę głową, ale w aucie żony prawie zawsze, mimo że parametry ma identyczne.
Gdzieś już go testują. Pytanie czy trafi do Europy, z jej fikuśnym podejściem do ekologii.
Ale nie liczby, a kształt jest też istotny, bo w Pumie nie walę głową, ale w aucie żony prawie zawsze, mimo że parametry ma identyczne. nie wiem jak tego dokonujesz, ale mi przy wzroście 195cm w Fieście jest ok, a w Pumie zwyczajnie ciasno i to szczególnie u góry.
Gdzieś już go testująo kurde fajny, wygląda jak mini-Explorer.
losarturos 25-02-2020, 17:31 nie wiem jak tego dokonujesz, ale mi przy wzroście 195cm w Fieście jest ok, a w Pumie zwyczajnie ciasno i to szczególnie u góry.
No właśnie, do swojej starej Fiesty wsiadam bez problemu a w przypadku Pumy trafiam głową w w bok dachu. I nie tak, że trochę szuram czubkiem głowy tylko tak centralnie, mając ledwie meter 80. ;-) Mam nadzieję, że nowy Ecosport nie będzie następnym samochodem dla krasnali.
Wsiadałem kilka razy i nie uderzyłem się głową, ale fotel był na maksa do dołu.
A ten nowy ecosport fajny, ale już mniej suvowaty. Oby była większa różnica od Pumy, bo linia boczna bardzo podobna. Przód zupelnie inny na szczęście.
szmelcmax 25-02-2020, 20:25 Całkiem fajny.
Gdzieś już go testują
Normalnie w końcu wygląda a nie jak obecna wersja, nowsza tico ;)
Siedziałem w nowej Pumie, w porównaniu z Focusem MK4 mało miejsca w środku. Taki samochodzik do miasta - wyżej się siedzi, lepiej widać po skosie np. na skrzyżowaniu ze względu na inny montaż lusterek bocznych, elektryczny bagażnik. Przy opcjonalnym kole 19" ze swoimi tarczami 278 mm z przodu i 271 mm z tyłu Puma wygląda z boku dość zabawnie.
szmelcmax 31-05-2020, 17:36 No właśnie, do swojej starej Fiesty wsiadam bez problemu a w przypadku Pumy trafiam głową w w bok dachu. I nie tak, że trochę szuram czubkiem głowy tylko tak centralnie, mając ledwie meter 80. ;-) Niestety potwierdzam. Autko niby ciekawe, ale nie wygodne przy wysiadaniu i wsiadaniu. Zbyt niski otwór drzwiowy przez wysoki próg i nie pociągnięte maksymalnie do góry drzwi. Trzeba mocno zadzierać nogi i schylać głowę. Tam jest do wygospodarowania bez problemu 8-10 cm. Nie zrobili tego. Nie czepiam się małej szerokości kabiny bo na Fieście raczej ciężko ją zwiększyć , ale tej powiększonej długości też się nie odczuwa. Bagażnik i wygląd zewnętrzny to moim zdanie za mało aby auto zdobyło dużą popularność. Do tego cena bardzo nieprzyjemna.
No i jest Puma w nowej odsłonie ST oraz silnikiem diesla
Widziałam już w mojej wiosce taką... szału nie robi, nie ma nic wspólnego z pierwowzorem g:~
Z pierwowzoru niewiele pozostało dzięki rudej :P
Jeżdżę prawie 3 miesiące nową Pumą i generalnie świetne auto. Dwa ostatnie to Audi A4 B8 i Peugeot 508 i Puma jeździ najlepiej z nich. Nie za bardzo rozumiem problemu ze wsiadaniem. Mam 182cm wzrostu i ze 110kg wagi i czuję żadnego "gorszego" wsiadania do Pumy. Mam wersję ST-Line X Hybrid 155km i zasuwa to aż miło, a fotele wygodniejsze niż w dwóch ostatnich samochodach. Generalnie bardzo polecam Pume dla dwojga lub singli. Jak pełnoprawne auto dla czterech dorosłych osób trochę mało miejsca z tyłu. Dla dwojga z z małymi dziećmi idealne.
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/105535351_3049221408505200_6120998135129686600_o.j pg?_nc_cat=101&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=CIlZ5Cj9FGMAX_Qo2bX&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=b6ea1286b791baa18575eb0c4e7cd211&oe=5F15D35A
szmelcmax 26-06-2020, 20:12 Mam 182cm wzrostu i ze 110kg wagi i czuję żadnego "gorszego" wsiadania do Pumy.No to ja nie wiem jak to robisz, albo jak też niewygodne to było w poprzednich autach, że tu różnicy nie ma. Ale gratuluję sprawności. Ja widocznie mało giętki jestem.
|
|