Zobacz pełną wersję : [Puma 2020- ] Nowa model??


savo
04-04-2019, 18:41
Jak w temacie. Szykuje się coś nowego. Czy już oklepane?Nowa Puma (https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/ford-puma-wraca-do-nas-jako-nowy-suv-na-kieszeń-kowalskiego-i-zaskakuje-napędem-pierwsze-foto/ar-BBVz16o?ocid=spartanntp)

Słabo wypatrzyć szczegóły ze zdjęć.

TOMAS
13-05-2019, 11:19
Wygląda jak ecosport 2020

szmelcmax
10-06-2019, 10:33
A jest coś takiego jak Ecosport 2020?

mondas
11-06-2019, 13:12
Nowa Puma , będzie niższa od ecosporta.
Z ciekawostek : będzie nowy 7- stopniowy automat .

TOMAS
11-06-2019, 19:57
A jest coś takiego jak Ecosport 2020?

WaPhClVFM8A

szmelcmax
11-06-2019, 22:37
Czyli nie ma Ecosporta 2020. O nowej Pumie słyszałem. A to inny model.

Masterjam
26-06-2019, 08:24
https://www.youtube.com/watch?v=zZGs9jSEpE4

Konrad Gerard
26-06-2019, 23:14
Na stronie Forda.pl jest już oficjalne info, ceny jeszcze nie są podane
https://www.ford.pl/osobowe/puma
Szkoda, że nowa Puma nie jest już w nadwoziu coupe, poszli za modą i zrobili z niego crossovera :( Nie powiem, bo ładny jest ale "kiedyś to byłoo..." :lol:

Agnesqa
03-07-2019, 11:16
Niestety to w niczym nie przypomina Pumy :roll::roll:

Konrad Gerard
05-07-2019, 14:35
Liczę po cichu, że może zrobią nowego Probe'a i będzie w ofercie Forda takie budżetowe coupe, bo nie każdy ma budżet żeby kupić Mustanga.

mskyw
05-07-2019, 14:52
Hmm podoba mi się tak bardzo, że zastanawiam się czy nie namówić rodziców na Pumę, zamiast nowej Kugi... :)
Tylko Kuga będzie PHEV, a Puma pewnie nie :\

szmelcmax
07-07-2019, 21:34
Ale to im ma się podobać. A tu już może być kłopot.

boncio
11-09-2019, 09:55
Na stronie DE jest już cennik nowej Pumy. Jest drogo, bo ceny zaczynają się do 23k€ za Titanium, a za 155-konne MHEV ST-line X już 28,4k€. Co pewnie da w Polsce ceny od 88tys PLN do 110tys PLN. Oczywiście dojdzie pewnie rabat, ale z lakierem i opcjami bez problemu do zapłaty będzie ponad 100tys. Droższa będzie chyba tylko Mazda CX-3 z tego segmentu.
Póki co cennik jest bardzo prosty i zawiera tylko 4 dodatkowe opcje (key-free, elektryczna klapa, Dynamic led, otwierany szklany dach), 3 pakiety opcji (design, winter, driver assistant) i lakier, a każda wersja jest bogato wyposażona. Dla przykładu ST-line X ma w standardzie wirtualne zegary 12,3", średnia Titanium X ma B&O Play i felgi 18". Każda ma np. światła led przód/tył, ładowarkę indukcyjną itd.

A to zamaskowane co pokazał Tomas to właśnie Puma. Ecosport zostaje jako tańsze auto i doczeka się nowego modelu za jakiś czas.

savo
14-10-2019, 13:30
Już jest na stronie Nowa Puma:
https://www.ford.pl/osobowe/puma?vehicleNavCategory=suv

Wysłane z mojego LG-K430 przy użyciu Tapatalka

Od 70k dostępna.

Masterjam
21-10-2019, 20:48
Czy dobrze widzę , że w żadnej wersji nie można dokupić przednich czujników parkowania ? Za stare oczy mam już ? Na zdjęciach na stronie ta niebieska wersja ma z przodu ale w konfiguratorze nie widzę opcji

savo
23-10-2019, 17:37
No właśnie też nigdzie nie widzę czujek parkowania z przodu na zdjeciach. W konfiguratorze też brak. I stówka /100k/ wyszła jak nic :(

Wysłane z mojego LG-K430 przy użyciu Tapatalka

szmelcmax
25-10-2019, 19:37
Za 100 ciężko to będzie sprzedawać. Konkurencja bardzo duża. I porażka w wyborze kolorów. Niektóre państwa na fladze mają więcej.

boncio
30-10-2019, 21:52
Panowie prawie dobrze widzicie. Owszem nie da się dokupić przednich czujników, bo jest tylko active park assist w pakiecie driver assistance. Czyli albo wybór 4 z tylu (poza trendem standard), albo komplet 6+6 z asystentem.
No i nie ma dynamic led, tylko dokupić można długie led... Źle zrozumiałem niemiecki cennik.

A kory fakt ;) poza lucid (następca ruby) i desert island reszta szaro bura.

A co do cen, to zobaczymy jakie konkurencja będzie mieć po nowym roku. Puma musi być droższa od Ecoaporta.

TOMAS
09-01-2020, 12:42
Muszę przyznać, że na żywo robi wrażenie, jest ładniejsza niż na prospektach.

szmelcmax
09-01-2020, 20:43
To gdzie już dają oglądać, a może i ujeżdżać?

TOMAS
10-01-2020, 08:13
W Szczecinie już mają w salonie, jeździć będzie można za jakieś 2 tygodnie bo muszą zarejestrować i pewnie przykleić reklamy. Mi auto na żywo podoba się bardziej niż w reklamie. Wrzucił bym zdjęcia ale muszę ogarnąć przez jaką stronę bo robiłem w bardzo dużej rozdzielczości i nie przechodzą jako załącznik forum.

Dobra przerzuciłem przez Messengera ale on ścina jakość.

Deska fajnie oklejona karbonem, bardzo ładne przeszycia foteli oraz przetłoczenia na alcantarze

wowo213
10-01-2020, 13:51
W tym kolorze piękny :)

szmelcmax
12-01-2020, 18:37
Deska fajnie oklejona karbonem, bardzo ładne przeszycia foteli oraz przetłoczenia na alcantarze Tak to pewnie tylko w wersji ST.

TOMAS
12-01-2020, 19:48
Tak, oglądałem ST

bidżej
17-01-2020, 16:28
Siedziałem dzisiaj w tej nowej Pumie i... wrażenia są dość słabe. Nie wiem dlaczego ktokolwiek miałby się zdecydować na Pumę, skoro jest EcoSport - wygodniejszy większy w środku, bardziej praktyczny, w sumie z tym samym napędem i równie średniutko wykończony.

szmelcmax
17-01-2020, 21:04
Nie wiem dlaczego ktokolwiek miałby się zdecydować na Pumę, Może dlatego, że jest to "Nowa model" ?

Marcin-Prezes
17-01-2020, 22:45
w dniu dzisiejszym byłem w salonie zapoznac sie z nowa pumą. Kiedyś miałem poprzedniczkę pumy. Autko fajnie wyglada w załaczeniu zdjecia. Na ta chwile ubogie silniki tylko 1.0 ecoboost. Siedziałem w wersji titanium x jak dla mnie trzymanie boczne foteli przednich troszke znikome (może dlatego że jeżdze obecna kugą i tu mam fotele faktycznie z trzymaniem bocznym). Jesli z przodu siedzi wysoka osoba to tak jak w ecosporcie czy fieście z tylu na nogi malutko miejsca. Deska fajna prosta ale z polotem, ogolnie bardzo fajna propozycja jak ktos jezdzi 90% we dwie osoby.
Każdy musi sam sie przyglądnąć i ocenić.

boncio
20-01-2020, 14:56
EcoSport - wygodniejszy większy w środku, bardziej praktyczny, w sumie z tym samym napędem i równie średniutko wykończony.
Tylko wygląda gorzej ;) Oczywiście kwestia gustu.
Dyskusyjna jest kwestia większego wnętrza Ecosporta nad Pumą, poza wysokością. Puma ma większy rozstaw osi o 7cm i znacznie większy bagażnik od Ecosporta, pomijam, że klapa elektryczna. Dodatkowo jest lżejsza o 70kg. No i ma możliwość dokupienia wszystkich asystentów, a nie tylko Bliss. No i konstrukcja nie ma kilku lat i 2 liftingów za sobą.

Co do reszty zgoda, wykończenie i jakość materiałów podobne, choć puma ma miękki boczek przy szybie gdzie się trzyma łokieć i wszędzie oświetlenie led, nawet w bagażniku. Przynajmniej do czasu aż wejdzie ST-line V, lub V-line.

Z ciekawości się umówię na jazdę próbną w tym tygodniu.

bidżej
20-01-2020, 15:10
Dyskusyjna jest kwestia większego wnętrza Ecosporta nad Pumą, poza wysokością. Puma ma większy rozstaw osi o 7cm i znacznie większy bagażnik od Ecosporta
Mając 195cm wzrostu więcej miejsca za kierownicą mam w EcoSporcie, bo deska rozdzielcza i wszystkie panele wkoło zabierają go znacznie mniej. Te 7cm rozstawu osi średnio się przekłada na wymiary wnętrza.
Elektryczna klapa niby ok, chociaż w Focusie działa bardzo średnio, no i EcoSport ma klapę bagażnika otwieraną na bok, więc zupełnie inną.

boncio
20-01-2020, 15:54
No mając prawie 2m, to fakt. Nie dla Ciebie klasa B i B+ ;) Ale to nawet gorzej masz w Focusie przecież.
Na długość widać te 7cm, ale nad głowami z tyłu już nie. Miałem spory luz przed kolanami siedząc za sobą (1,8m), ale głową szorowałem o podsufitkę.

wozio
21-01-2020, 14:25
https://www.youtube.com/watch?v=vWk-jdYUfik

potraff
24-01-2020, 20:18
I jest Pertyna:
https://www.youtube.com/watch?v=QVjq_SIy3ks

igorpog
30-01-2020, 15:59
Oglądałem w salonie wypasioną wersję ST-Line X. Na mój gust bardzo przyjemne auto z sensowną funkcjonalnością. Bagażk bez żadnej belki z roletą super sprawa. Otwieramy klapę, składamy siedzenia i "japa" jak się patrzy. W tym samy dniu w Renault "badałem" nowego Capura. Capur wygląda "poważniej" zewnątrz, ale jakość wykończenia w środku o klasę gorzej niż w Puma, a elektrycznej klapy bagażnika nie zamówimy, bo w ofercie nie ma... i już. Obok salonu Forda mam salon Skody & Volkswagena . Auta o estetyce cegły. Nie dla mnie. Chyba pójdzie zamówienie na Pumę. Coś w sobie ma :) Dla jednej, dwóch osób dojeżdżających do pracy świetne. Styl i "kopyto". Jest OK

boncio
31-01-2020, 12:40
Capur wygląda "poważniej" zewnątrz, ale jakość wykończenia w środku o klasę gorzej niż w Puma
Ale Captur może chyba mieć już teraz deskę "obszytą" vinylem skóropodobnym, a Puma będzie dopiero miała w wersji ST-line V, która pojawi się w późniejszym terminie i nie wiadomo z jaką dopłatą.

I nie przesadzaj dla nawet 2+2 jest ok.

losarturos
01-02-2020, 14:38
Przymierzałem się dziś do Pumy i prawie wszystko jest fajne. Z wyjątkiem tego, że to samochód dla krasnali. Przy każdej próbie zapakowania się do niego, sadzając dudsko na siedzonku, zawadzałem czerepem o górną framugę drzwi. A nie mam 2m tylko mniej więcej standardowe 180cm. I to mimo tego, że mniej więcej standardowo trochę się pochylałem przy wsiadaniu. I choć nigdy nie miałem takiej przygody to w przypadku Pumy muszę się mocniej poskładać żeby się w niej zmieścić. Przy wychodzeniu jest podobnie. ;-)

bidżej
01-02-2020, 19:33
i o tym właśnie pisałem wcześniej - nowa Puma jest okrutnie ciasna. Mając 195cm wzrostu miałem wrażenie, że wszystko ogranicza mi przestrzeń: boczek drzwi, bulwiasta deska rozdzielcza, nisko poprowadzona górna krawędź przedniej szyby... EcoSport był po tym względem dużo lepszy.

igorpog
01-02-2020, 20:02
Mam 182 wzrostu i ze 110kg wagi ( leśli nie więcej :) ) i raczej bez problemu wsiadałem i wysiadałem z Pumy. Aktualnie jeżdżę czasami Megane IV partnerki i żadnej "przepaści" jeśli chodzi o wnętrze między tymi samochodami nie ma. Wręcz do Pumy wchodzi się łatwiej.

Osobiście uważam, że środek Pumy jest wyższej klasy niż w Megane IV plus elektrycznie otwierany kufer, którego w Megane nie mamy. Siedziałem też przez chwilę w EcoSporcie. Dla mnie zdecydowanie dużo gorsza pozycja za kierownicą i gorszy fotel. Choć zewnątrz EcoSport może się podobać.

Generalnie szukałem niezbyt dużego samochodu głownie do jazdy do pracy i "dookoła komina" z lekkim sportowym zacięciem. Można by przyjąć , że Puma to fordowski odpowiednik Mini Clubmna/Countryman przy znacząco niższej cenie. Finalnie zamówiłem wersję ST-Line X 155km mHEV z kilkoma "fontannami". Było trochę przepychanek, bo konfigurator na stronie, cennik Forda a punkt widzenia dealera to trzy trochę różne sprawy. Na przykład w cenniku pakiet Winter jest obecnie w/cennika w standardzie, ale dealer dolicza go do konfiguracji za cenę 2640, następie w swej wspaniałomyślności udziela rabatu na 2640zł. Z pakietem Drive Assistance podobnie. Musiałem przyprzeć dealera do ściany, że albo rozmawiamy poważnie o cenie , albo idę szukać innego samochodu, bo mnie interesuje cena a nie jego "wirtualne" rabaty. Jakoś się dogadaliśmy (choć z trudem) i finalne uzyskałem ponad 8k rabatu od ceny z konfiguratora na stronie.

Cennik wymaga bardzo dokładnie analizy, bo np kamera cofania jest dostępna tylko i wyłącznie w pakiecie Driver Assistance, który kosztuje w/g konfiguratora 5500zł !!!. Co prawda zawiera sporo "fjuczerów" wspomagających jazdę, które doświadczonemu kierowcy w ogóle nie są potrzebne, bo zakup takiego pakietu praw fizyki nie zmieni. Generalnie widać trend na "skrojenie" klienta na ile się da. Ale teraz to chyba we wszystkich markach obowiązuje. W każdym razie na koniec przepychanek mówię do sprzedawcy.. "No to niecha Pan pisze zamówienie na ten rumuński samochód" :)

boncio
03-02-2020, 11:11
finalne uzyskałem ponad 8k rabatu od ceny z konfiguratora na stronie
Czyli diler dołożył ok 2k od siebie tylko. To nawet nie jest 8%, słabo :( Można to tłumaczyć tylko tym, że nowy model i chcą zarobić na napalonych klientach ;) Z czasem pewnie będą rabaty 2x takie.
Na otomoto są 2 Pumy ze wszystkim chyba za ok 106k.

Te rumuńskie Fordy mogą być lepiej zrobione niż hiszpańskie ;)

losarturos
03-02-2020, 11:27
i o tym właśnie pisałem wcześniej - nowa Puma jest okrutnie ciasna. Mając 195cm wzrostu miałem wrażenie, że wszystko ogranicza mi przestrzeń: boczek drzwi, bulwiasta deska rozdzielcza, nisko poprowadzona górna krawędź przedniej szyby... EcoSport był po tym względem dużo lepszy.

Wiadomo dlaczego. Puma ma prześwit o 3cm mniejszy od Ecosporta. Za to jest prawie 12cm niższa. I już wiem czemu wygrzmociłem czerepem o dach przy wsiadaniu. :D Szkoda, że Ecosport to poprzednia generacja Fiesty i chyba raczej nie doczekamy się usprawnień.

boncio
03-02-2020, 15:10
Ponoć ma być nowy Ecosport, ale to realnie przyszły rok i raczej końcówka, teraz muszą zarobić na Pumie.

Tak własnie aż spojrzałem, że w wartościach bezwzględnych Puma ma większą kabinę od Fiesty o... 2cm ;) Ale nie liczby, a kształt jest też istotny, bo w Pumie nie walę głową, ale w aucie żony prawie zawsze, mimo że parametry ma identyczne.

igorpog
05-02-2020, 18:57
Fajna prezentacja Pumy . Po czesku i w szczegółach. Super się ogląda :)
https://www.youtube.com/watch?v=unfOlpm_02I

losarturos
25-02-2020, 14:38
Ponoć ma być nowy Ecosport, ale to realnie przyszły rok i raczej końcówka, teraz muszą zarobić na Pumie.

Tak własnie aż spojrzałem, że w wartościach bezwzględnych Puma ma większą kabinę od Fiesty o... 2cm ;) Ale nie liczby, a kształt jest też istotny, bo w Pumie nie walę głową, ale w aucie żony prawie zawsze, mimo że parametry ma identyczne.

Gdzieś już go testują. Pytanie czy trafi do Europy, z jej fikuśnym podejściem do ekologii.

bidżej
25-02-2020, 16:23
Ale nie liczby, a kształt jest też istotny, bo w Pumie nie walę głową, ale w aucie żony prawie zawsze, mimo że parametry ma identyczne. nie wiem jak tego dokonujesz, ale mi przy wzroście 195cm w Fieście jest ok, a w Pumie zwyczajnie ciasno i to szczególnie u góry.

Gdzieś już go testująo kurde fajny, wygląda jak mini-Explorer.

losarturos
25-02-2020, 17:31
nie wiem jak tego dokonujesz, ale mi przy wzroście 195cm w Fieście jest ok, a w Pumie zwyczajnie ciasno i to szczególnie u góry.



No właśnie, do swojej starej Fiesty wsiadam bez problemu a w przypadku Pumy trafiam głową w w bok dachu. I nie tak, że trochę szuram czubkiem głowy tylko tak centralnie, mając ledwie meter 80. ;-) Mam nadzieję, że nowy Ecosport nie będzie następnym samochodem dla krasnali.

boncio
25-02-2020, 18:37
Wsiadałem kilka razy i nie uderzyłem się głową, ale fotel był na maksa do dołu.
A ten nowy ecosport fajny, ale już mniej suvowaty. Oby była większa różnica od Pumy, bo linia boczna bardzo podobna. Przód zupelnie inny na szczęście.

TOMAS
25-02-2020, 19:38
Paskudny

szmelcmax
25-02-2020, 20:25
Całkiem fajny.

potraff
01-03-2020, 21:07
Gdzieś już go testują
Normalnie w końcu wygląda a nie jak obecna wersja, nowsza tico ;)

forger
17-04-2020, 22:05
Siedziałem w nowej Pumie, w porównaniu z Focusem MK4 mało miejsca w środku. Taki samochodzik do miasta - wyżej się siedzi, lepiej widać po skosie np. na skrzyżowaniu ze względu na inny montaż lusterek bocznych, elektryczny bagażnik. Przy opcjonalnym kole 19" ze swoimi tarczami 278 mm z przodu i 271 mm z tyłu Puma wygląda z boku dość zabawnie.

szmelcmax
31-05-2020, 17:36
No właśnie, do swojej starej Fiesty wsiadam bez problemu a w przypadku Pumy trafiam głową w w bok dachu. I nie tak, że trochę szuram czubkiem głowy tylko tak centralnie, mając ledwie meter 80. ;-) Niestety potwierdzam. Autko niby ciekawe, ale nie wygodne przy wysiadaniu i wsiadaniu. Zbyt niski otwór drzwiowy przez wysoki próg i nie pociągnięte maksymalnie do góry drzwi. Trzeba mocno zadzierać nogi i schylać głowę. Tam jest do wygospodarowania bez problemu 8-10 cm. Nie zrobili tego. Nie czepiam się małej szerokości kabiny bo na Fieście raczej ciężko ją zwiększyć , ale tej powiększonej długości też się nie odczuwa. Bagażnik i wygląd zewnętrzny to moim zdanie za mało aby auto zdobyło dużą popularność. Do tego cena bardzo nieprzyjemna.

TOMAS
16-06-2020, 17:06
No i jest Puma w nowej odsłonie ST oraz silnikiem diesla

Agnesqa
17-06-2020, 19:11
Widziałam już w mojej wiosce taką... szału nie robi, nie ma nic wspólnego z pierwowzorem g:~

Marek
21-06-2020, 19:09
Z pierwowzoru niewiele pozostało dzięki rudej :P

igorpog
22-06-2020, 18:02
Jeżdżę prawie 3 miesiące nową Pumą i generalnie świetne auto. Dwa ostatnie to Audi A4 B8 i Peugeot 508 i Puma jeździ najlepiej z nich. Nie za bardzo rozumiem problemu ze wsiadaniem. Mam 182cm wzrostu i ze 110kg wagi i czuję żadnego "gorszego" wsiadania do Pumy. Mam wersję ST-Line X Hybrid 155km i zasuwa to aż miło, a fotele wygodniejsze niż w dwóch ostatnich samochodach. Generalnie bardzo polecam Pume dla dwojga lub singli. Jak pełnoprawne auto dla czterech dorosłych osób trochę mało miejsca z tyłu. Dla dwojga z z małymi dziećmi idealne.
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/105535351_3049221408505200_6120998135129686600_o.j pg?_nc_cat=101&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=CIlZ5Cj9FGMAX_Qo2bX&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=b6ea1286b791baa18575eb0c4e7cd211&oe=5F15D35A

szmelcmax
26-06-2020, 20:12
Mam 182cm wzrostu i ze 110kg wagi i czuję żadnego "gorszego" wsiadania do Pumy.No to ja nie wiem jak to robisz, albo jak też niewygodne to było w poprzednich autach, że tu różnicy nie ma. Ale gratuluję sprawności. Ja widocznie mało giętki jestem.