Zobacz pełną wersję : EGR sprawdzenie
Witam.
Jak sprawdzić zawór EGR. tz falują mi obroty na biegu jałowym i zostało mi się tylko dobrać do EGR-a.
Czy muszę go od razu zaślepiać czy można w jakiś inny sposób sprawdzić czy falowanie obrotów jest spowodowane przez ten zawór ???.
Z góry dzięki
destroyerr 29-08-2007, 09:09 A krokowca czyściłeś?
jak czyscisz krokowca nie zapomnij o przepływce ...
jak robic to oba gadzety :)
tylko delikatnie z przepływka, droga jest :)
Czyściłem wszystko: tz: silnik krokowy, przepływomierz, sprawdzałem magiczny trójnik
został i tylko EGR ( chyba ).
Problem w tym że jeżeli samochód jest na P ( automat ) to na obrotomierzu nie widać falowania ale słychać nierówną pracę silnika, natomiast jeżeli zwiększę obroty, czy to np włączając klime czy skrzynie w położenie D - silnik zaczyna pracować równo.
I jeszcze zauważyłem jeden objaw małe zamulenie przy ruszaniu, tak jak by sie na chwile silnik zawiesił. Po czym wskakuje na obroty i wszystko jest ok.
EGR nie ma wpływu na prace silnika na biegu jałowym.On działa pod ściśle określonym obciążeniem silnika i przy jakis obrotach.Z regóły otwiera sie i wpuszcza część spalin z powrotem do powtórnego napełnienia silnika przy obciążeniu :fcp4
w takim razie co można jeszcze sprawdzić aby usunąć falowanie obrotów ???
sonda lambda, jakość paliwa, lewe powietrze, wtryski, za niskie cisnienie paliwa.... itd..
Panowie,
EGR działa własnie na niskich obrotach. Ten wynalazek wprowadzono do samochodów by podnieść ich parametry związane z ekologią.
EGR wpuszcza do silnika część spalin właśnie na niskich obrotach - fee, pełno syfu, aż żal silniczka.
W efekcie dochodzi do ponownego przepalenia spalin i jakiś zwiazkow chemicznych. Dzięki temu silnik jest bardziej ekologiczny. Przy awarii EGR może dojść do wariacji na wolnych obrotach.
Można wykonać prosty test, należy zaślepić zawór EGR. Zaślepienia dokonujemy wycinając blaszkę i wkładając ja pomiędzy wlot zaworu EGR a rurę prowadzącą do układu wydechowego.
Jeżeli zadziała to spokojnie można tak jeździć. Dla samego silnika nawet to lepsze bo syf ze spalin nie wpada do garów.
--
Pozdrawiam
M
subratri 24-11-2007, 19:52 EGR nie ma wpływu na prace silnika na biegu jałowym.
oj tu naklamales :))
spaliny sa wpuszczane wlasnie na wolnych obrotach i prz jezdzie ze "stalym" obciazeniem. zawor ma sie zamykac podczas przyspieszania (zwiekszania obrotow)
oj tu naklamales :))
Moja odpowiedz tyczyła falowania obrotów na biegu jałowym - jak w temacie postu :fcp4
EGR nie ma wpływu na falowanie obrotów.
subratri 24-11-2007, 21:31 ok :)
zle zrozumialem :)
przemo8859 25-11-2007, 23:12 mondeo 97r 1.8 16v Co oznacza ten błąd P1000 "test systemu nie zakończony???
The EGR system is controlled directly by the PCM. EGR is not engaged when:
The engine is cold.
At very low ambient temperatures, sensed though the ECT and/or the IAT. Water vapour in the exhaust can freeze on the throttle plate if the EGR valve opens in these conditions.
The engine is at idle.
The engine is at WOT
Czyściłem wszystko: tz: silnik krokowy, przepływomierz, sprawdzałem magiczny trójnik
został i tylko EGR ( chyba ).
mi tez faluja obroty, jak jade to po wyrzuceniu na luz raz zatrzymuja sie przy 1500 po czym jak stane zchodza na 900
a czasem odrazu 900 ale teraz mam odlaczony czujnik cisnienia pompy wspomagania, jak go podlacze to nie moge jechac obroty spadaja prawie do 0, a czasem gasnie
ja wnioskuje ze to ze mam pompe uszkodzona, poniewaz gdy krece kierownica w rozne strony (np. parkowanie) to obroty skacza od 0 do 1500
serwis forda tak sprawdzil pompe: przyjechalem zglosilem usterke, dostalem pismo co jest nie tak, kazali wyjsc z warsztatu i siedzialem sobie w biurze, ale slysze jak ktos odpala moje auto, kreci kierownica, pojawia sie gosc i mowi pompa sprawna - diagnoza trwala niecala 1 min :567: :567: :567:
co to jest magiczny trojnik?
magiczny trójnik, to gumowy element odpowietrzenie skrzyni korbowej obok zaworu EGR
masz moze jakies zdjecie?
łatwo go znaleźć pod cewką zapłonową
znajde, a demontaz? tez latwo?
musze zdemontowac cewke zeby sie do niego dostac?
ja demontowałem cewkę, demontaż taki sobie jak masz silne palce dasz radę.
tylko uważaj bo to "tylko" guma :) , i tylko na zimnym silniku
Witam.
Jak sprawdzić zawór EGR. tz falują mi obroty na biegu jałowym i zostało mi się tylko dobrać do EGR-a.
Czy muszę go od razu zaślepiać czy można w jakiś inny sposób sprawdzić czy falowanie obrotów jest spowodowane przez ten zawór ?.
Z góry dzięki
w koncu oddalem auto na warsztat
wymienili mi sonde i jestem zadowolony, tylko ze wsadzili jakas sonde boscha uniwersalna i obroty po wyrzuceniju na luz odrazy zchodza do 1000, a powinny 1500 a pozniej 1000, silnik pracuje rowniutko, wczesniej mial czasami lekkie drgania
ale za to gaz zfiksowal: wyrzuce na luz i jak jest za zimny silniki (taka moje spostrzezenie) to obroty spadaja prawie do 0 i nawet gasie, bylem u gaziarzy podniesli mi temp. do 30C przejscia na gaz ale dalej spadaja
|
|