Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Jaki olej do 1.5 TDCI
Andrzej_K 15-04-2019, 06:51 Kupiłem Focus MK3 1.5 TDCI i zaczęły się schody. Nie wiem jaki olej wlewać/wymieniać w tym silniku.
Wg. instrukcji należy używać oleju 0w30 ( WSS-M2C950-A ), na fakturze z przeglądu w ASO z 04.04.2018r napisali, że zalano olej Castrol Magnatec Profesional E 5W20 208L (151A96 )
Kogo słuchać? Instrukcji czy ASO?
slawek-kali 15-04-2019, 06:58 0w30, ciekawe czemu zalano olej do ecoboosta...
Zielony360 15-04-2019, 09:17 Oczywiście, że instrukcji. Wlali taki, jaki im pasował... Olej, który Ci wlali, nie spełnia normy dla tego silnika.
Nie znalazłem jak na razie chyba innego oleju niż Castrol Magnatec 0w30, który spełniałby WSS-M2C950-A. Polecam baniaki 4-litrowe.
Andrzej_K 15-04-2019, 17:03 Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.
"Problemów" jeszcze pewnie będę miał dużo, ale muszę zaczynać od tych niecierpiących zwłoki. Olej już mam z głowy, a teraz przyszła kolej na
gwarancję producenta do 29.04.2021 (albo. 120 000km) którą wykupił poprzedni właściciel. Wykupił ją na terenie Niemiec. Upewniłem się, że ta gwarancja obowiązuje na terenie całej europy pod warunkiem, że wykonywania okresowych przeglądów w np. ASO.
Tak też mi odpowiedział "kopson" w innym wątku:
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3109123&postcount=24
No i bardzo dobrze można powiedzieć, ale nasuwa mi się pytanie. Co obejmuje ta gwarancja? Sprzedającemu mi samochód powiedzieli, że obejmuje wszystko prócz części tzw eksploatacyjnych np. klocki hamulcowe, filtry. żarówki itd itp.
Nie chce mi się płacić 1300 zł za przegląd, a gdy coś nawali to mi powiedzą, że akurat tego gwarancja nie obejmuje. Jestem w kropce bo ewentualny termin przeglądu się zbliża. :(
CHARONSKI 15-04-2019, 17:54 Ile razy można pisać,nie musisz robić przgladu w aso ,aby utrzymac gwarancje,juz nie raz to przerabiałem.
aso wlało co miało :),jedź do nich i niech nieuki wymienią jeszcze raz ,aż chamstwo się wreszcie nauczy,nie odpuszczaj
Andrzej_K 15-04-2019, 18:36 Ile razy można pisać,nie musisz robić przgladu w aso ,aby utrzymac gwarancje,juz nie raz to przerabiałem.
(...)
Słyszałem i czytałem o tym, ale gdzie mogę zrobić taki przegląd aby nie stracić gwarancji. W każdym zarejestrowanym (prowadzącym legalną działalność gospodarczą ) warsztacie?
CHARONSKI 15-04-2019, 19:44 Ja tak robilem,i nie bylo problemu(pierwsze 2 lata),ale dopiero teraz zauważyłem ,ze ty jestes w 3 roku.Teraz jest pytanie czy to jest gwarancja czy ubezpieczenie na naprawy na 3,4,5 rok,bo to jest różnica.
Ile razy można pisać,nie musisz robić przgladu w aso ,aby utrzymac gwarancje,juz nie raz to przerabiałem.
Jasne, że nie musisz robić przeglądów gwarancyjnych w ASO, tylko pytanie ile warsztatów robi przeglądy zgodnie ze specyfikacją producenta, by tę gwarancję utrzymać? czy taki warsztat weźmie odpowiedzialność na siebie w sytuacji, gdy ASO np. podważy jakość wykonanej usługi i odmówi jakiejś naprawy gwarancyjnej? i czy cena w takim warsztacie jest wyraźnie niższa niż w ASO?
Bump:
ale nasuwa mi się pytanie. Co obejmuje ta gwarancja? Sprzedającemu mi samochód powiedzieli, że obejmuje wszystko prócz części tzw eksploatacyjnych np. klocki hamulcowe, filtry. żarówki itd itp.
Nie chce mi się płacić 1300 zł za przegląd, a gdy coś nawali to mi powiedzą, że akurat tego gwarancja nie obejmuje. Jestem w kropce bo ewentualny termin przeglądu się zbliża. :(
Twoja gwarancja kolego to chyba Ford Protect, który można wykupić po okresie podstawowej 2 letniej gwarancji. Nie jest to zła gwarancja ale na pewno nie taka jak podstawowa i nie obejmuje części eksploatacyjnych. Wygooogluj sobie w wyszukiwarce warunki i szczegóły tej ochrony.
Bump: Słyszałem i czytałem o tym, ale gdzie mogę zrobić taki przegląd aby nie stracić gwarancji. W każdym zarejestrowanym (prowadzącym legalną działalność gospodarczą ) warsztacie?
Z całą pewnością nie w każdym warsztacie.
CHARONSKI 15-04-2019, 21:38 Oczywiscie ,że w kazdym warsztacie ,wystarczy podpisany wydruk z etis,ale w ciagu pierwszych 2 lat gwarancji.(prawo unijne-żadna łaska).
Niestety kolejne 3 lata to umowa miedzy fordem a klientem,a w umowie prawdopodobnie jest napisane ,że przegląd musi być w aso.
Andrzej78500 15-04-2019, 22:02 Oczywiście, że instrukcji. Wlali taki, jaki im pasował... Olej, który Ci wlali, nie spełnia normy dla tego silnika.
Nie znalazłem jak na razie chyba innego oleju niż Castrol Magnatec 0w30, który spełniałby WSS-M2C950-A. Polecam baniaki 4-litrowe.
Dużo marek już ma w ofercie oleje z tą normą m.in Millers ( obecnie sam taki zalałem bo cenowo wychodzi tyle co te szczyny z aso :) Castrol z beczki z aso ), Valvoline,Eurol,Yacco
CHARONSKI 15-04-2019, 22:34 Podaj konkretne symbole tych olei
Andrzej_K 16-04-2019, 06:18 (...)Teraz jest pytanie czy to jest gwarancja czy ubezpieczenie na naprawy na 3,4,5 rok,bo to jest różnica.
Jest to Ford Protect - rozszerzona gwarancja.
(...)
Twoja gwarancja kolego to chyba Ford Protect, który można wykupić po okresie podstawowej 2 letniej gwarancji. Nie jest to zła gwarancja ale na pewno nie taka jak podstawowa i nie obejmuje części eksploatacyjnych. Wygooogluj sobie w wyszukiwarce warunki i szczegóły tej ochrony.
(...)
Wygooglowałem:
ASO Białystok
Zakres rozszerzonej gwarancji Ford Protect
Silnik z osprzętem
Skrzynia biegów
Katalizator spalin
Oś napędowa przednia
Oś napędowa tylna
Układ kierowniczy
Układ hamulcowy (oprócz klocków, tarcz i elementów ciernych bębnów hamulcowych)
Klimatyzacja
Ogrzewanie
Fabrycznie montowany sprzęt audio Ford
System poduszek powietrznych
Cały układ elektryczny pojazdu, włącznie z takimi elementami jak: układ kontroli silnika, siłowniki zamków centralnych, ABS, siłowniki elektrycznej regulacji foteli i wszelkie inne elementy składające się na cały system bezpieczeństwa i komfortu, fabrycznie montowane przez firmę Ford
Ograniczenia odpowiedzialności wg Ford Polska
Ford Protect nie obejmuje:
-prac regulacyjnych, wyważania i czyszczenia, jak również czynności diagnostycznych, w tym regulacji geometrii zawieszenia
–uszkodzeń jakichkolwiek elementów nadwozia i jego mechanizmów, w tym
powłok lakierniczych, szyb (za wyjątkiem elementów grzewczych), siedzeń oraz tapicerki,
–napraw zespołów eksploatacyjnych lub ich części podlegających
normalnemu zużyciu, takich jak np.:układ wydechowy (za wyjątkiem katalizatora oraz filtrów cząstek stałych (DPF) z warstwą regeneracyjną), okładziny i klocki hamulcowe, świece zapłonowe, filtr paliwa, powietrza, oleju, przeciwpyłkowy, tarcze hamulcowe i bębny hamulcowe,żarówki, lampy i reflektory, paski klinowe oraz napędowe, elementy sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko), bezpieczniki, koła i opony, amortyzatory, zwrotnice kolumnowe McPherson, pióra wycieraczek, przewody wysokiego napięcia.
–wymiany materiałów i płynów eksploatacyjnych
–uszkodzeń spowodowanych uruchamianiem silnika metodą holowania lub pchania pojazdu
–elementów metalowo-gumowych zawieszenia przedniego i tylnego w tym tulei metalowo-gumowych, łącznika stabilizatora, końcówek drążków kierowniczych
–wahaczy oraz ich elementów.
Zasady zgłaszania napraw i ich rozliczeń
Naprawy poza granicami Polski należy wykonywać wyłącznie u Autoryzowanych Dealerów Forda. W przypadku zażądania zapłaty przez Dealera dokonującego naprawy, zwrot kosztów nastąpi po powrocie do kraju u Autoryzowanego Dealera Forda po przedstawieniu rachunku. Rachunek winien zawierać szczegółowy wykaz czynności dokonanych w trakcie naprawy i wykaz wymienionych części. Ford Polska zwróci koszt naprawy o ile nie podlega ona ograniczeniom odpowiedzialności wynikającym z niniejszej Umowy.
Obawiam się czy ten zapis nie działa w dwie strony, tzn gdy na "polskiej gwarancji" robimy naprawę za granicą i gdy naprawy są wykonywane w Polsce a gwarancja Ford Protect jest niemiecka.
Muszę dowiedzieć się u źródła. Pojadę jutro do ASO Forda.
Andrzej78500 16-04-2019, 06:38 Podaj konkretne symbole tych olei
Millers Oils XF Longlife Ford 0w30
Valvoline SynPower DT 0w30
EUROL ULTRANCE FDE 0W-30
PETRONAS SYNTIUM 7000 E 0W-30
YACCO LUBE F 0W30
Eni i-Sint tech F 0W-30
Zielony360 16-04-2019, 09:24 Longlife, litości.... Jak ktoś chce zajechać silnik. Poza Millersem same no-name'y. Wysoce wątpliwe, czy mają opracowaną technologię nanocząsteczek jak Castrol.
CHARONSKI 16-04-2019, 12:46 Millers 250zl,to ja dziękuję,reszta to jakieś wynalazki,moze być jeszcze valvoline
Andrzej78500 16-04-2019, 21:02 Millers 250zl,to ja dziękuję��,reszta to jakieś wynalazki,moze być jeszcze valvoline
a kto ci każe kupować 5l bankę millersa ? Millers wychodzi tak samo cenowo jak ten cudny castrol z aso.
co do "Longlife, litości.... " - no cóż najpierw chcecie się trzymać norm producenta, a potem narzekacie na olej typu Longlife :roll: Zawsze można zmienić częściej.
No-name'y ? Wybacz kolego, ale jeśli Agip (Eni),Petronas (selenia),Valvoline,yacco to dla Ciebie no name'y, to na prawdę mało jeszcze widziałeś ...
Technologia nanocząsteczek dobre :lol:
CHARONSKI 16-04-2019, 22:05 Szkoda dyskusji,kazdy ma swoje zdanie,i nikogo nie przekonuj,tysiące tematów w necie,brak wiarygodnych testów itp.itd
krzysiek47 16-04-2019, 22:08 Kolejne wypociny na temat oleju, ile można wałkować te same tematy?
Andrzej78500 16-04-2019, 22:09 Kolejne wypociny na temat oleju, ile można wałkować te same tematy?
Ale zasadniczo to w czym problem ? Jak temat nie interesuje to po co go czytać ?
CHARONSKI 16-04-2019, 22:11 Ale Andrzej jest nowy na forum,to może nie wie,że Ameryka odkryta:) :)
krzysiek47 16-04-2019, 22:13 Ale zasadniczo to w czym problem ? Jak temat nie interesuje to po co go czytać ?
Zasadniczo w tym, że temat o podobnej tematyce pojawia się zbyt często i nie potrzeba tworzyć kolejnego z idiotycznym pytaniem „jaki olej do mojego samochodu?”
Andrzej78500 16-04-2019, 22:15 Zasadniczo w tym, że temat o podobnej tematyce pojawia się zbyt często i nie potrzeba tworzyć kolejnego z idiotycznym pytaniem „jaki olej do mojego samochodu?”
Więc któryś administratorów powinien go podpiąć u góry,żeby inni nie tworzyli podobnych. Można też utworzyć 1 zbiorczy wątek na temat olejów
Szkoda dyskusji,kazdy ma swoje zdanie,i nikogo nie przekonuj,tysiące tematów w necie,brak wiarygodnych testów itp.itd
Więc twierdzisz, że producent oleju uzyskał normę WSS M2C-950A kompletnie "z tyłka". I wg Ciebie dalej nie są wiarygodni mimo, że nawet producent auta dopuszcza stosowanie tego oleju.
Witam.
Minęła mi już gwarancja i czas na wymianę oleju wraz z filtrami. Bardzo proszę o pomoc jaki olej najlepiej kupić ( nie chodzi mi o markę ). Z tego co znalazłem to chyba powinien być 0W30 ze specyfikacją WSS-M2C950-A , czy to na pewno oznaczenie do mojego silnika ? Jaki olej jest zalany fabrycznie ( chyba najlepiej kontynuować to co dała fabryka ) i ile go wchodzi wraz z wymianą filtra. Czy ktoś może orientuje się o jakich numerach kupić filtry ? ( oleju, paliwa, powietrza oraz przeciwpyłkowy ). Co ile wymieniać olej ?
Mój Focus to 1,5 Diesel 95 koni z 2017r. ( aktualnie jest po chip-tuningu ok 130 koni ).
Pozdrawiam.
CHARONSKI 26-08-2019, 15:44 0W30,ja wymieniam co 10-12tys,filtry oryginały masz miedzy innymi na allegro,wchodzi ok 3,5 litra
Witajcie ja leję Motul 0w-30 Eco-Clean spełnia normę FORD WSS-M2C950-A natomiast dedykowany Castrol jest strzała wart.
Witam.
Chciałbym poznać Waszą opinię na temat zmiany oleju z C2 0W30 na C3 0W40. Nigdy nie byłem przekonany do olejów zmniejszających zużycie paliwa a co za tym idzie gorzej smarujących silnik. Olej zamierzam wymieniać co 15000-20000km. Aktualny przebieg to 41000km, auto bez systemu start/stop. Na 60000km chciałbym zalać olej Castrol EDGE 0W-40 C3. Olej ten nie spełnia normy dla tego silnika, ale smarować powinien lepiej.
Pzdr
Jakzwykle elaborat co lać by silnik 100 lat zużycia nie wykazał.
Moje 1.5tdci zalewano na zmianę 0w30 w ASO a 5w30 w Bosch w zależności gdzie robili mu serwis. Auto ma obecnie 214000 i nie bierze oleju itp.
Ja zalalem 0w30 z ASO i tyle mnie w temacie obchodzi.
Możecie się tu spuszczać jaki to cudowny olej zalać, a i tak za dwa lata większość zapomni o tym aucie bo kupi inne.
Psioczycie na badziew z ASO, a tysiące aut na tym jeździ i później każdy szuka igły co była serwisowania do końca i się chwali, że tylko ASO.
Nie twierdzę, że nie ma lepszego oleju ale ten "zwykły" jest wystarczający.
Mcdonald też szkodzi, a non stop kolejka ;)
slawek-kali 11-12-2019, 18:12 Marek calkowita racja.. kazdy szuka z potwierzdnym przebigiem i serwisowany, a pozniej millersy po 200kkm...
Ps. twoje auto ma oryginalny silnik? pytam bo to dosc awaryjne jednostki, przynjamniej z poczatku produkcji...
Oryginalny.
Serwis w Bosch i ASO.
Może mi go 5w30 uratował? :P
slawek-kali 11-12-2019, 18:38 a ja wiem.. 1.5 mialy/maja problemy z chlodzeniem, uszczelki padaly jak muchy..
widac trafiles na dobry motor :D
Jak kupiłem to była padnięta uszczelka....obudowy termostatu :P i płyn ciekl na skrzynię.
Zielony360 12-12-2019, 11:56 Ps. twoje auto ma oryginalny silnik? pytam bo to dosc awaryjne jednostki, przynjamniej z poczatku produkcji...
Typowe usterki 1,5 TDCi to: padające chłodnice, uszczelka pod głowicą, zrywający się rozrząd przy przebiegu już od 120-130 Mm. Tylko ostatnia z nich powoduje, że silnik jest do wyrzucenia. ;-)
Rozrząd wytrzymał do 180000 i został wymieniony
Dzięki za rady.
Wymienię chłodnice na wiosnę na nową.
Cześć.
Informacyjnie (w ramach ciekawostki dającej do myślenia, bez narzucania w jakikolwiek sposób wyboru smarowidła).
Specyfikacja olejów różnych producentów, spełniających zalecaną przez Forda do tego silnika normę wss-m2c950-a (olej 0w30) wskazuje, że są to oleje wybitnie lekkobieżne. Co to oznacza? Norma WSS-M2C950A nie chroni silnika bo zakłada niską lepkość kinematyczną (w 40 i 100 st.C), dba natomiast jedynie o niskie spalanie i spełnienie normy czystości spalin. Silnik 1.5 TDCI bazuje na francuskim 1.6 HDI, gdzie kanały olejowe "trawiły" nawet 10w40, nie jest to więc silnik, którego zabije gęstszy, lepiej chroniący silnik, olej (np. 5w30).
Wnioski proszę zinterpretować samemu, porównując dostępne u producentów karty charakterystyki olejów nawet 0w30. Np. SHELL HELIX ULTRA ECT 0w30 C2/C3 (nie spełniający normy WSS-M2C950A) i olej Shell Helix Ultra Professional AF-L 0W-30 (spełniający normę WSS-M2C950A). Shell, który nie spełnia normy ma wyraźnie lepsze parametry lepkości kinematycznej.
Pozdrawiam
Łukasz
jeśli 5w-30 jest olejem lekkobieżnym to 0w-16 to rosół ?
luckyboy 06-01-2020, 03:42 Ciekawostka. Jest zwykły 5w30 (C3) i 5w30 lekkobiezny (C2) [emoji38]
Piasek80 06-01-2020, 07:47 Od kilkunasu lat mam do czynienia z wieloma autami i wywnioskować mozna jedną prawidłowość: trwałość silników czy podzespołów liniowo spada w miarę coraz niższych lepkości olejów zalecanych przez producentów.
Kiedy przyjmowałem się do roboty najstarsze sztuki miały po 700 tyś km i pierwszą awarią było ... sprzęgło. Na olejach 10/40 po 400 tys km silniki robiły nim trzeba było jakąś plastikową od temperatury uszczelkę pokrywy zaworów wymienic żeby nie ciekło. Dzisiaj wszystko na 5/30, silnik 60 tyś km od nowości zrobione, zaglądasz pod maskę a tam zapocenia i wycieki z conajmniej 10 punktów. Turbosprężarki z bólami dożywają 300 tyś km zaś sprzęgła mało które 200. Jedno co się nie zmieniło przez te 20 lat to interwał serwisowy: zawsze było co 10 max 15 tyś km. Zmieniły się tylko oleje "na lepsze"...
Od kilkunasu lat mam do czynienia z wieloma autami i wywnioskować mozna jedną prawidłowość: trwałość silników czy podzespołów liniowo spada w miarę coraz niższych lepkości olejów zalecanych przez producentów.
Kiedy przyjmowałem się do roboty najstarsze sztuki miały po 700 tyś km i pierwszą awarią było ... sprzęgło. Na olejach 10/40 po 400 tys km silniki robiły nim trzeba było jakąś plastikową od temperatury uszczelkę pokrywy zaworów wymienic żeby nie ciekło. Dzisiaj wszystko na 5/30, silnik 60 tyś km od nowości zrobione, zaglądasz pod maskę a tam zapocenia i wycieki z conajmniej 10 punktów. Turbosprężarki z bólami dożywają 300 tyś km zaś sprzęgła mało które 200. Jedno co się nie zmieniło przez te 20 lat to interwał serwisowy: zawsze było co 10 max 15 tyś km. Zmieniły się tylko oleje "na lepsze"...
kolego jest dokładnie na odwrót
to nie silniki są coraz gorsze bo każe im tam lać lekkobieżne oleje tylko producenci robią kontrolowane postarzanie produktu z coraz gorszych materiałów i to ten fakt wymusza na nich stosowanie takich olejów a nie inaczej
oleje się zmieniły wraz z tymi super hiper nowoczesnymi zabawkami
tak, kiedyś były silniki żeliwne, pierścienie miały po 2 mm, tłoki miały po 10 cm na dzbanie - teraz tłok ma pierścienie po 0,3mm za chwilę nie będzie 3 pierścieni tylko dwa, a za chwile może i zero... i tak się to ma
do starego pancernego 1.6 dohc hiundaya wlewam byle jaki 5w-40 i jeździ jak złoto ( nawet pal licho PAO )
nowe zabawki by pofrunęły na tym oleju nie wspominając o 5w-50
adamekq1 07-01-2020, 23:17 Panowie, jaki olej polecacie 5w30 do tego silnika? Przebieg 180k, do tej pory był lany tylko castrol 0w30. Pozdrawiam
luckyboy 07-01-2020, 23:36 Valvoline Maxlife 5w30 C3
adamekq1 08-01-2020, 10:25 A jak to jest z tymi normami, ponieważ nie znalazłem żadnego oleju 5w30, który spełniałby normę wss-m2c950-a. Ewentualnie z jakiej normy można jeszcze zalać auto z tym silnikiem olejem 5w30?
Co wynika z powyższych postów: sugerujemy (co ważne: nie narzucamy) odejście od normy wss-m2c950-a i zalanie jakiegokolwiek oleju lepiej chroniącego silnik i turbosprężarkę, klasy 0w30 albo 5w30 norm C2/C3 Low Saps. Specyficzna norma kosztuje więcej, finalnie okazuje się wiec, że spełniające normę pozostają oleje w cenach 170-230 PLN za 4 litry, gdy dobre 5w30 kupisz już za 120 PLN.
Dla przykładu mój Econetic przejechał prawie 150 000 km na Castrolu 0w30, wymienianym 2 razy w roku co 20.000 km. Stan silnika i turbo idealny. Którym Castrolem zalewali silnik, nie wiadomo, w książce serwisowej brak info. Na wiosnę zaleję SHELL HELIX ULTRA ECT 0w30 C2/C3 (123 PLN za 4 litry, akurat był w dobrej cenie) nie spełniającym ww. normy ale z lepszymi parametrami ochrony silnika. Skracam interwał wymiany do maax 15.000/rok. Jak zaobserwuję podwyższone zużycie oleju to przy następnej wymianie przejdę na 5w30.
Pozdrawiam
Łukasz
luckyboy 08-01-2020, 15:37 Oleje C2 są bardziej wodniste od C3 w wysokiej temperaturze tzn. są bardziej energooszczędne - to cała różnica.
Dlatego ja zmieniłem 5w30 C2 na 5w30 C3
Dodatkowo Valvoline Maxlife ma w swoim składzie molibden, to wynika z badań laboratoryjnych. Korzyści z zastosowania molibdenu są oczywiste choćby dla turbosprężarki.
Oleje C2 są bardziej wodniste od C3 w wysokiej temperaturze tzn. są bardziej energooszczędne - to cała różnica.
Dlatego ja zmieniłem 5w30 C2 na 5w30 C3
Dodatkowo Valvoline Maxlife ma w swoim składzie molibden, to wynika z badań laboratoryjnych. Korzyści z zastosowania molibdenu są oczywiste choćby dla turbosprężarki.
Witam, jeździsz na tym oleju focusem 1,5tdci? Jak się sprawuje? Przy jakim przebiegu?
luckyboy 24-11-2022, 08:16 Obecnie jeżdżę od 3 interwałów na VAG OEM 0w30
skiper159 15-02-2023, 12:12 Witam. Zakupiłem Ford Focus mk3 1.5 tdci kombi.
Ostatni olej wg etykiety to quartz 9000 energy 0w30.
Planuje wymianę oleju, czy ten olej jest odpowiedni do tego silnika? Polecacie filtry paliwa i oleju marki Filtron?
Tomasz280587! 22-03-2023, 13:32 Nie wiem, czy temat już był jeśli tak to przepraszam i proszę o usunięcie mojego.
Obecnie leje olej 0W30, przebieg auta to 125 tys. km, czy zmieniać na 5w30?
Czy ktoś z was jeździ na takim jak ja? jak tak to na jakim jeździcie?
Przeczytałem cały wątek. Zbliża się wymiana oleju w moim aucie (FF MK3 1.5 TDCI 88kw), do tej pory zalewany był Castrol w ASO.
Przebieg 230kkm.
Jestem zwolennikiem częstszej zmiany co ok. 10 kkm, wolę pozostać przy normie zalecanej przez producenta.
Prośba o podpowiedź, pozostać przy Castrolu czy zmienić na jakiś inny, typowy syntetyczny? Nie mam w zwyczaju zadawać głupich pytań ale w tym temacie zgłupiałem.
Przy wymianie co 10 kkm, co nie zrobisz, będzie dobrze. Skoro Castrol się sprawdzał przez ten czas, to bym zostawił.
Nie mam w zwyczaju zadawać głupich pytań ale w tym temacie zgłupiałem.
Przestrzegaj normy i nie myśl nad tą internetowo - akademicką dyskusją. To ma takie samo znaczenie jak nalanie oleju na 84,5% stanu bagnetu lub 92,1% albo 98,7%.
Zwięźle i na temat. Dziękuję.
|
|