Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Tarcze hamulcowe jak sprawdzić jaki jest jej rozmiar


TalRash
05-06-2018, 11:23
Witajcie.
Foczka MK3 ST polift wychodziła z dwoma rodzajami hamulców.
Standard oraz Performance.
Standardowo było 320mm tarcza przód i 271mm tył.
W wersji performance zmieniono jedynie tarczę oraz zacisk z przodu. Wsadzono tarczę 335mm...
Nie będę się rozwodził nad tym wielkim zabiegiem bo pozostawiono nawet standardowy klocek do większej tarczy bo powierzchnia cierna tarczy pozostała taka sama, jedynie zwiększyła się odrobinę jej pojemność cieplna.
Cóż. Wyszło tak że właśnie te "pErFoRmAnCe" hamulce mam u siebie.
Okazuje się że tarcze 320 i 271 są produkowane przez multum firm, jest w czym wybierać, gładkie, wiercone, nacinane, nacinane i wiercone bo pełno tego, tak tarcza 335mm jest zapomniana i albo OEM albo nic.
Nie zanosi się na zmianę w tym temacie niestety, wiec zostanie mi pozostać przy gładkich - trudno.
Więc zacząłem szukać klocków.
EBC Red?
EBC Yellow?
Hawk HPS?
Czy nowe HPS 5.0?
Skłaniałem się ku HPSom bo są dobrze znane i generalnie polecane.
Niestety nawet na stronie producenta nie jest napisane jakie są różnice miedzy HPS a HPS 5.0.
Ktoś coś w tym temacie gryzł?
Potrzebuję klocki nie wymagające rozgrzania bo to nie torowóz tylko dupowóz do zabawy.
Auto ma 300koni/490nm i więcej mieć nie będzie... Planowałem 330-350, ale FWD szybko ostudziło mój zapał.

MAG
07-06-2018, 09:01
A tak sie dopytam - tarcza z RSMk2 336mm nie podejdzie?

TalRash
07-06-2018, 14:36
Różnice to kilka mm ale raczej nie podejdzie.
https://www.brakeparts.pl/img//tarcze.jpg
W MK2 RS tarcza przód ma:
A = 336 mm
B = 52 mm
C = 28 mm
W MK3 ST Performance:
A = 335 mm
B = 49 mm
C = 25 mm

---EDIT---
Wydzwoniłem brakeparts.
Twierdzą, że nie ma szans i nie warto nawet próbować wsadzić tarczy z MK2 RS. Szkoda czasu bo nie wejdzie.

MAG
08-06-2018, 10:26
Za duże odchylenia w tamtych parametrach - myslałem że tylko średnica się róznią ...

TalRash
15-06-2018, 17:35
Jestem po rozmowach z kilkoma hurtowniami i kilkoma producentami.
Cóż. Sprawa wygląda tragicznie. Takie tarcze są tylko w foczkach z pakietem performance. Powoduje to że wprowadzenie ich na rynek jest mało opłacalne i musi trwać. Raczej w ciągu roku niewiele się zmieni w tej materii.
W USA jest kilku producentów którzy je robią. W europie chyba tylko EBC ale w wersji gładkiej o jakości OEM.
Szanse na nacinane/nawiercane wersje w europie bliskie zera. Firma brakeparts ma nacinano nawiercane ale jeszcze nie są w ofercie, podobno trwają testy...
Producent to jakiś DARK. Ale co dark i czy to dobra marka to pojęcia nie mam.
Tarcze podobno oznaczenie mają EVO. Czyli Dark Evo. I tyle wiem.
Cena chyba niska jak na nacinano wiercone. 620zł sztuka. Oryginały forda są za 500zł sztuka. A EBC o jakości OEM 387zł sztuka.
Fotka: (uwaga wielkie obrazy)
http://rash.home.pl/DSC_2913.png

http://rash.home.pl/DSC_2902.png

Ktoś coś o tym producencie?

latar
15-06-2018, 21:33
A jaka jest korzyść z nacinanych/nawiercanych poza +10 do lansu?

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

weuek
15-06-2018, 22:09
Przecież dobrze wiesz, a niepotrzebnie pytasz.

TalRash
21-06-2018, 11:18
Jeśli ktoś uważa że nacinane lub nawiercane tarcze to tylko + ileś tam do lansu to po co się wypowiada z tak ubogą wiedzą i tak nic nie wniesie do tematu.

lawka
28-01-2019, 13:54
Witam
Poniewaz w ASO zawolali mi 2000zl za wymiane klockow i tarcz na przod i tyl, postanowilem ze sam to ogarne.
Chcialem kupic komplety produkcji Forda (stosowanie na pierwszy montaz).
Tyl ogarnalem, ale przod nie daje mi spokoju, poniewaz moge zamowic tarcze o dwoch srednicach: 270mm i 300mm.

Moje pytanie brzmi jaki jest prawidlowy rozmiar?
Przy okazji czy ktos moze ma serwisowke, zeby sprawdzic momenty dokrecania srub w ukladzie hamulcowym ??

Moj Focus to mk3 z 2016 z silnikiem 1,5 Ecoboost 150KM

Z gory dzieki i pozdrawiam
Tomek

P.S. Sorry za brak PL znakow, pisze na niemieckiej klawiaturze :)

gibaj
28-01-2019, 14:03
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=262406

lawka
28-01-2019, 14:15
Dzieki za wrzutke, ale w tych tematach nie jest wyraznie napisane jaki jest fabryczny rozmiar. Tylko ktos chce zmienic z jednej na druga. Mysle ze ma tu tez znaczenie czy diesel/benzyna.

FF2000
28-01-2019, 14:17
Odkręć koło, zmierz, 100% pewności co masz.

lawka
28-01-2019, 14:20
Odkręć koło, zmierz, 100% pewności co masz.

No mozna i tak. Liczylem jednak ze ktos mi tu pomoze.

orczyk5
28-01-2019, 14:24
Ja z tym silnikiem mam 300 mm

lawka
28-01-2019, 14:32
Ja z tym silnikiem mam 300 mm

Dzieki za odpowiedz.
Co ciekawe na stronie ford.7zap.com po moim nr VIN sa wypisane oba rozmiary tarcz.

edmun
28-01-2019, 15:00
Dzieki za wrzutke, ale w tych tematach nie jest wyraznie napisane jaki jest fabryczny rozmiar. Tylko ktos chce zmienic z jednej na druga. Mysle ze ma tu tez znaczenie czy diesel/benzyna.
Zależy od mocy.

Przejrzałem 3 sklepy internetowe wpisując że masz Focusa Hatchback 1.5EB 150KM.
W każdym sklepie tarcze przednie jako "kompatybilne" są 300mm.
Ale:
Brembo podaje 278 i 300mm
Eicher podaje 278 i 300mm
EBC podaje 300mm

Obstawiam 300mm
Ale warto zmierzyć.

krakersik
28-01-2019, 15:13
1.6 Eco - 300 mm, wieksze dla wiekszej mocy

mjopek
28-01-2019, 15:42
Po ilu tyś km musiałeś zmieniać tarcze z klockami? Ja przy 37 tys km zmieniałem tylko klocki przód i tył w ASO. Skasowali mnie 900 zł za fordowskie klocki z wymianą.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

orczyk5
28-01-2019, 16:06
Ja mam 51 tysięcy i teraz będą wymieniane drugie tarcze na przód i drugie klocki. Tył tylko raz tarcze i klocki wymieniałem.

CHARONSKI
28-01-2019, 20:32
Na oryginalnych klockach przejechałem:fomoco(ate)przód 90 tys,tył 110tys ,na motorcraftach połowe może się przejedzie

clubGRANT
28-01-2019, 20:34
Witam
Poniewaz w ASO zawolali mi 2000zl za wymiane klockow i tarcz na przod i tyl, postanowilem ze sam to ogarne.



Gdzie ci tyle zaśpiewali, jeżeli w AutoKlimacie to się niedziw, bo ja się dziwie jak to możliwe że te ASO jeszcze funkcjonuje, bywałem tam przeważnie z reklamacjami gwarancyjnymi, agdy chciałem dołożyć wyłącznik airbag pasażera to zaśpiweali 1200pln , gdzie u BOSS'a w Chorzowie za to samo 800pln.

weuek
28-01-2019, 21:08
Na jarzmie jest napisane (wybite) jaki rozmiar tarcz do niego pasuje.

2000 za komplet hamulców to wcale nie taki kosmos, bo za same przednie klocki dałem ostatnio 400 zł. Oczywiście, te montowane w aso nie są tyle warte.

edmun
29-01-2019, 09:33
Za komplet tarcz i klocków (przód i tył) sam wydałem miesiąc temu 1100-1150 zł.
Wymianę robię sam. Do tego oczywiście narzędzia, odrobina płynu hamulcowego i zapewne kilka godzin żeby to wszystko zrobić.
Pytanie co za te 2000 dostajesz. Czy najtańsze tarcze i klocki czy coś lepszego
(sam za 1100 zł mam coś lepszego, może nie najwyższa półka ale też nie najniższa)

weuek
29-01-2019, 09:42
Dostaje to, co aktualnie aso ma w ofercie, czyli jurid (tzw. "oryginały") lub motorcraft.

lawka
29-01-2019, 13:41
Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
Co do mojego przebiegu to teraz mam ok.79kkm (90% tego to przeloty autostradowe PL-DE). Powiedzieli mi ze tarcze juz maja graniczne wartosci i ze max 5kkm jeszcze zrobie (nawet mi Pan podal grubosci tarcz jakie mam.)
Sprawdzilem wczoraj i faktycznie mam 300mm. Zamowilem caly komplet tutaj: https://ford.sklep.pl/

Wyszlo mnie to ok 1080zl. Do tego 80zl zestaw do wciskania tloczkow.
Skoro sam to bede robil sprawdzimy ile tam faktycznie tego zostalo i czy rzetelnie mnie poinformowali.

W tej cenie 2000zl byla robocizna ze 350zl, reszta to czesci. Zakladam ze chcieli zalozyc fordowskie, bo na pytanie o zamienniki Pan powiedzial ze mozemy o tym porozmawiac :). Ale nie zasugerowal mi takiej opcji od razu.

Co do Autoklimatu w Tychach nie mam do tej pory zastrzezen. Przeglady koszuja mnie mniej niz 1000zl, wiec w porownaniu z innymi markami jest tanio. Mam do nich tez blisko co jest mi bardzo na reke ze wzgledu na ograniczony czas kiedy jestem w PL. Ale konczy mi sie w tym roku leasing i raczej bede w miare mozliwosci sam robil wymiany lub odwiedze jeden z polecanych przes Was na forum warsztatow na slasku.

P.S. Posiada ktos service manual do tego Focusa? Potrzebowalbym momenty dokrecenia srub...

Pozdrawiam
Tomek

CHARONSKI
29-01-2019, 18:23
aso w ostatnim czasie wciska motocrafty jako oryginał,są to klocki ktore przejadą połowe OE czyli ATE,jezeli jeszcze za tą kasę co piszecie to powodzenia :)

weuek
29-01-2019, 19:09
ATE to tak naprawdę nie wiadomo jakie to są klocki. Ostatnio trafiły mi się ATE od galfera.

"Motocraft" to jakaś podróbka Motorcrafta? I aso to sprzedaje?

Grzegorz MX
30-01-2019, 08:35
Witam
Poniewaz w ASO zawolali mi 2000zl za wymiane klockow i tarcz na przod i tyl, postanowilem ze sam to ogarne.


Dobrze że sam zrobisz. Bo w serwisach nie ma żadnej odpowiedzialności - tym bardziej w ASO.
U mnie w samochodzie na H tarcze przód wytrzymały 10tys km potem się pogieły - były OEM. ASO Krzyknęło ok 3tys.
Wymieniłem na Zimmermany. Wytrzymały 22tys km.
W serwisie ponownie chciano mnie naciągnąć na OEM mówiąc że lepiej było kupić nie chińczyki (=wg nich Zimmerman) a ATE.

Nie wiem jak ty ale ja już nie mam siły się użerać i udowadniać deb...om z serwisu ASO H że
a) samochód nie jeździł po kałużach i nie szybciej niż 90km/h
b) na autostradzie nie był myty na myjni
c) nie jeździł na torze wyścigowym

Uśmiałem się, podziękowałem - będę robił sam.

Blazej586
30-01-2019, 09:20
Czy w wersji trend są czujniki kończących się klocków

edmun
30-01-2019, 09:41
Nic mi nie wiadomo żeby Focusy miały czujniki na klockach.
Czy w MK4 się to zmieniło (podejrzewam że nie)?

edmun
30-01-2019, 15:18
Tylko dzieki takim frajerom aso jeszcze istnieje.
No proszę Cię. Po co takie wyzwiska?

Równie dobrze ja mógłbym nazwać niektórych frajerami że w taką pierdołą jak klocki i tarcze jadą do innych i jeszcze im za to płacą.
Ale tego nie robię.
Prosiłbym o odrobinę jednak kultury.
ASO to jednak ASO i wystarczy odrobinę posiedzieć na forum lub kilka razy się przejechać, aby tam auta nie robić,
ale nie musimy zaraz wyzywać ludzi od frajerów tylko dlatego, że mają auta w leasingu i że nie mają problemów z wyższymi kosztami.

Porównując różne zakłady, to ja bym podzielił je na kilka grup.

a) tanie zakłady gdzie są robione rzeczy na trytkę
b) tanie zakłady w których jest robione na trytkę plus wyciągną Ci części
c) średnie zakłady gdzie może dobrze naprawią
d) średnie zakłady gdzie może dobrze naprawią i nie popsują czegoś innego
e) średnie zakłady które biorą kasę a nie naprawią albo odwalą fuszerkę
f) dobre zakłady, droższe od ASO, ale masz pewność że jest dobrze zrobione
g) dobre zakłady, tańsze od ASO, wiedzą co robią i robią to dobrze
h) ASO, które jest drogie i może się zdarzyć że zrobią wszystko perfekcyjnie
i) ASO, które jets drogie i może się okazać jeszcze droższe bo nie naprawiają a wymieniają "grubo"
(czytaj, zamiast wymienić paski to od razu jest i wymiana alternatora)
j) drogie zakłady specjalizujące się w danych "dziedzinach" czytaj naprawią to co naprawiają, ale nie ruszą nic innego
(zazwyczaj podpowiedzą gdzie jechać dalej).



I tak mówienie, że np. ASO jest drogie bo zdzierają to powiem tak.
Powiedzmy głupia wymiana klocków/tarcz.
Koszt w ASO - 520 zł za robociznę
Koszt u "Józka" - 120 zł.

Czyli w ASO rozumiem "przepłacasz" i jesteś frajerem tak?

To powiem tak.
ASO ma dokumentację i w teorii nie powinno spieprzyć nic w aucie przy wymianie hamulców.
Jedziesz do Józka, wyjeżdżasz z autem które ma błędy a tarcze krzywią się po miesiącu.
U Józka nie masz jak udowodnić, że schrzanił wymianę plus jak wyjeżdżałeś od Józka,
to miałeś wrażenie że nie było ryski na zderzaku a teraz jest.
Józek rozkłada ręcę i mówi "Ale panie kierowniku, no przecież jak pan przyjechał to na 100% to było".
Nie mówiąc że trochę paliwa brakuje, to jakoś Ci Józek nie przeszkadza.
Czy w ASO na 100% będzie dobrze zrobione? Może i nie. Ale są pewne standardy,
procedury które pozwolą Ci uniknąć przykrych niespodzianek.
Ale - zaoszczędzisz przecież 400 zł bo nie pojechałeś do ASO.

Ale - są też i porządne zakłady.
Grupa zakładów, gdzie zostawisz trochę pieniędzy ,ale będzie zrobione na cacy.
Np. 410 zł za robotę wymiany hamulców.
Więc jednak jest różnica, bo nie zapłacisz 520 zł a tylko 410zł.
Tylko ten zakład nie ma części od ręki i nie ma dostępu do schematów które ma ASO.
Więc oszczędasz 110 zł, ale może się okazać, że zakład nie zrobi czegoś co trzeba było zrobić,
bo nie ma kabla/oprogramowania czy części (a akurat wyjdzie że trzeba uszczelkę wymienić itp).
Nie mówię też, że każde ASO ma wszystkie części pod ręką, ale mają po prostu czasami łatwiej.
I tak na koniec, żeby nie było - ja nie jeżdżę do ASO bo uważam,
że te do których trafiłem to zazwyczaj mieli właśnie mechaników co to dopiero się uczą tego fachu.
Tak - uważam ich ceny za zdzierstwo, ale z drugiej strony,
jeśli porównam ceny porządnego zakładu do cen ASO, to różnice są czasami minimalne.
Ale mówię o porządnym zakładzie w porównaniu do ASO, gdzie żeby taki zakład znaleźć, to naprawdę trzeba się nieźle namęczyć.
A czasami będzie, że taki dobry zakład (lepszy od ASO) będzie i od ASO droższy.

P.S. A takich "Józkowych" mechaników, to ja mam serdecznie dość. Za dużo takich w życiu spotkałem.
Takich, że ledwo radzą sobie z tym, gdzie są kluczyki do auta, a ich "parking" to zazwyczaj miejsce obok jakiś szrotów,
co stoją pod plandeką już 15-ty rok bo "kiedyś się złoży z trzech i będzie auto jak ta lala"

Juzek
31-01-2019, 07:52
Koszt u "Józka" - 120 zł.

Ja za to biorę 200 zł, więc proszę to poprawić :-)

Nastukane na szklanym ekranie

edmun
31-01-2019, 17:17
Ja za to biorę 200 zł, więc proszę to poprawić :-)

ha przepraszam... :D
No tego się nie spodziewałem :P
Imię czysto przypadkowe

Juzek
31-01-2019, 19:12
ha przepraszam... :D

No tego się nie spodziewałem [emoji14]

Imię czysto przypadkoweWiadomo :-)

Nastukane na szklanym ekranie

MARR
01-02-2019, 01:34
Kurcze, jak Wy to robicie że wam klocki czy tarcze wystarczają na 10, 20, 30 tys km????
U mnie focus ma w tej chwili 51 tys km i nic od nowości nie zmieniane. Klocki zużyte w około połowie, tarcze bez zarzutu.
W mondeo, które było zdecydowanie cięższe, klocki wymieniałem co około 50-60 tys a tarcze po 160 tys km.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

weuek
01-02-2019, 04:44
Kurcze, jak Wy to robicie że wam klocki czy tarcze wystarczają na 10, 20, 30 tys km????

Ja nazywam taką jazdę "wieczny hamulec chaotyczny", czyli ruch jest płynny, ale auto przed tobą co chwilę błyska światłami stop. A dlaczego to ciul wie.

lawka
02-02-2019, 10:21
To są klocki z tyłu do wymiany wg ASO :/

https://drive.google.com/file/d/0B8FfDWXydyQ7REtfRENJYVhSRkR3aXZrcXlXYjdIcGtTYkJR/view?usp=sharing

tutaj wymiar tarcz tylnich:

https://drive.google.com/file/d/0B8FfDWXydyQ7TFl6UEdTTk10S2ZxWEJSRUVfZzFIQ0N4LUw0/view?usp=sharing

Spokojnie mozna to bylo zostawic.

Przód natowiast był juz do wymiany. Klocka zostało mniej niż 2mm, natomiast tarcza wygląda tak:

https://drive.google.com/file/d/0B8FfDWXydyQ7cXFrZ0Q2VlZMM0ZNd1dtTDhvUzFFWUpUU01J/view?usp=sharing

Przebieg tego zestawu to 79k km (w 90% przeloty autostradowe)

pozdrawiam
Tomek

mastachaz
02-02-2019, 14:38
focus 2L st mk3 FL ma tarcze 320mm :0

same zaciski tez sa wieksze.

Arturroant
04-02-2019, 04:16
Nie lepiej machnąć jakiś zestaw Bosch ? Z doświadczenia wiem że kocki ranta nie wycierają. I na pewno starczy na dłużej chyba że faktycznie auto błyska światłami stopu co 5 sek ;)

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Waldemarros
04-02-2019, 21:21
Ja nie błyskam światłami stop co chwilę, a klocki się już kończą przy 36kkm i uważam, że jest to dobry wynik. Niestety prędkości autostradowe robią robotę - do czasu, gdy jeździłem normalnymi drogami do pracy, klocki średnio wystarczały mi na 60-70 kkm, od kiedy śmigam szybszą trasą, klocki drastycznie się ścierają... ot co w tej kwestii.

A co do wymiany hamulców to ciekaw jestem Waszych opinii co do klocków EBC Green. W motocyklu miałem EBC Gold i spisywały się doskonale...

Ps. w dwóch służbowych Toyotach Avensis klocki skończyły się przy niemal 23 kkm, a w nowej Insigni po 30 kkm (ja żadnym z tych samochodów nie jeżdżę), więc nasze Fordy nie wypadają najgorzej.

weuek
04-02-2019, 22:13
Niestety prędkości autostradowe robią robotę - do czasu, gdy jeździłem normalnymi drogami do pracy, klocki średnio wystarczały mi na 60-70 kkm, od kiedy śmigam szybszą trasą, klocki drastycznie się ścierają... ot co w tej kwestii.

A to chyba tylko oznacza, że słabo planujesz. Też jeżdżę autostradą do pracy i często się zdarza, że nie używam hamulców od wjazdu do zjazdu (27 km), a tylko rozłączam tempomat. Ta sama autostrada.

36ha
04-02-2019, 22:19
A to chyba tylko oznacza, że słabo planujesz. Też jeżdżę autostradą do pracy i często się zdarza, że nie używam hamulców od wjazdu do zjazdu (27 km), a tylko rozłączam tempomat. Ta sama autostrada.

A konkretnie skąd dokąd.

36ha
04-02-2019, 22:40
I nic ci nie podkreśla tego "zkąd"? Przecież nie ma takiego słowa.

Z 39-200 do 33-100. I odwrotnie.

Na tym odcinku hamulce Ci raczej nie potrzebne.

36ha
05-02-2019, 06:20
Mała pomyłka pisana przed spaniem.

arturek
05-02-2019, 06:21
Witam

Usnąłem posty związane z literówką kolegi

Na przyszłość, gdy ktoś zauważy błąd (literówkę) u kolegi,
to sugeruję pisać na priv - aby poprawił

pozdrawiam
Arturek

edmun
05-02-2019, 12:01
A co do wymiany hamulców to ciekaw jestem Waszych opinii co do klocków EBC Green
Założyłem w sobotę (na razie przód).
Przyszły weekend jak pogoda pozwoli, to będzie też na tył.
Zestaw (tarcze Zimmerman + klocki EBC Green) polecał mi boncio w moim wątku (https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3063668&postcount=528)
Na razie nie mam żadnych zastrzeżeń. Cisza, spokój.
Ale dopiero zrobiłem może ze 150km więc jak się wszystko ułoży i dotrze
(a potem będę układał jeszcze tył), to dopiero będę mógł coś powiedzieć.
Tarcze (o ile dobrze wszystko wyliczam) wymieniłem mając 100 120 km przebiegu
(7-mio letnie).

Arturroant
05-02-2019, 13:05
Nie wiem czy coś widać ale tarcza 2 lata (zakupiono auto) 35 tys przejechała 50% autostrady i 50% miasto-wioski. Klocków nie mam jak zrobić zdjęcia ale spokojnie na 40 parę tysięcy km starczy.
To jest zestaw Bosch (zakładane samemu stare ściągaczem i młotem trzeba było było ściągać bo rdza ja przykleiła lepiej jak spawarka).
Zaś tyłowi nie mam jak zrobić zdjęcia ale i wiele gorsze bo zestaw fordowski. Na zdjęciach następnych jak fajnie stare schodziły.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190205/9ea07018a974352715dfcfc8308a1727.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190205/6e3e2c9d4cd3104e7515015edacb9084.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190205/8aea6965fa8d956e236a6b97a58d80b1.jpg

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

weuek
05-02-2019, 13:12
Stare strasznie zapuszczone - to przeca pół tarczy nie hamowało!

edmun
05-02-2019, 13:20
Tak tylko podrzucę kilka fotek od siebie:

Przed wymianą:

https://i.imgur.com/UpZkrkw.png

https://i.imgur.com/HAYGS1I.png

https://i.imgur.com/bhxLDdP.png

https://i.imgur.com/pJduCSr.png

Nowe tarcze:
https://i.imgur.com/y4QvxJk.png

https://i.imgur.com/3X1KklD.png

https://i.imgur.com/ZIeExGf.png

Przy okazji - tak jak weuek wspominał wcześniej w tym wątku:

Na jarzmie jest napisane (wybite) jaki rozmiar tarcz do niego pasuje.

U góry:
https://i.imgur.com/6nfTz9t.png


Jak i na dole jarzma:
https://i.imgur.com/aSBT1jq.png


Do odczytania bezproblemowo po ściągnięciu koła jeśli nie mamy pod ręką miarki.

Arturroant
05-02-2019, 13:58
Stare strasznie zapuszczone - to przeca pół tarczy nie hamowało!Niemiec płakał jak sprzedawał. Ale z jednej strony wiedziałem co muszę zrobić. W końcu C-Max kosztował mnie 28k a w celnym i tak mi policzyli 35k bo niemożliwe że za tyle sprzedał. Ciekawe jak bym z Niemcem przyjechał i przy nich umowę spisał?
No ale co jak co chamulce w Niemczech drogo robią a samemu po kosztach.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

boncio
05-02-2019, 13:58
Ja jestem mega zadowolony z kompletu EBC green plus Zimmerman std coatz. Choć tyłu nie robiłem, bo rok wcześniej zmieniłem klocki, to efekt hamowania jest zauważalnie lepszy, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Pisałem już w wątku edmun-a, że tarcze po 12kkm jak nowe, klocki obejrzę pewnie przy wymianie kół.

Grzegorz MX
05-02-2019, 17:49
Tak tylko podrzucę kilka fotek od siebie:

Nowe tarcze:
https://i.imgur.com/y4QvxJk.png


edmun:
3 pytanka:
1. jak to lata ten Green stuff z tarczą OZ ? Planuje takie coś do CRV zapakować - tam tarczę wygina w osemkę co zimę. Tarcza 293mm jest za mała na taki wóz - nie pomagają - poradzili założyć klocek Green Stuff + tarcza OZ.
Był komplet OEM (Textar) pogięty, komplet OZ też pogięło.
Jak to hamuje?

2. czym "lizałeś" styczną płaszczyznę piasty do tarczy? Masz jakiś przyrząd czy mozolnie papierkiem?
3. czemu nie masz osłony tarczy? zdjąłeś czy sama z rdzy odpadła?

weuek
05-02-2019, 20:13
3. czemu nie masz osłony tarczy? zdjąłeś czy sama z rdzy odpadła?
To w końcu producent przewidział dla tego modelu czy nie?

edmun
06-02-2019, 09:18
2. czym "lizałeś" styczną płaszczyznę piasty do tarczy? Masz jakiś przyrząd czy mozolnie papierkiem?
Szczotka druciana do wiertarki

(takie coś):
https://i1.wp.com/toolandgo.com/wp-content/uploads/2014/11/wire-brush-circular.jpg


Szczotka druciana ręczna
(niestety tylko takie miałem pod ręką)
https://i1.adis.ws/i/washford/710281?w=637&h=403


Papier ścierny
(wrzucać zdjęcie :D)

Co do 3. Nigdy z przodu nic nie miałem?
Z tyłu są, z przodu nie widziałem osłon u siebie.

Ale na YT widzę, że niektóre mają.
Dziwne... :/

edit: chyba czas dokupić :/
https://i.imgur.com/q5pIes2.png

edit2:
zamówione
Czyli muszę trzeci weekend rezerwować na demontaż przodu żeby założyć osłony.
Nosz kurcze. Dobrze, że mi zwróciliście uwagę, bo nie skapnąłem się, że ich nie ma.

https://i.imgur.com/ZdWBf6E.png

Nie pytajcie skąd różnica cenowa. Ten sam sprzedawca, więc nie wiem czemu jedna strona jest droższa od drugiej.
Standardowo pewnie ktoś zapomniał cennika sprawdzić w excelu.

edit: osłon nie maluję. Widziałem że niektórze walą je na czerwono.
Nie sądzę że to ładnie wygląda.

mastachaz
06-02-2019, 09:28
edmun

jestem zdziwiony ze ty nie wiesz ze musza byc osłony :)

edmun
06-02-2019, 09:36
Z tyłu są. Z przodu nie widziałem i jakoś mózg nie zajarzył, że czegoś brakuje.
Jeszcze 6 śrub muszę domówić.
Niby schemat pokazuje jedną śrubę, ale na tarczy widać 3 otwory plus w opisie jest że powinno być 6.
Ehh...

weuek
06-02-2019, 14:24
Przez tyle lat w mk2 nie było i jeździło (moim zdaniem od tego tak się tarcze wichrowały). A tu jest wszystko identyczne.

Grzegorz MX
06-02-2019, 17:31
To w końcu producent przewidział dla tego modelu czy nie?

ST-Line mk3 lift ma P/T oraz mk2 lift też.
Na tyle w FF2 nie było - sam zakładałem przy swapie bębenków na....., dobra nie będę wnerwiał.

Może to kwestia kraju dostawy,

Bump: Przez tyle lat w mk2 nie było i jeździło (moim zdaniem od tego tak się tarcze wichrowały)..


Osłony są po to aby zatrzymać oddawanie ciepła na gumy przegubu i przewód elastyczny hamulcowy, czujnik abs oraz aby kamyk z drogi nie trafił w koronkę magnetyczną od ABS.

Może w UK zakładają że na drodze nic nie powinno się wydarzyć poza piaskiem.

W sumie nie miałem w ostatnich 10 latach pojazdu bez osłon.

weuek
06-02-2019, 21:03
ST-Line mk3 lift ma P/T oraz mk2 lift też.
Na tyle w FF2 nie było - sam zakładałem przy swapie bębenków na....., dobra nie będę wnerwiał.
Skąd ludzie takie głupoty wynajdują? Żaden mk2 nie ma z przodu i każdy mk2 ma z tyłu. To są fakty.

RyszardaTrzeciaWaza
07-02-2019, 05:25
Arturroant, pocieszę Cię, Twoje tarcze nie były jeszcze złe.

Ostatni przypadek na warsztacie :mrgreen:

Grzegorz MX
07-02-2019, 12:38
Skąd ludzie takie głupoty wynajdują? Żaden mk2 nie ma z przodu i każdy mk2 ma z tyłu. To są fakty.

Ma. Zawsze mnie wq....ia jak muszę zmierzyć grubość suwmiarką.
U mnie FF2 lift 2010 rok - vin mogę na priv

edmun
07-02-2019, 12:58
U mnie FF2 lift 2010 rok - vin mogę na priv
Podrzuć jak to wygląda :D
Aż spojrzałem na 7zap i na schematach nie ma śladu, żeby były osłony z przodu.
Z tyłu tak, ale z przodu nie widzę

weuek
07-02-2019, 13:17
Ma. [...]U mnie FF2 lift 2010 rok - vin mogę na priv

Niemożliwe! VINem sobie nie sprawdzę, pokaż zdjęcie.

Może ktoś te osłony albo całe ze zwrotnicą z innego auta na tej samej płycie przełożył?

Waldemarros
09-02-2019, 13:04
A to chyba tylko oznacza, że słabo planujesz. Też jeżdżę autostradą do pracy i często się zdarza, że nie używam hamulców od wjazdu do zjazdu (27 km), a tylko rozłączam tempomat. Ta sama autostrada.

Widzisz łatwo oceniać innych nie wiedząc nic na temat tego jak jeżdżą. Wjeżdżając i zjeżdżając z autostrady, a przy tym utrzymując stałą i "normalną prędkość" oczywiście niemal każdy jest w stanie niemal nie dotykać hamulca (można redukować prędkość samym gazem lub tempomatem). Proponuję natomiast pojechać tym samym jak to nazywasz odcinkiem, z prędkością wyższą niż inni, a wówczas przekonasz się czy można jechać jak to opisałeś - zapewniam Cię, że nie da się bo niestety spora liczba kierowców żyje w jakimś dziwnym przekonaniu, że po włączeniu lewego kierunkowskazu uzyskują jednocześnie pierwszeństwo przejazdu i za nic mają fakt, iż na lewym pasie jest aktualnie inny pojazd - 7 lat obserwacji... nie mówię, że każdy tak ma ale spotykam tego mnóstwo.
Wracając do kwestii klocków, przy prędkości powyżej 130 km/h ich zużycie wzrasta niewspółmiernie w stosunku do tego co jest poniżej tych wartości - jeśli nie wierzysz, umyj felgi, rozpędź się do 200 km/h i spróbuj intensywnie zwolnić do 120 km/h przyjmując, że taki hipotetyczny kierowca zajeżdża Ci drogę. Taki prosty eksperyment da Ci obraz tego co chciałem napisać o zużyciu klocków hamulcowych ;)

Pozdrawiam

36ha
09-02-2019, 20:57
Wracając do kwestii klocków, przy prędkości powyżej 130 km/h ich zużycie wzrasta niewspółmiernie w stosunku do tego co jest poniżej tych wartości - jeśli nie wierzysz, umyj felgi, rozpędź się do 200 km/h i spróbuj intensywnie zwolnić do 120 km/h przyjmując, że taki hipotetyczny kierowca zajeżdża Ci drogę. Taki prosty eksperyment da Ci obraz tego co chciałem napisać o zużyciu klocków hamulcowych ;)


Dobrze ze moje letnie alu w kolorze czarnym i tego pyłu tak nie widać na pierwszy rzut oka, ale to nie oznacza że go tam nie ma. Jest i trudno go zmyć.

Arturroant
09-02-2019, 21:22
Ja na autostradzie zazwyczaj 120 do146 (Czechy i Austria) w zależności jakie ograniczenia i z nadmiernym problemem ciągłego hamowania nie mam. więcej mam na serpentynach czeskich.
A jak będę kółka zmieniał to zrobię zdjęcia tarcz noszą z przodu i motorcrafta z tyłu.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

weuek
10-02-2019, 10:35
rozpędź się do 200 km/h i spróbuj intensywnie zwolnić do 120 km/h przyjmując, że taki hipotetyczny kierowca zajeżdża Ci drogę.
No, czyli jednak słabo planujesz. Od wyboru drogi poczynając.

Grzegorz MX
10-02-2019, 19:20
Niemożliwe! VINem sobie nie sprawdzę, pokaż zdjęcie.

Może ktoś te osłony albo całe ze zwrotnicą z innego auta na tej samej płycie przełożył?


Sorry. Zwracam honor. Pomyliło mi się z 3. W FF3 mam. Sprawdziłem też w FF2. Dzisiaj ponownie sprawdziłem leżąc na kostce.

W FF2 przypomniało mi się że proponowano mi od Volvo założyć. Szkoda kasy na coś co zaraz rdza op...li.

weuek
10-02-2019, 19:56
Nie tak od razu. W moim mają 6,5 roku i są w świetnym stanie (od dołu też).

Waldemarros
10-02-2019, 21:35
No, czyli jednak słabo planujesz. Od wyboru drogi poczynając.

Każdy jeździ jak lubi i gdzie lubi, a planowanie drogi nie ma tu wiele do znaczenia. Temat dotyczy tarcz i poszedł w kierunku klocków. Kończąc ten wywód, w mojej opinii bez względu na to jakim wozem jeździmy, to wytrzymałość obecnych klocków hamulcowych znacząco spadła w stosunku do tego, co było 10-15 lat temu. Jedna rzecz, że jeździmy szybciej, a druga, że rynek części zamiennych do samochodów przynosi znacznie większe zyski, niż rynek sprzedaży nowych. Skoro interwały olejowe wydłuża się do 20-30 tys. km, aby zabijać nasze silniki, to dlaczego nie robić mniej żywotnych klocków, przecież dzisiaj o 400-500 tys. km przebiegu ciężko pomyśleć, to bezsensu robić klocki, które wytrzymają 50-80 tys. km?

edmun
11-02-2019, 09:24
Jedna rzecz, że jeździmy szybciej, a druga, że rynek części zamiennych do samochodów przynosi znacznie większe zyski, niż rynek sprzedaży nowych. Skoro interwały olejowe wydłuża się do 20-30 tys. km, aby zabijać nasze silniki, to dlaczego nie robić mniej żywotnych klocków, przecież dzisiaj o 400-500 tys. km przebiegu ciężko pomyśleć, to bezsensu robić klocki, które wytrzymają 50-80 tys. km?
Trochę się nie zgodzę ze stwierdzeniem, że klocki są o wiele gorsze.
Tym bardziej widzę po sobie, bo po raz kolejny je wymieniałem.
Odnoszę wrażenie, że właśnie to prędkości zmieniły kwestię zużycia materiału.
Za czasów dzieciaka, klocki czy tarcze o ile kojarzę wymieniali wtedy, jak auto już nie hamowało.
W dzisiejszych czasach na szczęście mamy "większą" wiedzę niż za czasów Fiatów 125p czy Skody 105L. A prędkości?
Za dzieciaka nie było autostrad, autem "doczłapywało" się do miejsca docelowego.
Jazdą bym tego nie nazwał w porównaniu z dzisiejszymi czasami.
Do tej pory, mimo że ledwo to pamiętam,
to kojarzę że takie trasy jak Wrocław>Ostrowiec Świętokrzyski na Święta Bożego Narodzenia
to była wyprawa, niczym dzisiaj ekspedycja na biegun polarny.
Nie mówiąc, że wielokrotnie pamiętam że auta (jakieś 28 lat temu) w tamtych czasach
rozpadały się na cześci pierwsze zanim uzyskiwały przebieg aby mówić o interwale.
Auta w których liczniku przebiegów nie działały w ogóle (zwijak/ślimak uszkodzony),
auta w których naprawiało się je tak, aby tylko "jechały".
Nie wiem - może byłem z tej klasy społeczeństwa, gdzie w rodzinie samo posiadania samochodu to już było coś,
tylko niekoniecznie było to auto dobrze utrzymane, w dobrej kondycji i nie wymagające ciągłych napraw.

Tak patrząc teraz, na to, ile km robimy rocznie (porównując do wczesnych lat 90-tych)
oraz jaka jest jednak średnia prędkość czy ilość hamowań i z jakich prędkości,
to mam wrażenie, że jednak te klocki wytrzymują o wiele więcej niż części w autach 20-25 lat temu.

Waldemarros
14-02-2019, 13:20
To zupełnie inny punkt widzenia, którego nie brałem pod uwagę. Może i przez ten czas mój styl jazdy ewoluował, a skutkiem ubocznym jest szybsze zużycie klocków? W sumie jednym z powodów sprzedaży motocykla była "aplikacja" w telefonie, która uświadomiła mnie, że czas dojazdu do pracy z miejsca zamieszkania (12 km drogami lokalnymi i 35 km autostradą), zszedł do poziomu 12-13 minut ...
Niestety w czasach, o których piszesz u mnie w domu nie było samochodów, ale obserwacje czyniłem dlatego w przedmiotowej kwestii pełna zgoda :lol:

Dariuss
16-04-2019, 16:52
Witam

Jestem posiadaczem Forda Focusa Mk3 1.5 ecoboost 15r. Chcę wymienić przednie tarcze hamulcowe w samochodzie. W internecie można znaleźć tarcze o rożnych rozmiarach do tego modelu. W związku z tym jaki rozmiar posiadają oryginalne tarcze/jakie tarcze mogę zamontować, bez wymiany zacisków itd.

CHARONSKI
16-04-2019, 17:36
275mm lub 300mm,najlepiej zmierzyć miarką,pozniej nie będzie problemu jak ktos poda inny wymiar

krzys1968
16-04-2019, 17:56
Na jazmie jest wybity rozmiar tarcz , wystarczy kolo zdjac

CHARONSKI
16-04-2019, 18:02
Dobre,pewno ,lepiej koła zdjąć:)

Dariuss
16-04-2019, 18:08
275mm lub 300mm,najlepiej zmierzyć miarką,pozniej nie będzie problemu jak ktos poda inny wymiar

A nie 278?

krzys1968
16-04-2019, 18:14
Dobre,pewno ,lepiej koła zdjąć:)

No tak kolega ma rentgen z miarką w oczach, a może lepiej czołgać się pod auto.:mrgreen:

Dariuss
16-04-2019, 18:17
No tak kolega ma rentgen z miarką w oczach, a może lepiej czołgać się pod auto.:mrgreen:

Dobre, dobre :D
Serio nie ma nigdzie takiej informacji? Przeglądam internet, lecz ciężko cokolwiek znaleźć.

krzys1968
16-04-2019, 18:22
Dobre, dobre :D
Przeglądam internet, lecz ciężko cokolwiek znaleźć.

Ile juz szukasz na internecie? Zdjecie odkrecenie kola sprawdzenie i masz 100% pewnosci jaki rozmiar tarczy masz zamontowany . Zajmie to tobie 15 min

CHARONSKI
16-04-2019, 19:26
Pomiar miarą 10 sek,przecież są tylko 2 wymiary i widać po przylozeniu miary czy jest bliżej 278mm czy bliżej 300mm,ale zawsze mozesz zdjąć koło dla gimnastyki:)

36ha
16-04-2019, 21:21
U mnie jest 300mm

weuek
17-04-2019, 06:51
Wystarczy popatrzeć na jarzmo. Bardzo się różnią dla obu rozmiarów tarcz. Takie jest dla tarczy 300 mm:

https://lh3.googleusercontent.com/32Gv3GPEQwepGWWK3SgTvpnLgYDaK40RtudjA26efObh2XP3KS r1aOKgD5VMoY_y2y_ACFrLfnvpBAyl0Z2oUO3rqtKYZSaqYnmf xqJEZ_MX6Mx23Ty68OP3KJpJBALjE7Hjik2_g9SnmdJcgPR1XJ ve0uSrYm6Zp1OJ4ilXArpqSqrJVV7qGp33lQRcYlMXcot8-zN5cFE76OeXw7O_hKfWIWO8xsCGGW3T6_b8EDg_tUsWxwdGeyw M7HtMOS1KR4Kn1q07obVlXmkSpIe1yOhrEwAO1gjtzC_ArXh5f fE6pLW4GVe9pv0mD2epPttTUeAXN5D7JEbs_oT9PXLrPp8twIW WuQilPLiMZVRFvluAI7fdSdiQ-wrpzcU9rRklhHpbthrXvSC9MCpSE1ijXcGX-2mOcILgmle4dLUJs-1f6trCEL085Y14CFGuQrr_Gw2tMyE51Pz8Sd3dD2QYTmZAjguM Z-IhG4QRAYQyyAQPnjdkFRxyJq-nZXsNS96MkILkWU0vDM3sfjwaBRbQw8qarz3GnPkglov7EzvKC oJZzGU751EZT5UpKSptOlSSR_P3f4RSOTMxrhYHVAcmV1hRgXT uyiLLqEbZKTJF13zVmH-pej2LmekfrQQQueGmWSDPHSMmPet3fKH1il8QLfT_SIsGlo8N= w1447-h1085-no

edmun
17-04-2019, 09:43
Niestety kolega ma 1.5EB 150KM a nie 182KM, które z fabryki wyjeżdżały w dwóch wariantach.
Przód 278 i 300mm i tył zawsze 271mm jeśli chodzi o ten konkretny model.
Ciężko mi znaleźć takiego 1.5EB który miałby 278mm z przodu, ale znowu - głowy nie dam uciąć.
Gdybym miał podawać procentowo jakie masz szanse, że masz 300mm z przodu, to dałbym mocne 88%.

Aby nie mieć wątpliwości co do tych pozostałych 12% to najłatwiej po prostu ściągnąć koło i albo zmierzyć tarczę, albo odczytać z jarzma:

https://i.imgur.com/aSBT1jq.png

Tak jak wspomnieli koledzy wyżej, powinno Ci to zająć max 15 minut.

Dariuss
17-04-2019, 20:49
Dziękuje za pomoc :D

Velmer
31-05-2019, 21:28
Panowie ,przyszedl czas na zmiane tarcz przod i tył w mojej "czarnej mambie" 2.0 TDCi po chipie. Obecnie założone oryginały.

Czy
Jak kupię nowe 300mm przód i 271mm to czy obecne zaciski podejdą i czy jest jeszcze po drodze przy tym do wymiany ?

Dodam,że zastanawiam się nad brembo. Chyba,że macie jakiegoś innego producenta sprawdzonego.

Czy pchać się w używki kompletne tył i przód od ST wraz z zaciskami ? Wiem,że jarzma trzeba wymienić.

Proszę bez elaboratów na temat homologacji i policji oraz ubezpieczeń bo to wiem i przeczytałem już na forum.

weuek
01-06-2019, 10:42
Czy
Jak kupię nowe 300mm przód i 271mm to czy obecne zaciski podejdą i czy jest jeszcze po drodze przy tym do wymiany ?

Przecież właśnie takie masz fabrycznie, to jak mogą nie pasować?

Velmer
05-06-2019, 15:28
A czy 320 mm , nadadzą się do mojego Focusa MK3 FL.
Czy trzeba coś zmieniać?

weuek
05-06-2019, 22:26
Nic. Nawet obecne tarcze zostawiasz.

mastachaz
05-07-2019, 10:01
A czy 320 mm , nadadzą się do mojego Focusa MK3 FL.
Czy trzeba coś zmieniać?

a jakie masz teraz?

TalRash
16-01-2020, 19:04
Dla tych którym STek hamuje za słabo:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1X3Kmhe3bayXVGTEw3R72qgPcjLhIQNsCgW6yRsNibN0/edit#gid=1492903817
Dodałem ostatni swój zakupiony zestaw STOPTECHa.
Tarcze nacinane pród i tył (przednie 335)
Oraz klocki sport.
Stoptech wysyła ze stanów paczka doszła w dwa tygodnie.
W chwili obecnej do STków w wersji Performance z tarczami 335mm dostępne są gładkie oem forda, gładkie ebc oraz stoptech gładkie, nacinane, wiercone lub mix. Stoptech tylko ze stanów. Jakby co pomogę z zamówieniem.

Więc wjechał taki zestaw stoptecha.
http://rash.home.pl/stoptech_focus_st_335.jpg
Nie przesadzę jeśli powiem że miód. Wysadza z siedzenia. Nie wiem jak trzeba go byłoby traktować żeby dojść do fadingu. 293konie to chyba za mało. Próbowałem.

Wiem że temat stary ale ten post go jakby dopełnia może ktoś będzie miał podobny zgryz co ja miałem.

goramo
19-01-2020, 09:41
Podepnę się pod temat.

Orientujecie się jakie są dostępne opcje poprawienia hebli w 2.0 tdci? Fabryczne są całkiem niezłe, ale może da się je jeszcze poprawić nie wydając na to miliona? ;)


:?:

Piotrek Wielos
19-01-2020, 09:59
Podepnę się pod temat.

Orientujecie się jakie są dostępne opcje poprawienia hebli w 2.0 tdci? Fabryczne są całkiem niezłe, ale może da się je jeszcze poprawić nie wydając na to miliona? ;)


:?:
Za dwie opcje zostajesz przy seryjnych zaciska h zmieniasz tarcze na coś lepszego jak OEM i do tego lepsze klocki - tematów na forum jest klika o tarczach i klockach i nie trzeba się sugerować modelem jedynie opinia o danym produkcie później tylko szukasz do swojego modelu tego producenta.
Druga opcja to zmiana na helbe od mocniejsze wersji czyli w tym przypadku ST, RS zacisków i do tego lub seryjna tarcza +klocek lub też coś lepszego (większy koszt)

wilku30
20-01-2020, 10:15
Ja kupiłem zestaw zacisków od wersji ST, co prawda tył jest bez zmian, ale na przód zamiast 300mm jest 320mm. Wygląda to też lepiej bo w większości jest pomalowane oryginalnie proszkowo w kolorze czerwonym. Trzeba tylko dać większe tarcze kotwiczne na przód,żeby tarcza weszła i jest ok. Mam tylko dylemat jakie tarcze i klocki kupić, jak będę przerzucał zaciski. Na razie nie wpędzając się w koszty mam upatrzone klocki i tarcze Brembo Xtra.

Piotrek Wielos
20-01-2020, 10:30
Ja do siebie wziąłem tarcze Zimmermann sport 320mm do tego klocki ferodo ds performance, tył brembo xtra z klockiem ferodo - przód już testowany w innym aucie, tył pierwszy raz więc nie wiem jak to się sprawuje, mój zestaw czeka na założenie, a zaciski i tak warto odświeżyć w zależności w jakim trafisz stanie, ja swoje regenerowałem

goramo
20-01-2020, 12:05
Ale mówicie o zaciskach od ST TDCi, czy od ST benzyniaka?

Piotrek Wielos
20-01-2020, 12:12
Ale mówicie o zaciskach od ST TDCi, czy od ST benzyniaka?

W mk2 nie było ST tdci tylko benzyna, więc w moim przypadku nie ma jakiegoś dylematu😁 a kolega niech sam powie co i od czego ma

goramo
20-01-2020, 12:16
8)

Pytanie jeszcze jaki minimalny rozmiar felgi musi być żeby zmieściły się te zaciski?

Piotrek Wielos
20-01-2020, 13:40
8)

Pytanie jeszcze jaki minimalny rozmiar felgi musi być żeby zmieściły się te zaciski?

W przypadku mk2 i zacisku od ST felga stalowa 16" wchodzi bez problemu więc tak samo jak w przypadku seryjnego układu z tarcza 300mm

TalRash
22-01-2020, 12:34
W mk3 z tarczami 335mm minimalnie 17stka ale od felgi do zacisku jest 6-7mm.

wilku30
22-01-2020, 13:51
Szkoda, że zaciski wersji performence na tarczę 335mm jest tak trudno upolować. Od zwykłej wersji St za komplet czterech zacisków w bardzo dobrym stanie zapłaciłem 600PLN.

Piotrek Wielos
22-01-2020, 14:11
Szkoda, że zaciski wersji performence na tarczę 335mm jest tak trudno upolować. Od zwykłej wersji St za komplet czterech zacisków w bardzo dobrym stanie zapłaciłem 600PLN.

Jest ich mało i dlatego są prawie nie osiągalne, tak samo jak od RSow prawie nie do zdobycia chodź w przypadku mk3 jest dużo lepiej niż w przypadku mk2 ajak już są to cena taka że odechciewa się wszystkiego

goramo
23-01-2020, 11:16
Ja kupiłem zestaw zacisków od wersji ST, co prawda tył jest bez zmian, ale na przód zamiast 300mm jest 320mm.

Ponawiam pytanie o jakiej wersji ST mowa - benzyna, czy ST diesel ?

wilku30
24-01-2020, 16:07
Ponawiam pytanie o jakiej wersji ST mowa - benzyna, czy ST diesel ?

W Focusie MK3 polift w wersji ST był silnik benzynowy 2.0 250KM jak i silnik diesla 2.0 185KM. Prawdopodobnie oprócz silnika i skrzyni biegów niczym się nie różnią, a na pewno nie różnią się hamulce.

MAG
01-02-2020, 14:50
Ponawiam pytanie o jakiej wersji ST mowa - benzyna, czy ST diesel ?
Nie ma to znaczenia - ST czy to diesel czy benzyna maja identyczne hamulce z tarczami 320mm.

No chyba że mówimy o wersji ST Performance, która wystepowała tylko w benzynie, gdzie były montowane jeszcze większe hamulce - tarcza ma 335mm.


btw - równie dobrze można kupić zaciski od RS'a pod tarcze 345mm ... :D

MMrally
11-04-2020, 18:39
Witam,
chciałem się podpiąć pod ten sam temat.
Dałem do focusa mk3 2.0.tdci ebc green stuff ale chciałbym mieć mocniejsze hamulce.
Z tego co tutaj pisze to mogę założyć hamulce z mk3 st 320mm:
- tarcze kotwiczne na przód
- tarcze hamulcowe
- zaciski
i będzie pasowało?
Czy pompę hamulcową też trzeba zmieniać?
Czy zestaw z st podejdzie po 16 czy trzeba 17?

rkanisz
09-12-2020, 14:41
Szanowni Koledzy,
szukałem na naszym forum w/w tematu i różne są w nich odpowiedzi:

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=281870&highlight=tarcze+hamulcowe
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=262406
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=256212

Poszukuje finalnej odpowiedzi jaki może być dostępny max rozmiar przedniej tarczy do kół 16" (alu/stal chyba nie ma znaczenia :wink:)?
Z powyższych wypowiedzi wynika, że 300mm, ale 320mm też się pojawiło :?:

Obecnie posiadam 278mm i chcę zmienić na większe, ale dopasować do posiadanych kół. Zdaję sobie sprawę że zaciski i osłony też trzeba zmienić.

Z góry dziękuję za konstruktywne i pomocne odpowiedzi.

Lukasz2525
09-12-2020, 14:50
Zaciski może będą te same, ale jarzma różne, w mk2 tak było, zacisk ten sam do 278mm i 300mm, tylko jarzma różnej szerokości, na jarzmie była średnica wybita. Sprawdź czy nie jest tak samo.

Wiem że 300mm nie wchodzi w 15", dopiero w 16", ale czy 320mm" wejdzie w 16" to nie wiem, ale wydaje mi się że focusy mk2 st jeździły z taką tarczą i na zimówkach 16".

konieczko5
10-12-2020, 12:14
...

clubGRANT
10-12-2020, 13:54
Od siebie dodam, że oprócz zmiany tarcz na większe dobrze też zmienić przewody na oplot, ja tak zrobiłem z tym że zostawiłem ori rozmiar tarcz 287mm + klocki Jurid Ceramic - efekt znacznie lepiej hamują niż na normalnym ori.

konieczko5
10-12-2020, 16:48
...

Strong89
10-01-2021, 23:24
Witam, mam pytanie, czy wersja polift Stka z automatu miały montowane tarcze 335 mm? ( mam roczknuk 2018 )

fajex
11-01-2021, 04:14
Witam, mam pytanie, czy wersja polift Stka z automatu miały montowane tarcze 335 mm? ( mam roczknuk 2018 )

Witam nie miały w standardzie tylko z pakietem Performance 3 lub 4.

konieczko5
11-01-2021, 11:52
...

hasos
20-02-2022, 15:13
Będę wymieniał tarcze hamulcowe i mam pytanie w kwestii przednich - jaki mają rozmiar? Bo wyszukiwarka sklepu podaje dwa modele o różnej wielkości. Np. katalog ATE podaje tylko 300 mm, a sklep dodatkowo 278 mm.

krakersik
20-02-2022, 17:50
Oryginalne tarcze hamulcowe FORD - rozmiar / średnica 278 mm
Cena za komplet czyli dwie sztuki.

Pasują na przód do:



* FORD C-Max od 07/2010 do → 13/04/2015

Od: 23-08-2010 Wszystkie silniki 1,6 l SOHC DV6
Od: 23-08-2010 Do: 10-07-2012 5-drzwiowy UAV, 1.6L Duratorq DI TC (95PS)
Od: 10-07-2012 Wszystkie silniki Fox I3 1,0L EcoBoost
Od: 23-05-2011 1.6L Duratec Ti-VCT(125PS)FFV-Sigma
Od: 23-08-2010 1.6L Duratec Ti-VCT (105PS) - Sigma
Od: 23-05-2011 1.6L Duratec Ti-VCT (85PS) - Sigma
Od: 23-08-2010 1.6L Duratec Ti-VCT (123PS) - Sigma


* FORD C-Max od 04/2015 →

Od: 13-04-2015 Wszystkie silniki Fox I3 1,0L EcoBoost
Od: 13-04-2015 Wszystkie silniki 1,5L DV5 Diesel
Od: 13-04-2015 1.6L Duratec Ti-VCT (85PS)
Od: 13-04-2015 1.6L Duratec Ti-VCT(125PS)FFV-Sigma
Od: 13-04-2015 Wszystkie silniki 1,6 l SOHC DV6 Diesel
Od: 13-04-2015 1.6L Duratec Ti-VCT (123PS)


* FORD Focus Mk3 od 01/2011 do → 10/2014

Od: 21-02-2012 Do: 09-07-2012 Wszystkie silniki Fox I3, 1,0L EcoBoost, Bez sys.zapob.koliz.przy nis.pred.
Od: 10-05-2011 Do: 09-07-2012 1.6L Duratec Ti-VCT (105PS) - Sigma, Bez sys.zapob.koliz.przy nis.pred.
Od: 03-01-2011 Do: 10-05-2011 Wszystkie silniki 1,6 l SOHC DV6 Diesel
Od: 09-07-2012 Wszystkie silniki 1,6 l SOHC DV6 Diesel
Od: 03-01-2011 Do: 10-05-2011 1.6L Duratec Ti-VCT(125PS)FFV-Sigma
Od: 09-07-2012 1.6L Duratec Ti-VCT(125PS)FFV-Sigma
Od: 09-07-2012 Wszystkie silniki Fox I3 1,0L EcoBoost
Od: 03-01-2011 Do: 10-05-2011 1.6L Duratec Ti-VCT (123PS) - Sigma
Od: 09-07-2012 1.6L Duratec Ti-VCT (123PS) - Sigma
Od: 03-01-2011 Do: 10-05-2011 1.6L Duratec Ti-VCT (85PS) - Sigma
Od: 09-07-2012 1.6L Duratec Ti-VCT (85PS) - Sigma
Od: 10-05-2011 Do: 09-07-2012 1.6L Duratec Ti-VCT (123PS) - Sigma, Bez sys.zapob.koliz.przy nis.pred.
Od: 10-05-2011 Do: 09-07-2012 Wszystkie silniki 1,6 l SOHC DV6, Bez sys.zapob.koliz.przy nis.pred.
Od: 10-05-2011 Do: 09-07-2012 1.6L Duratec Ti-VCT(125PS)FFV-Sigma, Bez sys.zapob.koliz.przy nis.pred.
Od: 10-05-2011 Do: 09-07-2012 1.6L Duratec Ti-VCT (85PS) - Sigma, Bez sys.zapob.koliz.przy nis.pred.
Od: 17-06-2013 Silnik elektryczny 350 V/72 A
Od: 03-01-2011 Do: 10-05-2011 1.6L Duratec Ti-VCT (105PS) - Sigma
Od: 09-07-2012 1.6L Duratec Ti-VCT (105PS) - Sigma
Od: 19-07-2014 2.0L Duratec DI TIVCT (154PS)



* FORD Focus Mk3 FL od 10/2014 do → 2018

Od: 06-10-2014 1.6L Duratec Ti-VCT (105PS) - Sigma
Od: 06-10-2014 1.6L Duratec Ti-VCT (123PS) - Sigma
Od: 06-10-2014 1.6L Duratec Ti-VCT(125PS)FFV-Sigma
Od: 06-10-2014 1.6L Duratec Ti-VCT (85PS) - Sigma
Od: 06-10-2014 Wszystkie silniki 1,6 l SOHC DV6
Od: 06-10-2014 Silnik elektryczny 350 V/72 A
Od: 06-10-2014 Wszystkie silniki 1,5L DV5
Od: 06-10-2014 Wszystkie silniki Fox I3 1,0L EcoBoost




FORD Indeks: 1790221 / AV61-1125-DB
Oryginalny produkt - FORD

Więc u Ciebie 1.5 150 koni wychodzi 300 mm.

hasos
21-02-2022, 06:56
Więc u Ciebie 1.5 150 koni wychodzi 300 mm.

Dzięki!

Mc_Abra
28-02-2023, 10:49
a że odgrzeje, do 1,5 EB napisane 300 mm, można bez większych modów zarzucić większe tarcze? Na przód i ew. na tył, te co są przy 18" takie jakieś... niemęskie...

edmun
28-02-2023, 11:02
można bez większych modów zarzucić większe tarcze?
Można wsadzić zestaw od ST (320mm)

Oczywiście zaciski, tarcze, klocki, osłony do tarcz plus zapinka/blokada zacisku (zazwyczaj przychodzi z zaciskiem).

https://i.imgur.com/j6KT1IN.jpg

https://i.imgur.com/onjw3yV.jpg

https://i.imgur.com/1ZJUbqY.jpg

Przy tym wzorze felg różnicy (pomiędzy standardem a zestawem od ST) zbytnio nie widać.

tomao
28-02-2023, 11:05
I jarzmo jeszcze do zestawu.

Mc_Abra
28-02-2023, 11:39
Można wsadzić zestaw od ST (320mm)
Ok, dzięki za informację, a z ciekawości, zauważyłeś różnicę w wydajności po takim przeszczepie?

edmun
28-02-2023, 13:30
Zakładałem tylko dlatego że za szybko potrafiłem (na własne życzenie) rozgrzać 300-tki do czerwoności.
320mm z racji odrobinę większej powierzchni, rozprowadzają szybciej ciepło.
Skuteczność hamowania jest w zasadzie identyczna. Większą różnicę robią opony niż hamulce.
Natomiast STkowe odrobinkę łatwiej stygną.

Nie ma z resztą jak oczekiwać jakiejkolwiek innej charakterystyki.
Gdyby przednie hamowały za mocno, to auto miałoby tendencję do nurkowania
i nie zdziwiłbym się gdyby pęd masy sprawiał że cały zestaw hamowałby gorzej
(przez słabsze dociśnięcie tylnej osi do podłoża gdzie przecież dołączają tylne hamulce mimo że sprężyny powinny trzymać koła przy ziemi).

Jakiekolwiek ostre hamowanie nie ma więc żadnej różnicy pomiędzy 300mm a 320mm.

Zaletą jest na pewno większa powierzchnia tarczy przez co szybciej stygną/temp jest delikatnie niższa, natomiast wadą jest oczywiście fakt, że ważą więcej.
O ile w stanie spoczynku nie ma to kompletnie żadnego znaczenia, to jednak musimy pamiętać z jaką prędkością to się kręci.

Jako że kupowałem tarcze jednej marki, to mam ładne porównanie.
320mm - 8.80 kg
300mm - 8.06 kg

lordwader
10-07-2023, 20:01
witajcie, mam prośbę o pomoc w identyfikacji tarczy hamulcowej do focusa, w e-sklepie chyba o niej zapomnieli :(.
mk3 lift 2016 1500cm3 95KM

krzys1968
10-07-2023, 20:37
w identyfikacji tarczy hamulcowej do focusa.

Ale co chodzi o rozmiar? Jeżeli tak to masz odpowiedź parę postów niżej.

lordwader
10-07-2023, 20:55
Ale co chodzi o rozmiar? Jeżeli tak to masz odpowiedź parę postów niżej.

no właśnie jakoś nie mogę namierzyć jednoznacznie wymiarów, dlatego proszę o pomoc.

krzys1968
10-07-2023, 22:32
no właśnie jakoś nie mogę namierzyć jednoznacznie wymiarów

To ja podpowiem, żebyś był 100% pewny, odkręcasz przednią felgę i na jarzmie masz wybity rozmiar tarczy, jaka masz zamontowana.

lordwader
10-07-2023, 23:36
dzięki za info, miałem cichą nadzieję, że po vin jakoś się dogrzebię...

krzysztofSJZ
11-07-2023, 09:46
miałem cichą nadzieję, że po vin jakoś się dogrzebię..

w każdym sklepie motoryzacyjnym dobiorą po VIN, jeszcze mi się nie zdarzyło żeby sprzedawca się pomylił, ostatnio wymieniałem w kudze i w fokusie mk3, zanim kupiłem w sklepie stacjonarnym porównałem ceny z neta z ofertą sklepu stacjonarnego różnica niewielka a w razie jakiejkolwiek pomyłki zwrot bez problemu, w necie różnie bywa

konieczko5
11-07-2023, 11:56
...