Zobacz pełną wersję : Szarpie automatyczna skrzynia biegów
luki_galaxy 29-08-2007, 11:14 Witam,
mam galaxy 2,3 z 98r z automatyczną skrzynią biegów. Przy spokojniej jeździe szarpie jak zmienia z 2 biegu na 3. Jak autem się mocno przyśpiesza to nie jest to szarpnięcie tak odczuwalne.
Czy miał ktoś z Was podobny problem i jak go rozwiązał?
lux
EskimosGalax 03-09-2007, 15:29 Mam ten sam model z identycznym problemem - tez szukam pomocy.
subratri 03-09-2007, 21:12 zawsze mowia ze jak automat nie tek dziala jak powinien to wymienic olej i FILTEREK, z tego co wiem to 90 % problemow ze skrzynia rozwiazuje taki zabieg
Nie mam automatu, ale kiedyś na MKP
czytałem, ze wymiana oleju pomagała.
luki_galaxy 10-09-2008, 20:43 Szanowni Państwo,
znalazłem przyczynę szarpania mojej skrzyni.
1. wymiana oleju i filtra nie pomogła
2. skrzynia przy przyłączaniu z 2giego na 3ci bieg tak szarpała, że w końcu został mi tylko 3 bieg.
3. wymieniłem skrzynie na używkę z gwarancją rozruchową od pewnego sprzedawcy na allegro (Galax25), którego serdecznie polecam, ale problem szarpania nie zniknął. Zacząłem szukać więc problemu poza skrzynią.
4. Jeden z fachowców od ASB polecił mi sprawdzić sygnały przekazywane do skrzyni - szczególnie czujnik położenia przepustnicy oraz czujniki prędkości w trybie pracy rzeczywistej.
5. Po krótkiej kontroli w dobrej stacji diagnostycznej (pana Macury w Ustroniu), podłączeniu do komputera, zostały zsynchronizowane parametry położenia przepustnicy ze skrzynią biegów. Natychmiast skrzynia zaczęła pracować IDEALNIE ! Bez najmniejszych szarpnięć wyjechałem z serwisu.
Wiem, że wiele użytkowników Galaxy z ASB ma podobne problemy, piszę więc aby zaoszczędzić Wam niepotrzebnych kosztów ewentualnego remontu skrzyni. Podobny problem może występować również w innych modelach.
Pozdrawiam
luki
Gość z allegro jest ok mogę go też polecić kupiłem u niego skrzynkę więc wiem :fcp29
rciechan 12-09-2008, 08:25 Szanowni Państwo,
znalazłem przyczynę szarpania mojej skrzyni.
1. wymiana oleju i filtra nie pomogła
2. skrzynia przy przyłączaniu z 2giego na 3ci bieg tak szarpała, że w końcu został mi tylko 3 bieg.
3. wymieniłem skrzynie na używkę z gwarancją rozruchową od pewnego sprzedawcy na allegro (Galax25), którego serdecznie polecam, ale problem szarpania nie zniknął. Zacząłem szukać więc problemu poza skrzynią.
4. Jeden z fachowców od ASB polecił mi sprawdzić sygnały przekazywane do skrzyni - szczególnie czujnik położenia przepustnicy oraz czujniki prędkości w trybie pracy rzeczywistej.
5. Po krótkiej kontroli w dobrej stacji diagnostycznej (pana Macury w Ustroniu), podłączeniu do komputera, zostały zsynchronizowane parametry położenia przepustnicy ze skrzynią biegów. Natychmiast skrzynia zaczęła pracować IDEALNIE ! Bez najmniejszych szarpnięć wyjechałem z serwisu.
Wiem, że wiele użytkowników Galaxy z ASB ma podobne problemy, piszę więc aby zaoszczędzić Wam niepotrzebnych kosztów ewentualnego remontu skrzyni. Podobny problem może występować również w innych modelach.
Pozdrawiam
luki
a możesz jakieś szczegóły podać ile Cię to kosztowało i ile im to czasu zabrało? Bo u mnie wyskakuje ciągle bład połączenia elektrycznego pomiędzy skrzynią i silnikiem i czasem jeszcze coś z przeputnicą i nie wiem czy to nie czasem na skutek tego zdarza się, że skrzynia przechodzi w tryb awaryjny i jedzie tylko do 3. Czy warsztat w którym to robiłeś to jakiś zwykły czy specjalizują się w ASB?
luki_galaxy 13-09-2008, 09:50 do rciechan.
Koszt używanej skrzyni z przesyłką to 2150 zł. Do tego dochodzą koszta przełożenia skrzyni, wymiany oleju, filtru i koniecznie uszczelki miski olejowej oraz diagnoza komputerowa silnika, skrzyni i kilka drobiazgów po drodze naprawionych (sworznie). W sumie zamknęło się kwotą 3400 zł.
Co dotyczy serwisu, to nie był to serwis firmowy, tylko dobry prywatny serwis, który miał oryginalne oprogramowanie do diagnozy Forda i VW (często Fordowski program źle odczytuje parametry skrzyni - bo to skrzynia VW).
Nie wiem co ci więcej napisać. Najlepiej przyjedź na weekend do Ustronia i w sobotę odstaw auto do serwisu Stefana Macury.
Pozdrawiam,
lx
rciechan 13-09-2008, 11:03 wymiana na razie nie jestem zainteresowany ;) zreszta wolalbym zrobic kapitalny remont skrzyni na nowych czesciach i z gwarancja bo kosztuje to 4000 wiec roznica niewielka a przynajmniej wiadomo co jest w srodku ;)
a w temacie tego serwisu to w ktorym Ustroniu bo ja znam 5 ;)
luki_galaxy 13-09-2008, 11:24 Remont skrzyni ma sens jeśli jest w miarę w dobrym stanie. Ale jak już ktoś w niej grzebał i przepalił się kiedyś w niej olej, bo padła chłodnica ASB, to warto zaryzykować z kupnem używki.
Co dotyczy Ustronia to chodzi o ten na południu obok Cieszyna, Wisły.
lx
rciechan 14-09-2008, 10:04 jak robisz remont skrzyni to przeciez wymienia sie wszystko co jest popsute i potem dostajesz 6 do 12 miesiecy gwarancji a kupujac uzywana skrzynie nie ma sie pojecia co jest w srodku i rownie dobrze zaraz po zalozeniu moze "pasc" jak i dzialac dobrze.
Dzieki za info o tym warsztacie, niestety dla mnie to za daleko i nie bardzo po drodze, musze znalezc rownie "kumatego" mechanika w okolicach Warszawy lub Wrocławia
Maario40 07-10-2008, 18:08 Wszystko fajnie tylko opisujesz problem w aucie na benzynkę a ja mam ten sam problem z drganiami ale w dizelku i może ktoś mi poradzi . Pozdrawiam Mariusz.
no to Maario 40 nie jestes sam.u mnie szarpie czasami jak cholera najczesciej przy spokojnym trybie jazdy ale juz jak sie depnie to nie czuc tego tak bardzo.skrzynia jest od sharana(to juz moja druga)i w sharanie jezdzila dobrze a u mnie szarpie.mam nadzieje ze caly problem da sie rozwiazac za pomoca kompa.
Maario40 08-10-2008, 19:31 Dzięki za zainteresowanie, czy u siebie już wymieniałeś olej w skrzyni , podobno w niektórych przypadkach pomaga !
wymiane mam zaplanowana na przyszly tydzien.jak nie pomoze to musze poszukac dobrego magika z kompem.
Maario40 09-10-2008, 20:52 W Gorzowie mam znajomego który ma oprogramowanie do FORDA , jeżeli mieszkasz gdzieś w pobliżu to polecam i dam Ci numer telefonu.
rciechan 10-10-2008, 07:50 W Gorzowie mam znajomego który ma oprogramowanie do FORDA , jeżeli mieszkasz gdzieś w pobliżu to polecam i dam Ci numer telefonu.
ale my mamy silniki i skrzynie od VW ;)
Dokładnie jednostka napędowa i silnik to wszystko VW oczywiście VR6 i diesle w mk1
u mnie skrzynia i silnik jest vw.no i niestety nie mieszkam kolo Gorzowa.
subratri 10-10-2008, 21:16 ej Panowie
skoro mamy logo forda to ford napewno posiada oprogramowanie diagnostyczne :)
a tak na marginesie
to skrzynki wszyscy mamy forda :)
przynajmniej manuale
w kazdym razie kazdy kto posiada urzadzenie do diagnozowania forda poradzi sobie rowniez z sharanem
w dieslach jest VAG w benzynach 2,0 2,3 nie !! ( nie wiem jak w 2,8)
skrzynie w dieslach to tiptronic'e ( bynajm niej na 100% w mk2)
no dobra,ale na mojej skrzyni widnieje znak VW(tiptronic),silnik tez jest VW.
subratri 11-10-2008, 10:58 no dobra,ale na mojej skrzyni widnieje znak VW(tiptronic),silnik tez jest VW.
no dobra, ale niezaleznie od tego jaki masz znaczek, na skrzyni to ta sama skrzynia byla montowana rowniez w fordach. skoro wiedc ford sprzedawal taka skrzynie to przygotowal sie rowniez do serwisu i diagnostyki takiej skrzyni.
na wszystkich moich podzespolach istnieje znaczek VW a moge je kupic w fordzie (tylko dwa razy drozej :fcp15 ) skrzynia manualna jest fordowska ale czy to znaczy ze wolswagen jej nie serwisuje? serwisuje, nawet olej do niej sprzedaje - specjalny :)) te auta sa naprawde identyczne z wyjatkiem silnikow 2l ktore w fordzie sa fordowskie a wv ichniejsze. ale reszta jest taka sama. ja mam forda a tuning zewnetrzny i zawieszenia zrobiony przez firme ktorej strona internetowa nawet nie znajduje slowa galaxy natomiast sharan i owszem.
a taki przyklad z zycia
jest taki serwis amerykanskich samochodow i fordow. nie mialem jeszcze kabelka a chcialem sprawdzic bledy. pojechalem tam,gosc wyjal komputer z logo FORD wpial sie w gniazdo diagnostyczne VAG i przeczytal bledy.
darek1968 18-10-2008, 22:24 Witam
Niedawno kupiłem galaxy i lekko szarpie na małych obrotach pomiedzy 2 a 3 biegiem
prosze o podanie nr tel do twojego znajomego jestem z gorzowa
pozdrawiam
darek1968 18-10-2008, 22:25 Witam
Niedawno kupiłem galaxy i lekko szarpie na małych obrotach pomiedzy 2 a 3 biegiem
prosze o podanie nr tel do twojego znajomego jestem z gorzowa
pozdrawiam
W Gorzowie mam znajomego który ma oprogramowanie do FORDA , jeżeli mieszkasz gdzieś w pobliżu to polecam i dam Ci numer telefonu.
jak ktos ma kontakt do tego goscia to prosze o namiary,ewentualnie jesli ktos zna dobrego specjaliste w woj.swiętokrzyskim to tez bym prosil.
Witam
Niedawno kupiłem galaxy i lekko szarpie na małych obrotach pomiedzy 2 a 3 biegiem
prosze o podanie nr tel do twojego znajomego jestem z gorzowa
pozdrawiam
Właśnie ma to samo.Czasem na wolnych obrotach szarpie z 2-ki na 3-ke i słychać jakiś dziwne odgłosy na 1-ce jak gaz odpuszcze przy wolnej jezdzie.VAG pokazał: 12345 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane
8224 Nie znany kod błędu
zbyt duża oporność
8240 Nie znany kod błędu
magistrala CAN brak sygnału
13623 Nie znany kod błędu
zbyt duża oporność
Na dniach chce zmienic olej,może to coś pomoże.Jaki olej tam idzie dokladnie i jaka jest cena?Dzięki z góry za info.
Dżebel Magracham 25-04-2011, 19:22 Witam.
Przepraszam, że dopisuję do starego tematu, ale opis problemu bardzo pasuje.
Od tygodnia jestem użytkownikiem Forda Galaxy 2.3 z automatem i pojawił się pewien problem, który zauważyłem dotyczy nie tylko mojej skrzyni. Początkowo szarała przy przejściu 2-3 i było to bardziej wyczuwalne przy spokojnej jeździe. Dzisiaj weszla w tryb awaryjny i dopiero po kilkunastu km zaczęła pracować automatycznie. Jak byłem u znajomego mechanika (na codzień nie zajmuje się ASB) po podłączeniu do kompa pojawiłosię kilka błędów o braku komunikacji między skrzynią a silnikiem. We wcześniejszym poście był opis pasujący do takich samych objawów jak w moim Galaxy. Czy oznacza to uszkodzenie instalacji , czy to bardziej problem informatyczny z synchronizacją sygnałów?
Zatarty elektrozawór. Wymiana oleju, licząc, że pomoże, bardzo zwiększy koszty. Trzeba wyjąć płytę sterującą i wymienić zacinający elektrozawór. Po zdjęciu miski olejowej będzie prawie pełna wymiana oleju.
Koszty powinny być porównywalne do wymiany dwumasy - poniżej 2k zł
Przed robotą sprawdź, czy olej nie jest przypalony (śmierdzący spalenizną) będzie to świadczyło o poważniejszej usterce.
Opis dotyczy skrzyni 5 biegowej. MK2
Bart
Jest jeszcze taki specjalny płyn, który się dolewa do oleju. Smaruje on elektrozawory i często rozwiązuje problem. Niestety nie wiem jak to się nazywa. Ponoć to amerykański produkt. Mogę jedynie podać serwis automatów w Łodzi, w którym można to dolać. Sprawdziłem sam w swoim BMW, że to działa. Zacinał mi się między 2 a 3 biegiem. Po wlaniu tego ustroństwa przejechałem może 500 km i problem zniknął dokładnie tak jak zapowiadali ci ludzie co to dolewali i mój kumpel mechanik, który mi ten płyn i serwis, który go wlewa, polecił.
konex606 27-04-2011, 12:59 Sprawdźcie półośki ponieważ ja wymianiełem 2 :) był to jednak problem przy przyspieszaniu aż całe auto wibruje. Po wymianie problem się skończył:)
markopolus 28-04-2011, 20:18 powymieniajcie sobie półosie -jemu pomogło na wibracje to może wam pomoże na szarpanie. ale jaja .......
No.. bo przez półośki jest problem między 2gim a 3cim biegiem. :D
krzysiek_67 01-05-2011, 18:00 Witam.
U mnie objawy były takie same. Skończyło się trybem awaryjnym. po sprawdzeniu okazało się, że brak połączenia ze sterownikiem asb. Kupiłem używkę i działa. Z ciekawości rozebrałem uszkodzony sterownik i zdziwko. Ze środka wylałem dobrą setkę wody. Jak się tam dostała? nie wiadomo.
milymirus 04-05-2011, 00:20 Witam.
Przepraszam, że dopisuję do starego tematu, ale opis problemu bardzo pasuje.
Od tygodnia jestem użytkownikiem Forda Galaxy 2.3 z automatem i pojawił się pewien problem, który zauważyłem dotyczy nie tylko mojej skrzyni. Początkowo szarała przy przejściu 2-3 i było to bardziej wyczuwalne przy spokojnej jeździe. Dzisiaj weszla w tryb awaryjny i dopiero po kilkunastu km zaczęła pracować automatycznie. Jak byłem u znajomego mechanika (na codzień nie zajmuje się ASB) po podłączeniu do kompa pojawiłosię kilka błędów o braku komunikacji między skrzynią a silnikiem. We wcześniejszym poście był opis pasujący do takich samych objawów jak w moim Galaxy. Czy oznacza to uszkodzenie instalacji , czy to bardziej problem informatyczny z synchronizacją sygnałów?
Posprawdzaj (przeczyść) wszystkie połączenia kostkowe do ASB a jeżeli nie pomoże to przejrzyj przewody bo przecież mamy Ford-y :) Twoja awaria (szarpanie i wrzucanie w tryb awaryjny) to w 90% usterka elektryczna i nie mają tu nic półośki wspólnego z przejściem skrzyni w tryb awaryjny.
Dżebel Magracham 04-05-2011, 18:37 Witam.
2 maja wymieniłem olej i filtr w mojej skrzynce. Wg opini mechanika olej średni, skrzynia nie najgorsza. Podpiął kompa i znów błędy (skasowane przez poprzednika). Tak jakby ktos odpiął na chwilę wszystkie kostki. Jako, że samochód niedawno kupiłem z komisu i gość dał gwarancje rozruchową, w poniedziałek jadę do ich firmowego mechanika niech ustali problem. Jak coś się dowiem to napiszę.
Pozdrawiam.
Jeszcze jedno: w którym miejscu znajduje sie sterownik (w komorze silnika czy pod siedzeniem)?
do wszystkich którym mogę tym pomóc uniknąć dużych kosztów remontu skrzyni
a sprawdzałeś kabel przy skrzyni(zobacz czy nie są ugnite piny we wtyczce,albo któryś kabelek nie jest trafiony)? moja też tak szarpała początkowo.po jakimś czasie zaczęła wchodzić w tryb awaryjny.chwilowo pomagało odłączenie akumulatora,ale niestety na krótko.autko stało ponad miesiąc u elektryka który wykasował 800zł,a po 2000tyś km skrzynia padła na amen.gdyby odrazu był zrobiony kabelek,a nie walenie ściemy przez elektryka,że musiał zdejmować miskę i czyścić elektrozawory,to skrzynia pewnie do dziś by śmigała,a tak musiałem zabulić 3800 za remont i do dziś walczę z uszczelką pod miskę.wczoraj zkładali mi już trzecią i znowu leci.
motorek26 10-06-2011, 22:40 a sprawdzałeś kabel przy skrzyni(zobacz czy nie są ugnite piny we wtyczce,albo któryś kabelek nie jest trafiony)?a o której wtyczce mówisz i kabelki w którym miejscu
milymirus 12-06-2011, 00:09 a o której wtyczce mówisz i kabelki w którym miejscu
Nie wiem jak w Galxy ale podejrzewam że jest tak samo jak w innych autach. Główna wiązka dochodzi do skrzyni i jeszcze jedna mniejsza do tzw. pozycjonera. Moim zdaniem innych kabli nie ma, no jeszcze czujnik prędkości chyba że jest na linkę
Tak jak napisał "milymirus " przy głównej wiązce - tam podobno pada najczęściej .Znajomy kupił kiedyś takiego z niby uszkodzoną skrzynią,bo nie było wstecznego.Posztukował troszkę kabelków przy skrzynce i hula nim do dzisiaj.
Witam serdecznie. Podepnę się pod post ponieważ jest najbardziej zbliżony do moich doświadczeń z ASB.
Około 3 miesięcy temu zaczęły się problemy ze ASB w moim Galaxy (MK1, 1,9TDi 110 koni).
Na moje nieszczęście trafiło mnie to w Niemczech. U znajomego mechanika podpinałem pod komputer chyba z 10 razy i nie pokazywało żadnych błędów. Zjechałem na początku sierpnia na weekend i postanowiłem powymieniać olej, filtry, paski, rozrząd itp. W niedzielę przed samym wyjazdem wsiadłem w autko, zrobiłem 5 km i kaput - skrzynia przeszła w tryb awaryjny. Nie udało mi się dojechać do mechanika z komputerem - zaholowano mnie. Komputer w ogóle nie widział skrzyni w programie forda, a w VW pokazał błąd zaworu TCC czy jakoś tak. Postanowiłem poszukać zakładu, który podejmie się diagnozy i naprawy. Dzwoniłem po wszystkich serwisach forda i vw w zachodniopomorskim. W fordzie powiedzieli, że się nie podejmą bo silnik i skrzynia vw, a w vw powiedzieli nie bo to ford. Myślałem, że zgłupieje. Znajomy mechanik, który parę lat robił asb za granicą podjął się naprawy. Diagnoza była taka: padło sprzęgło, które rozwaliło skrzynie. No to naprawa - regeneracja sprzęgła i naprawa skrzyni. Po jakiś dwóch tygodniach dowiedziałem się, że moje sprzęgło nie nadaje się do regeneracji. Poszukał innego. Po 5 tygodniach odebrałem auto - nie piszę ile mnie to kosztowało. Zadowolony, że zrobione, przejechałem parę km i okazało się, że wsteczny raz wchodzi, raz nie. Mechanik powiedział, że po 1000km trzeba wymienić olej jeszcze raz, i że wymiana oleju pomoże wstecznemu. Tak zrobiłem - po ok 900km odstawiłem znowu, ale wsteczny już wchodził co 7-10 raz po kombinacjach. Wymiana oleju nie pomogła, co gorsze znowu mam wrażenie jakby sprzęgło się ślizgało - przy wolnej jeździe szarpie między 2 a 3 biegiem. Teraz w poniedziałek spowrotem wstawiam do mechanika - zobaczymy co zrobi...
witam ponownie....
Ostatnio pisałem 2go października.... Galuś tak jak napisałem wrócił do mechanika.... Odebrałem ostatecznie ok. 15 październia "sprawne" autko . . .
Ostatnio (jakieś 3 tygodnie temu) skrzynia znowu mi wskozyła w tryb awaryjny.. Nie pojechałem z tym do MOJEGO mechanika tylko powiedziałem mu to, a on stwierdził, że to nic takiego... Wczoraj byłem u innego znajomego mechanika wymienić czujnik ABS. Jak odbierałem autko stwierdził, że chyba mi się sprzęgło kończy . . . bo się biegi ślizgają.....
Zobaczymy po nowym roku co mechanik od skrzyni na to....
Dżebel Magracham 31-12-2011, 17:05 Witam. Miałem odpowiedzieć od razu ale jakoś zeszło.
Samochód pojechał do mechanika i okazało się, że (cytat mechanika) "komputer od skrzyni zgnił". Prawdopodobnie ktoś umył komorę silnikową myjką ciśnieniową i zalał komputer.
od tej pory skrzynia nie weszła już w tryb awaryjny, ale szarpnięcie pomiędzy 2 i 3 biegiem zostało (komputer pokazuje błąd zaworu 3 biegu).
Ostatnio pojawił się inny problem: zrobiło się chłodniej i skrzynia zaczęła zmieniać biegi znacznie później (ok.3 000 obr), a kilka razy zdarzyło się że nie chciała wrzucić 2 pomimo 5 000 obr. Może ktoś miał podobny problem (podejrzewam olej, bo po wymianie latem ciekła uszczelka i po tygodniu zakładali nową).
Rafał A.(antek) 04-01-2012, 23:51 Szarpania skrzyn to albo zła regulacja taśm, albo problemy z ciśnieniem, albo przycinajace sie zawory w płycie sterujacej.
Pózne załaczanie biegów - ciśnienie, brudny lub gęsty olej, za mala ilość oleju.
Slizganie biegów - zła tegulacja taśm, albo popalone tarczki.
Dżebel Magracham 06-01-2012, 21:30 Witam.
Ostatnio kupiłem kabelek vag i dzisiaj podłączyłem go do Galaktyki.
Napisał takie błędy:
KODY BŁEDÓW - Skrzynia biegów Data 06.01.2012 Godzina 20:39:31
099927733Q AG4 Getriebe 099 3405
518 Potencjometr przepustnicy -G 69
sygnał poza wartosciami granicznymi - BŁAD SPORADYCZNY
638 Elektr.połaczenie 2-silnik/skrz.biegów
brak sygnału - BŁAD SPORADYCZNY
KODY BŁEDÓW - ABS Data 06.01.2012 Godzina 20:36:32
7M0907379 A ABS/EDS ITTAE 04 GI V00
1276 Pompa hydrauliczna ABS-V64
sygnał poza wartosciami granicznymi
Ten drugi od ABS, ale też wrzuciłem.
Może ktoś wytłumaczy bardziej przystępnie, bo w zestawieniu kodów opis jest podobny?
czarny240 10-03-2012, 12:08 Witam podepne sie pod temat mam tez taki problem mechanik wymienił skrzynie z sharana 2.3 do galaxy i ponoc od poczatku takie szarpanie jest czy moze zle zaprogramował auto odkupiłem od znajomego tydzien temu i szkoda mi rozwalic skrzynie błendy bod vagiem to:518 czyli potencjometr jakis G69 oraz638 cos z połaczeniem elektrycznym.Pomocy
Może dlatego jest szarpanie bo do Sharana nie montowano silnika 2.3. ;)
|
|