Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Wieksze felgi - zerowe przyśpieszenie
Wojtulator 23-04-2019, 13:13 Witam!
Właśnie dołączyłem do dumnego klubu posiadaczy Fordów :D i mam taki problem ze swoją foką. Jako że to mój pierwszy samochód chciałem upiększyć i tak już niebrzydką maszynę. Wrzuciłem do niego 235/40/18 zamiast oryginalnych 215/55/16. Wygląda elegancko ale to tyle z plusów.
Przyśpieszenie jest ujemne. Jak wcześniej na dwójce rwał nawet kapcia tak teraz jest takim mułem, że boję się wyprzedzać cokolwiek. Czy to możliwe że aż tak nowe koła obciążają silnik (1.6 TDCI 115 KM) czy to jakiś zbieg okoliczności i coś jest do wymiany? Poza tym myślałem nad czipem żeby zneutralizować owy spadek osiągów. Co o tym myślicie?
Pozdrawiam!
grundi_bdg 23-04-2019, 14:47 fabrycznie powinny być 205/55/16 założyłeś koła dużo większe, przy zmianie na 18" powinno być 245/35/18 zresztą w wątku o felgach masz kalkulator.
Osobiście uważam że założenie "walca" 18" do focusa 115 konnego spowolni go znacznie, *wyedytowano specjalnie dla "weuek"a
Fiesta Mk8 ST Line 23-04-2019, 14:57 245 do focusa 1.6 tdci? Bez przesady, z miejsca nie ruszy... Ja bym założył max 215/40R18...
a Ty i Twój przykład są tego przykładem.
Pięknie napisane!
grundi_bdg 23-04-2019, 15:57 Pięknie napisane!
Też mi się podoba.
Peter841 23-04-2019, 16:06 u siebie w kombi założyłem 205/55/R16 na alusach ładnie drogi sie trzyma a o wyprzdzenie 3 aut sie nie martwię gaz i wyprzedzam.
mastachaz 23-04-2019, 17:55 daj sobie jakies 17 calowe :) przy wiecej wiadome ze troche bedzie mulic :)
lub za wolno biegi zmieniasz hahaha
CHARONSKI 23-04-2019, 18:07 Dobre:)
u siebie w kombi założyłem 205/55/R16 na alusach ładnie drogi sie trzyma a o wyprzdzenie 3 aut sie nie martwię gaz i wyprzedzam.
Załóż 195/65R15 to wyprzedzisz 4 auta.
Fiesta Mk8 ST Line 23-04-2019, 22:26 Nie wiem, może się nie znam, ale jakie znaczenie dla przyspieszenia ma wielkość felgi? Przecież koło ma te samą średnicę, waży mniej więcej tyle samo. Ja rozumiem że szerokość opony ma znaczenie. Ale jeżeli mieliśmy np 205/55R16 i zakładamy 205/40R18 to chyba wiele się nie zmieni?
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
mastachaz 23-04-2019, 22:30 wazy więcej bo np felga 17 calowa z oponą 215 50 wazy okolo 19kg a np 19 calowa 235 35 wazy juz 23 kg z tego co pamiętam :)
oczywiście podobno zależy jaka opona itd.
w każdym razie spowalnia to auto mimo ze średnicą ta sama :)
aczkolwiek , testowałem kola 16 - 17 i 19 cali na tym samym aucie I o ile komfort jest o wiele gorszy to z tym przyspieszeniem wcale tak zle nie jest jak tutaj piszą. ( spadki są stad tez więcej pali)
ale to forum rządzi sie swoimi prawami itd :D
Fiesta Mk8 ST Line 23-04-2019, 22:49 No ok ale dałeś przykład dla węższej i szerszej opony i 3 rozmiary różnicy. Chodzi mi o różnicę 2 rozmiarów i dla tej samej szerokości opony. Czy różnica w wadze będzie znacząca?
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
mastachaz 24-04-2019, 02:13 Ale tak sie nie da bo profil nie bedzie taki sam
Chyba ze chesz dac wieksza srednice.kola
Fiesta Mk8 ST Line 24-04-2019, 07:17 Da się, bo np w przypadku który podałem wyżej różnica to -1,7%, a dopuszczalne jest do -2%. Poza tym mówimy o teorii i o wadze koła.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
A o czym pisałem wielokrotnie ??? Zakładanie 18-stek do jeździdełek to skrajne nieporozuminie, ale i tak znajdowali się "mądrzy", którzy walili farmazonami o minimalnej różnicy......
Bump: daj sobie jakies 17 calowe :) przy wiecej wiadome ze troche bedzie mulic :)
lub za wolno biegi zmieniasz hahaha
Nie trochę ! Różnica jest znaczna !!!! Podkreślam to by wybić z głowy co poniektórym takie pseudo tuningi, bo sami sobie krzywdę robią !
Bump:
aczkolwiek , testowałem kola 16 - 17 i 19 cali na tym samym aucie I o ile komfort jest o wiele gorszy to z tym przyspieszeniem wcale tak zle nie jest jak tutaj piszą.
ale to forum rządzi sie swoimi prawami itd :D
Skończ pisać te bzdury.....zrób sobie sprint 0-180 na 16-stkach i 18-stkach, albo o zgrozo 19-stkach! - zobaczysz o co chodzi, dodaj do tego próby przyspieszeń na wysokich biegach....i czas na osiągnięcie v.max...., o ile na 18" czy 19" w ogóle v. max katalogowe osiągniesz.....235/40R18 to są koła wyłącznie do aut o mocy 250 KM+ i 350 NM+, a nie dupowozów !!!!
Mam w 1.0 ecoboost 18 calowe felgi, takimi wyjechał z fabryki a na zimę drugi komplet 18
Mam w 1.0 ecoboost 18 calowe felgi, takimi wyjechał z fabryki a na zimę drugi komplet 18
No to masz problem, bo na 16" to całkiem inne auto....
fabrycznie powinny być 205/55/16 założyłeś koła dużo większe, przy zmianie na 18" powinno być 245/35/18 zresztą w wątku o felgach masz kalkulator.
Osobiście uważam że założenie "walca" 18" do focusa 115 konnego spowolni go znacznie, *wyedytowano specjalnie dla "weuek"a
Powinno być 235/40r18 tak jest według fabryki.
Bump: No to masz problem, bo na 16" to całkiem inne auto....
Żona jeździ tym samochodem w koło komina. Jeździłem nim kilka razy i mi to nie przeszkadza.
Powinno być 235/40r18 tak jest według fabryki.
Bump:
Żona jeździ tym samochodem w koło komina. Jeździłem nim kilka razy i mi to nie przeszkadza.
Bo nigdy nie miałeś założonych 16-stek....
18" to gorsze osiągi - wyczuwalnie i wyraźnie, a nie na granicy percepcji jak niektórzy tu próbują przemycać swoje "mądrości"....
-wyższe zużycie paliwa - litr więcej spokojnie....
-gorszy komfort
-szybsze zużycie hamulców i zawieszenia
Z plusów: ładny wygląd, bo lepsze trzymanie się drogi przy tej mocy pominę milczeniem.....
mastachaz 24-04-2019, 08:40 Da się, bo np w przypadku który podałem wyżej różnica to -1,7%, a dopuszczalne jest do -2%. Poza tym mówimy o teorii i o wadze koła.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
rozumiem aczkolwiek , nie zagłębiałem się w temat . testowałem 17 i 19 i tyle. - bo najlepiej się testuje w praktyce i wtedy można ocenić
ale tu dowiesz się cudów bo na tym forum sami znawcy , teoretyczni jedynie :)
Moje pospolite wozidło obiektywnie jedzie znacznie lepiej niż focus z duratekiem 1.6, ale nawet mi przez chwilę nie przyszło do głowy zamulać go czymkolwiek większym/szerszym niż 205/55R16. I bardzo dobrze mi z tym.
Pewnie mało/brak we mnie wiecznego chłopca. :-)
rozumiem aczkolwiek , nie zagłębiałem się w temat . testowałem 17 i 19 i tyle. - bo najlepiej się testuje w praktyce i wtedy można ocenić
ale tu dowiesz się cudów bo na tym forum sami znawcy , teoretyczni jedynie :)
Jacy teoretyczni ???? jakich cudów ???? Testowałeś w praktyce osiągi na 16" i 18",19" mierząc czasy przejazdu, przyspieszenia na poszczególnych biegach, dojście do v.max ???? Nie ???? to jesteś niczym innym jak pustosłownym teoretykiem wprowadzającym ludzi w błąd !!!!
Fiesta Mk8 ST Line 24-04-2019, 11:25 A ja nadal z uporem maniaka będę zadawał to samo pytanie. Czy jest różnica w dynamice na kołach O TEJ SAMEJ SZEROKOŚCI dla rozmiaru 16, 17, 18?
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
paoloWawa 24-04-2019, 11:56 235/40R18 to są koła wyłącznie do aut o mocy 250 KM+ i 350 NM+, a nie dupowozów !!!!
Święte słowa. Przy takiej mocy z kolei staje się to wręcz niezbędne ponieważ przy węższych oponach masz mielenie na mokrym nawet na trójce.
Zakładanie z kolei tak szerokich opon do wozidła ok 100-120KM to głupota, naprawdę. Chyba że nie zależy na osiągach ale widać jednak że tak. Nawet u mnie czuć, i to naprawdę dość wyraźnie, różnicę w sprintach np. 120-200km/h pomiędzy oponą 235/40/18 a 215/55/16, a pod maską galopują 263KM. Ale świadomie wolę bez zawahania stracić nieco na osiągach aby mieć znacznie lepszą przyczepność na zakrętach, wręcz nieporównywalną, co dla 100-120KM nie ma żadnego znaczenia bo na tak szerokich kapciach z uwagi na brak mocy auto nie zdąży się między zakrętami rozpędzić aby poczuć różnicę.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Czy jest różnica w dynamice na kołach O TEJ SAMEJ SZEROKOŚCI dla rozmiaru 16, 17, 18?
A co jest cięższe - felga czy opona?
A po drugie, to tylko Foka mk4 Active ma 18 tej samej szerokości co 17, bo nie ma 16. W zasadzie aby było jak w zwykłej Foce, to powinny być jeszcze 19.
Zwykłe mk4 ma szersze opony dla 18" i nie ma homologowanego innego rozmiaru. Taką samą szerokość mają 16 i 17.
Fiesta Mk8 ST Line 24-04-2019, 12:32 Jeżeli bierzemy pod uwagę koła 17 i 18 to waga opony i felgi jest podobna i wynosi ok 10kg. Felga 18" jest nieco cięższa od felgi 17" przy tej samej szerokości, ale opona 18" jest nieco lżejsza od opony 17" przy tej samej szerokości. Nie twierdzę że się to zrównoważy do 0, ale różnica nie wyniesie więcej niż 0,2-0,3 kg na koło.
Chciałem zakupić 18" do c maxII 1.0 125. Ale po przeczytaniu tych postów zrezygnuję. Teraz mam 215/55/16 i w instrukcji jest, że max dla tego silnika 235/40/18. Przy takim rozmiarze będzie muł. Więc to odpuszczam.
Bo nigdy nie miałeś założonych 16-stek....
18" to gorsze osiągi - wyczuwalnie i wyraźnie, a nie na granicy percepcji jak niektórzy tu próbują przemycać swoje "mądrości"....
-wyższe zużycie paliwa - litr więcej spokojnie....
-gorszy komfort
-szybsze zużycie hamulców i zawieszenia
Z plusów: ładny wygląd, bo lepsze trzymanie się drogi przy tej mocy pominę milczeniem.....
Dlatego napisałem, że jest to samochód który lata koło komina a na spalanie to nie zwracam uwagi.
A ja nadal z uporem maniaka będę zadawał to samo pytanie. Czy jest różnica w dynamice na kołach O TEJ SAMEJ SZEROKOŚCI dla rozmiaru 16, 17, 18?
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Jest - bo po pierwsze masa, po drugie 18"vs 16" trudniej obrócić, no chyba że zastosuje się mega lekkie opony i felgi 18" za trylion złotych to różnica będzie minimalna.....
Bump: Chciałem zakupić 18" do c maxII 1.0 125. Ale po przeczytaniu tych postów zrezygnuję. Teraz mam 215/55/16 i w instrukcji jest, że max dla tego silnika 235/40/18. Przy takim rozmiarze będzie muł. Wieć to odpuszczam.
I dobrze robisz ! Nawet nie masz pojęcia jak dobrze !
Bump: Dlatego napisałem, że jest to samochód który lata koło komina a na spalanie to nie zwracam uwagi.
Spalanie to tylko wierzchołek góry wad.....
mastachaz 24-04-2019, 12:40 Fiesta Mk8 ST Line
najlepiej kup i sprawdź to się dowiesz , bo znawców jest od groma.
różnica być musi jakaś ( na minus oczywiście) kwestia tego jak dużo i czy będzie ci przeszkadzać
ja o 19 czytałem takie opowieści , a po wy testowaniu nie uważam aby były tak złe , ale jeżdżę głównie po mieście wiec morze dlatego.
różnica w wadze miedzy 17 a 19 to jakieś 2 lub 3kg na kole , juz nie pamiętam dokładnie.
i żeby nie było miałem 16 17 i 19 ;0
18 nie bo wychodziły za drogo :)
Wojtulator 24-04-2019, 12:48 Jak już kupiłem te felgi i chcę przy nich pozostać to myślicie że mogę wrzucić do nich węższe laczki? np 215/40/18? Felgi mam oryginalne Forda model SILVER 3M5J-GA.
Z tego co rozumiem wtedy osiągi powinny być porównywalne do poprzednich kół choć może być odczuwalna różnica przez wagę felg bo średnica jest bardzo podobna.
Może mi ktoś wyjaśnić po co mulić i psuć auto wielkimi i ciężkimi kołami dla wyglądu ??? bo nie pojmuję tego....hałda wad i jeden plus: look :D masakra.....
mastachaz 24-04-2019, 12:54 Wojtulator
pamietaj ze od 18 cali ponoc trą przy pełnym skrecie , aczkolwiek ja nie odczułem
ale mozliwe ze jak zmienisz profil to bedzie , ja bym dał 225 40 max zadne 215
Dobra już się nie śmiejcie z kolegi, mógł nie przewidzieć że taki będzie efekt. Lepiej pomóżcie mu dobrać jakieś pasujące opony pod te felgi.
Wojtulator 24-04-2019, 13:55 Z forami jak z naleśnikami. Pierwsza strona postów do wyrzucenia :D
CHARONSKI 24-04-2019, 14:24 Mastachaz i inni mam nadzieje ,że jak miałeś te różne felgi16,17,19,to zrobiles dokładne pomiary choćby na forscanie przyspieszeń i elastyczności ,bo jak nie to te wszystkie wywody ,zresztą nie tylko twoje,to o d... potrzaskać
Kurcze niedawno zmieniałem koła i mogłem zważyć swoje o tej samej szerokości opony :)
zombie6 dobrze pisze, sama waga całego koła to nie wszystko, istotne jest też rozłożenie tej masy. Oczywistym jest, że im mniejsza felga tym większa masa jest bliżej środka.
Zróbcie sobie test na karuzeli lub zobaczcie ludzi robiących piruety, w jakim ustawieniu kręcą się znacznie szybciej.
pamietaj ze od 18 cali ponoc trą
To nie tyle od 18" średnicy, co od 8" szerokości felgi 18-calowej Forda, gdzie pewnie ten cal idzie do środka, ale nie liczyłem tego. Jeśli miałeś węższe np. 7" to nie mogły obcierać.
mastachaz 24-04-2019, 15:12 CHARONSKI
nie robiłem ale tez nie twierdze ze jest tragedia jak inni , pogorszenie jest ale nie jakie nie wiadomo jakie bynajmniej moim zdaniem. boncio
dodam tylko ze jak zapodałem 19 cali które to są 8J
to co ciekawe nic nie obciera.
Wojtulator
raczej ze znawcami typu - ja wiem wszystko lepiej i tyle :)
19 cali które to są 8JTo jeszcze dodaj osadzenie dla pełnej jasności :D Standard dla 18" to ET55, a mają tę samą szerokość.
mastachaz 24-04-2019, 18:22 To jeszcze dodaj osadzenie dla pełnej jasności :D Standard dla 18" to ET55, a mają tę samą szerokość.
17 miały 50 i 19 maja tyle samo czyli ET50
17:https://www.akcesoria-ford.pl/ko%C5%82a/obr%C4%99cze-aluminiowe/obr%C4%99cz-aluminiowa-17%22/2238270
19: http://www.akcesoria-ford.pl/ko%C5%82a/obr%C4%99cze-aluminiowe/obr%C4%99cz-aluminiowa-19%22/1937379
Wojtulator 25-04-2019, 08:41 Dobra podsumowując.
18 cali i oponki 235/40 przy 115 KM to przerost formy nad treścią.
Jeśli chcę zostać przy swoich alusach to wypadałoby założyć 225 żeby choć trochę zniwelować spadek osiągów. W sumie mogę też sprzedać te koła i kupić jakieś 17 cali z 215 i też będzie git. A jeśli chodzi o chiptuning? Czy zrekompensuje mi to stratę po założeniu za szerokich opon? :D
mastachaz 25-04-2019, 09:41 Wojtulator
jak znajdziesz tu kogos z tym samym co ty masz to ci napisze i to jeszcze swoja opinie.
17 miały 50 i 19 maja tyle samo czyli ET50
Bo założyłeś od RS-a, a te z RS-a (18 i 19) mają inne ET niż z cywilnego Focusa.
Cywilne 18" mają ET55 i są o 5mm głębiej osadzone. Czyli może być o te 5mm za dużo i mogą ocierać.
mastachaz 25-04-2019, 12:32 boncio
możliwe ze tu lezy sprawa ograniczników :)
w każdym razie tragedii nie ma.
Krzyschu 26-04-2019, 08:17 Mastachaz i inni mam nadzieje ,że jak miałeś te różne felgi16,17,19,to zrobiles dokładne pomiary choćby na forscanie przyspieszeń i elastyczności ,bo jak nie to te wszystkie wywody ,zresztą nie tylko twoje,to o d... potrzaskać
Obecnie jeżdzę na 215/50r17 lato i dojeżdzam zimówki 205/55R16 alu.
W Trend sport standardowo było 215/55R16 alu, a zimie miałem stalowe 205/55R16.
Najniższe średnie spalanie 4,8 na tej samej trasie miałem na stalowych 205/55R16 oraz aluminiowych 215/50R17 .
17" są najcieższe ale po zmianie kół mułowatość można odczuć przy niskich obrotach kiedy turbo nie tłoczy.
Generalnie jeżdzę sprawnie, więć w zakresie obrotów, gdzie po zmianie biegu na wyższy turbo może cisnąć. Nie czuję w tym zakresie spadku dynamiki.
|
|