Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Jakie nakrętki do alu felg będą dobre?
Djonizy Mąż Izy 24-04-2019, 18:55 Witam, kupiłem używane oryginalne alufelgi 17", niestety Facet nie miał do nich nakrętek, teraz mam dylemat jakie nakrętki kupić żeby pasowały, przeglądając allegro natknąłem się na różne, z ruchomą podkładką, bez podkładki, itp. Co polecacie? bo nie chciałbym kupić jakiegoś szajsu i wydać bezsensownie pieniędzy.
Ja kupiłem z ruchoma podkładką , takie od Mk4 i jest git. Fakt że felga też od mk4 ;) Brałem chyba te http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Nakretka-felgi-alu-do-felg-aluminiowych-FO-66029-kryta/3023
Djonizy Mąż Izy 24-04-2019, 19:14 dzięki za info :)
Danielo_82 24-04-2019, 19:15 Z oryginalnych z czasem odpadają kapselki ozdobne, nieoryginalne z czasem robią się czarne, bo są tylko niklowane.Twój wybór, ważne żeby były do mondeo, bo s max ma większe szpilki, a czasem sprzedawcy błędnie opisują.
muffintsi 24-04-2019, 19:22 Kapselki to odpadaja jak moski na wulkanizacji jada po nich pneumatem. Kolarze to niereformowalny gatunek ludzki. Mozesz prosic, przypominac, aby dokrecil reka. Nie! Za duzo do zapamietania.
Z czasem kończą tak ;) Po "oskrobaniu " są dobre na zimę i klucz 18 :D
muffintsi 24-04-2019, 19:39 Wulkanizatora oskrobac, dziada!
To ja sam to nie chwaląc się uczynił :diabel2: Tak były obrobione, że w zasadzie wycinałem je. Wkrętak w środek , później przecinałem i ostrożnie wyrywałem jak zęba , żeby felgi nie uszkodzić . Wyglądają jak płaszcz z pocisku, gdy rdzeń poleci w siną dal :D
Mi oryginalne nakrętki wszystkie spuchły po 3 latach. Trzeba je bylo odkrecac wiekszym kluczem niz 19. No ale to tez pewnie przez klucze pneumatyczne ktore ktos przedemna uzywal. Kupiel w zeszlym roku takie https://www.ucando.pl/p/nakretka-kola-febi-44949/N-EP2HZ3EL4X1-658 i jak narazie nic nie puchnie.
Osobiście mam bez ruchomej podkładki. Nie wiem co tam ma się obrabiac na feldze bo straszą tym na stronach sklepów. Może dlatego, że nie krece ich pneumatem, a dokrecam dynamometrycznym kluczem. Więc jak ktoś sam będzie wymieniać koła to w zasadzie nie ma różnicy jakie będą nakrętki.
Osobiście mam bez ruchomej podkładki. Nie wiem co tam ma się obrabiac na feldze bo straszą tym na stronach sklepów. Może dlatego, że nie krece ich pneumatem, a dokrecam dynamometrycznym kluczem. Więc jak ktoś sam będzie wymieniać koła to w zasadzie nie ma różnicy jakie będą nakrętki.
Podobnie nie mam żadnych nakładek. Łby śrub sa utopione w oryginalnych feglach. Jeśli felga się od czegos porysuje, to od klucza . Dlatego stosuję nakładkę z osłona teflonową (i klucz dyno).
https://allegro.pl/oferta/hazet-nasadka-do-alufelg-z-powloka-teflonowa-17-mm-8000090230
Sporo zakładów wulkanizacyjnych odwiedziłem, a nie widziałem aby, one takie nakładki stosowali. Natomiast nakładkę antykradzieżową, zabezpieczyłem owijając taśmą izolacyjną 2- razy
Djonizy Mąż Izy 26-04-2019, 19:22 kupiłem oryginalne nakrętki, można zamknąć temat
Które? Te znoszące gumiarzy czy te do obsługi we własnym zakresie?
Djonizy Mąż Izy 27-04-2019, 08:43 Które? Te znoszące gumiarzy czy te do obsługi we własnym zakresie?
http://ford-esklep.pl/pl/p/Nakretka-do-felg-aluminiowych-oryginalna-FORD/4228
Danielo_82 27-04-2019, 20:14 Ja po dzisiejszym dniu, choćby mi je za darmo dawali to bym nie wziął. Te kapselki po każdym odkreceniu zostawały w nasadce i trzeba było wybijać. Nie wyobrażam sobie robić tego w trasie. I przy okazji nie pozdrawiam panów z ASO, którzy dokrecili je tak, że trzeba było 2m przedłużki użyć, żeby śruby ruszyły.
Ja po dzisiejszym dniu, choćby mi je za darmo dawali to bym nie wziął. Te kapselki po każdym odkreceniu zostawały w nasadce i trzeba było wybijać. Nie wyobrażam sobie robić tego w trasie. I przy okazji nie pozdrawiam panów z ASO, którzy dokrecili je tak, że trzeba było 2m przedłużki użyć, żeby śruby ruszyły.
Co się dziwisz jak dokrecaja je pneumatem? To nie problem nakrętek a de...i, ktorzy nie potrafią myslec.
Danielo_82 27-04-2019, 20:36 W ASO dokrecili tylko przód przy wymianie sprzęgła, a problem był na wszystkich kołach. Kapselki spadały nawet tam gdzie nakrętki wyglądały zupełnie jak nowe.
Chyba ile będę żył, to tyle ludziska będą narzekać na te nakrętki, chociaż miałem je w aucie dziesięcioletnim i nie było z nimi żadnych problemów.
Z obsługą kół jak z klimatyzacją - mało kto umie.
Danielo_82 28-04-2019, 12:23 Chyba ile będę żył, to tyle ludziska będą narzekać na te nakrętki, chociaż miałem je w aucie dziesięcioletnim i nie było z nimi żadnych problemów.
Z obsługą kół jak z klimatyzacją - mało kto umie.Ale co tu umieć? Wkładam nasadkę, wyciągam z kapselkiem w środku i kombinuję jak go wybić. I tak na 5 śrub w kole, średnio w 3. Śruby jak pisałem wcześniej praktycznie bez śladów używania, nie pogięte pneumatem, bo zawsze koła zmieniam sam.
Tomi1000 28-04-2019, 13:10 Ja po zakupie auta próbowałem odkręcić nakrętki bez ruchomej podkładki jak z linku powyżej. Mocny klucz plus 2 m rurka i ledwo odkręciłem. Przy odkręcaniu był olbrzymi hałas i chmura białego dymku ze zrywanego połączenia stożków.
Problemem nie było mocne dokręcenie a zapieczenie stożka nakrętki w gnieździe felgi.
Ruchoma podkładka nie powinna tak się zapiec a co za tym idzie łatwiej odkręcić.
Ale co tu umieć?
Sam sobie odpowiedz. Mnie się żadna nie zepsuła. Czyli pewnie źle je obsługuję.
darmodziej 28-04-2019, 18:39 Mnie się żadna nie zepsuła.Może macie takie same nakrętki, ale nie te same. Widocznie koledze trafiła się wadliwa partia.
Danielo_82 28-04-2019, 19:22 Sam sobie odpowiedz. Mnie się żadna nie zepsuła. Czyli pewnie źle je obsługuję.No dalej nie wiem, może mnie oświeć ;) Dokręcane zawsze na 90Nm. Pneumata nigdy nie widziały. Nie wiem co tam można jeszcze źle zrobić. Chyba że do tych nakrętek jest jakiś Services manual Forda ;)? Doraźnie spróbuję jeszcze je skleić jakimś klejem do metalu, ale na jesień się żegnamy ;)
A czemu 90 Nm? Przecież ma być 130 Nm.
Ze swoimi pożegnałem się pól roku temu.
Nowy focus ma jakieś lepsze rozwiązanie w nakrętkach?
Danielo_82 28-04-2019, 20:03 A czemu 90 Nm? Przecież ma być 130 Nm.
Ze swoimi pożegnałem się pól roku temu.
Nowy focus ma jakieś lepsze rozwiązanie w nakrętkach?Gdzieś w którymś sam naprawiam tyle wyczytałem. Zresztą zawsze na tyle dokrecałem, nawet w starym mondeo gdzie koła były na 4 śruby i nigdy żadnej nakrętki nie zgubiłem ;)
Co kilka lat warto swoją wiedzę zaktualizować. Z kolei mnie się wydaje, że 90 Nm to było dla nakrętek przelotowych do stalówek (nie używam od dwóch ostatnich aut).
Danielo_82 28-04-2019, 20:20 No widzisz, w sumie poprawilbym to na 130 Nm kluczem w 2 min, a z tymi kapselkami zejdzie mi z pół godziny, jak każdy będę musiał wybijać z nasadki.
Wg różnych źródeł alu felgi w MK4 z nieruchomą podkładką powinno się dokręcać od 130 do 140 Nm.
U mnie odpadł samoczynnie jeden kapsel w oryginalnej nakrętce + następne 2 odpadły jakieś zamienniki - i to wszystko po akcji serwisowej sprzęgła jak zdejmowali przednie koła. Kupiłem nowe oryginały i nie ma problemu, reszta nie spada. Dokręcam kluczem dynamometrycznym.
Spróbuj jeszcze z inna nasadką.
Nowy focus ma jakieś lepsze rozwiązanie w nakrętkach?
Są takie same.
A co do odkręcania i dokręcania ręcznego, to może niech na wulkanizacjach robią tak we wszystkich samochodach, to Ci co nie mają całych kół tylko opony będą dwa miesiące na przekładkę czekać.
Ja w mk4 miałem 8 letnie nakrętki ,odkręcane były pneumatem dziesiątki razy i jakoś przeżyły tyle lat.
Problemem jest bardziej zużyta nasadka mająca luz a nie sam klucz pneumatyczny.
Ciekawe czy w innych autach ze szpilkami i nakrętkami jest ten sam problem czy to znów wyjątkowość f.o.r.d.a?
Ford, Volvo, Lancia.
Reszta nie wpadła na tak genialny pomysł żeby robić pseudo nakładki na nakrętki.
A do f.o.r.d.a nie pasują z tej (lepszej) reszty?
muffintsi 29-04-2019, 09:49 W Volvo sa takie same i wojownicy peneumata na wulkanizacji tez na to psiocza.
Ja psiocze na nich i kola zakladam sam, a woze tylko do zlozenia. Od tego czasu nie musze szukac metrowej rury po nocy na zapadlej wsi.
W MK2 po tych debilach musialem powymieniac szpilki w piastach. Tak dowalili, ze sie radelka obrobily przy odkrecaniu laga. Wiertarka i komplet szpilek z nakretkami. Taka przygoda!
A do f.o.r.d.a nie pasują z tej (lepszej) reszty?
Są zamienniki już bez tych dekli.
A do f.o.r.d.a nie pasują z tej (lepszej) reszty?
Dziwne pytanie. Przecież wiesz wszystko w każdym temacie .
Tego nie wiem, ale mazd, toyot czy opli nie widziałem z uszkodzonymi nakrętkami.
muffintsi 29-04-2019, 12:05 Pamietaj, ze wlasciel Toyoty nie przyznaje sie, ze mu sie popsula. One sa bezawaryjne!
Sam przecież widzę, nie musi się przyznawać. Ale jeszcze nie widziałem, żeby jakaś toyota miała zakryte nakrętki.
Mniej życia stereotypami proponuję.
muffintsi 29-04-2019, 13:04 Analogicznie elektronika przy jej braku sie nie psuje, a urzadzenia bez dostarczenia im pradu zachowuja dluzsza sprawnosc....
Przyznaje jednak, ze plastikowe nakladki na nakretki kol z Trabanta 601 dzialaja nadal po 40 latach eksploatacji. Przez 40 lat zoataly dopracowane w Zwickau w najmnieszym szczegole!
Witam.
Abstra***ąc od dyskusji...
Ktoś próbował takich czarnych? https://allegro.pl/oferta/zestaw-nakretek-m12x1-5-alu-ford-focus-czarne-7886389273 Lakierowanych, jak to sprzedawca nazwał "techniką elektroforetyczną" (cokolwiek to znaczy)?
Pytam, bo 2 sezony temu zakupiłem, chromowane, w podobnym przedziale cenowym i na dzień dzisiejszy wyglądają beznadziejnie (2 zimy i sama rdza)
Taki sam badziew z tego będzie?
Ew. co polecacie, naprawdę sprawdzonego (bez nieszczęsnego kapturka), co przetrwa naprawdę kilka sezonów.
Pozdrawiam.
Danielo_82 30-04-2019, 08:37 Witam.
Abstra***ąc od dyskusji...
Ktoś próbował takich czarnych? https://allegro.pl/oferta/zestaw-nakretek-m12x1-5-alu-ford-focus-czarne-7886389273 Lakierowanych, jak to sprzedawca nazwał "techniką elektroforetyczną" (cokolwiek to znaczy)?
Pytam, bo 2 sezony temu zakupiłem, chromowane, w podobnym przedziale cenowym i na dzień dzisiejszy wyglądają beznadziejnie (2 zimy i sama rdza)
Taki sam badziew z tego będzie?
Ew. co polecacie, naprawdę sprawdzonego (bez nieszczęsnego kapturka), co przetrwa naprawdę kilka sezonów.
Pozdrawiam.Zapytaj w jakimś lokalnym zakładzie galwanizacji czy dałoby radę zdjąć że starych pordzewiałych nakrętek tą powłokę (to chyba jest nikiel) i spróbować pokryć jeszcze raz niklem lub chromem. Powinno wyjść taniej i na pewno lepiej niż to co zalinkowałeś.
darmodziej 30-04-2019, 09:05 jak to sprzedawca nazwał "techniką elektroforetyczną" (cokolwiek to znaczy)?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Elektroforeza
Kurka wodna 5 stron na temat nakrętek kół. To się nazywa twórczość ;)
W zasadzie to pasowałyby mi właśnie czarne.
Zasadnicze pytanie brzmi: czy ktoś ma takie i może wypowiedzieć się co do trwałości.
Nie chcę za dwa sezony szukać kolejnego kompletu.
Kup takie plastikowe kapturki/zatyczki/nakładki na śruby/nakrętki. Komplet nowych z saaba kosztuje 30-40 zł (ze ściągaczem).
https://lh3.googleusercontent.com/2bjWqi3b9cTc5rbYKWryqOWCPIefD0IOoJfEbX2tTsAC2nb4qK iOskgH762yDe0hlXQd14qOOYHcDW1348dSycJTiLB-fJmPW__dWfnQB4dKQ_ANQpm3cul02WaSU2o__QEBXs83fMIntP N3cEFKjMZrPsQQjk0r4LBidI1_EwWwSraZvdDwvBzwr90POWZ7 DJECkqZXMRU5X7lsa0L2sM9q0Fo5aiFK8WZbWh4zudg9lU8IvJ Grw2Q4ko3GDm-_AqeuMdHVFODK-GgOnEDMH95eemCHjMinFwzhCKUgsny7lJo187gRGRCHDggnEMj TkEyOhdRU99NsZ5dD64vm8ne40iHrwmZd3RZul8UgYs4GY_SPp _xz4tcRXjR8oi5HKDnIozNq2QPRRdxBp_iCFI-NrA7JfVG8lwlgWp2HEW8YswpRcLVbvGlydccEzb-fUeH8z0TLnf2O8W1oeoFfzOAAwLdud1dpbreCMwqLst7kz9lTd KWrd9-c35rxr8kHq-05NY5jeTj1Maa9nt1sqQseoq-jNxOYOJ1fdl3442MWYn8ct9vlHV5P-RpVuuvniuUYbW0ol132EoSulrtDoIlUDDsOrQ2uXOGVIhl8-AQI5yQYhYFmQ8GtglHcwjZUUoVvvoBtYRX8hPcjmNEFrCWmEot jjFyPgWgv9fXiUH4WNnvFzTuFkTtNNavmQe-fUGJavpg2coU2zzr6o2DOQms_JA=w1630-h1085-no
Z holzwagena trochę droższe (i nie ma już dawno czarnych). To są moje saabowe, wymienione z holzwagenowych.
Gdzie można takie dostać?
Podlinkujesz cosik?
Szukaj na allegro. Tam kupiłem. Ale moje są na łeb 17, to nic ci po linku.
W zasadzie to pasowałyby mi właśnie czarne.
Jak masz wybrane, dobre stalowe to możesz je oksydować olejowo
Szukaj na allegro. Tam kupiłem. Ale moje są na łeb 17, to nic ci po linku.
Ok. Znalazłem.
Po weekendzie majowym prawdopodobnie zamawiam.
Panowie znowu odkopuje temat ,ale jako nowy nabywca Mondeo przechodzę przez te same problemy .Wczoraj był problem ze zdjęciem jednego koła w Mondeo ,oczywiście te śmieszne nakrętki z kapturkami .Muszę na jedno koło kupić inne bo jakoś odkręcili w końcu i przykręcili . Ponowne odkręcenie będzie znowu wielki problem ,a samemu w trasie to raczej nie ma szans . Felgi oryginalne Ford aluminiowe 18 cali . Ktoś mi podpowie jakie to mają być i czy są już bez tych kapturków ?
Rozumiem że to mają być M12 X 1,5 i klucz 19 a długość robocza jest istotna bo co widzę inaczej pisze ,w jednych 25 mm a w innych 35 mm .
Tu znalazłem te - http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Nakretka-do-felg-aluminiowych-oryginalna-FORD/4228 ,ale nie są chromowane z tego co widzę .I czy one też są z tym kapturkiem beznadziejnym ?
A tu z Allegro ,wskaże ktoś które będą dobre - https://allegro.pl/kategoria/akcesoria-nakretki-257631?string=ford%20mondeo&allegro-smart-standard=1&stan=nowe&bmatch=baseline-product-cl-eyesa2-engag-dict45-aut-1-1-1023
Kupiłem te http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Nakretka-felgi-alu-do-felg-aluminiowych-FO-66029-kryta/3023 i pasują. Przejeździły dwa sezony i nic im nie dolega. Poprzednie z tzw kapturkami skończyły jak na załączonym zdjęciu . Teraz są na zimę i klucz 18.
Te z pierwszego linka to orginał z kapturkiem.Tym nakrętkom nic nie dolega,jeśli we właściwy sposób je odkręcamy i przykręcamy,używając dobrego(nieobrobionego klucza) zamiast jakiegoś śmiecia i nie dotykamy ich udarem z 2 razy większym momentem jak to niektórzy idioci mają w zwyczaju.
Matych masz rację, ale jest też druga strona medalu. Pod kapturki wchodzi woda , zaczyna się korozja i one puchną. Później to już nawet dobry klucz je skasuje. Mój wulkanizator mówił żeby przy zmianie kół zalać je na chwilę olejem i przedłużyć im żywotność. Kolejna sprawa to nie każdy wozi dobry klucz w bagażniku i przy awaryjnym odkręcaniu koła , klucz z zestawu przy lewarku / zagnieciona rurka/ je uwali.
Te z pierwszego linka to orginał z kapturkiem.Tym nakrętkom nic nie dolega,jeśli we właściwy sposób je odkręcamy i przykręcamy,używając dobrego(nieobrobionego klucza) zamiast jakiegoś śmiecia i nie dotykamy ich udarem z 2 razy większym momentem jak to niektórzy idioci mają w zwyczaju.
Kupił bym te - http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Nakretka-do-felg-aluminiowych-oryginalna-FORD/4228 , bo o tych zdaje się piszesz ale one nie są chromowane ,a coś z Allegro ( mam Smarta ) by pasowało ?
Chyba że nic nie będzie ,to kupie te .Ten sklep wysyła w miarę szybko ?
Takie na Allegro znalazłem ,nadają się ( pisze ze do MK4 ,ale to chyba to samo ) - https://allegro.pl/oferta/nakretka-alu-ford-fiesta-focus-mondeo-puma-escort-9041584015?utm_source=notification&utm_medium=platformMessageCopy&utm_campaign=message-center-notifications-platformmessagecopy
danio78932 19-10-2022, 20:11 Witam mam pytanie czy Nakrętki od alufelg Aluminiowych będą pasować do felg stalowych strukturalnych. Czy jest konieczność kupienia innych śrub. Auto mondeo mk4.
kupienia innych śrub
śrub na pewno nie
Felgi strukturalne to zwykłe stalówki i takie powinny być do nich nakrętki.
Producent dopuszcza montaż zapasu "stalowego" nakrętkami stożkowymi od felg alu.
"Dopuszcza" to nie to samo co "stosuje".
|
|