Zobacz pełną wersję : [Kuga 2013-2020] Wymiana chłodnicy klimatyzacji.


mietek69
26-04-2019, 13:18
Witam Szanowne Grono:)

Niestety padła mi chłodnica klimy w kudze. Badziew straszny firmy Valeo. Ktoś wymieniał już u siebie? Dużo pracy jest przy wymianie? Jak zderzak ściągnąć już wiem, pytanie czy dużo dalej jest rozbierania? Jak to czasowo wychodzi? Jutro zaplanowalem sam to wymienic, boję się, że mi dnia braknie;)

Edit: odpowiedź na 2 stronie.

weuek
26-04-2019, 16:44
Pewnie od kamieni. To przed kolejną chłodnicą załóż siatkę z drobnymi okami.

ellocco
26-04-2019, 21:04
Pewnie od kamieni. To przed kolejną chłodnicą załóż siatkę z drobnymi okami.

Nie przed chlodnicą tylko przed kondensorem.

weuek
26-04-2019, 21:12
Nie przed chlodnicą tylko przed kondensorem.

Serio?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kondensor

ellocco
26-04-2019, 21:16
Serio?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kondensor

Naprawdę po polsku to jest skraplacz.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Condenser_(heat_transfer)
https://mechanics.stackexchange.com/questions/17672/should-i-insulate-the-air-conditioner-pipe-in-my-car

weuek
26-04-2019, 21:22
Skraplacz, chłodnica, kondensator czy kondenser (mój słownik nie zna) - jeden siusiak.

http://www.nissens.com.pl/pokaz.php?kat=105

Ale nie kondensor. Bo to forum jest polskojęzyczne.

ellocco
26-04-2019, 21:52
Skraplacz, chłodnica, kondensator czy kondenser (mój słownik nie zna) - jeden siusiak.

http://www.nissens.com.pl/pokaz.php?kat=105

Ale nie kondensor. Bo to forum jest polskojęzyczne.
http://www.pl.mahle.com/pl/products-and-services/passenger-cars/air-conditioning/condensers/
Po polsku i produkowane i wymyślne w Polsce przez nas.

weuek
26-04-2019, 22:01
A przeczytałeś trochę tego zalinkowanego tekstu? Nie. Bo nie ma tam ani kondensera ani kondensora.

Doczepiłeś się daremnie, a istoty rzeczy nie kumasz.

mietek69
26-04-2019, 22:08
Ehhh...

ellocco
28-04-2019, 13:57
jedno co wiem to skraplacz wisi na 2 hakach lewego zbiornika chłodnicy i na jednym dolnym haku prawego zbiornika tejże chłodnicy. Bloczek przyłączeniowy skraplacza jest przykręcany od tyłu poprzez chłodnicę przez śrubę M6 przy wlocie cieczy do chłodnicy.

mietek69
10-05-2019, 20:10
Dla potomnych;)
Jestem po wymianie chłodnicy klimatyzacji/kondensatora - jak zwał to wszyscy i tak myślimy o tym samym elemencie za zderzakiem. Było w niej kilka miejsc, którymi uciekał czynnik. Problem w fordach kuga i fokus (po 2010r) występuje już w 3 - 4roku użytkowania auta.
Musiałem auto wstawić do mechanika bo pracy jest sporo, nie tyle przy samej wymianie co dostaniu sie do niej. Trzeba ściągać zderzak, mase osłon, żaluzje chlodnicy. Mało śrubek, b. dużo spinek, na które trzeba uważać, żeby nie połamać. Nie trzeba wypuszczać płynu chłodniczego ani rozpinać chłodnicy cieczy ale trzeba opuścić chłodnice, żeby od góry rozpiąć chlodnice od siebie i tą od klimy opuścić w dół.

Podsumowując:

Chłodnica klimy firmy Nissens (nr 940398 ) - 540zł
Kpl. uszczelek z salonu (nie ma zamienników) (Ford nr 5 181 037)- 170zł
Robocizna plus napełnienie 400zł

Na koniec dwie uwagi:
1. Na wielu forach użytkownicy piszą, że po wymianie na oryginał z salonu szybko problem wraca (wadliwa partia? celowe działanie?)
2. Ford ma niestety bałagan w elektronicznym katalogu części, dlatego przed zakupem części warto sprawdzić którą chlodnice mamy i które uszczelki!

szaman693
24-05-2024, 15:44
witam,

przygotowuje się na wymianę chłodnicy, w sieci zalałem taki filmik
https://www.youtube.com/watch?v=wuGHSSKTjjY

na filmie ściąga zderzak, ale wydaje mi się ze po ścignięciu pasa w którym jest zamek i zdjęciu intercooler chłodnica powinna wyjść góra albo dołem ?