Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] dołożenia dodatkowego wygłuszenia
stary1977mj 29-04-2019, 16:06 Witam.Nigdzie nic nie znalazłem na ten temat tu na forum,i także w internecie nie ma nic w sprawie dołożenia dodatkowego wygłuszenia w mondeo mk5.
Czy ktoś z Was wygłuszał dodatkowo swoje auto?Może podzieli się fotkami ze swoich prac.Z wielką chęcią wygłuszyłbym dodatkowo swojego mondka.
Na pewno na pierwszy ogień poszły by drzwi,żeby poprawić brzmienie Sony premium,oraz podłoga z nadkolami.
Proszę o dyskusję osób które mają jakąś wiedzę i doświadczenie w temacie.
Wszyscy twierdzą że Mk V jest bardzo cichy
stary1977mj 29-04-2019, 18:39 Powiedzmy.Cichy to jest Lexus LS...A tak na poważnie,to nigdy nie jest aż tak dobrze ,żeby nie mogło być ciszej.Zawsze każde dotychczasowe swoje auto dodatkowo wygłuszałem i tu też chciałbym poprawić fabrykę...
Bo nikomu nie chce się wyciszać jednego z najcichszych samochodów w klasie mimo upływu lat.Ale nic nie stoi na przeszkodzie możesz być pierwszy ,ochoczo będziemy śledzić postępy prac,najlepiej potwierdzone profesjonalnymi pomiarami akustycznymi-bo siła umysłu wielka jest w takich przypadkach.
Rozumiem że samochód masz od niedawna? Pojeździj jeszcze 4 miesiące - przejdą Ci wszelkie chęci wyciszania (tak obstawiam).
Ja kupiłem swojego mk4 który jest zdecydowanie gorzej wyciszony (przedlift). Na początku chciałem wyciszać. Po 4 miesiacach uznaje, że nie jest mi to potrzebne i trochę się czepiałem.
Spróbuj.
Robert 68 30-04-2019, 07:30 Po 4 miesiacach uznaje, że nie jest mi to potrzebne
Jak kto woli ale "obcięcie" kilku dźwięków poprzez wyciszenie maski, drzwi oraz nadkoli daje fajne efekty. Szczególnie przy szerokich oponach i Dieslu. Dlatego stary1977mj jak masz chęci to to zrób, możesz posiłkować się tematem o MK 4 https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=224539&highlight=wyg%B3uszenie+drzwi
Mk5 w porównaniu do Mk4 wygrywa wyciszeniem przy wyższych prędkościach. Zdecydowanie mniej słychać wiatr. Poza tym to strasznej różnicy nie zauważyłem a w zasadzie nie usłyszałem. Mowa o dieselkach.
Ja wygłuszałem drzwi. Maty naklejane na blachę od środka drzwi plus maty i cienka gąbka pod boczkami. Jest ciszej w zakresie szumów od opon. Choć we Vignale i tak mam ciszej ze względu na klejone szyby boczne, przednią szybę "akustyczną" oraz elektroniczny system redukcji szumów. to i tak uważam że było warto. Jeżeli chcesz się podjąć tej pracy ze względu na redukcję hałasu, to okey. Jeżeli jednak po to aby Sony Premium zagrało lepiej, to sobie odpuść. Potencjału w tej elektronice nie ma żadnego. Pozostając przy fabrycznym rozwiązaniu możesz co najwyżej wymienić głośniki w drzwiach przednich oraz głośnik który jest na podszybiu. Poza jakością głośników kieruj się wysoką skutecznością. W zakładce audio znajdziesz wątek na ten temat.
stary1977mj 30-04-2019, 12:59 Kup Lexusa i po sprawie
Właśnie takich odpowiedzi wolałbym unikąć.Nic nie wnoszą konstruktywnego do tematu.Uwierz mi ,że jakby było mnie stać to na 100% bym jeździł Lexem.Niestety musiałem mieć samochód w miarę młodym roczniku,a do tego w kombi...
Co do samego wygłuszania jak już pisałem chciałbym poprawić efektywność zestawu Sony.Wiem że można.W poprzednim aucie przy audio Bose ,samo wygłuszenie drzwi i "zamknięcie " głośników dało nad wyraz świetny rezultat.
Co do zestawu na przód mam już głośniki jak poniżej
https://allegro.pl/oferta/ford-mondeo-4-audio-system-x165em-evo-carbon-wrocl-6876466265.
Czy ktoś z Was,rozbierał już drzwi,żeby podpowiedzieć gdzie ukryte są śruby oraz kołki?
Bump: Rozumiem że samochód masz od niedawna? Pojeździj jeszcze 4 miesiące - przejdą Ci wszelkie chęci wyciszania (tak obstawiam).
Ja kupiłem swojego mk4 który jest zdecydowanie gorzej wyciszony (przedlift). Na początku chciałem wyciszać. Po 4 miesiacach uznaje, że nie jest mi to potrzebne i trochę się czepiałem.
Spróbuj.
Włąnie ja na początku wcale nie miałem chęci go wyciszac.Po przesiadce z Mazdy 6 GH 2009r które było cale wygłuszone tutaj zastała mnie błoga cisza,niestety już się trochę do niej przyzwyczaiłem i chciałbym coś w tym zakresie poprawić.
Bump: Bo nikomu nie chce się wyciszać jednego z najcichszych samochodów w klasie mimo upływu lat.Ale nic nie stoi na przeszkodzie możesz być pierwszy ,ochoczo będziemy śledzić postępy prac,najlepiej potwierdzone profesjonalnymi pomiarami akustycznymi-bo siła umysłu wielka jest w takich przypadkach.
A co uważasz za profesjonalne pomiary?
Wystarczy jeśli użyję do pomiaru sonometru i będzie wykazywał różnice...
Robert 68 30-04-2019, 14:05 Mk5 w porównaniu do Mk4 wygrywa wyciszeniem przy wyższych prędkościach
Nie wiem jak jest w MK 5 ale w moim MK 4 przy prędkości 180 km/h radia słucham na 5 (Blaupunkt NX) i to bez włączonej funkcji AVC. Dużo zależy od nadwozia, kombi jest głośniejsze niż liftback (to mam sprawdzone). No i oczywiście rozmiar i jakość opon robi dużą różnicę. Ja na miejscu kolegi bym go wyciszył i na pewno będzie zadowolony, nawet jakość audio się polepszy.
Dużo zależy od nadwozia, kombi jest głośniejsze niż liftback
Ja porównałem kombi Mk4 i kombi mk5 , ten i ten 2.0 TDCI , relingi . W mk4 215/55/16 w mk5 215/60/16 i 235/50/17. Jednym jeździłem 6 lat, drugim od pół roku. Coś tam moge powiedzieć. W mk4 duzy szum wiatru generowały jakby lusterka . Podczas deszczu widać było jak woda "zawija się" na szybę, krąży , zamiast ładnie być zdmuchniętą. Tam coś z aerodynamiką wyraźnie nie pykło.
stary1977mj 30-04-2019, 14:19 Nie wiem jak jest w MK 5 ale w moim MK 4 przy prędkości 180 km/h radia słucham na 5 (Blaupunkt NX) i to bez włączonej funkcji AVC. Dużo zależy od nadwozia, kombi jest głośniejsze niż liftback (to mam sprawdzone). No i oczywiście rozmiar i jakość opon robi dużą różnicę. Ja na miejscu kolegi bym go wyciszył i na pewno będzie zadowolony, nawet jakość audio się polepszy.
Na 100% podejmę się wygłuszenia swojego autka.Teraz zbieram siły na cały zabieg ponieważ wiem,że w całości zajmie mi to z 4-5 dzionków...
Robert 68 30-04-2019, 14:34 Ja porównałem kombi Mk4 i kombi mk5
Czyli wersje najgłośniejsze (przynajmniej MK4) dlatego masz takie odczucia.
W mk4 duzy szum wiatru generowały jakby lusterka
Też zauważyłem te zawirowania wody ale szumu tam nie ma, bardziej dobiega od drzwi (goła blacha) i dlatego niebawem drzwi zostaną wygłuszone. I jako ciekawostkę dodam, iż nikt kto ze mną jechał (wygłuszona sama maska) siedząc z tyłu nie wiedział że jedzie Dieslem.
stary1977mj 30-04-2019, 14:40 Czym wygłuszałeś maskę?
Robert 68 30-04-2019, 14:49 Najpierw AB-2 mata wygłuszająca butylowa antywibracyjna 2mm i na to mata wygłuszająca pianka kauczukowa z klejem 6mm. Na to założyłem oryginalne wygłuszenie. Wszystko kupisz tutaj https://www.bitmat.pl/ a jak trzeba to i doradzą.
Moje wygłuszenie https://images84.fotosik.pl/756/03032a0a6726bcabm.jpg (https://images84.fotosik.pl/756/03032a0a6726bcab.jpg) https://images81.fotosik.pl/756/a4099c4d268e56e6m.jpg (https://images81.fotosik.pl/756/a4099c4d268e56e6.jpg)
stary1977mj 30-04-2019, 15:08 Co do źródła ,gdzie można zakupić materiały do wygłuszenia to je doskonale znam.Mam też u nich duży rabat,ponieważ kupowałem materiały na swoje 3 poprzednie auta oraz na auto kumpla.
Zbyniu123 30-04-2019, 15:53 Mondeo piec jest bardzo dobrze wygluszone a twoje prace napewni ci nie pomoga, a wrecz przeciwnie jak ruszysz cala tapicerke to polowe plastikow i zaczepow polamiesz bo sa jednorazowe i zamiast miec cicho bedzie ci wszystko trzeszczalo i tyle.
Sent from my F8331 using Tapatalk
stary1977mj 30-04-2019, 16:06 Mondeo piec jest bardzo dobrze wygluszone a twoje prace napewni ci nie pomoga, a wrecz przeciwnie jak ruszysz cala tapicerke to polowe plastikow i zaczepow polamiesz bo sa jednorazowe i zamiast miec cicho bedzie ci wszystko trzeszczalo i tyle.
Sent from my F8331 using Tapatalk
Kolego w swoim życiu wygłuszyłem już chyba z 6 całych aut.Swoje i kolegów.Oczywiście nie liczę ile drzwi typowo pod samo audio.Nigdy nie miałem żadnych problemów z jakimiś połamanymi plastikami.Spinki ,oczywiście są jednorazowe,jak nie masz pojęcia jak je zdemontować a do tego mam specjalny komplet ściągaczy i łapek.Oczywiście zawsze dobrze mieć kilka zapasowych kołków czy spinek.Co do samego wygłuszania jeszcze nikt nie stwierdził ,że robota do d...y bo jest głośniej.Jak wiesz co masz robić,to może być tylko zdecydowanie lepiej.
Dodatkowo prawie każdy próbuje mnie przekonać na siłę że Mondek MK5 jest tak świetnie wygłuszony.Oknie jest źle,ale porównując do innych ayt i to nie koniecznie z tego samego rocznika czy segmentu,są też cichsze auta.
Poniżej link do lekturki . Z niej wynika że nie jest aż tak różowo jak piszecie
https://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html
Robert 68 30-04-2019, 16:15 a twoje prace napewni ci nie pomoga
A kolega to napisał z doświadczenia czy tylko aby zaistnieć w temacie?
stary1977mj 30-04-2019, 16:17 Chyba to drugie...ha ha ha
w swoim życiu wygłuszyłem już chyba z 6 całych aut.Swoje i kolegów.Oczywiście nie liczę ile drzwi typowo pod samo audio.Nigdy nie miałem żadnych problemów z jakimiś połamanymi plastikami.Spinki ,oczywiście są jednorazowe,jak nie masz pojęcia jak je zdemontować a do tego mam specjalny komplet ściągaczy i łapek.
To chyba my powinniśmy się uczyć od Ciebie. Niepotrzebnie założyłeś temat z pytaniem i marnujesz swój cenny czas.
Robert 68 30-04-2019, 16:36 Nigdzie nic nie znalazłem na ten temat tu na forum,i także w internecie nie ma nic w sprawie dołożenia dodatkowego wygłuszenia w mondeo mk5.
Niepotrzebnie założyłeś temat z pytaniem
Ale są jeszcze inni na forum,którzy maja MK 5 i może im się przydać taki temat :)
stary1977mj 30-04-2019, 16:39 Bump: To chyba my powinniśmy się uczyć od Ciebie. Niepotrzebnie założyłeś temat z pytaniem i marnujesz swój cenny czas.
Nie do końca.Zawsze jak zaczynam jakiś projekt,to chcę się dowiedzieć na ten temat jak najwięcej,żeby podczas "rozkładania" auta nic przypadkowego mnie nie zaskoczyło.Dokłada to potem mnóstwo niepotrzebnej pracy o nerwach już nie wspomnę.
Dlatego założyłem temat,żebyście podzielili się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami.
Dobór materiałów do tego potrzebnych,też nie jest nigdy przypadkowy,ponieważ zakup nieodpowiednich materiałów będzie skutkowało tym,że np mata butylowa i pianka o strukturze komórek zamkniętych nie zmieści się pod oryginalną tapicerkę lub plastik.A tu każdy milimetr ma naprawdę kolosalne znaczenie.
Tutaj nie kojarzę żeby ktokolwiek wygłuszał Mk5. Wiele osób przesiadło się z Mk4 , które było głośniejsze i chyba puki co to wystarcza. Może w przyszłości znajdzie się więcej chętnych. Będziesz pierwszy ;)
stary1977mj 30-04-2019, 17:35 Dlaczego?To że ktoś z tutejszego forum np.wygłuszał swoje MK5 i tutaj się nie pochwalił swoimi pracami to niczego nie dowodzi.Ja wygłuszając swoje ostatnie auto tez na forum mazdy nie wrzuciłem ani jednej fotki a kolega z forum wrzucił cały przebieg operacji.Moze tu ktoś to robił a teraz ma okazję żeby się pochwalić swoimi pracami.
To że ktoś z tutejszego forum np.wygłuszał swoje MK5 i tutaj się nie pochwalił swoimi pracami to niczego nie dowodzi.
Niepotrzebnie zakładasz ,że tak było. Tu nie ma bardzo wielu forumowiczów i raczej każdy z aktywnych coś wrzuca nowego z prac nad autem . Pomijam pieniaczy z jednym postem, krzykiem że nie pomagają, że musi czekać godzinę na odpowiedź.
stary1977mj 30-04-2019, 18:28 Wiem.Są tez ludzie ktorzy chwalą sie tym,że np wymienili pióra wycieraczek.
i raczej każdy z aktywnych coś wrzuca nowego z prac nad autem
Tutaj położyłbym nacisk na słowo raczej.Ja na przykład dołożyłem do swojego mondeo mk5 webasto,elektryczną klapę,SONY premium sound,automatyczne parkowanie,aktywny tempomat ACC,BLIS'a,Sync3,fotele w full wypasie(max wersja),permanentne wyłączenie S/S,oryginalną przetwornicę i jeszcze kilka innych pierdół,kończę dokładać aktywne zawieszenie i próżno szukać moich opisów na forum.Brak czasu panie,brak czasu...
Ja na przykład dołożyłem do swojego mondeo mk5
To się zgadza i z wielu Twoich postów to wynika. Na przykład ostatnio pisałeś o amorach IVDC do Mk5 i tam też napisałeś że zakładałeś aktywne zawieszenie. Druga sprawa to są i tacy co piszą ile to nie zrobili, ale w tym sensie, że ktoś się trafi i zrobią też u niego za pieniądze. Wiedza , doświadczenie i nauka na własnych błędach kosztuje :)
Bump: Są tez ludzie ktorzy chwalą sie tym,że np wymienili pióra wycieraczek.
Daj mi takiego. Do tej pory nie bardzo wiem jak wymienić pióro tylnej wycieraczki w Mk5 kombi ;)
stary1977mj 30-04-2019, 18:54 Nie rozumiem,po co ciągniesz tutaj tą dyskusję,nie wnoszacą nic merytorycznego.
Poniżej link do lekturki . Z niej wynika że nie jest aż tak różowo jak piszecie
https://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html
Rozumiem że autor tej strony przetestował te samochody zakładając takie samo ogumienie we wszystkich modelach,w tych samych warunkach za każdym razem na tych samych nawierzchniach olejach i paliwie ,przy użyciu komór akustycznych i hamowni,używając tych samych wysokiej klasy sonometrów?
stary1977mj 30-04-2019, 21:02 To pytanie kieruj do twórcy tej strony...
To pytanie kieruj do twórcy tej strony...
Doskonale znasz odpowiedz na moje pytanie,jesteś ekspertem od wygłuszania,więc na pewno wiesz jakie,te parametry i warunki maja kolosalne znaczenie dla interesującego nas zagadnienia.Wiec nie podawaj nam takiej strony jako wymiernego i obiektywnego wyznacznika.Jeżdzę wieloma samochodami i w tym naprawdę jest cicho i jest to moje obiektywne odczucie.Dużą robotę robią szyby dlatego są one inne w Vignale oraz aktywny system redukcji.Wolałbym to dołożyć zamiast rozbierać pół samochodu.
stary1977mj 01-05-2019, 11:53 Twoje "obiektywne" odczucie,nie jest tu żadnym wyznacznikiem.To,ze ty uważasz że auto jest ciche nie oznacza wcale że takie jest.Dla jednych synonimem cichego auta jest Lexus LS 500,a widziałem takie auto które było dodatkowo wygłuszane przez specjalizującą się w tym firmę.Uwież mi,że gdybyś się przejechał takim autem,to stwierdził byś że twój mondek jest głośny jak młockarnia....
Co do zestawienia które przesłałem ,jest to zbiór danych technicznych podawanych w swych specjalizacjach przez producentów...Oczywiście masz rację że opony,paliwo,droga,warunki atmosferyczne maja kolosalne znaczenie,ale jak sam widzisz pomimo że Mondek jest zachwalany jako takie ciche auto to do końca tak nie jest i czy się z tym pogodzisz czy nie to już twój problem.
Ja wątek założyłem,żeby ludzie pochwalili się swoja wiedzą na temat dołożenia dodatkowego wygłuszenia w MK5,a nie rozpatrywania co było pierwsze jajko czy kura lub czy blondynki są ładniejsze czy brunetki....a niestety ten watek na takie tory zszedł.
JEŻELI TAK MA TEN WĄTEK WYGLĄDAĆ,TO PROSZĘ MODERATORA O JEGO USUNIĘCIE.
diaspora 01-05-2019, 12:59 Na tym filmie widać jak gość ma wygłuszone drzwi. Może komuś się przyda. Pozdr https://www.youtube.com/watch?v=EVCfmJI-0LI
stary1977mj 01-05-2019, 13:04 Super.
Nie no nie zamykajmy tego wątku-jak juz wszystko wyciszysz to załatwimy dobre sonometry,i na tych samych gumach,w nocy dla luzu i spokojności na tempomacie dokonamy pomiarów przy wielu prędościach mam autostradę pod domem i obalimy mity,oraz flaszkę.
Pracuj nad tym pracuj.Zobaczymy jakie przyniesie to efekty.Wydaje mi się ,że w granicach 2-3 dB przy kompleksowym wyciszeniu,a to już naprawdę bardzo dużo.Dwukrotny spadek poziomu hałasu.
stary1977mj 05-05-2019, 17:15 No to w najbliższą środę rozpoczynam projekt.
Zamówione:
Mata butylowa 2,5mm
Pianka poliuretanowa akustyczna fala 30 mm
Pianka kauczukowa o strukturze komórek zamkniętych 3mm/6mm/9mm
Mata LT trudnopalna do komory silnika.
OptimusPrime 07-05-2019, 15:19 Również jestem ciekawy efektów, poproszę o reportaż ze zdjęciami które ułatwią rozbiórkę elementów innym ...No i podsumowanie ile poszło materiałów...
Hej!
Coś ruszyło się w temacie? :) Również jestem ciekawy efektów...
stary1977mj 05-08-2019, 09:17 Witam.Niestety nic do przodu nie ruszyło.Zakupione graty leżą w garażu,a ja ciężko pracuję 500 km od domu.Może we wrześniu coś dopiero ruszy z projektem.
YANOOSH-69 18-10-2019, 08:52 Ja też nadal trzymam kciuki za powodzenie akcji !!!
myślę o tym samym zakresie prac ale zupełnie nie wiem od czego zacząć
Na razie mam miejsce i chęci ;):D
Witam.Niestety nic do przodu nie ruszyło.Zakupione graty leżą w garażu,a ja ciężko pracuję 500 km od domu.Może we wrześniu coś dopiero ruszy z projektem.
stary1977mj 18-10-2019, 09:11 Zacznij od bagaznika.Tam nic nie popsujesz,a nauczysz sie pracowac z matami.Potem wszystkie drzwi.Nastepnie cala podloga,ale tutaj już trzeba mieć trochę doswiadczenia z rozbieraniem auta.Wisienką na torcie bedzie dach.W miedzy czasie dobrze jest tez ogarnąć nadkola od zewnątrz.
Hej!
Też nie daje mi ten temat spać :D oprócz bagażnika możesz jeszcze zajrzeć po tylną kanapę. Tam jest goła blacha, a samo zdjęcie kanapy to buła z masłem.
stary1977mj 18-10-2019, 10:46 Tak,ale to razem z podłogą,sama kanapa tłumi na tyle dobrze że nie sensu na pierwszy ogień tego robić.
YANOOSH-69 18-10-2019, 10:50 Jakie materiały do bagażnika? Bazować na Bitmat alubutyl 2mm? Może jakieś praktyczne wskazówki co do materiału?
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
stary1977mj 19-10-2019, 13:43 Ja zawsze stosowałem maty butylowe AB25 i piankę KS6 i KS9.
Ja użyłem mat StP Aero 2,3 mm bo są lżejsze niż każda inna 2mm.
Na razie mam zrobione 4 drzwi i sufit/dach.
Zdjęcia są w tym temacie:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=247378&page=29
YANOOSH-69 19-10-2019, 16:47 mm32 odbierasz PW czasem?
;-)
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
YANOOSH-69 19-10-2019, 16:49 Tylko te STP są sporo droższe.
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
stary1977mj 19-10-2019, 17:38 Różnica w wadze przy wyklejeniu całego auta może z 10 kg w w tłumieniu żadna.Na pewno nikt tego nie usłyszy.Natomiast jeśli chodzi o wydaną kasę to już sporo na pluś dla AB25.
Różnica w wadze przy wyklejeniu całego auta może z 10 kg
Myślę,że dużo więcej.
Jak już wspomniałem obkleiłem 4 drzwi i dach.Zużyłem 12 mat,czyli 4,5m2.
Różnica miedzy matą StP Aero Gold 2,3mm a StP Gold to 1kg na 1m2.
Do obklejenia zostało całe wnętrze,maska,nadkola itd...
stary1977mj 19-10-2019, 18:27 Czyli dolożysz jeszcze z 6m2,i 1kg na m2 czyli wiele sie nie pomyliłem
Czyli dolożysz jeszcze z 6m2
Nie wiem dokładnie ile jeszcze zużyję ,ale myślę,że więcej niż 6m2.Na samą podłogę liczę tak 4/5m2 + bagażnik + nadkola + maska...
stary1977mj 19-10-2019, 19:13 Podłogi z bagażnikiem masz tyle co +/- dachu maska może z 0,5 m2 a nadkola tylko przednie też max 1m2.
Nie, no dachu mam tyle co podłoga,no może +0,5/1m2 dla podłogi, a oddzielna sprawa to bagażnik-cały,mam HB,wiec w bagażniku nie mam dachu ;).
Korzystając z dobrej pogody "obkleiłem" połowę podłogi.
Najpierw StP Aero,następnie pianka StP AeroFlex 6mm,na sam koniec jako trzecia warstwa izolator akustyczny StP NoiseBlock 2 mm.
Wyszło dość grubo i dywan wlazł na styk.Na przyszłość przerzucę się na piankę StP AeroFlex 3mm :)
Teraz trzeba zmienić na bi turbo bo nie przyśpiesza:D
Jeszcze nie,dopiero jak wygluszę całość ;)
grzechu913 25-10-2019, 08:41 I jak efekty wygluszenia podlogi ?
Na razie nie ma z mojej strony podsumowania. Będzie skończone całe auto to będziemy podsumowywać. Teraz póki co bagażnik cały czas słyszę, nie wiem ,czy nie zrobię go przed drugą częścią podłogi.
I jak? Temat poszedł do przodu? :) Jakieś pierwsze wrażenia? :)
Odgrzeję kotleta :) Pokusiłem się na wygłuszenie drzwi i muszę przyznać że jest różnica. Czuć oczywiście na plus. Audio nawet zaczęło grać. Zostało mi trochę materiałów i zastanawiam się jak ugryźć wygłuszenie bagażnika. Nie mam aż tyle pianki i maty żeby zakryć całość. Mam do wyboru podłogę bagażnika albo ścianki bagażnika z nadkolami. I tutaj pytanie. Które rzeczy warto wygłuszyć w bagażniku? Może samo nadkole i michę z kołem zapasem?
stary1977mj 28-05-2020, 11:05 Mozesz też wygluszyć przednie nadkola.Tu jest dopiero efekt.Bagaznik zostaw sobie na inna okazję.
Masz na myśli zdjąć opony, osłonę nadkola i wygłuszyć blachę? Czy nadkola od strony kabiny? :)
Robert 68 28-05-2020, 13:10 osłonę nadkola i wygłuszyć blachę
Dokładnie tak a dodatkowo wygłusz też plastikowe nadkole.
stary1977mj 28-05-2020, 14:33 Jak przedmówca napisał.O to mi wlaśnie chodziło.
jak ugryźć wygłuszenie bagażnika.
Ja zrobiłem to tak jak na zdjęciach ;)
Na samym spodzie StP Aero,następnie StP Accent 6mm/10mm w koło,na sam koniec jako trzecia warstwa,gdzie nie gdzie izolator akustyczny StP NoiseBlock 2 mm.
Na nadkola od wewnątrz wpadło StP Aero BOMB ;) później StP Biplast 20mm.
Witam.Nigdzie nic nie znalazłem na ten temat tu na forum,i także w internecie nie ma nic w sprawie dołożenia dodatkowego wygłuszenia w mondeo mk5.
Czy ktoś z Was wygłuszał dodatkowo swoje auto?Może podzieli się fotkami ze swoich prac.Z wielką chęcią wygłuszyłbym dodatkowo swojego mondka.
Na pewno na pierwszy ogień poszły by drzwi,żeby poprawić brzmienie Sony premium,oraz podłoga z nadkolami.
Proszę o dyskusję osób które mają jakąś wiedzę i doświadczenie w temacie.
Hej, ostatnio prserobilem u siebie. Faktycznie patrzac po braku wygluszenia drzwi (kawalek folii, maty ciezko nazwac wygluszeniem) to cud ze auto ogolnie faktyxznie jest dosyc ciche. Obecnie jestem po zrobieniu przodu ( maty bimat ab2 i pianka k6s). Na plus na pewno audio (sys. Sony) zaczelo grac zgodnie z oczekiwaniami). Delikatnie ciszej w aucie jest. Mowie delikatnie bo chodzi bardziej o jakies jak by to powiedziec losowe wredne dzwieki z zewnatrz. Ogolnie operacja nie przyjemna i zeszlo troche. Ale efekt juz widac. Bede kontynuowac z tylnimi drzwiami oraz bagaznikiem. Polecam. Calosc materialu na przod 250zl (z tym se czarna pianka mysle ze starczy na kolejna pare, maty bylo akurat n astyk.
W swoim wygłuszyłem tylko przednie nadkola,ale maty kleiłem na plastikowe nadkola,a nie na budę. Robiłem kiedyś pełną konserwację nadkoli ,kielichów,progów,podłogi, profili zamkniętych i obawiałem że maty do konserwacji słabo się przykleją. Efekt bardzo zadowalający,szumy od opon słyszalne z tyłu zdecydowanie bardziej niż przodu. Jedynie trzeba uważać bo ponaklejane na tłusto mat spowoduje problem z upchnięciem nadkola z powrotem. Maskę też wykleiłem pod materiałowym wygłuszeniem.
grzechu913 18-07-2021, 20:14 Wklejałeś matami butylowymi, czy pianka kauczukowa?
Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka
Maty te z warstwą aluminium,a na grzbiecie nadkola dodatkowo kauczukowa.Tam gdzie w oryginale jest mata z mielonych szmat.
Maska i bagaznik tez poszedl. Efekty sa. Jest zdecydowanie ciszej i przyjemniej w aucie.
|
|