Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Chiptuning 2.5T
Witam Kolegów,
temat dotyczy podniesienia mocy i momenu silnika 2.5T. Jest na forum kilka osób, które w opisie mają podniesioną moc do około 270KM i moment ponad 400N,chciałbym coś takiego u siebie zrobić dlatego zależy mi na opiniach właśnie tych osób czy warto i gdzie polecają coś takiego zrobić. Chodzi mi o warsztaty, o których na własnej skórze wiecie, że dobrze zrobiły robote.
Można go zrobić na więcej.Kwestia sprawdzenia bazy do modów i zasobności finansowania tego projektu.W moim S-Maxie bez zamknięcia bloku lub montażu blaszek stanęło na 305/i chyba 460Nm.
Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk
Cześć. A długo już jeździsz z tak pomodzonym silnikiem? Bo na innym forum wyczytałem, że przy podnoszeniu mocy w tym silniku, pęknięty blok to kwestia czasu
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Pierwszy mod na 250,tylko program i IC był w 2012.Po paru latach praktycznie jest na te 305 i jeździ do dzisiaj w rękach Juniora.Tylko graty są dołożone od silnika po sam koniec wydechu...
Ok. Dzieki wielkie za informacje. Juz myslalem ze podnoszenie mocy trzeba bedzie zaczac od zamykania bloku
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Zacznij od rolek i diagnozy stanu...:)
A jak stan silnika okaże się pomyślny to warto wstawić mocniejszy dv np. forge ( https://tomson.com.pl/product-pol-1864-Zawor-upustowy-Forge-Motorsport-FMDVK04S-recyrkulacyjny-DV-Ford-Focus-Mk1-RS-Mk2-ST-RS-Mk3-ST-Porsche-911-Turbo-GT2-997-Volvo-C30-C70-S40-S60-V50-V70-T5.html?rec=101871201 lub tańszy lecz też dobry properfekt https://allegro.pl/oferta/zawor-upustowy-dv-ford-focus-rs-mk2-2-5-properfekt-7829283344 ) , boost solenoid (i wywalić go daleko od turbinki, http://www.fordtuning.pl/index.php?topic=3881.0 ja brałem od Tam z fordtuning ) i wtryski 440cc z rs`a ( brałem je tutaj: https://allegro.pl/oferta/wtryskiwacz-bosch-440cc-audi-ford-focus-rs-7498915697?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=EAIaIQobChMIt-L21quE4gIV1OeaCh11QgQWEAYYASABEgJzC_D_BwE ) u mnie te modyfikacje dały najwięcej, warto też założyć wydajniejszy filtr powietrza ja mam k&n ( https://inter-rally.pl/product-pol-61023-Filtr-powietrza-wkladka-K-N-FORD-S-Max-2-5L-33-2873-uniw.html?gclid=EAIaIQobChMI9ce4u6-E4gIVhdGyCh1LpwEoEAQYASABEgIyYfD_BwE ) jest to mokry filtr kolega cliner ostrzegał mnie że lubi zasyfić dolot, przez co u siebie regularnie sprawdzam szczelność i czystość dolotu oraz czujników jak maf i narazie jest tam wręcz sterylnie. i oczywiście w lecie czuć pracę dużego intercoolera airtec (do smax jest u nich dedykowany https://www.airtecmotorsport.com/product/airtec-ford-s-max-2-5-petrol-front-mount-intercooler-upgrade/ ) , warto także zdekatalizatorować wydech lub założyć sportcat ( baq garage tam robiłem cały wydech , polecam) jeśli coś poknociłem to myślę że bardziej doświadczeni koledzy to zweryfikują, to co opisałem to część modów które wykonałem, i punkty w których nabywałem części.
A co u Ciebie wyszło? Bo tego nie napisałeś :)
wyszło 285ps/445Nm, jak w sygnaturce wczesniejsze 260ps to na seryjnych częściach,
jest jeszcze zapas od tych 285ps, lecz to na później , teraz będzie blaszkowany, zakładany mocniejszy rozrząd, zmieniana pompa paliwka, szperka, i najgorsze: turbina od rs, jak znajde tę zasr..ą turbinkę (łatwiej nerkę zdobyć) to około 320-340 ps powinno pokazać.
aaa i oczywiście sprzęgło ja założyłem sachs oryginał do rs (docisk, tarcza kevlarowa i wysprzęglik) przy 280ps moje klękło
Na początek chciałem go zachipować, tylko czy polecacie jakąś hamownie bo wszystkie się podejmują ale efekty są różne.
Ja robiłem w Kreatorze Mocy 5 lat temu i jest ok. Wszystko seria, tylko program i parametry jak w sygnaturze.
Heko, Wysiolek luborzycki koło Krakowa nigdy nie słyszałem ani nie widzialem żeby ktoś narzekał, ja też nie narzekam, wszystko prefekt.
... pęknięty blok to kwestia czasu
Nie blok, a tuleje cylindrów pękają, dlatego są stosowane 2 rozwiązania, albo tzw "blaszkowanie" czyli odpowiednio dopasowane blaszki wkładane pomiedzy tuleje cylindrów, albo zamykanie bloku.
Obie metody maja swoich "wielbicieli" i "hejterów" :D
zamknięcie bloku może wiązać się z przytarciem silnika, jak ta cała masa aluminium zapracuje podczas dużych skoków temperatur, tak mi się wydaje , na logikę, a o blaszkowaniu jeszcze złych opinii nie słyszałem, jeśli ktoś ma jakieś negatywne lub pozytywne doświadczenia z tej modyfikacji to chętnie się dowiem, bo sam jestem przed etapem wzmacniania silnika i skłaniam się ku blaszkowaniu.
Orientujecie się jaki jest koszt „blaszkowania” w mk4 ?
Na fordtuning.pl jest ogłoszenie sprzedaży blaszek za 150 zł. Trzeba doliczyc robociznę plus częśc ale jaki to koszt to nie wiem.
|
|