Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2015- ] 2.0 150km, skrzynia A8 wyczuwalna zmiana biegu


Rowny
04-05-2019, 17:31
Witam,

Ford S-max z roku 2018 2.0 ecoblue diesel 150 km. Na liczniku ok 15 tyś km. Skrzynia A8.
Wyraźnie czuć kiedy skrzynia zmienia bieg. Na postoju z D na N czy R czuć szarpnięcie. W czasie jazdy również wyczuwalna zmiana biegów.

Samochód świeży, z gwarantowanym stanem licznika, bez szkodowy, jechałem ok 15 km.

Pytanie czy to norma, może kwestia rozgrzania a może jakaś usterka ???

biner
04-05-2019, 20:28
To jest ford te skrzynie tak działają albo akceptujesz albo nie kupujesz


Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

BrunoJ
04-05-2019, 21:20
Jeśli szarpie przy przełączaniu z D na N i R to Ford, nie-Ford - to nie jest poprawny objaw.

kamilns
04-05-2019, 21:44
Nie kupuj tego

Rowny
04-05-2019, 23:37
Jeśli szarpie przy przełączaniu z D na N i R to Ford, nie-Ford - to nie jest poprawny objaw.


Może nie tyle ze szarpie ale czuć ze zmienia bieg...
Samochód jest na fabrycznej gwarancji, wiec jak padnie skrzynia to będą robić...
Tak od razu i bez żadnej dodatkowej informacji - nie KUPUJ

biner
05-05-2019, 21:19
Może nie tyle ze szarpie ale czuć ze zmienia bieg...

Samochód jest na fabrycznej gwarancji, wiec jak padnie skrzynia to będą robić...

Tak od razu i bez żadnej dodatkowej informacji - nie KUPUJMiałem mk5 i też miałem takie kwiatki, ale one były we wszystkich bo spr. To był mój 1 auto. I myślałem że automaty tak działają ale wsiadłem do volvo xc60 i tam zmiana trybów była kompletnie nie wyczuwalna inny świat.U mnie przy zmianach z D na N i na R lub odwrotnie czuć było jak zasprzegla takie lekkie szarpmiecie, pomagało jak B.szybko przerzucalem ,ale ogólnie przez ta skrzynie zdecydowałem się sprzedać, choć reszta auta była super.Niestety Ford tak ma i nie przejmuj się bo na pewno nie zepsuje się, jedyne co to obrzydzi ci jazdę automatem.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Rowny
05-05-2019, 23:41
wielkie dzięki, to jest konkretna odpowiedz.
Samochód jest na gwarancji fabrycznej więc nawet gdyby to raczej kosztów by nie było.
Parę ładnych lat temu miałem WV passata z automatem ale to był 2002 rocznik więc dawne automaty, palił jak smok a jeździł jak trzeba.

Dziś sprawdzałem u znajomego w rocznym Lexsusie i też lekkie pyknięcie na postoju przy zmianie biegów...

Jeszcze raz dzięki chciałem dopytać dla spokoju duszy czy czasem nie jest to wyjątkowa sytuacja :) ale jak widać nic dziwnego DZIĘKI

biner
06-05-2019, 06:03
wielkie dzięki, to jest konkretna odpowiedz.

Samochód jest na gwarancji fabrycznej więc nawet gdyby to raczej kosztów by nie było.

Parę ładnych lat temu miałem WV passata z automatem ale to był 2002 rocznik więc dawne automaty, palił jak smok a jeździł jak trzeba.



Dziś sprawdzałem u znajomego w rocznym Lexsusie i też lekkie pyknięcie na postoju przy zmianie biegów...



Jeszcze raz dzięki chciałem dopytać dla spokoju duszy czy czasem nie jest to wyjątkowa sytuacja :) ale jak widać nic dziwnego DZIĘKIPowiem Ci że miałem nadzieję że A8 poprawia ale widzę że to stnd. ale nie martw się nie jest to syndrom rozpadajacej skrzyni. Ja ze swoją bylem w niezależnym serwisie i też mi powiedział że ten typ tak ma.Mi jeszcze przeciagała z 2 na 3 i to było wręcz irytujące .

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Rowny
06-05-2019, 09:51
Mam nadzieję że najpóźniej w przyszłym tygodniu będę już mógł się nim cieszyć. Przesiadka z mk1 z 2008r z manuala i tak będzie ogromnym przeskokiem...

Pojeżdżę i napisze o wrażeniach.

weuek
06-05-2019, 09:58
Przesiadka z mk1 z 2008r z manuala i tak będzie ogromnym przeskokiem...

A jakość tego przeskoku widać, na przykład, po misce olejowej i jej korku. ;-)

kamilns
06-05-2019, 10:11
Gorzej jak Ci sie zacznie rozpadac rok po gwarancji :D

blablawla
07-05-2019, 07:44
Trochę nie na temat.
Czy A8 z S-Max to ta sama skrzynia co Focusie MK4?

Yakac
07-05-2019, 07:58
A8 to nowość, ale ewolucja A6. A jak się ma trwałość i kultura pracy A6, bo może będzie można przełożyć te dane na nowszą skrzynię?

Rowny
07-05-2019, 14:47
Gorzej jak Ci sie zacznie rozpadac rok po gwarancji :D

Czasem się zastanawiam czy to zazdrość, czy wiedza z doświadczenia ...
Zupełnie nie potrzebne komentarze w tym konkretnym kontekście :)

A na poważnie zupełnie się nie martwię ponieważ mam gwarancję na 6 lat ...

biner
07-05-2019, 19:49
A8 to nowość, ale ewolucja A6. A jak się ma trwałość i kultura pracy A6, bo może będzie można przełożyć te dane na nowszą skrzynię?A6 mało kulturalna :) A tak poważnie to najgorszy punkt marki ford

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Yakac
08-05-2019, 08:01
Czy ta A6 to jest to samo co 6F35?

Hansolo
08-05-2019, 08:42
A jakość tego przeskoku widać, na przykład, po misce olejowej i jej korku.

W nocy czytałem artykuł na temat nowego silnika 2.0 TSI EA888 Gen.3B. Tam też wskoczyła plastikowa miska olejowa. Tak więc jeszcze chwila i na częściach będzie napis Mattell :)

Bump: Wyraźnie czuć kiedy skrzynia zmienia bieg. Na postoju z D na N czy R czuć szarpnięcie.

Oglądałem test Focusa z chyba tą skrzynią / 8 biegów / i też tam zwrócono uwagę na te lekkie szarpnięcia.

Rowny
08-05-2019, 15:00
zobaczymy, pojeżdżę to powiem jak jest na pewno.
dziś niestety nie robi się na lata bo firmy by nie zarobiły...
ważne aby najbliższe 6 lat nic się nie działo a co będzie później to się zobaczy...czekam na papiery i odbiór :)

Hansolo
08-05-2019, 15:07
No i bardzo słusznie. Nie ma co ciągle leżeć , bojąc się upadku. Niezależnie od marki ryzyko zawsze istnieje. Czasem mniejsze, czasem większe. Jednak za to mniejsze niejednokrotnie płaci się niewspółmiernie dużo.

biner
08-05-2019, 15:32
czy ta a6 to jest to samo co 6f35?

tak

Rowny
11-05-2019, 14:58
Samochód wczoraj odebrany...
pierwsze kilometry zrobione, generalnie czuć jeszcze nowość w tym samochodzie.
Wrażenie świetne, na zimnym jest wyczuwalna zmiana biegu, później jest lepiej. Ewidentnie gubi się przy mocnym hamowaniu czy mocnym wciśnięciu gazu... czuć że się zastanawia co zrobić.
Wszystko to też kwestia przestawienia a manuala na automat.

Dzięki za pomoc.

Hansolo
11-05-2019, 15:28
No to chyba trzeba do Kauflandu przy CSP i kupić coś do opicia autka, żeby się dobrze sprawował :D

Piotr_V6
13-05-2019, 22:53
W nocy czytałem artykuł na temat nowego silnika 2.0 TSI EA888 Gen.3B. Tam też wskoczyła plastikowa miska olejowa. Tak więc jeszcze chwila i na częściach będzie napis Mattell :)

Bump:

Oglądałem test Focusa z chyba tą skrzynią / 8 biegów / i też tam zwrócono uwagę na te lekkie szarpnięcia.


z czasem na pewno pojawi się lepszy bardziej dopracowany soft skrzyni przy okazji serwisu pytać w aso o nowy soft do skrzyni wejdą w etisie sprawdzą bez problemu czuy jest jakas aktualizacja softów

Bump: Samochód wczoraj odebrany...
pierwsze kilometry zrobione, generalnie czuć jeszcze nowość w tym samochodzie.
Wrażenie świetne, na zimnym jest wyczuwalna zmiana biegu, później jest lepiej. Ewidentnie gubi się przy mocnym hamowaniu czy mocnym wciśnięciu gazu... czuć że się zastanawia co zrobić.
Wszystko to też kwestia przestawienia a manuala na automat.

Dzięki za pomoc.


troszkę czasu minie zanim nauczysz się skrzyni i tego jak reguje w jakiej sytuacji na pewno nie jest tak szybka jak dwusprżegłowa ale nie powinno być wielkich różnic bo to bardzo nowoczesny automat

Rowny
16-05-2019, 15:14
No to chyba trzeba do Kauflandu przy CSP i kupić coś do opicia autka, żeby się dobrze sprawował :D

Zapas juz zrobiony...
Coś juz okropiony ale będzie jeszcze poprawka :)

Z każdym kolejnym dniem upewniam się ze to bardzo dobra decyzja naprawdę świetnie się jeździ :)

Marcin-Prezes
19-05-2019, 18:51
Rowny - napisz za jakis czas swoje odczucia tez zastanawiam sie nad ta skrzynią w nowym fordzie bo dotychczas jeżdzę manualem ale korci mnie na zmianę na automatyczna A8 spieta z dieslem,więc kazda informacja jako użytkownika jest dla mnie cenna....pozdrawiam i oby dobrze wszystko sie sprawowało

Yakac
02-06-2019, 08:29
Witajcie. Można prosić ludzi posiadających zestaw diesla Ecoblue + skrzynia A8 o opinie jak to jeździ, jak się sprawuje, ogólnie jak wrażenia?
pozdro i dzięki

prze_mas
08-06-2019, 19:55
Witajcie. Można prosić ludzi posiadających zestaw diesla Ecoblue + skrzynia A8 o opinie jak to jeździ, jak się sprawuje, ogólnie jak wrażenia?
pozdro i dzięki
Hej ja swojego smaxa odebrałem dopiero dwa tygodnie temu. Także za dużo jeszcze nie pojeździłem ale mogę się podzielić pierwszymi wrażeniami. Wcześniej trzy lata jeździłem Superbem 3 DSG 4x4 także moje odczucia porównuje z tym autem. Moje odczucia są jak najbardziej pozytywne. Nie widzę jakiejś wielkiej różnicy pomiędzy tymi skrzyniami. W fordzie może troszkę bardziej czuć zmianę biegów ale nie zauważam jakiś szarpnięć itp. ford ma 8biegow a skoda miała 6 także przełożenia w Fordzie są chyba krótsze przy niższych, początkowych prędkościach. Auto fajnie przyśpiesza nie zauważyłem jakiegoś wiekszego opóźnienia niż w.skodzie. Do przyzwyczajenia zmiana biegów pokrętłem a nie wajchą. Jeszcze nie wiem czy to zaleta czy wada.Na pewno jest więcej miejsca w tunelu. Największą wadą jest brak autoholda. Przyznam się że na razie bardziej zwracam uwagę na to że to troszkę taki autobus i nie przywiązuję uwagi do innych detali. Dla mnie troszkę wysoko ale do tego też pewnie się przyzwyczaję. Addblue się jakoś nie obawiam miałem to w Skodzie i nie było z tym problemu. Dolewanie też nie jest jakaś uciążliwością. Ogólnie wrażenia A8 z 190km silnikiem jak na razie bardzo pozytywne.Ale to dopiero początek.Nie sprawdzałem elastyczności w trasie na jeszcze nie miałem okazji wyjechać z miasta ☹️

Rowny
09-06-2019, 22:37
Cześć,
miesiąc minął, ok 2 tyś km zrobione, głównie miasto.
Spalanie na razie ok 7-8l ale jestem pewny że da się zrobić mniej. Mój Smax ma 150KM więc trzeba trochę wcisnąć aby pojechał... :)

Porównując do Smax z 2008 r w manualu i 140KM - bajka.
Czuć zmiany biegów ale dramatu nie ma. Jak na razie Adblue kupiony 10l koszt 20 zł ma starczyć na ok 10tyś kilometrów. żaden problem za kilka dni 1 dolewka.

od dawna była myśl o automacie ale miał być PS, wyszło A8 i na pewno lepiej.
Dziś nie chciałbym wrócić do manuala bo wygoda jest super.
Jak na razie serwis mówi że skrzynia bez obsługowa ale kiedyś bedzie trzeba poszukać gdzie robić wymianę oleju w skrzyni. Myślę że będzie warto.

Osobiście polecam :)

prze_mas
10-06-2019, 11:18
miesiąc minął, ok 2 tyś km zrobione, głównie miasto.
Spalanie na razie ok 7-8l ale jestem pewny że da się zrobić mniej.

Gratuluję spalania , u mnie dwa razy większe, mam nadzieję że jak dotrę swojego to zbliżę się choć troszkę do takich liczb.

Rowny
10-06-2019, 20:47
miesiąc minął, ok 2 tyś km zrobione, głównie miasto.
Spalanie na razie ok 7-8l ale jestem pewny że da się zrobić mniej.

Gratuluję spalania , u mnie dwa razy większe, mam nadzieję że jak dotrę swojego to zbliżę się choć troszkę do takich liczb.

nie mów że 2,0 w dieslu 190km spala 14l ropy....
aż trudno uwierzyć, chyba że na każdych światłach jestes nr 1 ...:)

Ja normalnie jeżdżę pilnując prędkości żeby nie stracić prawka bo przy tym automacie bardzo łatwo się zagapić... a w mieście wiele nie trzeba...

generalnie aż mnie zaintrygowałeś :)

prze_mas
10-06-2019, 22:47
nie mów że 2,0 w dieslu 190km spala 14l ropy....
aż trudno uwierzyć, chyba że na każdych światłach jestes nr 1 ...:)

Ja normalnie jeżdżę pilnując prędkości żeby nie stracić prawka bo przy tym automacie bardzo łatwo się zagapić... a w mieście wiele nie trzeba...

generalnie aż mnie zaintrygowałeś :)

Na pierwszym zbiorniku po przejechaniu około 400 kilometrów komputer pokazał 13,5 . Nie jestem pierwszy spod świateł tym bardziej że to pierwsze kilometry i nie chce go katować. Jeżdżę po Krakowie także korki są. Mam 190 km A8,AWD. Zobaczmy jak będzie teraz.

Rowny
11-06-2019, 00:41
AWD coś więcej weźmie, ale i tak bardzo dużo...
ja jeżdżę po Warszawie i okolicach, więc tu też ciasno, mój ma już prawie 15 tyś na liczniku, bo to był DEMO.

1 tankowanie 60l - 720 km zrobione,
2 tankowanie 63l - 847 km zrobione,

jestem pewny że ok 7-8 powinno być.

Poprzedni miałem Smax z 2008r, 2.0 140 km to na początku palił 6l, później 7-8l ale nie był oszczędzany, a w trasie ok 8l ale 170-190 więc też w miarę :)

Trzymam kciuki że się twój trochę opamięta i spuści trochę z apetytu :)

tecez
11-06-2019, 07:18
AWD coś więcej weźmie, ale i tak bardzo dużo...
ja jeżdżę po Warszawie i okolicach, więc tu też ciasno[...]

jestem pewny że ok 7-8 powinno być.



Widzisz właśnie wszystko zależy ile jeździsz po Warszawie a ile „po okolicach”. Zawsze mowię, że porównywanie spalania w jeździe miejskiej nie ma sensu. Niektórzy na jednym tankowaniu np jedynie odwożą dzieci, dojeżdżają do pracy w centrum miasta i z niej wracają stojąc regularnie w korkach. Trudno wtedy o takie spalanie nawet w dizlu.

prze_mas
11-06-2019, 11:36
Napiszę za jakiś czas co się zmieniło w spalaniu i ogólnych odczuciach 😁

mond007
20-09-2019, 16:28
Podzielę się swoimi wrażeniami, od około dwóch miesięcy użytkuję nowe Mondeo 2,0 Ecoblue 190km z A8, wcześniej był S-Max 2,0 TDCi 143km z manualem. Moje wrażenia bardzo pozytywne, nie posiadałem wcześniej automatu, ale wieloma jeździłem. Ciężko mi się do czegoś przyczepić. Może nie jest to tak szybka skrzynia jak DSG, ale w tym aucie, które nie jest wyczynówką tylko zwykłym wozidłem całkowicie daje radę. Jeśli ktoś potrzebuje szybkiej reakcji, zawsze jest łopatka przy kierownicy i można przed wyprzedzaniem zredukować. Mam nadzieję na bezawaryjną eksploatację. Potwierdzam minimalne szarpnięcie przy przełączaniu z P na R lub D, ale traktuję to jako cechę tej skrzyni a nie wadę. Jeśli chodzi o spalanie auta, to po 6kkm mam średnią z dystrybutora 6,28, dla zainteresowanych szczegóły mojego spalania tutaj: https://www.spritmonitor.de/en/detail/1059945.html Dodam, że auto na 18 calowych felgach, szeroka opona ma zauważalny wpływ na spalanie.

PRIMANUS
20-09-2019, 22:37
Potwierdzam minimalne szarpnięcie przy przełączaniu z P na R lub D, ale traktuję to jako cechę tej skrzyni a nie wadę.

Czy ta skrzynia ma odczuwalne lagi przy ruszaniu? Kiedy przełączysz na D i dasz gaz, żeby np. szybko wyjechać z podporządkowanej... ta skrzynia ma jakieś znaczące opóźnienie? długo "myśli" zanim ruszy?

mond007
21-09-2019, 08:59
Jak ruszam z podporządkowanej, czy spod świateł, zawsze mam na D, w momencie puszczenia hamulca auto już rusza, dodaję gaz i rwie do przodu. Nie zaobserwowałem lagów. Nie zmieniam stojąc na światłach na P czy N.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

makinen
21-09-2019, 11:25
Automatem i dieslem lepiej odpuścić sobie starty tego typu. Dostaniesz strzała w swój bok i pójdziesz do piachu. Warto ryzykować tę kilka sekund poczekalnia na lepszy moment?

PRIMANUS
21-09-2019, 16:37
Automatem i dieslem lepiej odpuścić sobie starty tego typu. Dostaniesz strzała w swój bok i pójdziesz do piachu. Warto ryzykować tę kilka sekund poczekalnia na lepszy moment?

Nawet jeśli na co dzień jeździsz spokojnie i statecznie (jak ja zazwyczaj), kiedyś może przyjść dzień, kiedy się będziesz spieszył... albo przyjdzie taki dzień, kiedy najzwyczajniej w świecie popełnisz błąd wyjeżdżając z podporządkowanej, bo wydawało ci się, że spokojnie zdążysz... wtedy fajnie, jeśli wiesz dokładnie jak zachowa się auto... oczekiwałbym, że nie będzie "myślało", tylko od razu zacznie w miarę żwawo ciągnąć do przodu. Zamówiłem Mondeo, więc niedługo się przekonam :D

Bump: Jak ruszam z podporządkowanej, czy spod świateł, zawsze mam na D, w momencie puszczenia hamulca auto już rusza, dodaję gaz i rwie do przodu. Nie zaobserwowałem lagów. Nie zmieniam stojąc na światłach na P czy N.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi właśnie o sytuację stania na hamulcu z wybranym już D i wtedy szybko przekładasz nogę na gaz, wciskasz gaz od razu mocno albo nawet do oporu, bo potrzebujesz natychmiast szybko ruszyć... czy wtedy nie ma sekundy opóźnienia?
Zahar testował VAG-a (Passat i Superb) z mocnymi turbobenzynami (pod 280 km) i z tymi "super szybkimi" DSG... On zauważył, że kiedy już ruszą bardzo sprawnie przerzucają biegi... ale w sytuacji startu od zera... jest właśnie prawie sekunda opóźnienia... zupełne niepasująca do tak mocnej turbobenzyny...

Pytam o skrzynię A8, bo zamówiłem praktycznie identyczne auto do twojego, tylko z napędem na 4 łapy:
Mondeo 2.0 Ecoblue 190km A8 AWD w kombiaku :D

Rowny
22-09-2019, 00:08
150 km, skrzynia A8, na rozgrzanym silniku i skrzyni...

na światłach jak masz D to tylko gaz i zbiera się jak elektryk, nic nie szarpie reaguje natychmiast. Wyjazd z podporządkowanej czy wjazd na rozpędówce bez żądnych problemów czy wahania.

Skrzynia ma spory problem przy mocnym hamowaniu z większej prędkości i natychmiastowe przyśpieszenie, wtedy się gubi i zastanawia. ale na starcie jest ok...

makinen
22-09-2019, 00:59
Lag od startu to jest suma tego, że turbo dmucha porządnie dopiero od 2000 obrotów i na zimnym oleju skrzynia ma delikatny poślizg na sprzęgle. Jak to zsumujesz sekunda wyjdzie.

mond007
22-09-2019, 07:35
Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi właśnie o sytuację stania na hamulcu z wybranym już D i wtedy szybko przekładasz nogę na gaz, wciskasz gaz od razu mocno albo nawet do oporu, bo potrzebujesz natychmiast szybko ruszyć... czy wtedy nie ma sekundy opóźnienia?
(...)
Pytam o skrzynię A8, bo zamówiłem praktycznie identyczne auto do twojego, tylko z napędem na 4 łapy:
Mondeo 2.0 Ecoblue 190km A8 AWD w kombiaku :D

Nie zauważyłem tego opóźnienia, ale w tygodniu zwrócę na to szczególną uwagę i opiszę swoje odczucia. Gratuluję wyboru, kiedy odbiór?


Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

PRIMANUS
22-09-2019, 10:06
Skrzynia ma spory problem przy mocnym hamowaniu z większej prędkości i natychmiastowe przyśpieszenie, wtedy się gubi i zastanawia. ale na starcie jest ok...

A pytałeś w ASO, czy nie mają jakiegoś uaktualnienia softu do tej skrzyni A8?
Gdzieś mi się obiło o uszy, że coś poprawili w oprogramowaniu tej skrzyni...

Przy tym mocnym hamowaniu z dużej prędkości i natychmiastowym przyspieszeniu jest tylko "zastanawianie się skrzyni", czy występuje też szarpanie i/lub głuche uderzenie w podwoziu? czytałem gdzieś o tym na forum...

Bump: Nie zauważyłem tego opóźnienia, ale w tygodniu zwrócę na to szczególną uwagę i opiszę swoje odczucia. Gratuluję wyboru, kiedy odbiór?


Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Dzięki. Odbiór listopad/grudzień.

Mam jeszcze pytanie: Czy masz może na wyświetlaczu funkcję pokazywania % zapełnienia DPF-u ? A jeśli nie, czy istnieje możliwość doinstalowania tego w ASO?

Mam Transita z tym silnikiem 2.0 Ecoblue 170km z początku produkcji (2016 rok). Użytkownicy zgłaszali problemy z częstym wypalaniem DPF-u oraz komputer wzywał do wymiany oleju po śmiesznych przebiegach (np. u mnie po 7 kkm) pomimo, że tam układ olejowy mieści 12 litrów!!! . Serwisy dostały możliwość doinstalowania dodatkowej linijki w menu informacyjnym na tablicy przyrządów: możesz obserwować jak zapełnia się DPF : 50%,55%,60% itd. Kiedy dojdzie do 100% zaczyna się wypalanie i szybko procenty lecą w dół do 15% (wtedy wypalanie się kończy).
To super funkcja. Wracasz do domu, masz np. 5km i akurat zaczęło się wypalanie... robisz małe kółko po okolicy (około 10km) czyli 10 minut i wypalenie się zakończyło. Podjeżdżasz do domu, wyłączasz silnik i nie przerywasz procedury wypalania DPF-u, bo widzisz i wiesz że się właśnie zakończyło.
Taka informacja wyświetlana kierowcy powinna być obowiązkowa we wszystkich autach z DPF/GPF... tylko serwisy nie zarabiałyby na serwisowym wypalaniu DPF-ów :mad:

mond007
26-09-2019, 10:27
Przy tym mocnym hamowaniu z dużej prędkości i natychmiastowym przyspieszeniu jest tylko "zastanawianie się skrzyni"
Potwierdzam minimalny lag skrzyni w tym momencie, ale nie na tyle duży, aby było to nadmiernie uciążliwe.

(...)czy występuje też szarpanie i/lub głuche uderzenie w podwoziu? czytałem gdzieś o tym na forum...
U mnie takie objawy nie występują.

Czy masz może na wyświetlaczu funkcję pokazywania % zapełnienia DPF-u ? A jeśli nie, czy istnieje możliwość doinstalowania tego w ASO?
Nie mam takiej opcji, przydałaby się informacja o stopniu zapełnienia filtra i informacja o wypalaniu. Jak będę w ASO to przy okazji podpytam. A może ktoś z Forumowiczów o tym słyszał lub ma możliwość aktywacji?

PRIMANUS
26-09-2019, 21:12
U mnie takie objawy nie występują.


Kurde zaczynam bać się tej skrzyni... czy dobrze zrobiłem zamawiając ją...

Na forum Focusa gość z 2.0 Ecoblue i skrzynią A8 pisze:

- szarpanie skrzyni A8 przy redukcji z 8 na 6 bieg przy prędkości ok. 80-90km/h. Szarpnięcie jest na prawdę mocne, jak uderzenie solidnym młotem w podłogę. Sprawa wisi u Forda w Kolonii. Problem pojawia się kiedy skrzynia jest mocno rozgrzana. Wtedy nie tylko zdarza jej się szarpnąć (a szarpnięcie widać nawet po obrotomierzu), ale w dodatku przy łagodnym dodawaniu i odejmowaniu gazu słychać jakby luz osiowy gdzieś w układzie napędowym (dość głośne puknięcia).


ten gość miał update softu skrzyni, najpierw był zadowolony:

Odnośnie skrzyni A8:

Apdejt softu pomógł. Na 300km, gdzie zazwyczaj skrzynia wielokrotnie szarpała, w tych samych miejscach i okolicznościach nie udało mi się jej do tego sprowokować. Przy redukcji z 8. na 6. bieg w sytuacji, kiedy przed apdejtem dochodziło do szarpnięcia ewidentnie czuć, że elektronika dłużej czeka z dodaniem gazu. Do tego poprawiła się reakcja na gaz (skrzynia dużo wcześniej i płynniej decyduje co będzie robić) i generalnie pracuje dużo bardziej płynnie i przewidywalnie, co jest szczególnie odczuwalne na zimno. Lag przy przełączaniu między D i R nadal jest, ale znacznie krótszy (maks. do 1s) i nie ma efektu wyrywania do przodu/tyłu po załączeniu biegu. Poprawiło się też pełzanie - jest bardziej jednostajne i przewidywalne.

W sumie jestem zadowolony, ale:
1. w moim przypadku chyba któryś hamulec i/lub sprzęgło wewnątrz skrzyni dostały za dużo razy i mechaniczny luz przy przyspieszaniu/odpuszczaniu gazu i przy przełączaniu D/N/R nadal się pojawia. Objawia się to po prostu dość mocno odczuwalnym puknięciem ze skrzyni we wspomnianych sytuacjach. Oczywiście w ASO stwierdzili, że nic takiego nie wyczuli, ale u nich wszystko zawsze jest z samochodem "w porządku".
2. powyższe oznacza, że przez ponad rok Ford tłukł i sprzedawał skrzynię A8 jako bubla z wadliwym softem.


ale jak trochę pojeździł, to nie było tak różowo:

problemem jest to, że ten wadliwy soft najprawdopodobniej uszkodził skrzynię mechanicznie i aktualnie stan jest taki, że po rozgrzaniu jest odczuwalny luz przy dodawaniu/odejmowaniu gazu. Najgorzej jest kiedy dodaję gazu i skrzynia akurat zmienia bieg - wtedy w ogóle robi się "grzechotka" i telepie całym autem. Aktualnie skrzynia chodzi fajnie kiedy już nie jest zimna, ale jeszcze nie jest gorąca - czyli zaczyna być ok po jakichś 5-10km jazdy, a kończy po kolejnych 10-15 (czasem trochę dłużej, zależy gdzie i jak jadę). Serwis oczywiście "nie może odtworzyć problemu".


ten sam gość po 5 miesiącach pisze:

Miałem właśnie jazdę próbną z mistrzem warsztatu odnośnie automatu. W końcu przyznał że rzeczywiście jest problem, że szarpie i tłucze się i w dodatku... że znowu sprawa pewnie oprze się o Forda, bo to już kolejny taki przypadek z którym mają do czynienia.
Także nie, nie jestem jedyny.


Cholera... nie wygląda to dobrze

Rowny
28-09-2019, 12:47
Cześć,

u mnie zrobione jest 24 tyś km. Jestem bardzo zadowolony z tego automatu, na pewno kupił bym go jeszcze raz.

Oczywiście może się trafić jakiś egzemplarz, lub w pojedynczym przypadku nie umiejętne użytkowanie skrzyni... wystarczy zmieniać biegi między D a R jak samochód się jeszcze toczy.

Za 2 tyg serwis roczny, to będę pytał o soft do skrzyni. Po takim czasie już się przyzwyczaiłem kiedy może być lag i bardzo rzadko mnie zaskakuję...

Generalnie nie ma się czy martwić wybór na pewno dobry.
Ja za nie wielkie pieniądze mam przedłużona gwarancję na 6 lat więc ewentualne usterki skrzyni mnie nie martwią.
A serwis i tak mam zamiar robić w ASO...

Na koniec w przy zmianie biegów nie ma żadnych stuków i złych hałasów.
A samochód przez 7 miesięcy służył jako DEMO i miał zrobione 13 tyś km.
Wszystko jest ok.

PiPol76
04-02-2020, 18:24
Na forum Focusa gość z 2.0 Ecoblue i skrzynią A8 pisze:

- szarpanie skrzyni A8 przy redukcji z 8 na 6 bieg przy prędkości ok. 80-90km/h. Szarpnięcie jest na prawdę mocne, jak uderzenie solidnym młotem w podłogę.
S-Max II 2.0 190KM AWD A8 - mam to samo! tylko przy redukcji 7 na 6.
Samochód był serwisie, zmiana softu nie pomogła. Sytuacja ma miejsce przy rozgrzanej skrzyni. Im bardziej obciążony samochód, tym mocniej wyczuwalne uderzenie. Jeśli warunki na drodze powodują częste szarpanie, to po kilku z rzędu auto przechodzi w tryb awaryjny (obcięcie mocy) - ale wtedy nie szarpie...
Jutro zgłaszam do firmy leasingowej. W końcu to ich auto :evil:

Yakac
09-02-2020, 18:23
A jaki masz przebieg?

lotnik78
21-06-2020, 17:48
Macie informację na wyswietlaczu na którym biegu jedzie auto?

Yakac
22-06-2020, 06:38
nie ma, jest tylko literka D, ale jak zmienisz bieg łopatką to wtedy pokazuje na jaki zmieniłeś, więc możesz wywnioskować, na jakim jechałeś

Danillo
07-07-2020, 23:25
Dorzucę moje 0,03 PLN do tematu A8. Skrzynia w założeniach jest OK i ogólnie to bardzo poprawnie działający atomat. Powrót Forda do hydrokinetyka po średnio udanym PS wydaje się uzasadniony. Na fali zwiększania wszystkiego dostała ósmy bieg żeby poprawić ekonomikę jazdy i jej płynność.

Minusem dużej ilości biegów i sterowania skrzyni nastawionego na redukcję emisji spalin, jest to, że ciągle dąży ona do jazdy na możliwie niskich obrotach w okolicach 1200 obr/min co powoduje nieprzyjemne wibracje silnika.

A8 potrafi zmienić bieg na wyższy w czasie jazdy pod górę tylko po to, żeby za pół sekundy znów redukować bieg na niższy bo obroty spadły do 1200 obr/min. Podobnie w czasie jazdy w dół wzniesienia, zmienia bieg na wyższy gdy oczekiwałbym że będzie trzymała ten niższy i hamowała silnikiem. I niestety przechodząc na ręczne sterowanie po kilkudziesięciu sekundach jest przerzucane na automat - bardzo głupie rozwiązanie.

Ale mimo tych kilku minusów można się jej nauczyć i cieszyć się jazdą, szególnie po autostradach i mieć nadzieję, że kiedyś Ford zrobi upgrade softa tej skrzyni na bardziej responsywny a'la 8hp w bmw.
Na szczęście w odczuciach z jazdy bardzo pomagają rewelacyjne zawieszenie i bardzo precyzyjny układ kierowniczy. Widać nie można mieć wszystkiego :)

kobrys
08-07-2020, 22:18
Na fali zwiększania wszystkiego dostała ósmy bieg żeby poprawić ekonomikę jazdy i jej płynność.

Zupełnie odwrotnie. Oryginalna skrzynia przednionapędowa GM, którą Ford przejął w barterze w zamian za swoją skrzynię tylnonapędową miała 9 biegów.

Księgowi Forda usunęli jeden bieg i jedno sprzęgło i tak powstało A8.