Zobacz pełną wersję : [Kuga 2013-2020] Niskie napięcie akumulatora
Koledzy, prosilbym o sprawdzenie jakie macie wartosci napiecia ładowania/akumulatora - ale po wejsciu w tryb serwisowy czyli : przytrzymac na kierownicy przycisk ok i po chwili start/stop, nastepnie kursorem góra dół. z gory dziekuje.
ponawiam prosbe
13,4V
Kuba 2015 2.0 tdci, 180KM
Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
13,4V
Kuba 2015 2.0 tdci, 180KM
Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
to jest napiecie na zgaszonym silniku czy odpalonym?
Na odpalonym. Chciałeś napięcie ładowania.
Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
U mnie napięcie ładowania 13,8 V włączone światła i podgrzewanie szyb .
u mnie ostatnio zapalila sie kontrolka (trasa-ciagla jazda ok 600 km, przerwa nastepne 300km i zapalila sie kontrolka)- akumulator - sprawdzilem napiecie w menu serwisowym i pokazywalo pomiedzy 13,2 -14,8 ( wlaczone swiatla, wycieraczki, dmuchawa, jazda w dosyc duzym deszczu),ale dojechalem bez problemu, kontrolka zgasla po jakims czasie, znowu sie zapalila za jakis czas, zgasla itd, razem z kontrolka zalaczaly sie wentylatory chlodnicy. Teraz kontrolka sie nie swieci,a napiecie pokazuje pomiedzy 14,5 - 14,9 ale po uruchomieniu menu serwisowego wartosc napiecia sie raczej nie zmienia(tzn jak odpale menu i pojawi sie 14,5 to tak trzyma). Co o tym myslec???
Mi zawsze wydawało się, że maksymalne napięcie ładowania wynosi 14,4V i że ze względu na akumulator napięcie to nie powinno być wyższe, a przynajmniej nie ciągle.
U mnie w czasie jazdy napięcie nie przekracza 14,3V.
Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
wyższe napięcie ładowania może być ze względu na system start/stop, kiedyś straczało mniej :)
tomaszjan31 15-01-2019, 19:33 Wszystko zależy od stopnia naładowania akumulatora... Jednym z elementów chroniących akumulator i pojazd jest system inteligentnego ładowania, przynajmniej tak to ma wyglądać. W moim samochodzie, jak jeżdżę dziennie pokazuje ładowanie ok 12,9 do 13,6 , jednak gdy kuga postoi kilka dni i napięcie w aku spadnie, to zaraz po uruchomieniu wskazuje 14,7 do 14,9. by po kilkudziesięciu kilometrów ładowania wraca do 12,9-13,6.
Jak naładuje akumulator prostownikiem do fulla, to pierwsze kilkanaście kilometrów alternator ładuje, a właściwie rozładowywuje bo napięcie wskazuje 12,4- 12,6 by znowu powrócić do 12,9- 13,6
Pomijam hamowanie silnikiem to jest zawsze 14,9 -15,1
witam ponownie, problem świecącej się kontrolki akumulatora a wraz z nią załączający sie wentylator chłodnicy powrócił... byłem u mechanika (sieciówka we francji) na początku stwierdził że akumulator siedzi bo zauważył biały osad na klemie minusowej, więc założył nowy akumulator. Po odpaleniu silnika nic się jednak nie zmieniło. Kazałem założyć stary. Pytam się co się dzieje mówi że nie wie, zadzwonił do serwisu forda a tam mu powiedzieli że trzeba zrobić aktualizację oprogramowania akumulatora. Troche znam ten serwis i wiem że słabo u nich z wiedzą. Jeżeli chodzi o napięcia to w menu serwisowym (ok+start) wskazania są różne: od 12,1 do 14,8 -przy czym jeżeli wskoczy już na te ponad 14v po chwili gaśnie kontrolka i wszystko wraca do normy. Sprawdzałem miernikiem grube wyjście z alternatora i wyszło też róznie bo: po odpaleniu pokazało 12,1 i tak było dopóki nie dodałem gazu-podniosło się do 13,4. Po jeździe pokazało 13,6v i wartość była raczej stała. Zadzwoniłem również do mechanika w polsce który mi serwisuje auto, powiedział że siada alternator, lub regulator napięcia. Co o tym myślicie ? Szukać alternatora? czy zaryzykować tą aktualizacje ( o ile coś takiego jest) czy to może być coś jescze?
tomaszjan31 23-01-2019, 17:51 tam mu powiedzieli że trzeba zrobić aktualizację oprogramowania akumulatora.
Tak zwane zerowanie czujnika BMS
zrobilem procedure resetu 5xprzeciwmgielne, 3 x awaryjne, bateria mrugala 3razy, ale bez zmian
Koledzy A jakie powinno być wskazanie battery voltage w menu serwisowym przy wyłączonym silniku (bez ladowania)? Ja mam 11,5 a ostatnio było i 11,3. Akumulator oryginalny ma nieco ponad 2 lata.
okolo 12v powinno byc, moze nieco ponad to juz ok, przy odpalaniu nie powinno spas ponizej 10 - zrodlo YT :)
ciag dalszy historii: odczytałem błędy forscanem, znalazłem m.innymi błąd: U012D-utrata łączności z modułem sterującym alternatorem (U012D:00-6C)
co to może oznaczać ? poproszę o konkretne podpowiedzi
Napięcie akumulatora wynosi 12,08 V. Samochód kupiłem tydzień temu, zrobiłem nim 370km, w tym jedna długa trasa (około 100km), system start-stop wyłączam. Trzy dni temu zmierzone napięcie wynosiło 11.8 V, podłączyłem ładowarkę, która ładowała cztery godziny (prądem 3,3 A) i się wyłączyła. Teraz napięcie znowu jest za niskie. Na forum jest wiele informacji o niskim napięciu akumulatora, ale w tak nowym samochodzie to dla mnie zaskoczenie. No chyba, że te nowe akumulatory przystosowane do start-stop tak mają.
Jakie są Wasze doświadczenia?- bo nie wiem, czy interweniować w serwisie, czy obserwować i czekać na rozwój wypadków.
tomaszjan31 05-05-2019, 10:52 kuga roczna 12,2-12,4 v przy zamkniętych drzwiach, maski, wyłączone radio itd
Oczywiście mówimy na wyłączonym motorze
a kontrolka akumulatora się zapaliła? Kuga ze start/stop ma tzw inteligentne ładowanie, po uruchomieniu silnika ładowanie zazwyczaj wynosi ponad 14v, ale po chwili spada. Na zgaszonym silniku akumulator powinien mieć ponad 12v, a podczas uruchamianai silnika nie powinno spaść poniżej 10,5v lub coś koło tego. Podsumowując o ile kontrolka się nie zapaliła to raczej jest ok.
Byłem dzisiaj u fachowca, który sprawdził akumulator specjalnym elektronicznym testerem do akumulatorów pracujących w systemach start-stop i wyszło, że jest ok. W międzyczasie podłączyłem sobie woltomierz do monitorowania ładowania w czasie jazdy i faktycznie system żyje swoim życiem. Max napięcie ładowania 15 V, później spada i ponownie rośnie przy hamowaniu silnikiem. Po wyłączeniu silnika napięcie akumulatora wynosi 12,6 V i szybko spada do 12,2 V a nawet niżej.
Wydaje się, że ten system tak ma i tak niskie napięcie jest poprawne, a sprawy nie ułatwia zapalanie się niezliczonej ilości żarówek po otworzeniu drzwi (nawet świeci w bagażniku, tylko po co?), cały samochód świeci jak choinka (ciekawe czy można to wyłączyć?).
Chmiel60 08-05-2019, 08:20 Całkiem możliwe, że ma takie napięcie. Co do tego, że świeci jak choinka :D wyłączyć raczej nie można, ale zawsze można poodkręcać żarówki.
Romek357 24-05-2019, 10:26 Można wyłączyć, odczepić kable i po kłopocie.
Szanowni, wrzucę temat akumulatora i ładowania. Kuga 2018 2.0 diesel. Zdechł aku (żona jeździ na krótkich odcinkach zwykle) – był oryginalny z Warty i miał 5 lat. Gość wstawił nowy też z Warty o takich samych parametrach (pojemność 75Ah, ale z tego co mówił o większym prądzie rozruchu bo 750A a był 700A). Ale podłączył miernik i nie było ładowania, tj. po odpaleniu ok. 12,5; po odpięciu czujnika od aku wzrosło do ok. 14,5. Pomyślał, że coś z czujnikiem i włożył stare aku i tu ładowanie prawidłowe, tj. z czujnikiem ok 15, a bez ok. 14.5, więc nie czujnik. Włożył z powrotem nowe aku i na powrót to samo, tj. ok 12.5. Dla jasności aku zalogował na kompie. Wysłał mnie do gościa z programem i ten coś poprzestawiał w ustawieniach i ładowanie skoczyło do ok. 15. Ale odpaliłem na następny dzień i znowu ok. 12.5. Przy zapalonych światłach lub gazowaniu wzrasta do ok. 13.5. Wartości podaję „ok.” bo w zależności od sytuacji wahały się +/-. Co ciekawe jeżdżone przez prawie 2 tygodnie (ponad 600 km) i nadal odpala bez problemu i StartStop też działa. Gość od aku nie ma pomysłu oprócz wymiany na inny nowy aku (ale że jest z tym ciut zabawy, zalecił żeby jakiś czas pojeździć). Ma ktoś jakiś pomysł, o co chodzi?
Odłączyć BMS, albo się cieszyć, że samochód uznał akumulator za wystarczająco naładowany :diabel2:
Tak działa BMS. Fachowcy, do których jeździsz nie ogarniają nowszych aut. Jak aku będzie niedoładowany wartości ładowania się podniosą, zobaczysz też skok w górę jadąc bez obciążenia (bez gazu).
Kubusia2019 01-04-2024, 14:29 Proszę uprzejmie o informację czy napięcie na zaciskach akumulatora jest prawidłowe : przed wyjazdem 12,o V po naładowaniu ładowarką CETK CT5
do 13,2 V. Po przyjeździe do garażu ( 70 km. ) następnego dnia 12,3 V
Żarówka start /stop nie świeci.
Mechanik wymienił w KUGA mk2 EcoBoost 1,5 stary akumulator ( 4 lata )
Ford EFB 60Ah 590 A na nowy Varta D54 EFB 65Ah 650 A i zresetował układ.
|
|