Zobacz pełną wersję : V-Power


axe
28-11-2004, 22:59
Jakie macie odczucia na paliiwie V- power 95 Czy rzeczywiście jest autko gut. po zatankowaniu

misiek
29-11-2004, 09:37
na pewno nie jest gorzej, a na ile lepiej ? no coz, chyba ciezko bez badan to okreslic. Chociazby dlatego ze roznica w spalaniu chocby litra moze wynikac od samych beleodw pomiarowcyh, dystrybutora itp. Nie wspominajac o oszustach

Jacek
29-11-2004, 12:15
Za namowa jednego z Klubowiczow :wink: testowalem V-Power w moim autku i zadowolony, niestety, wcale nie jestem :?
Spalanie nie zmienilo sie wogole. Jedyny plus to taki, ze wydaje mi sie, ze nieco mniej autko szarpalo przy zmianie biegow. Ale to nie usprawiedliwia takiej ceny.
Zeby nie bylo nieporozumien, tankowalem na Shellu dwa razy, na dwoch roznych stacjach. Bo jedna moze oszukiwac, ale dwie to juz chyba malo prawdopodobne.
Niedlugo zaleje Supreme na Statoilu. Moze to cos da?

Greg
29-11-2004, 13:40
Moje zdanie odnosnie V-power 95 i 99 jest takie :
Wlewalem ta benzyne w A4 i w Foke . Tankowalem kilka razy , poniewaz jeden raz nie jest w stanie aby zauwazyc zmiany w autku . Roznicy (poza cena ) nie zauwazylem tak w audi jak i w foce . Teraz tankuje na orlenie 95 i smigam bez problemow .
Pzdr.

axe
04-12-2004, 14:38
Moje zdanie odnosnie V-power 95 i 99 jest takie :
Wlewalem ta benzyne w A4 i w Foke . Tankowalem kilka razy , poniewaz jeden raz nie jest w stanie aby zauwazyc zmiany w autku . Roznicy (poza cena ) nie zauwazylem tak w audi jak i w foce . Teraz tankuje na orlenie 95 i smigam bez problemow .
Pzdr.
Od mego ostatniego postu kilka razy przemogłem sie i zatankowałem drozsze o 20 gr na litrze V POWERA i wyszlo na korzysc V POWER. Spalanie srednie w Fieście 1.25 spadło z 6,5 do 5,9 trasa miasto itd więc na całym baku wyszło 6 zl na plus :wink:

fordzik3
04-12-2004, 17:19
Tankowałem na Shellu kilka razy ale różnicy nie poczułem. Z tego co wiem, to V-power95 ma jakieś tam dodatki czyszczące układ wtyskowy :wink:

axe
04-12-2004, 19:33
zgadza sie v power czysci jak ma te srodki to sprezanie jest lepsze i paliwko sie lepiej rozpyla pomoglo tankowanie na roznych stacjch shell na 9 tys litrów wlewaja w bazie paliwowej 17 litrow jakies tego niemieckiego koncentratu :573:
http://www.shell.com/home/Framework?sit ... 92003.html (http://www.shell.com/home/Framework?siteId=pl-pl&FC2=/pl-pl/html/iwgen/shell_for_motorists/fuels/zzz_lhn.html&FC3=/pl-pl/html/iwgen/shell_for_motorists/fuels/paliwa_all_16092003.html)

goral
05-12-2004, 09:44
Ja mam doswiadczenia jak najbardziej pozytywne. Dynamika .. hmmm ... moze ciut lepsza na 3 i 4 biegu. A spalenie przeliczalem juz wielokrotnie i wychodzilo cenowo tak samo jakbym jezdzil na zwyklej 95. Na V-Power 95 spala srednio 0,5 l mniej. Nie wydaje mi sie zeby paliwo z Shella mialo jakies cudowne wlasciwosci ... po poprostu to paliwo ma tyle oktanow ile powinno miec .. i to wystarczy. Na zwyklych stacjach, w wiekszosci ... zeby miec w baku 95 oktanow .. trzeba zatankowac benzynke 98 - a ta zas kosztuje podobnie co V-Power95. Dla mnie wybor jest dosyc oczywisty :)

altootV6
21-03-2005, 12:57
Nie wiem jak inne fordy... ale Mondeo nie ma czujnika spalania stukowego, wiec tankowanie 98 oktanow i wyzej mija sie z celem...


silnikowi w tym przypadku i tak jest wszystko jedno co pali

webool
15-02-2008, 00:22
śmieszą mnie wypowiedzi "zatankowałem raz (najlepiej za 50 zeta) i nic"
Ja tankuje v-power diesel od 2 lat a różnice poczułem na dynamice po 3000-4000 tys czyli około 4 tankowań pod korek

Ps. zagadka na jakim paliwie w 2007 roku wygrało audi wyścig Le Manes z benzyniakami

odpowiedz w podpisie

wargsi
24-02-2008, 09:40
Zeby nie bylo nieporozumien, tankowalem na Shellu dwa razy, na dwoch roznych stacjach. Bo jedna moze oszukiwac, ale dwie to juz chyba malo prawdopodobne.
Niedlugo zaleje Supreme na Statoilu. Moze to cos da?

Paliwo na stacjach Shell, Statoil BP - to jest to samo paliwo, różnica jest w dodatku który się do niego dolewa 1 litr na 10.000 litrów tak więc nadal jest to paliwo Orlenowskie. Do bęnzyny dodawany jest dodatek zwiększający ilość oktanową a w dieslu dodatek zapobiega powstaniu osadów w systemie wtryskiwaczy paliwa oraz oczyszczaniu ich. Tak więc paliwo w koncernach jest generalnie to samo co na innych stacjach ale z gwarancją że dane paliwo nie jest chrzczone.

Pinki
24-02-2008, 11:06
wargsi, minus twojej teorii polega na tym, Shell paliwa V-pover wozi z Raichu pozatym jak by to powiedziec V-pover shella ma 95 oktanów

wargsi
24-02-2008, 17:54
wargsi, minus twojej teorii polega na tym, Shell paliwa V-pover wozi z Raichu pozatym jak by to powiedziec V-pover shella ma 95 oktanów

Ma 95 oktanów bo to jest PB95 z dodatkiem.
Nie jest to teoria ale typowe postępowanie koncernów w Polsce jak i na świecie.
Wszystkie koncerny w Polsce sprzedają paliwa produkowane przez Orlen i to w dużej większości, częściowo uzupełniają swoją ofertę sprowadzając z państw ościennych. Przez 8 lat pracowałem w Shell-u, rozliczałem dostawy więc nabyłem jakąś tam wiedze na ten temat. Ale do rzeczy paliwa sprzedawane pod różnymi banderami to te same paliwa, dodaje się do nich uszlachetniacze produkowane już przez poszczególne koncerny - Shell, BP, itp. Nazywało sie to produkcja V-Power - Po zalaniu komory cysterny benzyną 95 kierowca dolewa uszlachetniacza w proporcji 1 lit na 10,000 litrów benzyny a później było to w nafto bazach odrazu mieszane. Jedynym paliwem w całości produkowanym przez koncern zagraniczny jest V-Power Racing 99 jest on produkowany w Niemczech Rafinerii Schwedt. Jest to jedyne paliwo całkowicie produkowane zagranicą. Przynajmniej taki stan rzeczy był do roku 2005 do którego to roku pracowałem w tym koncernie ale z tego co wiem nic się w tej kwestii nie zmieniło.

Reasumując na przykładzie Shell-a
Koncern kupuje paliwo 95 czy ON od Orlenu, Lotosa, czy sprowadzając z zagranicy dodaje uszlachetniacz i tak powstaje "markowe" paliwo V-Power.
Również LPG na stacji Shella jest uszlachetnionym produktem - zresztą jako jedyny na rynku i jako pierwszy był wprowadzony w Polsce potem był wprowadzany również w innych państwach.
A jedynym paliwem w Polsce całkowicie wyprodukowanym przez Shella jest V-Power Racing 99 w Niemczech Rafinerii Schwedt

Pamiętam jak była opisywana "afera" sprzedaży paliw przez Orlen a dokładniej stacje ajenckie Orlenowskie. Kupowały one paliwa od innych dostawców niż Orlen i sprzedawały poza systemem - więcej zarabiali na tym niż jak by mieli kupować bezpośrednio od Orlenu, a kupowali między innymi paliwo od Shella który sprzedawał im paliwo Orlenowskie myk polegał na tym że Shell dostał lepsze warunki czyli niższą cenę niż wymienione stacje Orlenowskie i był po niższej cenie sprzedać te paliwo stacjom Orlenowskim (jak dla mnie paranoja ale tak było).

tomiscorpio
27-02-2008, 00:31
Jak sie czyta takie rzeczy ze wyscig lemans samochod przejechal na takim samym paliwie co tankujesz na stacji to nie wiem czy sie smiac czy plakac. Chyba jedyna wspolna rzecz to nazwa marketingowa.